Melatoniini
-
- Lepakko
Re: Melatoniini
Alkanu nyt ottaa melatoniinii unettomuuteen. Tekee kyl tehtävänsä, mut oon nähny flippaavia ja aidomman tuntusia unia ja sain ekan lucid unen ilman, että oli tarkoitus saada sellainen.
-
- Kameleontti
Joo noi unet on kyl mahtavia melatoniinissa! Ei enää muuhun olekkaan, kun joskus autto saamaan unen pääst kiinniboost wrote:Alkanu nyt ottaa melatoniinii unettomuuteen. Tekee kyl tehtävänsä, mut oon nähny flippaavia ja aidomman tuntusia unia ja sain ekan lucid unen ilman, että oli tarkoitus saada sellainen.
-
- Tuppisuu
Melatoniinia ja mirtazapinia lääkärit on määränny aikoinaan uniongelmiin. Melatoniini toimi sen pari päivää, mutta sen jälkeen uni taas jäi tulematta. Pari viikkoa niitä söin kunnes totesin ettei vaan ole käyttistä tällä aineella. Mirtazapin puolestaan on näitä uusia jo vähän trendiksi tulleita "mielialalääkkeitä". Lääkäri määräsi muistaakseni ottamaan puoli tablettia päivässä, muttei sillä annoksella unta tullut. Kun nostin sitä 3/4 tablettiin (kerran kokeilin kokonaisellakin) niin jäi vaan sellainen zombie-horros päälle koko päiväksi.
Hyvä kuitenkin niille joille toimii. Ite taidan olla vaan jo valmiiksi niin pimeä pääkopasta ettei toi pimeähormoni vaan riittäny
Hyvä kuitenkin niille joille toimii. Ite taidan olla vaan jo valmiiksi niin pimeä pääkopasta ettei toi pimeähormoni vaan riittäny
-
- Lepakko
On muuten kätevä apu, jos lucid unia haluu. Muutaman viikon aikana tullut kolme lucidia ilman mitään uni päiväkirjaa ja todellisuustestejä. Viime yönä näin unta, jossa heräsin sängystä, menin koneelle ja kaikkialla uutisissa luki, että vuorokauden sisällä maapalloon iskee meteoriitti. Oli aika aidon hirveän tuntuista, mut tajusin sit sen uneksi siitä, että mun lompakossa olevat setelit oli monopoli rahaa .
-
- Psykonautti
Mirtzapinin pitäisi toimia pienellä annoksella unettomuuteen, suuremmilla annoksilla se vain aktivoi. Eli pienennä annosta jos ei meinaa uni maittaa.Skullguy wrote:Melatoniinia ja mirtazapinia lääkärit on määränny aikoinaan uniongelmiin. Melatoniini toimi sen pari päivää, mutta sen jälkeen uni taas jäi tulematta. Pari viikkoa niitä söin kunnes totesin ettei vaan ole käyttistä tällä aineella. Mirtazapin puolestaan on näitä uusia jo vähän trendiksi tulleita "mielialalääkkeitä". Lääkäri määräsi muistaakseni ottamaan puoli tablettia päivässä, muttei sillä annoksella unta tullut. Kun nostin sitä 3/4 tablettiin (kerran kokeilin kokonaisellakin) niin jäi vaan sellainen zombie-horros päälle koko päiväksi.
-
- Tuppisuu
Itse on Melarest nimistä valmistetta tullut upotettua kiduksiin jonkun aikaa - lääkärin suositteesta - mutta mitään mainittavia eroja en ole kyllä huomannut. Apteekkarikin sanoi, että aika pienistä eroista puhutaan melatoniinin osalta. Se 5 minuuttia ei hirveästi mieltä lämmitä jos nukahtamiseen menee tunteja. Pitänee kysyä lääkäriltä seuraavalla kerralla jotain tujumpaa. Voisihan tuota tietysti kokeilla isompana annoksena (melatoniinia siis), mutta en oikein jaksa uskoa että siitä mitään apua on.
Kyllästyttää kyllä jatkuva uniongelmista johtuva väsymys...
Kyllästyttää kyllä jatkuva uniongelmista johtuva väsymys...
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving.
-
- Karvakuono
Eli muistakaa ottaa melatoniini 2-3 tuntia aijjemmin ennen nukkumaanmenoa.
Lääkärin mukaan 3mg ylöspäin olevia annoksia ei kannata ottaa, sillä melatoniinin toimintaperiaatteen mukaisesti siitä ei hyödy millään tavalla. Mulle määrännyt sekä 3mg ja 5mg ja eroja en itse huomaa annoksissa. Joten tuloksena 3mg riittää hyvin.
Ja näitä syödään kuureina eli 3 viikkoa ja viikon tauko. Näin elimistön oma melatoniinin tuotanto palautuu.
Lääkärin mukaan 3mg ylöspäin olevia annoksia ei kannata ottaa, sillä melatoniinin toimintaperiaatteen mukaisesti siitä ei hyödy millään tavalla. Mulle määrännyt sekä 3mg ja 5mg ja eroja en itse huomaa annoksissa. Joten tuloksena 3mg riittää hyvin.
Ja näitä syödään kuureina eli 3 viikkoa ja viikon tauko. Näin elimistön oma melatoniinin tuotanto palautuu.
Good vibes only/oli mukava seurata yhteisöä.
-
- Psykonautti
Ensimmäistä kertaa tuli nyt ostettua melatoniinia ja sitä ylipäätään kokeiltua. Koitin ajoittaa nukahtamisen puolen yön paikkeille jotin otin 2mg vajaa pari tuntia ennen kun menin nukkumaan. Olin edeltävänä päivänä jotain lukenut mahdollisista unen laatua parantavista ominaisuuksista ja mahdollisuudesta lisätä selkounien näkemistä, mutta en jäänyt pahemmin odottamaan mitään näistä. Tää tuli siis todella positiivisena yllätyksenä mitä viime yönä koin.
Nukahdin tosi nopeesti (voi olla että unirytmin muutenkin tarkoituksellinen kääntäminen vähän järkevämmäksi ja tän mukana tullut pitkä valvottu aika oli tekemisissä tän kanssa) ja näin todella selkeitä, aitoja ja samalla myös surrealistisia unia vähintäänkin ajalta joka tuntui parisen tuntia. Yhden pitkän selkounen (n. 30-45min) näin myös ja tää oli todella selkeä ja yks parhain ikinä hallitsemistani unista. Leijuin, lentelin ja riehuin kauppakeskuksessa täydessä kontrollissa täysin painottomana miten huvitti. Nyt täytyy kyl eksperimentoida lisää koska jo eka kokemus oli näin paljon ammentava, joku mainitsi aikasemmin täällä, että kokeilisi Calean kanssa ja tää täytyy kyllä kokeilla kanssa täälläkin. So far pretty amazing
Nukahdin tosi nopeesti (voi olla että unirytmin muutenkin tarkoituksellinen kääntäminen vähän järkevämmäksi ja tän mukana tullut pitkä valvottu aika oli tekemisissä tän kanssa) ja näin todella selkeitä, aitoja ja samalla myös surrealistisia unia vähintäänkin ajalta joka tuntui parisen tuntia. Yhden pitkän selkounen (n. 30-45min) näin myös ja tää oli todella selkeä ja yks parhain ikinä hallitsemistani unista. Leijuin, lentelin ja riehuin kauppakeskuksessa täydessä kontrollissa täysin painottomana miten huvitti. Nyt täytyy kyl eksperimentoida lisää koska jo eka kokemus oli näin paljon ammentava, joku mainitsi aikasemmin täällä, että kokeilisi Calean kanssa ja tää täytyy kyllä kokeilla kanssa täälläkin. So far pretty amazing
En tee juuri mitään, paitsi vähän kaikkea
-
- Kameleontti
Ylemmän toverin kanssa täysin samaa mieltä että hyviä nappeja! Ei tietenkään mitään huumeita eikä superlääke nukahtamiseen, mut just ne unet! Pari kertaa viikossa otan sen 3mg ja herätessä heti ensimmäisenä mielessä on unen ihana nainen toki näen muutakin, mutta USEIN on vähemmän tai enemmän romanttisia unia.
Mistäköhä johtuu? En tiedä. En hereillä ollessani hirveästi enää edes usko löytäväni ketään jolle vois antautua, mutta tulee sitä hellyyttä ja seksiä sillontällön saatukkin eli ei se täysin puutteesta johdu.
Niin ja unissa ei seksiä ole harrastettu, mutta emmä siitä muutenkaan NIIN hirveesti tykkää.. Kyllä oma käsi on parempi
Mistäköhä johtuu? En tiedä. En hereillä ollessani hirveästi enää edes usko löytäväni ketään jolle vois antautua, mutta tulee sitä hellyyttä ja seksiä sillontällön saatukkin eli ei se täysin puutteesta johdu.
Niin ja unissa ei seksiä ole harrastettu, mutta emmä siitä muutenkaan NIIN hirveesti tykkää.. Kyllä oma käsi on parempi
-
- Lepakko
Oon tässä viime aikoina hieman eksperimentoinut tämän biologisen kellosepän kanssa. En kärsi nukahtamisongelmista ja unen laatu on vähintäänkin tyydyttävää. Suurin motiivi paketillisen ostamiseen olikin unien intensiivisyyden ja määrän lisääminen, sekä niiden parempi muistaminen. Ja vuosien kannabiksen imeminenhän se on se mikä sen unimaailman sisällön on harmaan sävyillä lähes huomaamattomasti maalannut.
Parin päivän 1 mg ilta-annoksen jälkeen tosiaan rupesi unia näkymään ja ehkä viikon-pari olivatkin välillä jopa todella mieleenpainuvia. Paremmin tohon kuitenkin toimii se hiisamisen vähentäminen. Mutta eipä sitä tarvitse tauon jälkeen kuin muutama päivä polttaa että jää unet muistamatta. Vuodenvaihteen jälkeen tosiaan päätin vähentää polttamista vähäksi aikaa, osittain taloudellisista syistä ja osittain myös toleranssin hillitsemiseksi. En siis melatoniinin aloitettuani polttanut niin paljoa mitä tapana on ollut. Nyt kuitenkin viimeiset noin 2 viikkoa oon polttanut taas aina kun siltä on tuntunut (eli tyyliiin 2-8 mysänderit per päivä) ja vaikka yhä melatoniinia nappailen ei unien kokeminen tosiaankaan ole mitenkään merkittävästi erilaista aikaisempaan verrattuna.
Kun ei mulla siis niitä nukkumisongelmia muuten ole eikä toi siihen mihin ostin tepsi niin hyvin kuin olisin toivonut niin en tuon viimosen levyn jälkeen kuurilla ainakaan jatka. Melatoniinia ei muutenkaan suositella jatkuvaan käyttöön kun pitkäaiksen käytön vaikutuksia ihmiseen ei olla liiemmin tutkittu. Mielenkiintoisin muutos on kuitenkin ehdottomasti se, että olen alkanut heräämään itsestään n. klo 05.30-06.30 joka aamu ennen herätykelloa virkeänä ja valmiina uuteen päivään (herätys mulla yleensä siinä 06.45). Tämä ollut ehdottomasti positiivista, sillä musta on loistava tapa herätä itsestään ja vielä ihanampaa on ottaa aamulla rauhassa hyvän aamupalan äärellä ja hörppiä kahvetta ilman turhaa hektisyyttä kerkiämisistä yhteiskunnan kyytiin.
Parin päivän 1 mg ilta-annoksen jälkeen tosiaan rupesi unia näkymään ja ehkä viikon-pari olivatkin välillä jopa todella mieleenpainuvia. Paremmin tohon kuitenkin toimii se hiisamisen vähentäminen. Mutta eipä sitä tarvitse tauon jälkeen kuin muutama päivä polttaa että jää unet muistamatta. Vuodenvaihteen jälkeen tosiaan päätin vähentää polttamista vähäksi aikaa, osittain taloudellisista syistä ja osittain myös toleranssin hillitsemiseksi. En siis melatoniinin aloitettuani polttanut niin paljoa mitä tapana on ollut. Nyt kuitenkin viimeiset noin 2 viikkoa oon polttanut taas aina kun siltä on tuntunut (eli tyyliiin 2-8 mysänderit per päivä) ja vaikka yhä melatoniinia nappailen ei unien kokeminen tosiaankaan ole mitenkään merkittävästi erilaista aikaisempaan verrattuna.
Kun ei mulla siis niitä nukkumisongelmia muuten ole eikä toi siihen mihin ostin tepsi niin hyvin kuin olisin toivonut niin en tuon viimosen levyn jälkeen kuurilla ainakaan jatka. Melatoniinia ei muutenkaan suositella jatkuvaan käyttöön kun pitkäaiksen käytön vaikutuksia ihmiseen ei olla liiemmin tutkittu. Mielenkiintoisin muutos on kuitenkin ehdottomasti se, että olen alkanut heräämään itsestään n. klo 05.30-06.30 joka aamu ennen herätykelloa virkeänä ja valmiina uuteen päivään (herätys mulla yleensä siinä 06.45). Tämä ollut ehdottomasti positiivista, sillä musta on loistava tapa herätä itsestään ja vielä ihanampaa on ottaa aamulla rauhassa hyvän aamupalan äärellä ja hörppiä kahvetta ilman turhaa hektisyyttä kerkiämisistä yhteiskunnan kyytiin.
Come up with your own damn quotes.
-
- Karvakuono
Ne unet mitä tästä saa, ja se että ne muistaa täysin herättyään ja vielä pitkänkin ajan päästä... Jotain todella mielenkiintoista. Kaikilla nämä eivät toimi ollenkaan, itselläni toimii ainakin näin satunnaisesti otettuna sekä nukahtamiseen että selkouniin, tai ainakin unien muistamiseen.
Nukahtamiseen riittää milligramma, 2-3mg näkee jo aika varmasti mukavat unet. Suuremmista määristä ei ole hyötyä.
Nukahtamiseen riittää milligramma, 2-3mg näkee jo aika varmasti mukavat unet. Suuremmista määristä ei ole hyötyä.