Hyvää "trippimusiikkia"

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
benelux fat
Kameleontti

Hyvää "trippimusiikkia"

Post by benelux fat »

Olen tässä parina viime vuotena alkanut kiinnostumaan elektronisesta musiikista. Johtuu varmaan osittain kasvaneesta kiinnostuksesta huumeisiin ja siitä että vuosien rapin ja reggaen kuuntelu alkoi kypsyttämään. Toki kuuntelen edellä mainittuja vielä paljonkin mutta nykyään soittolistalta löytyy paljon drum n bassia, breakbeattia yms.
Ongelmani on se että en oikein tunne tuota konemusiikki "kulttuuria" eikä kaveritkaan elektronista pahemmin kuuntele. Eli uusien artistien ja tyylien löytäminen on vähän vaikeaa.

Nyt lähinnä kiinnostaisi tutustua psytranceen ja muuhun hyvään "trippimusaan". Eli ehdotelkaas teidän mielestä hyviä artisteja joiden hyvyys tulee parhaiten esiin vaikutuksenalaisena.

Toinen juttu on sitten se että mistä musaa löytäisi. Ihan mistä tahansa levykaupastahan ei helposti elektronista musiikkia löydä ja kaikki pienemmät kaupat mitä tiedän ovat erikoistuneet lähinnä rappiin, souliin, funkkiin jne. Joten levykauppoja Pk-seudulta saa/pitää ehdotella. 8)
silokkisalaatti
Karvakuono

Post by silokkisalaatti »

Infected Mushroom
Shpongle
1200 Mics

Noita oon haalinu kaikki levyt mitä löytäny ja tykkään kuunnella erilaisissa oloissa ja muutenkin ;)
artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium »

Infected Mushroom potkii lujaa,
samoin Pendulum ja Squarepusher (drum n'base)

:P
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

kai tracid
jaia

molemmat aivan ehdotonta huippua 8)
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Ei unohdeta nykyistä ja entistä referenssiä, Astral Projection ja Man with no name.
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Kiitokset vaan kaikista tähän menessä tulleista vastauksista. Aphex twiniin olen jo aikaisemmin tutustunukkin, mutta se ei ole pahemmin iskenyt. Tuntuu että biisit ovat hirveän synkkiä soundimaailmaltaan, joka ei ole välttämättä hyvä asia muuntuneissa tajunnatiloissa. Myös ne to-del-la pitkät alkuintrot pistävät helposti painamaan stoppia. Infectediäkin on tullut kuunneltua mutta ei sekään oikein odotuksia lunastanut, vaikka joka paikassa sitä hehkutetaan. Muutenkin alkaa tuntua ettei tuo tasabiitti oikein ole mun juttu. Haluu kunnon paukutusta! :)

Juu mutta laittakaa ihmeessä lisää.
zero
Kameleontti

Post by zero »

Shpongle, Hallucinogen, Boards of Canada. meikä tykkää.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Entheogenic voisi olla ihan menevää trippimusaa - elektrooniselta puolelta.
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Jos iloisempaa meininkiä haet niin Locust Toybox on sun juttu hihi :D ... ihanaa musaa.
alypaa
Psykonautti

Post by alypaa »

Sienis,Texas Faggott,Troll Scientists,Astrix,Hallucinogen,Shpongle,Filteria onhan noita vaikka kuinka perkeleesti...
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Suomesta löytyy ainakin: Haltya, Texas Faggot, Mandalavandalz, Pelinpala, Salakavala, Eraser vs. Yöjalka, Egosentrifugi, Tripteaser, ym.

Tässä oli jotain, mitä tuli mieleen, mutta viellä kun joku osaisi nämä luokitella.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Aftermath
Psykonautti

Post by Aftermath »

Mä en oo tosta Infected Mushroomista koskaan löytäny mitään hyvää. Nykysin se on täysin jotain klubipaskaa. Nojoo.
Mä lähtisin tollasesta hyvästä ambientista, Steve Roach, Robert Rich, Vir Unis, Aes Dana, Ishq jne.
Psykedeelisen chilloutin puolelta löytyy tietty juuri tuo Shpongle (joka ekan levyn jälkeen meni roskista kohti koko projekti), Ott, Entheogenic, DownHill, Phutureprimitive jne.
Psykeä ei nykysin ainakaan jaksa tripeillä kuunnella, se vanhenee kovin nopeaa muutenkin.
Dub puolelta suosittelen testaan High Tonea ja varsinkin Acid Dub Nuckleik levyä!
Rokin puolelta menee ne vanhat Floydit, King Wallit ja Hidriat jne.
I'm going upstairs now to turn my mind off
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Shamanic tribes on acid. Nimikin kertoo jo kaiken :)
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Pistetään ny tännekkin tuo linkki SomaFM radiokanaville. Mahtavaa musaa soittavat.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

W10 wrote:Pistetään ny tännekkin tuo linkki SomaFM radiokanaville. Mahtavaa musaa soittavat.
kiitokset tästä! Soi 247. :P
Aftermath
Psykonautti

Post by Aftermath »

W10 wrote:Pistetään ny tännekkin tuo linkki SomaFM radiokanaville. Mahtavaa musaa soittavat.
Drone Zonelle oli heti pakko päästä :D
Musiikkia vaan tuppaa olemaan koneella niin paljon, että ei kerkeä siihen edes kunnolla tutustua :?
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Pieni jatkokysymys. Kumman ostan, Shpongle - "Nothing Lasts... But Nothing Is Lost" vaiko Infected Mushroom - "Converting Vegetarians" albumin?
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Shpongle!!!
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Niin minäkin sanoisin. Ja vielä ennemmin jompikumpi kahdesta vanhemmasta levystä. On se paljon moniulotteisempaa kuin Infected mushroom, mutta makunsa on omansa kaikilla tietysti...
Aftermath
Psykonautti

Post by Aftermath »

Ei kumpikaan :roll:
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Jos noista kahdesta on valittava niin Shpongle.

Kerro mitä artisteja sitten kuuntelet konemusiikin ulkopuolelta - voisi helpottaa.

Ainakin kirjoittamasi perusteella tuo em. Texasin fägäri voisi sopia.

Tai sitten joku hard-trance-kiksu-helvetti. :x :twisted:
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Asidyyli wrote:Jos noista kahdesta on valittava niin Shpongle.

Kerro mitä artisteja sitten kuuntelet konemusiikin ulkopuolelta - voisi helpottaa.

Ainakin kirjoittamasi perusteella tuo em. Texasin fägäri voisi sopia.

Tai sitten joku hard-trance-kiksu-helvetti. :x :twisted:
Texas Faggottia olen kuunnellutkin. Ihan hyvää se on. Varsinkin biisi PULU iskee. :) konemusiikin ulkopuolelta kuuntelen reggaeta kuten Israel Vibrations, Black Uhuru, Buju Banton jne. Räppiä kuuntelen ehkä eniten. Parhaiten tippuu itärannikon ysäri matsku. Olen nyt viimeaikoina huomannut että tasabiitti ei oikein aukea minulle selvinpäin. Liian tylsää.
Tykkään enemmän musasta jossa biitillä on suurempi osa. Onko psykedeelistä drum n bassia olemassa? :)
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Sellasta etnomusaa, toinen on meditaatio ja rentoutumis musa. Kirjastoista löytyy jos jonkinäköstä levyä. Samaisista laitoksista löytyy myös paljon hienoja kuva- ja taidekirjoja.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Psykedeelinen drum'n'bass on minulle jotenkin hankala kuvitella, joidenkin mielestä joku Aphex Twin laajentaa tajuntoja, mutta itse en sitä siedä, kun en muutenkaan kyseisestä genrestä hirveästi perusta.

Ehkä joku Amon Tobin, mutta voiko sitä sitten d'n'bksi kutsua, en tiedä...

Ja sitten sellaisen ryhmän kuin Monolake voisi kyllä nimetä, sopisi aika hyvin haettuun kuvaukseen.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

benelux fat wrote:Pieni jatkokysymys. Kumman ostan, Shpongle - "Nothing Lasts... But Nothing Is Lost" vaiko Infected Mushroom - "Converting Vegetarians" albumin?
Osta mieluummin ne kaksi aiempaa Shponglea, tuo uusin ei ole kovinkaan kummoinen. (Tales of the Inexpressive & Are you Shpongled?)
-:- We're All Mad Here -:-
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Kaksi aiempaa on ehkä parempia mut nothing last....but nothing is lost on kyllä sekin loistava levy.
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Tein kompromissin ja ostin GOA vol. 10 kokoelmalevyn. :) Tutustun Shpongleen sitten myöhemmin.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Oivaa goaa on muuten mielestäni jo vähän vanhemman liiton Space Tribe. Pesee ainakin minun mielestäni Infectedin. Biiseissä tosin on vähemmän vaihtelua ja aika paljon tuota tasabiittiä, mutta hypnoottisuudessaan hyvää sellaista. Saundeiltaan aika lähellä fägäriä. Future is Right Now on tutustumisenarvoinen levy...
ishtar
Psykonautti

Post by ishtar »

Shpongle ehottomasti. Kukan Dub Lagan, Abakus, Ott, Hallucinogen, Steve Roach, Aes Dana, Entheogenic, Vibrasphere, Tangerine Dream, Shulman, ja Vibe Tribe!
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Asidyyli wrote:Oivaa goaa on muuten mielestäni jo vähän vanhemman liiton Space Tribe. Pesee ainakin minun mielestäni Infectedin. Biiseissä tosin on vähemmän vaihtelua ja aika paljon tuota tasabiittiä, mutta hypnoottisuudessaan hyvää sellaista. Saundeiltaan aika lähellä fägäriä. Future is Right Now on tutustumisenarvoinen levy...
Täysin samaa mieltä olen kanssasi.

np: Space Tribe & Simon Posford - In the Hands of Shaman
-:- We're All Mad Here -:-