tramadoli

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
jonza
Psykonautti

Re: Re:

Post by jonza »

jesuiitta wrote:
jonza wrote:Opiaatti-tole ei päde tramaleihin.
Tasan tarkkaan pätee. Tramadoli on opioidi ja sitoutuu opiaattireseptorihin siinä missä muutkin samaan ryhmään kuuluvat aineet.
Joku voi tietty tykätä siitä isoina annoksina enemmän, kun se muistaakseni toimii ihan eri reseptorienkin kautta silloin.
Jaa? Tuskinpa. Vähän mutuilun makua tässä viestissäsi oli...
Niin kyllä vähän taisin mutuilla. Tässä sitten täsmennyksiä. Tramadolin vahvin metaboliitti on suureksi osaksi mu-opioidireseptorin kautta vaikuttava aine, mutta tramadoli itse taas ei vaikuta mu-opioidireseptoreihin juuri lainkaan. Vaikutus välittyy eri reseptorien kautta siis jos ensikierron metabolia ohitetaan. Isommilla annoksilla vaikutus kohdistuu siis suurelta osin eri reseptoreihin, kun maksa ei pysty metabolisoimaan tramadolia loputtomiin. Tramadoli itsessään vaikuttaa eri tavalla, joten sen annostuksen nostaminen ei tietyn tason jälkeen enää juurikaan voimista sitä vaikutusta, vaan vaikutus on erilainen lääkkeen siltä osalta joka ei ehdi metabolisoitumaan.

Tramadolin vaikutustapa poikkeaa voimakkaasti morfiinin ja muiden perinteisten opiaattien vaikutuksesta. Opiaattitoleranssi ei ole täysin merkityksetön asia tramadolin kohdalla, mutta sillä ei kyllä ole lähellekkään vastaavaa merkitystä kuin perinteisimpien opiaattien kohdalla. Morfiinin ja kodeiinin välillä syntyy täydellinen ristikkäistoleranssi, mutta toleranssi morfiiniin ei esimerkiksi tarkoita että tramadolitole olisi noussut vastaavasti. Tramadolihan vaikuttaa mu-opioidi reseptorien lisäksi ainakin serotoniinin ja noradrenaliinin takaisinotonestäjänä. Lisäksi tramadoli on vielä muskariinireseptori M1-salpaaja. Periaatteessa tramadolin vaikutus on siis sekoitus opiaattia, antikolinergia, ssri:tä ja snri:tä. Tramadolin vaikutus opiodi-reseptoreihin on melko heikko, mutta noi muut vaikutukset tehostavat sen analgeettisiä vaikutuksia, joten opiaattitolella ei todellakaan ole erityisen suurta merkitystä tramadolin tehon kannalta.

Selväähän se on että jos on koukussa, niin pahemman koukun tasoittelemiseen saattaa tarvita enemmän tramadolia, mutta se ei ole sama kuin toleranssi. Tramadoli on yleensä erittäin hyvin siedetty, eikä sen vaikutukset kasva samalla tavalla annosta nostamalla, joten isojen annosten käyttö ei ole mikään osoitus toleranssista. Varovainen tarvii aina olla kun uutta lääkettä käyttää, ja tramadolin kohdalla sitä varovaisuutta pitäisi olla opiaattitolesta riippumatta.
w
Psykonautti

Re: tramadolin käyttö "nautinto"aineena?

Post by w »

Tänään tuli kokeiltua tramadolia.. Ei mitää ihmeellistä, ei potkinu hirveesti. Mitään euforioita en ainakaan huomannu.

Otin 400mg depotteja kuuden aikoihin illalla, pieniä vaikutuksia huomas jo tunnin päästä. Huiput joskus kymmenen aikaan, olin aika lötkönä ja tuli vähän huonokin olo mutta se meni nopeasti ohi. Nyt väsyttää helvetisti. Aika turha imo... Pitää varmaan kokeilla uudestaan joskus. Olis noita nopeevaikutteisempia 50mg kapseleita 6kpl.

Niin, ja nollatolella otin. Ellei random panacodit (20kpl paketti) 2kk sitten nosta kauheesti toleranssia opiaatteihin?
Happohuppu
Apteekki

Re: Re:

Post by Happohuppu »

jonza wrote:Selväähän se on että jos on koukussa, niin pahemman koukun tasoittelemiseen saattaa tarvita enemmän tramadolia, mutta se ei ole sama kuin toleranssi. Tramadoli on yleensä erittäin hyvin siedetty, eikä sen vaikutukset kasva samalla tavalla annosta nostamalla, joten isojen annosten käyttö ei ole mikään osoitus toleranssista. Varovainen tarvii aina olla kun uutta lääkettä käyttää, ja tramadolin kohdalla sitä varovaisuutta pitäisi olla opiaattitolesta riippumatta.
Omien kokemusteni mukaan toleranssi tramadoliin nousee aika lailla samaa tahtia kuin tole muihinkin oppareihin. Esimerkiksi kerran pidin Tramaleista taukoa ja käytin sillä välin oksikodonia ja fentanyyliä. Kun tole niihin oli noussut huimasti, siirryin takaisin tramadoliin ja huomasin, että myös tole siihen oli noussut huimasti.
Looking for planet Gong...
d.j.pratt
Karvakuono

Post by d.j.pratt »

itellä menee 600 vrk eikä mitään huvivaikutusta, hyvä kun edes hoidollista vaikutusta. Kerran särki selkä ihan vitusti, oli nikamat 9 ja 11 murtunut itsestään kun olin nukahtanut koneelle, heräsin helvetinmoiseen kipuun ja nappasin 1200 josta seurasi se että mua jouduttiin elvyttämään sähköllä 1 2 3 IRTI *ZUMP* sen jälkeen en ole uskaltanut ottaa kuin tuon 600 vrk
junky
Psykonautti

Post by junky »

Haluan tramaa! Varastot loppu. bäääh. On tämä niin ihanaa tavaraa, huhhu. I need that euphoria!
nimim. drunk and stoned :shock:
i know a girl who cries when she practices violin
korolli
Apteekki

Post by korolli »

Ihan turhia nää tramalit... Nyt 800mg alla ja positiivisista vaikutuksista ei tietoakaan. Väsyttää vaan aika perskeleesti. Noh, aina ei vaan natsaa :?
Swoosh
Karvakuono

Post by Swoosh »

Mikäs ois suositeltava tapa nauttia näitä peräpuikkoina? 100mg peräpuikkoja (tuollaisia pitkulaisia suipponevia) olis. Pitäiskö noi vaan murskaa ja syödä vai miten?
bol
Kameleontti

Post by bol »

^ Mitä vikaa on anaaliin tunkemisessa ? :D
Swoosh
Karvakuono

Post by Swoosh »

bol wrote:^ Mitä vikaa on anaaliin tunkemisessa ? :D
Ei minulla sitä vastaan mitään ole mutta tuntuisi vain että se vaikuttaisi niin käytettynä hitaasti.

Sinne meni kaksi peräpuikkoa suuhun. Pureskelin nopeasti ja nielin. Peräpuikot ulkonäöltään, koostumukseltaan ja maultaan jotain steariinin tai kynttilän tapaista ainetta, maistuivat aika vitun pahoilta. Aina nää lääkkeet pääsee yllättämään mut aina entistä pahemmalla maulla... Mut katsotaan mitä tapahtuu. Jos ei tuo 200mg itsessään riitä mihinkään erikoiseen niin voisi nakata vaikka noita kodeiinitabuja perään.

Parisen tuntia noiden ottamisesta ja tuli lievää "painavuutta" käsiin ja pystyssä oleminen on aika huimaavaa tai sellaista perus "pöhnää". Euforiaa ehkä hieman mutta kädet tuntuu täriseviltä ja suupielessä nyki lihakset aika epämiellyttävästi. Ei kauhean ihmeellistä ainakaan vielä. Nakkasin 60mg kodeiinia perään äsken, kattoo tuntuuko missään.
Last edited by Swoosh on Thu 29 Nov 2007, 01:25, edited 1 time in total.
Lännen nopein
Apteekki

Post by Lännen nopein »

Swoosh wrote:
bol wrote:^ Mitä vikaa on anaaliin tunkemisessa ? :D
Ei minulla sitä vastaan mitään ole mutta tuntuisi vain että se vaikuttaisi niin käytettynä hitaasti.
Toimivat ehkäpä jopa hieman nopeammin ja jyrkemmin peräsuolesta kuin syötynä.
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
Exaile
Karvakuono

Post by Exaile »

omasta mielestä tramali on paljon parempaa ku texi :o 1000mg ni ihan jees kuosissa
tropic
Apteekki

Post by tropic »

Hmm... Mulla toimii tramadol myös stimulanttina, otin eilen 15min ennen duuniin menoa yhden tradolan retard 100 mg debotin. Tuntui että virtaa oli kuin jäniksellä. Jaksoi puurtaa hymyssä suin hyvissä fiiliksissä 8 tuntia todella chilleissä oloissa. Kokeilin myös istahtaa välillä hetkeksi testatakseni sedatiivisia vaikutuksia ja silloin tuntui, että olisi voinut jäädä siihen paikkaan jumittelemaan pidemmäksikin aikaan, eli alkoi lievästi notkuttamaan, mutta heti kun nousi ylös niin taas löytyi uutta energiaa, ihan kuin olisi ladannut akut siinä välissä.

En ole vielä kokeillut isommilla annoksilla, mutta luulen ettei se silloin välttämättä toimi ainakaan kovin stimulanttina.

En nyt lähde vertaamaan tätä millään tavoin amfetamiiniin, mutta jos pitäisi päättää kumpaa ottaisin piristäväksi työpäivää ajatellen, niin se olisi ehdottomasti tramadol, senkin takia etten havainnut oikeastaan minkäänlaisia negatiivisia vaikutuksia. Tämä oli siis tavallaan ensimmäinen kokeiluni, joskus kauan sitten kokeilin mutten silloin osannut oikein huomioida olotilaani.
Can it be all so simple?
korolli
Apteekki

Post by korolli »

Mulla ei parilla ensimmäisellä kerralla toiminu tramadoli juuri ollenkaan. Ensimmäisellä kerralla otin jotain 200-300mg - ei mitään vaikutusta. Toisella kerralla sitten 800mg - lievää euforiaa kun paikallaan istui, siis todella lievää, lähes olematonta. Sitten kolmannella kerralla otin 400mg ja olin övereissä semmoset 5-6 tuntia, ei ollut kivaa. Vasta kun alkoi laskemaan osasin nauttia oloista. Ja sitten olikin kohtuu mukavat olot kolme päivää.
tRip
Moderator

Post by tRip »

tropic wrote:Tuntui että virtaa oli kuin jäniksellä. Jaksoi puurtaa hymyssä suin hyvissä fiiliksissä 8 tuntia todella chilleissä oloissa. Kokeilin myös istahtaa välillä hetkeksi testatakseni sedatiivisia vaikutuksia ja silloin tuntui, että olisi voinut jäädä siihen paikkaan jumittelemaan pidemmäksikin aikaan, eli alkoi lievästi notkuttamaan, mutta heti kun nousi ylös niin taas löytyi uutta energiaa, ihan kuin olisi ladannut akut siinä välissä.

En ole vielä kokeillut isommilla annoksilla, mutta luulen ettei se silloin välttämättä toimi ainakaan kovin stimulanttina.

En nyt lähde vertaamaan tätä millään tavoin amfetamiiniin, mutta jos pitäisi päättää kumpaa ottaisin piristäväksi työpäivää ajatellen, niin se olisi ehdottomasti tramadol, senkin takia etten havainnut oikeastaan minkäänlaisia negatiivisia vaikutuksia. Tämä oli siis tavallaan ensimmäinen kokeiluni, joskus kauan sitten kokeilin mutten silloin osannut oikein huomioida olotilaani.
Täysin samaa mieltä..
Eikä sitä annostakaan kannata nostaa, sillä ainakin oman kokemuksen mukaan sivuvaikutukset vaan lisääntyy.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Usoda
LD50

Post by Usoda »

200mg depot murskattuna kahvin tai cappucinon sekaan toimii hyvin.
Itselläni lähinnä tuo sellaisen mukavan rentoutuneen olon, mukana myös hieman energisyyttä.
Vaikutus yleensä kestää mulla aamusta iltaan jos aamulla otan.
Annosta nostamalla (400mg) vaikutus tuntuu kestävän pidempään vahvempana.
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
bol
Kameleontti

Post by bol »

50mg toimii todella hyvänä krapula lääkkeenä.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

tRip wrote:
tropic wrote:Tuntui että virtaa oli kuin jäniksellä. Jaksoi puurtaa hymyssä suin hyvissä fiiliksissä 8 tuntia todella chilleissä oloissa. Kokeilin myös istahtaa välillä hetkeksi testatakseni sedatiivisia vaikutuksia ja silloin tuntui, että olisi voinut jäädä siihen paikkaan jumittelemaan pidemmäksikin aikaan, eli alkoi lievästi notkuttamaan, mutta heti kun nousi ylös niin taas löytyi uutta energiaa, ihan kuin olisi ladannut akut siinä välissä.

Täysin samaa mieltä..
Eikä sitä annostakaan kannata nostaa, sillä ainakin oman kokemuksen mukaan sivuvaikutukset vaan lisääntyy.
Sivuvaikutukset lisääntyy, mutta niin lisääntyy muutkin vaikutukset. Tramal stimuloi isommillakin annoksilla, mutta stimulaatio saattaa jäädä kyllä vähän nuokkujen alle. Jos hyvin haluaa tutustua tramadolin vaikutukseen ei 100mg:tä riitä...
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

itse aloitan aina 600mg ja sit 6-8 tunnin päästä joku 300-400 lisää niin on todella mahtava päivä,nytkin yritän xboxia pelailla mut on aika vaikeeta kun silmät ei meinaa pysyä auki..mitäs mieltä olette hinnasta:50€:30kpl 150mg tramadol?mun mielestä todella edullista verrattuna esim subuun tai muihin opiaatteihin.10 laitoin frendille ja 2 päivää mennyt ja huomiseksi on vielä 6kpl jäljellä.KIVAA!!!
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Eilen yöllä napostelin 600mg. Olin niin pahassa laitamyötäisessä, että en tuntenu mitään vaikutuksia. Tänään sit taas ollu koko päivän ihan hillittömissä pörinöissa. Ainoo ongelma on ollu se, että en saa orgasmia rakastellessa. Ilmeisesti heppi ihan turta. Vaik ei siinä mitään, ku kestää sitä ikuisesti ja kumminki tuntuu tosi hyvältä. Elikkä voinee toimia myös kestävyyden parantajana ja mahd. ehkäsynä.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
Narsissi
Psykonautti

Post by Narsissi »

HELVETIN hyvä olo tulee :)

Poltin hieman pajaa ja otin 150 mg tramalia. ensin ei mitään mutta sitten alko vitun hyvän tuntusia aaltoja tulemaan. jaloista kohti päätä :D aina kun aalto tuli ''ulos'' päästä niin oli pakko purskauttaa naurahdus koska se tuntui yksinkertaisesti niin vitun hyvälle :D kun eka aalto tuli olin sillei ''Whoooouu mitä VITTUA O_O, tuntuu ihan vitun ihanalta'' :D kannattaa kokeilal jos mahdollisuus. koitettii parin kaverin kaa ni mulla ja yhellä kaverilla toimi just ku kirjotin mut sit paria vaa rupes väsyttää vitusti. mutta ei perkele ne aallot. <3 mikää koskaan tuntunu nii hyvältä :D
Life is too short, don't stress everyday
Leave your worries behind go out and play
Life is too short, grasp it in your hand
A natural miracle, have fun while you can
DESU
Karvakuono

Post by DESU »

Sangen mielyttävä opioidi voimakkaalla euforialla. 50-200mg -annoksilla itte olen ottanut; 50mg pelittää ihan jees ja 200mg todella lujaa!
sublime
Rotta

Post by sublime »

Enpä tiedä. Noin vuosi sitten tuli parin kuukauden ajan syötyä Tramaleita aika paljon, ja silloin pidin tätä oikein miellyttävänä opioidina. Sopiva annos oli väliltä 150mg-250mg, ~150mg ei toiminut ja 300~mg aiheutti huonoa oloa. Kun viikko-pari sitten vajaan vuoden tauon jälkeen otin taas vakioannokseni, eli 250mg, tuli pääasiassa vain se huono olo, jota aiemmin olin saanut vain isommilla annoksilla, ja vaikkakin tuttua pirteää ja mukavaa hyvää oloa oli havaittavissa, ei kovin suurissa määrin eikä siitä vähästäkään oikein pystynyt nauttia pahoinvoinnin ja oksentelun ollessa melko dominoivia.

Tästä voisi vetää vaikka mitä johtopäätöksiä. Vaikkapa, että pitää olla vähän tolea pohjalla voidakseen nauttia tästä kunnolla, tai sitten, että nyt päihdemakuni ( :razz: ) kehityttyä en saa tästä samalla tavalla iloa irti kuin ennen. No enpä tiedä, oli mitä oli, pitää vielä tulevaisuudessa testailla ja katsoa, onko tämä mulle sopiva päihde vai ei. Ennen tätä uudelleenkohtaamista tosiaan olin pitänyt tramadolia lempiopioidinani testaamistani.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

200mg ei toiminu mulla oikeestaan mitenkään.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
miymau
Lepakko

Post by miymau »

Mihin tarkotukseen noi oikeesti siis edes on?
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Kipuun.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
tRip
Moderator

Post by tRip »

miymau wrote:Mihin tarkotukseen noi oikeesti siis edes on?
sxoxyvg wrote:Kipuun.
Sopisivat hyvin myös masentuneelle.

Voisikohan lääkäri määrätä esim. 'kipulääkettä' masennukseen? Vai syyllistyisikö lääkäri siinä johonkin rikkomukseen?
Kummallista ettei tajuta lääkkeillä olevan myös muita käyttötarkoituksia kuin se, mihin se on tarkoitettu käytettäväksi.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

tRip wrote:Voisikohan lääkäri määrätä esim. 'kipulääkettä' masennukseen? Vai syyllistyisikö lääkäri siinä johonkin rikkomukseen?
Kummallista ettei tajuta lääkkeillä olevan myös muita käyttötarkoituksia kuin se, mihin se on tarkoitettu käytettäväksi.
Voi määrätä. Harmi vaan, ku ei tuu nyt mitään yksittäistä esimerkkiä mieleen, mut voi kumminki.
Smack
Karvakuono

Post by Smack »

Mulla oli sellasta nestemäistä tramadolia 100mg/ml määrätty kun käsi katkes, nyt kun kaivoin sen esiin niin oli aika mahtavaa ainetta kun toimii niin nopeesti ;) Nyt on sekin tosin loppu, hauskaa oli niin kauan kun sitä kesti
bol
Kameleontti

Post by bol »

Todella kiva aine :). Yllättävän stimuloiva vaikutus, jos ei jää sängyllä jumittelemaan. Kavereiden kanssa on helppoa ja mukavaa jutella. Pyörällä ajaminen on nautinnollista.

Kesti noin 1h, kun tunsin ensimmäiset vaikutukset. Ne tuntuivat stimulaationa ja huoleiden katoamisena.
Nyt on seitsemän tuntia 200mgn syömisestä ja vaikutukset tuntuvat vieläkin.
Rauhaa 8) :arrow:

EDIT: Yhdeksän tunnin yöunien jälkeen olo on todella positiivinen, eikä minkäänlaista krapulaa ole havaittavissa.
Anonyymi

Post by Anonyymi »

Parasta ainetta näistä "miedommista" jarruista. Kestää niin jumalaisen pitkäänkin <33