Thoxium wrote:Mä oon huomannut et viikottainen tai tiheämpi savuttelu ja muu mahdollinen päihteily (ainakin lakka/gamma) vie mut jonkinasteiselle autistiselle tasolle, sosiaaliset kyvyt häviää kokonaan. Mut ajallaan palautuu kyvyt normaaliksi, lisäksi keskittyminen parantuu. Melko pelottavaa, tiedä olenko ainoa jolla vaikuttaa näin. Pitää katsoa miltä näyttää ja tuntuu kun antaa aivojen/kehon palautua ja puhdistautua kokonaan kaikesta kuonasta, muutenhan ei mitään diagnooseja tai muuta kannata tehdä, kun on kemikaalit nussineet aivoja. Oon kyllä tykästynyt olemaan selvinpäin, pää on selkeempi, eikä ole mitään mysteerisiä psyykkisiä oireita ties mistä.
Voin puhua vaan omasta puolestani, mutta kyllä moni asia viittais siihen, että mulla mielenterveysongelmia on aiheuttanu nimenomaan päihteiden liiallinen käyttö. Krooninen savuttelu ylä-aste ja lukio-ikäisenä... Silloin kaikenlainen hajoilu alkoi kun pilveä oli jokunen vuosi polteltu. Tää seikka voi kuulostaa itsestäänselvyydeltä jollekin, mutta mulle on ollut vaikeata myöntää että kyllä ne päihteet on ollu suures osas siin mitä mun pään sisällä liikkuu.
Päihteiden käyttö ei oo vähentyny niistä ajoista - joskin saanut paljon uusi ulottuvuuksia, pilven polton tippuessa nro. 1 pallilta pois - mutta mielenterveys on kohentunut noista ym. ajoista ronskisti sanotaan nyt ainakin kiitos sosiaalisten kuvioiden muuttumisen, kuntoilun, terveellisemmän ruuan, terapian ja yleisen kypsymisen, jota aikuistumiseksikin joku kutsuisi. Ja vaikka mulle päihteiden käytöstä on aiheutunu ikävyyksiä, on ne myös antanut paljon. Positiivisia kokemuksia ja hajoilua. Hajoilukin on vaan vähän niin, että silloin kun hajottaa niin silloin on
tarve hajota ja se on opettanut.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.