tramadoli

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Pen
OD

Re: tramadoli

Post by Pen »

Itselläkin vielä kun tramadolista kunnolla oloja sai, niin olihan se kusilukko jotain uskomatonta.

Piti mennä suihkuun että sai kustua, siis huhhuh.

Nykyään kun on tota opparitolea niin ei tunnu enään tramadoli paljoa toimivan. Gramman nopeita tramboja parin rivan kanssa oon pariin otteeseen viime viikkoina syönyt (aina ollu bupresta vähintään se 3 päivää taukoa) mutta ei tää tunnu enään olevan mun juttu. Sama homma kuin kodeiinin kanssa.

Sääli, tramadoli oli kyllä kivaa tavaraa. Tosi piristävää pienemmällä annoksella ja isolla pisti jo nuokkumaista fiilistä. Sätkyt oli kyllä ilkeitä jos ei ollut bentsoja mukana.
zero
Kameleontti

Post by zero »

tähän topikkiin olin just tulossa saman asian kanssa mistä näköjään keskusteltu viimeks täällä. aattelin että antaisko tälle roskalääkkeelle vielä viimesen mahdollisuuden, jollain 1000-1500mg annoksella erinäisten muiden päihteiden kanssa kombotettuna. vai voisko pienempi annos toimii jos tää siis on ylipäätään toimimassa?

ainut mikä tässä nyt huolestuttaa on toi kusilukko, esim. bupresta mulla tulee nykysin moneks päiväks kusilukko, ei parina ekana päivänä edes suihkut auta (annostuksestaki toki riippuen). siitä tulikin kysymys mieleen, eli tramadoli vs. buprekusilukko, kumpi teillä pahempi? ei tää nyt muuten huolettais mutta kun ton kusemisen kanssa on muutenkin ongelmia, niin psykologisia kuin fyysisiäkin, parusesis vaivaa ja jokin muu mitä tässä muutaman vuoden aikana ei ole selvitetty (se fyysinen puoli). eihän se muuten mitään, kyllä ne kuset sieltä aina pihalle saadaan, yrittänyt vaa mahdollisimman vähässä käytössä noita katetreja pitää.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
Pen
OD

Post by Pen »

Itse en saa bupresta tai mistään muusta opparista/oidista lukkoa - ainoastanaa tramadolista ja se on sitä luokkaa että suihkuun pakko mennä että saa irtoomaan.
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Kyllä mielestäni bupresta lähtee vaikeampi kusilukki kuin tramadolista. Tramadolista vain tulee jotenkin pirimäinen kusilukko, eli toimituksen jälkeen tuntuu ettei rakko ole tyhjä ja/tai virtsarakon kohdalle jää pientä painetta kunnes kusee ne viimeiset tipat ulos. Buprella se taas on enemmän sellaista keskittymistä, että se kusi kyllä tulee ilman sen suurempia ongelmia, mutta jos vähänkään nuokahtaa pytyllä niin koko prosessi pitää aloittaa alusta. Itsellä oikeastaan fentanyyli, bupre ja tramadoli joista tulee pahimmat kusilukot.
Vai toimiiko?
Illuusio

Post by Illuusio »

Yyh, tramali on aika paskaa viihdekäytössä IMO. Olot tulee joo, mut miljoona parempaakin päihdettä.

Niin siis toistamiseen sen sanon, mutta tänään siis kokeilin ensimmäistä kertaa näitä tramaleita.

Joskus 13:30 5x50mg tramal(nopeavaikutteinen) joka ei paljoa sanonut. 15:40 päästä otin toisen samanlaisen satsin, eli 500mg yhteensä.

Vaikutukset minulla: Kun kuuntelee musiikkia, kiinnittää yksityiskohtiin huomiota, esim kuuntelin ihan täysin tuttua biisiä, ja huomasin että biitissä on paljon semmosia juttuja mitä en ole edes aikasemmin huomannut, siitä huolimatta musiikki ei kuulosta hirveästi normaalia paremmalta. Keho tuntuu painavalta mukavasti kun makoilee, mutta kun lähtee liikkeelle käveleminen ja liikkuminen tuntuu tosi kevyeltä.

Myös mieliala veti vähän vuoristorataa "nousuissa" Olin minuutin onnellinen, minuutin surullinen, minuutin itsevarma jne.. Pääasiassa mieliala oli melko normaali, mutta tietynlainen tyhjyyden tunne oli ärsyttävä. Sit näkö toimi miten sattuu, välillä ei voinu tarkentaa tekstiin, lukeminen välillä vaikeeta.

No anyway, sentakia tämä on mielestäni paskaa (ainakin minulle) että nyt 8h nauttimisen jälkeen en oikein voi liikkua. Heti kun lähtee kävelemään alkaa oksettaa. Ei kivaa, ei todellakaan. Paikoillaan voi kyllä olla ilman mitään ongelmaa.

Plööh, oon välillä vähän vitun pointless. :oops: :roll:
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Illuusio wrote:Yyh, tramali on aika paskaa viihdekäytössä IMO. Olot tulee joo, mut miljoona parempaakin päihdettä.

Niin siis toistamiseen sen sanon, mutta tänään siis kokeilin ensimmäistä kertaa näitä tramaleita.

Joskus 13:30 5x50mg tramal(nopeavaikutteinen) joka ei paljoa sanonut. 15:40 päästä otin toisen samanlaisen satsin, eli 500mg yhteensä.

Vaikutukset minulla: Kun kuuntelee musiikkia, kiinnittää yksityiskohtiin huomiota, esim kuuntelin ihan täysin tuttua biisiä, ja huomasin että biitissä on paljon semmosia juttuja mitä en ole edes aikasemmin huomannut, siitä huolimatta musiikki ei kuulosta hirveästi normaalia paremmalta. Keho tuntuu painavalta mukavasti kun makoilee, mutta kun lähtee liikkeelle käveleminen ja liikkuminen tuntuu tosi kevyeltä.

Myös mieliala veti vähän vuoristorataa "nousuissa" Olin minuutin onnellinen, minuutin surullinen, minuutin itsevarma jne.. Pääasiassa mieliala oli melko normaali, mutta tietynlainen tyhjyyden tunne oli ärsyttävä. Sit näkö toimi miten sattuu, välillä ei voinu tarkentaa tekstiin, lukeminen välillä vaikeeta.

No anyway, sentakia tämä on mielestäni paskaa (ainakin minulle) että nyt 8h nauttimisen jälkeen en oikein voi liikkua. Heti kun lähtee kävelemään alkaa oksettaa. Ei kivaa, ei todellakaan. Paikoillaan voi kyllä olla ilman mitään ongelmaa.

Plööh, oon välillä vähän vitun pointless. :oops: :roll:
Tuttu homma itselläkin että seuraavana päivänä oksettaa. Kun on kunnolla under influence niin ei okseta yhtään, mutta seuraavana päivänä saa niellä oksennusta.
Vai toimiiko?
kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen »

se huono olo tulee ainakin mulle,jos en syö nappi kuurin aikana. Esim suklaapatukka korjaa olon melkein heti tulee jopa lisä euforiaa suklaasta. En ole koskaan mitannu verensokereita vaikuttaneeko teet sokeri tasapainoon.
Masis wrote:Tramadolista oon saanu pahimmat kusilukot, mites teillä? Joskus napsin noita T1 depotteja ja viimeinen annos kymmenen maissa, kello kahdelta sitten heräsin ja menin tupakalle pää pöhnässä. Siitä sit kuselle ja oli ihan pakko mennä istumaan. Silmät kiinni nuokuin siinä pöntöllä varmaan viisi minuuttia ja kusemisesta ei tullut kyllä yhtään mitään :doh: Olin päivän mittaan tainnut syödä sen 500mg tramadolia hitaasti boostien.

Tramadolissa tykkään siitä, kun se piristää nousuissa. Kaverille tarjosin 400mg ja itse otin myös saman, hitaasti rouskien iltapäivän ja illan mittaan. Tuli tehtyä punnerruksia, soitettua bongorumpuja ja laulettua itämaisia lauluja (ainakin omasta mielestäni ne oli itämaisia) BONGORUMPUJEN tahtiin ja siitä sitte baariin. Piti mennä haukkaamaan vähän happea kun olo huononi ja päädyin sitten menemään pihalle oksentamaan :D . Todennäköisesti alkoholilla oli myös suuri osuus oksennuksen lentämisen auttamisessa. Kerran olen kodeiinista oksentanut, kolmesti tramadolista. Tulee aina tosin noita depotteja syötyä, mikä on johtanut siihen, että niitä syö kaksin käsin kun ei tunnu nousevan tarpeeksi kovaa.

En ole koskaan tainnut nopeita tramaleja vetää. Miten nopeasti ne tuntuvat nousevan?
krisse
Tuppisuu

Post by krisse »

Huonoon oloon törmätty täällä myös... Ihan vaan muutaman kerran oon syönyt (100 mg on meikätytölle täysin pömisevä määrä), mutta ekalla kerralla varsinkin loppuaika oli melko epämiellyttävää. Noin 7 h jälkeen olo on just sellanen että oksettaa niin että pakko vaan makoilla ja nukahdella, heti jos herää tai nousee niin ihan hirveä olo. Ei kovin rentoa siis. Mutta myöhemmillä kerroilla (esim nyt) paha olo on kyllä sitten jäänyt pois. Tää on käsittääkseni ihan ominaista oppareille yleensäki et ekoilla kerroilla varsinki oksettaa mutta useampien käyttökertojen myötä paha olo jää pois?
Pen
OD

Post by Pen »

Juu, vähän kaikissa oppareissa tota on. Ekat kerrat oli jopa epämiellyttäviä, nykyään nauttii.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

^^Pahoinvointilääkkeitä voi kokeilla. Esimerkiksi Marzinea tai Postafenia. Reseptillä on sitten esim Stemetil.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

mellow wrote:^^Pahoinvointilääkkeitä voi kokeilla. Esimerkiksi Marzinea tai Postafenia. Reseptillä on sitten esim Stemetil.
Marzine on todettu hyväksi, ja muistakaa se nesteytys! Se jeesaa estämään pahoinvointia.

Itellä tramaleissa pahoinvointi ei ole tavatonta. Marzine ja vedenjuonti auttanut kuitenkin.
Edit. Mehuhan on oiva tapa pitää neste- ja sokeritasapaino hyvänä. ^_^
. . . (--) °
00000000
Psykonautti

Post by 00000000 »

Mushru wrote:
mellow wrote:^^Pahoinvointilääkkeitä voi kokeilla. Esimerkiksi Marzinea tai Postafenia. Reseptillä on sitten esim Stemetil.
Marzine on todettu hyväksi, ja muistakaa se nesteytys! Se jeesaa estämään pahoinvointia.

Itellä tramaleissa pahoinvointi ei ole tavatonta. Marzine ja vedenjuonti auttanut kuitenkin.
Edit. Mehuhan on oiva tapa pitää neste- ja sokeritasapaino hyvänä. ^_^
Mehu on hyvä tapa pilata hampaat.
Murru
Tuppisuu

Post by Murru »

Tramadoli olisi miedommista jarruista lempparini ellei se aiheuttaisi tätä jatkuvaa silmäluomien ja jalkojen nykimistä.
Pienilläkin annoksilla tuntuu niinkuin olisi yhtäaikaa 10 elohiirtä silmissä. Olis kiva tietää mistä tää nykiminen johtuu? :|
Kaikki kirjoittamani on fiktiota.
Pen
OD

Post by Pen »

Tramadoli nostaa kouristusriskiä, siitä noi jalan nykimiset.
Koita ottaa rivatrilia tramadolin alle pieni määrä ja testaa, muuttuuko asia. Minkä kokoisia annoksia käytät ja mitä tramadoli-valmistetta?
Last edited by Pen on Mon 16 Jun 2014, 03:10, edited 1 time in total.
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

Laskee kouristuskynnystä. Lääketieteessä turvarajaa pidetää 400mg. Tähän määrään dose (jossei pienempi annos riitä) nostetaan hitaasti jossei aiempaa kokemusta lääkeaineesta.
Parhaat karstat on pohjalla.
Murru
Tuppisuu

Post by Murru »

Pen wrote:Tramadoli nostaa kouristusriskiä, siitä noi jalan nykimiset.
Koita ottaa rivatrilia tramadolin alle pieni määrä ja testaa, muuttuuko asia. Minkä kokoisia annoksia käytät ja mitä tramadoli-valmistetta?
Hyi, nyt alko pelottaa et saan seuraavalla kerralla jonkun epilepsiakouristuksen :o käytän siis sillontällön ilman toleja pieniä määriä, 100- 150mg tramal retardia murskattuna ja juomaan sekoitettuna. Ajattelin että se kouristusriski nousisi vasta yli 400mg päiväannoksen kohdalla :| enpä saa mistään rivoja kokeiltavaksi, olisi kyllä kiva tietää lähtiskö niillä noi nykimiset.
Kaikki kirjoittamani on fiktiota.
Pen
OD

Post by Pen »

Ihmisestä kiinni toi on ja jos sulla on muita lääkkeitä käytössä, kuten bupropioni niin ne yhdessä voi olla aika kouristusaltis combo - kaverini on saanut tramal + bupropionista ja mxe + bupriopionista kohtaukset.
00000000
Psykonautti

Post by 00000000 »

tramadolihan on paras lääke knu sitä syö päivittäin kuukausia, en ole henkilökohtaisesti parempaan lääkeeseen töymännyt, vittumaisetl ääkärit eivät vain halua määrätä sitä niin runsain määrin ja isoilla annoksilla. Ulisijat hiuksista samantien vittuun, eli muualle itkemään jos ärsyttää tämä kommentti.
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

00000000 wrote:tramadolihan on paras lääke knu sitä syö päivittäin kuukausia, en ole henkilökohtaisesti parempaan lääkeeseen töymännyt, vittumaisetl ääkärit eivät vain halua määrätä sitä niin runsain määrin ja isoilla annoksilla. Ulisijat hiuksista samantien vittuun, eli muualle itkemään jos ärsyttää tämä kommentti.
Sattuko päänahkaan?
Parhaat karstat on pohjalla.
urhopurho
Karvakuono

Post by urhopurho »

Jos on kusilukkoi niin itellä on aina auttanu hengityksen pidättäminen. 30 sekkaa ja alkaa virtaan, joutuu vaa pidättää koko ajan ettei katkee. Vähän vittumaista mut pitempien putkien aikana ehtii tottua. En sit ota vastuuta jos joku pökrää ja lyö päänsä lattiaan :D
kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen »

ehdottomasti samaa mieltä. kaikille ei käy mut mulle on,kun nenäpäähän. Sopivalla annoksella on velatkin saatavia. Tosin tolet nousee huikeiksi,jos ei pitäs päivän paussia välillä. Kusi lukko tuli alkuun mutta nyt kolme vuotta lähes päivittäin käytettynä ei lukoista tietookaan. Mulla siis resepti eli itestä kiinni riittääkö napit kuukaudeksi vai tuleeko loppukuusta pakkopaasto.

00000000 wrote:tramadolihan on paras lääke knu sitä syö päivittäin kuukausia, en ole henkilökohtaisesti parempaan lääkeeseen töymännyt, vittumaisetl ääkärit eivät vain halua määrätä sitä niin runsain määrin ja isoilla annoksilla. Ulisijat hiuksista samantien vittuun, eli muualle itkemään jos ärsyttää tämä kommentti.
00000000
Psykonautti

Post by 00000000 »

kuikkakoponen wrote:ehdottomasti samaa mieltä. kaikille ei käy mut mulle on,kun nenäpäähän. Sopivalla annoksella on velatkin saatavia. Tosin tolet nousee huikeiksi,jos ei pitäs päivän paussia välillä. Kusi lukko tuli alkuun mutta nyt kolme vuotta lähes päivittäin käytettynä ei lukoista tietookaan. Mulla siis resepti eli itestä kiinni riittääkö napit kuukaudeksi vai tuleeko loppukuusta pakkopaasto.

Kuten olenkin jo maininnut niin ei ole tramadolista parempaa mielenterveyslääkettä. Kyllä asiat tuntuu menevän hyvään suuntaan kun vähän tramadolia ottanut, en huomannut tuon vaikutuksen häviävänän edes parin kuukauden kuurittelun jälkeen, samana vuona vielä kolme kuukautta samanlaista kuurittelua. Nyrkkisääntönä suosittelen depot-tabletteja, nopeavaikutteiset ovat vain haitaksi, jos ottaa 500-1000mg pitkin päivää depotteina, niin se riittää hyvin pitämään tasaisen mielekkään mielentilan, aamulla voi tosin himena hikoiluttaa. Mutta itselle oli tuossa vaiheessa rutiiniks eka käydä vetämässä kunnon pekoni, muna ja kowboyperuna aaminainen heti alkuun, vahvalla kahvilla toki, sitten hedelmiä messiin ja ekat 500mg depotteina alas, sitten kuuden tunnin päästä toisen 500mg. Toisaalta välillä pärjäsi ihan 400mg insta realase dosella koko päivän, mutta skein kannatta jaotella niin että aamulla 200mg sitten illemmalla toinen 200mg. Ei muuten ole parempaa mielialalääkettä vielä keksitty. Toisaalta huomasin että siinä 700mg annoksen kohdalla alkoi esiintymään sellaisia ikäviä lieveilmiöitä kuten silmien pullottelua, sillain piritapaan ja kaikken rasittavin sivuvaikutus oli 1000mg annoksella puhekyvyn huonontuminen, sellaista kunnon afasiatyyppistä oireilua, yli 1,5g annoksella sitten puhuminen ei onnistunu ollenkaan. Siinä oikeataan ainoat miinukset aineelle. Mutta periaatteessa tolen pystyy pitää suhtkoht hallinnassa, kunhan ei ylitä 1g annosta, oikeataan huomastin ett 1g kohdilla tulee tolelel katto, eli sillä dosella tramadoli toimii aina, mutta enempää ei kannata lähteä ottamaan.

Tässä itseopiittulääkäri suosittelee jos monenmoiseen psyykkiseen vaivaan tätä lääkettä, buprenorfiini vasta myrkkyä onkin, siitä psykää erossa, tramadoli sen sijaan taas on oiva lääke, mutta kunhan sitä saa kohtuuhinnalla. Itselle meni instarealease 500mg annos maksamaan 1e/pv. depotit sitten olikin 5e/pv, eli sinänsä instrealease voi käyttää melko stressaamattomasti, sillä rahaa ei noihin mennyt ollenkaan, jos nyt innostui pameilla suojaamaan kouristuksilta, niin ehkä otti 700mg, mutta jopa 1000mg annokset maksoivat maksimissaan 2e.

Tässä omia ajatuksia, ottakaa opiksi, siinä on monella purtavaa, eri mieltä olevat ovat toki tervetulleita ignorelistalleni, siellä on vielä tilaa.
zerk

Post by zerk »

Tramadoli oli ihan kohtuullinen opioidi silloin kun toleranssi oli vielä pieni, mutta pidän silti buprenorfiinia parempana opioidina päivittäiseen käyttöön - oli kyseessä sitten kipulääkitys tai muu käyttö. Mun kokemus on, että toleranssin kasvaessa tramadoli muuttuu todella tehottomaksi kipulääkkeenä ja annosten kasvaessa ikävät sivuvaikutukset lisääntyvät merkittävästi.

Kodeiinin ja tramadolin yhdistelmä toimii edelleen hyvin - ainakin kuosaamiseen.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

No siis tramalillahan on opioidi vaikutuksen jälkeen tosi paljon vaikutuksia serotoniini reseptorissa ja tietääkseni tramalia käytetään pieninä annoksina espanjassa masennukseen, mielialahäiriöihin, ahdistukseen/paniikkihäiriöön jopa.
kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen »

Dexma wrote:No siis tramalillahan on opioidi vaikutuksen jälkeen tosi paljon vaikutuksia serotoniini reseptorissa ja tietääkseni tramalia käytetään pieninä annoksina espanjassa masennukseen, mielialahäiriöihin, ahdistukseen/paniikkihäiriöön jopa.
Tramadol on muuten esim pirin kanssa hengenvaarallinen ihmisille,joilla on taipumusta serotoniini oireyhtymään vai oliko,et se voi tulla jokaiselle sekakäyttäjälle. Jos joku tietää tarkemmin valaiskoon asiasta.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

kuikkakoponen wrote:
Dexma wrote:No siis tramalillahan on opioidi vaikutuksen jälkeen tosi paljon vaikutuksia serotoniini reseptorissa ja tietääkseni tramalia käytetään pieninä annoksina espanjassa masennukseen, mielialahäiriöihin, ahdistukseen/paniikkihäiriöön jopa.
Tramadol on muuten esim pirin kanssa hengenvaarallinen ihmisille,joilla on taipumusta serotoniini oireyhtymään vai oliko,et se voi tulla jokaiselle sekakäyttäjälle. Jos joku tietää tarkemmin valaiskoon asiasta.
Eipä piri oikein ole serotoerginen, joten se ei ole niin vaarallinen tramadolin kanssa (tosin alentaa kouristuskynnystä entisestään). Tosin metamfetamiini on serotoerginen, joten se voi johtaa serotoniinioireyhtymään. Ekstaasi sitten tosiaan on hengenvaarallinen ihan jokaiselle käyttäjälle.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Huomasin tänään jännän jutun. Olen rouskinut viikon tramalia, about 400-500 mg päivässä. Joka päivä ollut hemmetinmoinen kusilukko, pidin yhden päivän välipäivän ja tänään mennet jo 800 mg, eikä kusilukosta tietoakaan. Aika mielenkiintoista, en toki valita! :P

Hyviä nää liukenevat tabut, pörähtää kovempaa ja nopeemmin! Paskan makusia, mutta itsellä toimii parhaiten. Voihan ne toki niellä myös sellaisenaan. :twisted:
doof
Kameleontti

Post by doof »

Tietääk joku et miks tramal ei toimi edes hurjilla annoksilla kun joskus toimi "jo" 400mg. Toleranssi ei oo se juttu eli joku muu on muuttunut mutta mikä ja miten?
zero
Kameleontti

Post by zero »

doof wrote:Tietääk joku et miks tramal ei toimi edes hurjilla annoksilla kun joskus toimi "jo" 400mg. Toleranssi ei oo se juttu eli joku muu on muuttunut mutta mikä ja miten?
itelläkään ei edes 2000mg sano mitään. ei toimi todella moni muukaan päihde. mutta ei tästä vaihteeks enempää.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen »

zero wrote:
doof wrote:Tietääk joku et miks tramal ei toimi edes hurjilla annoksilla kun joskus toimi "jo" 400mg. Toleranssi ei oo se juttu eli joku muu on muuttunut mutta mikä ja miten?
itelläkään ei edes 2000mg sano mitään. ei toimi todella moni muukaan päihde. mutta ei tästä vaihteeks enempää.
Onko muitten aineitten käyttöä pohjilla? Ilmeisesti serotoniini reesptoreihin vaikuttavat aineet heikentää Tramalin vaikutusta. Jostain syystä elimistö ei muunna tramadolia morfiiniksi tai sen kaltaiseksi aineeksi ja näin ollen ei oloja siitä saa. Kommentoisko joku jolla on tuota lääkkeitten vaikutusmekanismi tietoo enemmän,kun minulla? Tiettyjen lääkkeitten ynteisvaikutuksesta voi tulla kumoamis efekti eli joku lääke kumoaa toisen vaikutuksen.