Mimosa/Rue -uni

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
reeferass
Psykonautti

Mimosa/Rue -uni

Post by reeferass »

Jos nyt kuitenkin käsitin väärin,
niin kirjoitetaan tämä yleisön pyynnöstä uusiksi.
:)

Klo 22.00:
Nautittu Harmala teetä 3g.
- Ei mitään tuntemuksia. Ei pahaa oloa, Ei purgaa.

Klo 22.20:
Nautittu Mimosa teetä 5g.
- Tuntiin ei mitään kummempia tuntemuksia. Ehkä hiukan hömelö olo. Ei pahaa oloa. Ei purgaa.

Klo 23.20
Nautittu Mimosa teetä 1g.
- Mieto psykedelia, tasapainon häröilyä, kirkkaammat värit ja todella miedot tracerit.
- Rentouduin ja suljin silmät kun tuntui siltä että luomien takana voisi tapahtua jotain.
- Kiisin aivan tajutonta vauhtia ilmeisesti maapallon pintaa pitkin. Pallo ikäänkuin pyöri allani ja minä kiisin sen päällä.
Kaukana edessäpäin näkyi valo, jota kohti olin matkaamassa.
- Galakseja ja erilaisia planeettoja suihki ylitseni ja alitseni. Matkasin yhä lähemmäs valoa.
- Saavutin valon ja minulla oli kova työ pitää kurssini, sillä tummat(vihamieliset) alueet(henget) vetivät minua puoleensa ja yrittivät tarttua mukaani. Jouduin todella taistelemaan, jotta sain pidettyä kurssin kohti tätä vaaleanpunaisen ja kirkkaan valkoisen muodostelman keskustaa.
- Sukelsin sen sisään ja tuli uusi avaruuden kaltainen tila. Siellä oli helminauhamainen rivi planeettoja joka näyttivät oikeastaan shakroilta. Valitsin pallon keskeltä ja lähdin suuntaamaan sitä kohti. Matkustin maailmoissa jotka olivat toisten maailmojen sisällä. Matalissa ja suljetuissa avaruuksissa, joiden katto ja lattia oli täynnä monen muotoisia matemaattisia kuvioita.
Saavuin tilaan jossa vauhti pysähtyi kokonaan. Tämän tilan keskellä pyöri jokin matemaattinen ja monimutkainen kuvio joka koostui kuutioista ja erilaisista kuvioista. Käärmeitä kiemurteli sen ympärillä kuin suojellakseen sitä ja välillä ne syöksyivät minua kohti, kuin tarkistaakseen mikä olen.

Paljon muutakin tapahtui ja oikeastaan osa noista käärmeistä jäi matkaamaan kanssani myöhemmin.
Kaikkea en muista, enkä edes yritä. Kaikkea ei voi millään kuvata sellaiselle, joka ei ole siitä itse uneksinut.

Missään vaiheessa ei pelottanut, ahdistanut tai tullut mitään muutakaan negatiivista. Itseluottamusta omiin psyykkisiin vahvuuksiin tarvittiin, jotta pysyi kurssissa ja matkasi kohti valoa. Pystyin palaamaan tähän todellisuuteen aukaisemalla silmäni, enkä tuonut sieltä mukanani mitään. Ihan hyvä näin ensimmäiselle kerralle.

Tästä on hyvä lähteä nostamaan mimosa annosta, kun tietää minkä kanssa on tekemisissä. Treshold löytyi, joten mission accomplished.

Nukkumaan mennessäni näin jotain aivan sairaita "pätkiä", mutta jätettäköön ne nyt tästä pois.
Kaikinpuolin mukava kokemus. Annoksesta johtuen, visiot olivat vaan aika värittömiä ja suurpiirteisiä, hyvä niin.
Paastosin kaksi päivää ja keitin harmalan 3x20min ja mimosan 2x1h + 1x20min.
Last edited by reeferass on Mon 03 Sep 2007, 19:23, edited 5 times in total.
growy
Kameleontti

Re: Mimosa/Rue -uni

Post by growy »

Oho! tämäpä oli hyvä stoori. pitäs ittekki joskus koittaa tollasella annostuksella&paastoamisella jos sais vaikka ton kaltasia vaikutuksia,tai unta,tjs. 8)
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Mahtava mielikuvitus. Oletko harkinnut ammattia taiteellisella alalla?
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
reeferass
Psykonautti

Post by reeferass »

Mitäs vit...?
Ei näillä kyllä ole mielestäni mitään tekemistä mielikuvituksen kanssa, vaikka olen taiteen ammattilainen ja ansaitsen sillä elantoni.
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielikuvitus

Paljon tekemistä mielikuvituksen kanssa. Tää oli ihan nätisti tehty. Jatka samoin (mutta älä samaan malliin). :wink:
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna »

"We are all greater artists than we realise"
reeferass
Psykonautti

Post by reeferass »

No on ihme vittuilua.
Mitäs mä näitä muille jakamaan...
Pahoittelen.

Tämän ketjun voi poistaa kun täällä on niin paljon viisaampaakin lukemista.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Hei elä kehtaa! Älä laita hernettä nenään vaan syö se, ne on hyviä.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
jakoavain

Post by jakoavain »

reeferass wrote:No on ihme vittuilua.
Mitäs mä näitä muille jakamaan...
Pahoittelen.

Tämän ketjun voi poistaa kun täällä on niin paljon viisaampaakin lukemista.
Äläsnyt, eipä mitään pahaa. Harmi etten kerinnyt lukemaan.. Noi proot on vähä tollasia kettuilijoita, :D
Ahab

Post by Ahab »

Tapahtuikohan tuossa nyt joku väärinkäsitys?
Reeferass kirjoitti yage trippistoorin ja Touchet sanoi siitä jotain tulkinnanvaraista jonka Reeferass otti vittuiluna ja otti stoorinsa pois?
Kerkesin kyllä lukemaan stoorin ja tuttua yagematskuahan se oli.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Kannattaisi varmaan modejen tsekata trollit täältäkin palstalta.. noin vinkkinä vaan 8)
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Tarkoituksenani ei ollut lähteä kiistämään reeferassin tripin tapahtumia ad hominem, vaan "saada aikaiseksi keskustelua siitä että mistä nuo käärmeet tulevat" kuten eilen hänelle lähettämässäni privamessagessa mainitsin.
Näistä elämänlangoista on näet mainintoja jo Burroughsin ja Ginsbergin Yage lettersissä: "I was a vomiting snake ... the Serpent of Allen, covered with aureole of spiky snakeheads miniatured radiant & many colored around my hands & throat" (muutama vuosi DNA:n kaksoiskierrerakenteen löytymisen jälkeen...) ja sama juttu jatkuu ponnahtaen esiin DMT: the Spirit Moleculessa, useilla eri foorumeilla ja jopa Blueberry-leffassa. Mielestäni Jeremy Narbyn teoria Ayahuascasta Kosmisena Käärmeenä on keskustelemisen arvoinen.
Last edited by Touchet on Mon 03 Sep 2007, 18:09, edited 3 times in total.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Stoori takas tai syyllisiä lankulle.
Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna »

Lymykonna wrote:"We are all greater artists than we realise"
Siltä varalta, että tämä koettiin vittuiluksi: Ei se ollut.
reeferass
Psykonautti

Post by reeferass »

Niin. Kai sitä oli vaan niin herkkänä kun jakaa tuollaisen kokemuksen paikkaan, jonne näitä pitäisi voida ihan vapaasti jakaa ja sitten teilataan kaikki mielikuvituksen piikkiin. Mielestäni psykedeelien avulla nähdyt visiot ja näyt eivät ole mielikuvituskamaa millään muotoa.

Jos ne tieteellisesti todistettuna ovat, pahoittelen sekaannnusta.

Jälkimmäinen osa, joka tapahtui mentyäni nukkumaan
voisi olla jotakin mielikuvitusmaista sillä pystyin ohjaamaan sitä hiukan.
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

reeferass wrote:Mielestäni psykedeelien avulla nähdyt visiot ja näyt eivät ole mielikuvituskamaa millään muotoa.
Mielestäni sekä kvanttifysiikka ja psykedelia molemmat kertovat saman asian: Me arvaamme ympäristömme, ja olemme omien arviointiemme luomuksia. Itse olen viime aikoina nähnyt Materian pelkkänä Idean välineenä, sen manifestaationa, merkkinä olemassaolosta, pisteenä lausekkeen lopussa, joka kuitenkin pelkästään itsessään olisi tyhjä kehäpäätelmä. Jostain syystä sitä on elossa, ja minun äärimmäisen kokeellisen käsitykseni mukaan on jotenkin niin, että fysikaalinen maailma on raakaa dataa, ja pelkästään alustana välittämässä informaatiota, joka päättyy Tietoisuuden omegapisteeseen ja tämä prosessi voidaan tällä todellisuudentasolla havaita aika-avaruutena, jossa mielikuvituksemme on helppo poukkoilla sinne tänne.

Kuulostaa hullulta, tiedän. Hulluinta on, että kuulin tämän DMT:ltä, ja siksi minun ei tarvitsekkaan uskoa siihen.
David Bohm wrote:The general tacit assumption in thought is that it's just telling you the way things are and that it's not doing anything - that 'you' are inside there, deciding what to do with the info. But you don't decide what to do with the info. Thought runs you. Thought, however, gives false info that you are running it, that you are the one who controls thought. Whereas actually thought is the one which controls each one of us.
Thought is creating divisions out of itself and then saying that they are there naturally. This is another major feature of thought: Thought doesn't know it is doing something and then it struggles against what it is doing. It doesn't want to know that it is doing it. And thought struggles against the results, trying to avoid those unpleasant results while keeping on with that way of thinking. That is what I call 'sustained incoherence.'
Ahab

Post by Ahab »

aphos wrote:Kannattaisi varmaan modejen tsekata trollit täältäkin palstalta.. noin vinkkinä vaan 8)
Ei kai tässä topicissa kuitenkaan ollut yhtään vai?

Onko muuten näkynyt pdf-tiedostoa tai vastaavaa tuosta Yage lettersistä?
reeferass
Psykonautti

Re: Mimosa/Rue -uni 1 & 2

Post by reeferass »

Toinen uni....

Tällä kertaa annos oli sama, tosin kaikki 7g nautittiin kerralla.
Mimosa on kuin hyvä kukinto; se aaltoilee ja nousee sykähdyksittäin.
Tätä kokemusta ei sitten enää pystykkään selittämään niin perusteellisesti(jos ollenkaan).

21.20
Nautittu 3g harmala teetä.

21.40
Nautittu 7g Mimosa teetä.

21.10
Nousu.
-Nousin korkeita putkia tai tunneleita pitkin jonnekkin ylöspäin. Matkalla jäin leijailemaan eri tiloihin ja minulle näytettiin salaisuuksia. Kaikki oli uskomattoman värikästä nopeaa ja täynnä matemaattisia fraktaaleja.
-Tämä maailma sulkeutui ja nitoutui tylsäksi pimeydeksi alle 40minuutissa.

22.00
Havahduin ja nousin sohvalta.
- Kuvittelin kaiken olevan ohi ja aloin selailemaan internettiä.
- Söin heikkoon, nälkäiseen olooni appelsiinin, millä kuvittelen olevan tekemistä tulevan kanssa.
- Jossakin vaiheessa Ambient Nights2 -levyn lopussa oleva kitarariffi tempaisi minut mukaansa.
- Valtava euforia valtasi kropan ja tuli sellainen olo, että nyt pitää laittaa silmät kiinni ja vaan olla.

n.00.30
Herään unesta.
- Olo oli autuas ja mieli virkeä.
-Tapahtumille on vaikeaa antaa nimeä tai määrittää aikaa. Visuaalit olivat jotain niin sanoinkuvaamatonta.
Opetukset ja erilaiset kotiläksyt vilisivät mielessä. Olo oli puhdas ja kuin uudesti syntynyt.

Joutuu taas loppujen lopuksi toteamaan, että tässä yhdistelmässä on jotakin sellaista mihin ei muilla psykedeeleillä pääse. Tuntuu jotenkin aliarvostetulta edes puhua psykedeelistä kun puhuu ayahuascasta tai sen analogeista. Mitään pahaa oloa tai ahdistusta tai mitään negatiivista ei tullut tälläkään kertaa koettua. Tosin, oma elämä on kyllä niin kunnossa kuin se vaan voi olla. Pienikin negatiivinen tuntemus voisi kyllä kääntää koko reissun kevyesti alamäkeen, minkä jälkeen haluaisin olla kyllä jossain ihan muualla, kuin oman pääni asukkina. Tulee sellainen olo, että tätä "tuonelan teetä" voisi tarjota kenelle vaan, mutta toisaalta, koskaan ei voi tietää miten toisella ihan OIKEASTI menee, ellei se ole oma rakas.(joo menee hempeilyksi).

eniveis,
Elämä on vaan niin mahtavaa.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Herra Harmala on kuin synkkä syys ilta. Tumma, suhteellisen opastava, mutta silti niin vaativa.
Se ei jätä sinua hetkeksikään yksin, muttei myöskään anna sinulle tilaa sooloiluun.

Arvon rouva Caapi taasen on ystävällinen. Sarkastinen ja lämminhenkinen opastaja/opettaja, jonka hellään huomaan voi painaa pään, kun tapaa liikaa pahansuopia kerralla.

Valoa kantavia kasveja voi yrittää hiukan ohjata itsekin, siihen tarvitaan kuitenkin yllä olevien oppaiden apua ja turvaa.

Pieni ihminen ei ole kasvien maailmassa mitään.
Pieni kasvi on ihmisen maailmassa kuitenkin enemmän vasta virkkeen lopussa.
Image
psyke
Lepakko

Post by psyke »

_FOOL_:n kuvaus on mielestäni osuva. Minä koen selkeinpänä erona ruen ja caapin välillä sen että rue:n aiheuttaa näkyjä joiden päävärit ovat enimmäkseen mustaa, tummansinistä ja violettia. Caapilla taas vallitsevat värit ovat punainen, keltainen ja vihreä.

Tuo avaruusteema kuulostaa kyllä ihan ruelta, samantapaista olen itse kokenut nimenomaa rue/mimosa -yhdistelmällä kun taas caapi/lehti on ollut jotain ihan muuta. Tuo kuvaus planeetoista kuulosti varsin tutulta.