Neurologiset poikkeavuudet [ADHD jne.]

Asiaa Asiasta Asiallisesti.

Onko?

On.
37
35%
Ei.
29
27%
Ehkä.
41
38%

Total votes: 107

tRip
Moderator

Re: Neurologiset poikkeavuudet [ADHD jne.]

Post by tRip »

Kalavale wrote:"Herkkäsieluinen" eli laiska, miksi aina pitää yrittää kaunistella asioita. Vitut täällä kenenkään elo mitään paraatijuhlaa ole. Ja hah olen aivan tosissaan sen suhteen että aivokemiallista eroa ei ole, minulla on kuulemma adhd, keskivaikea masennus ja vaikka mitä muuta paskaa, adhd:n diagnosointiin käytettiin oikein neurologin apua ja magneettikuvia. Paskanvitut, omaa suggestiota on se että takana ongelmissa olisi joku mystinen tauti eikä oman psyykkeen laiskuus ja heikkous, sellainen ruikuttajan asenne.
Mitä vittua sä angstailet?
Anna mun olla mä, mitä helvettiä se sua liikuttaa mitä mä oon..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
lanttu
Apteekki

Post by lanttu »

Pää on tutkittu moneen kertaan eri konstein monien vuosien ajan mitään poikkeavaa ei ole ollut onnneksi! ;) mutta keskittyminen on vaan niin vaikeaa että, epäile add, lukihäiriö yms, mutta kaikki laitettii ahdistuksen syyksi ja lyötii xanorit kätee 16v niin hips hups.

No nyt oon 3x 10mg diapamissa päivittäin keskimäärin ja keskittyminen edelleen vaikeaa mutta jos otan 1-2 dexetrineä= eli 5mg-10mg dextroamfetamiinia niin olon voisi sanoa normaaliksi, enkä tätä stooria kirjoita sillä perusteella että, lääkkeitä lääkkeitä ei ei mutta tietysti jos niin todetaan niin modafiliini kun testasin oli aivan loistava ei mtn ns oloja ja olo todella kun olisi syöny xanorin mutta ei mitään fyysistä oloa vaan se stimulaatio mitä tarvitsen ja rauhallinen olo :?:
wtf
Velho
LD50

Post by Velho »

frapathea wrote:
Velho wrote:Tuota tuota lääkärin mukaan olen Psyykkisesti epävakaa en tiedä tästä enempää eikä ole paljoakaan tutkimuksia tehty mutta mieli alat heittelee laidasta laitaan aika rajusti.
Homo. Ei se o nurologinen poikkeavuus amirite? Eiks tääl o tällaselle angstille iha ketjunsakin.

No anteeks ku ei oo tosiaan diagnoosii ni en tiiä mikä se on et normaali olo muuttuu hyperaktiiviskeksi ja siitä raivohulluks. Ja lukihärö on. Jos sekää lasketaan.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
frapathea

Post by frapathea »

Velho wrote:
frapathea wrote:
Velho wrote:Tuota tuota lääkärin mukaan olen Psyykkisesti epävakaa en tiedä tästä enempää eikä ole paljoakaan tutkimuksia tehty mutta mieli alat heittelee laidasta laitaan aika rajusti.
Homo. Ei se o nurologinen poikkeavuus amirite? Eiks tääl o tällaselle angstille iha ketjunsakin.

No anteeks ku ei oo tosiaan diagnoosii ni en tiiä mikä se on et normaali olo muuttuu hyperaktiiviskeksi ja siitä raivohulluks. Ja lukihärö on. Jos sekää lasketaan.
Se on merkki vaa siitä ettet o sinut fiilistes kanssa ja siitä voi päästä yli.

TIesix.
Kalashnikov
Karvakuono

Post by Kalashnikov »

Joskus epäiltiin adhd:ta, mutta eipä ollut. Vaan lievä lukiheiriö
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Kalavale wrote:"Herkkäsieluinen" eli laiska, miksi aina pitää yrittää kaunistella asioita. Vitut täällä kenenkään elo mitään paraatijuhlaa ole. Ja hah olen aivan tosissaan sen suhteen että aivokemiallista eroa ei ole, minulla on kuulemma adhd, keskivaikea masennus ja vaikka mitä muuta paskaa, adhd:n diagnosointiin käytettiin oikein neurologin apua ja magneettikuvia. Paskanvitut, omaa suggestiota on se että takana ongelmissa olisi joku mystinen tauti eikä oman psyykkeen laiskuus ja heikkous, sellainen ruikuttajan asenne.
Jos näin on, niin miks sit valitat sen sijaan että alkaisit olemaan onnellinen?
ihmislaji
Psykonautti

Post by ihmislaji »

Mitään ei ole diagnosoitu. Psyykkisesti olen varsin tasapainoinen ja sinut itseni kanssa. Ongelmana vain on, etten saa juuri mitään aikaiseksi. Tuntuu, että aivoistani löytyisi potentiaalia vaikka mihin, mutta en vain jaksa paneutua johonkin tiettyyn aiheeseen/alaan niin syvällisesti, että onnistuisin saavuttamaan jotain merkittävää. Pientä nippelitietoa kertyy sieltä täältä, muttei asiantuntevuutta mihinkään. Olo on vähän kuin pikajuoksijalla, joka on niin sumuisessa maastossa, ettei kykene etenemään kovin nopeasti. Eteenpäin meneminen on hapuilua, ja välillä täytyy kokonaan pysähtyä kun ei kykene etenemään ollenkaan.

Ehkä tähän jotain kemikaaleja löytyisi, mistä olisi apua, mutta enpä tietenkään ole saanut aikaiseksi hommata niitä mistään. Tai etenkään selvittää, missä vika tarkalleen ottaen on, ja millaiset aineet siihen luultavimmin voisivat auttaa. Nootroppeja kuitenkin löytyy aika iso kasa.
What is a mind, if not something to be messed with? What is consciousness, if not a state to be altered?
dredi
LD50

Post by dredi »

Mistäs vitusta kukaan tietää neurologisista poikkeavuuksista jos ei oo otettu aivoskannerilla kuvaa?

Ei tää ei oo flametusta vaan ihan vaan etten tiedä onko mulla neurologisia häiriöitä. Diagnosoitu on vaikka mitä millonkin sen pohjalta mitä oon lekureille selittäny. Yleensäkin nykyään tehdään diagnooseja ihan liian heppoisilta pohjilta, varsinkin psyykkisiä. On rajatilapersoonaa ja pipolaaria, aaltoiluhäikkää ja ahdistusta.

Joskus mulla epäiltiin olevan ohimolohkoepilepsia mutta kävi ilmi että se olikin vaan oireilua vähän pidemmästä piriputkesta.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Pentabarf
Lepakko

Post by Pentabarf »

Varmasti jonkin diagnoosin saisin, jos menisin lekurille selittämään kaikkea mitä tulee aina pohdittua, mutta en sellaisia kaipaa. Ihan onnellinen olen kaikkine vajavaisuuksineni ja väliaikaiset ahdistukset osaan jo hoitaa itsekkin. Ainoa huono puoli on keskittymiskyvyn puute, mutta pienellä psyykkauksella senkin saa pidettyä kurissa. Ihan hyvin pärjään vaikka en pelaakkaan valtaväestön sääntöjen mukaan, en tarvitse tuulitakkiporukan hyväksyntää.

Aivoskannaus voisi olla ihan mielenkiintoinen kokemus noin muuten vaan. Näkisi ainakin, että missä päin sitä aktiivisuutta eniten on. :)

[valitus]
Aika rankkoja juttuja kyllä olen kuullut noista kunnallisista psykiatreista. Aika vähässä on halut auttaa jos mainitsee vaikka huumeiden tai alkoholin käytön. Syy kaikkeen löytyy heti sieltä ja asiantuntemus siitä miten päihteet vaikuttavat on aika vähäistä. SSRI:tä tai neuroleptejä kouraan vaan ja "yritä ny näillä, kun ei me sulle muutakaan uskalleta antaa." [/valitus]
"Ihmiset, jotka eivät kestä huumeita, tarrautuvat todellisuuteen."
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

En osaa enää ajatella itseäni neurologisesti poikkeavana. Olen tämän evoluution sivuhaaran täydellisin ja viimeistellyin prototyyppi: En ole korvattavissa, eikä minua voi vaihtaa parempaan. Neurodiversiteetti kukoistaa informaatioverkkojen aikakautena, jolloin voimme toteuttaa kaikkia mahdollisia piirteitämme ja löytää helposti minkä tahansa peer groupin.

Toki neuropsykofyysinen defaultmoodi on persoonallisuuteni pohjavire, mutta käsitekartastojen luomilla ajattelutavoilla (ja niihin vaikuttavilla meemeillä) on vähintään yhtä suuri merkitys itsetoteutukseni kannalta. Samaistuminen aivovammaisuuteen voi edesauttaa omien mahdollisuuksien realisaatiota, mutta pahimmillaan myös aiheuttaa rajoittuneisuuden tunnetta ja ehdottomuutta oman ihanneminän tavoittelemisen suhteen.

Okei, mulla kyllä on vaikeuksia keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ja vuorovaikuttaa sosiaalisessa pelissä tavanomaisen säännöstön mukaisesti, mutta en silti aio käyttää länsimaisen psykiatrian kartastoja itseni löytämiseen, vaikkakin ne antaa hyvin varteenotettavia vihjeitä mahdollisuuksista kompensoida omia puutteita. Kompromissien tekeminen ja ympäristön mukauttaminen itselle mukavampaan suuntaan on hemmetin hankalaa, jos ei usko olevansa tasavertainen muiden kanssa, mikäli ei tunne olevansa oikeutettu vaatimaan yksilöllistä erikoisasemaansa. Pitäisi pyrkiä olemaan täydellinen sellaisena kuin on.

"I must Create a System; or be enslav'd by another Mans
I will not Reason & Compare: my business is to Create.
"
- William Blake: Jerusalem, kymmenes platta
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
tRip
Moderator

Post by tRip »

dredi wrote: Ei tää ei oo flametusta vaan ihan vaan etten tiedä onko mulla neurologisia häiriöitä. Diagnosoitu on vaikka mitä millonkin sen pohjalta mitä oon lekureille selittäny. Yleensäkin nykyään tehdään diagnooseja ihan liian heppoisilta pohjilta, varsinkin psyykkisiä. On rajatilapersoonaa ja pipolaaria, aaltoiluhäikkää ja ahdistusta.
Toi on ihan totta.. Yllätyin kun papereista löytykin taas yksi F-koodi lisää, huoh.

Mut oikeen diagnoosin saaminen pitäisi helpottaa oikeanlaisen hoidon saamista. Ja auttaa ehkä ymmärtämään itteään paremmin?
Ja jos ei hoitoa koe tarvitsevansa, miksi tarvitsisi diagnooseja? Kyl varmasti jokaisesta joku "vika" löydetään jos oikein lähdetään tutkimaan.
Keep it unreal.

Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Touchet, mahtava teksti. Ihan sen lukemisen ilosta päätin nostaa tän.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Aukikco wrote:Touchet, mahtava teksti. Ihan sen lukemisen ilosta päätin nostaa tän.
Khyl.. ite pohjimmiltaan ajattelen ihan samalla tapaa. Jotkut vain osaavat pukea ajatuksen sanoiksi.
Keep it unreal.

Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Toi Touchetin kirjotus kyllä oli whau.
CharlieBigPpotato3
Lepakko

Post by CharlieBigPpotato3 »

Joo hyvää settiä.
The formal language is a nazi! To break through language in order to touch life. Myself resuscitates to the disillusionment of birth. I like buddha, I like sexy ass. Haunter unseen, take thy life back to the core!
CharlieBigPpotato3
Lepakko

Aijoo kun tein äö-testin sairaalassa, niin psykologi sanoi että pärjäsin yhdessä osa-alueessa ilmiömäisen hyvin, ei oo nähnyt kenenkään tekevän sitä niin nopeesti. Sanoi että se johtuu siitä että mulla on tää:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypervigilance
The formal language is a nazi! To break through language in order to touch life. Myself resuscitates to the disillusionment of birth. I like buddha, I like sexy ass. Haunter unseen, take thy life back to the core!
CharlieBigPpotato3
Lepakko

Aijoo prkl oon parantunut ADHD:sta hihii, oon nykyään Subgenii mutantis. Nice.
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Newsweekin tuore artikkeli hulluista, jotka eivät suostu kumartamaan hoitomääräyksiä jakelevia psykiatreja: The Push for 'Mad Pride': Listening to Madness ja samaa aihetta käsittelevä vuoden takainen kirjoitus New York Timesissa: ‘Mad Pride’ Fights a Stigma.

Kummassakin artikkelissa on juttua Icarus Projectista.

Vihje peräisin Mind Hacks-blogista: http://www.mindhacks.com/blog/2009/05/m ... place.html
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
Thoxium

Post by Thoxium »

Mä oon huomannut et viikottainen tai tiheämpi savuttelu ja muu mahdollinen päihteily (ainakin lakka/gamma) vie mut jonkinasteiselle autistiselle tasolle, sosiaaliset kyvyt häviää kokonaan. Mut ajallaan palautuu kyvyt normaaliksi, lisäksi keskittyminen parantuu. Melko pelottavaa, tiedä olenko ainoa jolla vaikuttaa näin. Pitää katsoa miltä näyttää ja tuntuu kun antaa aivojen/kehon palautua ja puhdistautua kokonaan kaikesta kuonasta, muutenhan ei mitään diagnooseja tai muuta kannata tehdä, kun on kemikaalit nussineet aivoja. Oon kyllä tykästynyt olemaan selvinpäin, pää on selkeempi, eikä ole mitään mysteerisiä psyykkisiä oireita ties mistä.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Thoxium wrote:Mä oon huomannut et viikottainen tai tiheämpi savuttelu ja muu mahdollinen päihteily (ainakin lakka/gamma) vie mut jonkinasteiselle autistiselle tasolle, sosiaaliset kyvyt häviää kokonaan. Mut ajallaan palautuu kyvyt normaaliksi, lisäksi keskittyminen parantuu. Melko pelottavaa, tiedä olenko ainoa jolla vaikuttaa näin. Pitää katsoa miltä näyttää ja tuntuu kun antaa aivojen/kehon palautua ja puhdistautua kokonaan kaikesta kuonasta, muutenhan ei mitään diagnooseja tai muuta kannata tehdä, kun on kemikaalit nussineet aivoja. Oon kyllä tykästynyt olemaan selvinpäin, pää on selkeempi, eikä ole mitään mysteerisiä psyykkisiä oireita ties mistä.
Voin puhua vaan omasta puolestani, mutta kyllä moni asia viittais siihen, että mulla mielenterveysongelmia on aiheuttanu nimenomaan päihteiden liiallinen käyttö. Krooninen savuttelu ylä-aste ja lukio-ikäisenä... Silloin kaikenlainen hajoilu alkoi kun pilveä oli jokunen vuosi polteltu. Tää seikka voi kuulostaa itsestäänselvyydeltä jollekin, mutta mulle on ollut vaikeata myöntää että kyllä ne päihteet on ollu suures osas siin mitä mun pään sisällä liikkuu.

Päihteiden käyttö ei oo vähentyny niistä ajoista - joskin saanut paljon uusi ulottuvuuksia, pilven polton tippuessa nro. 1 pallilta pois - mutta mielenterveys on kohentunut noista ym. ajoista ronskisti sanotaan nyt ainakin kiitos sosiaalisten kuvioiden muuttumisen, kuntoilun, terveellisemmän ruuan, terapian ja yleisen kypsymisen, jota aikuistumiseksikin joku kutsuisi. Ja vaikka mulle päihteiden käytöstä on aiheutunu ikävyyksiä, on ne myös antanut paljon. Positiivisia kokemuksia ja hajoilua. Hajoilukin on vaan vähän niin, että silloin kun hajottaa niin silloin on tarve hajota ja se on opettanut.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Itse kärsin lapsuudestani asti mm. bakteerikammosta ja yleisesti ottaen paranoideista persoonallisuuspiirteistä; paljon maagista ajattelua, pelkäsin tiettyjen asioiden tunnustamista itselleni, ja niin edelleen. Neurologiset poikkeavuudet usein kulkevat käsi kädessä vaativan persoonallisuuden kanssa.

Kannabis sai minut käsittelemään asioitani kriittisemmästä näkökulmasta ja olin pakotettu käymään läpi tuntemuksiani. Psykedeelien kuurittaminen rationalisoi kaiken sen, mitä olin jo kannabista käyttäessäni oivaltanut itsestäni. Ei terapeutteja, ei lääkkeillä turruttamista, vaan aitoa introspektiota oman olemuksen syvyyksiin ja sen reflektoimista korkeimpiin totuuksiin.

(Tätä oli aluksi vaikea tunnustaa, koska "ulkopuolisten avujen" ottaminen ei ole vahvan ihmisen merkki, mutta:)

Se toimi. Olen parantumassa.
Thoxium

Post by Thoxium »

^ Itsellänikin on ollut vielä vähän aikaa sitten kovia ocd-oireita, vainoharhaisuutta ja dissosiotunutta olotilaa (josta tosin olen nauttinut). Olen oppinut ajan mittaan olematta samaistumaan ajatuksiini, sillä ne loppujenlopuksi ei ole muuta kuin egon tuotosta kaikesta koetusta menneisyydestä. Koska olen vain tässä hetkessä, on täysin turhaa elää menneessä tai antaa egon patoutumien hallita omaa todellista minäänsä. Kaikki haitalliset ajatukset häviää ennen pitkään kokonaan pois, en edes ajattele enää menneisyyttä, virheistään tulee oppia, mutta on täysin nykysiyyden hukkaan heittämistä elää menneisyydessä, käsitellä nykyisyyttä menneisyyden läpi. Olen tässä ja nyt, jossa tulen myös aina olemaan, eikä tulevaisuuskaan paina tai ahdista, oli siellä mitä tahansa, sillä se veisi pois itseni nykyisyydestä. Kaikki on kohdallaan, on aina ollut, mieli muokkaa kokemaamme todelisuutta ja maailmaa, katsomalla mielen lävitse kokee ja näkee todellisen maailman, ilman egon tuottamaa ennakkoluuloja, oletuksia, termeihin samaistumista ja asioiden arvostelemista ja luokituksia, eli kaikkea sitä mitä ego on kerännyt menneisyydestä. Ei myöskään enää anna egon hallita sitä mitä on tai tekee. Mieli on oiva työkalu, mutta on typerää antaa sen hallita itseään ja viedä pois tästä todellisuudesta.
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Vakavasti ADHD-soituneet, voivat puolestani painua saunan taakse! Pitävät iteänsä Jumalana ja joka toinen sana on valetta.

Mikä on ADHD:n vastakohta? No mulla on kuitenki sellanen. Ja mä haluun siihen diagnoosin ja ksanorit!
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Poliklinikka wrote:Mikä on ADHD:n vastakohta? No mulla on kuitenki sellanen.
Olet idiootti? :/
Uke
LD50

Post by Uke »

Vakavasti ADHD-soituneet, voivat puolestani painua saunan taakse! Pitävät iteänsä Jumalana ja joka toinen sana on valetta.
Ei nyt yleistetä. Kyllä mäkin mulkkuja ADHD:n omaavia tunnen, mutta tuskin johtuu taudista.
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
dredi
LD50

Post by dredi »

Kyllä mäkin mulkkuja ADHD:n omaavia tunnen
Kyllä mäkin ADHD:ita mulkun omaavia tunnen.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Ahab

Post by Ahab »

Uke wrote:Ei nyt yleistetä. Kyllä mäkin mulkkuja ADHD:n omaavia tunnen, mutta tuskin johtuu taudista.
Kenties se dexpiri?
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Ahab wrote:
Uke wrote:Ei nyt yleistetä. Kyllä mäkin mulkkuja ADHD:n omaavia tunnen, mutta tuskin johtuu taudista.
Kenties se dexpiri?
Ton mää näkisin enemmän maadoittavan tuota ainakin omien silmin katsottuna... Enemmän näkisin sen adhd luonteen piirteenä, ihminen puhuu esim itsestään enemmän ja taas muut kokee sen sellaiseksi, vittu toi välittää vain itsestään...
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Ja siis yleensäkin sellasesta "tyypistä" ei pääse eroon ku laittamalla se saunan taakse... :lol: :lol:. Ei mut ei mun pää kestä sellasta menoa mikä jollain Super-Addilla on. Sitten tääkin tyyppi keneen törmäsin arvosteli ja morkkasi vaan mua melkein kokoajan, ku oon käytännössä ja teoriassa hänen vastakohtansa. Enkä oo tyhmä/idiotti. Olen vain hiljainen, ujo ja rauhallinen.

Ja ei ollut ensimmäinen vastaavanlainen tyyppi kenellä on ADHD ja joka käyttäytyy vastaavanlaisesti. Tosin tuo eilinen tapaus oli pahin kaikista.
CharlieBigPpotato3
Lepakko

Ootteko katsoneet Seinfeldiä? Mun suosikki komedia-sarja. Sarjan henkilöstä Kramer tulee monesti mieleen oma käyttäytyminen ja Aspergerin syndrooma.

The Best of Kramer:
http://www.youtube.com/watch?v=W5CdqV0WDac

Seinfeldiä löytyy hyvin piratebaysta:
http://thepiratebay.org/search/seinfeld/0/99/0

Streamina:
http://www.freeonlineepisodes.net/watch ... l-seasons/