itse olen käyttänyt tavallista biolanin mustaamultaa. Ja valoina eslejä nyt ois tarkoitus investoida ledeihin joko teen valon itse tai sit ostan valmiin kasvivalon vähintää 300w. Alkukasvuu riittää ihan normi valo tämä siis pohjautuu omiin kokemuksiin. Eli alkuun on valot 24h/vrk ja kukituksessa 12/12 ajastimella saa hyvin ajat toimimaan. Itse olen valottanut ensimmäiset 90vrk 24h vrk ja kukitukseen ajastanut sitten 12/12. Lannoiteita käytän vähän kukitus vaiheessa. Tärkeää on multatila,että sitä on riittävästi. Itse alkuun nuukailin ja kukka jäi vaatimattomaksi. Nyt on 25l rakennus sanko per kasvi ruukkuna ja hyvin tekee kukkaa sais olla isompikin mut tila asettaa rajoituksen. Kasvatus ja kukitus riippuu hieman kavatettevasta lajikkeesta ja siitä on kasvi auto vai ihan tavallinen. Auto kukkii jokatapauksessa,kun valojakso muuttuu. Ame kasvattajat voi neuvoo noi lannotus hommelit ja vesiviljely expertit neuvoo varmaan sen puolen. Nämä nyt alkuun mitä itse olen tehnyt. Ai niin tuuletin kasvun alkupuolella vankistaa kasvinvartta ja varsi kun on jykevä jaksaa kasvi kantaa isonkin sadon. Tuuletin myös haihduttaa liian kosteudwn,että home ei pääse iskemään kasveihin.
Masipallopää wrote:Vinkkejä aloittavalle kasvattajalle? Aijon kokeilla ensimmäistä kertaa kasvattamista.
Eli mitä multaa/lannoitetta suosittelette?
Koska alkaa kasvin lannoitus?
Milloin tulee pimeä vaihe?
Ja riittääkö 125w esl valaisin sekä kasvu että kukitus vaiheeseen?
Kiitos jo etukäteen