Brintellix (vortioxetine)

Keskustelua muille alueille sopimattomista kasveista ja yhdisteistä.
SadPanda
LD50

Brintellix (vortioxetine)

Post by SadPanda » Thu 03 Aug 2017, 07:13

Eli kyseessä on TODELLA tuore mielialalääke... EN nyt muista miten tämä erosi muista muutako että tän toimintamekanismia ei edes täysin tiedetä...
Wikipedia sanoo että serotoniinimodulaattori/stimulantti.. Nootroppisin ominaisuuksin...

Olen nyt itse syönyt tätä ahdistukseen 6vrk. tänää lähtee 8:00 aikaan 7 pilleri.. Ja tota VOIN SANOA ETTÄ TÄSTÄ ON JO NYT OLLU APUA: esim. Keskittymisessä, ajatuksenjuoksussa, kognitiivisissä taidoissa yms. Ja tämä on poistanut kaikki turhat ajatusloopit multa. ja ihan tosissaan mä sanon että jos masennuslääkkeistä pitäs valita joku ni kokeilisin tätä aina ennemmin ku mitän muuta. Koska ainut sivuoire on ollut minulla (JA LUKUISILA IHMISILLÄ MITÄ GOOGLETELLUT TÄTÄ) niin pahoinvointi. semmone oksennusreflexi ja seki on tullu vaan pari x .... Toivotaan että ahdistukseen alkaisi auttamaan kokoajan enemän niinku on tuntunutkin joka pillerin jälkeen paremmalta..

Täydentäkää jos tiedätte tästä enemmän. Ne reseptorit mihin tämä vaikutti oli jotain mitä en pysty muistamaan/ käsittämään..
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

Kasiko
Lepakko

Re: Brintellix (vortioxetine)

Post by Kasiko » Thu 03 Aug 2017, 22:07

Tästä olis tosiaan mukava kuulla miten auttaa ahdistukseen.
Itelle lääkäri suositteli tätä, kun kerroin ssri,snri toimimattomuudesta ja haittavaikutuksista.
Olis tarkotus pudottaa atarax ja triptyl pois, kun menee sitten vielä deprakinea epilepsiaan,
joka lisää amitriptyliinin tehoa todella paljon. En kuitenkaan oo vielä uskaltanu pudottaa lisää triptyliä, kun 100mg pudotin 50mg ja tuli tosi rankat viekkarit ja ahdistus lisäänty. :foil:
Vois olla tuo vortioksetiini hyväkin lääke.
Osaatko SadPanda verrata mihinkään ahdistus/mielipide lääkkeisiin tuon vaikutuksia?

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Fri 04 Aug 2017, 07:49

Osaatko SadPanda verrata mihinkään ahdistus/mielipide lääkkeisiin tuon vaikutuksia?
No ensinnäkin sen olen huomannut näin 10mg 8. aamua syöneenäni (eli siis äske meni 10mg 8.päivän putkeen kurkusta alas) että ei ole manian tyylistä ylivilkkautta mikä cipralexista tuli itelle eli siis escitalopram ... nii kaikki ne sen inhottavat ylivilkkaudet yms ei ole niitä. ja oikeastaan kun tunnen joka päivä voivani PAREMMIN. tuo cipralex on ainut ssri / mielialalääke mitä syönyt niin juurikin se alussa jopa pisti oman olon todella ahdistuneeksi.

Kyllä se auttaa selkeästi NOPEAMMIN mitä cipralex ja tälllä on kognitiivisia taitoja kehittäviä vaikutuksia... JA koen että tällä on ollut apua ahdistuksen poistamisessa. mutta sekin alkaa tulla nyt pikkuhiljaa... olisko 4pillerin kohdalla huomasin iha tosissaa ettei ahdistanut päivässä a) läheskään niin paljon b) lyhyemmissä "syklissä"

Keskittymiseen tämä on rautaaa. esim nyt kun mietin etttä jos joku tarjoaisi alfa-töötit tossa käytävällä niin mä pystyisin miettimään niitä seuraamuksia. helppo varmasti tälllee kirjoittaa mutta kuitenki siis ennen toivoisin että joku tulis tarjoamaan. Et uskon kyllä tähän lääkkeeseen... Ja foorumeilta lukenut että tätä mielellään määrätään "reseptorinsa käräyttäneille ex-stimu nisteille" :D

Edit: Löysin mielenkiintoisen artikkelin https://www.quora.com/When-will-Brintel ... rt-working

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Fri 04 Aug 2017, 13:47

Kiitokset Panda :up:
Kyllä tämä täytyy kokeilla, niin paljon saanut kehuja.
Parasta tässä olis mun kohdalla se, että sais hillittyä ahdistusta ilman haittavaikutuksia.
Varmaankin pitää tuo triptyl pudottaa ensin nollille, että tätä voi kokeilla.
Serotoniini sydrooman vaara varmaankin, jos yhtä aikaa tiputtas toista ja nostas toista.
Ja menis sekasin triptylin aiheuttamat viekkarit ja vortioksetiinin vaikutukset.

(Tuntuu välillä että tämä elämä jumissa myös tämän takia , että ei anneta toimivaa lääkettä ahdistukseen, vaikka siihen riittäs tyyliin yks risolid per päivä.
Sairasta että joutuu kitumaan sen takia , että on narkomaani.
"Normaali" ihmisille toimivat pillerit kyllä lyödään kouraan.) Tämä loppu pätkä on kyllä turhaa vinkumista , mutta on siinä totuuden palanen mukana. :|

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Fri 11 Aug 2017, 12:21

Hei miten sulla Panda on vaikuttanu nyt , kun oot syöny jo vähä pidemmän aikaa? Ootko huomannu muutoksia vaikutuksessa parempaan tai huonompaan suuntaan?
En ite oo vielä uskaltanu kokeilla vaihtaa tätä triptylin tilalle, kun alkaa ahdistamaan heti, kun koittanu jättää toisen triptylin syömättä. :/

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Sun 13 Aug 2017, 07:53

Muutoksia ehdottomasti PAREMPAA: nyt vähä sotkenu ku omistan oan 2mg rivapurkin ni oikeastaan nää bentsot sotkee sen tunteen mut ei oo aamusin ollu semmone että pako saada purkista heti ja todellakin on auttanut. EI YHTÄ JÄNNITÄ MENÄ TAKAS KOULUU, sosiaaliset tilanteet hoituu tuost noin vaaan (siis ennen tätä rivapurkkiakin ) ;D

Tämä lääke on pelastanu mun aivot

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Sun 13 Aug 2017, 20:20

Ompa mukava kuulla.
Täytyy itekkin antaa mahdollisuus lääkkeelle, jos tuo hoidosta vastaava lääkäri suostuu. :)
Toinen lääkäri mulle tätä jo suositteli muutama viikko taaksepäin. Kirjottelen tänne sitte miten alkaa toimimaan.

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Mon 14 Aug 2017, 07:15

Mä huomasin tosiaan jo ensimäisen tabun jälkeen keskittymiseen littyviä positiivisiä juttuja ja 4 tabu oli jo sillee et alko voimaan hyvin ja tosiaan 10mg mennään edelleen. lääkäri sano että voidaan nostaa 20mg jos on tahtoa tai tuntuu että menettäis tehonsa jossaikohta tai emmä muista mitä se sano jotai tommosta. 8) offtopic_(tänään on pitkästä aikaaa koulupäivä nii sielläpä sen sit näkee miten pystyy keskittyy) en ole tälle aamulle ottanu benzoa ja voin aivan helvetin hyvin!! O:LO

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Thu 17 Aug 2017, 09:43

Nyt aloitettiin mullekkin tämä vortioksetiini 10mg/pv.
Ei tarvinnut vielä pudottaa triptyliä , siirty vaan iltaan tuo 50mg. Päivittelen tänne miten vaikuttaa, kunhan on pidempään ollu käytössä. :)

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Thu 17 Aug 2017, 13:17

Hyvä! Itselläni tosiaan todella vähä ollut sivuoireita... Oikeastaan tuo nausea eli pahoinvointi on ainut. otan lääkkeen joka aamu kun herään veden kera ja kahvia päälle. tyhjään mahaan itsellä tulee vähiten niitä sivuvaikutuksia. Ei oo seksihimot lähteny tai muutenkaan ollut niitä rajuja juttuja mitä muista ssri. tuohan ei kai ole ees ssri-... Ainut mitä olen huomannut öisin ne helvetilliset "brain zibzit" eli sähköiskut... oO samanlaiset ku cipralex lopetettiin. tänään tuli siis 20vrk. tätä syötyö täyteen... Tämä on ollut nyt vähä huonompi viikko kun syöny bentsoja mutta nyt en 2päivää ole ottanu enkä tarvitsekaan niitä koska tämä auttaa. Olen ilmeisesti ollut todella masentunut.. kun nyt on näin hyviä päiviä ollut. Ahdistaa edelleen mutta 800mg gabapentiiniä jeesaa siihen.

Mutta pitää lekurin kanssa jutella että nostetaanko 20mg tuo annos 10mg vielä. kun tosiaan haluaisin että se parantaisi tuota ahdistusta enemän.

Kiva että joku muukin syö tätä-.. kirjota iihmeessä omia tuntemuksia / kokemuksia ja vaikutuksia / haittavaikutuksia...!

<3

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Fri 18 Aug 2017, 17:49

Pari päivää vasta ollu ja tuntuu , että nyt jo vaikuttaa.
Selvästi virkeämpi olo ja pystyy paremmin keskittyyn yhteen asiaan kerrallaan. Mullakin ainut haittavaikutus ollut tuo lyhyt pahoin vointi , joka loppunu primperanilla.
Stimulanttimainen vaikutus siis. Saa nähdä miten alkaa auttaan pidemmän päälle. Tullu poreella käräytettyä reseptorit aikanaan ja tuntunu sen jälkeen , että pirikin rauhottaa enempi , eikä lyö hirveitä täpinöitä päälle.
Tämä vaikuttaa jotenkin samaan tapaan. :)

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Sat 19 Aug 2017, 09:25

Kylllä!! Mäkin huomasin erittäin Alussa tän lääkkeen potentiaalin masennuksen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon..
Edit: Kokeilin tänään ku oli ylimääräsiä noita jääny ku alotin tän reseptin ominpäin kaverin antamilla lääkkeillä Otin 3:00 ku heräsin niin 20mg brintellixiä ja ihan sen takia että huomaisin miten keskittyminen parantuu. No huomattava vaikutus sillee ku miettii et olen menny 10mg nyt reilun kuukauden. Niin kyllä tässä huomaa nuo nootrooppiset vaikutukset mitkä valitettavasti tuntuivat katoavan kun pidempään söi. Nytku nostin ite tota ni pyydän kyllä ihan opiskelunkin kannalta lääkäriä kirjottamaan 20mg /vrk. PÄTEVÄ LÄÄKE! EDELLEEN PÄTEVÄ LÄÄKE. ja pahoinvointikin on alkanut kaota- eli ei ole juuri ollenkaan. tuo on oikeastikin pätevä lääke. Siis jos masennus/mielialalääkkkeitä alkaa syömään ni suosittelen kokeilemaan ekana tän. Koska tässä on ainakin oman kokemuksen perusteella OLEMATTOMAT (jos nyt ihan vähä nauseaa alussa niin hyvin pienet sivuvaikutukset verrattuna esim essitalopramiin (mm.cipralex)

Ja kyllä huomaan ns "moodliftiä" nyt ku nostin annosta. toivottavasti lääkäri on kans samalla linjalla ton annostuksen kanssa. Mitä lukenut niin aika monella on jo kuukaudessa tuo 20mg annostus..

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Sat 26 Aug 2017, 16:08

Ainoa haittavaikutus ollu tuo aamu pahoinvointi hetken aikaa lääkkeen oton jälkeen, nyt sekin jääny pois.
Muuten on vähä teho hiipunu ahdistuksen osalta.
Oikeestaan hieman mieli alaa vaan nostaa enää + keskittymisessä jeesaa kuitenkin edelleen.
Vois itsekkin miettiä annoksen nostoa 20mg
Muutenkin lääkitystä pitää miettiä uusiksi lähiaikoina.

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Mon 28 Aug 2017, 06:54

Mä en nyt oikein tiedä onko tämä lihasssärky jotai muuta ku tavallista mut todella inhottavaaaa.. joku muu puhu tästä jsosai muualla et olis liitoksissa tähän brintellixii

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Thu 31 Aug 2017, 14:48

Ite taidan lopettaa tämän lääkkeen.
Alkanu tuntumaan "sulattava" kuuma tunne pään sisällä.
Sitte alkanu tuleen pahempana tuo huono vointisuus.
Tämä ahdistaa mua ja rajottaa normaalia kommunikointia, joka on
ennestäänkin jo todella rajoittunutta.

Edit. Nyt on jäänyt tuo kuuma tunne pois , niin myös tuo huonovointisuus.
Päätin että kokeilen vielä , jos alkaisi auttaa tuohon ahdistukseen.

Miten panda sulla tämän lääkkeen kans?
Toimiiko paremmin ja nostitko 20mg?

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Fri 15 Sep 2017, 10:49

Edit2. Tämän lääkkeen vaikutus on outo , esim. välillä ahdistus häviää selvästi muutama tunti lääkkeen oton jälkeen.
Joskus taas ei auta mitään. Ainoastaan ikävä rintakipu ja närästys vaikutuksina.
Ylös Alas Ylös Alas vaikutus henkisesti.

Joskus tämä on tunnin tai pari puskenut yllättäen ihan mukavaa euforiaa. :D Euforia voi tulla kyllä yhteisvaikutuksesta metadonin kanssa.
Kertokaa muutkin kokemuksia , jos on lääke ollut käytössä tai infoa ihan muuten vaan.

Z293
Tuppisuu

Post by Z293 » Fri 15 Sep 2017, 18:00

Hieman harkinnu et alottais kyseisen lääkityksen, kun respakin olis. Sen verran nihkeitä kokemuksia mielinameista että vähän meinaa hirvittää. Mutta jos kokeilis ja infois tännekin suuntaan miten fudaa jos fudaa.
Running over the same old ground. What have we found? The same old fears.

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Sat 16 Sep 2017, 06:13

Mulla meni muutama päivä ton noston jälkeen (10mg->>>20mg) nin inhottavissa palelu fiiliksissä ja meinas olla vaikea olla aamusin jos lääkettä ei ottanut het kun heräs. En tiedä oliko bentsorefloja va mitä vai kaiken summa mutta tänään otin 20mg tossaa tunti sitten ku heräsin eikä ole ollut yhtäään levoton aamu tai ahdistanut samanlailla... Saa nyt nähä päivittelen tännekk fiiliksiä tästä. Selkeästi moodboosterina anaki menee,,

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Tue 19 Sep 2017, 15:40

SadPanda wrote:
Mon 28 Aug 2017, 06:54
Mä en nyt oikein tiedä onko tämä lihasssärky jotai muuta ku tavallista mut todella inhottavaaaa.. joku muu puhu tästä jsosai muualla et olis liitoksissa tähän brintellixii
Nyt tullut mullakin outoa lihassärkyä/polttavaa tunnetta molemmissa käsissä , ranteissa ja nilkoissa.
Eniten vasemmassa jalassa.

^Gangsteri^
Lepakko

Post by ^Gangsteri^ » Tue 26 Sep 2017, 10:49

Itsellä ei vaikuttanut Brintellix mitenkään. Kokeilin sitä kuukauden syödä. No ei tullu kyllä sivuaoireitakaan. 10mg pvä kokeilin.
Yritin sit veivata kahellakympilläki, mut paskan marjat. Tai no joo, voisin sanoa että auttaa keskittymään, mutta ahdistukseen tai
tähän masikseen ei auttanut, ja tottakai mulla on muitakin aktiviteetteja. Ei yks pilleri mitään ratkase, mut joo, ei mulle. :/
Palasin takas tuttuun ja mulle toimivaan Cipralexiin.
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Tue 26 Sep 2017, 12:43

Juu mulla on ollut myös cipralex olen syönyt sitä about reilut 1.5v mutta nyt sit tää brintellix nostetii joku 3vkoa sitte 20mg vai olikoha 2.5vkoa sitte. no kuitenkin mä huomaan aivan saatanallisen MOODLIFTIN. siis en tiedä voihan se olla että metadoni(90mg) + gabapentiini(800mg) + Brintellix (20mg) on jotenkin semmone yhistelmä että se nostattaa mielialaa. mutta nyt en ole enää huomannut tuota pahoinvointia. ja mä olen nyt syönyt varman 2.5kk kokonaisuudessaan tätä ja voin sanoa että ONNEKSI KOKEILIN...

..tietty mua harmittaa kun ei uskalla esim sieniä syödä... nythän olis syksyisten trippien aika... koska tämä on serotoniinimodulaattori niin en oikeen uskaltaisi lähteä juurikin peläten serotoniinisyndroomaa.. Mutta ehkä ihan hyvä. Ehkä mun on tarkotus olla nyt ilman happooo...sieniä...mämmiä... yms... sori jos meni offiksi..

Mutta kyllä. Tässä taas nähdään että lääkkeet vaikuttaa kaikilla ihan erilllailla. Se on outoa ja jännää etttä tää on parantanu mun unen laatua aivan HELVETISTI. nukun paremmin ku koskaan.. JA täytyy sanoa että kyllä tässä on sitä jotain. en tijä.

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Tue 03 Oct 2017, 06:34

Infoan että suomisienten eli silokkien (psilosybe semilanceata) ei tullut mitn syndroomaa.. euforia oli todella vähäistä ja ihon pinnalla eikä alla niinku sen pitäs ola, visuaalit oli taas vahvat mutta aivotoiminta ei vilkastunut eikä hidastunut. eli turhaa.. ei oo kiva kattoa visuaaleja selvinpäin?

Mutta muuten huomaan että oloni on LOISTAVA =)

^Gangsteri^
Lepakko

Post by ^Gangsteri^ » Tue 31 Oct 2017, 17:09

Joo itteläkin nyt siis ollu ton kokeilun ajan 300mg Voxra aamuisin ja Cipralex 20mg aamuisin plus 3 x 30mg opamoxii, 1800mg gabapentiinia päivä. Siihen vielä 18mg Suboxonee nappina. Pitäs kyllä miehen noilla pärjätä. Mut offina: Mielihaluja on välillä voimakkaitakin, vaikka kohta puol vuotta ollu kh:ssa. Esim. Taas tullikuulustelut edessä..öhöm.. :mad:

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Fri 03 Nov 2017, 05:01

Tällä hetkellä kun alkaa pää selviämään bentsoista niin huomaa tän brintellexin VOIMAKKUUDEN. 20mg on aika iso annos mut noh. kyl tähän varmasti tottuu... tuntuu hyvälle mulla niin eikö se oo hyvä sit syödä?

Jos lopetan ni kaiki saattaa rosahtaa taas.. ja sillee.. kuitenki iha ok elämää vietäny nyt välillä savuja ja lyricoita muutamia mut muuten iha ok... :P metadonilla tosin 90mg sry offtopic. mukava ku gansteri oot bäk <3

^Gangsteri^
Lepakko

Post by ^Gangsteri^ » Wed 10 Jan 2018, 13:56

joo, kiitti panda. ja mukavaa kuulla taas sunki juttuja. täs ittellä taas morkkis päällä ku sekoilin piri, kokkelin ja savujen kaa... mut ei noi usein testaa täällä, mut kuitenkin, nyt viimein lopetin rännäämisen, kokonaan. ihan täysin kokonaan. välillä tykkään kotinapeista vetää viivoja ja tällai, mut nyt alan skarppaamaan, ettei hoito mee vituiks ... :(

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Wed 17 Jan 2018, 12:33

^Gangsteri^ wrote:
Wed 10 Jan 2018, 13:56
joo, kiitti panda. ja mukavaa kuulla taas sunki juttuja. täs ittellä taas morkkis päällä ku sekoilin piri, kokkelin ja savujen kaa... mut ei noi usein testaa täällä, mut kuitenkin, nyt viimein lopetin rännäämisen, kokonaan. ihan täysin kokonaan. välillä tykkään kotinapeista vetää viivoja ja tällai, mut nyt alan skarppaamaan, ettei hoito mee vituiks ... :(
Joo samoin kiva lukea sun tekstei ja kiva että oot bäk! miettiny et toiv et oo tippunu (kuollu)) täältä on moni lähteny mutta ei tehä tästä offtopicia kuitenkaa =) tai siis asiasta nyt brintellixiin. Nyt stopattiin bentsojen lasku 40mg risolidia ja nyt alkaa tuntua että vois taas tiputtaa alas ku tämä brintellix alkaa tuntua että tästä oikeasti on apua. ei niinku lätistä tunteita ehkä ennemmin pistää ne vahvemmiksi. ku oon aika herkkkä tyyppi niin jotenki toi lääke vahvistaa kaikkia niitä juttujja. emt kuvittelenko :D Mutta en aijo lopettaa brintelixin syöntiä ku auttaa eniten ehkä julkistentiloje pelkoon masennuksen ohellla.... mutta taas se että ei varmasti sovi kaikille tämä lääke. Lääkäri sano että monia hyviä tuloksia ollu tällä lääkkeellä pitkäaikais aineiden käyttäjillä. nii tota kaippa se on sit jotenki nähny noi lekurit sen tjsp...

Mut toi neurontinin nosto 3x 400mg ennen meni 2x. niin jotenki alkaa tuntua et nyt vois olla selvinpäinki. 2kk laitoin tossa tavoitteeksi että olla ihan ommila lääkkeillä... Ja toi joka viikkonen psykoterapia auttaa ja jotenki siis saa asioista kiinni missä mennään. Ku kunnon päihdetyöntekijäkin on ... Niin asiallisesti nyt tän brintellixin tuella :.... en jaksa ajatella edes lopetusta koska miksi pitäis nyt jos tuntuu hyvältä olla niiin alkaa vaihtaa tai lopetta? se aineen himo voi siellä käskeä lopetta (mielesssä siis) onse van nii toi narkomaanin ajatusmaailma käsittämätön :D