Missä menee nistin ja viihdekäyttäjän raja?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Dexma
Moderator

Re: Missä menee nistin ja viihdekäyttäjän raja?

Post by Dexma »

Uke wrote:Joo no ymmärrän kyl, mut valitettavasti ongelman omaava huomaa vasta viimesenä et nyt on ongelma
Oikeastaan mä tässä pohdin sitä, että kun me muut päätetään toisten ongelmia. Mä yleensä kattelen mun kavereita jotka riehuu kännissä viikonloppuisin joka viikonloppu, mä katon, että hyi hitto mikä ongelma noilla on tosta. Tyypit maksaa velkoja joita ne ei ees pysty maksaan, ja on ottanut pikavippejä. Mut nää ihmiset on sillai JEEE JEE ei mitään hätää. Jos mä sanon näille ihmisille, että sulla on oikeasti kohta ongelma tuon kanssa, niin silloin se sanoo toinen, että no joo, mutta mikäs siinä. IHAN VITUN JEBA MENO...

Ite taas oon ihan samanlainen ihminen, kiskon kamaa päivittäin melkein, jotain menee kokoajan. Käyn siinä samalla duunissa ja hoidan muutakin elämää. Mulla kait pitäis olla ongelma, mutta ei tää aina suoraan tunnut ongelmalta. Silloin tällöin vain. ONKO MULLA ONGELMAA? Välillä on ja välillä ei mun mielestä. Moni mun ympärillä kattoo, että sulla on ihan saleen ongelma, mutta ei ne ees varmaan ymmärrä perinteisiä syitä eikä mitään, hankalaa toisen ihmisen on määritellä mikä meno toisella...

toi kuullostaa vähän siltä että ei ole ongelmaa ellei itse niin myönnä, mut tuskin tätä tarkotat vai?
Tää kuulostaa vähän siltä, että ongelma on vasta sitten, kun itse on huomannut olevansa pahassa jamassa. Silloin se alkaa henkilökohtaisesti tuntua ongelmalta. Mun mielestä ympäristön pitäis antaa kyllä aina, kun näkee, että jollain on ongelma niin ystävien (jos niitä aitoja on näissä piireissä) pitäis huomauttaa asiasta, herätetään ihmiselle se tunne, että hei sulla on ongelma, niin käyttäjä huomaa olevansa ongelmassa.
hurja
Lepakko

Post by hurja »

Ennen kuin vedin ekat piri lainit niin kaveri sano: "Kerran nisti, aina nisti". No näinhän se on, koska ei sitä voi enää kelata takaisin. Itselle huumeet eivät ole omasta mielestäni mikään ongelma koska ei niitä ole pakko saada, vedän koska tykkään. Mutta periaatteessahan olen koukussa "viihdekäyttöön". Tosin eipä huumeet vaikuta työnkäyntiin tai kaveri suhteisiin yhtään. Ainoa päihde mitä käytän joka päivä on kannabis mutta jos sitäkään ei ole helposti saatavilla niin sitten en sitä edes lähde etsimään.
SahkoinenVelho wrote: Mua kyllä kanssa ihmetyttää monien fiksujenkin ihmisten ihme moralisoinnit. Kaljaa juodaan vähintään kerran viikonlopussa 10+ annosta ja sillä oikein ylpeillään, mut jos kyse on vaikka amfetamiinista joka on etyylialkoholia paljon haitattomampi päihde niin sitä kokeiltuaankin on automaattisesti nisti. Kannabiksen kohdalla se kyllä yleensä tajutaan, että siinä on varsin turvallinen päihde, mut kukaan ei jostain syystä käsitä, et alkoholi on ihan verrattavissa vaarallisimpiin laittomiin aineisiin...
En vaan voi ymmärtää kuka edes haluaa olla niin sekaisin kuin alkoholista menee. Järkevistäkin ihmisistä tulee aivan vitun tyhmiä ja ne sekoilee miten sattuu. Ja tämä kun kehuskellaan: "Join tossa puol litraa viinaa ja korinkaljaa, vittu et oli siistii en kyllä muista mitään", en vain voi enää ymmärtää tälläistä. Nuorempanahan se meni noin, ihme kyllä että kaikki ihmiset eivät viisastu. Tähän voi verrata sekakäyttöä joka on nimenomaan sitä SEKAkäyttöä ja aina sitten ollaan niin sekaisin että ei edes tiedetä missä mennään. Kyllähän tilanne täytyy joskus nollata oikeen kunnon kuosilla mutta kun jotkut tekevät tätä joka vkl/päivä. Siinä se alkoholistin/narkkarin raja menee mun mielestä, jos on PAKKO saada sitä ja se vaikuttaa muuhun elämiseen. Alkoholissa ei itsessään ole mitään pahaa, kunhan sitä ottaa kohtuudella. Sama kyllä koskee aivan kaikkea.

Spigutuksesta sen verran että omasta mielestä siinä ei ole yhtään mitään narkkarimaista (Itse en spiguta enkä ole edes kokeillut, nähnyt kylläkin). Huumeethan on tarkoitettu käytettäviksi IV ja eipä mene ainakaan limakalvot paskas niiku nokittamalla.Ite huomannu tässä parissa vuodessa et kyllä toi nokka menee paskaks aika nopeesti. Ja olen monesti kuullut että se amfe on terveellisintä vetää siihen hihaan (vähän kakspiippunen jos ei tiedä amfen laatua?).
Tämä hetki... viimeinen NISTIRETRKI!
Uke
LD50

Post by Uke »

Dexma wrote:
Uke wrote:Joo no ymmärrän kyl, mut valitettavasti ongelman omaava huomaa vasta viimesenä et nyt on ongelma
Oikeastaan mä tässä pohdin sitä, että kun me muut päätetään toisten ongelmia. Mä yleensä kattelen mun kavereita jotka riehuu kännissä viikonloppuisin joka viikonloppu, mä katon, että hyi hitto mikä ongelma noilla on tosta. Tyypit maksaa velkoja joita ne ei ees pysty maksaan, ja on ottanut pikavippejä. Mut nää ihmiset on sillai JEEE JEE ei mitään hätää. Jos mä sanon näille ihmisille, että sulla on oikeasti kohta ongelma tuon kanssa, niin silloin se sanoo toinen, että no joo, mutta mikäs siinä. IHAN VITUN JEBA MENO...

Ite taas oon ihan samanlainen ihminen, kiskon kamaa päivittäin melkein, jotain menee kokoajan. Käyn siinä samalla duunissa ja hoidan muutakin elämää. Mulla kait pitäis olla ongelma, mutta ei tää aina suoraan tunnut ongelmalta. Silloin tällöin vain. ONKO MULLA ONGELMAA? Välillä on ja välillä ei mun mielestä. Moni mun ympärillä kattoo, että sulla on ihan saleen ongelma, mutta ei ne ees varmaan ymmärrä perinteisiä syitä eikä mitään, hankalaa toisen ihmisen on määritellä mikä meno toisella...
Jeu, nyt kässään. Siis mä olisin ilonen jos pystysin vetämään joka päivä douppia JA SAMALLA hoitamaan kaikki arkiset asiat, enkä laiminlöis mitään - ei se ole IMHO sillon ongelma, kun kukaan ei kärsi siitä (muuta ku ehkä oma kroppa).
Ongelmallisen käytön raja menee mun päässä siinä, että kun alkaa menemään siihen että ei jaksa hoitaa asioitaan eteenpäin, laiminlyö sovittuja menoja jne. jne. varmaan tajuuttte..
Mutta kuten tuli jo aikasemmin sanottua, mun pitää ottaa helvetin harvoin aineita, että pysyy kontrolli käsissä, ei sillä ettäkö addiktoituisin ja lähtis elämä ihan vituilleen, mut jotenki..tykkään ajaa autoo, tykkään et saan asiat rullaa eteenpäin ja vittuh, se ei vaan toimi dopen kanssa :confused:
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
tRip
Moderator

Post by tRip »

wRRa wrote:Mut voidaan myös miettii et määritelläänkö nisti addiktion vai sen perusteella, kuseeko sillä kaikki asiat käytön takia.

Jos nisti määritellään addiktion perusteella, siinä tapauksessa myös xxx-men olisi nisti jokapäiväisellä subun käytöllään, vaikka kuinka hoitaisikin muut asiansa kunnolla (en ala haukkua, tämä on vain jossittelua). Toisaalta jos nisti määritellään sen perusteella vaikuttaako aineiden käyttö muuhun elämään, hän ei välttämättä olisi.

Sit on taas tää nisti ja narkkari-juttu... Ehkä nisti on joku joka on koukussa, narkkari joku jonka koko elämää huumeet hallitsee? Emmä tiiä miten se virallisesti menee.
Joojoo.. just tätä oon hakenu takaa..

mut.. noi on kaikki vaan käsitteitä. loppujenlopuks.
wRRa wrote:Voiks olla henkisessä koukussa viihdekäyttöön?
Jokainen nyt vähintäänkin on koukussa riippuvuuteen, oli se sit mihin hyvänsä, psyykkistä tai fyysistä.. tai psyykkis-fyysistä..
Uskaltaisin väittää.. ehkä
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Bateman
Apteekki

Post by Bateman »

wRRa wrote:Vai voiko sellasta rajaa edes vetää?
Ei voi. Kyseessä näet ei ole mikään äkillinen raja, kuten ei usein elämässä muutenkaan, vaan jatkumo... käyttönsä hallitsemisen ja itseään hallitsevan käytön jatkumo. Tällä jatkumolla voi luisua viimeksimainittua päätä kohden, kunnes taas päättää lähteä luisumaan kohti ensinmainittua. Ja niin siinä seilataan, edes takaisin. 8)
you see them on the freeway, it don't look like a lot of fun
but don't you try to fight it; "an idea who's time has come"
Hz0
Apteekki

Post by Hz0 »

wRRa wrote:Mun mielestä me voidaan hyvin keskustella täällä lainsäädännön seurauksista sen suhteen että viihdekäyttö lipsuu helpommin nipahtamiseen. Vai lipsuuko? Mä ainaki luulen et kieltolaki edesauttaa viihdekäyttäjien nipahtamista. Siinä mielessä siis lainsäädäntö liittyy myös alkuperäiseen viestiin.
Tökin tässä ehkä ampiaispesää mutta minusta on ärsyttävää jos omaa päihdeongelmaa koitetaan selittää sillä että "se on tää poliisivaltio"/"systeemi on paska"/"kieltolaki pois". Itsestä se on aina kiinni että onko koukussa johonkin vai ei. Jos elämä potkii päähän ja paska osuu siihen 19" tuulettimeen oikein urakalla niin ei ainoa vaihtoehto ole käyttää päihteitä. Se vaan tuntuu olevan se helpoin. Minusta tässä on se raja nisteyden ja "viihde"käytön välillä. Viihde-sana on lainausmerkeissä koska mielestäni se on vähän kyseenalainen termi.

Tunnen aika monta tämmöistä ihmistä joiden päivärytmi koostuu pääosin seuraavan substanssin hankkimisesta / säätämisestä / sossupummailusta ja sitten kun yrittää jotenkin ehdottaa että kaveri tekisi oikeasti jotain järkevämpää niin vastaus on yleensä se että en mä tätä muuten tekis mutta systeemi on niin paska ja sitten taas kylvetään siinä itsesäälissä. Yksi toinen perustapaus on se että kärsitään mielenterveysongelmista, selkeästä flippailusta, ei haluta myöntää että ne on käytännössä päihteiden aiheuttamia, sitten valitetaan kun ei saada hoitoa ja vedetään pää sekaisin siinä odotellessa.

/avautuminen.
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Hz0 wrote:Tökin tässä ehkä ampiaispesää mutta minusta on ärsyttävää jos omaa päihdeongelmaa koitetaan selittää sillä että "se on tää poliisivaltio"/"systeemi on paska"/"kieltolaki pois". Itsestä se on aina kiinni että onko koukussa johonkin vai ei.

Joo siis on ihmisiä jotka pistää kaikki omat ongelmansa valtion syyks. En mäkään siitä tykkää, typeräähän se on, koska omat ongelmat on aina itsestä lähtösin. Kuitenkin voidaan esimerkiks tilastoja katsomalla todeta, että tietynlaisissa kulttuureissa ajaudutaan tietynlaisiin ongelmiin... esimerkiksi individualistisissa kulttuureissa on enemmän mielenterveys- ja päihdeongelmia kuin kollektiivisissa kulttuureissa, joissa yksilönvapautta ei ole paljoa paskaakaan. Silti täällä meikäläiset huutaa että yksilönvapautta pitäisi olla enemmän ja että sen puute olisi syy ongelmiin, vaikka ilmeisesti asia on juuri toisin... ainakin psykologian tilastojen mukaan.

On typerää syyttää valtiota omista ongelmistaan, mutta on mielestäni ihan rakentavaa myös pohtia millä tapaa lainsäädäntöä muuttamalla voitaisi yleisesti ongelmia kansan keskuudessa vähentää, sillä siihenhän laki pyrkii. Politiikasta keskustellessa pitäisi siis paneutua rakentavaan eikä syyttävään tapaan.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
tRip
Moderator

Post by tRip »

Isoveli valvoo, mut sitä ei vittuakaa kiinnosta..

¤¤¤

Arvostan wRRa sun näkemyksiä asioista, koska sulla on kyky nähdä asioita monista näkökulmista, kyky ymmärtää, ja kaikenlisäksi kyky ilmaista ittees tosi hyvin.

mua on oikeesti vaan alkanu vituttaa ihmiset jotka näkee asian vaan omista lähtökohdista..
esim.."onneks mä en oo nisti.." tms diupadaupa-paskaaa..
Väitän että tällainen henkilö ei tiedä paskanvertaa mistä puhuu.

tai sit tällaisella henkilöllä on joku ylemmyyskompleksi, tarve kokea olevansa jotenkin 'parempi' kuin muut.. en tiedä..

Mitä on viihdekäyttö..?
mä kyl asettaisin ns. viihdekäyttäjät ja monetmonet nistit samalle tasolle.. mikä niitä erottaa?
Se että toinen kokee päihteet ongelmaksi (vaikka todellisuudessa ongelma on vaan se että kokee päihteiden käytön ongelmaksi, vaikkei varsinaisesti mitään ongelmaa ole), kun taas toinen uskottelee 'vain' viihdekäyttävänsä, mut siltiki kiskoo sitä douppii..?
miks?

mä en o viihdekäyttäjä enkä nisti.. ? ..enkä tunnustaudu hipiks..

Oli ehkä hieman provosoiva viesti, mut ärsyttää vaan välillä ihmisten typeryys.

mun mielestä ei ole rajaa nk. nistillä ja ns. viihdekäyttäjällä..
tai ehkä pikemminkin, miks sellanen raja pitäis vetää johonkin?

meitsi ei usko lokeroihin...
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Hz0 wrote:Yksi toinen perustapaus on se että kärsitään mielenterveysongelmista, selkeästä flippailusta, ei haluta myöntää että ne on käytännössä päihteiden aiheuttamia, sitten valitetaan kun ei saada hoitoa ja vedetään pää sekaisin siinä odotellessa.
On ne päihteet penteleitä kun pystyy aiheuttaa mielenterveysongelmia ennen käytön aloittamistakaan. Ja jos ei saada hoitoa valittaa pitääkin.
hippitatti wrote: Oli ehkä hieman provosoiva viesti, mut ärsyttää vaan välillä ihmisten typeryys.
:D <3
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

hippitatti wrote:mun mielestä ei ole rajaa nk. nistillä ja ns. viihdekäyttäjällä..
tai ehkä pikemminkin, miks sellanen raja pitäis vetää johonkin?
Niin, hyvä pointti. Siitähän tässä topicisissa tosiaan on tarkoituskin keskustella; onko moista rajaa mahdollista edes vetää? Jos on niin mihin se kenenkin mielestä menee ja jos ei, miksei sellaista voi vetää?

Mut mä voin sanoa muutamia syitä miks musta jonkunlainen "raja" on olemassa, joskin se raja voi yksilöillä olla aina erilainen eikä sinänsä siis mikään absoluuttinen totuus joka pätis kaikkiin. Mä oon huomannu et monet frendit on muuttunu paljon ihmisinä sen jälkeen kun niiden aineiden käyttö on mennyt överiksi, eli kun siitä on tullut lähes päivittäistä. En oo esimerkiks huomannu kovin suurta muutosta frendeissä jotka ottaa jotain esim. kerran pari kuussa, mut sen sijaan monet (huom. ei kaikki) frendit jotka kiskoo päivittäin on oikeesti pistäny elämänsä paskaks, niihin ei voi luottaa yhtään ja ne on vaan aina vitun SEKASIN. Yrität hoitaa niitten kaa jotai juttui ni ei siitkää tuu mitää ku ne on niin kuoseis, selittää kaikkee juttuu mikä ei natsaa tai pidä paikkaansa ym. ja niiden elämää pyörittää vaan huumeet, ei mikään muu... eikä ne ollu sellasii kusipäitä ennen ku ne alko käyttää enemmän.

Tietty on sit porukkaa, jotka käyttää päivittäin, muttei aiheuta käytöllään ongelmia itselleen eikä muillekaan. Mut just tästähän me taas puhutaan: onks ne sit ees nistei/narkkareit? Nii tai ehkä niit nistei mut ei narkkareit... emmä tiiä.

Vaikkei lokeroihin uskois, meidän maailma ja ajatukset koostuu pääasias lokeroista. Jokanen sana on lokero.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
miymau
Lepakko

Post by miymau »

Muakin on kovasti mietityttänyt tää asia lähiaikoina.

En todellakaan pidä itseäni nistinä, narkkarina tms. Mun h-historia: 13v; tupakka, sienet luonnosta 14; hamppu, alkoholi. Siitä eteenpäin en taida järjestystä muistaa mutta kyllä on tullu ainakin kaikki nk. perushuumeet käytyä läpi. Nykyään käytän pääasiassa subua, harvoin piriä, aina tilaisuuden tullen pilveä (eli harvoin, en suostu maksamaan pilvestä, tottunu kasvattamaan ite), muita huumeita aina kun vastaan tulee ja on varaa ostaa. Tässä esimerkiksi viimeisen viikon "ruokalista": La: piriä IV subua IV (en nukkunut yöllä) Su: subua IV Ma: ei mitään Ti: vähän alkoholia Ke: hatsia To: MDPP pommilla (en nukkunut yöllä) Pe: MDPP IV La: Subua IV ja alkoholia. Ja siitä eteenpäin ei mitään. Enkä pidä itseäni nistinä. Tota aiemmin oli kuukausi etten käyttänyt oikeestaan mitään. Mulla on aina hyvin kausittaista ja pätkittäistä tämä käyttö, ja näin ollaan menty jo monta vuotta, kahta sääntöä noudattaen: 1. en osta huumeita jos ei ole varaa, eikä se saa mennä perustarpeiden edelle 2. ei samaa ainetta yli 4 päivää putkeen (pilveä ei tämä sääntö koske).

Mulla onkin oikeestaan ollut jo viitisen vuotta kaks elämää: se jossa douppaan, rännitän kaikkea, kaverit on nistejä, vankilassa, kellään ei oo luottotietoja, kaikki elämän perusarvot vinksallaan jne. Ja sitten toinen, jota elän ehkä suurimmaks osaks: kaverit ei käytä mitään, alkoholia vaan, ei tietoakaa pahasta maailmasta, rahaa riittää, kukaan ei oo käynykään putkassa jne. Tää aiheuttaa sen, että oon kummassakin elämässä erikoinen: "pahassa" elämässä kukaan ei tunne about ketää joka ei douppais, mä oon ainoa jolla on koira, hieno siisti asunto, välitän tavallisista asioista kuten ruoasta, unesta jne, ja "hyvässä" elämässä mä oon pahis, ja kaikki ihmettelee miks mulla on hauskaa ilman alkoholia, miks mä välttelen poliisia, "miks et sä voi ostaa osamaksulla?", "onks sulta otettu verikoe?" jne jne.. Jotkut parhaat kaverit tästä hyvästä maailmasta tietää kyllä mun pahat puolet, mutta kukaan ei koko pahaa totuutta.

Tässä oli hitonmoinen tappelu yhen parhaan kaverin kanssa. Se tietää kyllä totuuden siitä mitä käytän ja about kuinka usein (ite se polttaa hatsia ja pari kertaa piriä vetäny). Yleensä siinä sivussa tulee myös ilmi että rännitän. No nyt ei ollut tullut. Kaveri oli mun luona siinä sunnuntaina, sanoin että voisinpa ottaa noi vikat subut. Haen subut ja värkit ja alan väsätä vetoja siinä. "MITÄ VITTUA SÄ TEET??!!" "ai etkö tienny että rännään?" No kaveri oli niin järkyttynyt että asiasta puhuttiin seuraavaks puhelimessa viikkoa myöhemmin. Sen koko käsitys musta oli yhtäkkiä muuttunut täysin. Se kyseli multa että mitä vittua mä haluan elämältäni. Ai nyt mulla on elämä hukassa? Se sano että oon narkkari. Se on nähny mihin se johtaa ku hihattaa. Ai jaa? Sanoin, että hihatan vaan ja ainoastaan siks että pidän sitä miellyttävämpänä ja helpompana kun nokittamista. Se sano toi ei hyvään johda. Mitennii? Rännääminen ei koskaan johda. Mutta MIKS ja MIKÄ just siinä rännäämisessä mut yhtäkkiä muuttais narkkariks? Kaveri ei osannut sanoa. Kerroin että kun puol vuotta elämästäni nokitin, vedin jopa joka päivä aineita, ja nyt käytän keskimäärin pari kertaa kuussa rännäämällä, ja jälkimmäinen on pahempi, yhtäkkiä vaan muutun narkkariksi enkä voi sille mitään, vaikka käyttö on koko aika vaan vähentyny eikä koskaa riistäytyny käsistä. Mä en ollenkaan tajua tätä juttua, huh.

Ainoo mitä nyt tulee mieleen että on arviointikyky vähän pettänyt, oli viime viikolla kun tota MDPPtä vedin. Kaveri sano ettei kannata hihattaa, ei saa henkee ja kauhee kihelmöinti menee koko kroppaa. Vedin pommilla. Myöhemmin jo hihatin, kirveli hitosti, sydän tulee ulos rinnasta, kauhee tunne että palavia muurahaisia on koko kroppa täynnä kestää about minuutin. Myös minuutin haukoin henkeä, ei meinannu millään kulkea. Sitte se meni ohi eikä jääny melkee mitää mainittavaa oloa. Taisin työntää varvasta rajan yli.

On kyllä hajanainen ja sekava teksti, heräsin just.
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
Death
Apteekki

Post by Death »

Mun mielestä nisti sana kuvaa sellasta jotenki paskasta tulee mieleen joku paskanen katu nisti joten sen ja viihdekäytön raja on hyvin kaukana toisistaan. Mut taas sana narkomaani tuntuu ihan erilaiselta. Narkomaani on huumausaineisiin riippuvainen henkilö mä luakittelen sen niin että on päivittäs käyttäjä eli jos on fyysisesti koukussa kamaan ni on nisti. Eli mä oon nisti vittu tuntuu pahalta niellä toi.. Mut ne ketkä pystyy pitää viihdekäytön viihdekäyttönä ni se on vitun hienoo jos itekki joskus olis voinu pitää sen.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
medicineman
Lepakko

Post by medicineman »

Dexma wrote:Onko näillä jotain eroa?

Mä ainakin oon vitun koukussa vain tähän koko elämään. Ja sen tapaan mennä eteenpäin.
I agree! Hiukan offtopic, mutta, mutta...ei kai sillä ole mitään merkitystä miksi sinua "kutsutaan"(ellei se haittaa sinua itseäsi) ja mitä elämässäsi teet, vaan sillä mitä siitä saat ja miten sun tekemiset vaikuttaa muiden ihmisten elämään.

Itse otan viikossa pari kertaa bupree ja muutama päivänä livahtaa pillereitäkin suuhun, joten olen varmastikkin narkkari, mut ei mun päihteily vaikuta ainakaan kovinkaan näkyvästi/haitallisesti mun työelämään eikä sosiaalisiin suhteisiin. Viina on sit aivan oma lukunsa, itselläni jää muutamaan siideriin per viikko tahi jopa per kuukausi. Madventuresia lainatakseni " Alkoholi on ihmiskunnan pahin vitsaus!"
Hmmm....outoa juttua tulee.
Fear is the price of imagination.
Morffi
Psykonautti

Post by Morffi »

mun mielestä siinä vaiheessa kun on pakko saada huumeita eikä yksinkertasesti pysty oleen ilman on nisti, mut jos kamat on loppu ja pystyy ilman (muita ku laskuist johtuvia) tuskia olee ilman niin se on viihdekäyttöä. ei sillä oo mitään väliä kuin paljon käyttää vaikka vetelis joka päivä, kunhan se ei oo pakollista :confused:
fuck the world before it fucks you
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Joo itel tullu kuosattuu just silleen et istuskellu himas eikä mitää tarkotustakaa kuosaa, sit joku kaveri kysyy et "tuutko meille polttaa savut", meen polttaa savut, syön vähä happoo ja oon vitun sekasin ja seuraavana päivänä ilmaantuu taas jotain vastaavaa, "moi haluutko testaa ketamiinii" "no.. kai mä voisin" .....

Siis ettei oo ees aikomuksii kuosaa, ei mitää tarvetta hankkii mitää douppii mut sitä vaa aina jotenki osuu kohalle ja totta kai sit tarttuu tilaisuuteen :D
King Ink
LD50

Post by King Ink »

En mie voinut kieltäytyä ostamasta bromolappua (kalliilla hinnalla) kun tarjottiin, sillä olihan se saatava kokeilumahdollisuus. Vaikka rahatilanne ei oikein antanut kunnolla myötenkään sitä varten.

Ja eihän, näiden välille oo mitään tiukkoja rajoja vetää,
mut jutuskelu ja ajatukset on mukavaa.
Neste
OD

Post by Neste »

Joka kerta kun avaan tämän foorumin tulee miettyä tätä kysymystä. Nisti on varmaan siinä vaiheessa kun elämässä ei ole oikein muuta sisältöä kuin päihteiden kiskominen ja säätäminen.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

wRRa alotti tänään kuukauden tauon :S tsemppiä minä!

mitähän tästäkin tulee.... siis oikeesti tosi paha huomata että nyt kun päätti ryhtyä oikeen tauolle niin tuntuu jopa vähän ahistavalta ajatukselta ettei voi kiskoa mitään :D vaikka en varmaan ole fyysisesti koukussa kuin tupakkaan (jonka muuten senkin lopetin tänään!)

vois juoda vaikka... kofeiinitonta teetä....

mut nii kaikkeen tottuu :) kuukauden päästä ajattelin kerran ottaa happoo tai sienii tms. jossain psykebileissä ja sit jatkuu taas streittaus.... koulu pitää hoitaa kunnol. mut pitää ittee vähän palkitakin ku kirjotukset on ohi :)
miymau
Lepakko

Post by miymau »

wRRa wrote:wRRa alotti tänään kuukauden tauon :S tsemppiä minä!
Onnee ja menestystä tauolle!!

Ite en varmaan pystyis tollaseen suunniteltuun taukoon. Jos kieltäisin iteltäni päihteet, haluisin niitä ihan hulluna. Mut tahattomia, pitkiäkin, taukoja kyllä on, ja ne johtuu yleensä siitä, ettei oo rahaa päihteisiin, tai sitten ei oo päihteitä saatavilla. Eikä sillon päihteettömyys tee ees tiukkaa.
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Niih no mulle tarjotaan niin paljon jotenkin että ei oo kyllä esim. rahasta kiinni.... :P En esim. pajariinkaan ole tänä vuonna käyttänyt kuin 35e ja silti ollu paukuissa joka päivä kesällä...
lahke

Post by lahke »

hmm.. mä pitäisin itteäni viihdekäyttäjänä vaikka ulkopuolisen silmissä oon nisti isolla ännällä.. jos venytetään nisti-käsitettä niin mun mielestä se raja tulee viimeistään siinä vastaan kun menee tappamaan ittensä huumeilla.. ei ehkä yhtään aikasemmin, sitä ennen on vielä viihdekäyttäjä :D tai no ei sentään, mut kuiteski
Baikonur
Kameleontti

Post by Baikonur »

wRRa wrote:wRRa alotti tänään kuukauden tauon :S tsemppiä minä!
Mä aloitan maanantaina kahden viikon tauon. Ylioppilaskirjoitusten takia. Vähän jännittää jo valmiiksi. Sitten vähän taukoa tauosta ja sitten vielä viikko taukoa. Selkeästi sanottu.
"Never thought that a street drug would be what we need."
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Baikonur, heh, sama homma, iteki just ylppäreitten ja koulun takia tauon alotin. Psykan kirjotukset ois 1.10, ajattelin niiden jälkeen palkita itseäni ehkä yhdellä tripillä ja sit oiskin muuten vaan koeviikko ni taukoa jatkelee....
Death
Apteekki

Post by Death »

Hitto ku en oo koulussa se vois motivoida.. Kävin viimeks koulua joskus vuonna 04. Ei oo peruskoulun jälkeen paljon tullu kouluja käytyä.. Mua kyl vituttaa ku 4 vuotta sit pääsin suunnilleen eroon opiaateista, olin puol vuotta ilman sit ratkesin käyttää. Vittuku olis siisti viihdekäyttää opiaatteja ettei tarvis huolehtia, että jää jotain seuraavakski päiväks ettei iske viekkarit. Kyllä aika nopeesti tuo viihdekäyttö muuttuu nisteilyks eli päivittäis käytöks. Hyvä esimerkki on yks tuttu joka vuos sitte käytti subua nokkaan n. kerran viikossa ja savua pari kertaa viikossa. Nyt näin sen tos ni se vetää päivittäin subuu hihaan ja ilmeisesti bentsotki maistuu kovasti. Kyllä siinä pitää olla kova itsekuri jos pystyy pitämään opiaattien viihdekäytön viihdekäyttönä, varsinkin jos tavaraa on suht. halvalla saatavissa päivittäin. Deeleissä on se hyvä, että niitä ei edes (ainakaan minun) tee mieli (ei pysty) käyttämään päivittäin. Pirilläki pystyy rappeutumaan nopeesti siitäki tulee mieleen esimerkki. Yks mun kaveri, joka käyttää piriä tosi paljon alkoi seurustella itseään huomattavasti nuoremman tytön kanssa. Tyttö oli hyvästä perheestä ja muutenkin aika "kiltti tyttö" (ei käyttänyt mitään). Puolen vuoden päästä näin kyseisen tytön kaupassa kädet oli täynnä pistojälkiä, paino oli pudonnu paljon (näytti ihan luurangolta) ja näytti muutenkin todella huonolta.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Death wrote:Deeleissä on se hyvä, että niitä ei edes (ainakaan minun) tee mieli (ei pysty) käyttämään päivittäin.

Mä luokittelisin itseni jollain tasolla ehkä psykedeelinistiksi. Ainakin mä oon henkisesti koukussa trippailuun... Siis oikeesti, tuntuu jo pahalta ajatella et 1 kk ilman psykedeelejä. Oon nyt tosiaan viimesen kuukauden trippaillut 2-5 kertaa viikossa ja lähes päivittäin poltellu pajaria ja välil ottanu stimulanttei.

Mut joo ei siin, kyl mä kestän ihan hyvin. Helpompaa toi deeleilyn lopettaminen varmaan on ku röökin... ja lopetinpa senki toissa pv.
enc0re
Karvakuono

Post by enc0re »

Viihdekäyttäjä mun mielestä omistaa vielä sen muunkin elämän. Saattaa mennä viikkoja ilman mitään helposti ja osaa ottaa ilon irti ilman "apukeinoja" Aineet on vaan rentoutumista varten, sellainen nollaus :)

Nisti taas ajattelee sitä seuraavaa annosta koko ajan, ainetta pakko saada melkein päivittäin tai mieluummine vielä jokapäivä keinolla millä hyvänsä, käyttäessä määrät kasvaa koska haetaan sitä "pärinää"
Alkaa kelvata melkein mikä tahansa sekottava vaikka aikaisemmin oltaisiin oltu kovasti jtn ainetta vastaan.

Juu, muokkailen tuota kunhan keksin lisää jtn...
Heräätkö koskaan painajaisista
Puhutko paskaa ja kiellätkö kaiken
Haluatko nähdä uuden painajaisen
Hengitä rauhassa ota varovasti
Loppu on lähellä se on viimeinen Rasti
lahke

Post by lahke »

hyvin sanottu enc0re! mitäpä tuohon enää lisäämään..
paitsi että

olen samaa mieltä
Baikonur
Kameleontti

Post by Baikonur »

Mun mielestä taas tuossa enc0ren viestissä mainittujen ääripäiden väliin mahtuu tosi paljon kaikkea.
"Never thought that a street drug would be what we need."
enc0re
Karvakuono

Post by enc0re »

Baikonur wrote:Mun mielestä taas tuossa enc0ren viestissä mainittujen ääripäiden väliin mahtuu tosi paljon kaikkea.

Mahtuu toki, kyse olikin mun mielipiteestä viihdekäytöstä ja nististä. Ihmiset mieltää niitä nimityksiä eritavalla...
Heräätkö koskaan painajaisista
Puhutko paskaa ja kiellätkö kaiken
Haluatko nähdä uuden painajaisen
Hengitä rauhassa ota varovasti
Loppu on lähellä se on viimeinen Rasti
Death
Apteekki

Post by Death »

Tää on aika pitkälti mielipide kysymys.