Touchet wrote:
Visuaaliset vaikutukset kuitenkin eriävät toisistaan ja muissa aivokemiallisissa tekijöissä tapahtuvat toissijaiset vaikutukset tuovat oman osansa soppaan, kuten myös ympäristö, fysiologinen tila ja ajankohta (setting) sekä mielentila ja psykedeelien käytön intentio (set).
Noista mainituista syistä johtuen must ei ole mielekästä lähteä rinnastamaan aineiden vaikutuksia toisiinsa niiden vastakkainasettelua varten, vaikkakin eroavat ja yhteneväiset vaikutukset voidaankin tuoda keskustelussa esiin.
.
Ite oon vähän samaa mieltä loppupeleissä siitä, että tälläinen esim visuaalisuuden vertailu on vähän turhaa. Esim toi ympäristö. Sisätiloissa näkee paljon enemmän värejä ja lenteleviä fraktaaleja taas ulkona enemmän itellä vääntyilee vain paikat. Suurin osa ensimmäisistä psykedeelikokemuksista melkein kemikaalista riippumatta oli tosi värikkäitä ja ihmeellisiä, nykyään tosi harvinaista, että paljon keskittyisi visuaaliseen nautiskeluun, vaik esim tos viimeisellä aco-dmt tripillä itellä oli aika stydii tykitystä, mut ei sitä jotenkin huomioinut suuremmin.
Toleranssi, muut päihteet viimeaikoina ja juuri ympäristö, mun mielestä tekee aika suuria eroovaisuuksia trippeihin ja tämän takia on tosi hankala vertailla eripsykedeelejä. Varsinkin jos käyttäjä ei ole mitenkään kauheen säännöllinen, tai ainakin näin koen ite. Ite huomaan vain vuosien varrelta, kuinka mielipiteet on niin paljon vaihtuneet kaikista deeleistä ja nykyään, kun deelejä käytän tosi harvoin en ehkä pystyis ees sanomaan sokkotestissä mitä oon ottanut (siis näin väitän).
Yritin tossa mun 2c-i lauseessa vähän heittää sitä, että kuinka paljon erimielipiteitä äkkiä tulee tollaselle lauseelle minkä horna veti.
Itellä noi 2c-i tripit on ollut siinä vaiheessa, kun psykedeelit toimi tosi kovaa ja oli jänniä ja 2c-i on toiminut mul täysillä ns normi annoksilla. Oon tosi vähän ottanut 2c-eetä enään siihen aikaan, kun aloitin psykedeelejä.
Enemmän nykyään, kun mietin mitä psykedeeliä otan haen joko
1. totaalista tykitystä joita tarjoo dpt, dmt tai isot annokset mitä vain kemikaalia,
2. suosin mahdollisimman vähän bodyloadia itselleni tuottavia kemikaaleja, kuten 4-ho-met, happo tai 2c-t-7
3. kokeilen uudestaan jotain jossa on jokin erittäin jännä erittäin yksilöllisen tuntuinen ominaisuus esim kehon tunteissa itseni mielestä, niinkuin 5-meo-mipti (stimulatiivisuus, keveys), 4-aco-dmt (yleensäkkin dmt molekyylit omistaa tosi raukean tunteen), 2c-i (eräänlainen bilestimu fiilis) 2c-e (erittäin kummallinen bodyloadi nautinnon ja kauheuden välissä) TMA-2 (amfetamiinimainen keho ja mielentila)
Mun oikeastaan piti jo ton hornan kirjoituksen jälkeen tehä tänne sellainen kysely missä ihmiset vertailis eri psykedeelit omalla mielipiteellä. Asenteella, mikä on värikkäin, vähä bodyloadisin, naurattavin, stimulatiivisin... Väittäisin, että tulokset olisivat hyvin erilaiset tai sitten enemmistö olisi selvä, mutta se saattaisi olla jossain kemikaalissa jota tutkarikaupat nyt tyrkyttää ja ns ensikertalaiset puhuu toistensa kanssa samoista vaikutuksista joita on löytänyt, mutta eivät osaa vertailukohteiden puutteessa sanoa oikeasti selvää juuta eikä jaata.
Suurin osa ihmisistä varmaan ei muutenkaa ole yli 7 psykedeeliä kokeillut äkkiä...
Tää nyt oli vain mun ajatukseni joka sekoittuu kyllä tosi paljon siihen, että nykyään musta moni psykedeeli tuntuu loppupeleissä yllättävän samanlaisilta joka johtuu siitä, että oon raiskannut kait kaikki reseptorit siihen pisteeseen, että mikään ei tunnu sillä tavalla missään (vaik oikeasti oksennan pienistä annoksista deelejä koko illan ja tärisen). Tryptamiinien ja fenyjen erot on ehkä suurimmat jos ees nekään niin selviä aina itelleni.