Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
w
Psykonautti

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by w »

Pystyykö xonefilmien sitruunahappoa neutralisoimaan ruokasoodalla tai vastaavalla? Olen paremman hyötysuhteen toivossa, persaukisuudesta johtuen, liuottanut 1,5-3mg paloja 12mg filmistä 1ml:aan vettä ja snorannut liuoksen, 1-2x päivässä. Nenänielu on jo melko ruvella, ja joka kerta tuntuu hirveämmältä. Pitäisikö kuitenkin vain sulattaa nuo kielen alla? Onko nasaalinen hyötysuhde edes merkittävästi parempi? Ja voiko kirvely johtua jostain muusta ainesosasta eikä mitään ole tehtävissä?

Yritän siis korvata vahvempaa opiaattia (unikkotee) buprella. Nyt viikon ajan mennyt tuo 3mg päivässä ja olo on melko normaali ja tasainen.
dpi
Psykonautti

Post by dpi »

Sulata kielenalta, niinkuin filmit on tarkoitettu. Vältyt turhilta komplikaatioilta, ja ymmärtääkseni noissa filmeissä on jo melko kehittynyt hyötyosuus.
En tiedä, vain korvaushoitoannoksilla käyttänyt.

Mutta se mitä se tekee jo suun limakalvoille hoitoa aloittaessa, niin en kyllä muita limakalvoja lähtisi vaurioittamaan.

Hienoa jos olet pystynyt siirtymään bupreen kovemmista agonisteista.
Liian pitkäänhän ei kannattaisi tuota buprehoitoa jatkaa vieroitustarkoituksessa. Se on silloin vain riippuvuudesta vain toiseen. Ja mielestäni bupreriippuvuus pidemmän päälle on aika syvältä.
Vaikka bupresta kait helpompi onkin vierottautua, kannattaa vieroituksessa kumminkin jatkuvasti edetä.

Bupre pitää resptoreita 90% tukittuina, ja juuri luin tutkimuksen että etenkin bupre+naloksoniyhdistelmä pidemmällä käytöllä saattaisi lamauttaa dopamiini-palkitsevuusjärjestelmän.

Tutkimus:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3682495/
Can the chronic administration of the combination of buprenorphine and naloxone block dopaminergic activity causing anti-reward and relapse potential?
Keep It Unreal.
w
Psykonautti

Post by w »

dpi wrote: Tue 10 Sep 2019, 09:47 Sulata kielenalta, niinkuin filmit on tarkoitettu. Vältyt turhilta komplikaatioilta, ja ymmärtääkseni noissa filmeissä on jo melko kehittynyt hyötyosuus.
En tiedä, vain korvaushoitoannoksilla käyttänyt.

Mutta se mitä se tekee jo suun limakalvoille hoitoa aloittaessa, niin en kyllä muita limakalvoja lähtisi vaurioittamaan.

Hienoa jos olet pystynyt siirtymään bupreen kovemmista agonisteista.
Liian pitkäänhän ei kannattaisi tuota buprehoitoa jatkaa vieroitustarkoituksessa. Se on silloin vain riippuvuudesta vain toiseen. Ja mielestäni bupreriippuvuus pidemmän päälle on aika syvältä.
Vaikka bupresta kait helpompi onkin vierottautua, kannattaa vieroituksessa kumminkin jatkuvasti edetä.
Kiitos vastauksesta. Juu, aion siirtyä käyttämään nuo filmit niin kuin pitäisikin, eli kielen alle. Hyötysuhde tuskin eroaa merkittävästi. Tarkoituksena on tosiaan vain "korvaushoito". Vaihdoin subuun, koska unikkoteen kanssa ei ikinä tiedä tarkkaa annosta ja siksi annoksen lasku asteittain on käytännössä mahdotonta. Tavoitteena on stabiloitua 2mg kohdalle jonka sitten laskee pois.
dpi wrote: Tue 10 Sep 2019, 09:47 Bupre pitää resptoreita 90% tukittuina, ja juuri luin tutkimuksen että etenkin bupre+naloksoniyhdistelmä pidemmällä käytöllä saattaisi lamauttaa dopamiini-palkitsevuusjärjestelmän.

Tutkimus:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3682495/
Can the chronic administration of the combination of buprenorphine and naloxone block dopaminergic activity causing anti-reward and relapse potential?
Hyvä tutkimus. Tämä bupreen vaihtaminen on ollut suunnitelmana jo pari vuotta ja olen kyllä lukenut aiheesta paljon. Tunteiden latistumisen on huomannut selvästi tässä viimeisen parin-kolmen päivän aikana. Olen silti paljon energisempi ja motivoituneempi kuin unikkolitkun kanssa ja olo on kaikin puolin normaali, vaikka en vielä täysin työkykyinen olekaan. Tämä on 8. päivä buprella. Liikunta auttaa jaksamiseen helvetisti, vaikka en ole vielä lähikauppaa kauempana käynytkään. Eron huomaa jo tuon vajaan kilometrin jälkeen. Yritän aloittaa pidemmät lenkit pian.

Minkäänlaisia oloja tuosta ei tosiaan tule, mulle on aivan sama otanko 6mg vai 3mg. Mites te vaultin päivittäiskäyttäjät, millä annoksella olette ja miten vedätte (kielen alle, iv, nokka, perse?) ja saatteko jotain oloja, vai väistelettekö vain refloja?
JOHNSSON
Lepakko

Post by JOHNSSON »

2mg päivä, hieman mieliala nousee ja puhtia päivään
Comboilla voi joskus harvoin tulla notkut.
hitmanni
Tuppisuu

Post by hitmanni »

Ite tässä mietin ku sain KH:n lomalääkkeenä ekaa kertaa filmiä ku Xone-napeissa jtn toimitusongelmia että voiko noita väsätä IV-käyttöön mitenkään? Mietin et puhasta alkoa+vettä ja sit haihduttais ton alkon ja fimais kunnon fimalla niin vois toimia? Liotin kummiski filmin kielenalla mutta ihan vain uteliaisuuttani kyselen. Olen ymmärtänyt että noita filmejä ei voi ainakaan järkevästi käyttää väärin.
dpi
Psykonautti

Post by dpi »

hitmanni wrote: Sat 18 Apr 2020, 19:11 Ite tässä mietin ku sain KH:n lomalääkkeenä ekaa kertaa filmiä ku Xone-napeissa jtn toimitusongelmia että voiko noita väsätä IV-käyttöön mitenkään? Mietin et puhasta alkoa+vettä ja sit haihduttais ton alkon ja fimais kunnon fimalla niin vois toimia? Liotin kummiski filmin kielenalla mutta ihan vain uteliaisuuttani kyselen. Olen ymmärtänyt että noita filmejä ei voi ainakaan järkevästi käyttää väärin.
No en kyllä käyttäs järkevästi väärin.
Käsittääkseni filmeissä on jopa parempi hyötyosuus kielenalta kuin napeissa.

Kuullut kyllä et jengi rätkii hihaan/joteki nokittaa. Hyi helkkari :f
SELLAISTA LIISTERIÄ?
Keep It Unreal.
hitmanni
Tuppisuu

Post by hitmanni »

dpi wrote: Wed 22 Apr 2020, 12:14
hitmanni wrote: Sat 18 Apr 2020, 19:11 Ite tässä mietin ku sain KH:n lomalääkkeenä ekaa kertaa filmiä ku Xone-napeissa jtn toimitusongelmia että voiko noita väsätä IV-käyttöön mitenkään? Mietin et puhasta alkoa+vettä ja sit haihduttais ton alkon ja fimais kunnon fimalla niin vois toimia? Liotin kummiski filmin kielenalla mutta ihan vain uteliaisuuttani kyselen. Olen ymmärtänyt että noita filmejä ei voi ainakaan järkevästi käyttää väärin.
No en kyllä käyttäs järkevästi väärin.
Käsittääkseni filmeissä on jopa parempi hyötyosuus kielenalta kuin napeissa.

Kuullut kyllä et jengi rätkii hihaan/joteki nokittaa. Hyi helkkari :f
SELLAISTA LIISTERIÄ?
Joo itse mietin ihan samaa että riskit niin älyttömät ja ollu ny jo 2 vkoa pistämättä niin sama jatkaa samaa rataa ja liottaa. Piikkikoukku tietenki jonkulainen mutta ei tee silti tiukkaa olla ilman neulaa. Etenee KH:ki paremmin ku ei piikitä.
outo-olio
Psykonautti

Post by outo-olio »

Mites pitkään subun reflat kestää suurin piirtein? Takana parisen vuotta internasaalista käyttöä 4-5pv/vk, viimeiset puolivuotta meni
puolikas pallo/pv? Tässä on nyt viikko takana ilman ja maha aivan sekaisin+kylmä/kuuma/hiki, sekä parin tunnin yöunilla menty.
substance93
Psykonautti

Post by substance93 »

outo-olio wrote: Tue 28 Apr 2020, 16:17 Mites pitkään subun reflat kestää suurin piirtein? Takana parisen vuotta internasaalista käyttöä 4-5pv/vk, viimeiset puolivuotta meni
puolikas pallo/pv? Tässä on nyt viikko takana ilman ja maha aivan sekaisin+kylmä/kuuma/hiki, sekä parin tunnin yöunilla menty.
Riippuu pitkälti ihmisestä, aineenvaihdunnan nopeudesta, käyttötavasta ja -määrästä yms yms. Itselläni kesti pahimmat 3vko, sitten muutama viikko mentiin vähän vähemmän kipeänä, ja 2kk meni ennen kuin pystyin sanomaan että fyysiset reflat ovat ohi. Olen myös kuullut, että joillain ihmisillä olisi vain sen 2-3vkoa yhteensä kestänyt reflat. Itse olen muutaman kerran päässyt tuohon 2kk asti, iv-käyttöä ollut tuolloin takana n. 3 vuotta ja päivittäisdoset ollut sitä 2ml luokkaa.

Henkiset reflat saattavatkin sitten kestää kuukausista vuoteen. 4mg nokitettuna ei kuitenkaan nyt ihan pienikään määrä minusta ole, vaikkei toisaalta mikään järjettömän suurikaan. Mitään absoluuttista totuutta on tosiaan vaikea sanoa, mutta toivottavasti tästä sai nyt edes jotain osviittaa reflojen kestosta.
~ ja antikristuksii ollaan ihan jokanen ~

welcome to the lonely hearts club
puhallus
Psykonautti

Post by puhallus »

outo-olio wrote: Tue 28 Apr 2020, 16:17 Mites pitkään subun reflat kestää suurin piirtein? Takana parisen vuotta internasaalista käyttöä 4-5pv/vk, viimeiset puolivuotta meni
Mulla on vajaa 2v takana, joskin lopuksi käytin päivässä erittäin vähän (0,5mg tai vähemmän). Ekaksi mä hilasin annoksen silmämääräisesti aivan naurettavan pieneksi (mietin että jääkö sitä ees limakalvoille vai tarttuuko se nenäkarvoille vaan) ja olin noin viikon tuossa tilassa kuin sinä. Seuraavalla viikolla mä söin jonkin verran opamoxeja & buranaa & propralia ym. Lopulta ajoin bentsot alas ja vaihdoin gabapentiiniin (pari päivää 900mg ja sit laskua kohti 450mg).

Eli tää oli sellanen 3vko vieroitus. Fyysiset reflat on oikeestaan kadonnut, mutta mulla on yhä joskus kylmä, vatsa saattaa vääntää mutta se ei häiritse. Mieliala vaihtelee aika rajusti, mutta ainakaan se ei ole tollee kokoajan HUONO vaan saan jotain kiksejä urheilusta jne. Joten en usko että sulla mikään hirvittävä urakka on edessä - tietysti oireidenmukainen lääkitys on hyödyllistä, jos sulla on mahdollisuus sellaista saada. Luulen, että ilman edellämainittuja apuja olisin retkahtanut tona aikana.
Rolanderos
Psykonautti

Post by Rolanderos »

Sitä tässä olen funtsinut, että mistä nämä kaikki subut ovat peräisin? Kuitenkin niitä liikkuu vitusti.

Kirjoittaako lääkäri esim. Ranskassa sitten jotain 1000kpl respoja vai mitä ihmettä?

Ja tuli tuossa mieleen, että jos nokittaa subua niin mortteli on hemmetin hyvä saada se ihan jauhoksi.

Ajattelin myös, että jos nenä on kuiva, olisiko mitään järkeä kastella nenä vaikka märällä sormella? Imeytyisi kaiken järjen mukaan paremmin.
dopE
Lepakko

Post by dopE »

Rolanderos wrote: Mon 06 Jul 2020, 17:09 Sitä tässä olen funtsinut, että mistä nämä kaikki subut ovat peräisin? Kuitenkin niitä liikkuu vitusti.

Kirjoittaako lääkäri esim. Ranskassa sitten jotain 1000kpl respoja vai mitä ihmettä?

Ja tuli tuossa mieleen, että jos nokittaa subua niin mortteli on hemmetin hyvä saada se ihan jauhoksi.

Ajattelin myös, että jos nenä on kuiva, olisiko mitään järkeä kastella nenä vaikka märällä sormella? Imeytyisi kaiken järjen mukaan paremmin.
Eiköhän niitä järjesty jos esimerkiksi omistat lääketehtaiden osakkeita tjsp, eikä ole em horinoissasi muuten vitunvertaa järkeä, ei muutakun koko nappi pumppuun + pari metriä vettä sekaan ja hinaan vaan kylmän viileästi; tai vaihtoehtoisesti persereikään, aivan naurettavaa touhua koko nokittaminen, ellei sitten ihan muodon vuoksi nokittele viivoja jossian pilipaliklubien vessoissa.
dpi
Psykonautti

Post by dpi »

dopE wrote: Sat 11 Jul 2020, 21:24
Rolanderos wrote: Mon 06 Jul 2020, 17:09 Sitä tässä olen funtsinut, että mistä nämä kaikki subut ovat peräisin? Kuitenkin niitä liikkuu vitusti.

Eiköhän niitä järjesty jos esimerkiksi omistat lääketehtaiden osakkeita tjsp, eikä ole em horinoissasi muuten vitunvertaa järkeä, ei muutakun koko nappi pumppuun + pari metriä vettä sekaan ja hinaan vaan kylmän viileästi; tai vaihtoehtoisesti persereikään, aivan naurettavaa touhua koko nokittaminen, ellei sitten ihan muodon vuoksi nokittele viivoja jossian pilipaliklubien vessoissa.
Samaa kyl joskus itsekin funtsinut, mitä Rolanderos pohti.
dopE:n postauksen nyt voi jättää omaan arvoonsa.

Jotkut käsittääkseni mixaa bupret suihkepulloon, ja siitä suihkauttaa nenään. Henk. Koht. En näe mitään järkeä buprea iv käyttää.. Tai kukin tyylillään.
Keep It Unreal.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

substance93 wrote: Fri 01 May 2020, 16:57
Riippuu pitkälti ihmisestä, aineenvaihdunnan nopeudesta, käyttötavasta ja -määrästä yms yms. Itselläni kesti pahimmat 3vko, sitten muutama viikko mentiin vähän vähemmän kipeänä, ja 2kk meni ennen kuin pystyin sanomaan että fyysiset reflat ovat ohi. Olen myös kuullut, että joillain ihmisillä olisi vain sen 2-3vkoa yhteensä kestänyt reflat. Itse olen muutaman kerran päässyt tuohon 2kk asti, iv-käyttöä ollut tuolloin takana n. 3 vuotta ja päivittäisdoset ollut sitä 2ml luokkaa.

Henkiset reflat saattavatkin sitten kestää kuukausista vuoteen. 4mg nokitettuna ei kuitenkaan nyt ihan pienikään määrä minusta ole, vaikkei toisaalta mikään järjettömän suurikaan. Mitään absoluuttista totuutta on tosiaan vaikea sanoa, mutta toivottavasti tästä sai nyt edes jotain osviittaa reflojen kestosta.
Aika jännä, että tuolla käyttömäärällä on fyysiset oireet kestäneet noinkin pitkään.

Mä en nyt ole ollut noin viiteen vuoteen päivääkään ilman opioideja, joten voin kommentoida vaan niitä paria ekaa vieroitusyritystä. Eli ekana oli noin 4,5 vuotta sellaista kerran kahdessa viikossa opioidien viihdekäyttöä, siitä sitten ajauduttiin sinne n. joka toinen päivä 2mg nokitettua buprea, tätä muutama kuukausi ja yritin lopettaa. Koska viekkareista ei ollut mitään kokemusta niin psyykkasin ne omat fyysiset oireeni johonkin potenssiin sata ja esimerkiksi oksentelin päivinä 5 ja 6. Parissa viikossa olivat fyysiset oireet ohitse (löysää mahaa lukuun ottamatta), mutta sitten se henkinen anhedonia ajoi takaisin käyttöön. No sitten tästä eteenpäin niin, että noin vuosi oli takana päivittäiskäyttöä 2mg/pvä nokittamalla ja uusi yritys. Tällä kertaa fyysiset viekkarit olivat paljon helpommat, kun en psyykannut niitä mielessäni pahemmiksi (ei esimerkiksi oksentelua), taas fyysiset oireet ohi noin kahdessa viikossa, mutta henkiset ajoi taas käyttämään. No sitten kun tietenkään tässä kohtaa ei enää bupresta saanut oloja niin vaihdoinkin sitten lennosta metadoniin, niin että viikonloppuisin sitä ja sitten viikolla pieni määrä buprea (2mg nokittamalla niinä päivinä kun piti tehdä jotain tai mennä jonnekin), no sitten metadonin saaminen loppui ja ajatuksena k-hoito, katkopaikkaa sai odottaa kuukauden, jonka aikana ajoin itse metiksen alas ja vaihdoin taas subuun. No menin sinne katkolle sitten kuitenkin ja kiskaisin 60mg metadonia edeltävänä iltana (plus jonkun muistaakseni 20mg oksikodonia), tämä lopettamisyritys kaatui siihen, että en saanut öisin nukuttua. Tarjosivat siellä unilääkkeeksi pelkkää Ketipinoria, vaikka siviilissä menee Stilnoct. Ensimmäiset viisi yötä kieltäydyin ko. myrkystä, kuudentena yönä ajattelin, että pakko saada nukuttua edes 6h unet niin olo paranee helvetisti (juuri muita oireita ei vielä tuossa kohtaa unettomuuden lisäksi ollutkaan). No otin 25mg Ketipinorin, jolla normaalisti nukkuisin vähintään 12 h. Heräsin tunnin päästä ja rupesin tosissaan miettimään itsemurhaa. Kelasin, että vielä seitsemän yötä ilman unta ja mut saa siirtää jo ihan toisenlaiseen laitokseen. Siihen loppui viimeinen lopetusyritys.

Mulle tosiaan nuo henkiset viekkarit ovat olleet aina se juttu, joka on ajanut taas käyttämään. Olo on niin paska, että ei jaksa edes televisiota päälle laittaa. Ja niiden kestosta ei tosiaan tiedä yhtään, omalla käyttöhistoriallani olisivat pahimmassa tapauksessa pysyviä.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Itse odotin vuoden niiden psyykkisten viekkareiden loppumista. Minulla ei ollut takana kuin pari kolme vuotta opiaattien käyttöä. Mutta käytin fentanyyliä johon jäin pahasti koukkuun. Sen jälkeen jäin bupreen riippuvaiseksi kun olin lopettanut fentan. Olen lukenut että se riippuu niin aivokemioista miten pahasti koukuttuu. Ja myös geeneistä, onko alttiutta riippuvuuden kehittymiseen normaalia voimakkaammin. Mikäli se on totta, minulla alttius tulee kummankin vanhemman puolelta. Olen myös psyykkisesti aika "heikko" 15 vuotta kestäneiden kausittaisten ahdistuneisuushäiriön ja masennuksen takia.

Mutta niin, vuoden kuluttua en jaksanut enää ja jatkoin bupren käyttöä. Se hirveä ahdistus ei vain loppunut! Hakeuduinkin sitten myöhemmin korvaushoitoon jossa olen ollut onnistuneesti 3 vuotta 9kk. Nyt parin viime kuukauden aikana on kyllä ollut hankalampaa kun metadoni vaihdettiin bupreen.

Sitä en enää muista kuinka kauan bupren fyysiset viekkarit kestivät. Kuitenkin, ne ovat olleet paljon helpommat kuin psyykkiset oireet.