5-MeO-MiPT

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
Thoxium

5-MeO-MiPT

Post by Thoxium »

Toissapäivänä nautin aluksi 10mg 5-meo-mipt, no odotin tunnin ja tunsin vain jotain pientä olotilaa, jotain kummallista. Aattelin et ei ehkä ookaan niin voimakasta ja väsäsin spice-jointin, lähin ulos kattelemaan maisemia. En vielä ollut poltellut, mut kaikki näytti melko mukavalta, poltin sen spicen jossain vaiheessa. Tietenkin valtasi spicen tuttu pilvimäinen olotila, lähdin kotiin. Otin 5mg lisää, 30min päästä kaikki muuttui sinisävyiseksi, ennen oli punasävysteistä, esineet venyivät, suurenivat ja pienenivät. Visual disorder tai mikä liekään iski yhtäkkiäm kaikki näkyi sinisen raidapeitteen lävitse, vaikea selittää.

Bodyloadi oli melko raskas. Noin 9h toimi hienosti, en nyt osaa kertoa tarkemmin, mutta psykedeelisesti. Tämän jälkeen aloin tuntemaan älytöntä yksinäisyyttä, masentuneisuutta ja epätoivoisuutta, tuntui kuolettavan pahalle, niin epätoivoisesti oli pakko juoda kaljaa. Kyllähän se sit autto, kun oli 5 olutta juonu pois, niin pääsi nukkumaankin. Kyllä siinä päässä kävi jos jonkinalisia ajatuksia..

Nyt otin 5mg, ilman mitään alkoholia, spicea tai muutakaan, pelkästään vain 5-meo-miptiä. Joku 2h kai mennyt ottamisesta? Aloin tuntemaan sen tutun raskaan body-loadin, sit oli pakottava tarve heilutella jalkaa, vähän pirimäisiä efektejä. Huomasin ett' bodyloadin pystyy hallitsemaan, kuin myös mielialaa.

Olo on tällä hetkellä todella itsetietoinen, tiedän miltä musta tuntuu ja miksi tuntuu, tiedän mitä haluan ja miksi haluan. On melko selkeä olotila, lieviä visuaaleja havaittavissa, perus venyymistä ja esineiden kook muuttumista. Nyt tiedän miksi viimeeksi tuli niin hirveä olotila, oli käsittelemättömiä asioita takana, sen parin päivän aikana käsittelin ne itsekseni pois ja nyt tuntuu että hommat on hoidettu.

Pistän jatkoa, kunhan testailen muillakin annoksilla vielä kuluvana kuukautena, älkää combottako tän kanssa mitään.
Last edited by Thoxium on Wed 25 Jun 2008, 18:18, edited 2 times in total.
growy
Kameleontti

Re: 5-meo-mipt

Post by growy »

Mä en koskaan pysty hallitsemaan bodyloadia,joten onnea että olet onnistunut siinä :D
Aika lyhyesti kerrottu,mutta kyllä mun mielestä tästä saa sen pointin..
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Thoxium

Re: 5-meo-mipt

Post by Thoxium »

Jep, lyhyeksi jäi tarina, kun keskityin oloihin tuolloin.

5mg toimi miedosti piristäen ja antaen mietoja visuaaleja ja samanlaisen bodyloadin kuten myös isommilla annoksilla. 10mg + 5mg 2h päästä pärähti spicen kanssa erittäin mielenkiintoisesti.

Muistelen että kävin parvekkeella ihastelemassa nurmikkoa ja puita jonka jälkeen menin takaisin sisään, niin tuntui että pärähti yhtäkkiä se tunti aikasemmin otettu 5mg. Näkökenttä muuttui sinisävytteiseksi ja näytti siltä kuin olisi jokin ruudukko silmien edessä. Esineiden reunoilla näkyi jonkinlaista hehkuntaa, eli vähän kuin olisi läpinäkyvä reuna. Katselin kun ovet venyivät ja kapenivat, seinillä olevat taulut "leijuivat". Itseasiassa seinissä kiinni olevat asiat (ovet, ikkunat, taulut, julisteet, jne.) näyttivät kuin olisivat kelluneet veden päällä. Kun katsoin kehonosiani, niin ne näyttivät oudoilta ja pieniltä, ehkä jopa hieman vierailta.

Kaikki kovat äänet kuulostivat kaukaisilta, eli kun musiikki soi stereoista kovaa, niin kuulosti siltä kuin se tulisi jostakin putken päästä, hiljaiset äänet taas kuulin hyvinkin kovaa. Basso tuntui todella kovaa ja lujaa, en tiedä oliko äänihallunisaatio vai liittyykö se tuohon, mutta yhdessä vaiheessa kuulin räjähdyksen läheltäni ja se kuulosti todella aidolta ja siltä että olin täysin sen lähellä.

En oikein osaa sanoa koinko kummoista euforiaa mutta tunsin itseni hyvin empaattimaiseksi ja tunteikkaaksi, tätähän on sanottu trypamiinien MDMA:ksi?

Eipä ole aikeita kokeilla tätä kertaakaan enää uudestaan, ellei ole opiaatteja ja rauhottavia tarpeeksi. Laskut tuli sekä 10+5mg ja 5mg annoksilla, tai pystyykö sitä olotilaa edes laskuksi kutsumaan, eipä ole essoista tai piristäkään tullut tuollaista olotilaa. Koin äärimmäistä epätoivoisuutta, masentuneisuutta, yksinäisyyttä ja apatiaa yhdistettynä todella tunteikkaaseen olotilaan. Tuntui siltä kun lääkäri olisi juuri kertonut että kaikki läheisesi ovat kuolleet ja sulla on paha aivosyöpä, minkä lisäksi oleet hyvin hyvin kaukana kaikesta elävästä, ja aina vain huonompaan suuntaan menee. Jopa tukevan humalan takaa tää tuli esille (5mg kanssa kun vaikutus väheni ja tuo ilkeä olotila voimistui pikkuhiljaa, niin aloin juomaan). Arvioisin tän olotilan kestäneen pari tuntia, mutta se tuntui ikuisuudelta ja joka sekuntti tuntui niin hirveältä, ettei sitä voi edes kuvitella normaalisti. Olen täysin varma siitä, ettei tuon pahempaa olotilaa voi olla, aivoissa varmasti kaikki mahdolliset hyvänolon-reseptorit olivat täysin miinuksilla.

Olen tän olotilan myös kokenut DXM:illä alhaisilla annoksilla (~1p).

Tän jälkeen tunsin vastenmielisyyttä kaikkia päihteitä kohtaan, kokeilin siitä huolimatta seuraavana päivänä kännejä ja savuja, joskos mieli piristyisi tuosta koettelemuksesta. Kyllähän niissä päihdevaikutusten alta tunsin sen pahan olon, vielä muutamapäivä jälkeenkin tuntui melko masentuneelta. Nyt vasta uskallan sanoa että tuntuu paremmalta, en tiedä miten on päihteiden kanssa, muttei tee mielikään.
Ahab

Re: 5-MeO-MiPT

Post by Ahab »

Tämä oli yllättävän hyvä psykedeeli!
Olin jo kelannut ettei tutkareista ole täysimittaisesti perinteisten psykedeelien korvikkeeksi mutta tämä korjasi käsityksen.
Paljon lähempänä tämä on LSD:tä kuin joku bromo-dragonlfy jota LSD:nä myydään.
Selkeä, epäpäihtynyt, mietiskeleväinen olo. Ei juuri mitään visuaaleja, perusaaltoilut. 10mg otin.
Toisaalta onhan tämä tryptamiini. Enimmäkseen tullut vaan fenetyyliamiini-tutkareita kokeiltua. Ainoastaan 4-HO-MIPT on tullut tryptamiineista bongattua tätä ennen ja se ei ollut niin ihmeellistä.
Jälleen kerran tuli todettua että kyllä tryptamiinit vaan on SE juttu.
erowid muuten kerto mulle ettei sais kombottaa mao-estäjän kanssa. osu vaan silmään ku on tullu melkein tavaks kokeilla kaikkien deelien kanssa polttaa harmalaa.
Thoxium

Post by Thoxium »

Kyllä täl visuaaleja näkee, mut ei mitään voimakkaita.
Ahab

Post by Ahab »

Olen huomannut että mitä enemmän sitä deelejä vetää niin sitä vähemmän niitä visuaaleja näkee. Ja kun niitä on monta kertaa nähnyt niin ei niitä samalla tavalla kiinnosta enää katsoakkaan. Lähinnä hyvä indikaattori siitä että nyt alkaa potkimaan. Ikäänkuin hiljaista taustamusiikkia joka luo hieman tunnelmaa kaikelle muulle. Perusaaltoilut.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Ahab wrote:Olen huomannut että mitä enemmän sitä deelejä vetää niin sitä vähemmän niitä visuaaleja näkee. Ja kun niitä on monta kertaa nähnyt niin ei niitä samalla tavalla kiinnosta enää katsoakkaan.
Tähän lisäisin vielä oman huomioni siitä, miten visuaaleista tulee pidemmän päälle visioita.
Perusaaltoilutkin hävisivät itselläni jo aika tovi sitten, mutten niitä osaa kaivatakkaan.
Tuntuu että siitä on menty jollakin tapaa eteenpäin.
Image
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

_FOOL_ wrote:
Ahab wrote:Olen huomannut että mitä enemmän sitä deelejä vetää niin sitä vähemmän niitä visuaaleja näkee. Ja kun niitä on monta kertaa nähnyt niin ei niitä samalla tavalla kiinnosta enää katsoakkaan.
Tähän lisäisin vielä oman huomioni siitä, miten visuaaleista tulee pidemmän päälle visioita.
Perusaaltoilutkin hävisivät itselläni jo aika tovi sitten, mutten niitä osaa kaivatakkaan.
Tuntuu että siitä on menty jollakin tapaa eteenpäin.
Joskus tuntuu että olisi ikään kuin käyttänyt loppuun jonkin visuaaleja tuottavan osan aivoistaan. Ei niitä enää niinkään näe, jotain perusaaltoiluja juurikin, muttei mitään mullistavaa oikein. Voi johtua virekkeiden puutteestakin, mutta ei mielestäni aina... kaipaan kyllä trippeihin visuaalisuutta, koska juuri esteettinen puoli on psykedeelien käytössä ollut mielestäni aina kiehtovimpia puolia.

En usko että kyse olisi toleranssi kasvusta jo tuttuihin aineisiin, sillä ennenkokeilemattomat ja potenteiksi tietämini aineetkaan eivät aina niin ihmeellisiä vaikutuksia anna. Luulen että jos esim, olisin tyypannut happoa jotain 2 vuotta aikaisemmin, kokemus olisi voinut olla paljon värikkäämpi.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Asidyyli wrote:Joskus tuntuu että olisi ikään kuin käyttänyt loppuun jonkin visuaaleja tuottavan osan aivoistaan. Ei niitä enää niinkään näe, jotain perusaaltoiluja juurikin, muttei mitään mullistavaa oikein.
Mä taas veikkaisin, että jokin estää tuon alueen toimimista. Mulle tuo ns. aaltoilu on todella sidoksissa syvään hengitykseen, verenkiertoon etc. Jooga on hauskaa.

Voihan tietysti olla, että iän myötä aivot kehittyvät (tai siis rapistuvat) enemmän, ja tavallaan maailmankuva on luotu jo, eikä sitä voi muuttaa. Itse olen kyllä sen kannalla, että ihminen on aina muuttuva, vaikka yleinen teoria onkin vähän toista mieltä. Myöskin kännääminen tuhoaa aivoja aika tehokkaasti.
kaipaan kyllä trippeihin visuaalisuutta, koska juuri esteettinen puoli on psykedeelien käytössä ollut mielestäni aina kiehtovimpia puolia.
Amen.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

aphos wrote:Itse olen kyllä sen kannalla, että ihminen on aina muuttuva, vaikka yleinen teoria onkin vähän toista mieltä.
selitätkö tarkemmin näkemystäsi siitä, millainen on yleinen teoria?
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Aukikco wrote:
aphos wrote:Itse olen kyllä sen kannalla, että ihminen on aina muuttuva, vaikka yleinen teoria onkin vähän toista mieltä.
selitätkö tarkemmin näkemystäsi siitä, millainen on yleinen teoria?
Tarkoitin lähinnä käsitystä aikuistumisesta ja suhtautumisesta elämään.
Joo, mutta offtopic. Voisin joskus tyyppailla, kunhan ei ole samanlainen kun DiPT:it, joista en digannut yhtään.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

_FOOL_ wrote:Tähän lisäisin vielä oman huomioni siitä, miten visuaaleista tulee pidemmän päälle visioita.
Aivan...
aphos wrote:
Asidyyli wrote:Joskus tuntuu että olisi ikään kuin käyttänyt loppuun jonkin visuaaleja tuottavan osan aivoistaan. Ei niitä enää niinkään näe, jotain perusaaltoiluja juurikin, muttei mitään mullistavaa oikein.
Mä taas veikkaisin, että jokin estää tuon alueen toimimista. Mulle tuo ns. aaltoilu on todella sidoksissa syvään hengitykseen, verenkiertoon etc. Jooga on hauskaa.

Voihan tietysti olla, että iän myötä aivot kehittyvät (tai siis rapistuvat) enemmän, ja tavallaan maailmankuva on luotu jo, eikä sitä voi muuttaa. Itse olen kyllä sen kannalla, että ihminen on aina muuttuva, vaikka yleinen teoria onkin vähän toista mieltä. Myöskin kännääminen tuhoaa aivoja aika tehokkaasti.
Ehkä kyse on tosiaan siitä mihin suuntaan ihmiset kehittyvät esteettisiltä mieltymyksiltään. Pelkistettynä esimerkkinä vaikkapa itse olen mieltynyt nykyisellään varsin pelkistettyihin värimaailmoihin, mieluummin kuin kliseisen trippaavaan technicolor-universumiin. Se on silti jotain jota olen tottunut näkemään tripeillä ja sen puuttuessa ihmettelen mistä on kyse...

Erityisesti painostaisin tuota visuaaleista visioihin -kehitystä, josta edellä puhuttiin. Näin juuri minullakin. Ennen trippejä katseli kuin televisiota. Pelkkiä kuvia jotka toivat mukanaan pelkkää visuaalista informaatiota vailla merkitystä. Nykyään on kyse enemmän siitä mitä visuaalinen informaatio minulle tekee, mitä assosiaatioita se synnyttää.

ESIM. ennen sitä saattoi katsella kerrostaloa ja nähdä miten se vaihtoi väriään ja muuttui välillä läpinäkyväksi hyytelöksi ja vavahteli ja hengitteli kuin hyytelökuutio, kasvattaen sen jälkeen silmät, suun ja lonkerot. Se riitti. Siinä oli kokemus. Visuaali joka itsessään oli viihdyttävä.

Nykyään tällaista näkee harvemmin. Kerrostalo näyttää lähestulkoon normaalilta, mutta jotain outoa siinä on. Visuaalisen havainnon sijaan keskityn siihen mitä tunteita kerrostalo herättää. Mihin aikaan ja paikkaan se liittyy... nämä voivat tulla hyvin selkeinä ja väkevinä mieleeni. Millaisia ihmisiä talossa asuu ja millainen tunnelma sisällä on, samalla tunnen tuon tunnelman ja melkein kuulen korvissani jonkin tilanteeseen täydellisesti sopivan musiikinpätkän. Visioita, skenaarioita, miksi näitä haluaa kutsua. Hankalaa selittää.

Televisio ja elokuvat luovat valmiit skenaariot, siksi niiden seuraaminen on häiritsevää ja hankalaa trippaillessa.

Ja vielä se että DXM on ihan eri juttu, silloin kyllä näkee ja kipeitä näkee ja niiden asioiden merkityksiä tai assosiaatioita tai alitajunnan syvimpiä syövereitä mistä nousevat en ala edes arvailemaan.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Asidyyli wrote:Nykyään tällaista näkee harvemmin. Kerrostalo näyttää lähestulkoon normaalilta, mutta jotain outoa siinä on. Visuaalisen havainnon sijaan keskityn siihen mitä tunteita kerrostalo herättää. Mihin aikaan ja paikkaan se liittyy... nämä voivat tulla hyvin selkeinä ja väkevinä mieleeni. Millaisia ihmisiä talossa asuu ja millainen tunnelma sisällä on, samalla tunnen tuon tunnelman ja melkein kuulen korvissani jonkin tilanteeseen täydellisesti sopivan musiikinpätkän. Visioita, skenaarioita, miksi näitä haluaa kutsua. Hankalaa selittää.
olipas mahtavan tunnelmallista kuvausta. kiitos.

hienoa että oot palannu :)
sunyata
Psykonautti

Post by sunyata »

Bodyloadit on tän kanssa aikamoisia, mut tällä oon ite itestäni ilmeisesti iiii... repinyt aika nätisti ahdistuneisuutta irti ja mutiloinu omaa nuppiani. Omasta mielestäni aika rakasraskas kemikaali. Ehkä sellanen jolla hakee jotain visuaaleja syvempää tietoisuutta itsestään ja muista sekä kaikesta niistä sensellaisista. Mähän oon näitten kans aika noviisi, mut tutustun näihin melko ronskisti sitten niin. Ihan jees kuhan ei ota liikaa ja kestää kuorman.
vain otettu lääke ottaa päähän