Ayahuasca & analogit

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
The Real Blunt
Karvakuono

Re: Ayahuasca.

Post by The Real Blunt »

aphos wrote:Tänään taas aamusta asti ollut vegedietillä, ja huomenillalla olisi taas tarkoitus ottaa selvää mistä tässä kaikessa on kysymys..

"Amazonian shamans universally believe the spirit of Ayahuasca to be 'jealous' of human sexuality during communion with her. This simply means that she may withhold her deeper blessings if one does not demonstrate respect and commitment by focusing their whole essential energy on her."
voisi laittaa lähdeviitteet... Vaikka englannin kieli kovin uskottavaa onkin niin olisi kiva tietää mistä väite on poimittu.
Forty-seven percent encountered otherworldly beings, variously described as clowns, elves, robots, insects, E.T.-style humanoids, or "entities" that defied description.
Ahab

Post by Ahab »

Joo monestihan tuolla päin on se tabu että dietaan kuuluu myös seksistä kieltäytyminen. Ja kai ne monet muutkin gurut sanoo ettei pidä runkata vaan ohjata seksuaalinen energia parempaan käyttöön. Poikkeuksena tietysti Ior Bock jolle oma mäiskäle on sitä kalleinta amritaa.
Tänään juuri luin tuosta mielen ja rakkauden kasvit kirjasta ajahuaskaliaanista ja siellä puhuttiin jotain seksuaalisista tripeistä. Enpäs nyt jaksa siitä tämän tarkemmin kun uni painaa jo silmää eikä tuo kirja muutenkaan ole vakuuttavin tiedonlähde. Ite ajattelin huomena testata kokkaamaani harmala extractia.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Kyllä on aina ollut (ainakin itselläni) sellainen tuntu, että psykedeelit ja seksi eivät kuulu samaan tilanteeseen. Toisaalta, asia ei ole niinkään yksiselitteinen, vaikka jo ennen ensimmäistä psykedeelistä kokemusta tämän olen jollakin tapaa tiedostanut.

Jos olin poikamies, teki seksi psykedeelejä edeltävään (valmistautumis)aikaan huomattavaa potkua(mitä tulee kokonaisuutta ajatellen kokemuksen henkisyyteen). Ja mikäli olin aviossa, oli seksistä pidättäytyminen(ja siitä vaimolle informoiminen) hyvin tärkeää hengellisen kokemuksen aikaansaamiseksi.

Mitä olen empiiristen kokeiden ja tuntemusten valossa havainnut, on parempi pidättäytyä seksistä ja keskittyä vaikka nälkään. Jos taas ei piittaa asioista, jotka herkistävät sinut äärimmilleen, ennen psykedeelistä kokemusta, voit syödä ja nussia niin paljon kuin haluat(tai vaikka runkata, onhan sekin seksiä[tosin, himon äärimmilleen riipinyttä ylieläimellistä käytöstä], ja onhan sekin luonnollista). Kyse on siitä, mihin uskot ja miten intuitiotasi seuraat. Voi olla että yllätyt. Kärsimys on jokatapauksessa se, millä voi nähdä valon kirkkaampana. Ilman sitä, on kuin repisi pullasutia maistaakseen voin.

Mitä suurempi kynnys, sen helpompi kompastuminen.
Image
Ahab

Post by Ahab »

Haen trippistooria jonka joku kirjoitti kolmos vaulttiin ensimmäisestä ayahuasca kokemuksetaan. Tarina oli mahtava ja sai minut aikanaan kiinnostumaan ayahuascasta. Jos muistat kirjoittaneesi tarinan joka sai suosionosoituksia niin olisin kiitollinen jos voisit kirjoittaa sen uudestaan. Epäilen että syyllinen on ollut joko psyke tai Ayrenum.
Shakti
Psykonautti

Post by Shakti »

Kertokaas, onko tämä teidän mielestänne suositeltava hauskanpitoväline? Olen harkinnut Harmalan ja Mimosa Hostilisisin tilaamista, mutta ayahuascasta olen kuullut aika ristiriitaista kommenttia. Epäröin siis.
Candy is dandy but liquor is quicker
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Ei.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
spasm
OD

Post by spasm »

Shakti wrote:Kertokaas, onko tämä teidän mielestänne suositeltava hauskanpitoväline? Olen harkinnut Harmalan ja Mimosa Hostilisisin tilaamista, mutta ayahuascasta olen kuullut aika ristiriitaista kommenttia. Epäröin siis.
Hauskanpitoväline ei ole se ihan ensimmäinen assosiaatio ayahuasca-sanasta.. Suositeltava hauskanpitoväline? Ei.. Suositeltava kylläkin, mutta tarkoitusperien tulisi olla jotain ihan muuta imo..
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

spasm wrote:
Shakti wrote:Kertokaas, onko tämä teidän mielestänne suositeltava hauskanpitoväline? Olen harkinnut Harmalan ja Mimosa Hostilisisin tilaamista, mutta ayahuascasta olen kuullut aika ristiriitaista kommenttia. Epäröin siis.
Hauskanpitoväline ei ole se ihan ensimmäinen assosiaatio ayahuasca-sanasta.. Suositeltava hauskanpitoväline? Ei.. Suositeltava kylläkin, mutta tarkoitusperien tulisi olla jotain ihan muuta imo..
Word, word ja vielä kerran word.... Jos hauskanpitoa haet, siirry ihmeessä nopeampiin ja synteettisiin. Jos taas oman itsensä maistaminen kiinnostaa, maista yagee.. Se tekee poikaa!! Vähä ku itsemurhapommitus just saunan jälkeen! :shock: me likey!
"Trippi pakottaa ajatukset kulkemaan eri tavalla ja irtautumaan itse rakennetuista muureista, jotka toisilla saattavat pitää horjuvaa mielenterveyttä pystyssä." Miffy @ P-linkki.
Ayrenum
Lepakko

Post by Ayrenum »

Ahab wrote:Epäilen että syyllinen on ollut joko psyke tai Ayrenum.
Minä se en ainakaan ollut, en ole (vielä) ottanut Ayahuascaa.
olet oikeassa.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Vaikka ayahuasca onkin voimakkaimpia tunnettuja hallusinogeenejä, on sen tuottama kokemus silti kaikkein lähimpänä omaa itseämme.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Ayahuasca ja shamanismi eivät ole mitään viihteilyä.
Henkimaailmaan näkeminen vaatii veronsa.

"Para curar"
Image
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

tRip wrote:Vaikka ayahuasca onkin voimakkaimpia tunnettuja hallusinogeenejä, on sen tuottama kokemus silti kaikkein lähimpänä omaa itseämme.
True. Mulla ainakin tulee tosi kotoisa fiilis ja Äiti maan rakkaus on aika selvästi läsnä.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Haen trippistooria jonka joku kirjoitti kolmos vaulttiin ensimmäisestä ayahuasca kokemuksetaan. Tarina oli mahtava ja sai minut aikanaan kiinnostumaan ayahuascasta. Jos muistat kirjoittaneesi tarinan joka sai suosionosoituksia niin olisin kiitollinen jos voisit kirjoittaa sen uudestaan. Epäilen että syyllinen on ollut joko psyke tai Ayrenum.
Jonkun trippistoorin olen kyllä kirjoittanut joskus mutten muista enää tarkalleen mitä siinä tarkalleen ottaen luki. Vaikea sitä on uudelleen kirjoittaa kun siitä on jo pari vuotta ainakin aikaa joten muistikuvat eivät ole kovin kirkkaat.

Mitä tuohon hauskanpitoon tulee niin en kyllä ikinä missään olosuhteissa suosittelisi hauskanpitoa huascalla jo pelkästään fyysisten vaikutusten takia(vaikea pysyä pystyssä, oksentelu, ripuli).
Toisekseen ayahuascasta saa niin paljon enemmän irti kun keskittyy kunnolla rauhallisessa paikassa.
tositoimija
Karvakuono

Post by tositoimija »

Samaa mieltä.. että ei kyllä o mikään kikkailu aine :D
Melkein aina ollaan jo etukäteen sovittu että tehdään kaikkee hienoo sit ku lähtee potkii..
esim. soitellaan "soittimilla", pelataan jtn, jne jne. kaikennäköistä.
mutta ei.. aina se vaan jää siihen että sitä tulee vaan trippailtua jossain ihan muualla, kuin tässä todellisuudessa ..
Pari kertaa kyllä ollut ulkona kävelyllä huasca päissäni, mutta sekin helposti lipsuu siihen, että on pakko mennä
johonkin sopivaan paikkaan istuskelemaan/makoilemaan, kun ei vaan jaksa liikkua ..
Mutta melkein aina kun tota otan, niin lähden heti "nautiskelun jälkeen :?" ulos kävelemään ja odottelemaan niitä nousuja.
"Lähtee potkimaan omasta mielestäni paremmin kun on liikkeessä tossa alkuvaiheessa. Kannattaa koittaa ellei vatsaa pakota olemaan pelkästään paikoillaan." Ja kun alkaa potkimaan, niin menen takaisin kotiin. "tai missä ikinä nyt sitten olenkaan, No one know's" .. :D
spasm
OD

Post by spasm »

Kiinnostuksesta täytyy kysyä, minkälainen setting (ei set) on osoittautunut mielestänne parhaaksi Ayahuascan nauttimiseen? Tila? Ihmiset? Valoisuus? Musiikki? Kaikkea tätä, kyl te tiiätte. Detaljeja kans. Haen siis omakohtaisia mielipiteitä, en universaaleja totuuksia siitä, minkälainen setting olisi hyvä.

Edit: Edit
Last edited by spasm on Tue 04 Dec 2007, 16:20, edited 1 time in total.
tositoimija
Karvakuono

Post by tositoimija »

Sellainen tila missä tuntee olonsa kotoisaksi.. eikä mitään ärsyttäviä tekijöitä..
Itse tykkään kaikista eniten normaalista kattolampusta.. "punaisista ja sinisistä valoista tulee aina itselle paskafiilis, myös monelle kaverille.. :(". musiikki onkin sitten aika vahva osa mun mielestä koko hommaa.. tähän mennessä olen kuunnellut joka kerta samaa levyä.. ja takana on n. 50 - 70 huasca kertaa.. enkä vaan millään kyllästy.. sopii niin täydellisesti tuohon aineeseen.. "The Art of Noise - The Ambient Collection"
ja kavereilla on ollut sama juttu kun ne kerran on tota kuunnellut huascoissa niin ne on halunnut kuunnella sitä aina huascoissa :D
lyhkäisyydessään siis: kannattaa valita sellainen paikka missä viihtyy.. ja sellaista musiikkia mistä todella pitää.. :D
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Pieni pöytä, jossa pari tuikkua. Suitsukepidikkeeseen Palo Santoa. Paljon valmiiksi käärittyjä sätkiä ja sytytin. Tuhkakuppi ja talouspaperia. Lautaselle viipaloitu appelsiini. Pullollinen huoneenlämpöistä vettä. Kaksi kaunista lasia, toisessa caapi, toisessa mimosa. Kasvi tai pari. Mp3 -soitin jossa joitakin ikaroita ja "inkkarimusaa".
Kasaan tyynyt niin, että olen mukavasti puolimakaavassa asennossa ja asetan peiton käden ulottuville. Laitan ämpäriin vettä ja appelsiinimehua ja asetan sen sängyn viereen kädenulottuville. Sytytän tuikut, suitsukkeen ja sammutan valot. Huone on täysin pimeä, lukuunottamatta tuikkujen valoa.

tositoimija:
En kyllä voisi kuvitellakkaan lähteväni minnekkään kävelylle ulos.... Tosin minulla on kourallinen kokemusta.
Image
tositoimija
Karvakuono

Post by tositoimija »

_FOOL_ wrote: tositoimija:
En kyllä voisi kuvitellakkaan lähteväni minnekkään kävelylle ulos.... Tosin minulla on kourallinen kokemusta.
No.. tullut testailtua tota ainetta kaikennäköisissä olosuhteissa.. että tietää mikä itselle paras..
Itse koen ton kävelyn itselle tärkeäksi, jotta saa myös samalla unohdettua sen litkun mahassa kun saa raikasta ilmaa..
ja kunnolla liikkumatilaa. kylläkin aina ollut asunnon lähellä jotta pääsee nousuissa nopeasti kotiin lötköttelemään..
Pimeässä vessassakin olen koittanut, ilman mitään ärsykkeitä ja silmät auki "tosin unohtuu onko ne auki vai kiinni :lol:".. toimii mielestäni parhaiten.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Tässä hyvä linkki kaikille, jotka ovat kiinnostuneita minkälaista Ayahuasca oikeasti on: ->

http://www.realitysandwich.com/node/546
spasm
OD

Post by spasm »

:shock: Huh. Palasin jonkin aikaa sitten aivan uskomattomalta ja uskomattoman mahtavalta ayahuascatripiltä..Olen suorastaan sanaton.. Mielen valta.. Viimein sain ayahuascalta sen, mitä olen pitkään etsinyt.. Sen..

viimeistään tämän illan jälkeen pysyn kasassa.

edit
tositoimija
Karvakuono

Post by tositoimija »

Tervetuloa takaisin :D
Se on kyllä ihmeellistä.. 8)
tRip
Moderator

Post by tRip »

Osaakohan joku sanoa pharmahuascasta mitään..? (moklobemidi + dmt)
Ehkä lähinnä kuinka suurta määrää kannattaisi lähteä dmt:tä annostelemaan.
Keep it unreal.

aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Todellakin uskomatonta. Pyhää.

Tosta settingistä; itse tykkään pitää kämpän suhteellisen pimeänä, yleensä aloitan keittelyn kun aurinko laskee, ja nesteet huiviin vähän ennen keskiyötä. Varaan pari-kolme jojoa, kasan levyjä (esim. mainittu Art Of Noise toimii, varsinkin se Debussy-levy, mieluiten kuitenkin jotain suht orgaanisen kuuloista) ja jotain hyviä leffoja.

Laattaamisen hoidan yleensä vessassa, mutta joskus ämpäri on tarpeellinen, koska oksennus saattaa tulla vähän yllättäen.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Itse koen ulkona käymisen todella tarpeelliseksi jokaisen psykedeelin ja hallusinogeeni kohdalla.
Liike ja raitis ilma rauhoittavat mielen ennen varsinaista trippiä.

Ayahuasca vain vie niin hetkessä käsityksen ulkoisesta todellisuudesta, että en uskaltaisi yksin silloin ulos lähteä toikkaroimaan.
Keep it unreal.

aphos
Kameleontti

Post by aphos »

tRip wrote:Itse koen ulkona käymisen todella tarpeelliseksi jokaisen psykedeelin ja hallusinogeeni kohdalla.
Liike ja raitis ilma rauhoittavat mielen ennen varsinaista trippiä.

Ayahuasca vain vie niin hetkessä käsityksen ulkoisesta todellisuudesta, että en uskaltaisi yksin silloin ulos lähteä toikkaroimaan.
Joo, itselläkin oli varsinkin psykedeelien alkuvaiheessa pakottava tarve päästä ulkoilmaan, enää ei niin paljon, paitsi että ravaan mahdollisesti parvekkeella tupakalla/jounilla, se riittää. Siinä voi sitten kuunnella lintujen laulua ja puiden huminaa ja pohdiskella, että kuinka helvetin iso universumi on, ja että tähtiä on loputtomiin etc.

DMT-tripin aikana ainakaan meikäläinen ei kyllä pysty oikein liikkumaan, vaan pakko lähinnä maata vaan paikallaan.
Ahab

Post by Ahab »

Graham Hancock haastateltavana ayahuascasta. 28 min. Tosin hyvin artikuloituja ajatuksia.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Ahab wrote:Graham Hancock haastateltavana ayahuascasta. 28 min. Tosin hyvin artikuloituja ajatuksia.
Tosi mielenkiintoista juttua. Itselle on tullut sellainen fiilis nykyään, etten aio enää ikinä kertoa kellekkään (joka sitä ei jo tiedä), että olen kokeillut hallusinogenejä. Varsinkaan Ayahuascaa, muuttaa ihmisten suhtautumisen täysin. Parempi sanoa, että lukee esim. shamanismista ja muusta IMO.

Kaikenlainen usko myös henkiin yms. potaskaan on karissut, vapauttaa kummasti, kun luopuu kuvitteellisista asioista, mitkä on mielessään luonut. Nautin nykyään tosi tavanomaisesta elämästä tosi paljon, rauhoittavaa, että elämässä on joku rytmi.

EDIT: Kun kirjoitan tätä juttua, näköjään SubTV:llä X-Filesissä juuri juodaan Yagea :). Weird shit :lol:
Ahab

Post by Ahab »

aphos wrote:EDIT: Kun kirjoitan tätä juttua, näköjään SubTV:llä X-Filesissä juuri juodaan Yagea :). Weird shit :lol:
Tossa x-files jaksossa on tosi paska kuvaus yagesta. Tyyppi juo yagea himassaan ja murhaa ihmisiä jollain kissaeläimen hengellä ja kun mulder ja scully tulee ovelle niin tyyppi näyttää kuin miltäkin narkkarilta.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Ahab wrote:Tossa x-files jaksossa on tosi paska kuvaus yagesta. Tyyppi juo yagea himassaan ja murhaa ihmisiä jollain kissaeläimen hengellä ja kun mulder ja scully tulee ovelle niin tyyppi näyttää kuin miltäkin narkkarilta.
Näin teki. "OMG drinking yage!" ja tyyppi käyttäytyy todella väkivaltaisesti. Oli kyllä tosi surkea.
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Kaikenlainen usko myös henkiin yms. potaskaan on karissut, vapauttaa kummasti, kun luopuu kuvitteellisista asioista, mitkä on mielessään luonut.
Mulla on taas ihan päinvastoin, oon alkanu uskomaan jonkinlaisiin "henkiin" tai älyllisiin entiteetteihin joita voi kohdata hyvällä tuurilla ilman mitään apukeinojakin(esim. unissa). Tämä usko on säilynyt vaikken ole esimerkiksi ayahuascaa juonut nyt pariin vuoteen, ja sienillä trippailutkin ovat jääneet aika vähiin.

Oikeastaan sillä ei ole edes merkitystä ovatko ne entiteetit todellisia vaiko pelkästään mielikuvitusta. Itse en ole tietääkseni yhtäkään kohdannut vaikka ensimmäisellä mimosahuasca -matkalla näinkin muinaisen egyptiläisen näköisiä naishahmoja katossa leijumassa. Hupaisia ne ainakin olivat, oli kysymys sitten mielikuvituksesta tai ei.