Koomaa, unihalvauksia ja hypnagogisia harhoja.

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
Thoxium

Koomaa, unihalvauksia ja hypnagogisia harhoja.

Post by Thoxium »

Mirtazapiini on aika raju lääke.

Olin valvonut kaksi päivää, en tosin minkään piristeen avulla vaan unettomuuden voimalla. Toisen päivän alkaessa hain lääkäriltä unilääkereseptin ja meninkin siitä sitten hakemaan paketin mirtazapiinia apteekista. Samalla hain jo pitkään ja hartaasti odottamani metyleenidioksipyrovaleronini. Kahdentoista aikaan aamulla nautin 10mg MDPV:tä, sen kolmen tunnin piristevoimalla jaksoin vielä olla hereillä iltaan asti. MDPV:n laskiessa otin muutaman milligramman fenatsepaamia ja sitten muutaman tunnin päästä otin suussa hajoavan 15mg mirtazapiinin, nam mansikkaa. Sen väsyttävää vaikutusta odotella luin kirjaa ja tutkailin huonetta, sillä kontrasti ja väri kirkastuivat, kuin pilvessä, lisäksi seinissä alkoi pyöriä jotain ohuita spiraalimaisia viivoja. Ei sen kummempaa, miellyttävän voimakas väsymys alkoi pikkuhiljaa nostaa päätänsä, joten kävinkin maaten, nukahdin muutamien minuuttien päästä.

Muistan nähneeni hyvin intensiivisiä ja realistisen tuntuisia unia, jotkin niistä olivat jopa epämiellyttäviä, painajaisiksi en niitä kuitenkaan kuvailisi.

Heräilin n. 12h unien jälkeen uuteen aamuun, univelat oli maksettu. Olin kuitenkin hyvin väsynyt ja koomamaisessa olotilassa, mikä tälle lääkkeelle onkin ominaista ainakin omalla kohdallani. Ajattelin siinä sitten vielä pari tuntia nukkua, jos siitä sitten heräilisin kunnolla, mutta yllättäen alkoikin puskea unihalvauksia jatkuvaan syöttöön.

Yleensä itselleni tulee unihalvaukset selällään ollessani, joten koetin vaihtaa nukkuma-asentoa, koitin kyllä kyljelleen, vatsalleen ja sitten taas selälleen, silti joka kerta vaivuin takaisin unihalvaukseen. Koin myös paljon hypnagogisia aistiharhoja, unihalvaukseen suoranaisesti liittymättä, kuulin kun vanhempani puhuivat viereisessä huoneessa, vaikka oikeasti he nukkuivat. Välillä soi tuntematon (en ole koskaan kuullut mitään tällaista), psykedeelinen musiikki, se oli miellyttävä, kaunis, todellakin nautittavan kuulloista sanoisin. Välillä sitten taas soi radio, jossa mies puhui jostain.

Olin puoliksi hereillä, puoliksi unessa, ihmettelin koko tätä käymässä olevaa kokemusta, en tuntunut pääsevän tästä tilasta mitenkään pois. Olin sen verran koomamaisessa tilassa ja väsynyt, että oli hyvin raskasta nousta ylös, joten päätin sitten vaan maata sängyssäni. Oikeastaan tämä kokemus oli sen verran mielenkiintoinen, etten halunnutkaan nousta ylös, vaan kokea lisää!

Käännyin selälleni ja vedin pääni peiton alle, pian alkoi peiton kulmasta tulla sadoittain kaikenlaisia pieniä hyönteisiä, hämähäkkejä, koppakuoriaisia ja muita mustia, outoja, hyönteisiä. Tämän jälkeen huomasin peiton kylkeen ilmestyneen kasvot, se muistutti valkoista kasvonaamiota. Se hymyili ja elehti naurahdellen. Onnekseni olen oman ötökkäfobiani selättänyt, joten nämä kiemurtelevat ja liikkuvat ötökät eivät tuntuneet pelottavilta tai uhkaavilta missään vaiheessa. Tunsin enemmänkin mielenkiintoa niihin, tutkailin tarkkaan kun ötökät massoittain, hitaasti, mutta varmasti liikkuivat puoleeni. Tätä ihmetellen, tuli mieleeni että hyönteisten näkeminen on hyvinkin yleistä deliriumtilassa. Mielessäni kävikin ajatus, että olisinko mahdollisesti joutunut deliriumtilaan? Torjuin kuitenkin ajatuksen, sillä en nähnyt sen olevan mitenkään mahdollista, olinhan syönyt edellisenä iltana vain mirtazapiinia. Normaali unihalvaus tämä vain on, hieman pitkittynyt ja tärähtänyt sellainen.

En muista täysin kaikkea näkemääni, kuulemaani tai kokemaani, mutta yhdessä vaiheessa opin siirtymään näistä unihalvauksista suoraan lucid-uniin. Pääsin kontrolloimaan uniani, ajatusteni voimalla siirryin paikkoihin, liikutin paikkoja ja loin uusia unia, kuin jumala omassa tajunnassani. Seikkailin näissä unissa n. tunnin verran, jonka jälkeen heräsin ja huomasin sen alun raskaan koomaväsymyksen lievittyneen. Joten nousin ylös ja lähdin tekemään itselleni ravitsevan aamupalan. Tulikin siinä jo nälkä, sen verran intensiivistä menoa oli, hyvin mielenkiintoista sellaista.
Dexma
Moderator

Re: Koomaa, unihalvauksia ja hypnagogisia harhoja.

Post by Dexma »

Joo kyllä oikeasti näillä unilääkkeillä saa itsensä aika jänniin olotiloihin... Yleensäkkin näitä kun rupes popsiin niin tuntui että huumeiden ja alkoholin kanssa nautittuna tuli vain hullummaksi...

No joo... oon nniin kuosit nyt taas... .ööhöööhöhö