Psykedeelit: Mistä aloittaa vai kannattaako kokeilla edes?
-
me on the earth
- Tuppisuu
Psykedeelit: Mistä aloittaa vai kannattaako kokeilla edes?
Olen lukenut viikkoja mielenkiinnolla tätä foorumia ja kiinnostukseni on herännyt. Monissa teksteissä varoitetaan näiden kokemuksien voimasta ja vaaroista joillekin henkilöille. Itse olen ollut jo vuosia masentunut ja yksinäinen, kuulunko siis johonkin riskiryhmään? Aiempi kokemus laillisten huumeiden lisäksi vain Tenox 20mg lääkärin määräämänä unettomuuteen. Tuloksena hirveitä painajaisia ja sekavuutta ja unesta ei tietoakaan.. Kannattaisiko unohtaa psykedeeelit kokonaan? Täytyy vaan välillä päästä edes vähäksikin aikaa pois ainaisesta vitutuksesta ja melkein sama millä. Lääkärin suosittelemista tosin kieltäydyin, kun en halunnut koukkuun mihinkään mielialalääkkeisiin. En siis aio tietenkään käyttää näitä masennuksen hoitoon, vaan niiden omaan käyttötarkoitukseen mikäli ei suurempia riskejä ole. Luin mm. jutun LSA - Paratiisin kautta sairaalaan...
-
Pakanasoturi
- Lepakko
Re: Psykedeelit: Mistä aloittaa vai kannattaako kokeilla ede
Älä edes mieti psykedeelejä jos olet jotenkin masentunut. Eikä muutenkaan kannata kokeilla psykedeelejä jos sinulla ei ole päihteilystä paljon enempää kokemusta kuin ne lailliset päihteet...
Psykedeelit huonolla set & settingillä saattavat saada oikeasti niin hirveitä asioita aikaan, esimerkkinä nyt se LSA trippi, jossa otettiin kaiken lisäksi vain pieni määrä psineä(olisi mielenkiintoista saada tietää mitä olisi käynyt jos nautittava aine olisikin ollut esim. suuri määrä sieniä tai ayahuascaa)...
Psykedeelit huonolla set & settingillä saattavat saada oikeasti niin hirveitä asioita aikaan, esimerkkinä nyt se LSA trippi, jossa otettiin kaiken lisäksi vain pieni määrä psineä(olisi mielenkiintoista saada tietää mitä olisi käynyt jos nautittava aine olisikin ollut esim. suuri määrä sieniä tai ayahuascaa)...
-
Pakanasoturi
- Lepakko
Joo, eli sitä kannabista olisi varmaan paras poltella ihan ensimmäisenä. Tästä seuraava, puhtaampi psykedeeli mutta silti mieto, on se LSA. Tämän jälkeen tuleekin ne sienet ja LSD. Tästä vahvempia on mm. salvia, ja ehkäpä se vahvin on se ayahuasca..
+Noiden välillä vielä hyvin monia aineita, mutta noita nyt voi pitää niinä "perus" psykedeeleinä kait
+Noiden välillä vielä hyvin monia aineita, mutta noita nyt voi pitää niinä "perus" psykedeeleinä kait
-
Ahab
Yhdyn tähän että kannabista vaan. Vitutukseen se ainakin auttaa. Eikä kannatta pitää mitään kiirettä. Tutustu kannabikseen rauhassa, oletko enemmän indica vai sativa tyyppiä vai onko mitään väliä kumpaa sauhuttelee jne. Monesti sanotaan että syötynä se on hieman psykedeelisempää. Joillekkin ihmisille tuntuu myös olevan väliä sillä ottaako kannabista yksin vai seurassa, kerroit että olet yksinäinen joten ehkä jonkun polttelukaverin löytäminen voisi olla piristävä kokemus. Mene vaikka hamppumarssille ensi kesänä. Yksin taas pystyy keskittymään omaan oloonsa ja itseensä paljon paremmin
Mutta mikäeli kannanbiksen kanssa menee ongelmitta niin ennen kuin menisin popsimaan edes LSA siemenia niin suosittelisin testaamaan pelkkää harmalaa tai caapia. Pelkiltään tai pilven kanssa sen vaikutus tuntuu mutta jotenkin se tuntuu hieman vähemmän hazardilta kuin mikään muu. Se on siis ayahuascajuoman toinen osa mutta ilman tryptamiineja hyvin hellää menoa. Se vaikuttaa sitten mao-estäjänä joten ota siitä selvää mitä se tarkoittaa eläkä ota sitä jos/kun olet ssri-lääkityksellä. Jos sitten joku päivä otat jotain niin älä ota yksin vaan hanki paikalle joku joka on selvinpäin ja tietää mitä tulee tapahtumaan ja mitä voi pahimmassa tapauksessa käydä ja miten silloin toimitaan.
Yksi millä tietysti voi koittaa mielen rajoja on lucid unet ja vaikka calea dreamherbiä joka ei ole psykedeeli mutta sen avulla lucid unien saaminen pitäisi olla hieman vaivattomampaa.
Mutta loppujen lopuksi psykedeelit eivät ole kaikille ja tuo LSA - Paratiisin kautta sairaalaan on varoittava esimerkki miten hyvin pienelläkin annoksella voi mennä pahasti vikaan. Kannattaa ottaa selvää onko suvussasi ollut mielenterveysongelmia. Terence McKenna sanoo tämän asian aika osuvasti sellaisessa videopätkässä joka yleensä kulkee nimellä "Terence McKenna short Interview" tai vastaavaa mutta enpä nyt löytänyt yhtään linkkiä. Jos ei kukaan löydä tätä voin kirjotella quotea kunhan jaksan.
Mutta mikäeli kannanbiksen kanssa menee ongelmitta niin ennen kuin menisin popsimaan edes LSA siemenia niin suosittelisin testaamaan pelkkää harmalaa tai caapia. Pelkiltään tai pilven kanssa sen vaikutus tuntuu mutta jotenkin se tuntuu hieman vähemmän hazardilta kuin mikään muu. Se on siis ayahuascajuoman toinen osa mutta ilman tryptamiineja hyvin hellää menoa. Se vaikuttaa sitten mao-estäjänä joten ota siitä selvää mitä se tarkoittaa eläkä ota sitä jos/kun olet ssri-lääkityksellä. Jos sitten joku päivä otat jotain niin älä ota yksin vaan hanki paikalle joku joka on selvinpäin ja tietää mitä tulee tapahtumaan ja mitä voi pahimmassa tapauksessa käydä ja miten silloin toimitaan.
Yksi millä tietysti voi koittaa mielen rajoja on lucid unet ja vaikka calea dreamherbiä joka ei ole psykedeeli mutta sen avulla lucid unien saaminen pitäisi olla hieman vaivattomampaa.
Mutta loppujen lopuksi psykedeelit eivät ole kaikille ja tuo LSA - Paratiisin kautta sairaalaan on varoittava esimerkki miten hyvin pienelläkin annoksella voi mennä pahasti vikaan. Kannattaa ottaa selvää onko suvussasi ollut mielenterveysongelmia. Terence McKenna sanoo tämän asian aika osuvasti sellaisessa videopätkässä joka yleensä kulkee nimellä "Terence McKenna short Interview" tai vastaavaa mutta enpä nyt löytänyt yhtään linkkiä. Jos ei kukaan löydä tätä voin kirjotella quotea kunhan jaksan.
-
tRip
- Moderator
Juu en kyllä itekään suosittelis psykedeelejä jos on masentunut tai vähääkään paniikkitaipumusta.
Mutta..
Itsehän silloin nuorempana nappailin paljon psykedeelejä masentuneena ja ahdistuneena. Loppujenlopuksi opin kyllä tripeiltä paljon itsestäni ja sain masennuksenikin kuriin. Psykedeelit auttoivat kohtaamaan itsensä..
Mutta monta mietoa trippiä ei ole loppujenlopuksi välttämättä sen parempi kuin yksi vahva. Meinaan, että yhtälailla niillä miedoilla tripeillä saa laukaistuksi mielenterveyden häiriöitä, jopa itsensä huomaamatta. Hitaasti lipuen kohti 'psykoosia.'
Kunnes..
Kokeilin Ayahuascaa ja tajusin, että tämän pidemmälle en enää uskalla mennä, vaan pää on saatava ensin kuntoon.
En pysty edes kuvittelemaan millaista jälkeä psyykelle olisi tullut jos olisin nauttinut ayahuascan vähänkään huonommalla set&settingillä.
Kuitenkin LSA on hyvä aloituspsykedeeli pienellä annoksella. Jos kannabista on tottunut polttamaan eikä se ahdista, niin pieni määrä LSAta tuo siihen pienen psykedeelisen lisän.
Ehkä kannattaa kuitenkin odotella hieman vakaampaa psyykettä, varsinkin jos tarvitset lääkitystä pitääksesi itsesi kasassa.
Mutta..
Itsehän silloin nuorempana nappailin paljon psykedeelejä masentuneena ja ahdistuneena. Loppujenlopuksi opin kyllä tripeiltä paljon itsestäni ja sain masennuksenikin kuriin. Psykedeelit auttoivat kohtaamaan itsensä..
Mutta monta mietoa trippiä ei ole loppujenlopuksi välttämättä sen parempi kuin yksi vahva. Meinaan, että yhtälailla niillä miedoilla tripeillä saa laukaistuksi mielenterveyden häiriöitä, jopa itsensä huomaamatta. Hitaasti lipuen kohti 'psykoosia.'
Kunnes..
Kokeilin Ayahuascaa ja tajusin, että tämän pidemmälle en enää uskalla mennä, vaan pää on saatava ensin kuntoon.
En pysty edes kuvittelemaan millaista jälkeä psyykelle olisi tullut jos olisin nauttinut ayahuascan vähänkään huonommalla set&settingillä.
Kuitenkin LSA on hyvä aloituspsykedeeli pienellä annoksella. Jos kannabista on tottunut polttamaan eikä se ahdista, niin pieni määrä LSAta tuo siihen pienen psykedeelisen lisän.
Ehkä kannattaa kuitenkin odotella hieman vakaampaa psyykettä, varsinkin jos tarvitset lääkitystä pitääksesi itsesi kasassa.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
me on the earth
- Tuppisuu
Kiitos kaikille vastauksista ja kommenteista.
Ehkä liioittelin hieman, tai jotkut saivat väärän kuvan, mutta en usko että minulla sentään kovin vakavia ongelmia ole.
Mitä olen tätä foorumia jo kauan seurannut niin olen huomannut, että ei moni muukaan täällä niin henkisesti tasapainoisia ole, ainakin minkä kuvan jutuista olen itse saanut. Olen lukenut monia juttuja joissa ryynejä, alkoholia, savuja, piriä ja ties mitä vedetään sekaisin monta päivää putkeen jne.. Ja täällä taitaa olla aika paljon melko nuoria kirjoittelijoita ("lähdin sitte ihan vitun dexmeissä kouluun jne...") varmaan hauskaa joo...
Aika moni on varmaan ollut/on MAO-I/SSRI -lääkityksellä ja vetää siinä sivussa kaikkea. Itse siis en ole/ole ollut.. Ei tämä ole mikään hyökkäys täällä roikkuvia keskustelijoita vastaan vaan pikemminkin "ulkopuolisen" havaintoihin perustuva neutraali toteamus.
On mielenkiintoista lukea tieteellistä ja asiantuntevaa pohdintaa täällä, jonka kaltaista tasoa saa etsiä..
Nooh, HBWR siidut tilauksessa ja katsotaan sitten mitä tapahtuu jos päätän nauttia ne.
Ehkä liioittelin hieman, tai jotkut saivat väärän kuvan, mutta en usko että minulla sentään kovin vakavia ongelmia ole.
Mitä olen tätä foorumia jo kauan seurannut niin olen huomannut, että ei moni muukaan täällä niin henkisesti tasapainoisia ole, ainakin minkä kuvan jutuista olen itse saanut. Olen lukenut monia juttuja joissa ryynejä, alkoholia, savuja, piriä ja ties mitä vedetään sekaisin monta päivää putkeen jne.. Ja täällä taitaa olla aika paljon melko nuoria kirjoittelijoita ("lähdin sitte ihan vitun dexmeissä kouluun jne...") varmaan hauskaa joo...
Aika moni on varmaan ollut/on MAO-I/SSRI -lääkityksellä ja vetää siinä sivussa kaikkea. Itse siis en ole/ole ollut.. Ei tämä ole mikään hyökkäys täällä roikkuvia keskustelijoita vastaan vaan pikemminkin "ulkopuolisen" havaintoihin perustuva neutraali toteamus.
On mielenkiintoista lukea tieteellistä ja asiantuntevaa pohdintaa täällä, jonka kaltaista tasoa saa etsiä..
Nooh, HBWR siidut tilauksessa ja katsotaan sitten mitä tapahtuu jos päätän nauttia ne.
-
me on the earth
- Tuppisuu
Anteeksi, jos ilmaisin asian epäselvästi. En ottanut niinkään kantaa MAO-I/SSRI -lääkityksen vaikutuksiin substanssien kanssa yhteiskäytössä vaan siihen, että suositeltiin että jos psyyke ei ole 100% kunnossa niin ei pidä ottaa mitään. Lukemieni viestien perusteella kuitenkin monet täällä ovat olleet/ovat lääkityksellä (...niin onko se psyyke sitten niin kunnossa) ja ottavat aineita, joten onko se loppujen lopuksi NIIN vaarallista tai epämiellyttävää, vaikka ei tunne olevan psykologisesti täysin "terve", mitä se sitten tarkoittaakaan?aivoruoska wrote:Aika yleinen mielipide on kyllä että ssri- eikä varsinkaan mao-i lääkityksen aikana pidä ottaa yhtään mitään. syinä esim juuri tämä "SEROTONIINISYNDROOMA"me on the earth wrote:Kiitos kaikille vastauksista ja kommenteista.
hwbr siidujen tilailusta vois olla imho ihan stfu. tilailee jos tilailee sittten.
hwbr on kyllä ihan mukava. kunhan kuorii siidut huolellisesti.
Joo ymmärrän mitä MAO-I ja SSRI ja serotoniinisydrooma tarkoittaa..
sori toi hbwr juttu..
-
Lasipallo
- Kameleontti
Kyllä monet noista asioista on tullut huomattua ja itsekkin virheitä tehtyä. Se on vähän 50-50 tilanne jos on jotain ongelmia tai häiriöitä, kannattaisiko mitään ottaa. Monet päätyvät ottamaan, mutta se ei ole mitenkään suositeltavaa.
Suosittelen kyllä tutustumaan huolellisesti siihen mitä teet ennen kun alat mitään päihteitä harrastamaan. Parhaimmillaan se voi olla yksi elämän hienoimmista asioista, liian monessa tapauksessa helvetti.
Itse en ole mitään heräämisiä saanut deelejen avulla, olen ymmärtänyt suurimman osan jo ennestään, mutta monelle se on herätys unesta.
Kuplan puhkeaminen, syntymä, kuolema. Minulle loistava tapa tutkia ympäristöä ja hyperavaruutta.
Suosittelen kyllä tutustumaan huolellisesti siihen mitä teet ennen kun alat mitään päihteitä harrastamaan. Parhaimmillaan se voi olla yksi elämän hienoimmista asioista, liian monessa tapauksessa helvetti.
Itse en ole mitään heräämisiä saanut deelejen avulla, olen ymmärtänyt suurimman osan jo ennestään, mutta monelle se on herätys unesta.
Kuplan puhkeaminen, syntymä, kuolema. Minulle loistava tapa tutkia ympäristöä ja hyperavaruutta.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
-
tRip
- Moderator
Tieto lisää tuskaa.. tai jotain.
Mielestäni ei kannata välttämättä liikaa lueskella kokemuksia jostain aineesta, muuten sitä rupeaa olemaan liikaa ennakkokäsityksiä siitä kokemuksesta, eikä oma yksilöllinen kokemus tule välttämättä täysin esiin. Sitä ehkä odottaa joitain vaikutuksia ja pettyy kun ei tulekaan tms.
Olen myös huomannut, että kyllä ne huonotkin tripit ovat jossainmäärin hyödyllisiä. Oppii ainakin arvostamaan psykedeelejä.
Ja ainakin itelläni, jotkin asiat vain täytyy kokea kantapään kautta, että oppisi..
Mielestäni ei kannata välttämättä liikaa lueskella kokemuksia jostain aineesta, muuten sitä rupeaa olemaan liikaa ennakkokäsityksiä siitä kokemuksesta, eikä oma yksilöllinen kokemus tule välttämättä täysin esiin. Sitä ehkä odottaa joitain vaikutuksia ja pettyy kun ei tulekaan tms.
Olen myös huomannut, että kyllä ne huonotkin tripit ovat jossainmäärin hyödyllisiä. Oppii ainakin arvostamaan psykedeelejä.
Ja ainakin itelläni, jotkin asiat vain täytyy kokea kantapään kautta, että oppisi..
Keep it unreal.
-
Lasipallo
- Kameleontti
Kyllä, juuri näin minulla on käynyt.tRip wrote:Tieto lisää tuskaa.. tai jotain.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
-
korolli
- Apteekki
Allekirjoitan. Niinsanotut spontaaniset huumeilut ovat tuoneet yleensä parhaimmat tulokset kun ei ole juuri kerennyt valmistautua.Lasipallo wrote:Kyllä, juuri näin minulla on käynyt.tRip wrote:Tieto lisää tuskaa.. tai jotain.
Ei mitenkään suositeltavaa siis, se on niin olosuhteista ja fiiliksistä kuitenkin kiinni että samassa voi mennä moni asia vikaan. Ja silloinhan ei nimenomaan saisi mennä mitään vikaan, pilaa koko illan muuten.
-
Ahab
-
skirtfeber
- Apteekki
offtopic: mun luokal oli 56vuotias oppilas, ei se koulussa käyminen sitä ikää hirveesti nykyään kerro. Mut siinä asiassa oot oikees ettei dexmeis kouluu pidä mennä.me on the earth wrote: Ja täällä taitaa olla aika paljon melko nuoria kirjoittelijoita ("lähdin sitte ihan vitun dexmeissä kouluun jne...") varmaan hauskaa joo...
-
me on the earth
- Tuppisuu
Sepä juuri oli pointtini, tuli kuva jostain teinien touhuista.skirtfeber wrote:offtopic: mun luokal oli 56vuotias oppilas, ei se koulussa käyminen sitä ikää hirveesti nykyään kerro. Mut siinä asiassa oot oikees ettei dexmeis kouluu pidä mennä.me on the earth wrote: Ja täällä taitaa olla aika paljon melko nuoria kirjoittelijoita ("lähdin sitte ihan vitun dexmeissä kouluun jne...") varmaan hauskaa joo...
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
-
catha
- Psykonautti
-
Inovix
- Apteekki
Ei saa automaattisesti dissata teinejä ja niiden huumekokeiluja. Henk. koht, tunnen monia erittäin skarppeja alaikäisiä joiden psykedeelien käyttö on hyvin harkittua, suuniteltua ja rajoitettua, Toisaalta taas opiskelevana voin sanoa että ne minun 25-45v luokkatoverit vetelevät aina silloin tällöin niin pohjanoteerauksia niin koulussa kun vapaallakin että huh huh.
Jos mielenterveys on kunnossa, eikä ole kummempia lääkityksia päällä niin LSA + hasa olisi ehkä melko lempeä startti.
Inovix
Jos mielenterveys on kunnossa, eikä ole kummempia lääkityksia päällä niin LSA + hasa olisi ehkä melko lempeä startti.
Inovix
-
proPhet
- Karvakuono
-
skirtfeber
- Apteekki
-
Kalastaja
Paniikkikohtaus. Kannattaisi mennä lekurille hakemaan jotain ryynejä, jos vaikka iskisi randomilla joskus päälle, varautumista. Eikä sitä kannabista kannata tietenkään polttaa lainkaan, jos se jotain ongelmia aiheuttaa. Tyhmää aiheuttaa itselleen ongelmia asialla, jonka voi helposti välttää.proPhet wrote:Kannattaako kokeilla mitään vahvempia psykedeelejä jos välillä kannabiksesta iskee ilman mitään varotusta ahdistusta,kuolemanpelkoa, sun muuta flippausta 2tunnin ajaksi..![]()
Olen tähän asti pitänyt näitä tiloja övereinä ...
Matti Huttunen, psykiatrian erikoislääkäri: Paniikkikohtaus
Kaveri joskus nuorempana poltteli muutaman kerran. Jossain 17-18 ikävuoden vaiheilla alkoi saada paniikkikohtauksia. Sen jälkeen saanut sen muutaman kerran kun kannabista kokeillut aina paniikkikohtauksen.
Last edited by Kalastaja on Tue 02 Jan 2007, 21:27, edited 1 time in total.
-
korolli
- Apteekki
-
Kalastaja
Jos tietää, että on alttius paniikkikohtauksille kannattaa varautua siihen, että saa sellaisen joskus jossain. Parempi varautua kuin katua. Tietenkin jos olet perso bentsoille, ja luulet niistä olevan haittaa kannattaa keksiä jotain muuta. Kyllä bentsojakin voi pitää laukussa tai taskussa odottamassa paniikkikohtausta, ei niitä tarvitse muuten vaan popsia.
-
LD50
- Apteekki
Joo-o, kuulostaa mummon kirjoittamalta. Kyllä se deksmi jossain määrin ainakin minua on auttanut vaativissakin tenteissä.me on the earth wrote:Sepä juuri oli pointtini, tuli kuva jostain teinien touhuista.skirtfeber wrote:offtopic: mun luokal oli 56vuotias oppilas, ei se koulussa käyminen sitä ikää hirveesti nykyään kerro. Mut siinä asiassa oot oikees ettei dexmeis kouluu pidä mennä.me on the earth wrote: Ja täällä taitaa olla aika paljon melko nuoria kirjoittelijoita ("lähdin sitte ihan vitun dexmeissä kouluun jne...") varmaan hauskaa joo...
-
skirtfeber
- Apteekki
-
proPhet
- Karvakuono
..... niin siis tää kohtaus on tullut vain 2 kertaa molemilla kerroilla vahvan kannabiksen käytön jälkeen..
Muutenkin olen polttanut sauhua jo pari vuotta aika säännöllisesti..
eli selvinpäin ei ole mitään ongelmia. Aattelin vaan kysyä jos tässä nappaisin joku päivä esim. LSA pitoisia siiduja että onko varma lataamo reissu vai meneekö ihan hyvin jos settingit on kunnossa..
eli selvinpäin ei ole mitään ongelmia. Aattelin vaan kysyä jos tässä nappaisin joku päivä esim. LSA pitoisia siiduja että onko varma lataamo reissu vai meneekö ihan hyvin jos settingit on kunnossa..
-
Asidyyli
- LD50
-
skirtfeber
- Apteekki
mul o kyl kavereit jotka pystyy ottaan iha helposti suurempiakin annoksia happoa muttei pysty polttaan pajarii.
yleensä se kylläkin on jääny siitä että sitä pajarii o menny jossai vaihees kaiken muun douppaamisen ohella niin paljon että se o alkanu flipauttaa.
Mut sit jos heti alkuvaihees sauhu ahdistelee nii paha sanoa.
niiku asidyyli sano:
ihmismieli on oikukas.
yleensä se kylläkin on jääny siitä että sitä pajarii o menny jossai vaihees kaiken muun douppaamisen ohella niin paljon että se o alkanu flipauttaa.
Mut sit jos heti alkuvaihees sauhu ahdistelee nii paha sanoa.
niiku asidyyli sano:
ihmismieli on oikukas.
-
Kalastaja
Jos se noin harvinasita on, ei mitään hätää. Helposti menee isommilla annoksilla aika sekavaksi ja ahdistavaksi touhu. Pahimmillaan voi sen paniikkikohtauksen laukaista.proPhet wrote:..... niin siis tää kohtaus on tullut vain 2 kertaa molemilla kerroilla vahvan kannabiksen käytön jälkeen..
Jos sattuu paniikkikohtaus iskemään, kannattaa mennä jonnekin rauhalliseen ja turvalliseen paikaan. Vähän kylmää vettä naamalle ja paljon itsesuggestiota siitä, että kaikki on hyvin ja kukat kukkivat. Bentsot eivät tietenkään satuta, jos niille tarvetta on.
Tuskinpa sen enempää haittaa mahdollista psykedeelien kokeilua. Kunhan valmistautuu hyvin ja suunnittelee mitä tekee, missä ja kenen kanssa.
Myron Stolaroff on vanhanliiton miehiä. MPAS:in sivuilta voi lukea ilmaiseksi Thantos to Eroksen ja Secret Chiefin. Niistä löytyy paljon juttuja psykedeelisestä kokemuksesta, sen hallinnasta ja muusta sellaisesta.
http://www.maps.org/t2e/
http://www.maps.org/secretchief/sctoc.html
Using Psychedelics Wisely
A veteran researcher explains how psychedelics can be used to give beneficial results
GNOSIS, No. 26, Winter 1993
http://www.erowid.org/psychoactives/wri ... sing.shtml
Lisään muutaman muunkin linkin kiinnostuneille:
Handbook for the Therapeutic Use of Lysergic Acid Diethylamide-25
Individual and Group Procedures
In the 1950s and 1960s, mimeograph copies of the following Handbook were shared among pioneering therapists exploring the therapeutic utility of LSD. To this day, it remains one of the most relevant documented explorations of the guided psychedelic session.
http://www.maps.org/ritesofpassage/lsdhandbook.html#6
Stolaroffin arvostelu ja kommentointi edelliseen kirjaan:
http://www.hofmann.org/Reviews/BLEWETT%20HANDBOOK.htm
MAPS Rites of Passage Project:
Working with difficult psychedelic experiences
http://www.maps.org/ritesofpassage/diff ... ences.html
-
Ayrenum
- Lepakko
Kyllä minulle ainakin tulee ajoittain suurista pajautusmääristä ahdistavia fiiliksiä, mutta nykyään osaan suhtautua niihin siten, etteivät ne enää tunnu erityisen epämiellyttäviltä. Enemmänkin lähestyn niitä siltä näkökantilta, että kannabiksen ominaisuuksiin nyt kuuluu se että se pistää kyselemään kaikista mahdollisista asioista, että MITÄ JOS. Se näyttää erilaisia vaihtoehtoja ja selityksiä omalle toiminnalle, ajatuksille ja ympäröivän maailman melskeelle. Kun tiedostaa, ettei noita tarvitse ottaa liian vakavasti, ja että jos kelat osuvatkin oikeaan niin niiden pariin voi palata selvin päin uudestaan.
Oikeastaan tämän myötä olen alkanut nauttimaan satunnaisesti isommista pilviannoksista huomattavankin paljon. Tämä on itse asiassa ollut aika yllättävääkin. Satunnainen ahdistus ei välttämättä ole mitenkään paha juttu. Minä olen yleisesti ottaen niin hyvissä ja positiivinen ihminen, että tekee todella hyvää luodata välillä sitä pimeää puoltakin. Ei ole mitään muuta pelättävää kuin pelko itsessään. Pelkojen kohtaaminen ja käsitteleminen vahvistaa ja helpottaa elämää huomattavasti.
Oikeastaan tämän myötä olen alkanut nauttimaan satunnaisesti isommista pilviannoksista huomattavankin paljon. Tämä on itse asiassa ollut aika yllättävääkin. Satunnainen ahdistus ei välttämättä ole mitenkään paha juttu. Minä olen yleisesti ottaen niin hyvissä ja positiivinen ihminen, että tekee todella hyvää luodata välillä sitä pimeää puoltakin. Ei ole mitään muuta pelättävää kuin pelko itsessään. Pelkojen kohtaaminen ja käsitteleminen vahvistaa ja helpottaa elämää huomattavasti.
olet oikeassa.
-
tRip
- Moderator
Kannabis on itseasiassa ainoa 'psykedeeli', jolla uskallan kohdata ahdistuksen.
Muilla psykedeeleillä en ole oikein uskaltanut kohdata viellä ahdistusta silmästä silmään.
Ehkä pilvessäolo on jo sen verran tuttu olotila, että ahdistukseen osaa suhtautua, eikä ahdistus itsessään ahdista, vaan päinvastoin puhdistaa mieltä.
Muilla psykedeeleillä en ole oikein uskaltanut kohdata viellä ahdistusta silmästä silmään.
Ehkä pilvessäolo on jo sen verran tuttu olotila, että ahdistukseen osaa suhtautua, eikä ahdistus itsessään ahdista, vaan päinvastoin puhdistaa mieltä.