Unikkoa
-
eNZYMe
- OD
Re: Unikkoa
Joo. ei niistä kukaan välitä. Ihan laillinen koristekasvi, paitsi tietysti sitten kotien lypsäminen on laitonta puuhaa. Tuskin siihenkään naapurisi kiinnittää paljon huomiota jos ei nyt mitään jättipeltoa pidä.
-
zero
- Kameleontti
taas alkaa olla se aika vuodesta kun kohta voi siemenet laittaa multaan. josta tulikin mieleen kun viime kesänä kasvattelin porukoitten takapihalla pientä satoa, että tossa takana olisi pelto mihin voisi pistää enemmän kasvamaan. kysymys onkin että kun se on tosiaan ihan peltoa missä kasvaa sitä sun tätä (hatsia kasvatin aikoinaan siellä ja kasvoi ihan hyvin) että kannattaako kaivaa kuoppa ja laittaa kunnon mullat sinne? entäpä ravinteet sun muut kun niitä ei tarvinnut tossa pihalla? kun noita siemeniä tuli hyvä kasa napattua mukaan tossa joku aika sitten.
-
Personaes
- OD
Unikot on kyllä yksi suosikki oppari ja luotettava vaihtoehto hinta/laatu suhteeltaan.
En ymmärrä miten se vaikutus vaan voi olla niin pitkä, kun käytännössä koko päivän pärjää yhdellä perus-puskalla(jonka juo kerralla aamulla). Morfiinin / kodeiinin vaikutuksen ei pitäisi olla kuin joitakin tunteja. Tiedän kyllä että unikoissa on jotain 50 eri alkaloidia, olis kiva tietää että mitä ne muut alkaloidit on jotka vaikuttaa tohon keston pituuteen ja vaikutuksiin yleensäkkin.
Vaikutukset aika lähellä morfiinia(no shit), paitsi että kestää reilusti pidempään.
En ymmärrä miten se vaikutus vaan voi olla niin pitkä, kun käytännössä koko päivän pärjää yhdellä perus-puskalla(jonka juo kerralla aamulla). Morfiinin / kodeiinin vaikutuksen ei pitäisi olla kuin joitakin tunteja. Tiedän kyllä että unikoissa on jotain 50 eri alkaloidia, olis kiva tietää että mitä ne muut alkaloidit on jotka vaikuttaa tohon keston pituuteen ja vaikutuksiin yleensäkkin.
Vaikutukset aika lähellä morfiinia(no shit), paitsi että kestää reilusti pidempään.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
zerk
Olen itse myös monesti miettinyt mahdollista selitystä unikkoteen vaikutusten pitkälle kestolle, mutta mitään varmaa selitystä en ole koskaan saanut. Pitkällä kestolla on tosin myös varjopuolensa; oman kokemukseni mukaan fyysisten reflojen akuuttivaihe voi kestää reippaasti yli kuukauden.
-
Personaes
- OD
Itellä kestänyt reippaasti esim. buprea lyhyemmän aikaa. Buprella kestää sen +-3vko, oksikodonilla jotain viikosta puoleentoista, unikko-teellä about saman verran(?). En osaa sanoa kyllä varmaksi, kun en ole koskaan niitä loppuun asti kärsinyt, kun vaihtanut opparia miedompaan, mutta kyllä ne ainakin suht pian alkaa helpottaa huomattavasti verraten vaikka bupeen.
Mutta iskee päälle paljon voimakkaammin kuin bupre, samaa tasoa oksikodoni reflojen kanssa, tietyllä tavalla vielä pahemmatkin. Ainakin säryt on jotain aivan helvetin järkyttävää.
Itse kyllä lähes poikkeuksetta, jos halunnut kituutella oppareista eroon, niin tehnyt sen buprella tai tramadolilla. Että en ole mikään unikko reflojen expertti.
Mutta iskee päälle paljon voimakkaammin kuin bupre, samaa tasoa oksikodoni reflojen kanssa, tietyllä tavalla vielä pahemmatkin. Ainakin säryt on jotain aivan helvetin järkyttävää.
Itse kyllä lähes poikkeuksetta, jos halunnut kituutella oppareista eroon, niin tehnyt sen buprella tai tramadolilla. Että en ole mikään unikko reflojen expertti.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
zerk
Mulla oli noiden kuukauden mittaisten reflojen alla kolmisen vuotta aika rankkaa päivittäistä käyttöä. Muilla kerroilla on pakon edessä tullut taukoa viikon-kahden verran ja joka kerralla fyysiset reflat ei vielä kahden viikon kohdalla ole juuri hellittäneet. Lienee aika yksilöllistä.
Mua kummastuttaa se, miten aika moni väittää unikkoteen reflojen olevan reilusti heikommat kuin oksikodonin tai puhtaan morfiinin kanssa. Mulla on kokemusta kaikkien kolmen käytöstä ja unikkoteen reflat on imo vähintää yhtä intensiiviset kuin noiden kahden muun, puhumattakaan siitä miten pitkäkestoiset ne mun kohdalla on. Reflat on yksi monista syistä miksi olen erittäin tyytyväinen siihen, että vaihdoin kipulääkkeeni opateestä buprenorfiiniin. Bupren reflat on ikävät, mutta täysin leikkiä verrattuna unikkoteen vastaaviin.
Mua kummastuttaa se, miten aika moni väittää unikkoteen reflojen olevan reilusti heikommat kuin oksikodonin tai puhtaan morfiinin kanssa. Mulla on kokemusta kaikkien kolmen käytöstä ja unikkoteen reflat on imo vähintää yhtä intensiiviset kuin noiden kahden muun, puhumattakaan siitä miten pitkäkestoiset ne mun kohdalla on. Reflat on yksi monista syistä miksi olen erittäin tyytyväinen siihen, että vaihdoin kipulääkkeeni opateestä buprenorfiiniin. Bupren reflat on ikävät, mutta täysin leikkiä verrattuna unikkoteen vastaaviin.
-
Personaes
- OD
Kyllä jo maalaisjärki sanoo, että jos unikoissa on morfiinin lisäksi kodeiinia ja kymmeniä muita alkaloideja, niin ne reflat on silloin vähintään sen morfiinin tasoa.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
eNZYMe
- OD
Periaatteessa joo, mutta nauttimistapa ja toleranssi vaikuttaa käytön keston ohella vahvasti siihen, miten rankat ja pitkäkestoiset oireet on tulossa. IV :nä tolet ja annokset nousee helposti paljon korkeemmalle kuin PO voisi ikinä käydä.
-
Personaes
- OD
Teoriassa joo, mutta käytännössä unikoilla saa kovillakin toleilla vedettyä nuokut. Oon joskus ollut ~240mg/pv oksikodoni habitillä ja silti on unikoista saanut paitsi korjattu olon normaaliksi, niin myös nuokut ja kun katsoo hintaa(joka monella on se isoin este toleranssin kasvamiselle) niin paljon halvemmalla kuin mitä oxy tai dol-contit tulis maksaan päivää kohden. Sitten on tosiaan se seikka, että unikoissa on niin paljon eri alkaloideja että sekin vaikuttaa osaltaan.
Omasta mielestäni unikko koukku on kaikinpuolin verrattavissa muihin koviin opiaatteihin/oideihin(morfiini, oksikodoni, metadoni jne.).
Tietääkö muuten kukaan että paljonko ulkomailla maksaa unikot yleensä?
Jos suomessa esim. puska gigantiksia, jossa on 10 kotaa maksaa 15-20e, niin paljonko ulkomailla(EU alueella)? Entäs pienempiä kotia puska?
Sehän on täysin laillista ostaa vaikka hollannista unikoita, tai vaikka turkista oikein halpaan hintaan ja tuoda suomeen. Perhana, niitähän saa myydäkkin laillisesti. Voisin kuvitella että suomalaisilla
unikko kauppiailla on aika kovat katteet, jos ostavat juuri jostain turkista, wholesale hintaan satoja puskia kerralla ja myyvät suomessa...
Omasta mielestäni unikko koukku on kaikinpuolin verrattavissa muihin koviin opiaatteihin/oideihin(morfiini, oksikodoni, metadoni jne.).
Tietääkö muuten kukaan että paljonko ulkomailla maksaa unikot yleensä?
Jos suomessa esim. puska gigantiksia, jossa on 10 kotaa maksaa 15-20e, niin paljonko ulkomailla(EU alueella)? Entäs pienempiä kotia puska?
Sehän on täysin laillista ostaa vaikka hollannista unikoita, tai vaikka turkista oikein halpaan hintaan ja tuoda suomeen. Perhana, niitähän saa myydäkkin laillisesti. Voisin kuvitella että suomalaisilla
unikko kauppiailla on aika kovat katteet, jos ostavat juuri jostain turkista, wholesale hintaan satoja puskia kerralla ja myyvät suomessa...
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
zerk
Silloin kun vielä käytin kotateetä päivittäin, tilasin kodat ulkomailta. Keskimääräinen hinta varrettomille kodille oli varmaan luokkaa 50€/kg ja kodat olivat vajaan nyrkin kokoisia sekä kohtuullisen vahvoja. Käytännössä kuukauden annokselle tuli hintaa varmaankin juuri tuo 50€.
-
eNZYMe
- OD
Brittiläiset Gigantit ovat hinta-laatusuhteeltaan ihan OK. Saatavuus ja hinta on vaan vuosi vuodelta mennyt huonompaan suuntaan. Joku 3-4 vuotta sitten sain monesta kaupasta tilattua. Nykyään on pari hassua vaihtoehtoa jäljellä.
Toki varmasti on esim. Turkkilaisia, Hollantilaisia ja Itä-Eurooppalaisia halpoja lähteitä olemassa. En vaan ole törmännyt nettikauppoihin. Soittamalla tai emaililla voisi löytää jos vaan osaisi paikallista kieltä.
Toki varmasti on esim. Turkkilaisia, Hollantilaisia ja Itä-Eurooppalaisia halpoja lähteitä olemassa. En vaan ole törmännyt nettikauppoihin. Soittamalla tai emaililla voisi löytää jos vaan osaisi paikallista kieltä.
-
taija123
No satuinpas löytämään mestan josta sais tilattua kuivattua unikkoa. törkeen liian hintavaa, 35e-pieni "kimppu" + 15e postituskulut =50e. Taitaa jäädä kauppaan vaan.
Mitä mieltä tulli on noista unikontilauksesta ulkomailta? Periaatteessahan unikko on laillista kasvattaa Suomessa yms. Mitä jos tulisi tilattua näitä kotia ja ne jäisi sitten käsiteltäväksi niin tuleeko tuollaisesta merkintä? Vai selviätkö selittämällä jotain utopistista koristeellisuutta kauneutta jota niissä näet? Eli onko laillista tilata vaiko eikös?
Mitä mieltä tulli on noista unikontilauksesta ulkomailta? Periaatteessahan unikko on laillista kasvattaa Suomessa yms. Mitä jos tulisi tilattua näitä kotia ja ne jäisi sitten käsiteltäväksi niin tuleeko tuollaisesta merkintä? Vai selviätkö selittämällä jotain utopistista koristeellisuutta kauneutta jota niissä näet? Eli onko laillista tilata vaiko eikös?
-
Huiko
- LD50
Ärsyttää vastata näihin kysymyksiin koska tullin mulliturvat varmasti selailevat näitäkin sivuja...
Sen voin mainita, että tullissa yritetään saada ongelmia henkilötilaajille lähettämällä unikot laboratorioon, ja syyttämällä kotien sisältämistä aineksista. Yksikään tälläinen syyte ei ole edennyt tietääkseni vielä oikeuteen asti, mutta niillä on peloiteltu ilmoittamalla vasta kun oikeuteen olisi ollut aika mennä kuultavaksi.
Tilauksen tulliin jäädessä olisit silti idiootti myöntämällä muuta kuin kotien todellisen tarkoituksen, eli: Askartelu, koristelu, ja kuivakukkaasetelmat & Kimput.
Suomeen on luvallista kenen tahansa tilata unikoita maasta jossa niiden viljely on laillista, mutta suosittelen EU-aluetta. Tulli voi silti halutessaan kyseenalaistaa tämän oikeuden ja tehdä hetkeksi elämästäsi hankalampaa. Älkää kuitenkaan koskaan luovuttako! Oikeustaistelu tarvitsee soturinsa!!!
Sen voin mainita, että tullissa yritetään saada ongelmia henkilötilaajille lähettämällä unikot laboratorioon, ja syyttämällä kotien sisältämistä aineksista. Yksikään tälläinen syyte ei ole edennyt tietääkseni vielä oikeuteen asti, mutta niillä on peloiteltu ilmoittamalla vasta kun oikeuteen olisi ollut aika mennä kuultavaksi.
Tilauksen tulliin jäädessä olisit silti idiootti myöntämällä muuta kuin kotien todellisen tarkoituksen, eli: Askartelu, koristelu, ja kuivakukkaasetelmat & Kimput.
Suomeen on luvallista kenen tahansa tilata unikoita maasta jossa niiden viljely on laillista, mutta suosittelen EU-aluetta. Tulli voi silti halutessaan kyseenalaistaa tämän oikeuden ja tehdä hetkeksi elämästäsi hankalampaa. Älkää kuitenkaan koskaan luovuttako! Oikeustaistelu tarvitsee soturinsa!!!
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
Petri6
- OD
Onko kellään tällä palstalla tai tietääkö joku faktisesti jonkun, jolla unikot olisivat edes tullia kiinnostaneet?
Niin ja kysytään nyt samalla tässä, koska olisi järkevintä tehtdä unikoiden syyskylvö?
Niin ja kysytään nyt samalla tässä, koska olisi järkevintä tehtdä unikoiden syyskylvö?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Huiko
- LD50
Ensimmäiseen kysymykseen: Hat! Ensimmäinen ilmoittautuu.
Kaksi kertaa takavarikoitu, ja yhden kerran avattu. Kirjeetkin löytyy. En sovittele nyt kenenkään päähän foliohattua, edes omaani. 
-
Masis
- Psykonautti
[quote="CrystalBanana"][/quote]
(Mahdollisesti) oon samasta paikasta tilannut, ei kannata. Kodat tod. näk. Suomessa kasvatettuja kun ovat niin pieniä eikä niiden tehokaan ole suuri. Joutunut joskus laittamaan parisenkinkymmentä kotaa nollatoleilla... Hintakin suolanen.
Jos löytää jonkun ulkomaalaisen sivuston niin mieluummin sieltä tilaa jos on tilatakseen.
(Mahdollisesti) oon samasta paikasta tilannut, ei kannata. Kodat tod. näk. Suomessa kasvatettuja kun ovat niin pieniä eikä niiden tehokaan ole suuri. Joutunut joskus laittamaan parisenkinkymmentä kotaa nollatoleilla... Hintakin suolanen.
Jos löytää jonkun ulkomaalaisen sivuston niin mieluummin sieltä tilaa jos on tilatakseen.
-
taija123
Joo olen 99% varma et puhutaan samasta mestasta. Vaikutti muutenkin vähän kummahkolta saitilta, jätän sen mahdollisuuden siis käyttämättä. Hmm täytyy miettiä tätä ulkomailtatilausta koska silti kuumotusMasis wrote:(Mahdollisesti) oon samasta paikasta tilannut, ei kannata. Kodat tod. näk. Suomessa kasvatettuja kun ovat niin pieniä eikä niiden tehokaan ole suuri. Joutunut joskus laittamaan parisenkinkymmentä kotaa nollatoleilla... Hintakin suolanen.CrystalBanana wrote:
-
zerk
Käy vaikka paikallisissa pienissä kukkakaupoissa kyselemässä jos välttämättä haluat kokeilla ja muualla on liian kallista. Muista varovaisuus, kotien morfiinipitoisuus voi vaihdella valtavasti.
-
eNZYMe
- OD
Mulla on hyvä unikonsiemen lähde suomessa. Reilu 10e kilo ja kilon huuhtelemalla olo vastaa 100mg oksikodonia. En kyllä ala kenellekään kertomaan mestaa, vaikka moni sen googlella pystyy löytämään. Tulee huomattavasti halvemmaksi kuin mitkään kodat. Kunnolla muruja unikonpalasia siementen joukossa. Toivon vaan, että tämä erä tulee kestämään. Ainakin 4 kuukautta ollut noita toimivia saatavilla.
Itsellä varmaan käynyt säkä kun brittikota tilaukset eivät ole koskaan jääneet tulliin, ja tilauksia n 20 kpl takana. Oletteko te joilla kodat ovat jääneet tulliin kuitenkin saaneet pakettinne haltuun säädön jälkeen?
Itsellä varmaan käynyt säkä kun brittikota tilaukset eivät ole koskaan jääneet tulliin, ja tilauksia n 20 kpl takana. Oletteko te joilla kodat ovat jääneet tulliin kuitenkin saaneet pakettinne haltuun säädön jälkeen?
-
5-meo-EMT
- Psykonautti
^ Imo parhaat kokeilemani siemenet pieksee parhaat kokeilemani kodat hinta/laatusuhteeltaan niinkin hyvin että piti ihan katkolla käydä britloja sun muita syömässä. Oopiumi on muutenkin mielestäni mukavampaa kuin mikään muu kokeilemani aatti tai oidi heroiinista etyylimorfiiniin. Hämmästyksekseni osastonlääkäri kysyi onko tämä jokin uusi ilmiö, kun näkynyt muitakin samassa jamassa olevia lyhyen ajan sisään
. Mut oonkin vitun selkärangaton mitä tulee opiaattien käyttöön, ei mitään malttia pitää taukoa jos ajattelee ottaa edes yhdet vaan suoraan loppuun saakka.
You know the mind has a thousand eyes..
-
Huiko
- LD50
Kerran tuhottu, kerran palautettu (tosin vasta kun ei oikeuslaitos suostunut ottamaan juttua käsiteltäväksi.), ja kerran vaan avattu lähetys tullin toimesta. Siksi pidän noita tulliin työllistyneitä visvainen, valuva sukupuolielin pään sijalla syntyneinä. Kun ei ole mitään perusteita, mutta koittavat silti tehdä jotain ennakkotapausta ja kiusaavat tavallisia ihmisiä.eNZYMe wrote:Itsellä varmaan käynyt säkä kun brittikota tilaukset eivät ole koskaan jääneet tulliin, ja tilauksia n 20 kpl takana. Oletteko te joilla kodat ovat jääneet tulliin kuitenkin saaneet pakettinne haltuun säädön jälkeen?
-
eNZYMe
- OD
Samaa mieltä tullista. Mulla on muutama Deepnetistä tilattu bentsolappu ja pilleri tilaus jäänyt tulliin. Ensimmäinen toukokuun lopulla, toinen heinäkuun alussa. n. 15 tilausta tullut läpi. Sää nähä mitä paskaa tulee noista. Tilillä näkyy jonkin verran bitcoin ostoksia, niin en tiedä pääseekö helpommalla jos vaan myöntää. 250 1,2 mg alpratsolaamilappua ja 50 klonatsepaamitablettia. Määrät suht pieniä niin kai tuosta sakoilla selviäis. Jos kieltää niin syynäävät tilit ja voivat tehdä vittumaisuuksissaan asiat mulle vaikeaksi.Kallio wrote:Kerran tuhottu, kerran palautettu (tosin vasta kun ei oikeuslaitos suostunut ottamaan juttua käsiteltäväksi.), ja kerran vaan avattu lähetys tullin toimesta. Siksi pidän noita tulliin työllistyneitä visvainen, valuva sukupuolielin pään sijalla syntyneinä. Kun ei ole mitään perusteita, mutta koittavat silti tehdä jotain ennakkotapausta ja kiusaavat tavallisia ihmisiä.eNZYMe wrote:Itsellä varmaan käynyt säkä kun brittikota tilaukset eivät ole koskaan jääneet tulliin, ja tilauksia n 20 kpl takana. Oletteko te joilla kodat ovat jääneet tulliin kuitenkin saaneet pakettinne haltuun säädön jälkeen?
Sanokaa joku jolla kokemusta kannattaako myöntää vai kiistää loppuun saakka. Ei jaksais matkustaa oikeuden käsittelyyn.
Last edited by Huiko on Wed 17 Sep 2014, 19:50, edited 1 time in total.
Reason: Maininta kauppapaikoista poistettu.
Reason: Maininta kauppapaikoista poistettu.
-
Metku
- Kameleontti
Tiedän erään henkilön, jolla jäi noin 8 tilausta tulliin ja hän vakuutti tietämättömyyttään kuullusteluissa. Vastaus oli, että viedään syyttäjälle ja hän päättää sitten, "mutta jos vielä tulee jotain niin tullaan koputtelee ovea." Kuulin, että 8kk kulunut eikä hänelle ole vieläkään saanut mitään asiaan liittyvää viranomaisilta.eNZYMe wrote:Sää nähä mitä paskaa tulee noista
Sanokaa joku jolla kokemusta kannattaako myöntää vai kiistää loppuun saakka. Ei jaksais matkustaa oikeuden käsittelyyn.
Tiedä tuleeko sieltä mitään sitten, rauhallista elämää hän nykyään viettää yms.
In the land of the blind, one-eyed man is the king
-
Masis
- Psykonautti
Muistan joskus lukeneeni, että lääkeyhtiöt käyttävät unikon kotien lisäksi pienen osan ylimmästä varresta, muistaakseni 5-9cm, sillä nekin sisältävät joitakin määriä alkaloideja. Päätin siis kokeilla tehdä teetä suomalaisten unikkojen varsilla.
Tein tuossa varsista teetä, noin ~30 laitoin muistaakseni. Piti ensin saksia ne pieneksi silpuksi ja menihän siinä rutosti aikaa. Koska tavaraa oli todella paljon, niin piti laittaa paljon nestettä. Lopputuloksena oli 3dl todella tummaa ja hieman kitkerää litkua.
Tosi nuokuttavaa on, mutta euforia tuntuu jotenkin puuttuvan... Muistaakseni juurikin unikon juuret sisältävät suhteessa muihin alkaloideihin eniten tebaiinia - veikkaisin, että varret sisältävät enemmän tebaiinia ja papaveriinia suhteessa morfiiniin ja kodeiiniin. Puuttuu semmonen euforian lämpö, jonka kotateestä saa.
Mutta joo, jos jotain hyvää pitää sanoa niin kyllä näillä reflat saisi pois
Tein tuossa varsista teetä, noin ~30 laitoin muistaakseni. Piti ensin saksia ne pieneksi silpuksi ja menihän siinä rutosti aikaa. Koska tavaraa oli todella paljon, niin piti laittaa paljon nestettä. Lopputuloksena oli 3dl todella tummaa ja hieman kitkerää litkua.
Tosi nuokuttavaa on, mutta euforia tuntuu jotenkin puuttuvan... Muistaakseni juurikin unikon juuret sisältävät suhteessa muihin alkaloideihin eniten tebaiinia - veikkaisin, että varret sisältävät enemmän tebaiinia ja papaveriinia suhteessa morfiiniin ja kodeiiniin. Puuttuu semmonen euforian lämpö, jonka kotateestä saa.
Mutta joo, jos jotain hyvää pitää sanoa niin kyllä näillä reflat saisi pois
-
taija123
Juu heh, kävin tuossa pari kk sitten muutamassa kaupassa kyselemässä (en näytä nistiltä, kodittomalta, juopolta, yms. Ihan tavalliselta siistiltä opiskelijalta/työssä käyvältä ihmiseltä). Mua katottiin silti kieroon, ei vastattu ystävällisesti ja sanottiin vaan että "Ei oo". Olin että okei, ei stten, moikka moi.zerk wrote:Käy vaikka paikallisissa pienissä kukkakaupoissa kyselemässä jos välttämättä haluat kokeilla ja muualla on liian kallista. Muista varovaisuus, kotien morfiinipitoisuus voi vaihdella valtavasti.
-
Näätiäinen
- Lepakko
Re:
Pyssykylä tunnistettu'd(tahi joku muu village lähistöltä.) ja joo ihan lähikaupasta luulisi löytyvän.HUUHAA wrote:itsekin luulin ettei niitä enää missään myydä, mutta tuossa pari viikkoa sitten bongasin säästökuopan hyllyltä noita.....
"Taktisesti narkaten ja huoraten kohti maailmanloppua."
Kiibok zey ahrk hi fen koraav vahzen
Kiibok zey ahrk hi fen koraav vahzen
-
Whirl
- Psykonautti
Kasvaakos nää rentut sisällä helposti? 
-
Dexma
- Moderator
eiWhirl wrote:Kasvaakos nää rentut sisällä helposti?
ei ainakaan sillai, että niistä käyttöön saisit mitään.
-
Whirl
- Psykonautti
ou, tulipa lyttäys heti kerta heitollaDexma wrote:eiWhirl wrote:Kasvaakos nää rentut sisällä helposti?
ei ainakaan sillai, että niistä käyttöön saisit mitään.