Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista
-
AlproRusi
Re: Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista
Jo kahden päivän tauko tsoplikonista tekee hyvää. On muuten hyvä lääke, ei ole mitenkään vaarallinen tai koukuttava.
Tospiklonihan ei ole bentsodiatsepiini, mutta johdannainen. Hyvin ovat tuo tehneet. Ei väsymystä, ei "krapulaa" ei mitään.
15mg niin tulee uni, tosin neljän tunnin kuluttua tulee herätys.
Kerran tein sen hölmöyden, että otin illalla kuuden seitsemän aikaan 2-3 nappia oluen kanssa ja sitten kun lähdin kaupungille, niin meno oli melkoista. Molemmat kädet verillä, molemmat polvet verillä, selkä paskana.
Melkeinkä hauskaa, paitsi että teki kipeetä. Melkein sama että pitääkö tulla pikku ruhjeita kunhan ei tarvi lääkärille selitellä.
Harnutta vaan kun eii tule kankaat kuntoon. Hyvät vaatteet menee pialalle.
Mutta 15-30mg toimii kyllä mulla lääkekäytössä tosi hyvin. Kirjoittelin aiemmin, ettå 7,5mg nukuttaa helposti, mutta nyt pitää ottaa 15mg perusolotilaan. Kauppakäynti mahdoton ilman 15mg.
Pitäis varkaan mennä vertaisryhmiin tai jotai...
Tospiklonihan ei ole bentsodiatsepiini, mutta johdannainen. Hyvin ovat tuo tehneet. Ei väsymystä, ei "krapulaa" ei mitään.
15mg niin tulee uni, tosin neljän tunnin kuluttua tulee herätys.
Kerran tein sen hölmöyden, että otin illalla kuuden seitsemän aikaan 2-3 nappia oluen kanssa ja sitten kun lähdin kaupungille, niin meno oli melkoista. Molemmat kädet verillä, molemmat polvet verillä, selkä paskana.
Melkeinkä hauskaa, paitsi että teki kipeetä. Melkein sama että pitääkö tulla pikku ruhjeita kunhan ei tarvi lääkärille selitellä.
Harnutta vaan kun eii tule kankaat kuntoon. Hyvät vaatteet menee pialalle.
Mutta 15-30mg toimii kyllä mulla lääkekäytössä tosi hyvin. Kirjoittelin aiemmin, ettå 7,5mg nukuttaa helposti, mutta nyt pitää ottaa 15mg perusolotilaan. Kauppakäynti mahdoton ilman 15mg.
Pitäis varkaan mennä vertaisryhmiin tai jotai...
-
Psychonautilus
Perkele kun on joutunut taas vaihtamaan lääkäriä, ja pitää taas vakuutella ja todistella tiettyjen lääkkeiden toimimattomuutta. Unilääkkeistä kun alettiin puhua, niin sanoi, että oikeastaan pelkästään kahta määrätään - tsolpideemia ja tematsepaamia. Mainitsi kolmannenkin vaihtoehdon löytyvän, mutta että se on samantyylinen kuin tsolpideemi, mutta sillä on enemmän raportoituja sivuvaikutuksia (eli tsopikloni tais olla kyseessä). Oksatsepaamia ja diatsepaamiakin se sanoi joskus määrättävän, mutta sanoi etteivät sovellu niin hyvin nimenomaan unilääkkeiksi.
Ei ole ensimmäinen lääkäri, joka tuntuu olevan sitä mieltä, että on olemassa ainoastaan Stella, Imovane ja Tenox. Yksi lääkäri jopa suoraan väitti noin olevan - nuo ovat käytössä olevat unilääkkeet. Kai se on mentävä valittamaan, että ei nuo tennarit taaskaan toimi edes viikkoa, ja väläytettävä vanhaa Insomin-respaa.
Uuden lääkkeen kanssa pitää kanssa taas kitkutella pari-kolme päivää, kun lääkäri pyytää "jos kokeilisin kumminkin". No kokheillaan sitten, mutta kai minä itse tiedän kun mulle 2mg rivoja on määrätty että 1-2x0,5mg ei välttis riitä. Tiedän myös että 30mg oksatsepaamia kahdesti päivässä on yhtä tyhjän kanssa. Ei meinaa aina uskoa, että on ko. lääkkeistä kokemusta, ja ne joko a) eivät toimi halutulla tavalla tai b) vaativat paljon suurempia annoksia.
Tottakai on järkevää olla joku "standardi" josta lähteä - esim. 10mg diatsepaamia - mutta jo kokonsa ja kaiken muunkin takia johtuvista eroista ihmiset vaatii todella erikokoisia annoksia lääkkeitä. Ellen omaa toleranssia, en minä mitään hirveitä kourallisia tarvitse, mutta unettomuuteen/ahdistukseen/paniikkiin tarvitsisin yleensä 1,5mg Xanoria/Rivatrilia, 60mg tennaria jne., kun kyseisistä ongelmista kärsin.
Ei ole ensimmäinen lääkäri, joka tuntuu olevan sitä mieltä, että on olemassa ainoastaan Stella, Imovane ja Tenox. Yksi lääkäri jopa suoraan väitti noin olevan - nuo ovat käytössä olevat unilääkkeet. Kai se on mentävä valittamaan, että ei nuo tennarit taaskaan toimi edes viikkoa, ja väläytettävä vanhaa Insomin-respaa.
Uuden lääkkeen kanssa pitää kanssa taas kitkutella pari-kolme päivää, kun lääkäri pyytää "jos kokeilisin kumminkin". No kokheillaan sitten, mutta kai minä itse tiedän kun mulle 2mg rivoja on määrätty että 1-2x0,5mg ei välttis riitä. Tiedän myös että 30mg oksatsepaamia kahdesti päivässä on yhtä tyhjän kanssa. Ei meinaa aina uskoa, että on ko. lääkkeistä kokemusta, ja ne joko a) eivät toimi halutulla tavalla tai b) vaativat paljon suurempia annoksia.
Tottakai on järkevää olla joku "standardi" josta lähteä - esim. 10mg diatsepaamia - mutta jo kokonsa ja kaiken muunkin takia johtuvista eroista ihmiset vaatii todella erikokoisia annoksia lääkkeitä. Ellen omaa toleranssia, en minä mitään hirveitä kourallisia tarvitse, mutta unettomuuteen/ahdistukseen/paniikkiin tarvitsisin yleensä 1,5mg Xanoria/Rivatrilia, 60mg tennaria jne., kun kyseisistä ongelmista kärsin.
-
Madmike
- Lepakko
Olen kärsinyt bentsodiatsepiini-addiktiosta. Toipuminen on hyvin hidasta. Olen havainnut, että muistini on nyt parantunut ja tunteiden kokeminen on normalisoitunut.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.
-
Feya
- OD
Tuli tuossa eilen koitettua Halcionia (triatsolaamia) ja se kyllä hakkaa Insomninin ja Dormicumin mennen tullen mitä nukahtamiseen tulee. Otin sitä 0,25mg oraalisesti 4-AcO-DPT tripin loppupuolella ja jo vartissa tipahdin ja nukuin kuin tukki.
Harmi, että sitä määrätään niin harvoin.
-
zerk
Halcion on kieltämättä pirun tehokas nukahtamislääke mut ei sovi imo mihinkään muuhun. Moni lääkäri kenen kanssa on tullu juteltua pitää halcionia selkeesti vaarallisimpana bentsona ja sitä on tosiaan vielä vaikeampi saada kuin esimerkiksi dormicumia. Dorkien kanssa pelätään kai useimmiten väärinkäyttöä ja suurta addiktiopotentiaalia, kun taas halcionista on monella huonoja muistoja - muistaakseni triatsolaami liittyi joskus 90-luvulla useisiin kuolemantapauksiin.Feya wrote:Tuli tuossa eilen koitettua Halcionia (triatsolaamia) ja se kyllä hakkaa Insomninin ja Dormicumin mennen tullen mitä nukahtamiseen tulee. Otin sitä 0,25mg oraalisesti 4-AcO-DPT tripin loppupuolella ja jo vartissa tipahdin ja nukuin kuin tukki.
-
Petri6
- OD
Tuossa oma kokemukseni triatsolaamista: http://psyvault.net/viewtopic.php?f=2&t=697#p121155
Pyrin kyllä tästä lähtien välttämään kokonaan, tai ainakin sitten niin, etten ota haltuuni yhtä nappia enempää.
Pyrin kyllä tästä lähtien välttämään kokonaan, tai ainakin sitten niin, etten ota haltuuni yhtä nappia enempää.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
paarmasisti
- Apteekki
Tuo triatsolaami vois olla mukava päiväsedatiivinakin. Hyötyosuus näköjään 60% luokkaa oraalisesti. Vois olla ihan jees kandidaatti rektaaliseen annosteluun.
Ainoa vaan on tuo lyhyt puoliintumisaika - alkaa laskemaan liian nopeasti. Monasti, kun bentsot lähtee laskemaan (esim. diatsepaami), niin iskee semmoinen alakulo ja rebound ahdistus.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
-
C0H0
Hmm en ole tämmöseen kyllä törmännyt millään bentsolla. Takana kuitenkin viis vuotta vaihtelevaa bentsoilua.OnnenVarjot wrote:Monasti, kun bentsot lähtee laskemaan (esim. diatsepaami), niin iskee semmoinen alakulo ja rebound ahdistus.
-
paarmasisti
- Apteekki
^Ehkäpä tuo on sitten yksilöllistä jos on masennustaipumusta ... 
P.S. Pharmaca Fennicasta: "Bentsodiatsepiinit voivat joissakin tapauksissa pahentaa depressiota."
P.S. Pharmaca Fennicasta: "Bentsodiatsepiinit voivat joissakin tapauksissa pahentaa depressiota."
-
testeri420
- OD
Takana reilu kymmenen vuotta pentsoilua ja ollut sellasia tilanteia että joskus jopa viikon ollu syömättä.C0H0 wrote:Hmm en ole tämmöseen kyllä törmännyt millään bentsolla. Takana kuitenkin viis vuotta vaihtelevaa bentsoilua.OnnenVarjot wrote:Monasti, kun bentsot lähtee laskemaan (esim. diatsepaami), niin iskee semmoinen alakulo ja rebound ahdistus.
Välillä on ollu sellanen olo että ahdistaa ihan sikana. Ja välillä taas ei mitään muutaku se perus pentsohiki mikä valuu ku ei o syöny niitä.
Elikkä joskus tullu sellane mega-ahdistus ja joskus taas ei ollenkaan..
Just tossa olin about kaks viikkoo syömättä pentsoja ni ei ahdistanut juurikaan tavallista enempää.
Mut joskus taas ahdistaa ihan sikana paljon.. Mut hyperventilaatioo ei oo tullu enää sen jälkee ku alotin lääkityksen et sen ne napit on korjannu pois.
Se o varmaa kaikista inhottavin sen tajun tippumisen lisäks...
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
-
Soppaluu
- Lepakko
Osaako joku sanoa kuinka vahvaa tuo alprotsolaami on.
Ahdistukseen otin 2 x 0,25mg alproxia, ei auttanut.
Sitten taas yhdestä 10mg tenoxista kaikkoaa ahdistus.
-
rogues
- Lepakko
no toi 0.5mg ei ole kyllä mitään, pikkuisen voi jeesata jos ekaa kertaa otit. 1mg vähintään ahdistuksee/paniinkkihäiriöihin.Soppaluu wrote:Osaako joku sanoa kuinka vahvaa tuo alprotsolaami on.
ainakin mulla muutaman vuoden käyttäneenä. ekalla kerrallakin taidettiin määrätä 1mg 2 kertaa päivässä.
-
paarmasisti
- Apteekki
^Kyllä mulla 0,5 mg alpratsolaamia ilman tolea on lievittänyt ahdistusta merkittävästi. Yksilöllinen vaihtelu toki huomioitava. Tupakointi ja kofeiinipitoisten juomien käyttö huomioitava myös.
-
Petri6
- OD
Komppaan, jopa pelkkä tuo 0,25mg kielenalta leikkasi pahimman terän ahdistukselta silloin, kun tolea ei vielä ollut (ja oletan ettei kysyjällä ole, jos jo 10 mg tematsepaamia auttaa). Nyt on tullut syötyä sen verran ahkerasti, että oma perussetti 1mg klonatsepaamia + 150mg pregabaliinia ei enää auttanut uudessa sosiaalisessa tilanteessa, vaan piti ottaa myös alkoholia lisäksi. Ja sitäkin pystyi ottamaan tuohon päälle 10 annosta ilman, että olisi muisti mennyt tai käyttäydyttyä mitenkään poikkeuksellisesti. Puhe toki hieman sammalsi, mutta se olisi luultavasti sammaltanut jo tuolla alkoholimäärälläkin.OnnenVarjot wrote:^Kyllä mulla 0,5 mg alpratsolaamia ilman tolea on lievittänyt ahdistusta merkittävästi. Yksilöllinen vaihtelu toki huomioitava. Tupakointi ja kofeiinipitoisten juomien käyttö huomioitava myös.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
seppo600
- Lepakko
Ohittaako diapam jonkun "ensimetabolian" tai jotain vastaavaa, jos sen liuottaa kielen alta?
-
testeri420
- OD
Ainaki se hammaskiillettä vissii syö.hideo wrote:Ohittaako diapam jonkun "ensimetabolian" tai jotain vastaavaa, jos sen liuottaa kielen alta?
Nopeemminhan se alkaa toimii katoku muuttuu nesteeks ja kuitenki sen nesteen sit nieleksit menemään...
Ei mun tietääkseni ohita mitää ensimetaboliaa minkää pamin imeskely, maistuu vaa hyvälle jos ei satu oleen karkkeja saatavilla siihe hätää ni imeksit sit pameja.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
Music is a saint.
Music is a saint.
-
seppo600
- Lepakko
En tarkottanu imeskelyä, vaan _liuottamista_ kielen alla limakalvolla. Eikö se suoraan mee vereen siitä, eikä maksan kautta, että diapami ei "hajoa" miksikään? Että muuntuuko/hajoaako se sitte _kielen alta_ diatsepaamiksi, tematsepaamiksi ja mikähän se viimenen oli? Nielemällä kyllä muuttuu.
-
tRip
- Moderator
Jos haet takaa jotain sen tyylistä, että 'pärähtääkö' pamit paremmin kielenalta, niin ei.. - tai joo.. imeytyyhän se hieman nopeammin. Ei vaikuta metaboliaan.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
seppo600
- Lepakko
Joo en tuota "pärähtämistä" meinannutkaat, vaan just tota metabolisoitumista. Itellä tuntuu että jos pamin tai pari laittaa kielen alle niin toimis jotenki huonommin ku vaikka imeskelemällä
lasepoo taitaa olla, mutta joo case closed.
-
testeri420
- OD
Diapam ei ole resoritabletti . Kas siinä vastaus.hideo wrote:Ohittaako diapam jonkun "ensimetabolian" tai jotain vastaavaa, jos sen liuottaa kielen alta?
Temgesic, resoritabletti...
Music is a saint.
Music is a saint.
-
Infitialis
- Apteekki
Molempien ensimetabolia on hepaattinen. Se kulkeutuuko se maksaan suun vai vatsalaukun limakalvojen kautta ei ole diapamin kohdalla merkitystä, buprenorfiinin hyötysuhde jää vatsassa pieneksi. Tämän takia se on resoritabletti mikä tarkoittaa vain käytännössä sitä että se on tarkoitettu liuotettavaksi kielen alta, tällä ei ole metabolian kanssa tekemistä.testeri420 wrote:Diapam ei ole resoritabletti . Kas siinä vastaus.hideo wrote:Ohittaako diapam jonkun "ensimetabolian" tai jotain vastaavaa, jos sen liuottaa kielen alta?
Temgesic, resoritabletti...
Eiköhän veri kierrä maksaankinhideo wrote: Eikö se suoraan mee vereen siitä, eikä maksan kautta
Parhaat karstat on pohjalla.
-
tRip
- Moderator
Esimerkiksi Temestan kohdalla taas olen todennut sen vaikuttavan paremmin kielenalta.
Kyse lienee vain siitä että aine pääsee nopeammin vaikuttamaan.
Siitähän on iät ajat kiistelty toimiiko medipam<>diapam (jne..) yhtä hyvin..
Niin luullakseni kyse on nimenomaan sidosaineista ja siitä kuinka nopeasti tabletti mahalaukussa hajoaa.
Sillä kyllä on merkitystä. Mutta se, että missämäärin, on hyvin subjektiivista.
Kyllä uskoakseni myös bentsojen kohdalla sublinguaalinen käyttötapa ohittaa kyllä ensikierron metabolian? mutta se, että onko sillä oleellista merkitystä toimivuuteen, niin hyvin vähän.
jahei kamoon, kyl se placebokin toimii.
Kun taas jos otat saman aineen syömällä, menee se ensin maksaan&muiden filsujen läpi, siitä sydämeen ja aivoihin.
Kyse lienee vain siitä että aine pääsee nopeammin vaikuttamaan.
Siitähän on iät ajat kiistelty toimiiko medipam<>diapam (jne..) yhtä hyvin..
Niin luullakseni kyse on nimenomaan sidosaineista ja siitä kuinka nopeasti tabletti mahalaukussa hajoaa.
Sillä kyllä on merkitystä. Mutta se, että missämäärin, on hyvin subjektiivista.
Kyllä uskoakseni myös bentsojen kohdalla sublinguaalinen käyttötapa ohittaa kyllä ensikierron metabolian? mutta se, että onko sillä oleellista merkitystä toimivuuteen, niin hyvin vähän.
jahei kamoon, kyl se placebokin toimii.
I.V käytössähän aine menee ensin aivoihin, siitä sydämeen, ja sitten vasta maksan&muiden elimistön filttereiden läpi.Infitialis wrote:Eiköhän veri kierrä maksaankinhideo wrote: Eikö se suoraan mee vereen siitä, eikä maksan kautta
Kun taas jos otat saman aineen syömällä, menee se ensin maksaan&muiden filsujen läpi, siitä sydämeen ja aivoihin.
Kuin myöskään muiden bentsojen (muutamia lukuunottamatta)Se kulkeutuuko se maksaan suun vai vatsalaukun limakalvojen kautta ei ole diapamin kohdalla merkitystä
Keep it unreal.
-
Psychonautilus
Melkeinpä kaikki taulukot tuntuu olevan sitä mieltä että 0,5mg alpratsolaamia on juurikin se "perusannos" (vrt. 10mg diatsepaamia, 0,5mg klonatsepaamia, 1mg loratsepaamia...), ja vaikka yksilöllisiä eroja on, keskivertoihmisellä tuon "perusannoksen" pitäisi riittää tavan ahdistus- sekä paniikkihäiriöihin. Toki on ihmisiä jotka omaavat tolea, joiden ruumiinrakenne sekä kemia eroavat keskiverrosta, ja jotka tämän takia saattavat tarvita joko enemmän tai vähemmän.rogues wrote:no toi 0.5mg ei ole kyllä mitään, pikkuisen voi jeesata jos ekaa kertaa otit. 1mg vähintään ahdistuksee/paniinkkihäiriöihin.Soppaluu wrote:Osaako joku sanoa kuinka vahvaa tuo alprotsolaami on.
ainakin mulla muutaman vuoden käyttäneenä. ekalla kerrallakin taidettiin määrätä 1mg 2 kertaa päivässä.
Itse koen tarvitsevani yleensä vähän enemmän - 10mg diapam poistaa perusahdistuksen ja vitutuksen, mutta jos eletään synkempiä aikoja eikä koppa ole ihan tasapainossa ei tuosta 10mg ole kuin laastariksi.
Kuitenkin mielestäni vähän harhaanjohtavaa sanoa, että "0,5mg ei ole kyllä mitään, pikkuisen voi jeesata jos ekaa kertaa otit" - heikommat on menneet istumaan tai olleet yhtäkkiä pienen puheripulin kourissa, kun nappi humahtaa ekan kerran. Itse monta vuotta bentsoja syöneenä, kunhan akuuttia tolea ei ollut, enkä ollut ihan vähään aikaan syönyt, sain reseptin Xanorille vaikeisiin paniikkikohtauksiin. Lääkäri meinasi määrätä 0,5mg 1-3x/päivä. Tiesin että mulla on taipumusta "tykätä" Xanoreista vähän liikaa, ja amnesia- sekä addiktiopotentiaali (sekä viekkarit, ei ollu kivaa) on sitä luokkaa että en ihan mielellään 1,5mg per päivä ala syömään jos pitää luennoillakin käydä - ellei ole aivan pakko. Kokeiltiin sitten 0,25mg nappeja, 6 kertaa päivässä jos tarvitaan (lääkäri jätti siis saman ylärajan).
Olin vähän skeptinen, mutta vitut. Ilman toleja ja oikeaan ahdistukseen 0,25mg Xanor oli parempi kuin 10mg diapami, vaikka pitäisi olla puolet tehosta. Xanor on muutenkin ollut itselleni melkoinen "täsmälääke" akuuttiin ahdistukseen ja mahdolliseen kohtaukseen - toimii äkkiä, saavuttaa merkittävät pitoisuudet kehossa nopeasti, ja poistaa ahdistusta tehokkaammin minulla kuin mikään muu bentso.
Nää on kait taas näitä yksilöllisiä eroja, mutta 0,5mg Xanor poistaa mulla ahdistuksen paremmin kuin 50mg Tenox. Ja ilman tolejakin 40mg Tenox on melko minimi, että unensaanti on taattu (en syö sitä ahdistukseen muuten kuin pakkotilanteessa, mutta silloin sen teho on huomattavasti Xanoria heikompi vastaavilla annoksilla). Kaverilla taas näytti 10mg tematsepaamia hakkaavan puolen millin santun.
Menkää siis rehdisti lekurille, ja sanokaa että vaikka lääkärikirja sanoisi mitä, niin tuo yks nappi on ihan turha mut noista toisista on jotain hyötyä.
Last edited by Psychonautilus on Fri 04 May 2012, 10:18, edited 1 time in total.
-
mentalhell
- Kameleontti
Rivatril. <3
Korvaushoitopotilaana ei mulla ole mahdollista saadakkaan muuta bentsoa mutta paras benjamiini. Aamuisin 2 - 4 mg huiviin ja illalla saman verran, koko päivä menee mainiosti. Iltaisin olen nyt ottanut 2 mg napin ennen nukkumaanmenoa, kun yksin olen kotona enkä siihen ole tottunut niin rauhoittaa yöunet erittäin hyvin.
Eikä ole ahdistus ongelmia kun aamulla saa sen 2 tai 4 milligrammaa, vaikutus kantaa iltapäivään saakka. Paras bentso koska vaikutus alkaa keskinopeasti ja kestää erittäin pitkään.
Outoa kyllä ajatella että 2 mg vastaisi 40 mg diatsepaamia, tosin olen nähnyt tolettomien menevän aivan sekaisin 6 milligramman annoksesta. Itse olen sitä mieltä että 2 mg vastaisi ehkä enemminkin 20 mg diatsepaamia. Vahva bentso kumminkin.
Xanor taas tekee minut ainakin lähinnä vihaiseksi, sairaalassa jonkin aikaa sitten sain 6 mg Xanoria päivässä, viikon syönnin jälkeen pyysin muuta ja sain 4 x 10 mg Diapamit, ne sitten rauhoittikin oikeasti, Xanor tuntuu vaan sekottavan nuppia ja tekevän vihaiseksi. Ja vaikutus on hirveätä ylös alas ylös alas menoa. (Nopeavaikutteisilla.)
Rivatril = paras bentso, Diapamin kanssa!
Pamien plussa on erittäin nopea vaikutus, rivat pitää ottaa etukäteen, mutta syön muutenkin automaattisesti joka aamu riva annokseni niin samapa tuo. Riva kun alkaa helpottamaan ehkä 30 min kuluessa, kun pamit taas 10 minuutissa.
Korvaushoitopotilaana ei mulla ole mahdollista saadakkaan muuta bentsoa mutta paras benjamiini. Aamuisin 2 - 4 mg huiviin ja illalla saman verran, koko päivä menee mainiosti. Iltaisin olen nyt ottanut 2 mg napin ennen nukkumaanmenoa, kun yksin olen kotona enkä siihen ole tottunut niin rauhoittaa yöunet erittäin hyvin.
Eikä ole ahdistus ongelmia kun aamulla saa sen 2 tai 4 milligrammaa, vaikutus kantaa iltapäivään saakka. Paras bentso koska vaikutus alkaa keskinopeasti ja kestää erittäin pitkään.
Outoa kyllä ajatella että 2 mg vastaisi 40 mg diatsepaamia, tosin olen nähnyt tolettomien menevän aivan sekaisin 6 milligramman annoksesta. Itse olen sitä mieltä että 2 mg vastaisi ehkä enemminkin 20 mg diatsepaamia. Vahva bentso kumminkin.
Xanor taas tekee minut ainakin lähinnä vihaiseksi, sairaalassa jonkin aikaa sitten sain 6 mg Xanoria päivässä, viikon syönnin jälkeen pyysin muuta ja sain 4 x 10 mg Diapamit, ne sitten rauhoittikin oikeasti, Xanor tuntuu vaan sekottavan nuppia ja tekevän vihaiseksi. Ja vaikutus on hirveätä ylös alas ylös alas menoa. (Nopeavaikutteisilla.)
Rivatril = paras bentso, Diapamin kanssa!
Pamien plussa on erittäin nopea vaikutus, rivat pitää ottaa etukäteen, mutta syön muutenkin automaattisesti joka aamu riva annokseni niin samapa tuo. Riva kun alkaa helpottamaan ehkä 30 min kuluessa, kun pamit taas 10 minuutissa.
-
Psychonautilus
Aijai kun sattui mukava lekuri. Lopetti sitten Rivat seinään 2-3 millistä, kun "näitä lääkkeitä ei saisi syödä edes näin kauaa".
Mahd. pian uus lekuri ja tosta pässistä ilmoitus. Räikeä hoitovirhe.
-
testeri420
- OD
Mulla ku tiputti 4,5mg seinään. En kuulema tarvitse niitä. Sano näin että "tuolla määrällä kun tiputtais norsunki"...Psychonautilus wrote:Aijai kun sattui mukava lekuri. Lopetti sitten Rivat seinään 2-3 millistä, kun "näitä lääkkeitä ei saisi syödä edes näin kauaa".
Sydänlääkkeet pois. En kuulema tarvitse niitä.
Ei mua sillon kukaa kuunnellu. Mut voithan sinä aina yrittää ja pitääkin.
Jostain kuullu että se ois korkeintaa sen -0.5mg tiputusta kerrallaan mutta tiiä sitten nuistakaan.
Liekö tapauskohtasesti tuommoset ja lekurilla on oikeus sen hetkisee tilanteeseen puuttuakkin. Kerta se saa määrätäkkin nuo vaa tollein?
Nii onko se hoitovirhe vaiko eikö? Ja kumman lääkärin kohalla? Sen kuka ne o määränny vai sen kuka ne otti pois?
Mikä täällä pitää paikkaansa ja mikä ei? Mun kohalla tää lekuri jatko töitänsä vaan.
Ja hyvä niin kun ei mun mielestä tollasee pitäis töitten loppuakkaan.
Mut jos nuita o useasti ja saman henkilön kohalla nii joku o vialla.
Music is a saint.
Music is a saint.
-
tRip
- Moderator
Selkeä hoitovirhe!
Mä olin jo tappamassa itteeni sillonkun multa lopetettiin bentsot seinään.
Jos ois ollut yhtään voimia, olisi tottakai pitänyt tehdä kyseisestä lääkäristä valitus.
Enkä voi sille mitään, että kannan ikuista kaunaa kyseistä lääkäriä kohtaan.. Miltei jos kadulla tulisi vastaan, en voisi hillitä aggrejani
Bentsoja ei saa lopettaa seinään.. Luulisi että lääketieteen opiskelijoille opetettaisiin tällainen helvetin olennainen seikka, että bentsoreflat ovat hengenvaaralliset!
Mä olin jo tappamassa itteeni sillonkun multa lopetettiin bentsot seinään.
Jos ois ollut yhtään voimia, olisi tottakai pitänyt tehdä kyseisestä lääkäristä valitus.
Enkä voi sille mitään, että kannan ikuista kaunaa kyseistä lääkäriä kohtaan.. Miltei jos kadulla tulisi vastaan, en voisi hillitä aggrejani
Bentsoja ei saa lopettaa seinään.. Luulisi että lääketieteen opiskelijoille opetettaisiin tällainen helvetin olennainen seikka, että bentsoreflat ovat hengenvaaralliset!
Keep it unreal.
-
Makoo
Mä menin joskus kertomaan, että tahdon lopettaa rivat. Annos oli silloin 4-6mg/pv, tulos oli siinä, että kirjoitti 100 kpl 6mg/pv annoksella (eli nosti annosta)
Tein myöhemmin valituksen, enkä todellakaan ollut aino. Kyseinen lääkäri ei nykyään saa pkv-lääkkeitä määrätä, tai on menettänyt lupansa, onneksi!! Mitään lääkkeistä tietämätön kun on mennyt tuonne, on tullut esim. xanorit 2mg / pv, eikä oikeestaan mitään puheita haittavaikutuksista, riippuvuudesta jne..
Yksityiselle tai terveyskeskukseen, jos nopeasti pääsee, ja kerrot tilanteen. Itse lopetin lähes seinään, ja sain epilepsia-/poissaolokohtauksen, eikä olotilat muutenkaan kovin kivoja ole.
Yksityiselle tai terveyskeskukseen, jos nopeasti pääsee, ja kerrot tilanteen. Itse lopetin lähes seinään, ja sain epilepsia-/poissaolokohtauksen, eikä olotilat muutenkaan kovin kivoja ole.
-
mattipatti
- Psykonautti
Sain käsiini nestemmäistä diapamia. 10mg/ml. Ekaa iv kokeilu. Onko mitään vinkkejä eka kertaa varten? Onko parempaa ainetta kuin tablettina?
-
C0H0
Jannaa huomata et pamit, seka kaikki mahdolliset muut bentsot aiheuttaa mulla nykyaan samanlaista visuaalisaatiota kuin zolpideemi, otin 40mg pameja niin alko seinat pyorimaan sisaanpain, ja katossa olevat lampu liikkumaan sivusilmalla. No ei siin viel mitaan, sammutin sit valot et kavis nukkuu, vahan aikaa kattelin ymparlleni, niin kaikki tavarat liikkuin, katoin mun tyynya niin se kuhisi kuin ois tyyny taynna otokoita sisalla, sit katoin mun katta niin huomasin et siin oli jonkinmoinen iso hamahakin tapanen olio liikkumassa ja muuta kaikenlaista pelottavaa shittii. No akkia silmat kiinni pettio paan palle ja nukkumaan, Ehka sillakin vaikutusta et aikasemmin poltellut metaa ja hereilla ollut melkeen 24h.
Emt, mut sairaalassa sain kerran jonkinmoista nestemaista rauhottavaa, luulisin diatsepaamiksi, koska tuntu vahan samalta ja nukahdin aika nopeesti. Ihan kunnon lampimat nousut siita tuli 5s sen jalkeen kun veti piikin pois. Et ainakin viis kertaa voimakkaampaa kuin tabletti vaikka ottas miten paljon tahansa.mattipatti wrote:Sain käsiini nestemmäistä diapamia. 10mg/ml. Ekaa iv kokeilu. Onko mitään vinkkejä eka kertaa varten? Onko parempaa ainetta kuin tablettina?