Ensimmäinen huasca-kokemus

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
Drawsku
Psykonautti

Ensimmäinen huasca-kokemus

Post by Drawsku »

Nyt se on sitten viimein takana. Ensimmäinen onnistunut ayahuascamatka.
Aivan ensimmäisellä kerralla kumosin kaikki mimosat liian nopeasti kurkusta alas ja tämä johti siihen että purgaannuin jo n. 5 minuutin päästä juomisesta ja näin kaikki DMT ei kerennyt imeytymään.

Noh.. Ensin illan suunnitelma oli että eräs kaveri olisi tullut sittaamaan varmuuden vuoksi, mutta hän ei ilmeisesti krapulan / väsymyksen vuoksi kyennyt saamaan itseään liikkeelle. Tämä ei kuitenkaan minua haitannut. Kippasin ensin harmalat (5g) alas ja odotin n. 20min, jonka jälkeen aloin "nauttimaan" mimosasoppaa (8,5g). Harmala maistui mielestäni paljon pahemmalle kuin mimosa vaikka mimosa sai helpommin oksennusreaktion aikaiseksi.

Join n. puolet mimosista ja ajattelin odotella aivan paikallaan ainakin 10 minuuttia että tällä kertaa huasca kerkeää tekemään "juttunsa". Istuin sohvalla silmät kiinni tuon 10min. Pikkuhiljaa silmäluomien sisäpintoihin alkoi ilmestyä häilyviä kuvia mm. tuntemattomista ihmisten kasvoista, lentävistä lautasista ja erilaisista melko abstraktin oloisista pyörivistä koneistoista / laitteista.

Huomasin pian että olin saanut pidettyä keitokset sisälläni jo tavoitellun ajan verran ja päädyin juomaan lisää mimosaa. En saanut ihan kaikkea juotua ennenkuin purgaannuin. Pidin suuni visusti kiinni siinä toivossa että saisin pidettyä keitokset vielä sisälläni hetken, mutta tämä johti siinä et huasca ryöpsähti ensin nenästäni ämpäriin ja pian tämän jälkeen kun aloin maistamaan / haistamaan huascan maun hengitysteissäni, oli minun pakko antaa periksi. Join vielä jäljelle jääneet mimosat tämän jälkeen, otin kuulokkeet päähän ja kävin makaamaan sohvalle silmät kiinni.

Erilaiset kuvat ja kuviot tulivat taas kehiin ja ryhdyin pohtimaan miten ayahuasca vaikuttaa ajatuksen juoksuun. Tuntui siltä, että ajatuksia alkoi muodostumaan jonoon käsittelyä varten, mutta ne eivät kuitenkaan tulleet kaikki käsiteltäväksi yhtäaikaa, vaan yksi ajatus kerrallaan ja kun sen oli saanut mietittyä loppuun, seuraava ajatus tuli esille todella sopivalla tahdilla. Ajatukset eivät sinkoilleet ja edenneet sattumanvaraisesti, vaan niitten "punaista lankaa" oli todella helppo seurata.

Huomasin myös että ayahuasca antaa ajatella asioita melko samalla tavalla kuin selvinkin päin. Minulle se ei tarjonnut uusia näkökulmia / ajattelutapoja (kuten esim. sienet), vaan auttoi perehtymään asioihin entistä syvällisemmin ja harkitummin mutta silti samalta kannalta kuin aina ennenkin.

Mieleeni tuli kysymys, joka minua oli vaivannut jo monta viikkoa. Pitäisikö lähteä käymään damissa nyt vuodenvaihteen jälkeen toiseen kertaan, vai kannattaisiko pistää matkalle säästetyt rahat sellaisiin asioihin, jotka olisivat hieman pidempikestoisia kuin viikon damin matka. Vaikka Damissa olisi varmasti hauskaa kaverin/reiden kanssa, päätin että pistän rahat uuten kitaravahvariin, kitaraan, ps3:een, näytönohjaimeen yms. asioihin, joista olisi minulle hyötyä vielä vuodenkin päästä.

Oloni oli todella euforinen ja mieli teki vain nauttia olostaan paikallaan jatkaen asioitten kelailua. Yhdessä vaiheessa kun avasin silmät, näin vasemmassa polvessani naaman, jonka silmät olivat tiukasti kiinni ja suu auki. Kasvot näyttivät hieman kärsiviltä, mutta en halunnut ajatella niitä liian pitkään koska oma oloni oli kaikkea muuta kuin kärsivä.
Katsoin oikeaa polveani ja siihen muodostui pääsiäissaaren patsaitten näköiset kasvot. Silmiä oli kuitenki niin mukava pitää kiinni että parin tunnin päästä alkoi väsyttämään melko radikaalisti ja päätin päästää sen pienen mimosa-satsin ulos, minkä olin vielä juonut ennen sohvalle asettumista. Vaikka kello oli vasta vähän yli 8 illalla, nukahdin n. 4 tunniksi jonka jälkeen heräsin kirjoittamaan tätä tekstiä.

Loppuyhteenveto: Kaikinpuolin positiivinen kokemus. Ayahuascan luonne oli melko erilainen verrattuna muihin kokemiini deeleihin. Oli helppo rauhoittua käsittelemään asioita omana itsenään. Ajatusvirta ja sen tahti oli todella miellyttävän rauhallinen, mutta silti tehokkaan ripeä.

Pitänee kokeilla joskus vielä uudestaan niin että mimosaa laittaisi 16g. MAO-I-turvallinen ruokavalio alkaa vaan vähän nakertamaan, joten tuo seuraava kerta on varmasti vasta joskus 2-6vk päästä.

Tekstistä tuntui tulleen jotenki hieman palikkamaista, mutta en tällä hetkellä taida kyetä parempaan. :roll:
chibbo

Re: Ensimmäinen huasca-kokemus

Post by chibbo »

Hyvin kirjoitettu ja mukavaa luettavaa. Kun Huascan aika joskus tulee niin se taitaa olla niitä ainoita deelejä jotka haluan kokea yksin ilman kavereita tai trip-sittereitä.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Aika samantyylistä settiä mitä meikäläiselläkin.

Kannattaa tosiaan kokeilla useampaan otteeseen, jos hommat menivät noinkin tasaisesti. Itsellä alkaa yleensä juuri siinä 15 min. kohdalla kiertämään mahassa, ja jossain 20 min. paikkeilla onkin sitten pakko oksentaa.
Kokeile vaan uudestaan, ja isommalla satsilla :razz:
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

Todella innolla kokeilisin uudestaan, mutta vasta joulun jälkeen kun on kinkut syöty. (Possua ei suositella MAO-I:n kanssa).

E: Unohdin tosiaan mainita vielä sellaisen havainnon, että tripillä jotenki ajautui muistelemaan menneitä ja kaikkea mikä oli ennen paremmin.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Drawsku wrote: Ensimmäinen onnistunut ayahuascamatka.
Ja jälleen kerran tulen tähän viisastelemaan: Kyseessä ei ole Ayahuasca, jos et juonut Ayahuasca liaania(Banisteriopsis caapi). Jälleen kerran; en aio esittää parempaa nimeä ja jällleen kerran; jokainen kutsukoon juomiaan miksi haluaa. Painotan kuitenkin (jälleen kerran) että selkeyden vuoksi, kyseessä on Ayahuasca analogi, eli korvike tai jotakin vastaavaa, mikäli Ayahuasca halutaan vetää tähän. Jos juoma ei sisällä Banisteriopsis Caapia, se ei ole Ayahuascaa, sillä Ayahuascaksi kutsutaan sekä itse liaania, että siitä tehtyä juomaa, jossa ei välttämättä edes ole DMT pitoista kasvia (tässä tapauksessa Mimosa Hostilis).

Että näin. Eipä mulla ole tuohon tarinaan sen kummempaa kommentoitavaa.
Image
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

Kiitos selvennyksestä, _FOOL_. Tykkään itsekkin puhua asioista niiden oikeilla termeillä ja tämä selvensi asiaa huomattavasti. =]
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Musta "mimosahuasca" on kuulostanu sopivalta.
dredi
LD50

Post by dredi »

Jurema on myös ihan hyvä nimi.

Juremahuasca?
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!