Pienet uutiset
-
Petri6
- OD
Re: Pienet uutiset
En meinannut ensin uskoa tätä todeksi, mutta lääkelaki ei tosiaan näytä kieltävän lääkeaineen tai lääkevalmisteen hallussapitoa ilman tarvittavaa reseptiä. Lääkeaineita ei kuitenkaan yksityishenkilö saa tuoda Suomeen, joten lääkeaineiksi luokiteltujen tutkimuskemikaalien hallussapito olisi rangaistavaa laittomana tuontitavaraan ryhtymisenä (Rikoslain 46 luvun 6 §), ellei lääkeainetta ole valmistettu Suomessa.iltalehti wrote:
Eduskunta päätti kovalla kiireellä lisätä MDPV:n huumausainelistalle kesäkuun lopulla. Sitä ennen MDPV oli luokiteltu lääkeaineeksi, jolloin sen käyttö tai hallussapito ei ollut rangaistavaa. Aineen kauppaamisestakin saadut rangaistukset olivat lieviä.
Sen sijaan esimerkiksi tramadolia (ei luokiteltu huumausaineeksi) sisältävien, Suomessa kaupan olevien lääkevalmisteiden hallussapito näyttäisi olevan laillista. En kyllä itse nyt täysin usko tähän, en vaan keksi laillista perustetta sille, miksi tramadolia sisältävän kotimaisen lääkevalmisteen reseptitön hallussapito olisi rangaistavaa.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
lonecell
Tämäkin homma muuttuu paljon mielekkäämmäksi kun ajattelee asiaa siltä kantilta, mikä lääkeainelain alkuperäinen ja looginen tarkoitus on (ei huumausainelainsäädännön hitauden kiertäminen). Mietitäänpä vaikka, että haet lapsellesi/puolisollesi/mummollesi antibiootteja apteekista. Jos lääkkeiden hallussapito ilman itselle kirjoitettua reseptiä olisi laitonta, tuo ei onnistuisi.Petri6 wrote:En meinannut ensin uskoa tätä todeksi, mutta lääkelaki ei tosiaan näytä kieltävän lääkeaineen tai lääkevalmisteen hallussapitoa ilman tarvittavaa reseptiä.
Toisaalta lääkeaineen varastointi ilman reseptiä on laitonta, ja se, missä vaiheessa hallussapito muuttuu varastoinniksi, lienee melko arvoituksellista.
-
Petri6
- OD
Ei nyt aivan näinkään (Lääkelain 98 §:n 1 momentin 1 kohta):lonecell wrote:Toisaalta lääkeaineen varastointi ilman reseptiä on laitonta, ja se, missä vaiheessa hallussapito muuttuu varastoinniksi, lienee melko arvoituksellista.
"Joka tahallaan tai huolimattomuudesta tämän lain tai lääkkeiden valvontaa koskevan, Euroopan yhteisön perustamissopimuksen 95 tai 308 artiklan nojalla annetun asetuksen taikka niiden nojalla annetun säännöksen tai yleisen tai yksittäistapausta koskevan määräyksen vastaisesti
1) valmistaa, tuo maahan, varastoi, pitää myynnissä tai luovuttaa tässä laissa tarkoitettuja lääkkeitä"
Lääkelaissa ei ole määräyksiä, jotka koskisivat yksityishenkilöitä ja lääkkeiden varastointia.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Bateman
- Apteekki
Joo, samaa mieltä. Uutisesta tosin sain sen kuvan, että tässä oli kyseessä jokin testi, jolla testataan onko jonkun hallusta löytynyt asia x kannabista, eli testi ei kohdistu ihmiseen.ferox wrote:Minä en kyllä syyttäisi kenenkään väärästä tuomiosta huumetestiä vaan jotakin mätää paikallisessa oikeuskäytännössä. Ei pikatestistä saa koskaan täysin varmaa eikä sitä ole sellaiseksi suunniteltukaan, vaan sen on tarkoitus olla nopea ja yksinkertainen testi, joten tulos on aina korkeintaan viitteellinen. Jotta seuraamusten langettaminen olisi perusteltua, tulisi positiivinen tulos vahvistaa esim. verikokeella, ja näinhän oikeusvaltiossa tavallisesti toimitaan.Bateman wrote:Yleisin huumetesti, jolla poliisit Yhdysvalloissa testaavat kentällä onko jokin kannabista vai ei, on saattanut erehtyä jopa kymmenientuhansien syytteisiin johtaneiden tapausten kohdalla...
you see them on the freeway, it don't look like a lot of fun
but don't you try to fight it; "an idea who's time has come"
but don't you try to fight it; "an idea who's time has come"
-
lonecell
Ensin löi hetken aikaa tyhjää päässä, mutta sitten tajusin, että sinä luet lääkelakia ja minä luen rikoslakia. Lääkerikos löytyy rikoslaista (44. luku, 5§) ja mainitsee varastoinnin.Petri6 wrote: Ei nyt aivan näinkään (Lääkelain 98 §:n 1 momentin 1 kohta)
-
tRip
- Moderator
Nosiisjoo.. mul oli sama reaktio..Dexma wrote:King Ink wrote:bom wrote:HS: Iso huumerinki kiinni Pirkanmaalla – nuorimmat käyttäjät 13-vuotiaita
"Pääasiallinen ringissä pyörinyt huume on kannabis. Lisäksi yhden täysi-ikäisen rinkiläisen epäillään tilanneen synteettistä kannabista Suomen ulkopuolelta ja välittäneen sitä eteenpäin. "
![]()
![]()
![]()
o:
o:
o:
![]()
Mut pisti kyl joteki silmään toi et ''nuorimmat 13v..'' ni emmätiiä jos tos iäs alkaa jo kiskoo pillereit ja ties mitä.. no ei se alkoholi yhtää sen parempi tosin oo, mut tos iäs taisin vasta vetää ekat kännit.. ku huumeet ja napit tuli vasta täysikäsyyden jälkeen..
noh.. hatsi ollu aina kuviois..
mut pointti just et 13veenä jo alotetaa huumeiden kiskominen, ni huhh.. mihin tää maailma on menossa
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
ferox
- OD
No kuule ei maailma oo sen puhtosempi paikka ollu ennenkään.tRibh wrote:ni huhh.. mihin tää maailma on menossa
“ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ” — frapa
-
tRip
- Moderator
no kuule..ferox wrote:No kuule ei maailma oo sen puhtosempi paikka ollu ennenkään.tRibh wrote:ni huhh.. mihin tää maailma on menossa
kyl mä tiiän.
taisiis ehämmä tiedä mitää, mut jos mä nyt tän kerran saan luvan olla happojeesus.
satuin nyt vaan kiinnitttää huomiota kyseiseen asiaan. pahoittelen että sanoin sen ääneen.
Keep it unreal.
-
ferox
- OD
Ei siinä mitään, mutta ei tämä maailma kyllä niin menotuulella ole.tRibh wrote:satuin nyt vaan kiinnitttää huomiota kyseiseen asiaan. pahoittelen että sanoin sen ääneen.
-
tRip
- Moderator
No huomaan ainakin itsessäni jonkinlaisen turtumuksen suurmipaan osaan uutisista..ferox wrote:Ei siinä mitään, mutta ei tämä maailma kyllä niin menotuulella ole.tRibh wrote:satuin nyt vaan kiinnitttää huomiota kyseiseen asiaan. pahoittelen että sanoin sen ääneen.Arkipäiväisten uutisten päivittely on yleensä merkki siitä, ettei tiedä minkälainen maailma oli omassa nuoruudessa ja sitä ennen, tai että keski-ikä on kullannut muistoja vähän liikaa. Onhan siinä lehdistön sensaatiohakuisuudellakin osuutensa.
"Mies hakkasi kirveellä päähänsä" - ei hetkauta tippaakaa.. totahan sattuu vähintäänkin päivittäin. joku kuolee, joku raiskataan, kansan'edustajat' on tyhmii, politiikot paskoi, hallitus perseestä ja sosiaaliturva läpimätä.. koko suomi korruptoitunu ja huumeita virtaa väkisinkin lännestä itään, idästä länteen, ja etelästä pohjoseen.. ja pohjosesta etelään..
taisiis.. noh.. mun pointti oli tässä se että mua ei vois vähempää oikeestaa enää edes kiinnostaa uutiset.. vielä vähemmän sensaatiohakuiset uutiset.. koska oon niin vitun turtunu jo kaikkeen paskaan, et paskaa tapahtuu.. so?
mut ei mun nuoruudessa alotettu huumeita 13v.. hyvä ku olin ehtiny ees röökiä maistaa siihen ikään mennessä.
Mut ehkä mä oon eläny jossain kuplassa, et kyll salee sillon ennenvanhaa, muinoin noinkin nuorena kiskottii huumeita ja ryynikännejä jne.
oon ollu onneks onnellisen tietämätön vielä sillon elämän raadollisuudesta ja karuudesta.
Oon kyllä huomannut että mun sukupolvi on eläny aika erilaista meininkii ku nykypäivänä.
Nykysinhän 13v on jo aikuinen........
hmm.-. tajuskohan kukaan nyt mun pointtia?
Koska ihan oikeesti.. tohon mä kiinnitin jostainsyystä paljonkin huomiota. Vaikka normaalisti monikaan uutinen ei enää hetkauta suuntaan tai toiseen.. ei sillä ettäkö toi olis hetkauttanu mihinkään suuntaan, mut ainakin takerruin siihen. Se kertoo ehkä jotain (musta itestäni)
e: Ghanjaa mä nyt en o koskaan pitäny huumeena.. ja kyl toi uutinen must anto ymmärtää et oli muustakin kyse kuin kannabiksesta..? mene ja tiedä.. en nyt jaksa lukee uudelleen.
Keep it unreal.
-
ferox
- OD
En voi juuri todeta muuta kuin sinäkin: tajusitkohan pointtiani? 13-vuotiaita huumeidenkäyttäjiä on ollut varmasti yhtä kauan kuin huumeitakin, ja kyllä, uutisessa oli kyse nimenomaan kannabiksesta (lisäksi mainitaan "synteettinen kannabis", jota joku oli tilannut netistä.) Onhan tällä foorumillakin väkeä, joka on käyttänyt erilaisia huumausaineita jo 13-vuotiaana. Ilmiö lienee toki melko marginaalinen, kuten tuossa uutisessakin 39:stä vain viisi oli alle 15-vuotiaita, ja alaikäisiä oli yhteensä 17. Porukan kutsuminen "huumeringiksi" on juuri sitä median sensaatiohakuisuutta.tRibh wrote:hmm.-. tajuskohan kukaan nyt mun pointtia?
-
Drawsku
- Psykonautti
Nukutusaineesta taikalääke masennukseen
Yleensä nukutusaineena käytetty ketamiini on pieninä annoksina hyvin tehokas ja nopea lääke masennukseen, kertoo torstaina julkaistu tutkimus.
http://www.iltalehti.fi/mieli/2010081912214983_md.shtml
Ketamiini apteekkeihin o/
Yleensä nukutusaineena käytetty ketamiini on pieninä annoksina hyvin tehokas ja nopea lääke masennukseen, kertoo torstaina julkaistu tutkimus.
http://www.iltalehti.fi/mieli/2010081912214983_md.shtml
Ketamiini apteekkeihin o/
-
frapathea
Kuten ilmeisesti itsekin totesit, ei kyse luultavasti ole niinkään ajoista, vaan piireistä. Nk. hyvien, rikkaiden perheiden lapset ovat varmaan harvemmin tekemisissä laittomien päihteiden kanssa kuin nk. vähäosaisempien perheiden lapset, johtuen erinäisit seikoista, jotka lie kaikille selvii. Espoolaisen omakotitaloteinin tai etelä-Helsingissä rikkaiden vanhempien luksusluukuissa majailevan nuoren piirit ovat vaan yksinkertaisesti luultavasti vähän toista luokkaa kuin ränsistyneessä lähiössä asustavien alkkisvanhempien pentujen vastaavat, mikäli sallitte kärjistämisen.tRibh wrote: mut ei mun nuoruudessa alotettu huumeita 13v.. hyvä ku olin ehtiny ees röökiä maistaa siihen ikään mennessä.
Mut ehkä mä oon eläny jossain kuplassa, et kyll salee sillon ennenvanhaa, muinoin noinkin nuorena kiskottii huumeita ja ryynikännejä jne.
oon ollu onneks onnellisen tietämätön vielä sillon elämän raadollisuudesta ja karuudesta.
Mun faija veti 14-vuotiaana happoa, ja se on syntyny 50-luvul. Itse samanikäisenä vedin viikottaisia ryynicocktailöyskiä. Sit tunnen porukkaa, jotka on kokeillu kannabista vasta reilusti yli kakskybäsenä.
Et se itse kunkin nuoruudesta.
-
lahke
Pelko estää rakentavan keskustelun huumeista -iltalehti.
outoo, lähteekö se lumivyöry tässä kohta liikkeelle,, :ugh:
-
CYKO
- Kameleontti
Muistan itse nuorempana että muutama kaveri piti itsensä erittäin hyvin myssyissä näiden rikkaiden perheiden kersoille säätämällä vaikka käytännössä olivat lähes rahattomia jne. Saman ikäisiä (esimurrosikäisiä) ne säätäjät ja pokat olivat kummatkin.frapathea wrote:
Kuten ilmeisesti itsekin totesit, ei kyse luultavasti ole niinkään ajoista, vaan piireistä. Nk. hyvien, rikkaiden perheiden lapset ovat varmaan harvemmin tekemisissä laittomien päihteiden kanssa kuin nk. vähäosaisempien perheiden lapset, johtuen erinäisit seikoista, jotka lie kaikille selvii.
-
ferox
- OD
Aijaiai. Tuon uutisen yhteydessähän on myös linkki keskustelupalstalle. No, juuri tätä osaa tietenkin odottaa:lahke wrote:Pelko estää rakentavan keskustelun huumeista -iltalehti.
Ilta-Sanomat keksi äsken myös pistää käyntiin eräänlaisen ”keskustelun”. Tuohon on piakkoin odotettavissa satakaupalla samaa päätä puuduttavaa, epätoivoa herättävää räyhäämistä. Näillä lähtee:Antti Kurvinen taitaa olla narkki itsekin, eikä siten osaa hahmottaa esimerkiksi kannabiksen laillistamisesta seuraavien tulevaisuuden ongelmia. Ei kukaan täysjärkinen kuuntele huumehörhön juttuja, että laillistetaanpa kannabis, koska on aika päivänselvää, että henkilöllä on oma lehmä ojassa.
Pian Tänne kirjoittelevat kannabisidealistit, jotka eivät ole nähneet huumeidenkäytön todellisuutta.
Herra täysin propagandan uhri. Kannattajien sivustot tuttuja ja marssiinkin halusi osallistua. Onneksi oli alaikäinen vielä siinä vaiheessa ja saimme homman poikki.
-
ferox
- OD
- Vahvat kipulääkkeet liittyvät yhä useampaan huumekuolemaan
- Tutkimus: Yli puolet huumeiden suurkuluttajista sekakäyttäjiä
Tapaturmaisista yliannoskuolemista jo selvästi yli kolmasosassa on mukana sekä alkoholia että huumeita. [...] Tilaston tiedot ovat vuodelta 2007, jolloin tapaturmaisia yliannoskuolemia oli runsaat 140. [...] Yliannokseen kuolleiden lisäksi huumeita löytyi esimerkiksi henkirikosten uhreista ja itsemurhan tehneistä. Kaikkiaan vuonna 2007 huumeita oli 234 vainajassa.
Uutisessa mainitaan myös perinteikäs "huumekuolema", jonka tyypillinen uhri on kolmekymppinen mies pk-seudulta. Tämä herättääkin taas erinäisiä kysymyksiä nk. huumekuoleman luonteesta ja esiintyvyydestä. Osaatteko muuten päätellä ylläolevasta, kuinka monta huumekuolemaa tapahtui vuonna 2007?- Vainajasta saattaa löytyä esimerkiksi vain yhtä varsinaista huumetta. Mutta lisänä voi olla alkoholia ja pitkä lista vahvoja kipulääkkeitä tai rauhoittavia lääkkeitä.
-
Neste
- OD
Huumesienistä apua syöpäpotilaille
YLE X:llä tai jollain muualla kanavalla (en muista tarkemmin) oli tästä juttua. Tietenkin perinteiset "kuorit itsesi kuin appelsiinin!!!" läpät käytiin läpi
YLE X:llä tai jollain muualla kanavalla (en muista tarkemmin) oli tästä juttua. Tietenkin perinteiset "kuorit itsesi kuin appelsiinin!!!" läpät käytiin läpi
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
-
Uke
- LD50
Joo, olikohan se viime tiistaiaamu, itekkin kuuntelin koko shown ku autoa ajelin. Samalla mietin et kerranki puhutaan ees hiukan positiiviseen sävyyn näistä hommista, kun ne sit alko miettimään et millon kannabis laillistetaan jne. ja alkaako kohta uus 'aikakausi' tällästen asioiden suhteen. Kuuntelin ainakin ihan mielissäni sitä juttua.Neste wrote:Huumesienistä apua syöpäpotilaille
^ja toi appelsiini-läppähän oli sanottu siinä just niin että se on huumevalistajien propagandapaskaa ja juttu vaa muuttuu vähän riippuen valistajasta.

''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''
PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
-
tRip
- Moderator
Ihmettelen miksei aleta puhua jo rehellisyyden nimissä lääkekuolemista..ferox wrote:Pari otetta:
- Vahvat kipulääkkeet liittyvät yhä useampaan huumekuolemaan
- Tutkimus: Yli puolet huumeiden suurkuluttajista sekakäyttäjiä
Tapaturmaisista yliannoskuolemista jo selvästi yli kolmasosassa on mukana sekä alkoholia että huumeita. [...] Tilaston tiedot ovat vuodelta 2007, jolloin tapaturmaisia yliannoskuolemia oli runsaat 140. [...] Yliannokseen kuolleiden lisäksi huumeita löytyi esimerkiksi henkirikosten uhreista ja itsemurhan tehneistä. Kaikkiaan vuonna 2007 huumeita oli 234 vainajassa.Uutisessa mainitaan myös perinteikäs "huumekuolema", jonka tyypillinen uhri on kolmekymppinen mies pk-seudulta. Tämä herättääkin taas erinäisiä kysymyksiä nk. huumekuoleman luonteesta ja esiintyvyydestä. Osaatteko muuten päätellä ylläolevasta, kuinka monta huumekuolemaa tapahtui vuonna 2007?- Vainajasta saattaa löytyä esimerkiksi vain yhtä varsinaista huumetta. Mutta lisänä voi olla alkoholia ja pitkä lista vahvoja kipulääkkeitä tai rauhoittavia lääkkeitä.
ja joo, kylhän suomi aika sekakäytön, pirin ja subun maa on.. ainiin ja pyhän kolminaisuuden juurella jöpöttää 'master of karstafar' : - alko tha holy ganja hippicräck.
ni häh.. mitkä huumeet..
vai lääkehuumeet
kuulun riskiryhmään
pelottelet.
Keep it unreal.
-
Freakout
- Psykonautti
2 kaveria vetäny hitaita ja viinaa, jääny sille tielleen... pitäis oppia toisten virheistä eikä toistaa niitä. 
tosin kyse on ollut niin jäätävistä määristä ettei voi syyttää kuin itseään.
tosin kyse on ollut niin jäätävistä määristä ettei voi syyttää kuin itseään.
Men must be free to do what they believe. It is not our right to punish one for thinking what they do, no matter how much we disagree.
-
Mose
- Psykonautti
"Ihailin luontoa, poltin karstoja ja mietiskelin.."
-
palekastro
"Intian pääkaupungissa yli 100 000 poliisia on asetettu vartioimaan Kansainyhteisön kisojen turvallisuutta. Sunnuntaina alkavien kisojen vartiointitehtäviin on palkattu myös kymmeniä koulutettuja apinoita."
ihania apinoita <3 ihan mustasilmiöinä että mitä meille nyt käy
EI yhtään hyvä opettaa niitä tollaisiksi
ei luonnossa tarvitse pelätä, vegan!

ihania apinoita <3 ihan mustasilmiöinä että mitä meille nyt käy
-
Olento
- Apteekki
Golfpallonkeräilijät törmäsivät turkoosiin sieneen
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... atso_kuva/
"Ruohosta tiedän paljon, mutta sienet eivät ole mun laji! Mutta sen tiedän, että kanttarelleja meillä on, Juslin paljastaa."
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... atso_kuva/
"Ruohosta tiedän paljon, mutta sienet eivät ole mun laji! Mutta sen tiedän, että kanttarelleja meillä on, Juslin paljastaa."
-
Psilosiini
- Tuppisuu
Arska dekriminalisoi hatsin californiassa: http://www.nowpublic.com/world/californ ... 89659.html
-
Olento
- Apteekki
18 henkilöä vangittuna suuressa amfetamiinijutussa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010100 ... 4_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010100 ... 4_uu.shtml
-
Olento
- Apteekki
Kymmenien miljoonien huumetakavarikko Kolumbiassa
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201010 ... 1_ul.shtml
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201010 ... 1_ul.shtml
-
metman
- Psykonautti
Kannabis on laitonta.Piste
"Eittämätön fakta on se, että niin kauan kuin kannabis on laiton aine, sen käyttöä on syytä vastustaa.
On muutenkin vastuutonta vinkua lisää laillisia päihteitä maahan, jossa alkoholi jo kylvää tarpeeksi tuhoa."
Erittäin hyvin sanottu Vantaan-sanomissa.
Yleissääntöänä voisi pitää että tämmöiset voisi postata tätä topikiin, linkin kanssa.
-king ink
On muutenkin vastuutonta vinkua lisää laillisia päihteitä maahan, jossa alkoholi jo kylvää tarpeeksi tuhoa."
Erittäin hyvin sanottu Vantaan-sanomissa.
Yleissääntöänä voisi pitää että tämmöiset voisi postata tätä topikiin, linkin kanssa.
-king ink
I love you Mary Jane