Ketamiini vei happotripin väärille raiteille

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
Drawsku
Psykonautti

Ketamiini vei happotripin väärille raiteille

Post by Drawsku »

En muista milloin viimeksi olen trippistooria raapustanut. Muutama viikonloppu sitten sattui kuitenkin jotain itselleni niin odottamatonta, että pakko jakaa.

Ketku ja LSD saivat aikaan erittäin yllättävän lopputuloksen. Noin pari tuntia hapon (~200mcg) nauttimisen jälkeen nokittelin varovasti 50mg bumpin ja tunnustelin oloa. Noin tunnin päästä haistelin 100mg lisää ja kävin hetken päästä sohvalle pitkäkseen. Tähän mennessä kaikki meni kuten olin odottanut.

Tähän väliin mainitsen että happonousuissa aloin katsomaan elokuvaa nimeltä "Samsara", mutta jouduin lopettamaan sen kesken kohdassa, jossa näytetään lähikuvaa kuolleesta, jo hieman kellastuneesta, lapsesta joka on avonaisessa ruumisarkussa. Näky paloi melko vahvati verkkokalvoille ja tuntui jotenkin todella ravistelevalta. Sammutin leffan, mutta se jätti todella ilkeän fiiliksen. En ole varma oliko tällä vaikutusta loppuillan tapahtumiin.

Ketku alkoi jyllätä kovempaa ja kovempaa ja painoi todella vahvasti sohvaa vasten. Välillä kuulin kuinka talomme rappukäytävässä liikkui viikonlopun viettoon menevää porukkaa. Tämä sai vertaamaan itseäni heihin. Makaan yksin sohvalla silmät kiinni katsoen pimeyttä. Tuntui kuin olisin maannut jonkin pimeän kuopan pohjalla. Yksin. Sekaisin. Alkoi tuntua säälittävältä.

Vaikka muuttuneet tajunnantilat ovat kiinnostaneet pitkään, tämä kuosi tuntui sellaiselta, jota ihmiset hakevat kun haluavat vain saada päänsä mahdollisimman sekaisin. Sellaiselta, johon en itse perusta yhtään. Mietin itseäni siinä sohvalla kunnossa, jossa pystyn vain avaamaan ja sulkemaan silmiä. Säälittävää.

Odotin että ketamiinin vaikutus alkoi haihtua että pääsin istumaan. Katsoin pöydälle valmiiksi tekemiäni ketkulaineja. Ei tehnyt yhtään mieli. Pelkkä katsominenkin teki pahaa. Kun kokosin itseäni sohvalla, tuntui kuin olisin ollut koira, jota on ammuttu rauhottavalla nuolella. Olo oli toimintakyvytön ja kaikinpuolin ärsyttävä. Jossain vaiheessa valuman ja varmaan muutenkin yleisen fiiliksen puolesta kävin pikaisesti oksentamassa.

Kesti vielä jonkin aikaa että ketamiinin vaikutus lakkasi kokonaan. Katsoin ketkulaineja pöydällä ja mietin että en halua että päihteiden käyttöni näyttää tältä. Olen jo hapoissa, mutta nokittelen silti vielä jotain pulveria, joka vetää täysin toimintakyvyttömäksi. Lopulta olin enää pelkästään taas hapoissa ja olo kohentui huomattavasti. Siivosin lainit takaisin pussiin ja vein jemmaan.

--

Yllätyin todella siitä, mihin suuntaan trippi kääntyi ketkun jälkeen. Haposta oli kokemusta etukäteen jonkin verran ja ketkua olin nauttinut kerran aikaisemmin pelkälleen ja tämän perusteella aine vaikutti todella mielenkiintoiselta. En ole kertaakaan kokenut psykedeelien kanssa mitään yhtä negatiivista. Koen, että käytän niitä (ja muita päihteitä) vastuullisesti ja suhteellisen harvoin.

Odotin tältä kokeilulta vahvoja OoB-fiboja, avaruutta sekä diippiä itsensä tutkistelua. Sen sijaan päädyinkin kelailemaan kuinka säälittävältä näytän kun makaan vaan olohuoneen sohvalla yksin silmät kiinni koska olen niin "sekaisin". Tämä oli erityisen häiritsevää, koska en ole sellainen ihminen, jolla on tarvetta vetää nuppi pimeäksi vain "päästäkseen pois" hetkeksi. En myöskään kokenut ketamiinin aiheuttavan niinkään sille tavanomaista euforiaa, vaan pelkästään lamaannuttavan minut sotkien samalla motoriikkani.

Mietin illan aikana paljon millaisia päihteitä käytän, käytänkö mieluummin yksin vai seurassa ja mitkä motiivini tähän ovat. Ehkä tällainen kombo oli huono omalle kohdalle, koska siitä seuraava olo sekä olosuhteet eivät ole sellaisia, joista itse tavallisesti nautin. En joka tapauksessa varmuudella kokeile kyseistä komboa enää uudestaan.
rlsmooth
Apteekki

Re: Ketamiini vei happotripin väärille raiteille

Post by rlsmooth »

Kyseinen kombohan mielestäni antoi sinulle aika hyvin. Just noita pohdiskeluja, "makaan tässä sohvalla toimintakyvyttömänä ja muut sosialisoi" yms, itsellä ollut joskus samanlaisia keloja tripeillä. Anyway hyvä stoori, katosiko negatiivisuus happojen laskiessa?
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

rlsmooth, se on totta että tietyllä tavalla kokemus oli melko syvällinen, mutta yllätyin vain kuinka negatiivisen sävyn trippi sai. Tosiaan negatiivisuus johtui tässä tapauksessa lähinnä ketamiinin tuomasta olosta, koska olo muuttui positiiviseksi ketamiinin laskettua, vaikka olin vielä joitain tunteja hapoissa.
frapathea

Post by frapathea »

Pelkäätkö kuolemaa? Miksi?
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

frapathea wrote:Pelkäätkö kuolemaa? Miksi?
En pelkää, mutta en myöskään toivo sitä koska nään edessäni valoisan tulevaisuuden ja että minulla on vielä paljon saavutettavaa elämässäni. Voi kuitenkin olla että kuoleman näkeminen sytytti tavallista voimaakkaammin siihen liittyviä negatiivisia ajatuksia.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Drawsku wrote:Odotin tältä kokeilulta vahvoja OoB-fiboja, avaruutta sekä diippiä itsensä tutkistelua. Sen sijaan päädyinkin kelailemaan kuinka säälittävältä näytän kun makaan vaan olohuoneen sohvalla yksin silmät kiinni koska olen niin "sekaisin". Tämä oli erityisen häiritsevää, koska en ole sellainen ihminen, jolla on tarvetta vetää nuppi pimeäksi vain "päästäkseen pois" hetkeksi.
Ehkä juuri tän takia sun trippi alkoi pyöriä tän ympärillä. Mulla käyny samat. Jos ei ole itse sujut sen kanssa että on vitun kuosinen tyyppi, niin psykedeeleissä saattaa oma sekavuus alkaa jopa ahdistaa. Ehkäpä tää opetti jotain? Sä varmaan otit liikaa ja huomasit, että tää ei oo sellanen tila, jossa sä haluat olla, koska kuosaus ei oo sun juttu. Eikö se jos mikä just ole itsetutkiskelua, että voi tehdä tällaisia havaintoja?
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

wRRa wrote:
Drawsku wrote:Odotin tältä kokeilulta vahvoja OoB-fiboja, avaruutta sekä diippiä itsensä tutkistelua. Sen sijaan päädyinkin kelailemaan kuinka säälittävältä näytän kun makaan vaan olohuoneen sohvalla yksin silmät kiinni koska olen niin "sekaisin". Tämä oli erityisen häiritsevää, koska en ole sellainen ihminen, jolla on tarvetta vetää nuppi pimeäksi vain "päästäkseen pois" hetkeksi.
Ehkä juuri tän takia sun trippi alkoi pyöriä tän ympärillä. Mulla käyny samat. Jos ei ole itse sujut sen kanssa että on vitun kuosinen tyyppi, niin psykedeeleissä saattaa oma sekavuus alkaa jopa ahdistaa. Ehkäpä tää opetti jotain? Sä varmaan otit liikaa ja huomasit, että tää ei oo sellanen tila, jossa sä haluat olla, koska kuosaus ei oo sun juttu. Eikö se jos mikä just ole itsetutkiskelua, että voi tehdä tällaisia havaintoja?
Wau, well put :up: Kommenttisi tarjosi ehkä paremman opetuksen kuin itse kokemus ja omat kelat siitä. Näin ensimmäisen hieman raskaamman kokemuksen jälkeen joudun yhtymään internetistä lukemaani "viisauteen", että raskaimmat kokemukset ovat niitä opettavaisimpia.