Concertan epäonnistunut kokeilu

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
Perho
Tuppisuu

Concertan epäonnistunut kokeilu

Post by Perho »

Päätin testaa concertaa tällee huvikäytössä ja tässä hiema taustoja:

noin kello 18.20 otin 54mg pillerin pureskelemalla, varmaa puolet räkäsin pois ku en saanu kaverilt kaljaa et sais ne jauhot ja tabletin osat alas, vaikutusta ei tullut ollenkaa.

No sitte kello 00.20 otin 54mg pillerin pureskelemalla kotona ku halusin nyt kumminki saada pään vähäsen sekasin, iha minimaalista vaikutusta alko tulla, mut ei oikeastaa minkäälaisia. sit tunninpäästä otin toisen 54mg pureskelemalla, mutta siitäkää ei tullut mitää ihan pientä vaikutusta suurempaa... missä vika? toleranssissa? (5 vuotta oon syöny concertaa) pureskelussa? (en pureskellu iha 100% mössöks vaa sanotaa et jotkut lääkeaineet saatto olla jossai viel sillee, ettei ne ollu irronnu kokonaan)

Ja se tärkein kysymys, uskallanko korottaa tosta yli 100mg annoksesta enää? Ikää ku ei oo ku 16, paino 85kg ja pituus 182cm? Pitääkö luovuttaa suosiol vai mitä kannattaa tehdä?
sxoxyvg
OD

Re: Concertan epäonnistunut kokeilu

Post by sxoxyvg »

Oot syöny viis vuotta konsuja ni ei luulis olevan ihme että toleranssia on.

Luitko muuten säännöt ;)
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Perho
Tuppisuu

Post by Perho »

Juu luin, mut antaa nyt sen 4 pykälän olla vaa, eikä puututa yksityiskohtiin. ;)
Mitä mun kannattaa nyt tehdä? Ostaa kaljaa consun rinnal? auttaaks muutama (3-4) kalja paljonki tehoon? Ei olis varaa tohon kaljaan ni ei viitti enää vetää pelkkää kaljaa/viinaa ni olis kiva saada toi consu toimimaa kunnol.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Tuskin saat siitä mitään oloja ellet helvetisti rouski. Eikä noi muutenkaan mitenkään ihmeellisiä IMO ole. MDPV on paljon kivempi NDRI.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
Perho
Tuppisuu

Post by Perho »

No voi paska sentää :D olis ollu kiva jos noilla olis voinu päänsä sekoittaa, ku ne ei maksa mulle mitää ja kukaa ei huomaa etten ota niitä (jos 2 vetää perjantaina pureskellen + 1 aamulla normaalisti ja sitte ei ota lauantaina ja sunnuntaina ees normaalisti ni yhtää ei puuttuis vkl jälkee)
frapathea

Post by frapathea »

Kuustoist ja haluu päänsä sekasin. :---))
dredi
LD50

Post by dredi »

metyylifenidaatti on täyttä skeidaa. kauheen likainen stimulantti. liian raskas bodyload vaikutuksiin nähden.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
growy
Kameleontti

Post by growy »

Epämiellyttävä vaikutus fyysisesti,eikä tolla kyllä päätä sekasin saa sit millään.Vähän aktiiviseksi tulee,eipä muuta.Ainakin mulla.
Ei noi bisset ainakaan mitään auta,muistan joskus juoneeni 12packin kaljaa ja syöneeni 72mg Concertaa,tais syödä alkoholin vaikutusta aika paljon..
IMO
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
tRip
Moderator

Post by tRip »

dredi wrote:metyylifenidaatti on täyttä skeidaa. kauheen likainen stimulantti. liian raskas bodyload vaikutuksiin nähden.
Totta.. Joskus harvoin sopivasti annosteltuna jopa euforinen. Mut viimeistään laskut on sitten hirveet.
growy wrote:muistan joskus juoneeni 12packin kaljaa ja syöneeni 72mg Concertaa,tais syödä alkoholin vaikutusta aika paljon..
Mun mielestä se tavallaan jopa voimistaa alkoholin vaikutusta. Tosin noin överiannoksilla ei tuullukaan testattua :roll:
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
mauseri
LD50

Post by mauseri »

desoxy wrote:
Perho wrote: Ikää ku ei oo ku 16
hyvä pointti. oikeesti, varmaankin meistä lähes kaikki toivoo että täällä kävis vain täysikäset. mut mut mut, eipä taida olla mahdollista mitenkään varmista rekkaaneen ikää.. vittu.. en mä tahdo et joku 14v skidi lukee mun hörhöily tekstejä ja yrittää sen jälkeen hommata jotain.. vitun netti! toisaalta niin hyvä, toisaalta niin paha..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
tRip
Moderator

Post by tRip »

mauser1911 wrote:
desoxy wrote:
Perho wrote: Ikää ku ei oo ku 16
hyvä pointti. oikeesti, varmaankin meistä lähes kaikki toivoo että täällä kävis vain täysikäset. mut mut mut, eipä taida olla mahdollista mitenkään varmista rekkaaneen ikää.. vittu.. en mä tahdo et joku 14v skidi lukee mun hörhöily tekstejä ja yrittää sen jälkeen hommata jotain.. vitun netti! toisaalta niin hyvä, toisaalta niin paha..
Koitetaan parhaamme mukaan sit antaa sitä 'asiallista' huumevalistusta..?
vaikka emmä väitä et oisin mikään paras esimerkki :mrgreen:
Yritän kuitenkin parhaani mukaan
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
dredi
LD50

Post by dredi »

Alaikäisten ei pitäis vetää ku korkeintaan kannabista, jos sitäkään.
frapathea

Post by frapathea »

dredi wrote:Alaikäisten ei pitäis vetää ku korkeintaan kannabista, jos sitäkään.
VIINAA.
dredi
LD50

Post by dredi »

Ennemmin mä alaikäisille hatsia antaisin kuin viinaa. Alkoholi on tosi haitallista vielä kehittyville aivoille.
Perho
Tuppisuu

Post by Perho »

Tiedän olevani alaikäinen, sekä periaatteessa vielä kakara, mutta eikös pääasia ole kuitenkin että pidän aivoistani huolta? En koskaan alkaisi vakituisesti käyttämään mitää huumetta (ellei etanoolia lasketa ja tulevaisuudessa siirryn pelkkääm hamppuun) Täältä löydän ne huumeet, mitä en käyttäisi koskaan ja kokeilen vain niitä, joita kannattaa kokeilla ilman suurta riskiä. Miettikääs esim. jos ennen mulle oltais tarjottu heroa? Olisin aatellu et se on yht vahvaa ku muutki, mut nykyää ku seuraan tätä k-18 palstaa, sekoitan pääni vaik b-luokan aineilla (tietyt lääkkeet, kannabis, alkoholi, tupakka, jne... + niiden sekakäyttö, kunhan se on suht turvallista) :)
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Perho wrote:Tiedän olevani alaikäinen, sekä periaatteessa vielä kakara, mutta eikös pääasia ole kuitenkin että pidän aivoistani huolta? En koskaan alkaisi vakituisesti käyttämään mitää huumetta (ellei etanoolia lasketa ja tulevaisuudessa siirryn pelkkääm hamppuun) Täältä löydän ne huumeet, mitä en käyttäisi koskaan ja kokeilen vain niitä, joita kannattaa kokeilla ilman suurta riskiä. Miettikääs esim. jos ennen mulle oltais tarjottu heroa? Olisin aatellu et se on yht vahvaa ku muutki, mut nykyää ku seuraan tätä k-18 palstaa, sekoitan pääni vaik b-luokan aineilla (tietyt lääkkeet, kannabis, alkoholi, tupakka, jne... + niiden sekakäyttö, kunhan se on suht turvallista) :)
Itse aloitin liian nuorena päihteiden käytön, vaikka kyseessä olikin vain nämä "turvalliset" päihteet. En tiedä sitten johtuuko siitä vai ei mutta jokatapauksessa mielenterveyshäiriöitä tuntuu löytyvän. Jos nyt en ihan väärin muista niin aivojen kasvu ei lakkaa kuin vasta reilusti yli kahdenkymmenen vuoden iässä. Eli kasvaviin aivoihin ei kannata syöttää psykoaktiivisia aineita, vaikka ne eivät toksisia olisikaan. Tässä vaiheessa vähän paska lopulta tajuta että olisi ollut järkevämpää vain odottaa, eikä ruveta vetämään douppia, passivoitua, masentua, ryssiä se vaihe missä elämän pitäisi alkaa.

stimulantteja mennyt pitkään ja paljon, eilen loppu, nyt masentaa.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
dredi
LD50

Post by dredi »

Jos haluat huumeita käyttää niin älä lähde ittekses kokeilemaan vaan hakeudu vastuullisten ja kokeneiden käyttäjien seuraan. Tiedän että sellaisia on vaikea suomesta löytää, varsinkin kun olet vielä alaikäinen. Muistan kun itse oltiin alaikäisiä niin useimmat eivät suostuneet poistamaan muuta kuin hatsia, ja ihan hyvä niin.

Opiskele lisää ja sisäistä että jos haluat käyttää euforisoivia päihteitä (amfetamiinit, tms. dopaminergiset & serotonergiset stimulantit, opioidit, bentsot ja muut gabaergiset aineet) niissä on AINA mukana toleranssi sekä psyykkisen/fyysisen riippuvuuden vaara. Mitä tehokkaampi aine sitä helpommin syntyy riippuvuus. Siinä ei hyvät aikeet paljon auta, kun aineet vaikuttaa suoraan sun aivoihin ja sun aivot saattaa päättää muuttaa sun aikeitas saadakseen lisää karkkia...

Sitten on erikseen psykedeelit, kuten sienet, LSD, DMT, tutkarit ja muut sellaiset. Nämä aineet eivät ole suoraan euforisoivia/mielihyvää tuottavia, joten ne eivät tuota samanlaista riippuvuutta. Tämä ei tarkoita etteikö niiden vaikutukset olisi miellyttäviä, ne voivat olla mutta se riippuu täysin omasta mielestäsi. Psykedeelejä ei sovi omin päin mennä kokeilemaan, tai voi käydä hassusti. Dissosiatiivit kuten DXM, ketamiini jne ovat tavallaan psykedeelisiä mutta niiden toimintamekanismi on niin erilainen että niihin saattaa tulla riippuvuus.

Pointtini on, että odota kiltisti ja opiskele kunnes joku kokeneempi suostuu trippivahdiksesi ja kokeile sitten psykedeelejä. Riskit ovat huomattavasti pienempiä, vaikka psykedeelitkään eivät ole missään nimessä riskittömiä.

Siinä on valistusta, nyt on itsestä kiinni otatko opiksi vai pitääkö kaikki virheet tehdä itse ja oppia kantapään kautta.... tarkoitus ei tosiaan ole saarnata, tiedän vain että tuossa iässä olisin itse säästynyt monelta jos joku olisi nämä asiat kertonut minulle.
MissPsychedelic
Psykonautti

Post by MissPsychedelic »

:D Itsellenikin on concerta 36mg lyöty ylivilkkauteen / keskittymisongelmiin. Olen joskus näillä koittanut päätäni saada sekaisin pureskelemalla useamman, mutta luulen että kaikki "piristyminen" oli vain placeboa. Ja alkoholi ei auta.

Ihan vinkkinä, ainakaan itselläni ei toimi myöskään piri taikka essot kunnolla. Veikkaisin tuota ADHD:ta syyksi.
45/44/43/42
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

frapathea wrote:Kuustoist ja haluu päänsä sekasin. :---))
Sä et halunnu?

Dredi, miljoonan karmapisteen arvoinen posti.
frapathea

Post by frapathea »

Aukikco wrote:
frapathea wrote:Kuustoist ja haluu päänsä sekasin. :---))
Sä et halunnu?
Todellakin halusin, välillä vitun säälittävästikin.
Velho
LD50

Post by Velho »

En kyl tajuu mite toi ikä nyt oli nii iso haloo täs aihees mut asiaan totta tosiaan concerta nyt ei ole mikää kummonen päihde eikä sillä saa päätä sekaisin ehkä jos syö viihteilyyn jonku viikon eikä nuku ni sitte eikä kaljakaa auta oikeestaa ku ei sekää toimi enää siin taustal.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Velho wrote:En kyl tajuu mite toi ikä nyt oli nii iso haloo täs aihees mut asiaan totta tosiaan concerta nyt ei ole mikää kummonen päihde eikä sillä saa päätä sekaisin ehkä jos syö viihteilyyn jonku viikon eikä nuku ni sitte eikä kaljakaa auta oikeestaa ku ei sekää toimi enää siin taustal.
Ikä on iso haloo aina päihteistä puhuttaessa. Voitais kato edes yrittää estää nuorempia tekemästä samoja virheitä kuin me itse. Eihän siinä yleensä onnistuta, mutta yksikin tapaus riittää mulle.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
frapathea

Post by frapathea »

sxoxyvg wrote:
Velho wrote:En kyl tajuu mite toi ikä nyt oli nii iso haloo täs aihees mut asiaan totta tosiaan concerta nyt ei ole mikää kummonen päihde eikä sillä saa päätä sekaisin ehkä jos syö viihteilyyn jonku viikon eikä nuku ni sitte eikä kaljakaa auta oikeestaa ku ei sekää toimi enää siin taustal.
Ikä on iso haloo aina päihteistä puhuttaessa. Voitais kato edes yrittää estää nuorempia tekemästä samoja virheitä kuin me itse. Eihän siinä yleensä onnistuta, mutta yksikin tapaus riittää mulle.
No niinpä.

Kyllä metfen on imo aika myrkky. Tai ihan tarpeeks myrkky. Tuntuu itelläni pahemmin ku amfe.
Velho
LD50

Post by Velho »

frapathea wrote:
sxoxyvg wrote:
No niinpä.

Kyllä metfen on imo aika myrkky. Tai ihan tarpeeks myrkky. Tuntuu itelläni pahemmin ku amfe.

Tätä en kyllä tullut edes ajatelleeksi mutta nyt ajattelen
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
peltsi
OD

Post by peltsi »

Kyl metyylifenidaatilla saa itsensä aika sekaviin tiloihin ja etenkin alkoholin kanssa kun alkoholi rupee toimii jossain vaiheessa ni menee totaaliseks sekoiluks tän lasten amfetamiiinin kanssa.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
pirinisti82
Karvakuono

Post by pirinisti82 »

söin tos viimeviikolla ekaa kertaa apteekki amfetamiinia 270mg concertaa samaan aikaa naama pureskelin joku 10 minuuttii ja rupesin siivoon kaverin kämppää ihan hullun ja hiki lensi ja kaikkee kivaa, laskutkaa ei ollu kovin pahat olin vaan vitun jumissa ja tuijotin seinää seuraavan päivän
Death
Apteekki

Post by Death »

pirinisti82 wrote:söin tos viimeviikolla ekaa kertaa apteekki amfetamiinia 270mg concertaa
Concerta ei oo apteekkiamfetamiinia, se on metyylifenidaatti. Apteekki amfetamiinia on esim. Dexedrine. Mut joo ihan sama paskaa kamaa tää.. Vittumaiset laskut ja ahdistava olo kokoajan, ellei oo syöny vitusti bensoja ja vetäny paljo jotain opiaattii. Kerran vedin tätä vaan 54mg ja alla oli 15mg dormicumii, 4mg xanaxii, puolikas texi ja viinaa, ahdisti silti..Joskus on kyl saanu hyvät olot tästä, mutta ERITTÄIN harvoin.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
HenkkA_
Psykonautti

Post by HenkkA_ »

Jotkut oppii käyttämään päihteitä fiksusti, mutta ite opin näköjään kaiken kantapään kautta.
Kun alottelin käyttöä, luin netistä kaiken tiedon mitä sain irti, myöskin varoitukset riippuvuuksista ja kokeneiden käyttäjien vinkkejä.
Silti jäin koukkuun...

Muistan kun ajattelin, etten jää koukkuun mihinkään, eikä mitään ongelmaa synny. Kaikki on hallinnassa ja muuta.
Sen tajuaa vasta sitten kun virhe on tapahtunut...

Jotkut on varmasti niin fiksuja, ettei edes koske koukuttaviin aineisiin tai jos koskee, niin käyttää harvoin.

Riippuvuus syntyy helpommin sellaiselle ihmiselle jolla on esimerkiksi huono itsetunto, ahdistusta, masennusta ja taipumusta riippuvuuksiin.
Jos päihteitä käyttää hoitamaan näitä oireita, niin riski sairastua päihderiippuvuuteen on suuri.

Jos taas elämä sujuu muuten hyvin ja ei ole mielenterveys-ongelmia tai taipumusta riippuvuuteen, niin riski koukuttua on pienempi.
Yleensä ihmiset joilla on muuta sisältöä elämässä kun päihteet, eivät sairastu riippuvuuteen niin helposti. Yleensä tälläiset ihmiset käyttävät päihteitä hauskanpitoon satunnaisesti, eivätkä lääkitse mitään oireita.
Tietenkin on poikkeuksia.
Death
Apteekki

Post by Death »

HenkkA_ wrote:Riippuvuus syntyy helpommin sellaiselle ihmiselle jolla on esimerkiksi huono itsetunto, ahdistusta, masennusta ja taipumusta riippuvuuksiin.
Jos päihteitä käyttää hoitamaan näitä oireita, niin riski sairastua päihderiippuvuuteen on suuri.

Yleensä ihmiset joilla on muuta sisältöä elämässä kun päihteet, eivät sairastu riippuvuuteen niin helposti. Yleensä tälläiset ihmiset käyttävät päihteitä hauskanpitoon satunnaisesti, eivätkä lääkitse mitään oireita.
Tietenkin on poikkeuksia.
Joo on tullut huomattua. Kun aloittelin opiaattien käyttöä, säädin parin kaverin kanssa aina. Vedin heidän kanssa ekat kerrat ym. Jossain vaiheessa mulla lähti käyttö päivittäiseks, kaverit piti sen viihdekäyttönä. Tajusin myöhemmin, että olin noihin aikoihin ahdistunut, masentunut ja olin vaikeassa elämäntilanteessa. Morfiini vei kaikki ne huolet ja paskat olot pois (aloitin mopolla). Kavereilla oli myös harrastuksia ja kotona meni hyvin. Mulla ei ollut mitään harrastuksia ja kotona oli suurta alkoholinkäyttöä ja riitoja. Nyt näistä kavereista molemmat on töissä, toinen todella hyvissä ja toinen ihan ok työssä. Toinen ei ole käyttänyt 5 vuoteen mitään huumeita. Toinen polttelee välillä savua, tätä kaveria olen vielä viimevuosina nähnyt.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
Varjo

Post by Varjo »

sxoxyvg wrote:
Aikamoista jeesustelua. Emmä usko, että sillä on hirveesti eroa, alottaako 16- vai 18-vuotiaana, varsinkin kun kaikki kehittyy yksilöllisesti.
Kyllä mä sen ymmärrän et sellanen päivittäinen kuosittelu jollain 16-vuotiaalla ei tee hyvää, vaikka aineet oliskin ns. "turvallisia".
Mut emmä usko, et 18 on joku maaginen ikäraja. Kyllä mä sanosin, et näiden (välillä meidän) vaulttilaisten päivittäinen kuosittelu, oli ikä mikä tahansa, on paljon haitallisempaa kun jonkun alaikäsen viikottainen, "turvallisilla" aineilla ja viinalla läträäminen.

Turvallisilla aineilla tarkotan nyt siis lähinnä aineita, jotka ei ole kovin toksisia.

Ja emmäkään alaikäisten, edes viikottaisen kuosittelun puolella ole, mut kyl sitä nyt aika paljon suurennellaan. Ja kukapa meistä ei olis tehnyt samoja asioita nuorempana... :roll: Enkä mä sitä mitenkään virheenä nää, en mä kadu yhtään, että aloin juomaan tai käyttämään tiettyjä aineita. Ja mm. jotkut happokokemukset on mun kohdalla ainakin ollu ihan vaan plussaa, en todellakaan haluis, että ne kokemukset multa vietäis.