Kuoleman raja-kokemukset
-
Velho
- LD50
Kuoleman raja-kokemukset
Elikkäs päätin nyt tässä pari kertaa siellä porteilla käyneenä perustaa topikin jossa utelen miltä teistä on tuntunut nämä kokemukset pään sisäinen tai oikea. Itse en deeleillä ole päässyt lähelle kuolemaa mutta erillaisilla combotuksilla kylläkin ollaa käyty pariin otteeseenkin liikaa siellä missä se aurinko ei häikäise.
Hyvä aihe, joten siirsin Yleiskeskusteluun. (:
- king Ink
Hyvä aihe, joten siirsin Yleiskeskusteluun. (:
- king Ink
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
wRRa
- Moderator
Re: Kuoleman raja-kokemukset
Hapoissa joskus tuli tällanen kokemus. Olin siis ihan varma että kuolen, jollain tavalla muistutti paniikkikohtausta, mutta ei kuitenkaan ihan. Mulla oli vahva tunne siitä että "minä" on sammumassa. Sit mä "kuolin". Mä irtaannuin mun ruumiista ja mä näin kuinka mun ruumis vaelteli ympäri huonetta ilman sielua, katoin sitä katonrajasta. Sit hetken aikaa en ollu mitää. Tai ei ollu ees hetken aikaa, koska ei ollu aikaa. Piste. Joku juttu joka oli mut ei ollu ajas eikä paikas eikä missään. Ei ollu mitään. Ei ollu mua.
Sit tulin takas. Olin taas omas kropassani ja koettelin pulssiani ja tajusin et oon elossa. Oli tosi outoo...
Sit tulin takas. Olin taas omas kropassani ja koettelin pulssiani ja tajusin et oon elossa. Oli tosi outoo...
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
lahke
muutaman kerran "stoned to death", eli sängylle makaamaan ja kaikki rupee hidastumaan, kunnes sammuu ja sit istuskelee hetken ruumiinsa päällä, sit re-boot ja taas toimii.. : d mdpv:llä joku deliriumkuolema, mis olin jossain saarella.. dxm:ssä olin kerran just siinä portilla, mut en painanu päätietokoneen on-off nappulaa, ku ei uskaltanu :l
-
Dexma
- Moderator
Joskus kiskasin 3000 mg dexmiä yhen päivän aikana. Silloin tuli sellainen olo, että nyt mennään, eikä palata. Nooooh, siinä sitten kun tajuntani menetin niin ehdin jo miettimään, että vois soittaa ambulanssin, mutta kelasin vain, että Jimi hendrixkin ois jättänyt soittamatta jotenka, ite päätin viedä kokemuksen loppuun. en katunut.
Kyllähän sitä lääkkeitä ja viinaa on vetänyt niin, että ois pitänyt se henki kulta lähteä, mutta kait se meissä aika sitkeesti on.
Kyllähän sitä lääkkeitä ja viinaa on vetänyt niin, että ois pitänyt se henki kulta lähteä, mutta kait se meissä aika sitkeesti on.
-
BrokenFinger
- Lepakko
itellä ihan oikeita tilanteita muutama.. Mitä nyt muistan niin ensin ala-asteella meillä oli tapana kavereiden kanssa mennä erään 5 kerroksisen rakennuksen katolle savuopiipun ympärille istumaan, katsomaan maisemia ja puhumaan mukavia (Oi mitä aikoja..
) No, eräänä iltana rupesin heilumaan jotain, en muista mtä tein ja valka lipsahti yli reunasta. olin jo kokonaan reunan yli ja olin varma että nyt tullaan rytinällä alas mutta näin rännin reunan silmieni edessä ja nappasin siitä kiinni. Pysyin juuri ja juuri kiinni siinä siihen asti että ystäväni auttoi minut viereisille paloportaille ja takaisin katolle jatkamaan istumista.. toinen kerta nyt kesällä ajoimme ystäväni kanssa suomen kierto reissulta takaisin pohjoiseenpäin ja kahden aikaan yöllä havahduin yhtäkkiä kun hirvi seisoi tien laidassa sen valkoisen viivan päällä enkä ehtinyt kuin nostaa jalan kaasulta kun hirvi oli jo kohdalla. Hirvi nousi takajaloille, kääntyi ympäri ja jatkoi ojan puolelle.. Uskomaton näky.. en ole koskaan ennen nänyt hirven nousevan takajaloille kuin hevonen.. ja se oli puolen metrin pässä autosta jossa istuin. Nyt juuri viimeviikolla meillä oli armeijassa ammuntaleiri ja hyökkäsin taisteliaparini kanssa pahvitauluja vastaan syöksymällä puiden taakse piiloon ja sieltä ampumalla.. olin hieman edellä menossa kun taisteliaparini lähti syöksyyn, kompastui kuitenkin ja aseen varmistin meni jotenkin pois päältä, ase irtosi kädestä ja tippui maahan ja laukesi. luoti lensi aivan vierestäni ja lävisti puun. Tämän lisäksi olen kahdesti tippunut jään läpi veteen ja liikenteessä useampia läheltä piti -tilanteita. Olen monesti ihmetellyt miten selviän aina jotenkin kummallisesti tilanteista ja jatkan elämää vaika olen sen monesti itsekkin halunnut lopettaa.. Elämän ja kuoleman ero on erittäin mielenkiintoinen.. aineiden kanssa en ole sen lähelle päässyt.. 
-
frapathea
Mul on yks kaveri, joka joskus on vetänyt jotkut aika ilmeisesti kunnolliset öyskät jotain deeliä ja ambulanssillakin siin mentiin. Oli kuulemma sydänkin pysähtyny välis. Käsittääkseni tapahtuma vaikutti ko. henkilöön kovin positiivisesti ja voimakkaasti.
Luulin kerran 2C-B:tä otettuani kuolevani vaik olin kai ihan normipaniikeis.
(Mikä psykoaktiiviyliherkkyys)
Kunnollisia NDE-kokemuksia ei ole tullut vastaan, mut kiinnostais kyl.
Vinkkejä tilojen saavuttamiseen KIITOS
Luulin kerran 2C-B:tä otettuani kuolevani vaik olin kai ihan normipaniikeis.
(Mikä psykoaktiiviyliherkkyys)
Kunnollisia NDE-kokemuksia ei ole tullut vastaan, mut kiinnostais kyl.
Vinkkejä tilojen saavuttamiseen KIITOS
-
Death
- Apteekki
2 kertaa oon kokenu tän ja toisella kertaa se olis oikeesti voinu käydä. 1. DXM: vedin ihan vitunmoisen annoksen en muista enää tarkalleen mut paljo kuitenki. Koin täydellisen ruumiista irtautumisen katselin kuollutta ruumistani joka makasi sängyllä se on pelottavinta mitä mulle on ikinä käyny. 2. Morfiini, Alko, Dormicum kaikki tosi isoilla annoksilla, olin bileissä tarkoitus ei ollut juoda alkoholia kun alla oli vitusti mopoo ja dormareit mut otin silti ja se lähti käsistä sammuin.. Sitten muistan hämärästi kun minua yritettiin herätellä (jälkeenpäin kuulin etten ollut hengittäny) sit muistan heränneeni ambulanssin paareilta ja tunsin kuinka lähdin pikkuhiljaa pois ruumiistani kelasin et ei mitään tää kuuluu trippiin mut sit tajusin että vittu mä en oo vetäny mitään dexmii tai deelei, muistan taistelleeni vastaan et mä en vittu lähe viel ja jotain tollasta.. Sit heräsin sairaalast sanoivat että jos olis vähän myöhemmin tullu ambulanssi ni olis henki lähteny.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
-
frapathea
Elehdin tälle hyvöksyvästi ja hymisen. Ken ties mix, mut tuli jotenki vaivihkainen hyvä mieli tästä, aiheen suoranaisesta vakavuudesta huolimatta. Mahtavaa.Death wrote:sit muistan heränneeni ambulanssin paareilta ja tunsin kuinka lähdin pikkuhiljaa pois ruumiistani kelasin et ei mitään tää kuuluu trippiin mut sit tajusin että vittu mä en oo vetäny mitään dexmii tai deelei, muistan taistelleeni vastaan et mä en vittu lähe viel ja jotain tollasta..
-
Flood
- Lepakko
Juurikin viime viikonloppuna alkoholi (paljon) + 20 mg 2c-e toi kokemuksen. Mutta kuinka ollakkaan, en muista koko hommasta mitään tärkeetä.. Muistan, että jo valmiiksi pelotti vähän, makasin kaverin kanssa lattialla, ja pyysin häntä pitämään minua kädestä...
Muistan, kun Toolin You Lied lähti soimaan.. Sitten on pätkä pelkkää pimeää..
Seuraava muisikuva on, kun avasin silmäni, itkin, puristin kaverin kättä, jankutin itkien varmaan 10 minuuttia "Vittu mä kuolin, ei vittu mä kuolin.. vittu kuolin...." Kirjoitin paperillekkin.. "Sä kuolit." Kun sain kirjoitettua juoksin oksentamaan.
Hmm.. Nyt kun tätä kirjotti niin tuli tunteet edelleen voimakkaasti pintaan, vaikka itse "kuolemasta" en mitään muistakkaan..
Hämmentävää..
Muistan, kun Toolin You Lied lähti soimaan.. Sitten on pätkä pelkkää pimeää..
Seuraava muisikuva on, kun avasin silmäni, itkin, puristin kaverin kättä, jankutin itkien varmaan 10 minuuttia "Vittu mä kuolin, ei vittu mä kuolin.. vittu kuolin...." Kirjoitin paperillekkin.. "Sä kuolit." Kun sain kirjoitettua juoksin oksentamaan.
Hmm.. Nyt kun tätä kirjotti niin tuli tunteet edelleen voimakkaasti pintaan, vaikka itse "kuolemasta" en mitään muistakkaan..
Hämmentävää..
"welcome to the world of your mindless life; away from the reality of your lifeless mind"
-
hir
- Psykonautti
Heh. 360mg kodeiiniä. tunsin aikalailla niinku trainspottingin Renton; vajoavani maton kanssa lattiasta läpi, sitten silmät kiinni räpäykseksi ja ylös(sänkyyn). Aamuyöstä elämäni ensimmäisiä unihalvauksia. Käsittääkseni mun olis täytyny kuolla muutamaan kertaan, mut ei jääny mieleen ku jonkulaisina aistimuistoina.
“I slept with faith and found a corpse in my arms on awakening; I drank and danced all night with doubt and found her a virgin in the morning.”
-
Pariah
Deksmeissä tuollaisia kokemuksia tulee lähes aina mutta en pidä niitä nde kokemuksina.hir wrote:Heh. 360mg kodeiiniä. tunsin aikalailla niinku trainspottingin Renton; vajoavani maton kanssa lattiasta läpi, sitten silmät kiinni räpäykseksi ja ylös(sänkyyn). Aamuyöstä elämäni ensimmäisiä unihalvauksia. Käsittääkseni mun olis täytyny kuolla muutamaan kertaan, mut ei jääny mieleen ku jonkulaisina aistimuistoina.
-
hir
- Psykonautti
Niin, multa lähti vaan taju. En kyl koe mitään vastaavaa deksmin kanssa, en ees isoilla annoksilla.Pariah wrote:Deksmeissä tuollaisia kokemuksia tulee lähes aina mutta en pidä niitä nde kokemuksina.hir wrote:Heh. 360mg kodeiiniä. tunsin aikalailla niinku trainspottingin Renton; vajoavani maton kanssa lattiasta läpi, sitten silmät kiinni räpäykseksi ja ylös(sänkyyn). Aamuyöstä elämäni ensimmäisiä unihalvauksia. Käsittääkseni mun olis täytyny kuolla muutamaan kertaan, mut ei jääny mieleen ku jonkulaisina aistimuistoina.
“I slept with faith and found a corpse in my arms on awakening; I drank and danced all night with doubt and found her a virgin in the morning.”
-
SahkoinenVelho
- Kameleontti
Hmm... Mulla on aika yleistä deksmeissä jopa sellainen(eikä tarvitse olla mikään järkyttävän suuri annos edes), et dissosiaatioon vaipuessa olo tuntuu oikeesti siltä, et alkais "kuolemaan". Siltä se ainakin tuntuu hyvin vahvasti. Tietty tietää, ettei kuole, eikä siinä tuu mitenkään panikoitua tai mitään, mut olo on silti että "tältä kuoleminen varmasti tuntuu". Siinä tilassa jopa monesti, vähän pelottavaa kyllä, ajattelee että kuolema ei ois edes varmaan kummempi juttu ja saattas olla jopa ihan okhir wrote:Niin, multa lähti vaan taju. En kyl koe mitään vastaavaa deksmin kanssa, en ees isoilla annoksilla.Pariah wrote:Deksmeissä tuollaisia kokemuksia tulee lähes aina mutta en pidä niitä nde kokemuksina.hir wrote:Heh. 360mg kodeiiniä. tunsin aikalailla niinku trainspottingin Renton; vajoavani maton kanssa lattiasta läpi, sitten silmät kiinni räpäykseksi ja ylös(sänkyyn). Aamuyöstä elämäni ensimmäisiä unihalvauksia. Käsittääkseni mun olis täytyny kuolla muutamaan kertaan, mut ei jääny mieleen ku jonkulaisina aistimuistoina.
-
hir
- Psykonautti
Niin, oon mä kuollu useesti huumeissa.
-
Velho
- LD50
Mulle tuli ketkust joskus parilla 100mg linjalla sellane olo et eka olin puu ja sit kuolin ja sit heräsin ja olin vauva ja jouduin alottaa kaiken alusta
Ja joskus ryyni känneissä kiskonu pameja ja subuu iha liikaa ja silti heränny jostai kumman syystä.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
Mushru
- Moderator
Mä koen raja-kokemuksena sen,
kun katsoin kerrostalon katolta maahan,
se oli niin tu-tum tilanne,kaikki hidastu ja hiljeni,maanpinta veny lähemmäs ja kauemmas...
1600mg dexmiä tuossa oli myös,muistaakseni,buustina,toleransseilla.
Sit mätkähdin selälleni toiseen suuntaan ja nukuin aamuun asti siel katolla.
Emmä tiiä oliko ajatuksena oikeesti hypätä ja kuinka siellä olin. Mysteeristä,
alitajunta koittaa heittää veivit.
Mut se oli niin kuolemaa silmästä silmään,päässä oikeen humahti tyhjästi,
tähänkö se loppuu?
Ja kans tuon dexmin kanssa kun tuntu et saatana kaikki tajunta riuhdotaan
kropasta,näin katon rajasta kuinka kroppa nyki hulluna ja lopetti,
ajattelin et vittu nyt se kuoli siihen.
Sit palauduin kuitenkin takas pyörteen lailla.
Kroppa ei ottanut mitään ärsykkeitä vastaan,silmät vaan kiinni,
kaveri oli soittamassa ambulanssii mut sain mätkäytettyy käden kännykän päälle.
Meni kyl kauan palautuu tuost reissust,sekin tais olla se 2000mg pintaan.
Egokuolemia on tullut koettua,ja niistäkin palautunut.
Ja raja-kokemuksena on mulle henk.koht kans se,
kun oli sitä hasis-mixiä,kelasin oikeesti et kuolen,
kun henki salpaantu ja sydän tako,tajunta lähti melkein kokonaan.
Sit ambuäijät tuli niin aattelin et vittu oisinpa hypänny partsilta koska emmä sittenkään kuole,
emmä osaa käsitellä tätä sen jälkeen enää.
Mut tässä mä oon.
Huh.
kun katsoin kerrostalon katolta maahan,
se oli niin tu-tum tilanne,kaikki hidastu ja hiljeni,maanpinta veny lähemmäs ja kauemmas...
1600mg dexmiä tuossa oli myös,muistaakseni,buustina,toleransseilla.
Sit mätkähdin selälleni toiseen suuntaan ja nukuin aamuun asti siel katolla.
Emmä tiiä oliko ajatuksena oikeesti hypätä ja kuinka siellä olin. Mysteeristä,
alitajunta koittaa heittää veivit.
Mut se oli niin kuolemaa silmästä silmään,päässä oikeen humahti tyhjästi,
tähänkö se loppuu?
Ja kans tuon dexmin kanssa kun tuntu et saatana kaikki tajunta riuhdotaan
kropasta,näin katon rajasta kuinka kroppa nyki hulluna ja lopetti,
ajattelin et vittu nyt se kuoli siihen.
Sit palauduin kuitenkin takas pyörteen lailla.
Kroppa ei ottanut mitään ärsykkeitä vastaan,silmät vaan kiinni,
kaveri oli soittamassa ambulanssii mut sain mätkäytettyy käden kännykän päälle.
Meni kyl kauan palautuu tuost reissust,sekin tais olla se 2000mg pintaan.
Egokuolemia on tullut koettua,ja niistäkin palautunut.
Ja raja-kokemuksena on mulle henk.koht kans se,
kun oli sitä hasis-mixiä,kelasin oikeesti et kuolen,
kun henki salpaantu ja sydän tako,tajunta lähti melkein kokonaan.
Sit ambuäijät tuli niin aattelin et vittu oisinpa hypänny partsilta koska emmä sittenkään kuole,
emmä osaa käsitellä tätä sen jälkeen enää.
Mut tässä mä oon.
Huh.
. . . ヽ(-▽ -)ノ °●✺
-
hahaviv
- Lepakko
http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/rajakokemus.html
Tossa ois vähän enemmän kriittisesti näistä rajakokemuksista juttua.
Tossa ois vähän enemmän kriittisesti näistä rajakokemuksista juttua.
theres not enough love, you gotta make love, remake love, co create love, cremate love, reincarnate love, gotta make love,
just make love
just make love
-
Death
- Apteekki
Mulla tulee usein isoilla anoksilla opiaatteja sellanen fiilis, että olis kuollu. Lähtee niinku tunto joka paikasta, ei tunne kroppaa enää..hir wrote:Heh. 360mg kodeiiniä. tunsin aikalailla niinku trainspottingin Renton; vajoavani maton kanssa lattiasta läpi, sitten silmät kiinni räpäykseksi ja ylös(sänkyyn). Aamuyöstä elämäni ensimmäisiä unihalvauksia. Käsittääkseni mun olis täytyny kuolla muutamaan kertaan, mut ei jääny mieleen ku jonkulaisina aistimuistoina.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
-
peltsi
- OD
Ketaholeen kerran tipahdin niin humauksella että henki lähti mut onneks se sit n. puolessa tunnissa kasaantu jostain pienestä pikselistä evoluution ja maailmansynnyn sekä -kehityksen kautta omalla sohvalla makaavaan meikäläiseen.
Sellanen miljardi kuvaa sadasosasekunnissa meiningillä oli aika raju matkata noiden kuvien läpi loppupeleissä nähden itsensä makaamassa kuolleena sohvalla ihme kiemuralla ja sit viimenen kuva-->oikeen mätkähtäen oma silmien näkymä ja kaikki ennallaan
^Mahtava kokemus.
Sellanen miljardi kuvaa sadasosasekunnissa meiningillä oli aika raju matkata noiden kuvien läpi loppupeleissä nähden itsensä makaamassa kuolleena sohvalla ihme kiemuralla ja sit viimenen kuva-->oikeen mätkähtäen oma silmien näkymä ja kaikki ennallaan
^Mahtava kokemus.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
medicineman
- Lepakko
Kerran on mut elvtetty ja ei kyl oo mitään muisikuvia tosta rajan ylityksestä. Suht´ selvään nahkaan vielä, joten joten...
Fear is the price of imagination.
-
frapathea
Eiks pelottavat jutut oo siistei? Niinku kummitusjunat ja kauhuleffat.. Voisin kuvitella kuolemanrajakokemuksessa olevan pelottavinta sen, ku tajuu, ettei kuolekaan. t. kuolemanpalvoja <3
Mä oon kateellinen ku en oo koskaan kokenu mittää tollast, vaik oon yrittäny
Imppasin kerran eetteriäkin ihan vaan siks, et olisin kokenu kehostirtautumista, mut ei ku ei ni ei. Olis varmaan pitäny jaksaa impata pidempään, ku kyllästyin puoles tunnis jo täysin. Vittu. Mä oon kokenu pelkkii elämänrajakokemuksii.. Sellasii, ku oon luullu tulevani oikeesti eloon ja sieluni yhtyvän roboottikehooni.. Mut ne onkin sit vaan ollu huumeiden tuottamia harhoja ja olen jälleen löytänyt itseni lopulta simulaattorista. Täss. Haahuilles. Jotai liikahdusta johonkipäin odotelles. Jotai aitoo. Vaikk sit kuolemisia. Iha sama mitä.
Mä oon kateellinen ku en oo koskaan kokenu mittää tollast, vaik oon yrittäny