ongelmia huumeista

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Jatkumo
Psykonautti

Re: ongelmia huumeista

Post by Jatkumo »

Keväällä kymmenen vuotta sit broidi oli 19 ja yks kaunis sunnuntai aamu meille soitettiin sairaalast himaan, et se oli vetäny heroiinin yliannostuksen. Selvis siitä ja lopetti hepon.
Kesällä se oli muuttanut omaan kämppään ja repi laattoi irti seinist kauheis vainos ja kelas et sitä tarkkaillaan yms. Katkolle ja hoitoon.

2004 syksyl se ei vastannut puhelimeen moneen päivään. Mentiin mutsin ja faijan yks viikonloppu suoraan kummitytön ristiäisistä avaimil sen kämppää ja se oli siel nukkumas. Puol vuotta se oli taas pirii käyttänyt. Pöllittyy tavaraa ja väärennettyi reseptei oli joka paikas.

Muutama päivä myöhemmin mentiin käymään ja se oli ottanut pamei ja unilääkkeit runsaasti eikä herännyt, niin soitettiin lanssi. Sairaala reissu ja seuraavana päivänä takas kämpillensä.
Tuli perjantai ja mutsi oli lähtenyt johonkin kurssille. Faija soitti, et käy kaupassa ja käy samal kattoo broidii. Faija meni sinne ja poika makas lattial ihan sekasin. Se oli laittanut rautalangat ranteiden ympäri, ajastimen pistorasiaan, purkanut piuhan päät ja pistänyt ne kiinni ranteissa oleviin rautalankoihin. Kelas et nukkuessaan saa säkärin, mut sit oli saanu kuiteskin repästyy johdon irti seinästä. Sairaala reissu.
Seuraavana päivänä elikkäs lauantaina veikka tuli meille himaan. Sunnuntaina se lähti ja sano menevänsä junan alle. Faija soitti hätäkeskuksee, et mitäs nyt ja kytät sai sen sit kiinni. Sinivuokot ei oikeen tiennyt mitä pitäis tehdä, mut sinne samaan sairaalaanhan ne sen kuska. Ei vaan psykiatriselle oteta narkkareit.

Monien juttujen jälkeen tilanne rauhottu. Talven ja kevään brou asu meillä hyvä lääkityspäällä ja kesän alussa pääs hyvään hoitomestaan (mitä ei tietty enään ole olemassa) puoleks vuodeks. Ryhmissä käyminen oli ihan pelastus. Hoitojakso yhteensä puoltoista vuotta.

Pääs se veli sitten duuniinkin ja kaikkee normaalii. Sit taas 2008 syksyl se otti methadonii liikaa ja tipahti kadulle. Viikko meilahdessa, keuhkot lytyssä ja näin.

Viime talvena sama kaveri alko vetää subuu ja rahotti toimintaa pikavipeillä. Nyt vippifirmoille pystyssä yli 10000 ekee ja rosikseen on kutsu käynyt myös jostain väärennetyist resepteist. Viime keväänä sai kyl katko paikan ja kuus viikkoo kuivil. Kouristelut, ripuli, kylmyys yms. kuitenkin liikaa ja subunistin arkipäivä ei oo tällähetkellä kauheen ruusuinen.

Broidilla kyllä kokemusta kaikist mahdollisist substansseista, mut siinä nyt muutamat ongelmat huumeista.

Vähän lyhennetty ja epäselväkin stoori, mut noin suurpiirteisesti.
Baikonur
Kameleontti

Post by Baikonur »

Lakanat ja petauspatja tulevat hikiseksi kun on ottanu kodeiinia ja harrastaa seksiä liian kauaa kun ei huomaa että sattuu jo.
"Never thought that a street drug would be what we need."
tRip
Moderator

Post by tRip »

Jatkumo wrote:...
Pistää kyl aika sanattomaks..
nähny (ja kokenu) niin tota meininkii et.. must tuntuu et ehkä mä todella ymmärrän.

todella, jaksamisii sulle:)

Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Jatkumo
Psykonautti

Post by Jatkumo »

hippitatti wrote:
Jatkumo wrote:...
Pistää kyl aika sanattomaks..
nähny (ja kokenu) niin tota meininkii et.. must tuntuu et ehkä mä todella ymmärrän.

todella, jaksamisii sulle:)

Thänks. kuin myös. <3
Nykyään kelaan, et ehkä parempi sille itelleen sit vetää subuu, kun olla vetämättä, nimittäin tosi paskana kuukauden katkon jälkeen. Toi rahapolitiikka on vaan se paskempi puoli, kun ansiosidonnaisetkin loppuu tän vuoden lopul ja sit sossumasseil viel nihkeempää. sit pöllimist ja jossain vaihees salee linnareissu. tavoitteena nyt korvaushoito, mut se on vaan laillist käyttöö eikä ratkaise mitään. Kaiken kukkuraks viel c-hepatiitti.
kyl noist doupeist vaan on monille niin paljon paskaa.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Jatkumo wrote: tavoitteena nyt korvaushoito, mut se on vaan laillist käyttöö eikä ratkaise mitään.
Sitä pitäisikin pyrkiä katsomaan monesta eri näkökulmasta, ja ylipäätään sitä että ilman motivaatiota ei tapahdu mitään.
Mikään ei tapahdu itsestään.

Omalla kohdallani olen kuitenkin huomannut, että kun saan huumeeni laillisesti, ja jollaintapaa kontrolloidusti, kykenen elämään mielestäni paljon normaalimpaa ja tasapainoisempaa elämää, kun koko ajatusmaailma ei pyöri nistipiireissä ja niissä meiningeissä.

mut riippuvainen, se on kyl paras kusettaan itteään.. puhun nyt vaikka itsestäni..

motivaation lisäksi tarvitaan oikeanlaista kuntoutusta ja tukea.

Koita vaan jaksaa uskoa että kaikki vielä kääntyy parhain päin.. vielä on toivoa.. aina pitäisi pyrkiä löytämään se jokin valo:)

"Auta itse itseäsi niin koko maailmankaukkeus on tukenasi"
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Sub-Zero
Karvakuono

Post by Sub-Zero »

Yks kaveri kenet oon tuntenu n. 20v on tällä hetkellä vankilassa ja istunee siellä vielä muutaman vuoden riippuen miten käyttäytyy. Oli ollut mukana hakkaamassa yhtä tyyppiä kuka kuoli lopulta vammoihinsa sairaalassa. Pahoinpitelyyn johtanut riita liittyi huumeisiin.

Ite oon käyny poliisi- ja tullikuulusteluissa huumeiden takia, mutta vain yhdestä lääkeainerikoksesta mut on tuomittu (tutkarin tilaus netistä). Eli itelle ei siis pahemmin ongelmia ole huumeista tullut. Mitä nyt ruuvit vähän päässä löystyneet... :P Ite kun en muutenkaan pyöri "huumepiireissä" ja ne kaverit/tutut ketkä käyttää/käyttänyt, on käsittääkseni pääasiassa satunnaisia viihdekäyttäjiä.
..:: Cold as ice ::..
Vape
Lepakko

Post by Vape »

Muutama kaveri lähteny läksiin ja näitä perus rahaongelmia on ollut

Pienellä selvinny
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Itse aineiden vaikutuksista eniten ongelmia on koitunut savusta, vaikka eiks sen pitäny olla täysin haitatonta.

Eniten ongelmia on kuitenki tullu siitä, miten läheiset ihmiset, ystävät, kaverit ja muut ihmiset ympärillä suhtautuu laittomien päihteiden käyttämiseen, ja kuka tietää mistäkin. On joutunut kuumottelemaan, varomaan, säätämään vitusti ettei jotkut ihmiset saisi tietää, on joutunut pahoittamaan ihmisien mieliä ja on joutunut pahoittamaan oman mielensä. Kaikki vaan pelkästään ihmisten yleisestä suhtautumisesta laittomiin päihteisiin, aika vähässä on niiden aiheuttamat varsinaiset ongelmat ja haitat. Vittu. Pitää ilmeisesti varoo vielä vitusti enemmän...

Vitun idiootit ihmiset ei tajua että mulla on myös ystäviä ja kavereita ja läheisiä jotka ei tiedä monista näistä asioista eikä nää idiootit osaa pitää turpaansa kiinni ja huhut leviää. Idiotismia kyl on monien suhtautuminen moniin laittomiin aineisiinkin, esim. älytöntä ryyppäämistä monet pitää ihan normaalina mutta jonkun laittoman(tai muun kuin savun)kokeilemista "vitun nistinä".
doof
Kameleontti

Post by doof »

Hatsi on ainoo mikä on aiheuttanu huomattavii ongelmii, ut sekin johtuu vaan siitä ettei se sovi mulle. Silti tuli poltettua
Jv420
Tuppisuu

Post by Jv420 »

Muutaman kaverin vienyt vauhti ja siihen liittyvä oheistoiminta mukanaan, muuten ei oikeastaan mitään ongelmia viiden vuoden aikana.

Välillä tuntuu että on selvinny itte liian helpolla kun lukee joittenkin stooreja, pitäis koputtaa puuta :/
"Those who have the priviledge to know, have the duty to act" -Einstein
smokywestern
Lepakko

Post by smokywestern »

Porskeen käytön lopettamisen jälkeen ongelmat vaan katos.
miks otit kun piti antaa ei ollut selkärankaa/
sisäl vatikaanis kenkää antaa jeesus ku näkee paavis/
CaptainZ

Post by CaptainZ »

Mulla on moraalisia ongelmia.

Mun kumppani tietää taustani ja sen, että oon suhteen aikanakin käyttänyt jotain. Käytön syistä ja huumeiden hyötyvaikutuksista se ei tiedä, koska ei ole ikinä kokeillut mitään eikä tuntenut lisäkseni muita "hörhöjä", eikä se halua uskoa että huumeista vois olla jotain hyötyä.

Ja kun yritän joskus kertoa sille mitä hyvää huumeet ovat saaneet aikaan elämässäni, miksi olen kiinnostunut psykedeeleistä ja millaisia hyötyvaikutuksia esim. psykedeeleillä on ollut ihmiskunnan lähihistoriassa, keskustelu tyrehtyy ennen kuin ehtii alkaakaan. Hän ei tunnu halukkaalta kuuntelemaan, ei esitä jatkokysymyksiä eikä koskaan palaa aiheeseen myöhemmin.

Hänen mielestään huumeista seuraa pelkkää pahaa. Hän on tehnyt selväksi, että jos vielä käytän jotain laitonta, suhde päättyy siihen.

Olen "ratkaissut" ristiriidan trippaamalla häneltä salaa. Perustelen sitä itselleni ja harvoille irl-kuosailukavereilleni sillä, että trippailu tukee sekä mun tavoitteitani että meidän suhdettamme. Olen välillä epäillyt suhdetta ja sen jatkomahdollisuuksia, mutta tripeillä olen tajunnut sen arvokkuuden ja keksinyt pieniä mutta tehokkaita tapoja saada suhde uuteen kukoistukseen. Ja jos deelit antavat vähänkin eväitä kehittää itseäni, elämääni ja uraani, se on hyödyllistä myös meidän yhteiselomme kannalta.

Tosin välillä tuntuu, että kyllä se jotain tajuaa tai epäilee, se mikään tyhmä oo. Tuntuu että se pohjimmiltaan hyväksyy mun hölmöilyt kunhan en tee sitä hänen silmiensä alla enkä puhu siitä sille. Ehkä se on lopulta hänestä vain söpöä, että ukko painuu omille teilleen ja sekoilee vähän joskus jotain, pojat on poikia ja silleen, mutta emännän pitää olla jämäkkä ja pitää kuria edes kulissien takia. Mutta tuon varaan en laskisi.

On ollut vähän psyykkisiä paineita. Oli pakko avautuu. Kiitos kun kuuntelitte.
Vape
Lepakko

Post by Vape »

Vape wrote:Muutama kaveri lähteny läksiin ja näitä perus rahaongelmia on ollut

Pienellä selvinny
Vähän updatea, välit vanhempien (äidin) kanssa aika tulehtuneet ja se, että muisti on suhtkoht päin vittua

edit: kaiken varulta ettei väärinkäsityksiä synny, niin tarkotin tuolla "muutama kaveri lähtenyt läksiin" sitä, että lähteneet kaveriporukasta, eivät menehtyneet
Last edited by Vape on Thu 21 Jul 2011, 21:03, edited 1 time in total.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

CaptainZ, joskus voi auttaa jos tutustutat tyttöystäväs vähän niiku ohimennen joihinkin kivoihin hippeihin joista sille jää positiivinen kuva ja jotka käyttää psykedeelejä. Mun äidin käsitys on muuttunut paljon sallivammaksi kun oon esitellyt sille mun kavereita jotka käyttää psykedeelejä mutta on mukavia ja hyvätapaisia ja joilla menee elämässä ihan kivasti.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
CaptainZ

Post by CaptainZ »

wRRa wrote:CaptainZ, joskus voi auttaa jos tutustutat tyttöystäväs vähän niiku ohimennen joihinkin kivoihin hippeihin joista sille jää positiivinen kuva ja jotka käyttää psykedeelejä. Mun äidin käsitys on muuttunut paljon sallivammaksi kun oon esitellyt sille mun kavereita jotka käyttää psykedeelejä mutta on mukavia ja hyvätapaisia ja joilla menee elämässä ihan kivasti.
En tällä hetkellä tunne sellasia kivoja psykedeelihippejä joista jää positiivinen kuva :D Tai siis, en tietääkseni tunne enää ketään psykedeelien käyttäjiä ainakaan niin läheisesti että viettäisin vapaa-aikaani niitten kaa. Sellaiseksi on tämä elämä mennyt, ja siinä elämässä on tietysti paljon hyviäkin puolia.

Niissä Vuosaaren mettäreiveissä (4.6.) kävin katteleen meininkejä madma- ja kokkelipäissäni (kaveripiirissä liikkuu vielä satunnaisesti stimulantteja) ja kotiin tultuani jotenkin masennuin. En osaa eritellä mikä siinä oli masentavaa. Sekö että muistin mitä kaikkia hienoja ja hauskoja puolia oli elämässä silloin kun huumeet oli elämäntapa ja olin aktiivinen osa tuollaista yhteisöä; enää en voi olla. Sekö, että tunsin itseni metsään eksyneeksi sedäksi niiden nuorten keskellä. Vai madma-kokkelilaskutko ne vain masensivat.

WRRa, olitko siellä metässä? Koetin katella näkyykö siellä väkeä, jotka ovat julkaisseet valokuviaan Vaultissa. Joku ihan Naposen näköinen siellä oli. En sitten kehdannut mennä jutteleen.
fortuneteller

Post by fortuneteller »

Hieman ongelmia on tuottanut se, että on vaikeaa kommunikoida ihmisten kanssa. Varsinkin huumeistakieltäytyjien. Kuuntelen, mutta en tajua mitään ja olen hämmennyksessä toistellen "joo...(?)". Toisaalta sitten on taas löytänyt todella mielenkiintoisia ihmisiä ja heidän kanssa se sujuu normaalisti. Välillä vain tuntuu olevansa aika kaukana tästä (ihmisten) maailmasta...
Baikonur
Kameleontti

Post by Baikonur »

Olen nyt huomannut sellaisen ongelman psykedeelien kanssa, että kun niitä kerrankin ottaa niin seuraa melkein viikko sellaista, ettei jaksaisi tehdä yhtään mitään, pari päivää masentaakin, tekee mieli pelkkää roskaruokaa eikä mitään terveellistä. :o
"Never thought that a street drug would be what we need."
Hanky
Apteekki

Post by Hanky »

Oon menettänyt kannabiksen jälkeen monta hyvää ystävää, jotka ei millään lailla hyväksy polttelua.. :roll:
mauseri
LD50

Post by mauseri »

3,5v linnassa, ihmissuhteet, terveys, rahat, psyyke jn vittu ee. Huumeet ei sovi mulle, koska niiden käyttö ei pysy käsissä. Kaikki kusee aina ku douppaa..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
konvehdinmussuttaja
Karvakuono

Post by konvehdinmussuttaja »

CaptainZ wrote:Mulla on moraalisia ongelmia.

Mun kumppani tietää taustani ja sen, että oon suhteen aikanakin käyttänyt jotain. Käytön syistä ja huumeiden hyötyvaikutuksista se ei tiedä, koska ei ole ikinä kokeillut mitään eikä tuntenut lisäkseni muita "hörhöjä", eikä se halua uskoa että huumeista vois olla jotain hyötyä.

Ja kun yritän joskus kertoa sille mitä hyvää huumeet ovat saaneet aikaan elämässäni, miksi olen kiinnostunut psykedeeleistä ja millaisia hyötyvaikutuksia esim. psykedeeleillä on ollut ihmiskunnan lähihistoriassa, keskustelu tyrehtyy ennen kuin ehtii alkaakaan. Hän ei tunnu halukkaalta kuuntelemaan, ei esitä jatkokysymyksiä eikä koskaan palaa aiheeseen myöhemmin.

Hänen mielestään huumeista seuraa pelkkää pahaa. Hän on tehnyt selväksi, että jos vielä käytän jotain laitonta, suhde päättyy siihen.

Olen "ratkaissut" ristiriidan trippaamalla häneltä salaa. Perustelen sitä itselleni ja harvoille irl-kuosailukavereilleni sillä, että trippailu tukee sekä mun tavoitteitani että meidän suhdettamme. Olen välillä epäillyt suhdetta ja sen jatkomahdollisuuksia, mutta tripeillä olen tajunnut sen arvokkuuden ja keksinyt pieniä mutta tehokkaita tapoja saada suhde uuteen kukoistukseen. Ja jos deelit antavat vähänkin eväitä kehittää itseäni, elämääni ja uraani, se on hyödyllistä myös meidän yhteiselomme kannalta.

Tosin välillä tuntuu, että kyllä se jotain tajuaa tai epäilee, se mikään tyhmä oo. Tuntuu että se pohjimmiltaan hyväksyy mun hölmöilyt kunhan en tee sitä hänen silmiensä alla enkä puhu siitä sille. Ehkä se on lopulta hänestä vain söpöä, että ukko painuu omille teilleen ja sekoilee vähän joskus jotain, pojat on poikia ja silleen, mutta emännän pitää olla jämäkkä ja pitää kuria edes kulissien takia. Mutta tuon varaan en laskisi.

On ollut vähän psyykkisiä paineita. Oli pakko avautuu. Kiitos kun kuuntelitte.
itellä ihan sama homma, tosin salaa trippailun yms oon skipannu viimesen käryn jälkeen.
seuraavasta kait peli poikki.. tilanne vitutta :roll:
auta mut kotimatkan alkuun, en jaksa juosta enää karkuun
Resisposse
Tuppisuu

Post by Resisposse »

Kaverin broidi muutaman vuoden jo käyttänyt vikkelää ja satunnaisesti muita huumeita. Asustelee nykyään mummollansa ku kämppä meni alta kun kaikki rahat meni piriin eikä vuokraan. Nooh, velkaa jäänyt selvästi väärille tyypeille kun mummon auto ja pihatorppa käyty polttamassa. Kyllähän siitä sen huoneestaki jo aikalailla näkee että missä mennään. Tietokonepöytä täynnä pameja, nipsuja sun muita random nappeleita, ämpäri lattialla täynnä oksennusta yms.
Jatkumo
Psykonautti

Post by Jatkumo »

fortuneteller wrote:Hieman ongelmia on tuottanut se, että on vaikeaa kommunikoida ihmisten kanssa. Varsinkin huumeistakieltäytyjien. Kuuntelen, mutta en tajua mitään ja olen hämmennyksessä toistellen "joo...(?)". Toisaalta sitten on taas löytänyt todella mielenkiintoisia ihmisiä ja heidän kanssa se sujuu normaalisti. Välillä vain tuntuu olevansa aika kaukana tästä (ihmisten) maailmasta...
joo samanlaisia tuntemuksia. ei uskalla antaa oikeeta kuvaa itsestään ihmisille ja joutuu puhuu jtn ihan ympäripyöreetä paskaa minkään syvällisen sijaan. koska huumeet nyt on osa elämääni enkä itse koe sitä ongelmaksi kun homma pysyy lapasessa, mut joku päihteiden vastainen henkilö tai normaalit (kuka määrittelee normaalin?) voi pitääkkin muo ihan nistinä ja tuomitsee jos lipsauttaa et oon ehkä joskus saattanut polttaa pilvee tai et en dokaile mtn kännejä vaan mielummin rentoudun polttamal hatsii tai tutkiskelen vähä jtn muita ulottuvuuksia deeleillä.
ja joskus piletän lujaa, mut ihan samalla tavalla pystyn hoitamaan asiani kuin kaikki muutkin. onhan se toisaalta hyvä, että yleinen käsitys päihteistä on negatiivinen mut ei se ole niin yks selitteistä.. joo koht menee ihan offtopicin puolelle..
KarstaFari

Post by KarstaFari »

ainoat oikeat ongelmat mitä mulle on huumeista tullut, on liittynyt vaan mun parisuhteeseen.. onneks oon vähentäny, vitusti :)
mussunaattori
Psykonautti

Post by mussunaattori »

Plööh, kun kerroin alaikäisenä psykejen käytöstä vanhemmilleni niin jouduin muutamaksi kuukaudeksi laitokseen. Ja äskettäin jäin poliiseille kiinni, josta saan varmaankin sakkoja tai ehdollista. Syytän tästä enemmän yhteiskuntaa kuin päihteitä. Ollut kuitenkin tietoinen riski että luultavasti jossain vaiheessa jään kiinni, ja sitten kärsin rangaistukseni ja sillä selvä. En laskisi varsinaiseksi ongelmaksi, vaikka ikäväähän tuo on.

On huumeista ollut mulle paljon enemmän hyötyä kuin haittaa. Yliepäsosiaalisena ihmisenä olen tutustunut uusiin ihmisiin, ketku on auttanut arjessa ja psykedeelit ovat antaneet perspektiiviä. Sekä tietysti olen pysynyt erossa paljon pahemmista alkosta ja tupakasta :)
zerk

Post by zerk »

Opiaatit lähes tuhos mun elämäni. Deelit ja dissot pelasti.
C0H0

Post by C0H0 »

zerk wrote:Opiaatit lähes tuhos mun elämäni. Deelit ja dissot pelasti.
Alkanu huomaa et itelki alkaa lipsumaan hitaiden käyttö. Nyt kun sai sen verran että aina on otettavissa, niin sit sitä alkanut ottaa duunipäivinä kans, ennen duunia sit duunin jälkeen, ja muutenki kyl. Olihan tossa parin viikon tauko, mutta nyt näyttäs jatkuvan sama meno. Ajattelin jos vain viikonloppukäyttönä pystys pitämään, mutta ei näytä onnistuvan, pitää hankkiutua lopusta stäshistä eroon ja käyttää ehkä kerran vuodessa jos ollenkaan, vähän ku leikkis tulen kanssa tää opiaattien käyttö. Liian mukavaa, niin tekee mieli jatkuvasti sit käyttää. :down:
naponen
OD

Post by naponen »

zerk wrote:Opiaatit lähes tuhos mun elämäni. Deelit ja dissot pelasti.
Samaa rataa.
C0H0

Post by C0H0 »

Resisposse wrote:Kaverin broidi muutaman vuoden jo käyttänyt vikkelää ja satunnaisesti muita huumeita. Asustelee nykyään mummollansa ku kämppä meni alta kun kaikki rahat meni piriin eikä vuokraan. Nooh, velkaa jäänyt selvästi väärille tyypeille kun mummon auto ja pihatorppa käyty polttamassa. Kyllähän siitä sen huoneestaki jo aikalailla näkee että missä mennään. Tietokonepöytä täynnä pameja, nipsuja sun muita random nappeleita, ämpäri lattialla täynnä oksennusta yms.
Harmittaa tuon hyvän mummon puolesta.
goblinshaman
Karvakuono

Post by goblinshaman »

Viinan avulla löysin elämäni rakkauden, viinaan avulla menetin elämäni rakkauden. Hyi viina en tykkää sinusta enää. :cheers:
Hemmo
Karvakuono

Post by Hemmo »

Oon nolannut itteni vaikka kuinka monta kertaa. Ja joskus nuorena ajelin kaverin auton kännissä ojaan, en kuitenkaan mitenkään pahasti. Eli ei siis mitään vakavaa settiä.
"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."