Hyvä kokemus -> huono jälkiolo?
-
Thoxium
Hyvä kokemus -> huono jälkiolo?
Tulipa eilen nautittua 0,5mg xanor + 20mg 4-ho-metiä ja spicea päälle. Trippi oli oikein antoista, xanor poisti sen ahdistuksne jonka usein olen kokenut 4-ho-metistä, muuten ei vaikuttanut liikaa psykedeliaan. Sitten spicea tehostamaan vielä psykedeliaa.
No olo oli oikein mainio ja käsittelin onglemiani, lopulta tajusin etten ole osannut nauttia hetkistä ja tämän jälkeen nautinkin aivan jokaisesta hetkestä, kaikki oli oikein mukavaa ja elämä olo mukavaa. Semmonen positiivinen olo, että nyt on oman pään kiemurat korjattu ja kaikki on taas hyvin. Tämän jälkeen trippi laskeutui pois ja se positiivinen olo jäi.
Noh tänään sitten melko masentunut ja ahdistunut olo, alkaa tuntumaan melkein vastakhodilta eiliseen. Luulin että olisin kerrankin onnistunut tripillä itseni tutkiskelussa.
Onko tämä yleistä vai missä vika vaivaa?
No olo oli oikein mainio ja käsittelin onglemiani, lopulta tajusin etten ole osannut nauttia hetkistä ja tämän jälkeen nautinkin aivan jokaisesta hetkestä, kaikki oli oikein mukavaa ja elämä olo mukavaa. Semmonen positiivinen olo, että nyt on oman pään kiemurat korjattu ja kaikki on taas hyvin. Tämän jälkeen trippi laskeutui pois ja se positiivinen olo jäi.
Noh tänään sitten melko masentunut ja ahdistunut olo, alkaa tuntumaan melkein vastakhodilta eiliseen. Luulin että olisin kerrankin onnistunut tripillä itseni tutkiskelussa.
Onko tämä yleistä vai missä vika vaivaa?
-
Dexma
- Moderator
Re: Hyvä kokemus -> huono jälkiolo?
Sanotaan, että itselläni hyvältä tripiltä tulee aina hyvät jälkiolot, mutta epäonnistunut trippi saattaa tuoda huonot jälkiolot... Toisaalta voishan tässä olla ihan vain sellainen, kun olit tripillä hyvässä olossa, niin nyt ei tunnukkaan sitten niin hyvältä, koska oli vähän aikaa sitten niin hyvä olo....
Ei, mut uskoisin enemmän, että olet avannut portteja ja tunteita tripilläsi nyt vain sinun selvinpäin oleva pää, yrittää taas niitä tunteita kokea...
Ei, mut uskoisin enemmän, että olet avannut portteja ja tunteita tripilläsi nyt vain sinun selvinpäin oleva pää, yrittää taas niitä tunteita kokea...
-
Jeshu
- OD
Esimerkiksi. Tai vaihtoehtoisesti vois ajatella pelkkää aivokemiaa... En tiedä 4-ho-met:istä, mutta useat psykedeelithän ovat serotoniini-syöppöjä. Ja saattaa siinä livahtaa mukaan yhtä jos toistakin ainetta aivoista, en tiedä...Dexma wrote:Ei, mut uskoisin enemmän, että olet avannut portteja ja tunteita tripilläsi nyt vain sinun selvinpäin oleva pää, yrittää taas niitä tunteita kokea...
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
tRip
- Moderator
Mulla kerta hapon kanssa oli tosi ymmärrystä ja positiivisuutta täynnä. Kaikki meni siis 'juuri niinkuin pitiki', ts. se oli 'täydellinen' kokemus.
Seuraavana päivänä olin todella masentunut.
Olin siis vain tajunnut niin paljon epäkohtia elämässäni.
Ensinnäkin mielestäni noi kaikenmaailman tutkarit. Ne on vaan se vaikutus. Ei oikeen muuta.
Kun taas luonnon psyket myös parantaa henkisesti. Se on 'enemmän' kuin pelkkä kokemus.
En tiedä tavoititko pointin ja tämä ehkä hieman kärjistetysti. Toki jotkut voivat tutkareilta saada hyvinkin henkisiä kokemuksia.
Toiseksi, bentsoja kannattaa ottaa hyvin harkiten psykejen kanssa.
Ne estää tiettyjen tunnetilojen kokemisen. Ja kun se tunnetilan kokemus jää latteaksi tai sitä ei koe ollenkaan, voi se sitten nousta pintaan vasta tripin jälkeen, jolloin ei enää ole ihan samoja eväitä käsitellä asiaa, vaan se ilmenee esim ahdistuneisuutena tai masentuneisuutena.
Seuraavana päivänä olin todella masentunut.
Olin siis vain tajunnut niin paljon epäkohtia elämässäni.
Ensinnäkin mielestäni noi kaikenmaailman tutkarit. Ne on vaan se vaikutus. Ei oikeen muuta.
Kun taas luonnon psyket myös parantaa henkisesti. Se on 'enemmän' kuin pelkkä kokemus.
En tiedä tavoititko pointin ja tämä ehkä hieman kärjistetysti. Toki jotkut voivat tutkareilta saada hyvinkin henkisiä kokemuksia.
Toiseksi, bentsoja kannattaa ottaa hyvin harkiten psykejen kanssa.
Ne estää tiettyjen tunnetilojen kokemisen. Ja kun se tunnetilan kokemus jää latteaksi tai sitä ei koe ollenkaan, voi se sitten nousta pintaan vasta tripin jälkeen, jolloin ei enää ole ihan samoja eväitä käsitellä asiaa, vaan se ilmenee esim ahdistuneisuutena tai masentuneisuutena.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
_FOOL_
- Apteekki
Hyvin muotoiltu. Lisäisin vielä että bentsot jarruttavat luonnollista kasvua, joka taas on kiihtynyt psykedeelien vaikutusten jälkeen.tRip wrote: Toiseksi, bentsoja kannattaa ottaa hyvin harkiten psykejen kanssa.
-
Dexma
- Moderator
Itse taas ajattelen, että perkele kemikaalejahan ne on jotka niissä kasveissakin vaikutta... Ei mut joo, ymmärrän myös sunkin pointtias...tRip wrote: Ensinnäkin mielestäni noi kaikenmaailman tutkarit. Ne on vaan se vaikutus. Ei oikeen muuta.
-
tRip
- Moderator
Dexma, ymmärrän toki myös sun näkökulman..
Itsellä vain on vahva kahtiajako luonnollisen ja luonnottoman välillä. Minä vain tunnen sen. Sitä ei voi selittää.
Toki luontokin on kemiaa, mutta se elämä joka virtaa kaiken elollisen läpi, antaa sille myös sen hengen.
Luonnossa esiintyvät psykedeelit eivät sisällä vain yhtä tiettyä molekyyliä, vaan myös kasan muitakin molekyylejä jotka kokonaisuutena muodostavat set&settingin kanssa sen omanlaisensa kokemuksen.
Luonto antaa ihmiselle sen mitä ihminen tarvitsee sellaisessa muodossa minkä ihminen kokee luonnollisena. Niin luonto on sen tarkoittanut.
Itsellä vain on vahva kahtiajako luonnollisen ja luonnottoman välillä. Minä vain tunnen sen. Sitä ei voi selittää.
Toki luontokin on kemiaa, mutta se elämä joka virtaa kaiken elollisen läpi, antaa sille myös sen hengen.
Luonnossa esiintyvät psykedeelit eivät sisällä vain yhtä tiettyä molekyyliä, vaan myös kasan muitakin molekyylejä jotka kokonaisuutena muodostavat set&settingin kanssa sen omanlaisensa kokemuksen.
Luonto antaa ihmiselle sen mitä ihminen tarvitsee sellaisessa muodossa minkä ihminen kokee luonnollisena. Niin luonto on sen tarkoittanut.
Keep it unreal.
-
Dexma
- Moderator
Joo ymmärrän tuota sun pointtias... Luonnolla on oma henkensä, mutta toisaalta itse ajattelen, että niin on kaikilla kemikaaleillakin...tRip wrote:Dexma, ymmärrän toki myös sun näkökulman..
-
Pentabarf
- Lepakko
Usein se seuraava päivä on tuntunut hieman valjulta verrattuna siihen oloon mikä tripillä on ollut, mutta minun mielestä se on aika normaalia. Serotoniinia ja dopamiinia saattaa olla vähemmän liikkeellä pääkopassa. Kannattaa olla aina suunnitelma myös sille seuraavalle päivälle. Rentoilua, savuttelua, opiaatteja, kirjoja, kevyttä huumorihömppää telkusta, mässyjä jne... Ne tripillä tulleet ajatukset pulppuavat sieltä alitajunnasta sitten vähän myöhemmin esiin.
"Ihmiset, jotka eivät kestä huumeita, tarrautuvat todellisuuteen."
-
Ahab
Ehkä opetus on juuri se että sinun täyttyy voittaa se ahdistus jonka 4-ho-met tai muut psykedeelit tuottavat. Otat psykedeeliä, sinua ahdistaa, mitä sitten, tiedät että se johtuu siitä että otit psykedeeliä eikä sinulla oikeasti ole mitään hätää. Hermosto on kovilla nousuissa mutta kyllä se siitä tasaantuu.Thoxium wrote:Trippi oli oikein antoista, xanor poisti sen ahdistuksne jonka usein olen kokenut 4-ho-metistä, muuten ei vaikuttanut liikaa psykedeliaan. Sitten spicea tehostamaan vielä psykedeliaa.
Psykedelia käsittää kaikki tunteet myös epätoivon, ahdistuksen, pelon ja vihan.
Ovatko? MDMA on mutta ovatko tryptamiinipsykedeelit? Nehän kiinnittyvät serotoniinin paikalle ja vaimentavat serotoniinireseptoreja. Olisikohan niin että seuraavinakin päivinä reseptorit ovat edelleen vaimennetussa tilassa joten serotoniinisysteemi on vielä hieman hämillään ja vaatii hetken sopeutua.jesuiitta wrote:Tai vaihtoehtoisesti vois ajatella pelkkää aivokemiaa... En tiedä 4-ho-met:istä, mutta useat psykedeelithän ovat serotoniini-syöppöjä.
Tällä forumilla on ennenkin mainittu että tripin jälkeisenä päivänä voi masentaa mutta että se on sen arvoista. Se voi johtua toisaalta tuosta serotonergisestä vaikutuksesta, toisaalta siitä että on ehkä tajunnut mitä on kokoajan tehnyt väärin tai miten on ollut sokea ja kun ei ole enää high joutuu oikesti tekemään jotain, ehkä suunnittelemaan elämänsä uudestaan, koska ei voi vaan palata vanhaan käyttäytymiseensä sen viat tajuttuaan. Ja sitten on myös se paluu arkeen ja maanpinnalle. Arki voi tuntua vähän tylsältä kun on eka ollut vitun siistiä.
-
tRip
- Moderator
Ahabi, osasit just hyvin tiivistää just sen miten iteki ton asian ajattelen :)
tryptamiinin kun pääasiassa vaikuttaa just serotoniinijärjestelmään matkimalla niitä serotoniini molekyylejä. Niin kaiken järjen mukaan sen ei pitäisi kuluttaa pahemmin serotoniinia. Se nimenomaan vaimennussäätelee. Välillä ryöpähtää serotoniinivirta ja välillä se ei olekkaan niin aktiivisesti sitoutuneena.
Ehkä juuri tästä johtuu miksi tripeillä koetaan sekä onnen hetkiä, että epätoivon hetkiä.
Myös sekin vaikutta hyvin paljolti millaisessa kunnossa sitä on henkis-psyykkisesti.
Jos on kaikki täysin epäbalanssissa, trippi voi olla tosi ahdistava, mutta sitäkin eheyttävämpi.
Jos taas on täysin terve ja tasapainoinen, niin trippi on usein myös paljon nautinnollisempi
tryptamiinin kun pääasiassa vaikuttaa just serotoniinijärjestelmään matkimalla niitä serotoniini molekyylejä. Niin kaiken järjen mukaan sen ei pitäisi kuluttaa pahemmin serotoniinia. Se nimenomaan vaimennussäätelee. Välillä ryöpähtää serotoniinivirta ja välillä se ei olekkaan niin aktiivisesti sitoutuneena.
Ehkä juuri tästä johtuu miksi tripeillä koetaan sekä onnen hetkiä, että epätoivon hetkiä.
Myös sekin vaikutta hyvin paljolti millaisessa kunnossa sitä on henkis-psyykkisesti.
Jos on kaikki täysin epäbalanssissa, trippi voi olla tosi ahdistava, mutta sitäkin eheyttävämpi.
Jos taas on täysin terve ja tasapainoinen, niin trippi on usein myös paljon nautinnollisempi
Keep it unreal.
-
Jeshu
- OD
Aa ok... Mulla oli sitten vähän käänteinen, väärä käsitys tosta.Ahab wrote:Ovatko? MDMA on mutta ovatko tryptamiinipsykedeelit? Nehän kiinnittyvät serotoniinin paikalle ja vaimentavat serotoniinireseptoreja.jesuiitta wrote:Tai vaihtoehtoisesti vois ajatella pelkkää aivokemiaa... En tiedä 4-ho-met:istä, mutta useat psykedeelithän ovat serotoniini-syöppöjä.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
-
tRip
- Moderator
Mun mielestä tryptamiinit on enemmänkin serotoniini-pihejä - Mut välillä ne muistaa antaa kunnon ryöppäyksiä ku kokee niitä hienoimpia onnen hetkiä ;)jesuiitta wrote:Aa ok... Mulla oli sitten vähän käänteinen, väärä käsitys tosta.Ahab wrote:Ovatko? MDMA on mutta ovatko tryptamiinipsykedeelit? Nehän kiinnittyvät serotoniinin paikalle ja vaimentavat serotoniinireseptoreja.jesuiitta wrote:Tai vaihtoehtoisesti vois ajatella pelkkää aivokemiaa... En tiedä 4-ho-met:istä, mutta useat psykedeelithän ovat serotoniini-syöppöjä.
Keep it unreal.
-
Aukikco
- OD
En tarkota mitenkään kyseenalaistaa sun tuntemuksias, tokihan tunnet sitä mitä tunnet, mutta ootko kelannut kokeilla sellaista näkökulmaa, jonka myötä myös "luonnottomat" psykedeelit tuntuisivat hyvältä? Ennakko-oletukset vaikuttaa ihan helvetisti, ja jos joka tapauksessa otat esim. happoa, lienee rakentavaa että miellät sen vaikutukset mahdollisimman positiivisella tavalla?tRip wrote:Itsellä vain on vahva kahtiajako luonnollisen ja luonnottoman välillä. Minä vain tunnen sen. Sitä ei voi selittää.
-
Dexma
- Moderator
Tulipahan muuten eilen niin, että vetelin päiväsineä... Tuli helvetin huono olo joka pisti ajattelemaan tätä nykytilannetta... Aloin ajattelemaan, että vittu pitäiskö näitä päihteitä taas vähentää... Nooh, seuraavana aamuna olikin sitten se hyvä olo... Taas edetty johonkin suuntaan... Sitten iltaan huono olo takaisin... Ja nyt sitten kaljaa...
Ei mut siis sitä hain, että tripin jälkeisiin olotiloihin kuuluu minun mielestäni raju mielialavaihtelu jonkin aikaa...
Ei mut siis sitä hain, että tripin jälkeisiin olotiloihin kuuluu minun mielestäni raju mielialavaihtelu jonkin aikaa...
-
mauseri
- LD50
mulla oli eilen kans hirvee stressi sen bissen jälkeen, (6 kpl hbwr) ja kelasin sillon just et vittu tätä elämää, muistan kun päätin et huomenna siivoan kämpän (tää on niin hirveessä kunnossa et jos vuokraisäntä tulee käymään niin häätö on saletti:), no aamulla sit kävin soppalassa (siellä oli sosiaalijohtajakin ku se mun työntekiä ei uskaltanu ottaa mua yksin vastaan.. tuli vähän uhkailtua sitä luurissa aikasemmin) soppalassa meni kaikki hyvin, mut ei tää kämppä enää aamulla ollukkaan muka yhtä päin vittua ku eilen..aamulla ok olo, ei tehnyt ees mieli päihteitä.. ostin pitsan ja nukuin pari tuntii, eka ajatus ku heräsin: KALJAA!.. no nyt oon kännissä ja kämppä on edelleen paskanen..siis tajuan tripeillä mitä mun pitäs tehdä muuttaakseni tilannettani, mut tripin jälkeen on taas sit semmonen hälläväliä fiilis..kai mä vaan oon niin vitun onneton tapaus etten opi koskaan mitään, ennen kun on liian myöhäistä..Dexma wrote:Tulipahan muuten eilen niin, että vetelin päiväsineä... Tuli helvetin huono olo joka pisti ajattelemaan tätä nykytilannetta... Aloin ajattelemaan, että vittu pitäiskö näitä päihteitä taas vähentää... Nooh, seuraavana aamuna olikin sitten se hyvä olo... Taas edetty johonkin suuntaan... Sitten iltaan huono olo takaisin... Ja nyt sitten kaljaa...
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
Aukikco
- OD
Splittasin tästä Kuolema/muutos
-
Kosmonautti
- Psykonautti
Bromosta tuli huonot jälkiolot. Kuukaus ottamisen jälkeen olin osastolla ku pää oli aika hajalla.
Marsin kamaralle päästyä marsin sen ympäri. Marsin ympäri! monta kertaa...
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
-
kombucha
- Tuppisuu
Voimia parantumiseen. Ikävä kuulla että meni niin vaikeeksi olo. Ite en ottais bdf:a vaikka maksettaisiin.Kosmonautti wrote:Bromosta tuli huonot jälkiolot. Kuukaus ottamisen jälkeen olin osastolla ku pää oli aika hajalla.
Oliko ympäristö jossa kokemuksen vietit jotenkin stressaava, jos saan kysyä?
Oliko eka kerta kun on mennyt noin vaikeaksi olo?
-
Vltr
- Lepakko
tosiaan, en koko topikkia jaksanu alusta loppuun lukea mutta tuli vaan mieleen että sienissä monesti trippi saattaa olla hyvinkin intenssiivinen ja antoisa, mutta laskuissa (joskus myös piikeissä ja nousuissakin) saattaa fiilis yllättäen muuttua erittäin paskaksi. itsellä tuli silokkien kanssa koettua kyseinen epidemia useaan otteeseen, tosin vika piilee MAOI'hin kuuluvassa mustaherukka mehutiivisteessä, joka aiheuttaa nestehukan, jonka seurauksena sienet imeytyvät nopeammin mutta sivuvaikutuksena ovat vatsa&pääkipu, pahoinvointi, sekä lihas krampit. itse koen parempana vaihtoehtona juoda vain sen sitruuna jutun syönnin aikana (pitäisi buustata ainakin jonkin verran ja vie sienten pahan maun pois suusta
). sori jos tuli jotenkin off-topiccina ja jos joku oli tämän jo ehtinyt valottaa, tuli vaan mieleen joten päätin kirjoittaa 
All in all there are two types of a madman, a person and a madman.
-
Aukikco
- OD
Se "huono olo" on osa kokemusta, ei mitenkään ylimääräistä. Se kertoo mulle jotain itestäni. Se on opettaja. Aahhhhhh kärsimyyyyyss
-
Vltr
- Lepakko
Voihan sen toki nuinkin miettiä, tosin esim. Lihaskrampit ovat enemmän häiriöksi kuin opettajaksi jos niitä alkaa kesken meditoinnin esiintymään (<-- piikit ku iskee nii on isommilla annoksilla tapana meditoia shamaanirummutksen tahtiin) kun pitäisi pystyä rauhoittumaan ja rentoutumaan. Ja onhan se muutenkin ainakin omasta mielestä mukavampi katsoa mitä matkalla on tarjottavaa ilman vittumaisia kipuja jotka vievät keskittymiskyvyn ja tekevät melko levottomaksi (joskus ovat aistit matkan aikana melko sekaisin joten se on ikävä ku ei tiedä että mikä on pielessä ruveta kaikkea mahollista kokeilemaan) :heh:
All in all there are two types of a madman, a person and a madman.