Videopelit

Keskustelua taiteista ja luovuudesta.
karokaro
Tuppisuu

Re: Videopelit

Post by karokaro »

KarstaFari wrote:Noni, tuli sit ostettua Battlefield 4. Suhteellisen kaunis graafisesti ja VARSINKIN äänet on omaa luokkaansa, siis HUH :O
Missään pelissä en ole koskaan kiinnittänyt yhtäpaljoa ääniin kuin tossa, sairasta.. :P
Joo, etenkin isoilla kaiuttimilla Battlefield 4:n äänet jytisee todella komeasti! Muutenkin hyvin rullaava peli, riittävästi toimintaa ja vaikeusastetta.
Peikko
Karvakuono

Post by Peikko »

Ite oon pelannu muutaman kerran mortal combattia, ja vaikuttaa tosi jännältä pilvessä ainakin.
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

Saan langattoman netin taas käyttöön elikkä seuraavaksi olisi ostoslistalla BF4. Battlefield 3 moninpeli oli mukavaa sohvalta pelata semi-notku-kuoseis. PS3 siis kyseessä, en omista tehotykki PC:tä ja nautin konsolipelaamisesta 6-0. Sohvalla överöinti :cheers:
In the land of the blind, one-eyed man is the king
psychiCNoob
Kameleontti

Post by psychiCNoob »

Joo, pelit ollu nuoresta asti aika kiinnostavia (niin kuin monilla varmaan täällä :D ) Mut mut, nykyisin vähentyny aika roimasti, en tiiä jotenkii nää nykyajan pelit on vaan välillä jotain niin kusetusta no ei nyt kusetusta mut sellasii plääh. Kaikki resurssit käytetään grafiikkaan ja moninpeli-ominaisuuksiin. No joo tarviihan noitakin, mut missä on vanhan kunnon yksinpelien The Vibat? Kaikki uusimmat codit ja battlefieldit ränkytetty niin loppuun et huhhuh...

Ite suosin näitä vanhoja; Final Fantasyt V-X, Spider Man 1, Crash Bandicoot yms. MAHTAVUUKSIA ! :mrgreen:

Final Fantasy VIII oli vissiin just ihan niit ekoi pelei sillon joskus 7v, mut vieläkää ei mielenkiinto tahdo loppua. Just aattelin alottaa uuden sessarin. Ei voi muuta sano kuin ahhh sitä nostalgisuuden tunnetta. PS1 rulez !
Life = The Trip
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Itte kans kaivelin just vanhan kunnon Playstation 2:sen kätköistä ja tuuppasin GTA: San Andreaksen sisään. Ei pystyny lopettaa. Tää on pelattava läpi ennen ku pleikka menee takas kaappii :D
Periaatteet perustana, totuus selustana.
VXA
Kameleontti

Post by VXA »

nyt lomalla pelaillu aika paljon, killzone kaks taitaa olla koht läpästy ja borderlands kakkosta hakkailen, täl hetkel lvl 16 gunzerker. ketään seuraks BL kakkoseen? YV:tä vaan.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Civilizationionia just katoin niin yli 1000 tuntia tullut jyystettyä. Nyt vedän Deus Ex-Human Revolutionin läpi, kun oon ihan lopussa.

Sit voisi hankkia Diablo3:een uusimman osan, kun ne on kiitos luojalle korjannut sen paskan lootti-systeemin.

Pelit rulez.

Mun unelma olis voittaa lotossa, että voisin perustaa super-nörtti-lani-talon, jossa vois vaan douppailla kavereiden kanssa ja pelata tietokoneella. Vähänkuin nörttien playboy kartano!
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

En oo tarpeeks korealainen sittenkää ni jääny starcraftin tahkoominen vähemmälle. Ennemmin vaa kattelee turnauksii ja pätee internetis. Paras spectator esport kuitenki, ainaki Quaken jälkee.

CSGO oon alkanu pelaa taas kun ovat saaneet pätsättyä pahimmat vitutuksen aiheet pois ja hitboxitkin on suht kohdallaan. Mutta jumalauta ku on vaikee oppia pois 1.6-tavoilta, eli kyykkyyn ei GOssa kannata juuri koskaan mennä ja tällä kertaa saa ja pitää kurkkia nurkkien yli. Enkä mä saatana pääse ees nukessa siilon(1.6 kallio) päälle kun yritän aina strafejumpaa niiku Quakes.

TIETSKARIPELIT VITTU TOSISSAAN!
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
boost
Lepakko

Post by boost »

Pelaako kukaan runee? :D haters gonna hate.
Pristine
Psykonautti

Post by Pristine »

boost wrote:Pelaako kukaan runee? :D haters gonna hate.
En enää, mutta vuosi sitten tuli fiilisteltyy jonkin verran kun jagex launchas old schoolin. Eeppinen peli aikoinaan! :D

Nyt on tullut aloitettuu dragon age: origins mikä vaikuttaa tosi kivalta virkistykseltä monipuolisine vaihtoehtoineen ja valintoineen mitkä muuttaa pelin kulkua. Sit sen lisäksi on mässäilty black opsilla zombeja kumoten :twisted:
En tee juuri mitään, paitsi vähän kaikkea
boost
Lepakko

Post by boost »

Survival horror video games :P Outlast on vitun kova peli.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Tällä hetkellä menossa GTA vitonen, jossain vajaassa puolessa välissä. Diablo 3:n uusinta lisäosaa myös jyystän.

Seuraavana hankintana kuulema brutaalin vaikea Dark Souls. Tykkään haasteesta peleissä, mutta Dark Soulsin kaltainen, epäreilut äkkikuolemat yhdistettynä savetus systeemiin joka antaa savettaa vaan parin tunnin välein, ei kuulosta kovin reilulta/hauskalta. Mutta on se pakko hankkia että tietää mitä se porukka valittaa pelin vaikeudesta. Diabloa parhaillaan pelaan Torment kakkosella. Vihaan yli kaiken pelejä kuten Fablea jotka on niin naurettavan helppoja, että se on pelkkää läpijuoksua, kun ei voi kuolla edes vahingossa(paitsi tietenkin jos pelin idealle vaikeustaso on epäolennainen, kuten monissa "taide-peleissä".

Peleissä pitää olla haastetta. Monipykäläinen difficult-säädin pitäisi olla kaikissa peleissä.
-Edgar Allan Poe
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN | E3 2014 Trailer

Onko vaultissa Metal Gear (Solid)-faneja? Odotuksia uudelta MGS V: The Phantom Pain:ltä? Ground Zeroesin pelattua läpi odotan innolla hra. Kojiman aikaansaannoksia tässä Vitosessa.

Youtube linkki yläpuolella E3-messujen uudelle trailerille.

Maailmassa on paljon asioita mitä rakastan ja 2 niistä on ketamiini ja Metal Gear Solid.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Nyt menossa civilization; brave new worldissa aika kovat väännöt.

Japani ja Indonesia hyökkäsi juuri mun kimppuun kahdelta päinvastaiselta rintamalta, vittumaisen väännön jäljeen sain hyökkääjät torjuttua ja vallattua japanilta yhden kaupungin.
Nyt meen jatkamaan, tarkoituksena ownata loputkin kaupungit ja mennä sitten Indonesian kimppuun.

Aww, strategia pelit ne vaan on niin mahtavia ja civilization on niiden kuningas...
-Edgar Allan Poe
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Personaes wrote:
Aww, strategia pelit ne vaan on niin mahtavia ja civilization on niiden kuningas...
Mä oon nyt tosi pahasti koukussa Hearts of ironiin ja Darkest houriin että huhuhuhuhuu. Siinä on civilzatio haastaja kyl, mut enpä oo noita 4 ja 5 civiä pelannut paljoo.

Ensi homma kyl kun saan uuden koneen on Civ 4 ja 5 :D
Personaes
OD

Post by Personaes »

Dexma wrote:
Personaes wrote:
Mä oon nyt tosi pahasti koukussa Hearts of ironiin ja Darkest houriin että huhuhuhuhuu. Siinä on civilzatio haastaja kyl, mut enpä oo noita 4 ja 5 civiä pelannut paljoo.

Ensi homma kyl kun saan uuden koneen on Civ 4 ja 5 :D
Hanki civilization(uusin) ja ala jyystään mua vastaa! Varoitan, mulla on yli 1000 tuntia pelattuna joten oon aika pro.

Koko päivän pelannut taas, kohta voisi siirtyä diabloa jyystämään, jos saisin jonkun kivan legendaarisen tai vihreän set-item dropin.

Oon pirun kateellinen, yhdellä tutulla on setti jonka ansiosta super-hyvä erikois kyky "fetish army" ei kestäkkään vaan tovia, vaan niin pitkään kun ne fetishit pysyy elossa. Tuo on niin imba kyky että ei mitään rajaa, kun ne fetishit tekee siinä 10-20sekunnissa jo hullut damaget, nyt ne tekee käytännössä non-stop damagee kun sen kyvyn cooldown loppuu yleensä ennen kuin ne fetishit on kuollut, joten sulla on jatkuva fetish army käytössä.
-Edgar Allan Poe
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Metku wrote:METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN | E3 2014 Trailer

Onko vaultissa Metal Gear (Solid)-faneja? Odotuksia uudelta MGS V: The Phantom Pain:ltä? Ground Zeroesin pelattua läpi odotan innolla hra. Kojiman aikaansaannoksia tässä Vitosessa.

Youtube linkki yläpuolella E3-messujen uudelle trailerille.

Maailmassa on paljon asioita mitä rakastan ja 2 niistä on ketamiini ja Metal Gear Solid.
Jo vain. Kaikki MGS:t (paitsi nintendojulkaisut) on menty moneen kertaan läpi. Ainoa mikä tuossa tulevassa häiritsee on se ettei David Hayter ole enää Snaken ääninäyttelijä. Katsellaan, katsellaan.
Vai toimiiko?
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

gaia wrote:Jo vain.
BROTHER!
gaia wrote:Kaikki MGS:t (paitsi nintendojulkaisut) on menty moneen kertaan läpi.
Mä diggaan susta jo nyt. En mäkää pitäny Twin Snakesii juuri minään.. Siin ekas oli sitä sielua ja ainutlaatuista tunnelmaa minkä Twin Snakes pilasi turhalla japanilaisuudellaan, if you catch my drift. Peli kaipasi myös Greg Eaglesin loistavaa suoritusta Gray Foxina.
Metal Gear Solid Gray Fox Dies [PSX] [HQ].
Tossa on sitä jotain. Puhumattakaan muista "Sons of Big Boss"-köörin jannuista.

Mantis' Hymn
gaia wrote:Ainoa mikä tuossa tulevassa häiritsee on se ettei David Hayter ole enää Snaken ääninäyttelijä. Katsellaan, katsellaan.
Tää oli kans semmonen mistä mulle tuli vähän epävarma olo, mutta tavallaan ihan loogista, että Big Boss:in ääninäyttelijä vaihtuu. Tän kyseisen trailerin katottua olin oikeastaa tosi tyytyväinen Sutherlandin suoritukseen. I won't scatter your sorrow to the heartless sea. I'll always be with you.

Ps. Nostalgia iski. The Best Is Yet To Come ;-;
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Divinity: Original Sin

Larianin Ultima 7 meets Baldur's Gate, roolipelaust kahdella hahmolla(coop mahdollisuus, direct connect myös eli waretetulkin pystyy hakkaa!). Vuoropohjainen taistelu, interaktiivinen maailma, huumoria reilusti, tykkään!
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
zerk

Post by zerk »

Olin useamman kuukauden pelaamatta juuri mitään, mutta huhtikuussa päätin sijoittaa jokusen euron ja hankin Battlefield 4:n pc:lle. Kolmosta tuli joskus väännettyä ~sadan tunnin verran ja nelosta on nyt mennyt jo parisen sataa tuntia. Vaikka netcode on edelleen todella surkea, niin on tätä hiton hauska vääntää iltaisin vanhan jengin kanssa. Älyttiin juuri, että ollaan samojen kavereiden kanssa pelattu samoja pelejä nyt jo yli 10 vuotta. Aika rientää. :D Hiton hyviä ystäviä tuota kautta on kyllä saanut.

Pelaako täällä kukaan muu tuota pc:n puolella?
KarstaFari

Post by KarstaFari »

zerk wrote:Olin useamman kuukauden pelaamatta juuri mitään, mutta huhtikuussa päätin sijoittaa jokusen euron ja hankin Battlefield 4:n pc:lle. Kolmosta tuli joskus väännettyä ~sadan tunnin verran ja nelosta on nyt mennyt jo parisen sataa tuntia. Vaikka netcode on edelleen todella surkea, niin on tätä hiton hauska vääntää iltaisin vanhan jengin kanssa. Älyttiin juuri, että ollaan samojen kavereiden kanssa pelattu samoja pelejä nyt jo yli 10 vuotta. Aika rientää. :D Hiton hyviä ystäviä tuota kautta on kyllä saanut.

Pelaako täällä kukaan muu tuota pc:n puolella?
Minulta löytyy! :) Ei ole niin kauheasti tuota tullut pelailtua, ostin muistaakseni heti kun peli tuli markkinoille ja vasta 101 tuntia mittarissa. Voisin joskus tulla sunkans pelaan, omistat luultavasti mikrofonin?

E: Ostimpas tuossa Guild Wars 2 kuunvaihteessa, vaikuttaa melko mielenkiintoiselta MMO:ksi, saisi vain itsensä kunnolla koukutettua nyt vain tohon.. Stimuissa (a-pvp) tulikin hakattua tota montakin tuntia putkeen :up:
Ei ole kyllä muutenkaan jaksanut mitään pelejä hakata kunnolla ilman piristeitä, vanha ei jaksa :D
Masis
Psykonautti

Post by Masis »

En koskaan innostunut Diablo kolmosesta kun olin niin diablo II fanboy. Diablo III näytti jo enemmän sellaselta kirkasgrafiikkaselta kun olin tottunut diablo kakkosen pimeähköön atmosfääriin. :D

Tällä hetkellä ei tuu pelattua kun league of legendsiä eli lasten omaa liigaa sekä dotaa. Jälkimmäisessä olen kyllä ihan paska suoraan sanottuna!
Kaipaan kyllä kaikkia vanhoja, nostalgisia pelejä. Crash Bandicoot oli kyllä lapsuuden pelatuin pelisarja.
Heroes of Might and Magic III kyllä nostattaa edelleen veden kielelle. Se on kyllä niin kulunut jo, aina kun levyn iskee koneeseen niin sitä jaksaa pelata sen yhden matsin ja sit puolen vuoden päästä uudestaan. Hyvä peli kumminki, sitä muistaa kun parin kaverin kanssa pelattiin samalla koneella niin pelit eteni hitaasti mut kyllä sitä aina jakso pelata.
psycoma
Lepakko

Post by psycoma »

Personaes wrote:Tällä hetkellä menossa GTA vitonen, jossain vajaassa puolessa välissä. Diablo 3:n uusinta lisäosaa myös jyystän.

Seuraavana hankintana kuulema brutaalin vaikea Dark Souls. Tykkään haasteesta peleissä, mutta Dark Soulsin kaltainen, epäreilut äkkikuolemat yhdistettynä savetus systeemiin joka antaa savettaa vaan parin tunnin välein, ei kuulosta kovin reilulta/hauskalta. Mutta on se pakko hankkia että tietää mitä se porukka valittaa pelin vaikeudesta. Diabloa parhaillaan pelaan Torment kakkosella. Vihaan yli kaiken pelejä kuten Fablea jotka on niin naurettavan helppoja, että se on pelkkää läpijuoksua, kun ei voi kuolla edes vahingossa(paitsi tietenkin jos pelin idealle vaikeustaso on epäolennainen, kuten monissa "taide-peleissä".

Peleissä pitää olla haastetta. Monipykäläinen difficult-säädin pitäisi olla kaikissa peleissä.

Diablossa ei o kyl mitään haastetta, ellei pelaa hardcore modee, siin normi puolella voi vaan tehä all out lasikanuunan ja räjäyttää kaiken ja jos nyt kerra päiväs kuolee ni ei paljo paina JALA JALA JALA.
Personaes
OD

Post by Personaes »

psycoma wrote:
Personaes wrote:Tällä hetkellä menossa GTA vitonen, jossain vajaassa puolessa välissä. Diablo 3:n uusinta lisäosaa myös jyystän.

Diablossa ei o kyl mitään haastetta, ellei pelaa hardcore modee, siin normi puolella voi vaan tehä all out lasikanuunan ja räjäyttää kaiken ja jos nyt kerra päiväs kuolee ni ei paljo paina JALA JALA JALA.
Nyt puhut vaan diablosta ennen tätä uutta lisäosaa, jossa muutettiin vaikeustaso systeemiä.

Vaikeimmassa vaikeustasossa on jotain lähemmäs kymmenen eri porrasta joista kyllä löytyy haastetta jo alkupäässä aika vitusti.

Ennen tota lisäosaa oli joo vaikeimmallakin liian helppoa pelata mutta nyt on homma ihan toisella tavalla, raret ja elitet tappaa jo yhdestä osumasta tossa vaikeimman vaikeustason alkupäässä.
-Edgar Allan Poe
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Masis wrote: Hyvä peli kumminki, sitä muistaa kun parin kaverin kanssa pelattiin samalla koneella niin pelit eteni hitaasti mut kyllä sitä aina jakso pelata.
Se on harmi, kun nykyään ei oikein ole kavereita joidenka kanssa pelata yhdessä hyvii strategia pelejä. Itseni mielestä on kummiskin niin älyttömän kivaa pelata mielenkiintoisia ja öööö no luovia strategia pelejä kaverin kanssa samassa huoneessa.

Ei mua ois haittais vieläkään pelata jotain master of orion 2 multiplayerina kenenkään kanssa sillai: minuutin välein vuoron vaihto :D :D

Mut jooo... mä aloitin oblivionin vasta :D aika... Kiva peli, mut pakko aina välillä vain jatkaa Hearts of Ironin tykittämistä, kun en jaksa hakata örkkejä luolastoissa monia tunteja mennen paikasta a paikkaan b.... Taas maailman valloitus natsien avulla on aina mun juttu :D ACHTUNG SIEG HEIL!
Personaes
OD

Post by Personaes »

Dexma wrote:
Masis wrote: Hyvä peli kumminki, sitä muistaa kun parin kaverin kanssa pelattiin samalla koneella niin pelit eteni hitaasti mut kyllä sitä aina jakso pelata.
Se on harmi, kun nykyään ei oikein ole kavereita joidenka kanssa pelata yhdessä hyvii strategia pelejä. Itseni mielestä on kummiskin niin älyttömän kivaa pelata mielenkiintoisia ja öööö no luovia strategia pelejä kaverin kanssa samassa huoneessa.

Ei mua ois haittais vieläkään pelata jotain master of orion 2 multiplayerina kenenkään kanssa sillai: minuutin välein vuoron vaihto :D :D

Mut jooo... mä aloitin oblivionin vasta :D aika... Kiva peli, mut pakko aina välillä vain jatkaa Hearts of Ironin tykittämistä, kun en jaksa hakata örkkejä luolastoissa monia tunteja mennen paikasta a paikkaan b.... Taas maailman valloitus natsien avulla on aina mun juttu :D ACHTUNG SIEG HEIL!
Joo strategia pelit rulez, ihan omassa sarjassaa painii joku hyvä strategia peli.

Omia suosikkeja vuosien varrelta. Total Annihilation ja myöhempi Supreme Commander(1, kakkosta en ole pelannut). Starcraft ykkönen oli kova aina laneissa, kakkonenkin hyvä. Total warit.
Ja etenkin Civilizationit! Myös ekat command and Conquerit oli hyviä(red alert).

Nyt odotan että Witcher 3 julkaistaisiiin, siinä on kova peli.
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Muuten, onko täällä meidän sivustolla paljon tyttöjä jotka pelaa? Mitä pelejä pelaatte?
-Edgar Allan Poe
frapathea

Post by frapathea »

Personaes wrote:Muuten, onko täällä meidän sivustolla paljon tyttöjä jotka pelaa? Mitä pelejä pelaatte?
Miksi kysyit sen :x

Mitä väliä sillä on, mitä sukupuolta videopeleistä tykkäävä ihminen edustaa? Voitaisko päästä tästä gamer girl -paskasta jo eteenpäin. Ihmiset pelaa videopelejä, siinä se. Ketä kiinnostaa. Lakkaa toiseuttamasta ihmisiä kusivehkeiden perusteella. Jos voit keskustella miesten kanssa videopeleistä painottamatta näiden sukupuolta, voit ihan hyvin keskustella naistenkin kanssa videopeleistä painottamatta näiden sukupuolta. Jokainen nainen tai tyttö, joka tähän ketjuun haluaa vastata vastannee ilman miesten sukupuolta painottavia ruinauksia. Itseasiassa on vastannutkin.
zero
Kameleontti

Post by zero »

kukaan täällä pelannut diablo 3:n lisäriä? aattelin tässä kun selvää kautta alotellut niin vois pelailla, onko vaan neljänkybän arvonen kun sen verran maksaa? (vitun kallis imo, lisäosaks)

kannattaako ostaa?
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Oblivionin oon pelannu useita kertoja läpi, Skyrimin muutaman kerran, Fall out 3 ja Fall out newvegas veteraani oon myös. :cheers:

Strategia peleista mun suosikkeja on ollu nuo Total warit, tai siis uudemmat. Oon nyt jämähtäny vähän Total war Medieval 2:een, ja sen lisälevyyn.

Kerkesin tossa myös pelailla myös uusimman Far Cry:nkin kolmeen kertaan läpi. Oikeastaan rakastan pelejä joihin on nähty vaivaa ja pelattavaa riittää. GTA-V:n myötä innostuin vähän tostakin sarjasta. :)

Nyt olis sitten edessä laitteiston uusiminen, kun kerran tekevät nuo seuraavat uudemmille alustoille ja laitetehoja vaatisivat eri tavalla.

Peleistä vielä sen verran että eniten henkilökohtasella tasolla ottaa päähän rahastaminen. Kun mä olen jo ostanut pelin, en halua maksaa enää kuukausimaksua pelaamisesta. (Vähän niinku elderscrollilla. :/ )
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.