Unitopic

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
NiLa
Karvakuono

Re: Unitopic

Post by NiLa »

Mä näin viime yönä unta et frendi ampu mun kämpässä sisällä varsijousella jtn valkoisia lintuja ja sit huusin sille et älä ammu niitä lintuja täällä..

Olin vielä oikeasti unissani sanonu älä ammu :D :wot:
Hulluudella ei ole rajoja, rajat ovat hulluutta!
mouru
Karvakuono

Post by mouru »

Mie näin viimeyönä unta että jiiveehoot jäi tulliin.. Saas nähdä. :roll:
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Viime yönä uneksin että sain uuden järjestelmäkameran, jolla kuvailin hetken.

Sitten avaruusolennot tulivat hakemaan minua koska tahtoivat kuvaajan, olin avaruuslaivassa satoja vuosia. Käytiin vierailla planeetoilla jonne perustimme siirtokuntia ja taistelimme jotain mönninkäisiä vastaan. Lopulta tipuin kyydistä ja valuin takaisin maapallolle. Itkin koska halusin takaisin, sit heräsin.
Pen
OD

Post by Pen »

Tiukan torstaina alkaneen stimupainotteisen viikonlopun jäljiltä oli aikamoinen yö. En siis nukkunut kuin joku 7h tossa torstain ja sunnuntain välillä (siitäkin osa morfiinilla saavutettua valveunta) joten kerrankin pääs uneen tyyliin saman tien kun heitti pään tyynyyn.

Kuitenkin, aina kun nukahin, niin iski unihalvaus joista on satunnaiskokemusta. Kun 2 kertaa siihen heräs, googlettelin että mikä auttaa ja nähtävästi on yleistä että kun pääsee unihalvaukseen, niin kokemus muutetaankin selkouneksi. Kolmannen kerran kun nukahdin ja halvaus iski, onnistuinkin muuttamaan uhkaavaan demonin jonkinmoisen jumalattaren ei niin uhkaavaan muotoon, tajuamaan että keho ei liiku vain siksi että olen unessa ja alkuun koitin ihan perus juttuja, kuten esim peiton ja muiden tavaroiden lennättäminen ajatuksen voimalla. Kuitenkin toi uni "taisteli" vastaan ja koitin liian agressiivisesti pakottaa sitä omaan muottiin ja heräsin.

Neljännellä kerralla otinkin sitten rauhallisemmin ja pääsinkin jo suoraan nukahtaessa selkouneen, ilman että tota unihalvausta edes koin. Hyppäsin vaan suoraan ulos kehosta, lähdin lentämään, kävin ympäri maailmaa parissa paikassa ja testailin noi perusjutut mitä unessa nyt ekana tulikaan mieleen, teleportaatio, supervoimat jne.

Jonkinlainen henkiolento mulla oli kokoajan matkassa opastamassa - samanlaista mitä on joskus toisinaan kokenut joidenkin psykedeelien vaikutuksen alaisena. Sitten heräsin ja mietiskelin että mitäs oikeesti haluan kokea. Varmaan toimisi seksuaalisten fantasioidenkin toteuttamiseen aika hyvin noi selkounet mutta sitä ennen on niin paljon kaikkea muuta kiinnostavampaa mitä pitää koittaa ja aivan liian vähän aikaa/mahollisuuksia. Tosi vähän sai aikaseks jokasen kokemuksen aikana vaikka aina meni ainakin puoli tuntia ellei tuntikin unessa.

Noh, viidennellä kerralla pääsin taas suoraan selkouneen (WILDiksi tota menetelmää kai kutsutaan, yllättävän helppoa kun on niin väsynyt että nukahtaa suoraan ilman mitään unilääkkeitä, normisti mulla menee tunti jos toinenkin pyöriessä kun ajatukset pyörii mielessä jos en jollain ketipinoreilla, tenoxeilla, imovaneilla tms itseäni tipauta mutta noin väsyneenä sai mielen tyhjäksi ja nukahdettua heti) ja lähdinkin sitten erään piirretyn maailmaan seikkailemaan. Jäi vaan ikävästi reissu kesken kun kaverit joiden luona tässä majailen ilmesty uneen ja kun koitin ottaa toista kädestä näyttääkseni jotain erikoista, niin käsi menikin läpi ja heräsin tarkistamaan että mitä hittoa oikeen tapahtuu. Nukkumassahan noi ihan oli.

Loppuyö sit menikin painajaisten merkeissä, ei enään onnistunut tajuamaan olevansa unessa paitsi kun heräsi johonkin tyyliin kuolemiseen tai siihen, miten demonit sytyttivät tuleen. Aika paljon oli tota, että luuli heräävänsä mut ei herännykkään, tosi monta sellasta "looppia"

Noh, aika heikosti nukuttu yö oli, mutta en tajuu miks en oo koskaan aatellu et selkounitilaan voi päästä ihan harjoittelemalla tolla tapaa. Varmaan siksi, että harvemmin pääsen noin helposti tollaseen tyhjyyteen / unitilaan vaikka miten koittaa meditoida tai vain nukahtaa ja sitten yllättäen olenkin nukahtanut huomaamattani. Pitänee kuitenkin jatkossa alkaa yrittämään tuota, koska tässä on yksi pääsyistä miksi ikinä edes testasin huumeita. Niin harvinaista nääs tajuta unessa että mähän oon unessa ja voin tehdä mitä haluan ja olla heräämättä, mutta esim dissoilla on helpommin päässyt noihin kehostairtaantumiskokemuksiin sun muihin.

En koskaan ees aatellu että unihalvaus on noin helppoa ottaa hallintaan, koska en ole niitä ennen kokenut kuin kerran yössä aina silloin tällöin - nythän lähdinkin siis googlesta kattomaan että auttaiskohan vaikka bentsot tohon että sais nukuttua kun huomasin ton olevan toistuvaa (väsymys ja stimut / ADHD -lääkitys nähtävästi yleinen syy unihalvauksiin, heh) mutta nähtävästi lääkitystä ei ole ja sen sijaan onkin jotain parempaa. Harmi että on monet hyvät mahollisuudet menny ohi mutta tästä lähtien kyllä jokaisen unihalvauksen pyrin "hyödyntämään" ja pitänee muutenkin alkaa ihan kunnolla noita tiloja hakemaan.

Normaalisti en kauhean hyvin uniani muista joten vaikka niissä olisinkin hallinnassa, en sitä sitten edes aamulla muista. Nyt kuitenkin kaiken muistaa selvästi, joskohan syynä olisi se, että heräsi useaan otteeseen ja vaihtoi seuraavaan uneen - normaalistihan se käsittääkseni menee sykleissä: syvää unta jossa ei unia näe, REM -unta, sitä toista, sit taas REM jne.

Varmaan pitää ihan alkaa aiheeseen perehtymään enemmän, niin helpolta tuo tuntui ja aiheesta ohjeitakin näkyy olevan reilusti. Toisaalta jos se vaatii jatkossakin neljän vuorokauden stimuvalvomisen niin ehkä vähän turhan raskasta, mutta ehkäpä ensiksi koitan ihan vaan jotain unipäiväkirjaa, tota muisti/itsesuggestiomenetelmää (MILD) ja hyödynnän unihalvaustilat aina kun niihin pääsee.
Pen
OD

Post by Pen »

Enpä viitsi edelliseen editoida kun eri aihe, mutta osaako kukaan sanoa miksi tätä seuraavaa kutsutaan? Ihan vain päiväuniksi joita pystyy hallitsemaan vai?

Kuitenkin usein jos päivällä väsyttää ja on sellanen olo, että vois ottaa nokoset, niin tulee mentyä sängylle makoilemaan. Ihan hengitystä tarkkailemalla vaipuu jonkinlaiseen hypnoottiseen tilaan jossa pystyy tosi hyvin kontrolloimaan aisteja ja tuntemuksia. Tuossa pitkästä aikaa otin kyseisessä tilassa ketamiinia tai oikeastaan vain halusin ketamiininousut ja tuntui kyllä sen hetken ajan aivan kuin ois oikeesti ketku noussut. Myös musiikkia soittelin mieleni mukaan, tuttuja biisejä, vaikka oikeasti pitäisi kuulla enintään sateen ropina pihalta ja autojen pörinä parkkipaikalta. Makuja / ruokia voi tosi elävästi maistaa ja jos mielii niin varmasti orgasmikin ilman kosketusta onnistuu kunhan vain kuvittelee vaikka saavansa suihinoton.

Imo kyseessä ei kuitenkaan oo uni vaan jotain aivan erilaista kuin normaali uni, tiedostan että ihan vaan makaan siinä sängyllä mutta silti pystyy aisteja ja tuntemuksia tolleen manipuloimaan. Ei kuitenkaan mitään sellaista, että vaikka lentämään pystyisi tai muuta yliluonnollista kuten "kunnon unissa" kun niiden puikkoihin pääsee.

Monesti miettinyt että miksiköhän tätä kutsutaan mutta eipä oo virallista termiä tullut vastaan.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Pen wrote:Monesti miettinyt että miksiköhän tätä kutsutaan mutta eipä oo virallista termiä tullut vastaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Selkouni <- Oiskohan tämä?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.