Salvia Divinorum

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
bol
Kameleontti

Re: Salvia Divinorum

Post by bol »

THAT'S CRAZY MAAN
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Salvinoriinin vaikutuksesta apinanaivoihin: http://www.eurekalert.org/pub_releases/ ... 042808.php
Within 40 seconds of administration, the researchers found a peak concentration of salvinorin A in the brain – nearly 10 times faster than the rate at which cocaine enters the brain. About 16 minutes later, the drug was essentially gone.
Aiemmin on arvioitu, että salvinoriini A:n psykoaktiiviset annostusmäärät olisi 200-1000 mikrogramman luokkaa. Tämä tutkimus antaa uuden arvion:
Based on their results and published data from human use, the scientists estimate that just 10 micrograms of salvia in the brain is needed to cause psychoactive effects in humans.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
Ahab

Post by Ahab »

Onko muuten mitään tieteellistä tutkimusta siitä käänteistoleranssista?
Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna »

Touchet wrote:
Based on their results and published data from human use, the scientists estimate that just 10 micrograms of salvia in the brain is needed to cause psychoactive effects in humans.
Olisi sitten LSD:tä potentimpaa?
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Lymykonna wrote:
Touchet wrote:
Olisi sitten LSD:tä potentimpaa?
Jaa-a, aika mahdotonta sanoa. En löytänyt tietoa esimerkiksi siitä, että kuinka suuri osa oraalisesta 20 µg:n happodoussista (joka on raportoidusti alhaisin psykoaktiivinen annos LSD:llä) absorboituu aivoihin asti, jossa se vaikuttaa useampaan eri reseptoriin eri osissa aivoja (Nicholsilta on tullut kaiketikin joitain papereita tästä). Muutenkin tuo lausuma antaa pelkkää osviittaa, koska kokeet tehtiin paviaaneilla.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

Onko kukaan saanut salvia-fläsäreitä? Mulla ainakin kun on nettiradioita kuunnellu salvioissa niin tullu ihmeellisiä tuntemuksia kun on kuullu samat biisit selvänä. Ja sit vuosi sitten kun tuli enemmänkin hiisailtua salviaa, niin nyt kun katselee parvekkeelta naapurin vihreneviä omenapuita(niinkuin vuosi sitten) niin on kuin katselisi (dejavu)valokuvaa. Melkein niinku kitkuttas salviahitit. :D
Luotijuna
Psykonautti

Post by Luotijuna »

No en ihan flashbackeistä tiedä, mutta aina jos näkee jotain tiettyjä väriyhdistelmiä, niin tulee mieleen joku vanha salviatrippi ja muistaa sen niin elävästi, että alkaa nauramaan. (tosi noloa jos on yksin bussissa :) )
Insanity creeping]
Sedega
Tuppisuu

Post by Sedega »

Mulla on koko elämä yhtä suurta flashbackia. Pilveä ja salviaa lähinnä käyttäny, kaikenlaista kyl tullu kokeiltua, mut ihan muutamia kertoja. Elämä virtaa vaan silmien edessä ku joki kokoajan, en muista juuri mitään merkittävää eilistä pidemmältä, välillä nousen aina pinnalle ja säpsähdän huomattuani missä oon ja mitä teen, sit taas vajoan pohjalle. Siis näin selvänäkin. Ei se mua hirveesti häiritse enkä tiedä onko musta aina tuntunu tältä, olen silti onnellinen.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Sedega wrote:Mulla on koko elämä yhtä suurta flashbackia. Pilveä ja salviaa lähinnä käyttäny, kaikenlaista kyl tullu kokeiltua, mut ihan muutamia kertoja. Elämä virtaa vaan silmien edessä ku joki kokoajan, en muista juuri mitään merkittävää eilistä pidemmältä, välillä nousen aina pinnalle ja säpsähdän huomattuani missä oon ja mitä teen, sit taas vajoan pohjalle. Siis näin selvänäkin. Ei se mua hirveesti häiritse enkä tiedä onko musta aina tuntunu tältä, olen silti onnellinen.
:shock: Ootko käynyt psykiatrilla/Psykologilla tai edes lääkärissä? Tuohon voisit saada lääkityksen jos se alkaa häiritsemään, vaikka sinua ei juuri nyt se häiritse. Paras kuitenkin ajoissa hakea apua tuollaiseen vaivaan.
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Thoxium

Post by Thoxium »

growy wrote:
Sedega wrote:Mulla on koko elämä yhtä suurta flashbackia. Pilveä ja salviaa lähinnä käyttäny, kaikenlaista kyl tullu kokeiltua, mut ihan muutamia kertoja. Elämä virtaa vaan silmien edessä ku joki kokoajan, en muista juuri mitään merkittävää eilistä pidemmältä, välillä nousen aina pinnalle ja säpsähdän huomattuani missä oon ja mitä teen, sit taas vajoan pohjalle. Siis näin selvänäkin. Ei se mua hirveesti häiritse enkä tiedä onko musta aina tuntunu tältä, olen silti onnellinen.
:shock: Ootko käynyt psykiatrilla/Psykologilla tai edes lääkärissä? Tuohon voisit saada lääkityksen jos se alkaa häiritsemään, vaikka sinua ei juuri nyt se häiritse. Paras kuitenkin ajoissa hakea apua tuollaiseen vaivaan.
Ei tuossa kyllä ole mitään pahaa. Itseasiassa jokaisen ihmisen pitäisi tähdätä tuohon, oli se sitten selvinpäin tai päihteillä. Olen koittanut jo pitemmän aikaa saavuttaa pysyvää dissosiaatiotilaa itselleni, en tiedä onnistuuko, mutten kyllä suostu elämään muiden aivopesemässä yhteiskunnassa. Kaikki media on hirveää aivopesua ja manipulaatiota, koetetaan saada kaikki ihmiset ajattelemaan samalla tavalla.

Jokaisen pitäisi vaan päästää irti kaikesta, seurauksia ei pidä miettiä, menneitä ei kannata muistella, tuleva saa olla mitä tahansa, ei sillä ole väliä missä on huomenna. Päihteillä tämä onnistuu hienosti, muttei nuokaan pelkiltään riitä.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Thoxium wrote:
Jokaisen pitäisi vaan päästää irti kaikesta, seurauksia ei pidä miettiä, menneitä ei kannata muistella, tuleva saa olla mitä tahansa, ei sillä ole väliä missä on huomenna. Päihteillä tämä onnistuu hienosti, muttei nuokaan pelkiltään riitä.
Seurauksia kannattaa miettiä mitä tahansa tekee. Onhan tuo hyvä mielipide,jos vaikka maailma olisi vähän erilaisempi.
Onhan sillä nyt vähän väliä missä olet huomenna...

Millään ei olisi väliä jos maailma olisi parempim paikka,mutta ehkä maailma on sen takia liian karu mesta kun oikeastaan kukaan ei välitä mistään... Kaksipiippuinen juttu.. :?
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Thoxium wrote:Ei tuossa kyllä ole mitään pahaa. Itseasiassa jokaisen ihmisen pitäisi tähdätä tuohon, oli se sitten selvinpäin tai päihteillä. Olen koittanut jo pitemmän aikaa saavuttaa pysyvää dissosiaatiotilaa itselleni, en tiedä onnistuuko, mutten kyllä suostu elämään muiden aivopesemässä yhteiskunnassa.
Et suostu, mut kuitenki elät. Onneks voi kuitenki luoda siihen tilalle jotain muuta ja keskittyä siihen. Eikä tossa aktiviteetissa oo ees yksin.
Kaikki media on hirveää aivopesua ja manipulaatiota, koetetaan saada kaikki ihmiset ajattelemaan samalla tavalla.
Nii. Mukaanlukien tää foorumikirjottelu. Onksiin itessään mitään vikaa vai onks suurin ongelma se sisältö - se että mitä yritetään saada ihmiset kelaamaan?

Tietysti parasta on jos osaa olla manipuloimatta ja sen sijaan vaan kylvää siemeniä niistä keloista joita pitää hyvinä - antaa ihmisten rauhassa tarttua niihin jos haluavat, ja jos eivät halua ni sit eivät.
Silti ainaki musta on tuntunu siltä että menneitä ymmärtämällä nykyhetkeen uppoutuminen tuntuu paremmin, ja toisaalta tulevaisuuden visiointi on ihan vaan viihdyttävää ja uteliaita puolia ruokkivaa.
Ahab

Post by Ahab »

Mitä teet elämässäsi tällä hetkellä tai mitä on edessä? Pystytkö opiskelemaan tai oppimaan uutta? Oletko luova?
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

laitoin 10x Sally. Toivottavasti tulli ei varasta! :?
chibbo

Post by chibbo »

Tänään koitin noin kuudennen kerran Salvia 10x extractia, ensimmäistä kertaa ulkona koska keli oli niin hieno, että ulkona trippaaminen tuntui hyvältä idealta. Pesä taisi tulla liian täyteen sillä vaikutukset olivat todella pelottavat. Kun tätä seuraavan kerran uskaltaudun kokeilemaan niin pysyn vain tutussa ja turvallisessa sohvatuolissa sisällä nököttämässä<3

Vaikutukset alkoivat normaalisti sillä tunteella kuin joku puristaisi reisiä ja siitä se levisi koko kehoon. Tässä vaiheessa olin vielä täysin rauhallinen ja hyvillä mielin, pian kuitenkin huomasin kaiken ympärilläni rakentuvan joistakin palikoista ja minä itsekin olin jokin pieni rakennuspalikka siinä isossa kokonaisuudessa.. Jokin kertoi minulle, että minun elämäni tarkoitus olisi vain olla tuo palikka(näiden palikoiden nimi oli Ariafriid) ja kaikki tavarat mitä minulla on muuttui samanlaisiksi palikoiksi mutta pienimmiksi ja ne imeytyivät jotenkin minuun. Lähdin juoksemaan pois paikalta missä trippasin kohti läheistä urheilukenttää ja matkalla heitin taskustani avaimet maahan jotka olivat muuttuneet palikaksi, kaivoin mp3-soittimeni ja kännykkänikin enkä pystynyt heittämään niitä enään pois ja mietin, että ei se Ariafriid kusettanut, kaikki tosiaan oli palikoita ja nämä olivat imeytymässä minuun. Oli pelottavaa kun koko maailmankuva muuttui parissa sekuntissa ja en edes tajunnut enää olevani ihminen. Olin Ariafriid, ollut koko elämäni. (Miten tälläisen sanan voi keksiä? Ei tuota löydy Googlestakaan?)
Kaverini jonka paikallaoloa enää en edes muistanut juoksi minut kiinni ja ojensi avaimet jotka olin heittänyt maahan ja rauhoitteli. Hänen näkeminen rauhoitti huomattavasti ja aloin ymmärtämään, että olen Salvia-tripillä. Hän olisi halunnut vielä jäädä sinne mutta oloni oli niin hirveä henkisesi sekä fyysisesti(kaikkialla oli nihkeä olo, kylmästä suihkusta olisin maksanut maltaita), että suostuttelin hänet lähtemään hänen luokseen. Matkalla pelkäsin tulevani hulluksi ja pyysin häneltä KSANOREITA ja kyselin kauanko trippi on kestänyt. Hän nauroi pyynnölleni ja kertoi tripin kestäneen vasta noin 5-10 minuuttia. Mietin matkalla kaverini luo, että tuo Salvia on tuotu jostain kaukaa Meksikosta tänne pohjolaan ja se nyt haluaa näyttää mahtinsa ja, että sitä suutututtaa varmasti olla täällä. Onneksi matka oli lyhyt ja menin kaverini sohvatuolille makoilemaan ja aloin tajuamaan, että olen ihminen ja vaikutukset alkoivat loppumaan. Pian hikinen olo katosi ja olo alkoi olemaan normaali.

Huh. En koe tarvetta koskea tuohon taas vähään aikaan mutta en usko, että jää viimeiseksi kerraksi. Nyt mietin kuinka hienoa olisi käydä Salvia-tripillä kylmässä suihkussa? Ajattelin kokeilla sitä seuraavilla kerroilla koska jäi kaihertamaan mieltä. Anteeksi huono ja sekava kirjoitusasu.
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

^ Aikamoinen trippi!

Miten te mittaatte oikean määrän Sallya. Meinaan aika pieniä määriä kerrallaan ovat!
chibbo

Post by chibbo »

Poliklinikka wrote:^ Aikamoinen trippi!

Miten te mittaatte oikean määrän Sallya. Meinaan aika pieniä määriä kerrallaan ovat!
Ihan fiiliksellä pudottelen siitä muoviputkilosta pesään "sopivasti". Jaa vaikka se 10x extracti kymmeneen osaan ja polta aluksi yhdestä kymmenyksestä puolet. Jos ei heti toimi täysillä niin älä nosta annosta liikaa koska käänteistoleranssi(en nyt muista kiisteltiinkö tästä vai onko se ihan saletti juttu tässä substanssissa?) pitää muistaa jne.
Ahab

Post by Ahab »

Mahtava tarina chibbo :D
Ehkä sun pitää lähteä kysymään meksikosta mitä Ariafriid tarkoittaa.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

noista palikoista, tuli mieleeni että nuo olisivat representaatio siitä melkosen universaalista kelasta, että kaikki on samaa, koostuu samasta, on yhteydessä kaikkeen... ja niin edelleen.

mutta musta tuntuu jotenkin kammottavalta tietää että niin monet käyttävät psykedeelimatkalta palatakseen rauhottavia. pistää pohtimaan että oisko parempi jättää tripit kokonaan väliin jos noin on. en siis tiedä miten tässä tapauksessa, kunhan höpisen yleisesti. ehkä joku voi selittää asiaa mulle.
chibbo

Post by chibbo »

Aukikco wrote:mutta musta tuntuu jotenkin kammottavalta tietää että niin monet käyttävät psykedeelimatkalta palatakseen rauhottavia. pistää pohtimaan että oisko parempi jättää tripit kokonaan väliin jos noin on. en siis tiedä miten tässä tapauksessa, kunhan höpisen yleisesti. ehkä joku voi selittää asiaa mulle.
Eli siis en vielä kertaakaan ole tarvinnut rauhottavia palautuakseni tripiltä. Ensimmäistä kertaa kävi mielessä eilen kun pelkäsin aidosti mielenterveyteni puolesta :shock: aivot eivät toimineet edes sen vertaa järkevästi, että olisin tajunnut tripin loppuvan viimeistään 10 minuutissa, eli ei se olisi auttanut mitään enää siinä vaiheessa kun olisi alkanut vaikuttaa. Bentsoista en muutenkaan kamalasti välitä kun käteen jää vain hirveä pöhnä aamulla herätessä joka kestää koko päivän :?
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

chibbo wrote:
Aukikco wrote:mutta musta tuntuu jotenkin kammottavalta tietää että niin monet käyttävät psykedeelimatkalta palatakseen rauhottavia. pistää pohtimaan että oisko parempi jättää tripit kokonaan väliin jos noin on. en siis tiedä miten tässä tapauksessa, kunhan höpisen yleisesti. ehkä joku voi selittää asiaa mulle.
Eli siis en vielä kertaakaan ole tarvinnut rauhottavia palautuakseni tripiltä. Ensimmäistä kertaa kävi mielessä eilen kun pelkäsin aidosti mielenterveyteni puolesta
Tripiltä palautumiseen ei välttämättä tarvitse rauhoittavia, mutta jos trippi on mennyt poskelleen, niin niistä on kyllä apua olon helpottamisessa. Vaikka makuasiahan tuo on.

Itse olen kärsinyt niin monta kamalaa trippiä, etten enää viitsi ottaa riskejä vaan varmistan bentsoilla turvallisen matkan.
Looking for planet Gong...
tRip
Moderator

Post by tRip »

Happohuppu wrote:Itse olen kärsinyt niin monta kamalaa trippiä, etten enää viitsi ottaa riskejä vaan varmistan bentsoilla turvallisen matkan.
Joo..

Trippailu on todella ainutlaatuisen hienoa, mutta jos se rupeaa ajautumaan väärille raiteille, siitä muodostuu helvetti jota ei mielellään kokisi enää uudestaan..
Aina on oltava se viimeinen vaihtoehto.

Bentsot vie kuitenkin psykeistä ne hienoimmat taajuudet.

Salvia on ehkä jollaintapaa ainutlaatuisin ja lempein opettaja itselläni
Se vähänkuin jatkaa siitä mihin ghanjalla ei enää pääse
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Sally tuli taloon! 8) :roll:
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Poltin juuri salvia hatsit. Varmaan 0,2g yhteensä.

Poltettuani totesin, että huone alkaa liikkumaan, jolloin sanoin ääneen NYT MENNÄÄN. Tunsin/Kuulin kuinka asunnossani on toinen henkilö, joka puhuu/laulaa minulle.

Piippuun lisää sallya ja keuhkoihin. Nyt jostain syystä alan heiluttelemaan päätäni (se henkilö, joka puhui minulle äsken käskee tehdä niin), muutaman hetken päästä tulee mieleen, että miksi helevetissä teen näin, MITÄ JÄRKEÄ. Lopulta tajuan tilanteen ja alan nauramaan koko asialle :D.

Kysymyksiä: Onko kokemuksia metsässä trippailusta Salvialla? Millä combottaa salviaa? Alko+DXM?

E: Muuten "riittääkö" tavallisen Colt-sytyttimen "teho", salvialle kun luin jotta Sally tarvitsee korkean lämpötilan.
E2: Vastauksen sainkin jo internetistä. Tavallinen taskusytytin riittää mainiosti, kunhan vain liekki on kokoajan pesässä tötsyjen ajan. :mrgreen:
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Palikoista.. Se on jännä lukea miten kovin moni kuvailee tuommoista, sillä SWIM ja hänen kaveri ovat kokeneet juurikin palikoita.

Oma teoriani on että salvia muuttaa ihmisen käsitystä itsestään, ajatuksista ja logiikasta. Kun salvian vaikutus puskee päälle, niin tietoisuus ottaa niinsanotusti askeleen taaksepäin, ja havainnoi sitä miten se ajatus siellä päässä liikkuukaan sensijaan että havainnoi sitä ajatuksen liikkumisen lopputulosta. Jokainen asia jota miettii koetaan palikkana. Palikka on siis se käsite jostakin.

Tästä johtuen on myöskin tavallista että salviakertomuksissa usein mainitaan ympäristön muuttuneen jotenkin kaksiulotteiseksi.
Assumption is the mother of all fuckups.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

powergrower wrote:Tästä johtuen on myöskin tavallista että salviakertomuksissa usein mainitaan ympäristön muuttuneen jotenkin kaksiulotteiseksi.
Ei palikoihin ja kaksiulotteisuuteen mitään tietoisuuden siirtymisiä tarvita. Salvia vain pistää aivoissa tiedonkulun sekaisin juuri sellaisella tavalla, että syntyy kyseisiä harhoja.

Ihan samalla tavalla kuin eri huumeet aiheuttavat niille ominaisia fyysisiä reaktioita (esim. DXM robottikävelyä) niin ne aiheuttavat myös niille ominaisia tuntemuksia ja harhoja (esim. tsolpideemi pintojen aaltoilua). Salvia aiheuttaa kaksiulotteisuuden harhan ja vaikkapa sorbitoli suolen tyhjenemisen. Kyse on pohjimmiltaan samasta asiasta.
Looking for planet Gong...
Luotijuna
Psykonautti

Post by Luotijuna »

Poltin juuri salvia hatsit. Varmaan 0,2g yhteensä.

Poltettuani totesin, että huone alkaa liikkumaan, jolloin sanoin ääneen NYT MENNÄÄN. Tunsin/Kuulin kuinka asunnossani on toinen henkilö, joka puhuu/laulaa minulle.

Piippuun lisää sallya ja keuhkoihin. Nyt jostain syystä alan heiluttelemaan päätäni (se henkilö, joka puhui minulle äsken käskee tehdä niin), muutaman hetken päästä tulee mieleen, että miksi helevetissä teen näin, MITÄ JÄRKEÄ. Lopulta tajuan tilanteen ja alan nauramaan koko asialle .

Kysymyksiä: Onko kokemuksia metsässä trippailusta Salvialla? Millä combottaa salviaa? Alko+DXM?

E: Muuten "riittääkö" tavallisen Colt-sytyttimen "teho", salvialle kun luin jotta Sally tarvitsee korkean lämpötilan.
E2: Vastauksen sainkin jo internetistä. Tavallinen taskusytytin riittää mainiosti, kunhan vain liekki on kokoajan pesässä tötsyjen ajan.

Ikinä en kyllä DXM+alkoa combottais salviaan, mutta se olen vain minä. Joskus puistossa olen kyllä ottanut salviaa ja onhan se aina hienompaa luonnossa, kuin neljän seinän sisällä. Suosittelen salvian kanssa komboksi pientä annosta sieniä. Itse joskus olin ottanut amanitat ja kun sitten salvia hitit tulivat kehiin, niin todella villiä meininkiä. Toinen hyvä oli pieni annos HBWR, jossa salvian vaikutus tuntui jäävän pitkäksi aikaa HBWR trippiin.
Tuo henkilö joka puhui on aivan varmasti Sally 8)
Insanity creeping]
spasm
OD

Post by spasm »

Mut DXM + Salvia oli ihan toimiva kombo.. Alkoa ei kyllä siihen..

Mut, Salvia on aivan loistava kombottamiseen.. Sopii kierolla tavallaan melkein jokaiseen psykedeeliin..
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Happohuppu wrote:Ei palikoihin ja kaksiulotteisuuteen mitään tietoisuuden siirtymisiä tarvita. Salvia vain pistää aivoissa tiedonkulun sekaisin juuri sellaisella tavalla, että syntyy kyseisiä harhoja.
"sekaisin" on mielestäni psykedeeleistä puhuttaessa jotenki nihkeä sana, koska ei niistä nyt vaan tunnu välttämättä menevän sekaisin. siis voi toki mennä, riippuen lähtöasetelmasta, mutta sekin vaan kertoo siitä että sekaisuus tulee jostain muualta... mutta miellän joka tapauksessa psykedeelit avaimiksi, ovet aukeavat ja se voi henkilöstä ja tilanteesta riippuen olevan sekavaa.

mutta siis, että myöskään aivokemiallisella tasolla en miellä niiden vaikutusta sekoittavaksi.
tRip
Moderator

Post by tRip »

powergrower wrote:Palikoista.. Se on jännä lukea miten kovin moni kuvailee tuommoista, sillä SWIM ja hänen kaveri ovat kokeneet juurikin palikoita.
...
Tästä johtuen on myöskin tavallista että salviakertomuksissa usein mainitaan ympäristön muuttuneen jotenkin kaksiulotteiseksi.
Itsellä salvia näyttäytyy oikeastaan juuri päinvastaiselta kun tuo palikkamaisuus.. En osaa kuvailla sitä..
ehkä jonkinlainen satumaisuus siinä ainakin on havaittavissa.

En myöskään tiedä olisiko se 2 ulotteinen tai kolmiulotteinen.. tai edes mikä ulottuvuus
Se on enemmänkin kuin astuisi makro...maailmoihin. Se tila on jotenkin tilaton, mut silti joku konkreettinen tila..
ääretön, mut samalla pieni kokonaisuus
spasm wrote:Mut, Salvia on aivan loistava kombottamiseen.. Sopii kierolla tavallaan melkein jokaiseen psykedeeliin..
Se on jotenkin hyvin lähellä ghanjaa, mutta silti niin täysin eri sfääreistä

combouihin se tosiaan sopii
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..