Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
LeFairylette
OD

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by LeFairylette »

Mä en oo purjonnu ikinä bupresta, thank god, koska vihaan kyseistä toimintoa yli kaiken!
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Tätä on mennyt viime kuukausina aika paljon. Nyt kesti kahdella ihmisellä 2 texii noin 4 vrk, eli aika pienillä annoksilla mennään. Alkoholia ei enää uskalla juoda koska se laukaisee mulla opareflat.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

mauseri wrote: Alkoholia ei enää uskalla juoda koska se laukaisee mulla opareflat.
Huomattu että isommilla annoksilla joo ei yhtään olo parane näin...

Pieniä dosejakin alkoa ottaessa joskus alkaa nopeasti refulus painaa... Jännä.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

King Ink wrote:Oksensin ekalla kerralla reilusti alle millin annoksesta, oisko ollut joku 0,6 peräti. En ole ihan varma. Ja sen jälkeen ihan järkyt valveunet ja kylmä hiki. Eli kannattaa ihan pienellä määrällä aloittaa. Mitä hittoo, jos tätä sieraimiin annostelee, niin mikä estää ottamasta 10-20 minuutin kuluttua lisää jos jää vajaaks?
No kannattaa vähän kauemmin kuitenkin odottaa, nokkaan ei itselläni juuri edes sano mitään, ennen kuin on 30 min kulunut ja täysien vaikutusten saamiseen menee vähintään tunti.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Petri6 wrote:
King Ink wrote:Oksensin ekalla kerralla reilusti alle millin annoksesta, oisko ollut joku 0,6 peräti. En ole ihan varma. Ja sen jälkeen ihan järkyt valveunet ja kylmä hiki. Eli kannattaa ihan pienellä määrällä aloittaa. Mitä hittoo, jos tätä sieraimiin annostelee, niin mikä estää ottamasta 10-20 minuutin kuluttua lisää jos jää vajaaks?
No kannattaa vähän kauemmin kuitenkin odottaa, nokkaan ei itselläni juuri edes sano mitään, ennen kuin on 30 min kulunut ja täysien vaikutusten saamiseen menee vähintään tunti.
Okei, kiitos tiedosta. En muista omista bubrekokemuksistani niin tarkasti, mutta kaikki muu nasaalisesti nauttimani on alkanut toimimaan huomattavasti nopeammin. 10-30 minuuttia mielestäni täysiin vaikutuksiin. Tottakai kannattaa odottaa kauemminkin jos ei ole mikään tajuton kiire saada nuppia turvoksiin.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Mulla menee nokkiin vedettynä varmaa lähemmäs 40 minuuttia että toimii kunnolla. Joten kyllä kannattaa varmaan tunnin verran kuulostella mikä on olotila.
Neste
OD

Post by Neste »

Nousee tosiaan erittäin hitaasti. Mulle ilman toleja 0.1-0.2mg toimii jo ihan hyvin ja kun en saa tästä mitään euforiaa niin en näe mitään syytä ottaa enempää.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

hmm.

Kyl mä muistaisin niistä omista subu kokemuksista ilman toleja, että monesti meni niin, että alkoi toimiin aika nopeasti, mut aika pitkään meni ennenkuin täysillä toimi. Monesti yli tuntiinkin ennenkuin alkaa mitenkään notkumaan. Oksentaminen yleensä alkaa jonkun 4 tunnin päästä vasta...

Ihan ihan ekoilla kerroilla suosittelen aloittaan 0,25 tai 0,5 ja ei ota enempää illan aikana, sit seuraavalla kerralla vähän enemmmän. Saatta yllättävän kauan toimia hiton kovaa jos ottaa liikaa...
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Aattelin nyt näin että ku on opamox 150mg alla plus klas telaria ja vähä hatsia niin otan vielä 0,3mg subua ku ei oo ny sen enempää kokemusta :D
Periaatteet perustana, totuus selustana.
Skilla
Lepakko

Post by Skilla »

placebo wrote:Aattelin nyt näin että ku on opamox 150mg alla plus klas telaria ja vähä hatsia niin otan vielä 0,3mg subua ku ei oo ny sen enempää kokemusta :D
Voi poikaa. Jos sun aiemmat opparikokemukset on kodeiini ja otat tollasen bentsoläjän päälle, olkoon sen .3mg subua, niin saattaa olla hengityslama lähellä. Kun näät tän postauksen, niin postaa uudestaan, että tiedestään sun olevan hengissä viel! Ei näin, ei näin.
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

No itseasiassa tossa tuli sitte kiskattua koko milli sitä tavaraa nokkaan... Vittu mä oon idiootti, koskaa oikeen edes ryyneillä kuosaile, mutta jotenkik se nyt vaan meni siihen. Hengissä siis ollaan, mutta tyhmä veto.... Seuraavaks pelkkä subu+hatsi niin tietää edes että miltä se subu tuntuu...
alterego
Karvakuono

Post by alterego »

Liukeneeko subu hyvin normaalilämpöiseen veteen? Onko 0,2mg sopiva doussi hihaan ilman toleja?
Pen
OD

Post by Pen »

placebo wrote:No itseasiassa tossa tuli sitte kiskattua koko milli sitä tavaraa nokkaan...
Huh huh, toivottavasti sulla on osaavaa seuraa jos alkaa hengitys laamantumaan. Jos ei oo, niin koita sellasta saada mikäli mahollista. Aika hurjat on nääs doset.

No mut pärjäile ja ilmottele miten ilta meni. Turha stressata kun vedot on jo otettu, paitsi tietenkin siinä vaiheessa jos alkaa vähänkään vaikuttamaan siltä että öyskyttää.
Timp3
Kameleontti

Post by Timp3 »

alterego wrote:Liukeneeko subu hyvin normaalilämpöiseen veteen? Onko 0,2mg sopiva doussi hihaan ilman toleja?
Kyllä liukenee.. Ja kannattaa alottaa tosiaa nui pienellä dosella jossei oo kokemusta.. Mutta tuosta vedestä, että oon kuullu väitteitä et lämmin vesijohtovesi sisältää enemmän bakteereja kuin kylmä.. tiiä sitte :D
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx
Neste
OD

Post by Neste »

Timp3 wrote:Mutta tuosta vedestä, että oon kuullu väitteitä et lämmin vesijohtovesi sisältää enemmän bakteereja kuin kylmä..
Tuon nyt tietää ekaluokkalaisetkin. En lähtis mitään hanavettä rännäilemään, mutta kukin tyylillään...
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

itse ostaisin apteekista injektointiin tarkoitettua vettä jos rännäilisin, 0,5mg kuullostaa ihan hyvältä aloitus doselta.
1mg nokkiin ilman toleranssia toimi todella kovaa. Liukenikohan se parhaiten viileään veteen..
In the land of the blind, one-eyed man is the king
cook
Lepakko

Post by cook »

Metku wrote: Liukenikohan se parhaiten viileään veteen..
Kyllä lähestulkoon kaikkien aineiden vesiliukoisuus kasvaa lämpötilan noustessa. Viileää vettä suositellaan käytettäväksi siksi, että muun roinan liukenevuus on mahdollisimman huono jolloinka putkistot kiittää, varsinkin jos ei filtteröi. Ja vaikka filtteröisikin niin viileä liuos silti, ei se filtteri liuenneita aineksia poista.
zerk

Post by zerk »

Bupre on säännöllisessä käytössä yllättänyt mut mitä tulee kivunlievitystehoon. Olin jo valmistautunut siihen, että kuukauden kokeilun jälkeen pyydän vaihtoa teemuista joko oksikodoniin tai morfiiniin, mutta totesin pärjääväni näillä ihan tarpeeksi hyvin. 1,2mg/vrk riittää ihan mainiosti, kivut pysyy siedettävällä tasolla. Oon aika hiton onnellinen siitä, ettei mun tarvitse vielä siirtyä vahvempiin opioideihin.
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Penttike wrote:
placebo wrote:No itseasiassa tossa tuli sitte kiskattua koko milli sitä tavaraa nokkaan...
Huh huh, toivottavasti sulla on osaavaa seuraa jos alkaa hengitys laamantumaan. Jos ei oo, niin koita sellasta saada mikäli mahollista. Aika hurjat on nääs doset.

No mut pärjäile ja ilmottele miten ilta meni. Turha stressata kun vedot on jo otettu, paitsi tietenkin siinä vaiheessa jos alkaa vähänkään vaikuttamaan siltä että öyskyttää.
Hyvin kai se ilta silti meni vaikka koko millin vedin. Ja sitä ennen oli silti tullu vedettyä 180mg opamox ja 2 telaria. En muista koko illasta mitään ja se ei ole mun tapasta. En kyl osaa edes sanoo yhtää, et miten toi subu vaikutti ku olin muutenki niin sekasi. Taisin oluenki siinä juoda. Ärsyttää ku menny ny taas tää käyttö komboiluks ja seko-olon hauksi, tarttis keskittyä yhtee päihteesee kerrallaa, et osais keskittuy siihe oloo...niinku mää nyt pajareis :)
xPetu
Psykonautti

Post by xPetu »

Olen monesti kuullut puhuttavan että sirdaludit boostaisivat subutexia huomattavasti, joten kysymykseni kuuluu: IV käytössä vedetäänkö sirkat myös hihaan ja jos vedetään niin pitääkö ne filteröidä? Minkä kokoisilla annoksilla on hyvä kokeilla boostia?
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

xPetu wrote:pitääkö ne filteröidä?
Pitää.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Tässä yhtä tuttuu sivusta seuranneena tuli mieleen että mitä bupre tekee raskausaikana sikiölle? Onko siit jotai tutkimuksii...
Koittanu sanoa että ei taida olla kovin fiksua, mutta mua ei taaskaa kuunnella.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Opioidiriippuvaisilla raskaaana olevilla naisilla naisilla pitäisi annokset pitää tasaisena, vieroitusoireet voivat aiheuttaa mm. keskenmenon.

Muistelisin joskus lukeneeni että opioidien käytöllä ei sinänsä olisi sikiöön vaikutuksia.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Timp3
Kameleontti

Post by Timp3 »

TaGGu wrote:Tässä yhtä tuttuu sivusta seuranneena tuli mieleen että mitä bupre tekee raskausaikana sikiölle? Onko siit jotai tutkimuksii...
Koittanu sanoa että ei taida olla kovin fiksua, mutta mua ei taaskaa kuunnella.
Jossai dokkarissa oli, että buprella ei pitäs olla mitää vaikutusta sikiölle.. Ettei imeytys istukan kautta tms (?)

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/a ... usinnumero

Tuossa jotai tietoa.. En kyllä ite jaksanu lukee
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx
cook
Lepakko

Post by cook »

Ihan niin paljon tietoa buprenorfiinin vaikutuksesta sikiöön ei ole kuin esmes metadonin, jonka käytöstä on pitkä ja turvallinen kokemus. Molempien pitäisi kuitenkin olla turvallisia, tietenkin sillä varjolla että lapsi syntyy opioidiriippuvaisena mikä lienee kuitenkin pienempi paha kuin mahdollinen keskenmeno johtuen vieroitusoireista. Buprenorfiinin yhteydessä lapsen syntymän jälkeinen vieroitus on helpompaa vs. metadoni.

Suboxonea ei käytetä raskaana oleville johtuen naloksonin mahdollisesta haitallisuudesta sikiölle.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

xPetu wrote:Olen monesti kuullut puhuttavan että sirdaludit boostaisivat subutexia huomattavasti, joten kysymykseni kuuluu: IV käytössä vedetäänkö sirkat myös hihaan ja jos vedetään niin pitääkö ne filteröidä? Minkä kokoisilla annoksilla on hyvä kokeilla boostia?
Itse en heittäisi niitä (no en kyllä sitä subuakaan, mutta se ei nyt ole pointti), koska seurauksena saattaa helposti olla tipahdus. 2-4mg nieltynä/kielen alta on itselleni sopiva annos buustaamaan opioideja.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Petri6 wrote:
xPetu wrote:Olen monesti kuullut puhuttavan että sirdaludit boostaisivat subutexia huomattavasti, joten kysymykseni kuuluu: IV käytössä vedetäänkö sirkat myös hihaan ja jos vedetään niin pitääkö ne filteröidä? Minkä kokoisilla annoksilla on hyvä kokeilla boostia?
Itse en heittäisi niitä (no en kyllä sitä subuakaan, mutta se ei nyt ole pointti), koska seurauksena saattaa helposti olla tipahdus. 2-4mg nieltynä/kielen alta on itselleni sopiva annos buustaamaan opioideja.
SIIS FILTTERÖI HYVÄ MIES NE SIRKAT ! HOZXHOJJAA! Totta helvetissä ne fimataan, käsiä irronnu nimenomaan sirdaludin huonon filtteröinnin takia. :oops:
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
addfix
Karvakuono

Post by addfix »

Ehdottomasti ne sirkat filtterin läpi, sit ku näet ne mäskit klikissä ni tajuut miks. Mut vähän subutexistäkin, että ei mee liiaksi OT. Omasta mielestä on ihan hyvä kombo, koska pelkästään bupre ei itsellä vie kaikkia kipuja pois, vaikka vahva lääke itsekseenkin on, mutta sirkkoihin yhdistettynä saan pahana särkypäivänä itseni liikenteeseen, kun pelkällä subulla on viellä jotain kipuja havaittavissa tietyillä alueilla. En viihdekäytössä tätä komboa ole paljon kyllä nauttinut, mutta näin ihan lääkityksenä on asiallinen. Itse kyllä syön sirkat kombottoaessa, en oo tainnu ku pari kertaa nakannu hihaan ja tietenkin ensiksi väsäät sirdaludin ja sillä nesteellä bupret.
Et voi kokea mitään, mitä sinussa ei ole.
Breaker
Karvakuono

Post by Breaker »

Lukisin mielelläni kertomuksia taistelusta tätä bubrekoukkua jättäessä pois. Olen aika pitkällä jo nyt, mutta
vaikeimmat ajat ovat vasta edessä kuitenkin.
Te jotka tiedätte kokemuksesta voisitte olla suuresti avuksi tässä!
Missä vaiheessa korvaushoitoa tai annosta tulee vaikeimmat ajat eteen ne tiedot mitä tällä hetkellä
tiedän ovat 4-6mg korvilla se vaikein aika jolloin helposti tulee retkahduksia ja nuo sudenkuopat mielelläni
väistelisin parhaani mukaan mut siihen tarvitaan oikeaa kokemusta tästä aiheesta.
VXA
Kameleontti

Post by VXA »

Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.