Mekstori wrote:Ei äkkiseltään löytynyt omaa ketjua aiheelle joten päätin täällaisen tehdä. Yleisesti isoa psykedeeliannosta saattaa seurata egokuolema jossa oma ego pirstaloituu ja katoaa pois pala palalta, kunnes jäljellä on vain äärettömyys/universumi/energiaa.
Eli oletteko kokeneet egokuoleman? Mitä se ylipäänsä mielestänne tarkoittaa? Voiko tilaa sanoa olemiseksi ja onko tämä olemisen muoto juuri se syvin ihmisyys joka on kaikilla samanlainen?
Keskustelu alkoi
tästä topikista ja voinee jatkua täällä.
Jos modet näkee tarpeelliseksi siirtää tuosta toisesta viestiketjusta viestejä tänne niin siitä vaan

Olen kokenut, useasti. Yksinkertaistettuna, silloin oman ymmärryksen voi selittää kliseellä "I am one with the universe" (joskin paradoksaalisesti, koska "I" - minua - ei ole enää olemassa. Tai tietty tavallaan on, mutta minua ei ole erotettavissa mitenkään muusta olemassaolevasta).
Olen kokenut useita kertoja egokuoleman, ei taida sormet enää riittää mut varpaat päälle ni eiköhän ne saa laskettuu. 3x psilosybiinillä, loput LSD:llä ja DMT:llä (harvemmin DMT:llä, yleensä vaan syömällä vitusti happoo). En tiedä onko se kaikilla samanlainen, koska sitä on vaikea pukea sanoiksi.
Minusta tilaa voi sanoa "olemiseksi" koska se on juuri: sitä vaikka on olemassa vain yksi minä - minä, joka olen siis myös kaikki muu - olen kuitenkin olemassa. En minään persoonana tai henkilönä, en tietääkseni kykene silloin käsittämään moista asiaa, mutta se, mihin kuulun, ei ole vain pääni sisällä, vaan on siellä myös minusta riippumatta. Jos tätä siis hait - vaai mitä tarkoitat sillä "olemisen tilalla"? Että "olen egokuollut" tjsp.?
Silloin en sano että se olisi ainakaan itselleni. Muiden silmissä joo, olen ehkä egokuollut, mutta itselleni en tietenkään, koska minua ei ole. En sanoisi myöskään sitä syvimmäksi ihmisyyden tilaksi; en tiedä onko sekään
syvin, (ja luultavasti sanoisin ei, siitä huolimatta että olen vitun happopää ja trippi-ihminen muutenkin), tai onko se niinkään ihmisyyteen liittyvää kuin metafyysistä. Ihmimillisemmät jutut mulla tulee alle out of body:n happotripeillä, kun kokee asioita ihmisten kanssa, tajuaa asioita ihmisistä heidän kertomuksistaan ja tekemisistään, käyttäytyy itse jostain syystä vitun huomaavaisesti ja jopa altruistisesti, ja muuta - kun sitä ihmisyyttä pystyy silloin ymmärtämään ja pohtimaan. Keskustelu usein jää mulle tonne 5-6h jälkeiselle ajalle, ku tykkään kuitenkin syödä sen verran happoa että vaikka sanottavaa ois vaikka mitä, en osaa vittu puhua

Mut silloin uppoudun psykedeliaan, plateau on integraatiota ja suurempaa sosialisoimista varten.