Määrittele psykedeelinisti

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Poliklinikka
OD

Re: Määrittele psykedeelinisti

Post by Poliklinikka »

Nisti joka käyttää tsaikedeeleja. Hyvin yksinkertaista 8).
tRip
Moderator

Post by tRip »

Dexma wrote:Te olette mun psykedelia.
Sä olet osa elämän deliaa..
Me ollaan osa tätä elämää..
Elämä on vaan energiaa joka muuttaa muotoaan..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
peltsi
OD

Post by peltsi »

Meigän mielestä nistit ja psykedeelit ei ainakaan sais liittyä toisiinsa, mutta ehkä psykedeelinisti on sellainen kuka käyttää usein deelejä pelkässä viihdetarkoituksessa. :idea:
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
dredi
LD50

Post by dredi »

Höps. Eihän se ole psykedeelinisti jos niin tekee.

Psykedeelinisti on yksinkertaisesti henkilö joka on henkisesti riippuvainen psykedeliasta. Ja käyttää psykedeelistä tilaa todellisuudesta pakenemiseen. Tällainen psykedeelien käyttö ei ole rakentavaa eikä tee hyvää pidemmän päälle.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

dredi wrote:Höps. Eihän se ole psykedeelinisti jos niin tekee.

Psykedeelinisti on yksinkertaisesti henkilö joka on henkisesti riippuvainen psykedeliasta. Ja käyttää psykedeelistä tilaa todellisuudesta pakenemiseen. Tällainen psykedeelien käyttö ei ole rakentavaa eikä tee hyvää pidemmän päälle.
Tätä oon välillä itsessäni juurikin havainnut. Mutta missä kohtaa tulee se todellisuudesta pakeneminen psykedeeleillä? Mitä se käytännössä on?

Onko se juuri se happojeesus flippi, astraali tasolle nouseminen ja ihan vitun sfäärit? Vai onko psykedeeleihin nistautuva henkilö ihminen joka ihastuu zen buddhalaisuudesta, kokee maailman jokapäivänä uudenlaisena, viehättävänä ja inspiroivana?

Mistä on riippuvainen jos sanotaan olevan riippuvainen psykedeliasta? Mun mielestä elämä itsessään on aika psyke kokemus ja jos mää olisin elämästä riippuvainen voisi se tuntua hyvältä..

Osaatko dredi tarkentaa/antaa käytännön esimerkkejä, kiinnostaa asia, kun omalla kohdallani olen huomannut jopa "riippuvaisuutta psykedeeleissä"...

Ainiin piti ottaa vielä huomioon, että kyllähän jatkuva serotoniinin ja dopamiinin sekoittelu saattaa vaikuttaa pahasti jossain kohtaa, en tiedä kuinka paljon ja missä määrin. Mutta ainahan se aivokemian muuntaminen muuttaa muutenkin "aivoooo."

Tapasin muuten eilen ufoja...
dredi
LD50

Post by dredi »

Käytännön esimerkkejä: kaiken täytyy olla aina uutta ja yllättävää, tai se ei tunnu miltään. Ei kykene enää nauttimaan arkipäiväisistä asioista. Menettää todellisuudentajun. Tällaisessa tilanteessa psykedeelinisti hakee psykedeeleiltä sisältöä elämäänsä. Hän trippailee, mutta ei sisäistä trippien suomaa opetusta, vaan takoo ikään kuin päätänsä seinään.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

peltsi wrote:Meigän mielestä nistit ja psykedeelit ei ainakaan sais liittyä toisiinsa, mutta ehkä psykedeelinisti on sellainen kuka käyttää usein deelejä pelkässä viihdetarkoituksessa. :idea:
Ei viihdekäyttö ei tee nistiä, ei edes pskedeelinistiä. Nisti käyttää kokoajan. Se on kaukana viihteestä.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
peltsi
OD

Post by peltsi »

mauser1911 wrote:
peltsi wrote:Meigän mielestä nistit ja psykedeelit ei ainakaan sais liittyä toisiinsa, mutta ehkä psykedeelinisti on sellainen kuka käyttää usein deelejä pelkässä viihdetarkoituksessa. :idea:
Ei viihdekäyttö ei tee nistiä, ei edes pskedeelinistiä. Nisti käyttää kokoajan. Se on kaukana viihteestä.
Totta :!: toi on kyl hyvä pointti..kai tollanen^^sit on joku viihdekäyttäjä :mrgreen:
*Johnny Cash - hurt*
tRip
Moderator

Post by tRip »

wikipedia wrote:The impact of psychedelic drugs on western culture in the 1960s led to semantic drift in the use of the word "psychedelic", and it is now frequently applied to describe any brightly patterned or colored object. In objection to this new meaning, and to what some consider pejorative meanings of other synonyms such as "hallucinogen" and "psychotomimetic", the term "entheogen" was proposed and is seeing increasing use. However, many consider the term "entheogen" best reserved for religious and spiritual usage, such as certain Native American churches do with the peyote sacrament, and "psychedelic" left to describe those who are using these drugs for recreation, psychotherapy, physical healing, or creative problem solving.
wikipedia wrote:The word psychedelic comes from a combination of two Greek words: psyche (ψυχή) and delos (δήλος). Literally, it means "soul manifestation"
Origin: 1956; psyche + Gk dêl(os) visible, manifest, evident

psyche + Greek dēloun, to make visible (from dēlos, clear, visible; see dyeu- in Indo-European roots)

http://dictionary.reference.com/search

Etymology: irregular from psych- + Greek dēloun to show, from dēlos evident; akin to Sanskrit dīdeti it shines, Latin dies day

http://www.merriam-webster.com/cgi-bin/dictionary

Mid-20th century. < Greek psukhē "mind" + dēloun "reveal, make visible" < dēlos "clear"

http://encarta.msn.com/.../...onaryResults.aspx
Sitten päästään NISTI sanan etymologiaan.. mut nyt ei jaksa.
tainoh;
nisti .aka. addikti .aka. ongelmakäyttäjä..
ehkä..

Psykedeelinisti..
Emmä kyl tunne ainakaan vielä yhtäkään 'psykedeeli-nistiä.'
Kyl se nistisyys on jotai ihan muuta..
ehkä..
Keep it unreal.

slack1
Psykonautti

Post by slack1 »

Itse voisin käyttää tätä termiä henkilöstä, joka ei selviä normaalista arjesta ilman psykedeelejä.
Follow your dreams, you can reach your goals. I'm living proof.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

slack1 wrote:Itse voisin käyttää tätä termiä henkilöstä, joka ei selviä normaalista arjesta ilman psykedeelejä.
No mulla on vähän tällein, ei tartte jokapäivä psykejä, mutta ainakin tasaisin väliajoin.

Voi ajatella, että psykedeeli trippi esim ayahuasca on monta viikkoa toimiva depotti lääke.
Usoda
LD50

Post by Usoda »

Dexma wrote:
slack1 wrote:Itse voisin käyttää tätä termiä henkilöstä, joka ei selviä normaalista arjesta ilman psykedeelejä.
No mulla on vähän tällein, ei tartte jokapäivä psykejä, mutta ainakin tasaisin väliajoin.
Vaikka aiheeseen ei täysin liity mutta silti sitä liippaa minulla stimulantit ja opiaatit ajavat tuota asiaa, kun pitää saada juttuja tehtyä ja ei jaksa stimut on siihen hyvä työkalu ja auttaa keskittymään ja opiaatit taas rentouttaa mukavasti kun haluaa ottaa kunnollisen lunkkipäivän.

Tehostaa työtehoa & rentoutua täysillä on mun meno. Psyket taas on harvinaisempia joita otan ja tahdon pitää ne erillään muista aineista, en tiedä nyt mistä tämäkin johtuu vaikka kyllä psykeilläkin voi hauskaakin pitää tai pohtia syvällisiä mutta niiden käyttämiseen en koe samanlaista tarvetta esim kun tolla yhdellä (dexmalla :>).
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
maaQ

Post by maaQ »

Oon tajunnu, oikeestaa _sisäistänyt_ että (psyke-)delisoitumisen idea on nimenomaan löytää se arjen kauneus, ja jokaisen hetken ainutlaatuisuus.
Ei siihen deelejä tarvita, kuin myöskään päihteitä.
Elämään.
Kai.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

tiudiu wrote:Oon tajunnu, oikeestaa _sisäistänyt_ että (psyke-)delisoitumisen idea on nimenomaan löytää se arjen kauneus, ja jokaisen hetken ainutlaatuisuus.
ELÄMÄ ON IHAN VITUN PSYKEDEELISTÄ.

Käsittelen psykedeelisesti elämää.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Mä oon nisti-deelinen :p
Keep it unreal.

Jussi
Apteekki

Post by Jussi »

seministi
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.
Vitamine
Psykonautti

Post by Vitamine »

Määrittelyssä en loista. Ensin mun pitäisi määritellä itselleni psykedeeli ja nisti erikseen. Ja sitten pitäis määritellä määrittely ja joutusin ikuiseen kierteeseen ja ahistaa ja NIIN en osaa määritellä psykedeelinistiä.

Ehkä sellaista ei ole niinkuin minulla ei ole varvassukkia :foil:

:foil: <--- 0 ja 1
"HERRA! Sä et oikeen tajuu tätä tilannetta, joten sit down niin mä vähän valasen sulle näitä mahdollisuuksia!"
no mitts mielikivitus….. on oikeesti. UNDO SOTUR__ banaani.jpg
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

tiudiu wrote:Ei siihen deelejä tarvita, kuin myöskään päihteitä.
Elämään.
Kai.
Olen huomaavinani että toistelet usein mantraa "en tarvitse tätä", jossa "tätä" on joku asia jota teet jatkuvasti.

Tarpeellisuus on epäolennaista. Tapahtunut on jo tapahtunut. Se oli tarpeellista tapahtuvuutensa vuoksi.
Mikä voisi olla parempaa kuin olla läsnä kokemuksessa tässä ja nyt?
dredi
LD50

Post by dredi »

minulla ei ole varvassukkia
varvassukat on mahtava keksintö!
Tarpeellisuus on epäolennaista. Tapahtunut on jo tapahtunut. Se oli tarpeellista tapahtuvuutensa vuoksi.
Mikä voisi olla parempaa kuin olla läsnä kokemuksessa tässä ja nyt?
kiinnikcö puhuu viisaita taas.
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

Ei kiinnostanut lukea koko topickkia, ihan sekavaa setitystä, turhauttavaa, ei tekstin kautta käyty keskustelu näin monen ihmisen kanssa toimi, liikaa vääriä, oikeita ja mitään sanomattomia itsensäilmaisuja, sekä väärinkäsityksiä. Sormet pois näppikseltä ja meditoimaan, itun ipit rrrkele.

Pykedeelinisti on ihminen, joka käyttää psykedeelejä kaikkeen muuhun kun itsensä kehittämiseen. Itsensä kehittämiseen lukeutuu myös ulkoisten asioiden kehittäminen. Diipadaaba.
back to basics rootbwoy
dredi
LD50

Post by dredi »

Pykedeelinisti on ihminen, joka käyttää psykedeelejä kaikkeen muuhun kun itsensä kehittämiseen.
Höpsis. Ei psykedeelien käyttötarkoitusta ole mihinkään kiveen kirjoitettu, laissa määrätty tms tjsp jne.

Jos jollakulla on eri käsitys kuin sinulla psykedeelien käyttötarkoituksesta et silti voi leimata häntä nistiksi. Annetaan kaikkien kukkien ja mielipiteiden kukkia, sitähän psykedeelitkin opettavat. Suvaitsevaisuutta. Itsensä ja muiden hyväksyntää.
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

dredi wrote:
Pykedeelinisti on ihminen, joka käyttää psykedeelejä kaikkeen muuhun kun itsensä kehittämiseen.
Höpsis. Ei psykedeelien käyttötarkoitusta ole mihinkään kiveen kirjoitettu, laissa määrätty tms tjsp jne.

Jos jollakulla on eri käsitys kuin sinulla psykedeelien käyttötarkoituksesta et silti voi leimata häntä nistiksi. Annetaan kaikkien kukkien ja mielipiteiden kukkia, sitähän psykedeelitkin opettavat. Suvaitsevaisuutta. Itsensä ja muiden hyväksyntää.
jaapadaa, se on mun mielestä sitä massapsykoosia jos tekee asioita "turhan turhaan", siis pitkällä aikavälillä. Sitä ei silloin oma subjektiivinen kokemus tiedosta, että tässä televisiota katsoessa tai psykejä viihdekäyttäessä, oli voinut tehdä asioita oman persoonallisuuden perusmotivaation mukaan, saanut suuremmat kiksit, ja samalla oppinut paljon enemmän uutta. Sanotaan vaikka sitten että jos ei kehity terveeseempään, älykkyydellisempään tai toiminnallisempaan suuntaan oman persoonallisuuden keskipisteen mukaan, on psykedeelinisti. Löytäkkee ittenne, meikä on sisimmässäni marttyyri, nautintohakuinen, eli kehityshakuinen, jotta parantaisin maailmaa, jotta eläisin nautinnollisemmin, ja niin edelleen. Etsikää se oma persoona, jutelkaa vanhempienne kanssa, meditoikaa, keskustelkaa, kuunnelkaa ja korjatkaa toisianne. Älkää taantuko psykedeelinisteyteen, tai sen puollustamiseen.
back to basics rootbwoy
dredi
LD50

Post by dredi »

Viihdekäyttö voi myös olla oppimista.

Vastakkain asettelun aika on ohi!

Dualismi on harhaa!
anomaali
Psykonautti

Post by anomaali »

dredi wrote:Viihdekäyttö voi myös olla oppimista.

Vastakkainasettelun aika on ohi!

Dualismi on harhaa!
Todellakin.
Oppimiskäyttö voi olla viihdyttävää ja viihdekäyttö opettavaa.
Psykedeeleillä nistaamista olen silti tavannut. Tyyliin heitetään viikko(tai niin kauan kuin tavaraa riittää) bromo-dragonflyta ja 2c-e liuosta suoneen. Tyypit oli tosin all-around-nistejä muutenkin että psykedeelit oli niille vaan huumeita ku huumeita.
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

anomaali wrote:
dredi wrote:Viihdekäyttö voi myös olla oppimista.

Vastakkainasettelun aika on ohi!

Dualismi on harhaa!
Todellakin.
Oppimiskäyttö voi olla viihdyttävää ja viihdekäyttö opettavaa.
Psykedeeleillä nistaamista olen silti tavannut. Tyyliin heitetään viikko(tai niin kauan kuin tavaraa riittää) bromo-dragonflyta ja 2c-e liuosta suoneen. Tyypit oli tosin all-around-nistejä muutenkin että psykedeelit oli niille vaan huumeita ku huumeita.
Kyllä kyllä. Ja ajattelee asioita myös pidemmällä ajanjaksolla, JÄRKEVINTÄ on OMAKSUA "viihdyttävä oppimiskäyttö" = tekee oppimiskäytöstä viihdyttävää, opiskelee itselle tärkeitä asioita, jotka vievät eteenpäin. Ei opiskele muurahaisten seksielämää, jos oma taloustilanne on päin emätintä öh, mm, hmm?.
back to basics rootbwoy
peltsi
OD

Post by peltsi »

dredi wrote:

Toisaalta totta mutta kyllä muidenkin aineiden viihdekäyttötekee nistejä esim bentsoja joita tulisi käyttää lääkkeenä ja niistä haetaan viihdettä se tekee pillerinistin. mielestäni deeleihin pitäisi koskea sama teoria koska suurimalla osalla niitä on psyykkistä lääkinnällistä potentiaalia. Ja mielstäni oikein ketää ei pitäisi leimata nistilksi, koska ei oo mitään tiettjä sääntöjä kuka olis nisti.
*Johnny Cash - hurt*
dredi
LD50

Post by dredi »

Toisaalta totta mutta kyllä muidenkin aineiden viihdekäyttötekee nistejä esim bentsoja joita tulisi käyttää lääkkeenä ja niistä haetaan viihdettä se tekee pillerinistin.
Päteekö sama siis kaikkiin päihteisiin?

Jos polttelet kannabista muuhun kuin lääkkeeksi silmänpainetautiin, olet kannabisnisti?

Jos juot alkoholia niin paljon että humallut, olet alkoholisti?

Ja kuka sen määrittelee mikä on viihdekäyttöä, mikä ei? Lääkäri? Lääkärikö sinulle kertoo oletko nisti vai et?
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

ja niille, ketkä eivät halua olla enää psykedeelinistejä,
Lopettakaa vaikka alkuun olemasta muita *istejä,
Peltsi esim. on allekirjoituksensa ja kirjoituksensa mukaan (anteeksi olettava yleistys; oli ihan pakko) ihan selvä pessimisti, sekä nisti. Ismit ovat keinoja ohittaa asioita joita pelkää. IzsChm sckgizschmmm!!!!
back to basics rootbwoy
peltsi
OD

Post by peltsi »

Hampputukka wrote:ja niille, ketkä eivät halua olla enää psykedeelinistejä,
Lopettakaa vaikka alkuun olemasta muita *istejä,
Peltsi esim. on allekirjoituksensa ja kirjoituksensa mukaan (anteeksi olettava yleistys; oli ihan pakko) ihan selvä pessimisti, sekä nisti. Ismit ovat keinoja ohittaa asioita joita pelkää. IzsChm sckgizschmmm!!!!
:lol: toi oli hauska postaus, mielestäni en kyl oo mikään hirvee pessimisti enkä mikään täysnistikään oo. Mutta kai kaikki meistä on jotain *istejä kun käy oikein aattelee niin pakosti on.
Dredi tosta nistiks leimaamisesta just että niinkuin tossa aiemmin mainitsin niin ketään ei pitäis sanoo nistiksi koska mitään selvää rajaa ei oo mikä tekis kenestäkin nistin. Tottahan se on ettei psykedeeleistä muutenkaan voi puhua ko. asiassa ihan samalla tavalla kuin muista substansseista.
Mutta ponttina oli kuitenkin ettei kukaan oo oikea ihminen määrittelemään toisesta nistiä.
*Johnny Cash - hurt*
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Mielestäni nistin voi osittain määritellä siten että kun ei enää nauti erityisemmin aineiden kiskomisesta, mutta kiskoo silti, kukin syystään, on nisti.
Tuulipuvulle tietenkin leimaamiseen riittää se että kiskoo aineita.

Psykedeelinisti. Tarkoitetaanko tässä nyt ''psykedeeliriippuvaista'' vai jotain muuta?