Ayahuasca & analogit keittelyketju

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
_FOOL_
Apteekki

Re: Ayahuasca & analogit keittelyketju

Post by _FOOL_ »

Chakra wrote:Miltä Huasca muuten maistuu?
Jos puhutaan nyt Ayahuascasta, niin sanoisin, että se maistuu oksettavalta, niinkuin sen pitääkin. Mikäli makua haluaa parantaa, voi juomasta poistaa tanniineja, mutta tämä taas vie pois sitä oksettavuutta.

Harmala on mielestäni miedomman makuista, kuin caapi, tosin sen valmistus on sen verran nopeampaa että tanniineja ei pääse irtoamaan keitinveteen kovin paljoa.
Image
ukko73
Tuppisuu

Post by ukko73 »

Ja mimosa on niin pahaa kun jotakuinkin olla voi, siks mä mietinkin et sotkis sen keittämättä jugurttiin. Mut joo toden näk siit menis pakki sit vielä pahemmin sekasin.
Chakra
Lepakko

Post by Chakra »

Vedättekö sitten ykkösellä ales vai miten juotte jos on niin yrjöttävää? Eikai sitä nyt paljoa tarvitse juodakaan..
Sprunk - The essence of life
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Chakra wrote:Vedättekö sitten ykkösellä ales vai miten juotte jos on niin yrjöttävää? Eikai sitä nyt paljoa tarvitse juodakaan..
Ykkösellä, eikä se niin pahaa mun mielestä ole. Paljon dexmiä paremman makuista, kummallisinta on se polttava tunne joka menee kehossa, kun juoma valuu alas. Tämän jälkeen maku poistuu hyvin nopeasti eikä haittaa maku, kun alkaa jo tuntumaan että on jotain hyvää kehossa.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Itseä kiinnostaisi chacruna+caapi -kombo, mutta käsitin että noilla aineksilla siihen keittelyyn menee aikaa ja vaivaa. Etenkin jos on kokonaista (ei jauhettua) liiaania... onkohan nyt kuitenkin liioiteltua tuo vaivalloisuus nopeammin valmistuviin korvikkeisiin verrattuna, ja onko sen arvoista, vai ajaisiko jokin muu helpompi kombinaatio yhtä hyvin saman asian.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Asidyyli wrote:onkohan nyt kuitenkin liioiteltua tuo vaivalloisuus nopeammin valmistuviin korvikkeisiin verrattuna, ja onko sen arvoista, vai ajaisiko jokin muu helpompi kombinaatio yhtä hyvin saman asian.
Onhan se turhaa keittää jotakin juomaa 9 tuntia, jos ei näe siinä mitään pointtia.
Mun mielestä korvike on aina korvike ja nopea fixi on nopea fixi. Mä en tiedä mitä asiaa näiden pitäis ajaa sun kohdallas, mutta jos itse oletan kasvin ajavan jonkun asian, niin yleensä se mikä on lopputulos ei ole lähelläkään sitä.

Tuo keittoaika käytetään myös valmistautumiseen, joka on mielestäni paljon suurempi vaikuttaja itse kokemukseen kuin mitkään määrät tai keitto-ohjeet. Jos ei näe valmistautumisessa mitään mieltä tai tuo aika tuntuu turhalta, niin eikö sitä silloin kannata kokeilla edes kerran? Ei se yhdeksän tuntia ole varmaan paljoa sun elämästäs pois, varsinkin jos ajattelee että voit sen avulla saada elämääsi pysyviä positiivisia vaikutuksia. Mä olen havainnut että nämä kasvit vaativat, edellyttävät ja opettavat kärsivällisyyttä. Jotkut puhuu jopa siitä, miten koko järjestelmä on saattanut ihmisen elämäntarkoituksksi kärsivällisyyden opettelun, kärsimisen.
Mä näkisin että vaivaantuminen ja vaivannäkö kulkevat kyllä käsikädessä. Vaikka tuntuu typerältä jutella jollekkin porisevalle padalle yhdeksän tuntia, niin just siinä piilee koko jutun juju. Sun pitää nähdä vaivaa ja olla kärsivällinen, koska niinhän sitä sanotaan että kärsivällisyys palkitaan. Nämä vaan mun keloja, sun pitää kokeilla itse.

Sinuna kokeilisin kuitenkin autenttista Ayahuascaa ja juuri niin autenttisesti ja vaivalloisesti kuin vain voi. Itse kokeilin kerran enkä voi kyllä enää nykyään jättää rituaalissani mitään puolitiehen. Täydellinen omistautuminen -vaikkei tarkalleen tietäisikään mitä tekee- muodostaa rituaalin, joka on ainoastaan sinun ja kasvisi välinen asia. Jos kasvi ja sinä tyydytte lyhyempään yhteiseen aikaan ennen "yhdistymistä", niin se on teidän rituaalinne, mutta et voi tietää millainen teidän suhteenne olisi pidemmällä keitto/valmistautumisajalla.

Itse en koskaan sijoittaisi rahojani kalliimpiin ja autenttisiin aineksiin, mikäli saisin saman halvemmalla. En koskaan tuskailisi 9 tuntia keitellen jotakin juomaa tai paastoaisi, jos pikainen keittely ja/tai extractit ajaisivat saman asian.

Istuin 9 tuntia keittämässä, mutta join tavoitellen jotakin ultravisuaalista psykedelia trippia, jonka aikana piti yrittää vältellä oksentamatta, kun se ei kiehtonut. Vaikutuksia ei tullut, lukuunottamatta purgatiivisia(oksettavia) vaikutuksia, jotka eivät helpottaneet edes oksentamalla. Sitten nöyränä ja ilman ennakko odotuksia istuin sen 9 tuntia uudestaan ja kappas kummaa sain kaiken mitä edellisellä kerralla toivoin ja paljon lisää. Sain oksentaa ja puhdistua, enkä voinut koskaan kuvitella nauttivani siitä niin paljon. Mun mielestä Ayahuasca on ultimaattinen lääke, mutta tosi paska psykedeeli.
Image
Aukikco
Moderator

Post by Aukikco »

_FOOL_ wrote:Mun mielestä Ayahuasca on ultimaattinen lääke, mutta tosi paska psykedeeli.
Haluatko tarkentaa tästä? Mitä psykedelia tarkottaa sulle?
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Aukikco wrote:
_FOOL_ wrote:Mun mielestä Ayahuasca on ultimaattinen lääke, mutta tosi paska psykedeeli.
Vastaan taas kerran oman mielipiteeni foolille tarkoitettuun kysymykseen.

Tuntuu oikeasti jotenkin, että DMT taikka ayahuasca ei ole verrattavissa vanhoihin psykedeeleihin. Ei edes mitenkään voida puhua tryptamiineista vaikutuksiltaan mun mielestä. Ayahuasca on jotain ihan omaa juttua. Mulle psykedelia tarkoittaa perinteisimmillään jotain visuaaleja ja tajuamisia, mutta ayahuasca on taas jotain muutakin. Hankalaa muuten selittää, mutta mutta.

Puhuin tästä jotain tietoisessa...

Ja kirjoitin tälläisen yhteenvedon näistä kemikaaleista... Joitain pidetään psykedeeleinä, mutta itse näen jotenkin "psykedeeli" luokituksen liian suppeana...

Ayahuasca (foolin mao-i + DMT nimitys) (mitä eroa noilla on siis? :D )
Tämä on jotenkin suora yhteys johonkin henkeen, tai näin minulla. Jotenkin tuntui juurikin, että vieressä olisi ollut joku henki joka opetti asioita, mutta osasi ottaa kaiken rauhassa ja helpolla? Tai hmm. Siis puhun nyt samasta aistimisesta, kun shamaanit puhuu hengistä taikka jotkut alieneista. Jännittävää tässä huascassa oli sen oma "shamaanine", "luonnollinen", "lämmin" ja pelottavin tunne minulla juurikin tämän viidakko juoman absoluuttisuus? Vähän kuin olisin lukenut raamatun kannesta kanteen 4 tunnissa, ja tajunnut kaiken mitä luin ja omaksuin sen absoluuttisesti.

LSD
Kyseenalaistava. Fraktaalinen. "maailmanlaajuinen".... Oikeasti kummallista tämä jotenkin ensi kokeilun jälkeen jätti vähän vielä "kylmäksi". Kokemus oli hieno ja tajunnan räjäyttävä, mutta en ole vielä saanut tästä mitään irti normaali elämään tuotua.... Ehkä vuosien jälkeen. Ehkä jo sekunnin jälkeen... Mutta ei silti psykedeelinen, liian laajaa psykedeliaksi... ?

Datura
Työkalu. Henki jolla on lähes maagiset voimat. Daturassa pelottavinta on sen viettelymys. Vaikka kehosi on 39 asteen kuumeessa, kurkku kuivaa kuin kaktus suussa, pelko ja mikään ei ole hyvän tuntuista, mutta jos Datura päättää tykätä sinusta niin se näyttää maailman toisen puolen. Jotenkin tuntuu, että olisi ollut yhteydessä johonkin paholaiseen taikka henkeen joka vie kaiken, mutta näyttää jotain mitä ei osaa odottaa.... Jos on olemassa psykoaktiivien valkoinen puoli ja musta puoli niin mustan puolen omistaa Datura.

DXM
Oma lemppari edelleen :D Jotenkin DXM tekee ihmisestä täysin yli-ihmisen ja näyttää jotain samanlaista kuin Datura. DXM vain tuntuu jopa enemmän hallitsevalta kuin Datura loppupeleissä? DXM saattaa näyttää koko universumin täysin sanoinkuvaamattomassa muodossa, mutta taas Datura voi näyttää ihmiselle hänen toiset kyvyt. Tai jotain? Oikeasti hei juuri äsken vertailin Daturaa ja dexmiä samassa lauseessa???? Jotenkin oikeasti tuntuu, että nämä ovat jotain pimeän puolen kulkijoita? Tai jotain henkiä jotka ovat samanlaisia kuin me ihmiset, mutta silti ne pystyvät johonkin mitä me ihmiset ei vielä osata.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Aukikco wrote:
Kulunut ilmaus hetkestä elämässä. Hetkestä jossa kaikki vaan on niin mielipuolista ja kaunista että siitä pitää yrittää vangita murto-osa taiteeksi tai muistoksi. Se on lapsenomaista ihmettelemistä, kuin kellumista äärettömässä ajassa ja määritellyn mittaisessa ajattomuudessa.
Paskan psykedeelin kanssa psykedelia(t) vähenevät kokemuksen myötä, joten lähtökohdaksi muodostuu väistämättä jokin muu kuin psykedelian kokeminen.

Dexma: Ayahuascan ja analogien eroista kannattaa ottaa selvää. Minulle Ayahuasca on erilainen kuin MAOI+DMT kombot. Se on jopa niin erikoista, etten vaivaudu juomaan mitään muuta purgatiivia, enkä käyttämään muita kasveja oraalisesti toimivan DMT:n aikaansaamiseksi. En etsi oraalisesti toimivaa DMT:a Ayahuascasta vaan Ayahuascaa.
Image
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

_FOOL_ wrote: Dexma: Ayahuascan ja analogien eroista kannattaa ottaa selvää. Minulle Ayahuasca on erilainen kuin MAOI+DMT kombot. Se on jopa niin erikoista, etten vaivaudu juomaan mitään muuta purgatiivia, enkä käyttämään muita kasveja oraalisesti toimivan DMT:n aikaansaamiseksi. En etsi oraalisesti toimivaa DMT:a Ayahuascasta vaan Ayahuascaa.
Ensimmäiseksi Fool kirjoitit ylemmäs jotain mitä itse luultavasti olen pohtinut... Itse en ole vielä ehtinyt kokeilla noita muita analogeja MAOI+DMT komboissa, kiinnostaa kyllä testailla, mutta tällä hetkellä tutkin tätä Harmala Mimosa komboa... On kyllä väärin puhua ayahuascasta tuossa kohtaa, mutta itse puhun, minulle harmala mimosa on vain erilainen resepti ja erilainen avain ehkä samaan oveen... Jatkan tutkimuksia :D
tRip wrote:
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Dexma wrote:
_FOOL_ wrote: tällä hetkellä tutkin tätä Harmala Mimosa komboa... On kyllä väärin puhua ayahuascasta tuossa kohtaa, mutta itse puhun, minulle harmala mimosa on vain erilainen resepti ja erilainen avain ehkä samaan oveen... Jatkan tutkimuksia :D
hyvin sanottu. täytyy itsekin jatkaa sen oven etsimistä.. tosin oon saattanut jo löytää yhden erittäin hyvän oven ja saanut sitä jo hieman raolleen HBWR avulla..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Eihän 9 tunnin keittely nyt mikään paha sessio ole. Käsittääkseni p.viridis ja caapi ovat lähinnä siinä mielessä hankalahko kombo, että molempia kai tarvitaan aika suuret määrät että toimisi kunnolla.

Täytyy sanoa että ihan täysin en sisäistä tälläkin foorumilla esiintyvää lievää ayahuascan ylimystifiointia. Ymmärrän että ayaa "pää sekaisin ja kunnon kuosit" -tyyliin juovia katsotaan pahalla, mutta ihan ei uppoa tämä "olet syntinen hereetikko jos hienonnat ne ainekset tehosekoittimessa mortterin sijaan ja keittelet sähköliedellä nuotion sijasta" -läppä.

Saan tästä vielä paljon palautetta, mutta mielipiteeni on, että esim. tuo trippiin valmistautuminen ja preparointi on olennainen lisä kokemukseen. Tämä on itsestäänselvyys ja aivan yhtä merkityksellinen muidenkin huumeiden kohdalla. Se ressupullon ostaminen ja dexmin erottelu on tärkeä spirituaalinen prosessi joka kaupunkishamaanin on käytävä läpi jotta dexmi näyttäisi hänelle henkien tien.

Ayahuasca on huume siinä missä muutkin. Hemmetin vahva, mutta huume silti. Mutta mikäpä minä olen sanomaan kun en ole kokeillut.

PS. Ettei mene offtopiciksi, niin oma näkemykseni on, että jokainen käyttää sitä mihin on resursseja ja halua. Jos aidon ayahuascan keittäminen vie 9 tuntia elämästäsi, niin mieti haluatko uhrata ne 9 tuntia huascalle (alan itsekin jo kohta puhumaan huascasta kolmannessa persoonassa). Minusta se ei ole kohtuuton vaatimus, varsin kohtuullinen, vaatimaton suorastaan. Mutta jos joku ei koe kokemusta niin arvokkaana että näkee vaivan niin sitten hän yksinkertaisesti voi turvautua helpompaan analogiin tai kokonaan toiseen päihteeseen. Elitistit tietysti katsovat tällaista aina alas päin, mutta niin on kaikilla päihtymisen osa-alueilla. Harrastit sitten viinejä tai kukintokulinarismia läpyskän sijasta... Jokainen pättäköön itse minkä verran arvoa antaa millekin päihteelle ja kuinka tärkeänä sitä kokemusta pitää. Jotkut pitävät tärkeänä, toisilla taas on elämä.
Ahab

Post by Ahab »

Asidyyli wrote:ihan ei uppoa tämä "olet syntinen hereetikko jos hienonnat ne ainekset tehosekoittimessa mortterin sijaan ja keittelet sähköliedellä nuotion sijasta" -läppä.
Ei kai tällä forumilla tollasta asennetta ole ollut?
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Ahab wrote:
Asidyyli wrote:ihan ei uppoa tämä "olet syntinen hereetikko jos hienonnat ne ainekset tehosekoittimessa mortterin sijaan ja keittelet sähköliedellä nuotion sijasta" -läppä.
Ei kai tällä forumilla tollasta asennetta ole ollut?
No oli kyllä vähän kärjistettyä joo...
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Asidyyli wrote:
Täytyy sanoa että ihan täysin en sisäistä tälläkin foorumilla esiintyvää lievää ayahuascan ylimystifiointia. Ymmärrän että ayaa "pää sekaisin ja kunnon kuosit" -tyyliin juovia katsotaan pahalla, mutta ihan ei uppoa tämä "olet syntinen hereetikko jos hienonnat ne ainekset tehosekoittimessa mortterin sijaan ja keittelet sähköliedellä nuotion sijasta" -läppä.
kerran mimosa+harmalaa kokeilleena, en minäkään..
Aukikco
Moderator

Post by Aukikco »

Psykedelia. Psyykettä ilmentävä. Mieltä ilmentävä. Sielua ilmentävä.

Niin, tietysti voi sanoa että ayahuasca on sekä psykedeeli, että jotain muuta. Sama pätee musta kaikkiin muihinkin deeleihin.

Mutta siinä, että Fool (tai kuka tahansa muukin, minä vaikka) intuitiivisesti tai muuten vain sanoinkuvaamattomasti kokee ayahuascan erityiseksi, ei ole mitään vikaa. Itse asiassa se on ihan helvetin hienoa <3
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Aukikco wrote:
Niin, tietysti voi sanoa että ayahuasca on sekä psykedeeli, että jotain muuta. Sama pätee musta kaikkiin muihinkin deeleihin.

Mutta siinä, että Fool (tai kuka tahansa muukin, minä vaikka) intuitiivisesti tai muuten vain sanoinkuvaamattomasti kokee ayahuascan erityiseksi, ei ole mitään vikaa. Itse asiassa se on ihan helvetin hienoa <3
totta. se on tosisiaan jotain muutakin.. siis huasca, kun en oo ottanut ayahuascaa, mutta mun mielestä ei niillä oo mitään eroa muualla kuin käyttäjän asenteessa/suhtautumisessa asiaan..

sori muuten umpisekavat viestit viime yönä.. oli niin vitun hyvä olo etten välittänyt vaikka kirjoitin ihan päin persettä. tiedän että oisin pystynyt keskittymään ja kirjoittaa kaiken selvästi, mutta huasca sano mulle, että elä stressaa siitä vaan nauti olostasi samalla kun ujutan sun mieleesi tärkeitä juttuja..

kerrotaan nyt vielä miten valmistin juoman. n. 12.00 laitoin 5g harmalaa kattilaan ja 10g mimosaa toiseen, sit kattilat täyteen vettä ja pakkaseen. n. 18.00 otin kattilat pois ja laitoin levylle sulamaan ykkösellä, sit laitoin ne kiehumaan. harmalaa keitin 3x 15 min ja mimosaa joku 3-4 tuntia. sit yhdistin ne ja laitoin jääkaappiin jäähtymään, lopuksi höyrytin juoman n. 2 desiin ja heitin naamariin. sillon kello oli jotain 23.30-00.00.

seuraavan kerran kun tilaan, niin tilaan aitoa ayahuscaa. ihan vaan kokeeksi, koska uskon että mulla toi huasca ajaa saman asian.. on niissä kuitenkin periaatteessa samat vaikuttavat aineet.
en todellakaan vähättele ihmisiä jotka haluaa ottaa vaan aitoa ayaa, mut kukin tyylillään.. eiks jeh?
Ahab

Post by Ahab »

Ahab wrote:Ajattelin että vois aloittaa keskustelun sellaisesta kyseenalaistamisesta että jos aineksina on mimosa ja harmala niin onko kuinka välttämätöntä hienontaa niitä sen kummemmin? Mimosaa saa pätkittyä aika hyvin käsin ja harmalan siemenet on niin pieniä ettei sinne siemenen sisään varmaan jää paljoakaan hukkamateriaalia.
Kokemuksia?
Huuh, villi yö takana. Olin keittänyt 5g harmalaa sellaisenaan, yhtään hienontamatta ja oli aivan yhtä vahvaa kuin aina ennenkin. Ekaa kertaa tuntui jopa siltä että jatkossa vähempikin riittäisi. Uhmasin hieman dieettiä ja tuli koettua että siitä ei varmasti hyvä seuraa jos yhtään enempää uhmailee. Tuli myös purgattua enemmän kuin koskaan. Ketjureaktiona molemmista päistä vuoronperään. Tuskin haluatte kuulla enempää yksityiskohtia. Mulla on vielä noi keitetyt siemenet jemmassa ja jauhan ne ja keitän uuden juoman kokeillakseni jäikö niihin mitään. Mutta jos miettii siemenen rakkennetta niin eiköhän noi torjunta-aineet oo luonnollisesti pintakerroksissa eikä siellä sisällä missä on se alkio.
Zeke
Lepakko

Post by Zeke »

Ahab wrote:Uhmasin hieman dieettiä ja tuli koettua että siitä ei varmasti hyvä seuraa jos yhtään enempää uhmailee. Tuli myös purgattua enemmän kuin koskaan. Ketjureaktiona molemmista päistä vuoronperään.
Kuinka kauan ennen nauttimista olit syönyt? Pian olisi tarkoitus juoda ensimmäiset mimosahuascat ja viimeisen aterian olen syöny hieman yli 12h sitten. On varmaan tarpeeksi pitkä aikaväli?
Älä välitä sun välittäjäaineista, sanoi välittäjä aineista.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Zeke wrote:
Ahab wrote:Uhmasin hieman dieettiä ja tuli koettua että siitä ei varmasti hyvä seuraa jos yhtään enempää uhmailee. Tuli myös purgattua enemmän kuin koskaan. Ketjureaktiona molemmista päistä vuoronperään.
Kuinka kauan ennen nauttimista olit syönyt? Pian olisi tarkoitus juoda ensimmäiset mimosahuascat ja viimeisen aterian olen syöny hieman yli 12h sitten. On varmaan tarpeeksi pitkä aikaväli?
eiköhän. itse söin viimeksi mutu 8-10 tuntia ennen huscaa lautasellisen kaurapuuroo
Ahab

Post by Ahab »

Zeke wrote:Kuinka kauan ennen nauttimista olit syönyt? Pian olisi tarkoitus juoda ensimmäiset mimosahuascat ja viimeisen aterian olen syöny hieman yli 12h sitten. On varmaan tarpeeksi pitkä aikaväli?
Olin syönyt broiler-pekoni-pastaa(hyi mitä paskaa toi oli) jotain seitsemän tuntia ennen harmalaa mutta sitten olin juonut mateeta ja energiajuomaa jotain 5 tuntia ennen harmalaa. Tuntui vähän kuumeen omaisesti ja hetkittäisenä ylilevottomuutena.
mauser1911 wrote:eiköhän. itse söin viimeksi mutu 8-10 tuntia ennen huscaa lautasellisen kaurapuuroo
Kaurapuuro ei tietääkseni ole kiellettyjen listalla muutenkaan. Mutta jos ei sen enempää tästä aiheesta keittelyketjussa. Jos jollain on puhtia niin alottakaa erikseen dieta & dietti ketju. Sen sijaan että aina listataan mitä ei saa syödä niin vois listata että mitä saa syödä.
Aukikco
Moderator

Post by Aukikco »

Ahab wrote:Tuskin haluatte kuulla enempää yksityiskohtia.
Miksipä ei? :D

Millainen kokemus oli noin sisäisesti?
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Aukikco wrote:

Joo muakin oikeasti kiinnostaa. Yleensäkkin tuo harmalan ja jureman juominen. Mutta niistä taitaa olla jo omat topikkinsa... (sortsa taas menee ihan off topikkiin...)

Itse tässä yksi päivä pohdiskelin, että esim, lsa kokemukset mulla jotka ovat olleet jonkun kumman takia ERITTÄIN rankkoja fyysisesti, niin mietin, että loppupeleissä näistäkin tuli opittua. Yleensäkkin rankka fyysinen kokemus voi olla yllättävän opettava, puhdistava ja mystinen.

Tämä ehkä mua Daturassakin osaksi kiihottaa...

Mut joo haluttais tosiaan kuulla enemmän ahab sun kokemusta?
tRip wrote:
Saksikäsi
Karvakuono

Post by Saksikäsi »

En löytänyt tälle kysymykselle nopealla haulla vastausta, vaikka aika suurella todennäköisyydellä tähän on vastattu. Eli siis, kuinkakohan kauan nuo keitokset säilyvät jääkaapissa vielä toimivina? Itsellä on nyt ollut jo useamman kuukauden mimosa ja harmalakeitokset puolen litran pulloihin haihdutettuina jääkaapissa. Onko kukaan muu säilyttänyt jo keitettyjä ainesosia pidempään ja sitten nautiskellut ja kenties raportoinut toimivuudesta?
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

Saksikäsi wrote:En löytänyt tälle kysymykselle nopealla haulla vastausta, vaikka aika suurella todennäköisyydellä tähän on vastattu. Eli siis, kuinkakohan kauan nuo keitokset säilyvät jääkaapissa vielä toimivina? Itsellä on nyt ollut jo useamman kuukauden mimosa ja harmalakeitokset puolen litran pulloihin haihdutettuina jääkaapissa. Onko kukaan muu säilyttänyt jo keitettyjä ainesosia pidempään ja sitten nautiskellut ja kenties raportoinut toimivuudesta?
En jääkaapista tiedä, mutta olen lukenut, että heittämällä sopat pakkaseen (eli jäädyttämällä) ne säilyvät jopa useampia vuosia ellen väärin muista.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Dexma wrote:
Aukikco wrote:

Joo muakin oikeasti kiinnostaa. Yleensäkkin tuo harmalan ja jureman juominen. Mutta niistä taitaa olla jo omat topikkinsa... (sortsa taas menee ihan off topikkiin...)
Kannattaa ehkä lukea tuolta kokemus-sektiosta noita trippistooreja, niitähän riittää. Etkös ollut itsekkin kokeillut keitosta?

Se on kosmista, parantavaa. Ehkä eniten kokemuksessa teki vaikutuksen sen konkreettisuus ja tryptamiineille (tai psykedeleille) ominaiset energiakenttäjutut. Todella huomasi, että materialisen maailman takana on todella jotain (henkimaailma?), niin uskomattomalta kuin se tuntuukin. Jossain vaiheessa kun purgasin (olen tupakoitsija) lähti kaulan alueelta kunnon slimet irti. Se tuntui kun DMT/Harmala/whatever-henki olisi puskenut kaiken skeidan ulos ruumiista. Tajusi, että ihmiset kyllä myrkyttävät itseään jatkuvasti niin psyykkisesti kuin fyysisestikin. Alkuryöpytyksen jälkeinen euforia on kyllä uskomatonta, kun enkelit soittaisivat harppua. DMT antaa juuri niin paljon kuin ihminen on valmis vastaanottamaan. Rakasta sitä, niin se rakastaa takaisin x 1000. :)

Mitä tulee tuohon kauhuaspektiin.. alkuvaihe on kyllä todella psyykkaava. Tuntee selvästi, että jotain todella voimakasta tulee kunnon ryminällä, mutta jokin sisäinen (vai kasvin) ääni kertoo, että "rahoitu" ja fiilis on kuin se jokin suojelisi, ja olet tavallaan kiertoajelulla vähän tarkastelemassa uusia paikkoja. Oikeastaan tätä kirjoittaessa tulee kunnon euforiat kun edes ajattelen kokemusta :)

Ihmiset eivät tiedä oikeastaan mitään. Ja mitä enemmän tietää, sitä enemmän tajuaa, ettei tiedä mitään. Tällaisen kokemuksen jälkeen voi sanoa, että tietää ehkä jotain. Ehkä.

Ainoana negativisena asiana voisin mainita, että olen menettänyt mielenkiinnon suurimmaksi osaksi kaikkeen maalliseen ja muiden ihmiseten mielipiteet (joita ennen paljonkin kuuntelin) ovat suhteellisen merkityksettömiä minulle. Fiilis on luonnollinen, rauhoittunut.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

aphos wrote:
Dexma wrote:
Kannattaa ehkä lukea tuolta kokemus-sektiosta noita trippistooreja, niitähän riittää. Etkös ollut itsekkin kokeillut keitosta?
Siis tarkoitin tässä erikseen noita... Eli miten vaikuttaa pelkkä harmala ja miten jurema. Toisaalta aphos olet oikeassa vastasit tuohon kysymykseen. Sinä teit vain niinkuin minäkin, eli otit ne yhdessä :D
tRip wrote:
Ahab

Post by Ahab »

Saksikäsi wrote:En löytänyt tälle kysymykselle nopealla haulla vastausta, vaikka aika suurella todennäköisyydellä tähän on vastattu. Eli siis, kuinkakohan kauan nuo keitokset säilyvät jääkaapissa vielä toimivina? Itsellä on nyt ollut jo useamman kuukauden mimosa ja harmalakeitokset puolen litran pulloihin haihdutettuina jääkaapissa. Onko kukaan muu säilyttänyt jo keitettyjä ainesosia pidempään ja sitten nautiskellut ja kenties raportoinut toimivuudesta?
Veikkaan että itse toimivuus ei niin helposti häviä vaan ennemmin sinne alkaa kasvamaan hometta. Mulla kävi kerran niin. Mitä vähemmän ilmaa säilytysastiassa niin sen parempi.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Mun mielestä fermentoitunut Ayahuasca on paljon paremman makuista ja sen purgaaminenkin on jotenkin eksoottisempaa. Jos on hometta pinnalla niin kaapii sen vaan pois ennen kuin juo.
Image
dredi
LD50

Post by dredi »

No hyi. Miten saat kaiken homeen pois? Sitä rihmastoa voi olla syvemmälläkin ilman että sitä huomaa paljaalla silmällä.

Sienten kanssa työskentely on kyllä opettanut varomaan noita homeita.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!