Unettomuus topic

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

aivoruoska wrote:
benelux fat wrote:No enpä tiedä sitten tulisiko todella tarpeeseen. :? Minulla ei ole oikeastaan jatkuvaa unettomuutta, vaan joskus on todella vaikea saada unta. Siksi olisi hyvä jos olisi jotain tuon tapaisia lääkkeitä varalle. Joskus saatan tunteja vaan maata ja mietiskellä kaikkea turhaa. Pari kertaa on tullut valvottua koko yö vain sen takia että seuraavana yönä saisi helposti unta.
tuo on helvetin yleistä. kokeile vaikka käydä iltalenkillä tai jotain? lääkkeet on se viimeinen vaihtoehto sitten.
Tuota pitäisin hyvänä yleisohjeena, jota en tosin esimerkiksi omalla kohdallani noudata. Toisinaan minulla on tuollaista psyykkisistä syistä johtuvaa unettomuutta, eli päässä pyörii aivan hedelmätön keskustelu. Johtuu väärään vuorokaudenaikaan tapahtuneesta itsesäälin purkauksesta, muusta tunnekuohusta, nostalgiafiilistelystä tai jopa jostain muka ihmeellisestä teknillisestä innovaatiosta, jota jään pyörittelemään päässäni. Lyhyesti siis kyynisen nihilismin joutumisesta ajukopassa hetkellisesti alakynteen.

Tiedän kokemuksesta hyvin, ettei tuollainen asioiden pohdiskelu väsyneenä auta minua ollenkaan, vaan pitäisi saada nukuttua ja ajatella asiaa aamulla uusin silmin, siis jos ajatus oli ollenkaan elinkelpoinen. Tällaisissa tilanteissa olen menestyksekkäästi käyttänyt kodeiinia tai viinaa. Voisin mielelläni kokeilla siihen bentsodiatsepiineja tai muita nukahtamislääkkeitä, mutta minulla ei ole koskaan sattunut olemaan sellaisia. Niin, en ole koskaan valittanut henkisistä ongelmistani arvauskeskuksessa, enkä tunne nistejä tai muita epämääräisiä paikallisia vähittäismyyjiä. Valitettavasti ja onneksi.

Mielestäni lääkkeiden pitkäaikainen säännöllinen tiheä käyttö unettomuuteen on se viimeinen vaihtoehto. Satunnaisiin nukahtamisvaikeuksiin taas se ensimmäinen, jos sopivaa myrkkyä on tarjolla.
AD_HD @ synirc
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

aivoruoska wrote:
benelux fat wrote:[Joo, mutta taidan kyllä neuvoasi uhmaten joku päivä sen respan käydä hakemassa. :P Tuollaiset tropit olisivat nimittäin erittäin hyviä tripin jälkeen otettaviksi, jolloin ainakin minun on todella vaikea nukkua. Eikä tripin jälkeen pahemmin lenkit huvita. :wink:

Siis tarkoitus ei ole todellakaan alkaa mitään kuuria vetämään.
niin. piti tuossa aiemmin sanoa että douppifoorumista kun on kuitekin kyse niin tuskin olet terveillä elämäntavoilla tai liikunnalla sitä korjaamassa.

tenoxeja ne yleensä määrää. btw.
No liikuntaa tulee kyllä miltei päivittäin harrastettua. Lähinnä kyse onkin epäsäännöllisetä elämästä. Välillä yöt venyy, välillä herään aikaisin, välillä herään iltapäivällä, välillä valvon yön.
:roll:

Eli itsehän ongelman aiheutan, mut asiat on hoidettava ja unta välillä saatava.
Micke
Psykonautti

Post by Micke »

Mä nukuin ennen väh. kellon ympäri. Nyt aloin juomaa muutama viikko sit niit jogurtti-juomia, mis mm. maitohappobakteerei jne; luvattii et voin paremmin. Todella :evil:

Eilen vajaa pullo hermomyrkky punaviiniä ja mä nouden viideltä ylös :? ! Ennen oisin nukkunu varmaan iltaan. Ei maistu lääkkeet, eikä huumehet, et periaattees ihan hyvä. Sen sijaan ruoka maistuu ja mä oon lihonutkin eli siis mä alan kuulua ihan normaalien kirjoihin :shock:

Eli ei voi juoda sit hiprakkaa alkoholista, se harmittaa, mul oli kuitenkin ihan kivaa... Nii ja Kokis ja Pepsit (=se uus Cappuccino), ei vie janoa, vaan on juotava vettä tai mehua :shock:

Voiko yks hemmetin terveysvaikutteinen juoma muuttaa ihmisen elämää näin? :shock: ???

Mut enpä valita, parempi näin. Mä voin paljon paremmin itekin... Nytkin oon pirteä kuin peipponen, ilman mitään keinotekoisia piristeitä (jopa ilman kofeiinia, mitä kyl kohta otan, eikun join mä tota kokista, siin on kofeiinia..), tosin pakkohan mun oli jogurttijuoma juoda heti päivän alkuun... Se on koukuttanut mut :shock: ! Katotaa ni äijä ei usko mun olevan selvän taaskaa!!!

Ei tos muuta, mut tykkään nukkumisesta! :D :D
Still looking for something....
tRip
Moderator

Post by tRip »

Oon ruvennut melatoniinia käyttämään säännöllisesti 3mg/ilta ja oon huomannut nukkuvani sikeämmin ja aamulla herään pirteämpänä. Myöskin kun pidän taukoa melatoniinista niin on ollut helpompi nukahtaa.
Osasyynä tietysti voi myös olla kahvin vähentämisen yhteen kuppiin korvaten toisen kupillisen vihreällä teellä.
Tai sitte mulla on vaan erityisen hyvät unen lahjat :roll: nukkuminen on sitäpaitsi kivaa, niinkuin myös yön viimeisissä tunneissa on jotain 'magiaa' kun ajatus lähtee juoksemaan ja kaikkialla on hiljaista. Saa keskittyä täysin omiin ajatuksiin.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
PORBOT
Apteekki

Re: Unettomuus topic

Post by PORBOT »

Nykyään uni tulee ihan hyvin. On kyllä tenoxeja ollut.

Laitoksessa meni aina tuskaset 3 tuntia unen saantiin. Vittu et oli perseestä!
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.