Madre ja kutsu reservaattiin.
-
_FOOL_
- Apteekki
Madre ja kutsu reservaattiin.
50g Caapi(White, Peru) -Ensimmäinen kerta.
5g Mimosa -Olin jo hiukan tutustunut harmalan kera.
Molemmat keitetty erillään 3x2h -ensimmäistä kertaa näin perusteellisesti.
Puhdistettu kananmunan valkuaisella. -ensimmäistä kertaa.
Musiikkina David&Steve Gordon - Sacred Spirit Drums.mp3 -ensimmäistä kertaa, tosin tutuistuin hieman jo keitellessä.
Palo Santo ja copal -suitsukkeita. -uskotaan poistavan pahoja henkiä.
Appelsiineja. -ainoa ravinto koko päivänä. Helppo oksentaa.
Purga -ämpäri. -sankko jossa hajustettua vettä.
Pimeä huone. -todella tärkeää.
Tupakka. -äärimmäisen nautinnollinen.
T:00.00: Nautittu 50g caapia.+appelsiini viipale.
T:00.30: Nautittu 5g Mimosaa.+appelsiini viipale.
T:01.00: Mahassa alkoi kiertää. Istuminen puoli makaavassa asennossa auttoi. Silmät painuivat kiinni väkisin. Olo oli mukava ja epämukava yhtäaikaa. Pimeys tunki läpi luomien. Tunsin otsassani kuinka kolmas silmä repeytyi pintaan ja aukesi.
Leijuin tyhjässä tilassa. Hyvät ja pahat henget tulivat tarkastamaan minut. Jotkut yrittivät pelotella, toiset johdattivat minua kohti valoa. Kauniit ja monimutkaiset kuviot löytyivät. Ne muodostivat kolmiulotteiset pinnat. Olin tämän valheellisen todellisuuden tuollapuolen. Henkien hyökkäykset lisääntyivät ja muuttuivat agressiivisemmaksi. Todellinen minä ja maailma jossa kelluin, oli jo hyvin selkeä. Kuviot, geometria, kysymykset ja vastaukset, omat ajatukseni, järkevät ja järjettömät. Kaikki samassa keitossa kellumassa. Järjetöntä mutta kaunista.
Sain jo kiinni jumalasta, kun se päätti kohota karkuun. En halunnut päästää irti, mutta olin oppinut, että tässä kohtaa tulee antaa periksi ja päästää irti. Jumala jätti minut kellumaan tyhjyyteen. Kolmiulotteiset kuviot veivät minut lelulaatikkoon. Kelluin lelulaatikossa kaiken sen kauneuden keskellä hetken ja tajusin, ettei aikuisen ihmisen tule leikkiä, tällä unella on todellinen tarkoitus.
Samalla katsoin kolmannesta persoonasta sieluni kiitävän ylöspäin valonnopeutta. Se katosi näkymättömiin miljoonia kilometrejä yläpuolelleni. Jäin tarkastelemaan rippeitä, joita se tiputteli peräänsä. Visiot lapsuudestani ja ihmisistä elämässäni olivat kirkkaita, visiot tulevasta taas utuisia, josta oivalsin, että näiden tarkentamiseen minulla ei vielä ollut voimia tarpeeksi. Päästin jälleen irti ja annoin mennä.
Nousin hissiin ja olin hetkessä paikassa, jonne sieluni oli tullut jo ennen minua. Tuntui kuin olisin kotona. Kaikki oli niin sanoin kuvaamattoman kaunista, ettei millään olisi malttanut jatkaa. Minua kuitenkin johdatettiin jo selkeästi jonnekkin ja minun oli pysyttävä kyydissä. Täälläkin oli kaunista, mutta tällä unella oli tarkoitus. Huomioni kiinnittyi mitä kauniimpiin kuvioihin, mutta pysyin silti vahvasti mukana käärmeen selässä. Psyykkiset voimani alkoivat olla lopussa. Käärme meinasi mennä menojaan.
Onnistuin kuitenkin pysymään kyydissä ja tässä kohtaa oli viisasta pitää kiinni. Ympärilläni vaanivat henget eivät olisi tehneet minulle hyvää. En voinut jäädä tänne kauniiseen pimeyteen. Täällä ei voinut olla mitään sellaista, mitä tämän unen tarkoitus piti sisällään. Selvisin läpi tunneleiden, viidakoiden ja villi eläimien. Näin jaguaarin silmät ja kaikki pysähtyi.
Olin avannut oven jonnekkin, jossa valo oli niin kirkas että jouduin käyttämään todella paljon mielikuvitustani, jotta sain tilassa istuvan hahmon ääriviivat näkyviin. Valo halkesi spektreiksi ja muodostivat värit. Edessäni oli kaunis intiaani nainen. Nuorena ja vanhana yhtäaikaa. Hän hymyili minulle ja toivotti tervetulleeksi. Olin löytänyt Madren, Äiti Ayahuascan. Tämän suurenmoisen kasvin sielun. Hän oli rakastava ja lämmin hahmo koko sen tyhjän ja ajattoman hetken, jonka vietin hänen kanssaan kasvotusten. Nyt minua suojeltaisiin ja matkani visioiden maailmaan voisi alkaa. Siirryin madren kanssa pitkiä tunneleita pitkin tilaan, jossa telepaattinen astraali yhteys intiaani heimon kanssa tapahtuisi.
Olin hämilläni, mutta ymmärsin, että joku puhutteli minua. Visiot alkoivat kirkastua. Olin yhteydessä intiaani heimoon. Visioiden avulla minulle paikannettiin, että kyseessä on pohjois-amerikan tasankoalueella elävät intiaaanit, mahdollisesti mustajalat. Minua puhutteli heimon vanhin tai koko heimo. Meillä oli yhteinen ymmärrys ja minut otettiin vastaan. Sain kutsun reservaattiin. Minulle ojennettiin päähine, johon aloin keräämään sulkia. Minua koeteltiin erilaisten näkyjen kautta. Koettelemuksista selviäminen ei vaatinut kovin kummoisia ponnisteluja. Piti vain tehdä oikein, tekoja puhtaasta sydämmestä. Sain lisää sulkia. Minusta tuli soturi. Vanha harmaatukkainen intiaanimies ojensi minulle soturin päähineen.
Kesken kaiken paha henki hyökkäsi ja murtautui systeemiini, kesti hetken ennen kuin madre huomasi tilan ja alkoi poistamaan sitä. Käytin kaikki psyykkiset voimani se irroittamiseen polvilumpiostani. Kipu oli sanoinkuvaamattoman kova. Koin todella pahoja häiriöitä ja virheitä järjestelmässäni, visiot ja visuaalit vääristyivät ja mieleni täyttyi negatiivisista ja todella synkistä ajatuksista. Madre sai karkotettua hengen ja kipu loppui. Oloni koheni hetkessä ja pääsin takaisin visioiden pariin. Oli aika jatkaa. Minua neuvottiin kysymään matkallani reservaattiin intiaania nimeltä valkoinen sulka tai ainakin minun tulisi seurata suurta vitivalkoista ja virheetöntä sulkaa, kun olen paikan päällä.
Sain kyvyn parantaa. Paransin sukulaisiani ja perhettäni. Kun poistin toisista kipuja ja sairauksia, tunsin kovia kipuja eripuolilla kroppaani. Silmäni vuosivat vettä, kärsin todella pahasti. Kuume nousi ja laski. Olo heikkeni ja vahvistui. Seuraavaksi oli aika saada nämä pahuudet pois elimistöstäni. Oli purgan aika. Serenaadin ja rohkaisun saattelemana, sain nostettua sankon eteeni. Pelkäsin purgaa, mutta näin vatsassani kiemurtelevat mustat lonkerot ja pitkät hampaat. Tiesin, että sen oli poistuttava minusta. Työnsin sormet kurkkuuni ja purga tuli. Pieni, mutta todella raju. Olo oli mitä mahtavin. Terve, tyyni, onnellinen. Ennenkaikkea parantunut. Otin korvakuulokkeet korviltani ja avasin silmät. Poltin tupakan ja söin puolikkaan appelsiinin. Olo oli raukea. Hymyilin.
T:04:30: Olin tullut takaisin. Siivosin huoneen ja menin nukkumaan. Nukuin paremmin kuin koskaan.
T:18:00: Eksyin kirjakauppaan sattumalta. Kuljin käytävällä ajatuksissani katselemalla kirjoja. Kuljin erään hyllyn ohi ja taakseni käytävälle tippui kirja; Suuri Intiaanikirja -Pohjois-Amerikan alkuperäiskansat, Taylor, Sturtevant; Gummerus 2005. En voinut olla ostamatta kirjaa.
Olemme sittenkin elossa.
5g Mimosa -Olin jo hiukan tutustunut harmalan kera.
Molemmat keitetty erillään 3x2h -ensimmäistä kertaa näin perusteellisesti.
Puhdistettu kananmunan valkuaisella. -ensimmäistä kertaa.
Musiikkina David&Steve Gordon - Sacred Spirit Drums.mp3 -ensimmäistä kertaa, tosin tutuistuin hieman jo keitellessä.
Palo Santo ja copal -suitsukkeita. -uskotaan poistavan pahoja henkiä.
Appelsiineja. -ainoa ravinto koko päivänä. Helppo oksentaa.
Purga -ämpäri. -sankko jossa hajustettua vettä.
Pimeä huone. -todella tärkeää.
Tupakka. -äärimmäisen nautinnollinen.
T:00.00: Nautittu 50g caapia.+appelsiini viipale.
T:00.30: Nautittu 5g Mimosaa.+appelsiini viipale.
T:01.00: Mahassa alkoi kiertää. Istuminen puoli makaavassa asennossa auttoi. Silmät painuivat kiinni väkisin. Olo oli mukava ja epämukava yhtäaikaa. Pimeys tunki läpi luomien. Tunsin otsassani kuinka kolmas silmä repeytyi pintaan ja aukesi.
Leijuin tyhjässä tilassa. Hyvät ja pahat henget tulivat tarkastamaan minut. Jotkut yrittivät pelotella, toiset johdattivat minua kohti valoa. Kauniit ja monimutkaiset kuviot löytyivät. Ne muodostivat kolmiulotteiset pinnat. Olin tämän valheellisen todellisuuden tuollapuolen. Henkien hyökkäykset lisääntyivät ja muuttuivat agressiivisemmaksi. Todellinen minä ja maailma jossa kelluin, oli jo hyvin selkeä. Kuviot, geometria, kysymykset ja vastaukset, omat ajatukseni, järkevät ja järjettömät. Kaikki samassa keitossa kellumassa. Järjetöntä mutta kaunista.
Sain jo kiinni jumalasta, kun se päätti kohota karkuun. En halunnut päästää irti, mutta olin oppinut, että tässä kohtaa tulee antaa periksi ja päästää irti. Jumala jätti minut kellumaan tyhjyyteen. Kolmiulotteiset kuviot veivät minut lelulaatikkoon. Kelluin lelulaatikossa kaiken sen kauneuden keskellä hetken ja tajusin, ettei aikuisen ihmisen tule leikkiä, tällä unella on todellinen tarkoitus.
Samalla katsoin kolmannesta persoonasta sieluni kiitävän ylöspäin valonnopeutta. Se katosi näkymättömiin miljoonia kilometrejä yläpuolelleni. Jäin tarkastelemaan rippeitä, joita se tiputteli peräänsä. Visiot lapsuudestani ja ihmisistä elämässäni olivat kirkkaita, visiot tulevasta taas utuisia, josta oivalsin, että näiden tarkentamiseen minulla ei vielä ollut voimia tarpeeksi. Päästin jälleen irti ja annoin mennä.
Nousin hissiin ja olin hetkessä paikassa, jonne sieluni oli tullut jo ennen minua. Tuntui kuin olisin kotona. Kaikki oli niin sanoin kuvaamattoman kaunista, ettei millään olisi malttanut jatkaa. Minua kuitenkin johdatettiin jo selkeästi jonnekkin ja minun oli pysyttävä kyydissä. Täälläkin oli kaunista, mutta tällä unella oli tarkoitus. Huomioni kiinnittyi mitä kauniimpiin kuvioihin, mutta pysyin silti vahvasti mukana käärmeen selässä. Psyykkiset voimani alkoivat olla lopussa. Käärme meinasi mennä menojaan.
Onnistuin kuitenkin pysymään kyydissä ja tässä kohtaa oli viisasta pitää kiinni. Ympärilläni vaanivat henget eivät olisi tehneet minulle hyvää. En voinut jäädä tänne kauniiseen pimeyteen. Täällä ei voinut olla mitään sellaista, mitä tämän unen tarkoitus piti sisällään. Selvisin läpi tunneleiden, viidakoiden ja villi eläimien. Näin jaguaarin silmät ja kaikki pysähtyi.
Olin avannut oven jonnekkin, jossa valo oli niin kirkas että jouduin käyttämään todella paljon mielikuvitustani, jotta sain tilassa istuvan hahmon ääriviivat näkyviin. Valo halkesi spektreiksi ja muodostivat värit. Edessäni oli kaunis intiaani nainen. Nuorena ja vanhana yhtäaikaa. Hän hymyili minulle ja toivotti tervetulleeksi. Olin löytänyt Madren, Äiti Ayahuascan. Tämän suurenmoisen kasvin sielun. Hän oli rakastava ja lämmin hahmo koko sen tyhjän ja ajattoman hetken, jonka vietin hänen kanssaan kasvotusten. Nyt minua suojeltaisiin ja matkani visioiden maailmaan voisi alkaa. Siirryin madren kanssa pitkiä tunneleita pitkin tilaan, jossa telepaattinen astraali yhteys intiaani heimon kanssa tapahtuisi.
Olin hämilläni, mutta ymmärsin, että joku puhutteli minua. Visiot alkoivat kirkastua. Olin yhteydessä intiaani heimoon. Visioiden avulla minulle paikannettiin, että kyseessä on pohjois-amerikan tasankoalueella elävät intiaaanit, mahdollisesti mustajalat. Minua puhutteli heimon vanhin tai koko heimo. Meillä oli yhteinen ymmärrys ja minut otettiin vastaan. Sain kutsun reservaattiin. Minulle ojennettiin päähine, johon aloin keräämään sulkia. Minua koeteltiin erilaisten näkyjen kautta. Koettelemuksista selviäminen ei vaatinut kovin kummoisia ponnisteluja. Piti vain tehdä oikein, tekoja puhtaasta sydämmestä. Sain lisää sulkia. Minusta tuli soturi. Vanha harmaatukkainen intiaanimies ojensi minulle soturin päähineen.
Kesken kaiken paha henki hyökkäsi ja murtautui systeemiini, kesti hetken ennen kuin madre huomasi tilan ja alkoi poistamaan sitä. Käytin kaikki psyykkiset voimani se irroittamiseen polvilumpiostani. Kipu oli sanoinkuvaamattoman kova. Koin todella pahoja häiriöitä ja virheitä järjestelmässäni, visiot ja visuaalit vääristyivät ja mieleni täyttyi negatiivisista ja todella synkistä ajatuksista. Madre sai karkotettua hengen ja kipu loppui. Oloni koheni hetkessä ja pääsin takaisin visioiden pariin. Oli aika jatkaa. Minua neuvottiin kysymään matkallani reservaattiin intiaania nimeltä valkoinen sulka tai ainakin minun tulisi seurata suurta vitivalkoista ja virheetöntä sulkaa, kun olen paikan päällä.
Sain kyvyn parantaa. Paransin sukulaisiani ja perhettäni. Kun poistin toisista kipuja ja sairauksia, tunsin kovia kipuja eripuolilla kroppaani. Silmäni vuosivat vettä, kärsin todella pahasti. Kuume nousi ja laski. Olo heikkeni ja vahvistui. Seuraavaksi oli aika saada nämä pahuudet pois elimistöstäni. Oli purgan aika. Serenaadin ja rohkaisun saattelemana, sain nostettua sankon eteeni. Pelkäsin purgaa, mutta näin vatsassani kiemurtelevat mustat lonkerot ja pitkät hampaat. Tiesin, että sen oli poistuttava minusta. Työnsin sormet kurkkuuni ja purga tuli. Pieni, mutta todella raju. Olo oli mitä mahtavin. Terve, tyyni, onnellinen. Ennenkaikkea parantunut. Otin korvakuulokkeet korviltani ja avasin silmät. Poltin tupakan ja söin puolikkaan appelsiinin. Olo oli raukea. Hymyilin.
T:04:30: Olin tullut takaisin. Siivosin huoneen ja menin nukkumaan. Nukuin paremmin kuin koskaan.
T:18:00: Eksyin kirjakauppaan sattumalta. Kuljin käytävällä ajatuksissani katselemalla kirjoja. Kuljin erään hyllyn ohi ja taakseni käytävälle tippui kirja; Suuri Intiaanikirja -Pohjois-Amerikan alkuperäiskansat, Taylor, Sturtevant; Gummerus 2005. En voinut olla ostamatta kirjaa.
Olemme sittenkin elossa.
-
Lymykonna
- Kameleontti
Re: Madre ja kutsu reservaattiin.
Värisyttävän hieno kuvaus matkasta. Olet varmaan perehtynyt kattavasti Ayahuascan ihmeisiin, vai oliko Äiti Ayahuasca uusi tuttavuus?
-
_FOOL_
- Apteekki
Aikaisempia kokemuksia on ainoastaan harmalasta ja mimosasta.
Ayahuasca oli uusi tuttavuus.
Ayahuasca oli uusi tuttavuus.
-
Spectator
- Karvakuono
Todellakin hieno stoori! Täytyy itsekkin testata caapia sitten kun aika tuntuu oikealta.
-
Ahab
Hyvin kerrottu. Vaikea sitä on noinkin tarkasti kertoa.
Parhaimpiin kokemuksii kuuluu sekä niitä suurimpia tuskan ja epätoivon hetkiä että toisaalta ne suurimmat autuuden, yhteyden ja ymmäryksen hetket. Kaikki tasapainossa.
Mukava huomata aina jotain yhtäläisyyksiä omien kokemuksien kanssa. Niinkuin tuo opastavan äitihahmon kohtaaminen. Sainto Daimelaisillahan on yleensä Marian kuva alttarilla.
Parhaimpiin kokemuksii kuuluu sekä niitä suurimpia tuskan ja epätoivon hetkiä että toisaalta ne suurimmat autuuden, yhteyden ja ymmäryksen hetket. Kaikki tasapainossa.
Mukava huomata aina jotain yhtäläisyyksiä omien kokemuksien kanssa. Niinkuin tuo opastavan äitihahmon kohtaaminen. Sainto Daimelaisillahan on yleensä Marian kuva alttarilla.
-
Jarza
- Karvakuono
Hyvin kirjoitettu ja mielenkiintoinen kokemus. Pystyi eläytymään osaan juttuista aika hyvin.
-
tRip
- Moderator
Hienoa luettavaa..
Jännä huomata kuinka universaalia ayahusca lopulta on..
Kuinka eri ihmiset näkevät ja kokevat samoja asioita oman persoonansa kautta eri tavoin.
Kokemuksiamme kuitenkin yhdistää se yksi yhteinen voima, kuten itse ilmaisit, Äiti Ayahuasca.
Jännä huomata kuinka universaalia ayahusca lopulta on..
Kuinka eri ihmiset näkevät ja kokevat samoja asioita oman persoonansa kautta eri tavoin.
Kokemuksiamme kuitenkin yhdistää se yksi yhteinen voima, kuten itse ilmaisit, Äiti Ayahuasca.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
Vaultti.net - coming soon..
-
Ahab
Kerro lisää tuosta._FOOL_ wrote:...Puhdistettu kananmunan valkuaisella. -ensimmäistä kertaa...
-
_FOOL_
- Apteekki
Ennen kuin keitoksia aletaan keittää kokoon(eli sen jälkeen kun pesut on yhdistetty), annetaan keitosten jäähtyä huoneen lämpöiseksi.
Lisätään kananmunan valkuainen ja laitetaan keitos takaisin levylle. Sekoitellaan välillä.
Kun keitos alkaa kiehua, muodostuu pinnalle kuminen kerros ja hiutaleita.
Tämä kerros kuoritaan pois vaikka lusikalla ja tee suodatetaan vaikka t-paidan läpi kertaalleen.
Jäljelle jäävä tee on kirkasta ja suurinosa tanniineista on sitoutuneena kananmunaan.
Kananmunamössön voi hävittää, se ei sisällä vaikuttavia aineita.
Nyt tee keitetään kasaan normaaliin tapaan.
Tanniinit aiheuttavat pahaa oloa ja niiden poistaminen/vähentäminen
ehkäisee ennen aikaisen oksentamisen riskiä
(HUOM! Purga on henkinen puhdistautuminen ja
eriasia kuin fyysinen hylkimisreaktio, jos joku ei tiennyt).
Teen maku on edelleen karmea, mutta se on huomattavasti kevyempi vatsalle.
Gelatiini tekee saman asian, mutta esim. caapia ei saa sillä puhtaaksi ja on muutenkin aika tarkkaa puuhaa.
(lue:turhan vaivalloista)
Jos teetä ei juoda heti keiton jälkeen, voidaan se esim. pakastaa. Kun pakastettu tee sulatetaan hitaasti(decanting)
esim. jääkaapissa, tanniinit painuvat astian pohjalle ja ne on helppo eritellä kaatamalla kirkas tee varovasti toiseen astiaan.
Pakastamista/sulattamista voi tarvittaessa harrastaa niin paljon kuin haluaa.
Lisätään kananmunan valkuainen ja laitetaan keitos takaisin levylle. Sekoitellaan välillä.
Kun keitos alkaa kiehua, muodostuu pinnalle kuminen kerros ja hiutaleita.
Tämä kerros kuoritaan pois vaikka lusikalla ja tee suodatetaan vaikka t-paidan läpi kertaalleen.
Jäljelle jäävä tee on kirkasta ja suurinosa tanniineista on sitoutuneena kananmunaan.
Kananmunamössön voi hävittää, se ei sisällä vaikuttavia aineita.
Nyt tee keitetään kasaan normaaliin tapaan.
Tanniinit aiheuttavat pahaa oloa ja niiden poistaminen/vähentäminen
ehkäisee ennen aikaisen oksentamisen riskiä
(HUOM! Purga on henkinen puhdistautuminen ja
eriasia kuin fyysinen hylkimisreaktio, jos joku ei tiennyt).
Teen maku on edelleen karmea, mutta se on huomattavasti kevyempi vatsalle.
Gelatiini tekee saman asian, mutta esim. caapia ei saa sillä puhtaaksi ja on muutenkin aika tarkkaa puuhaa.
(lue:turhan vaivalloista)
Jos teetä ei juoda heti keiton jälkeen, voidaan se esim. pakastaa. Kun pakastettu tee sulatetaan hitaasti(decanting)
esim. jääkaapissa, tanniinit painuvat astian pohjalle ja ne on helppo eritellä kaatamalla kirkas tee varovasti toiseen astiaan.
Pakastamista/sulattamista voi tarvittaessa harrastaa niin paljon kuin haluaa.
Last edited by _FOOL_ on Sun 04 Nov 2007, 23:12, edited 1 time in total.
-
Dagga
- Apteekki
Huikean hieno tarina!
Onko caapilla ja harmalalla mielestasi suurikin ero? Pian on taas minunkin mimosa/rue-keitosten aika.
Onko caapilla ja harmalalla mielestasi suurikin ero? Pian on taas minunkin mimosa/rue-keitosten aika.

-
_FOOL_
- Apteekki
Kuin päivällä ja yöllä.Dagga wrote: Onko caapilla ja harmalalla mielestasi suurikin ero?
-Harmala/mimosa komboa ei ole käytetty kuin länsimaissa.
+Ayahuasca taas on ikivanha perinne.
-Harmala/mimosa kombo on aika hengetön, sillä länsimaalainen pyrkimys
saada DMT oraalisesti aktiiviseksi halvalla ja suht helpolla, ei ole
ayahuascan perimmäinen tarkoitus.
+Madre suojelee ja antaa turvaa vaikeiden hetkien aikana
kun taas harmalaa ei tunnu tippaakan kiinnostavan.
+Caapi on kallista, mutta ehdottomasti rahansa väärti.
-Harmalakin voi olla rahansa väärti, mutta sehän kertookin jo kaiken.
Kumpainenkaan ei ole viihteellistä, mutta ainoastaan ayahuasca unella on
selkeästi parantava vaikutus.
IMO
-
Ahab
Tuon pakastamis kikan olen itsekkin sattumalta havainnut toimivaksi. Mutta pitääpi kokeilla ensi kerralla tuota valkuaiskikkaa.
Mitä tulee caapin ja harmalan eroihin niin tuossa tuli nyt mielestäni vähän sellaista juttua että tuossa vaikuttaa ennen kaikkea oma asenne.
Olen ottanut pelkkää harmalaa ja se oli mulle kyllä henkinen ja parantava kokemus ja vaikutus.
Harmalassa ja caapissa on kyllä erisuhteessa noita eri harmala-alkaloideja ja caapissa taitaa olla paremmin tetrahydroharmiinia(muistaakseni se meni noin, tarkastakaa itse) joka ehkä selittää sen mielenkiintoisemmat vaikutukset.
Totta kai sillä on psykologinen merkitys että caapilla on pitkät perinteet mutta ei sen varjolla kannata harmalaa dissata.
Kannattaa perehtyä harmalan käyttöön iranissa ja persian ajalla.
Enemmän pistäisin painoa rituaalien rekonstruoimiselle mahdollisuuksien mukaan kuin sille että mitä kasveja käyttää.
Osa rituaaleista on tärkeitä psykologisen vaikutuksen takia mutta osa taas on oikeasti toimivia tekniikoita joita shamaanit ovat vuosisatojen saatossa kehittäneet. Luotan kyllä että he jos ketkä tietävät miten hommat pitää hoitaa.
Tämä ei tietenkään tarkoita sitä etteikö meidän suomessa kannattaisi kehitellä omia rituaalejamme ja skeneämme sopeuttaaksemme yagen juomisen paremmin kansallisluonteesemme, kulttuuriimme, yhteiskuntaamme, ehkä löytääksemme kadotetun identiteettimme tässä globalisoituvassa sirkuksessa.
Mitä tulee caapin ja harmalan eroihin niin tuossa tuli nyt mielestäni vähän sellaista juttua että tuossa vaikuttaa ennen kaikkea oma asenne.
Olen ottanut pelkkää harmalaa ja se oli mulle kyllä henkinen ja parantava kokemus ja vaikutus.
Harmalassa ja caapissa on kyllä erisuhteessa noita eri harmala-alkaloideja ja caapissa taitaa olla paremmin tetrahydroharmiinia(muistaakseni se meni noin, tarkastakaa itse) joka ehkä selittää sen mielenkiintoisemmat vaikutukset.
Totta kai sillä on psykologinen merkitys että caapilla on pitkät perinteet mutta ei sen varjolla kannata harmalaa dissata.
Kannattaa perehtyä harmalan käyttöön iranissa ja persian ajalla.
Enemmän pistäisin painoa rituaalien rekonstruoimiselle mahdollisuuksien mukaan kuin sille että mitä kasveja käyttää.
Osa rituaaleista on tärkeitä psykologisen vaikutuksen takia mutta osa taas on oikeasti toimivia tekniikoita joita shamaanit ovat vuosisatojen saatossa kehittäneet. Luotan kyllä että he jos ketkä tietävät miten hommat pitää hoitaa.
Tämä ei tietenkään tarkoita sitä etteikö meidän suomessa kannattaisi kehitellä omia rituaalejamme ja skeneämme sopeuttaaksemme yagen juomisen paremmin kansallisluonteesemme, kulttuuriimme, yhteiskuntaamme, ehkä löytääksemme kadotetun identiteettimme tässä globalisoituvassa sirkuksessa.
-
Ayrenum
- Lepakko
Kiehtova tarina, ja hyvin kerrottu. Riittävän hyvin jotta kehtaan vihjaista kirjoitusteknisestä blaablaasta. Yhdys sanat voisivat olla oikein, samoin sydämet. En heitä tällaista teknistä palautetta vittuillakseni vaan koska tekstiä oli jo nyt hyvin mukava lukea, mutta virheet osuivat päähän.
Ahab, visiosi suomalaisuudesta ja yagesta kuulostaa hyvältä :)
Ahab, visiosi suomalaisuudesta ja yagesta kuulostaa hyvältä :)
olet oikeassa.
-
_FOOL_
- Apteekki
Nimenomaan. Tämän takia lisäsin perään, IMO. Itse en ole kokenut harmalan kera mitään kovinkaan auvoisia hetkiä, tosin en sitä ala dissaamaankaan yleisesti. Onhan harmalallakin perinteensä. Niin on myös juremallakin. Kyse ei ole kuitenkaan ayahuasca riitistä tai parantamisesta. Näiden yhteiskäyttö on siis länsimaalainen (internet ajan) tapa. Harmala itsessään on mielenkiintoinen, mutta jos harmala/mimosa komboa pitää verrata ayahuascaan, ero on mielestäni kuin yöllä ja päivällä.Ahab wrote: Mitä tulee caapin ja harmalan eroihin niin tuossa tuli nyt mielestäni vähän sellaista juttua että tuossa vaikuttaa ennen kaikkea oma asenne.
Rituaalit ja perinteet ovat minulle ainakin se kaiken a ja o. Ne ovat psykologisen itsesuggestion kautta sellaisia asioita, jotka erottavat ayahuascan esim. harmala/mimosa kombosta.
Pohjois-amerikan tasangolla elävien/eläneiden alkuperäiskansojen juuret ovat siberiassa ja mitä ilmeisimmin myös siis meistä suomalaisista löytyy pisara intiaaniverta. Ensimmäiset muuttoliikkeet amerikkaan tapahtuivat jääkauden lopulla beringinsalmen yli siberiasta.Tämä ei tietenkään tarkoita sitä etteikö meidän suomessa kannattaisi kehitellä omia rituaalejamme ja skeneämme sopeuttaaksemme yagen juomisen paremmin kansallisluonteesemme, kulttuuriimme, yhteiskuntaamme, ehkä löytääksemme kadotetun identiteettimme tässä globalisoituvassa sirkuksessa.
Tämä teksti tuli suorana ulosteena sielun syövereistä. Olkoon se taideteos kaikkine virheineen. Se ei ole muutenkaan täydellinen, kun ei sisällä kaikkia tapahtumia. Olen itse tyytyväinen tähän näin, vaikka näenkin kieliopilliset virheet.Ayrenum wrote: En heitä tällaista teknistä palautetta vittuillakseni vaan koska tekstiä oli jo nyt hyvin mukava lukea, mutta virheet osuivat päähän.
Mukavaa kun tämä herättää keskustelua.
-
Ayrenum
- Lepakko
Juu, en tarkoittanut sitä että pitäisi tuota tekstiä muokata. Mutta tulevaisuudessa tuon kritiikin voi pitää mielessä, jos haluaa._FOOL_ wrote:Tämä teksti tuli suorana ulosteena sielun syövereistä. Olkoon se taideteos kaikkine virheineen. Se ei ole muutenkaan täydellinen, kun ei sisällä kaikkia tapahtumia. Olen itse tyytyväinen tähän näin, vaikka näenkin kieliopilliset virheet.
olet oikeassa.
-
_FOOL_
- Apteekki
Ayrenum wrote: Mutta tulevaisuudessa tuon kritiikin voi pitää mielessä, jos haluaa.
-
spasm
- OD
Tässä trippistoorissa jos jossain on selkeästi havaittavissa se, kuinka käsityksemme tietystä huumeesta (=sen alkuperä, käyttäjäkunta, historia, tavat, traditiot, rituaalit, henget, sisältö ja mitkä tahansa muut asiaan liittyvät assosiaatiot ja tiedot) vaikuttaa kokemukseen.
Olisitko tavannut Madren jos et olisi lukenut hänestä aiemmin, vai etkö olisi vain osannut tulkita kohtaamista... Tai jaguaarin silmät..
Olisitko tavannut Madren jos et olisi lukenut hänestä aiemmin, vai etkö olisi vain osannut tulkita kohtaamista... Tai jaguaarin silmät..
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
-
_FOOL_
- Apteekki
Tähän nyt on aika mahdotonta vastata varmaksi, mutta uskoisin että kyllä.spasm wrote: Olisitko tavannut Madren jos et olisi lukenut hänestä aiemmin, vai etkö olisi vain osannut tulkita kohtaamista... Tai jaguaarin silmät..
Tosin, lukemani perusteella tiesin mitä etsiä/odottaa.
Tämä liittyy tietyllä tapaa tuohon samaan asiaan harmala/mimosan kohdalla. Kun ei ole pitkiä perinteitä, ei myöskään yhteneviä kokemuksia ja luultavasti myös sen takia harmala ei ole ainakaan allekirjoittaneelle näyttäytynyt koskaan kovin kummoisessa valossa.
-
sublime
- Rotta
Hyvä kertomus juu, kuin novelli, harvoin noin kattavasti osataan kuvata näita kokemuksia
Sisältöä löytyy, ja pidän myös tavastasi kirjoittaa. Ensimmäinen lukemani kokonainen ja siihen itse kokemukseen tällä tavalla keskittyvä stoori ayahuascasta, sai kyllä kiinnostumaan entistä enemmän.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
-
Dagga
- Apteekki
Minusta silti tuntuu et Peganum harmalaa dissataan liikaa ihan vaan sen takia että sitä käytetään caapin korvikkeena. Kummatkin ovat silti oikein parantavia ja henkeviä kasveja, niissä vain asuu eri henki. Ja caapiahan yleensä sanotaan avuliaammaksi, sitä en voi kieltää tai myöntää, kun en ole sitä ehtinyt nauttimaan. Sain kuitenkin caapin siemeniä jotka pistin itämään, tutustun siis kasviin ensin ulkoisesti.
Ja halusin nimenomaan kuulla vain mielipiteesi, kun nyt olet kumpaistakin kokeillut.

-
aphos
- Kameleontti
Olisikohan tuossa harmalan arvostelussa kuitenkin takana se pätemisen tarve..? 
-
_FOOL_
- Apteekki
Myös keskustelun kannalta täysin aiheettomaan,aphos wrote:Olisikohan tuossa harmalan arvostelussa kuitenkin takana se pätemisen tarve..?
keskustelun spekulointiin, täytyy jo
itsessään löytyä pätemisen tarvetta....
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Minunkin varsinainen palautteeni on tekninen. Tuohan on vain laajimmin kannatettu teoria ja muitakin on esitetty. Tieto intiaanien alkuperästä ei ole käsitykseni mukaan kovinkaan varma._FOOL_ wrote:Pohjois-amerikan tasangolla elävien/eläneiden alkuperäiskansojen juuret ovat siberiassa ja mitä ilmeisimmin myös siis meistä suomalaisista löytyy pisara intiaaniverta. Ensimmäiset muuttoliikkeet amerikkaan tapahtuivat jääkauden lopulla beringinsalmen yli siberiasta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Models_of_ ... _New_World
Itse matkakertomus oli vaikuttava, mutta sitä en nyt edes yritä muutoin kommentoida.
AD_HD @ synirc
-
_FOOL_
- Apteekki
-
Maor
- Kameleontti
Täysin samoilla linjoilla Daggan kanssa.Dagga wrote:Minusta silti tuntuu et Peganum harmalaa dissataan liikaa ihan vaan sen takia että sitä käytetään caapin korvikkeena. Kummatkin ovat silti oikein parantavia ja henkeviä kasveja, niissä vain asuu eri henki. Ja caapiahan yleensä sanotaan avuliaammaksi, sitä en voi kieltää tai myöntää, kun en ole sitä ehtinyt nauttimaan.
Hienosti kerrottu kokemus kyllä! Lisää tällaisia.
-:- We're All Mad Here -:-
-
psyke
- Lepakko
Tämä lause jäi vähän mietityttämään. Olen itse nimittäin päinvastaisella kannalla, mutta oletan ettet tarkoittanut tätä mitenkään yleisesti...ettei aikuisen ihmisen tule leikkiä
Omat kokemukseni ayahuascasta ja varsinkin sienistä ovat sellaisia että pitäisi nimenomaa päästä eroon liiallisesta vakavuudesta. "lasten kaltaisten on taivasten valtakunta", kuten Jeesus opetti.
Hieno stoori, ja mahtava kokemus varmasti. Olen itse ollut aina enemmän caapi + lehti yhdistelmän kannalla vaikkei minulla ole mitään mimosahuascaa vastaan.
Last edited by psyke on Sun 06 Jan 2008, 23:28, edited 1 time in total.
-
psyke
- Lepakko
Ahabilta kiinnostava kommentti kyllä yagen liittämisestä suomalaiseen kulttuuriin. Saa nähdä milloin pohjoismaihin tai Suomeen tulee jokin Santo Daimen kaltainen ryhmä. Musta tuntuu vahvasti että joskus jotain tuollaista tulee tapahtumaan, sillä kyllähän täällä Suomessa tehdään jo nyt tutkimusta ayahuascasta ja sen psykologisista ja mystisistä ominaisuuksista. (Jayce Calloway, Eduardo Luna).
-
_FOOL_
- Apteekki
Näin vasta jälkeenpäin pystyy ymmärtämään tätäkin unta paremmin...
Huomaa missä sitä on keskustellut väärien henkien kanssa ja kuinka matka ajautui minne ajautui ja mitä vaikutuksia tällä unella myöhemmin oli. En mene sen enempää yksityiskohtiin, mutta suurin manifestaatio väärän hengen kuuntelemisesta kertoo claridad, joka syntyi tässä unessa.
Kaikenkaikkiaan leikkiminen, mielikuvitus ja lapsenmielinen sinisilmäisyys(hyvin paljon mimosan synnyttämiä piirteitä) auttavat aikuista egoistia monessakin paikassa. Mimosalla on taipumusta olla leikikäs näidenkin asioiden suhteen ja niimpä sitä saattaa ajautua umpikujiin, joita ei osaa varoa. Tämän mimosa unen jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että aloittelija on helpommin ohjattavissa brujeriaan(noituuteen) kun tämä liikkuu mimosan seurassa. Mimosa säilyköön mysteerinä tuonnemaksi, vähään aikaan en uskalla ottaa siihen kontaktia. Seuraavaksi työskentelen ainoastaan lehtien kanssa, uskon niiiden auttavan minut takaisin valoon.
En sano etteikö mimosa olisi hyvä tuttavuus, päinvastoin, uskon että sen avulla voi työskennellä sellaisten asioiden parissa, mitkä eivät välttämättä aukene niin helposti muilla kasveilla. Mimosa vaan on aika haastava kasvi.
Huomaa missä sitä on keskustellut väärien henkien kanssa ja kuinka matka ajautui minne ajautui ja mitä vaikutuksia tällä unella myöhemmin oli. En mene sen enempää yksityiskohtiin, mutta suurin manifestaatio väärän hengen kuuntelemisesta kertoo claridad, joka syntyi tässä unessa.
Kaikenkaikkiaan leikkiminen, mielikuvitus ja lapsenmielinen sinisilmäisyys(hyvin paljon mimosan synnyttämiä piirteitä) auttavat aikuista egoistia monessakin paikassa. Mimosalla on taipumusta olla leikikäs näidenkin asioiden suhteen ja niimpä sitä saattaa ajautua umpikujiin, joita ei osaa varoa. Tämän mimosa unen jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että aloittelija on helpommin ohjattavissa brujeriaan(noituuteen) kun tämä liikkuu mimosan seurassa. Mimosa säilyköön mysteerinä tuonnemaksi, vähään aikaan en uskalla ottaa siihen kontaktia. Seuraavaksi työskentelen ainoastaan lehtien kanssa, uskon niiiden auttavan minut takaisin valoon.
En sano etteikö mimosa olisi hyvä tuttavuus, päinvastoin, uskon että sen avulla voi työskennellä sellaisten asioiden parissa, mitkä eivät välttämättä aukene niin helposti muilla kasveilla. Mimosa vaan on aika haastava kasvi.
-
bol
- Kameleontti
^ Tässähä eletään jo iha eri maailmoissa
?