Mulla meinasi loppua tupakointi, kun allergia pisti keuhkot koville ja hengitys alkoi olemaan aika vaikeaa ilman röökiäkin. Sitten löyty ratkaisu.... MENTHOL savukkeet. Nyt olen tyksätynyt niihin. Auttaa mukavasti myös allergian aiheuttamaan tukkoisuuteen.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
Keisari wrote:Aloittakaa päivä polttamalla jointti
Turhaa, päivä menee aivan ohi eikä savut toimi illalla ollenkaan.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Olen loppujenlopuksi päätynyt siihen, että tupakka vain ei sovi minulle, eikä ole koskaan sopinutkaan. Tapariippuvuus se on kyllä, mutta en sen kummemmin siitä kicksejä saa muutakuin siitä päivän ensimmäisestä. Ja levottomuus on sen yksi pahimpia piirteitä ja pääkipu
Ainoa mitä jää kaipaamaan on ne hetket kun oikeasti tupakka on se ainoa kaveri, vetää syvät henkoset ja oikeasti nauttii siitä hetkestä. Tai sitten jossain tilaisuudessa tai vastaavassa on se tietty tupakka porukka, jossa pääsee tutustumaan paremmin ihmisiin.
Mutta EI, negatiiviset puolet ovat saaneet vallan ja haluan irti. Kun lopettaa niin tuntuu ettei elämä olekaan niin kaaosta ja on paljon tasapainoisempi olo. Mutta parhaasta kaverista on vaikea luopua. Fyysiset oireet ei hetkauta, mutta psyykistä työtä se vaatii.
Heka wrote:Vaihtakaa Bideihin. http://fi.wikipedia.org/wiki/Bidi
Intialaista tupakkaa. Parempi maku, vähemmän nikotiinia.
Saa esim hertsikan Punk Shopista 3,50€ 25 kipaletta.
Wikipedia kertoo:
"Yhdessä bidissä on tavalliseen savukkeeseen verrattuna kolme kertaa enemmän nikotiinia ja viisi kertaa enemmän tervaa."
Tarkoituksenani ei toki ole dissata näitä savukkeita. Tupakkaa sisältämättömät versiot ovat tietysti täysin nikotiinittomia ja yksi vahva vaihtoehto tupakan korvikkeeksi.
Itse olen vähentänyt viimeisten vuosien aikana asteittan tupakanpolttoa. Aloitin sillä, että poltin ainoastaan silloin kun OIKEASTI teki mieli. Useasti sitä sytytti tupakan esim. bussipysäkillä ihan vain sen takia että siihen oli tottunut. Kun tarkastelin jokaisen kerran tupakan tarvetta erikseen, huomasin että erittäin suuri osa polttokerroista tuli ihan vain sen takia että kyseisessä tilanteessa oli tullut tavaksi polttaa tupakka, ei sen takia että oikeasti tekisi mieli.
Liikunnan lisääntymisen sekä pienen ruokavalion tarkkailun myötä tupakka on alkanut vähitellen tuntua aina vain vastenmielisemmältä. Humalapäissä se maistuu yhäkin kohtuullisen hyvin ja sallin itseni polttaa silloin niin paljon kuin mielini tekee. Mutta arkipäivätupakointi on jäänyt lähes kokonaan pois, muutamia satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta.
Olen huomanut että itselleni tämä "salliva" metodi on toiminut hyvin. Polttaa saa jos siltä tuntuu, joten ei tule morkkista lakon rikkomisesta tms. Vähentäminen on lähtöisin itsestä ilman sen suurempia lupauksia tai pakotteita. Nikotiinikorvaushoitoa en ole edes harkinnut, fyysisiä vieroitusoireita kun en ole nikotiinin kanssa varsinaisesti ikinä saanut. Ainakaan sellaisia joita tarvitsisi lähteä jollain tavalla hoitamaan.
Paska huumehan se on ja toivoakseni se ei ole osa elämääni enää tulevaisuudessa. Voimaa ja jaksamista myös kaikille muille jotka yrittävät sen vaikutuspiiristä talsia pois.
"I'm all over myself - I'm all over the place - I AM the place"
Nyt ollu kipeenä kolme päivää eikä oo pystyny polttaan, joten eiköhän nyt olis aika lopettaa. Muutenki tupakka maistunu ihan vitun pahalle viime aikoina, aamusavujen aikana varsinki oikein tuntee sen ku myrkyt virtaa verisuonissa. Sitte se haju mikä jää käsiin ja vaatteisiin, hyi helvetti. ÄLLÖTTÄVÄ tapa josta on nyt pakko päästä eroon...
Nyt kun oon ollut joku puoli vuotta ilman tupakkia, niin en varmastikaan enää siihen koskaa sorru.. aina baarissa ja muutenkin juodessa ikävä kyllä sitä vain himoitsee :?
Olin kolme päivää polttamatta, eilen illalla teki mieli polttaa yksi. Ei tarvinnut ottaa kun parit henkoset niin alko ällöttämään niin paljon jätin polttamisen sikseen. Jes!
Mut saa nyt nähdä miten käy seuraavalla baarireissulla...
tRip wrote:Nyt kun oon ollut joku puoli vuotta ilman tupakkia, niin en varmastikaan enää siihen koskaa sorru.. aina baarissa ja muutenkin juodessa ikävä kyllä sitä vain himoitsee :?
Ihmismieli on niin heikko
Tai sitten vain saan tupakalta jotain niin paljon, etten edes halua lopettaa..
En kyllä edelleenkään tunnusta että tupakoisin..
Se on vain nautintoaine siinä missä muutkin huumeet.