Missä menee nistin ja viihdekäyttäjän raja?
-
miymau
- Lepakko
Re: Missä menee nistin ja viihdekäyttäjän raja?
Viihdekäyttöä on vaikea määritellä, sekä tuota rajaa, mutta taas mun mielestä ei oo epäselvyyttä nisteydestä jos elämä on tollaista kun enc0rekin sano, että elämä pyörii täysin huumeiden ympärillä, niiden hankinta ympäri kaupunkia on ainoa liikunta, niitten käyttäminen lähes ainoa viihde ja ainoa kohokohta mitä päivältä voi odottaa, ei edes muisteta millon viimeks ollu selvin päin jne. Että jos tollanen ei ole nisti niin mikä? (mun käsitys joo)
Ei kuulu aiheeseen, tuli vaan mieleen, pitäisköhän huolestua, mulla on pupillit ollu erikokoset ainaki viikon. Ja sen huomaa mun silmistä hyvin, koska mulla on aina alienpupillit, ja nyt yhtäkkiä toisessa silmässä on lähestulkoon "normikokonen" pupilli :O
Ei kuulu aiheeseen, tuli vaan mieleen, pitäisköhän huolestua, mulla on pupillit ollu erikokoset ainaki viikon. Ja sen huomaa mun silmistä hyvin, koska mulla on aina alienpupillit, ja nyt yhtäkkiä toisessa silmässä on lähestulkoon "normikokonen" pupilli :O
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
-
frapathea
enc0re wrote: Mahtuu toki, kyse olikin mun mielipiteestä viihdekäytöstä ja nististä. Ihmiset mieltää niitä nimityksiä eritavalla...
No Oho & Voi Vittu jätkät, ootteks tosissanne?Death wrote:Tää on aika pitkälti mielipide kysymys.
-
wiFFy
- Karvakuono
On näitäkin juttuja tullut melkoisesti pohdiskeltua. Tutkin kroppaani melko neuroottisesti huumeiden haittojen, toleranssien kasvun ja riippuvuuden kehittyvyyden suhteen, enkä usko kehittäväni mihinkään aineeseen riippuvuutta. Rahoitan päihteilyni työnteollani, enkä huumeidenkäytön ja waretuksen lisäksi riko juurikaan mitään lakeja. En ole ollut ikinä töistä pois sen vuoksi, että olisin käyttänyt jotain päihdettä.
Käytin aikaisemmin alkoholia melko tuhoisalla tavalla. En ole ikinä juonut mitään putkia, mutta ne yksittäiset juomiskerrat olivat sellaista sekoilua, että oksat pois. "Jos kymmenen jälkeen on kivaa, niin kahdenkymmenen jälkeen on suorastaan hulvatonta". Kännissä tuli tuhottua ties kuinka monta ihmissuhdetta. Miellän itseni sellaiseksi perisuomalaiseksi känniääliöksi. En ole ikinä ollut humalassa väkivaltainen, mutta jos joku käyttäytyy minua kohtaan mielestäni vähänkään epäasiallisesti ollessani humalassa, niin sanon/ teen jotain tarkoituksenani puhtaasti loukata häntä.
18-vuotiaana aloitin edellisen parisuhteeni. Käytin silloin alkoholia tuolla yllämainitulla tavalla ja loukkasin puolisoani juodessani sanoillani ja teoillani lukuisia kertoja. Hän antoi anteeksi ja jossain vaiheessa tajusin tuhoavani ennenpitkää parisuhteeni tällä touhulla ja lopetin alkoholin käytön. Sekoilut loppuivat ja kaikki kääntyi parempaan suuntaan.
Vaikka minulla ei ollut tarvetta käyttää juuri alkoholia, niin omasin silti tarpeen silloin tällöin päihtyä, kuten omaan nykyisinkin. Alkoholia en kuitenkaan enää halunnut käyttää, koska tiesin tasan tarkkaan mitä siitä touhusta minun kohdallani tulee. Aloin lueskella juttuja huumausaineista ja testailin vähän sitä sun tätä. Huumeiden kanssa en ole ikinä mitään mokaillut/ sekoillut ja olen käyttänyt erinäisiä aineita henkisen kehityksen työkaluna. En ole mielestäni tämän vuoksi parempi kuin muutkaan, mutta olen parempi ihminen kuin olin aikaisemmin.
Puolisoni ei hyväksynyt huumeidenkäyttöäni, tai ylipäätään sitä, että säilytän yhteisessä kodissamme mitään laitonta. Ei siksi, että käyttöni olisi mitenkään vastuutonta, vaan koska huume. Huumeet ovat laittomia. Tämä alkoi hiljalleen nakertaa parisuhdettamme paskaksi. Puhuimme asiasta, riitelimme asiasta, mutta se pyöri sitä samaa kehää kerta toisensa jälkeen. Koska huume. Minulle tuli sellainen olo, kuin olisin väitellyt jehovantodistajan kanssa evoluutioteoriasta. Hänkin tunsi kaiketi samoin minua kohtaan. Loppuviimein sanoin suoraan, että ei tulisi mieleenikään lopettaa huumeidenkäyttöäni sen vuoksi, että hän sitä haluaa. En voinut käsittää sitä, että hän jaksoi katsella järjetöntä juomistani, mutta ei huumausaineiden käyttöäni, josta ei ole ikinä ollut mitään haittaa mihinkään. Siihen päättyi vuosien yhteiselo saman katon alla ja samalla ainut asia mikä minut on koskaan tehnyt onnelliseksi.
Pisti kyllä miettimään pitkäksi aikaa, mutta samoilla linjoilla olen edelleen. En turruttanut eron jälkeen paskaa oloani päihteillä, mutta voin ihan rehelisesti sanoa täyttäneeni puuttuvan parisuhteen tuomaa aukkoa päihteilyllä. En ole masentunut, mutta elämä tuntuu menevän tyhjäkäynnillä päivästä toiseen. Minulla ei ole mitään hienoja suunnitelmia koulutuksen, tai uran suhteen. Ainoana tavoitteenani elämässäni parisuhde ja ennenpitkää perhe, mutta tällä hetkellä en tunnu olevan menossa siihen suuntaan, vaan korkeintaan kauemmaksi siitä.
Käytin aikaisemmin alkoholia melko tuhoisalla tavalla. En ole ikinä juonut mitään putkia, mutta ne yksittäiset juomiskerrat olivat sellaista sekoilua, että oksat pois. "Jos kymmenen jälkeen on kivaa, niin kahdenkymmenen jälkeen on suorastaan hulvatonta". Kännissä tuli tuhottua ties kuinka monta ihmissuhdetta. Miellän itseni sellaiseksi perisuomalaiseksi känniääliöksi. En ole ikinä ollut humalassa väkivaltainen, mutta jos joku käyttäytyy minua kohtaan mielestäni vähänkään epäasiallisesti ollessani humalassa, niin sanon/ teen jotain tarkoituksenani puhtaasti loukata häntä.
18-vuotiaana aloitin edellisen parisuhteeni. Käytin silloin alkoholia tuolla yllämainitulla tavalla ja loukkasin puolisoani juodessani sanoillani ja teoillani lukuisia kertoja. Hän antoi anteeksi ja jossain vaiheessa tajusin tuhoavani ennenpitkää parisuhteeni tällä touhulla ja lopetin alkoholin käytön. Sekoilut loppuivat ja kaikki kääntyi parempaan suuntaan.
Vaikka minulla ei ollut tarvetta käyttää juuri alkoholia, niin omasin silti tarpeen silloin tällöin päihtyä, kuten omaan nykyisinkin. Alkoholia en kuitenkaan enää halunnut käyttää, koska tiesin tasan tarkkaan mitä siitä touhusta minun kohdallani tulee. Aloin lueskella juttuja huumausaineista ja testailin vähän sitä sun tätä. Huumeiden kanssa en ole ikinä mitään mokaillut/ sekoillut ja olen käyttänyt erinäisiä aineita henkisen kehityksen työkaluna. En ole mielestäni tämän vuoksi parempi kuin muutkaan, mutta olen parempi ihminen kuin olin aikaisemmin.
Puolisoni ei hyväksynyt huumeidenkäyttöäni, tai ylipäätään sitä, että säilytän yhteisessä kodissamme mitään laitonta. Ei siksi, että käyttöni olisi mitenkään vastuutonta, vaan koska huume. Huumeet ovat laittomia. Tämä alkoi hiljalleen nakertaa parisuhdettamme paskaksi. Puhuimme asiasta, riitelimme asiasta, mutta se pyöri sitä samaa kehää kerta toisensa jälkeen. Koska huume. Minulle tuli sellainen olo, kuin olisin väitellyt jehovantodistajan kanssa evoluutioteoriasta. Hänkin tunsi kaiketi samoin minua kohtaan. Loppuviimein sanoin suoraan, että ei tulisi mieleenikään lopettaa huumeidenkäyttöäni sen vuoksi, että hän sitä haluaa. En voinut käsittää sitä, että hän jaksoi katsella järjetöntä juomistani, mutta ei huumausaineiden käyttöäni, josta ei ole ikinä ollut mitään haittaa mihinkään. Siihen päättyi vuosien yhteiselo saman katon alla ja samalla ainut asia mikä minut on koskaan tehnyt onnelliseksi.
Pisti kyllä miettimään pitkäksi aikaa, mutta samoilla linjoilla olen edelleen. En turruttanut eron jälkeen paskaa oloani päihteillä, mutta voin ihan rehelisesti sanoa täyttäneeni puuttuvan parisuhteen tuomaa aukkoa päihteilyllä. En ole masentunut, mutta elämä tuntuu menevän tyhjäkäynnillä päivästä toiseen. Minulla ei ole mitään hienoja suunnitelmia koulutuksen, tai uran suhteen. Ainoana tavoitteenani elämässäni parisuhde ja ennenpitkää perhe, mutta tällä hetkellä en tunnu olevan menossa siihen suuntaan, vaan korkeintaan kauemmaksi siitä.
Tattia takapuoleen.
-
Weraroa
- Psykonautti
Mun mielestä nistin ja viihdekäyttäjän raja kulkee vaan yksinkertasesti siinä vietkö sinä ainetta vai viekö aine sinua. Vähän sama kuin alkoholismissa. Jos pystyt extempore vetäsee parin viikon tauon täysin selvänä niin et nisti ainakaan ole.
Kuten ylläoleva postaaja ilmoitti ettei anna aineiden häiritä mm. työntekoa, silloin ollaan hyvällä pohjalla viihdekäytön rajoissa.
EDIT: Mitä taas tulee parisuhteisiin niin ämmät voi vetää poikki vaikka siks että pidät sinistä paitaa.
Kuten ylläoleva postaaja ilmoitti ettei anna aineiden häiritä mm. työntekoa, silloin ollaan hyvällä pohjalla viihdekäytön rajoissa.
EDIT: Mitä taas tulee parisuhteisiin niin ämmät voi vetää poikki vaikka siks että pidät sinistä paitaa.
Now the flame that burns twice as bright burns only half as long.
-
hahaviv
- Lepakko
Kaikki nekin kerrat kun olen kännissä haukkunut kavereita on ihan ymmärrettävää, mutta esim. kannabiksen poltosta johtuvawiFFy wrote:En voinut käsittää sitä, että hän jaksoi katsella järjetöntä juomistani, mutta ei huumausaineiden käyttöäni, josta ei ole ikinä ollut mitään haittaa mihinkään.
istuminen ja sen vaikutuksesta johtuva hiljentyminen ei.
Yritän itsekin olla avoin asioiden suhteen, enkä tuomitse ketään ilman syytä, mutta tätä en tule koskaan ymmärtämään.
theres not enough love, you gotta make love, remake love, co create love, cremate love, reincarnate love, gotta make love,
just make love
just make love
-
hahaviv
- Lepakko
Olet ollut tekemisissä tyhmien ämmien kanssa.Weraroa wrote:EDIT: Mitä taas tulee parisuhteisiin niin ämmät voi vetää poikki vaikka siks että pidät sinistä paitaa.
theres not enough love, you gotta make love, remake love, co create love, cremate love, reincarnate love, gotta make love,
just make love
just make love
-
Flood
- Lepakko
Hmm..
Viihdekäyttäjästä nistiksi valahtaminen..
Itse vedän rajan siihen, että jos ei pysty hoitamaan velvollisuuksiaan työn, koulun, ihmissuhdeiden yms. suhteen, aletaan jo liikkua vaarallisilla vesillä..
Olen joskus miettinyt että mitä minulle tapahtuisi, jos tiettyjä aineita olisi helposti ja halvalla saatavilla, eikä olisi velvollisuuksia hoidettavana.. Veikkaan, että parissa vuodessa olisin jo nisti aika nisti.. Antaisin vaan mennä..
Tai en mä tiiä.. Välillä tuntuu siltä, että kyllähän nyt kaverit on paljo tärkeempiä ku aineet, mutta välillä tuntuu siltä, että vaikka ois miten hyvä vanha kaveri jossain tavattavissa ja toisessa paikassa jotain ainetta jota haluu, niin kyllä sen aineen perään lähtis..
Joku tasapaino kai pitää yrittää pitää.. Se kai sitte on sitä vastuuntuntoa..
Hups.. Tulipas taas kirjotettuu ympäripyöreetä paskaa..
Viihdekäyttäjästä nistiksi valahtaminen..
Itse vedän rajan siihen, että jos ei pysty hoitamaan velvollisuuksiaan työn, koulun, ihmissuhdeiden yms. suhteen, aletaan jo liikkua vaarallisilla vesillä..
Olen joskus miettinyt että mitä minulle tapahtuisi, jos tiettyjä aineita olisi helposti ja halvalla saatavilla, eikä olisi velvollisuuksia hoidettavana.. Veikkaan, että parissa vuodessa olisin jo nisti aika nisti.. Antaisin vaan mennä..
Tai en mä tiiä.. Välillä tuntuu siltä, että kyllähän nyt kaverit on paljo tärkeempiä ku aineet, mutta välillä tuntuu siltä, että vaikka ois miten hyvä vanha kaveri jossain tavattavissa ja toisessa paikassa jotain ainetta jota haluu, niin kyllä sen aineen perään lähtis..
Joku tasapaino kai pitää yrittää pitää.. Se kai sitte on sitä vastuuntuntoa..
Hups.. Tulipas taas kirjotettuu ympäripyöreetä paskaa..
"welcome to the world of your mindless life; away from the reality of your lifeless mind"
-
wRRa
- Moderator
No mut pohdinta-topic tää onkinFlood wrote:Hups.. Tulipas taas kirjotettuu ympäripyöreetä paskaa..
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
Velho
- LD50
Mie luokittelen itteni nyt jo nistiks ku nyt oon 2 päivää ollu selvipäi ja tänää aika moista helvettiä :evil:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
Toma
- Psykonautti
Oon nisti nykyään. Ex-viihdekäyttäjä.
( Raja menee siinä ku douppi on elämää selvästi dominoiva osa. Kai sitä muutakin pitäis olla. Lekuri vasta kysy et riittääkö mulle normaali elämä (mikä sit on normaalia ylipäätään) ja jotenkin tuntuu et ei. Se on vaan tylsää.
Oon bentsoissa 6 päivää viikosta ja pari kolme myös amfeissa, alkossa yms. Samalla käyn duunissa ja koulussa. Töissä pärjään aika hyvin mut koulu menee päin vittua.
Oon bentsoissa 6 päivää viikosta ja pari kolme myös amfeissa, alkossa yms. Samalla käyn duunissa ja koulussa. Töissä pärjään aika hyvin mut koulu menee päin vittua.
Masentaa ahdistaa vituttaa
-
Death
- Apteekki
Mä tajusin olevani nisti siinä vaiheessa ku ei pystyny enää hoitaa perus asioita (koulu ym.). En pitänyt enää lupauksia, kun esim. piti mennä johonkin tapaamiseen ja oli reflat tai oli säätö, rahankeruu kesken niin jätin väliin. Aloin varastamaan kotoa. Ensin kirjoja, leffoja ja levyjä myin divariin. Sitten alkoi lähteä hopee lusikat, korut ja muut. Sitten lensin kotoa pihalle ja asuin kavereilla. Rahaa ei enää saanut laillisin keinoin mistään, piti alkaa tekee keikkaa. Oli asiat aika huonosti vielä muutama vuosi sitten. Nyt onneksi mulla on kämppä, rahaa ja kamaa. Enkä enää tee rikoksia huumeiden saannin eteen. Ansaitsen rehdisti rahat, jotka huumeisiin menevät. Nisti olen silti vieläkin. Tuli mieleen, että nistit tienaa ihan vitun hyvin. Pahasti koukussa oleva nisti käyttää kuukaudessa kamaan rahaa melkeen yhtäpaljon ku lääkäri tienaa
Mutta nisti tekee töitä enemmän..
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
-
wRRa
- Moderator
Joo no kyllähän huumeiden myyminen on yhä kannattavaa bisnestä kiitos kieltolain, sillä voi tehä aika isoja summia.Death wrote:Tuli mieleen, että nistit tienaa ihan vitun hyvin. Pahasti koukussa oleva nisti käyttää kuukaudessa kamaan rahaa melkeen yhtäpaljon ku lääkäri tienaaMutta nisti tekee töitä enemmän..
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
kokasmurffi
- Psykonautti
vaikka käy töissä voi olla nisti..
itse ainakin kävin töissä ja kerran ainkin piti työpäivän aikana käydä subuvedot vetämässä vessassa..
on se mun mielestä aika nistiä..mut nyt menee paremmin.. en tiedä olenko nisti..
mut se et voiko nisti parantua en tiedä..olen kaks kk ollut ilman kovempia aineita (piriä ja subua)
niin koko ajan tekee mieli.. ja tiedän sen että jos yhet vedot vedän niin vedä taas pari kk putkeen ainakin..
mun mielestä sitten alkaa olla viihdekäyttäjä jos voi silloin tällöin vetää että siitä ei lähde putki päälle..
sama on alkoholistilla.. mun mielestä alkoholisti ei ole parantunut vaikka se on ollut vuoden ilman alkoholia
ja se ei voi saunakaljaa ottaa ettei siitä lähde viikon ryyppy putkea päälle..
itse ainakin kävin töissä ja kerran ainkin piti työpäivän aikana käydä subuvedot vetämässä vessassa..
on se mun mielestä aika nistiä..mut nyt menee paremmin.. en tiedä olenko nisti..
mut se et voiko nisti parantua en tiedä..olen kaks kk ollut ilman kovempia aineita (piriä ja subua)
niin koko ajan tekee mieli.. ja tiedän sen että jos yhet vedot vedän niin vedä taas pari kk putkeen ainakin..
mun mielestä sitten alkaa olla viihdekäyttäjä jos voi silloin tällöin vetää että siitä ei lähde putki päälle..
sama on alkoholistilla.. mun mielestä alkoholisti ei ole parantunut vaikka se on ollut vuoden ilman alkoholia
-
Uke
- LD50
Nimenomaa ja okei on ymmärrettävää mut silti jotenki huvittavaa et tosi monet alkoholiongelman omaavat laskee päiviä tasan tarkalleen et "Nyt oon ollu 566 päivää ilman alkoholii, oon parempi ihminen ku te."mun mielestä alkoholisti ei ole parantunut vaikka se on ollut vuoden ilman alkoholia
Meidän ukko otti joskus yli 5 vuotta sitte joka päivä pari pulloa viinaa ja kävi töissä samalla, yhen kossupullon jälkee ei näkyny mitää vaikutuksia vielä ulospäin ja pysty hoitamaa asiat hyvin, elämäntilanne muuttu, lopetti ryyppäämisen ja ei se oo ite laskeskellu (ainakaan näkyvästi) päiviä mut on tässä nyt joku 6-8 vuotta menny niin että ryyppykertoja on ollu se alle 10 ja päivää pidempiä ei oo tainnu olla kertaakaa. Tää on musta sitä ns. parantumista.

''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''
PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
-
Death
- Apteekki
Pidä toi linja! Tosi helposti kelaa, että oon nyt ollu pari kuukautta ilman. Voin ottaa yhdet vedot. Itse joskus kun yritin lopettaa olin kuivilla muutaman kuukauden sitten ajattelin, että voin ottaa kerran 2 viikossa yhdet vedot. Ja sitten siinä kävi niin, että aloin pikku hiljaa vetää useemmin ja enemmän ja koukussa taas oltiin. Turhaan kärsin elämäni pahimmat kivut, ahdistukset ja masennukset. Nyt kaduttaa jos olisin ollut vielä pari kuukautta ilman olisi luultavasti alkanut se masennus ja himo jo helpottamaan.kokasmurffi wrote:vaikka käy töissä voi olla nisti..
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
-
wRRa
- Moderator
Mä oon kyl kelannu et omal tavallaa skidisti nipahtanu aineisiin ku esim. nyt oon muka olevinani päihdelakossa ja silti poltellu hatsii pari kolme kertaa viikos ja nyt 3vk päihdelakon alkamisest tuli otettuu MDMA... hei, mun piti viel 2 viikkoo kestää! damn it. no, nyt tää on sit vaa "deelilakko"..... mut en kyl usko ottavani enää mitää hatsii vahvempaa ennen ens kuuta.
Mut eipä tää päihteidenkäyttö nyt enää niin överiä ole ku tossa kesällä ku oli sen 4-5 kertaa viikossa deeleissä tai välil stimuissa, hatseissa melkee joka päivä.
Silti oon huomannu et ajattelen aika paljon huumeita, pyörin netissäki lähinnä täällä vaultin foorumeilla aineista puhumassa jne... vaik välil kyllästyttääki. Pystyn kyl pitää hauskaa ilmanki, mut paljon noi pyörii pääs.. miks? Onks tää nyt se kuuluisa henkinen riippuvuus?
Mut eipä tää päihteidenkäyttö nyt enää niin överiä ole ku tossa kesällä ku oli sen 4-5 kertaa viikossa deeleissä tai välil stimuissa, hatseissa melkee joka päivä.
Silti oon huomannu et ajattelen aika paljon huumeita, pyörin netissäki lähinnä täällä vaultin foorumeilla aineista puhumassa jne... vaik välil kyllästyttääki. Pystyn kyl pitää hauskaa ilmanki, mut paljon noi pyörii pääs.. miks? Onks tää nyt se kuuluisa henkinen riippuvuus?
-
Death
- Apteekki
Mä en pidä enää ikinä mitään päihdelakkoja. Tai siis mun pähdelakko on opiaattilakko eli en käytä opiaatteja, paitsi vähän tramadolii. Se menee aina siihen, että vedän vitusti piriä, bentsoja, viinaa ja kaikkee mitä on saatavilla ja oon sen viikonjälkeen aina vitun huonossa kunnossa. Vois koitaa silleen, et vetäis 3x200mg tramadol, 8mg xanor, pari catapresanii ja ennen nukkumaan menoa dormicumi. Jos onnistun tolleen oleen 2 viikkoa ilman ni vaihdan tramadolin kodeiiniin ja vähennän annosta pikkuhiljaa.. En tiä, ei tulis onistuu.. Oon vähän kahenvaiheilla, että meenkö metadoni hoitoon vai yritänkö ite, mut perjaatteessa se hoito alkais kai parin kuukauden päästä ni vois yrittää..Mut sit joudun ehkä jopa koko loppuelämäni vetää metadonia ja haluisin kuitenki joskus olla ilonen ja pärjätä ilman mitään lääkkeitä ja aineita.
-
SahkoinenVelho
- Kameleontti
Se vaatii vaan helvetin vahvaa päätöstä. Pitää olla valmis muuttamaan koko elämäntyyli. Ei oo kovin vahvalla pohjalla esim. opiaattien lopettaminen, jos ei sisäistä sitä asiaa että vittu siitä ollaan sitten KOKO LOPPUELÄMÄ _TÄYSIN_ ilman opiaatteja... 
-
tRip
- Moderator
frapathea wrote:enc0re wrote: Mahtuu toki, kyse olikin mun mielipiteestä viihdekäytöstä ja nististä. Ihmiset mieltää niitä nimityksiä eritavalla...No Oho & Voi Vittu jätkät, ootteks tosissanne?Death wrote:Tää on aika pitkälti mielipide kysymys.
tjooh..
Kultainen keskitie.. siin menee se raja.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
wRRa
- Moderator
Mun päihdelakko onneks loppu jo
Mut hei, vaikkei tää päihdelakko niin hyvin onnistunutkaan, niin mun päihdepäiväkirjan mukaan siinä missä esim. loppukesästä mulla oli 2 viikon sisällä 2-3 selvää päivää, nyt mulla on 2 viikon sisällä 9-10 selvää päivää! Eli oon mä ainakin vähentäny reippaasti. Oli tästä lakon yrittämisestä siis jotain hyötyäkin!
-
tattimatti
- Psykonautti
imho nistin ja viihdekäyttäjän raja menee siinä jos päihteiden käyttö menee muiden asioiden edelle
"Peace, it does not mean to be in a place where there is no noise, trouble or hard work. It means to be in the midst of those things and still be calm in your heart" - Unknown
-
tRip
- Moderator
ni minkä rajapyykin kelasit siihen väliin pistää..? ja mihinväliin, minkä rajan..?rottencreep wrote:imho nistin ja viihdekäyttäjän raja menee siinä jos päihteiden käyttö menee muiden asioiden edelle
Mitä eroa on nistillä viihdekäyttäjällä, kohtuukäyttävällä narkomaanilla, lääkeriippuvaisella hippillä tai raadonsyöjäkärpäsellä.
Mitä on muuten ns. viihdekäyttö..? mulleiO koskaa oikee selvinny. tai ainakaan ihmiseltä joka väittää 'vaan' viihdekäyttävänsä.
Mulle on oikeestaa ihan sama mis toi raja menee.. kuitenkin mul on omanarvontuntoni tallella. Mun ei tarvi elää itsekusetuksessa ja valheissa, vaan voin rehellisesti olla sitä mitä oon.. toisinaan se menee sinne nistin määritelmän puitteisiin, joskus määritelmänä toimisi paremmin primitiivinen haahuileva hiippari.
tai sit ihan vaa et meitsi ei usko lokeroihin...
Tuli muuten mieleen tapaus, kun Kelalle piti kirjoittaa selvitys päihdeongelmasta/lääkeaineriippuvuudesta..
Siin kyl joutu hetkeks ihan tosissaan pysähtyyn pohtimaan et.. hmm..
Päädyin kirjoittamaan ytimekkään ja asiallisen ripittäytymisen.
eimul o päihdeongelmaa, oon vaa lääkenistipirinarkkibentsoturtaopiaattipöhnähörhöpääää..
Keep it unreal.
-
Morffi
- Psykonautti
tosiaan tuo rajan vetäminen on ehkä kaikilla vähän omakohtasta, ja yleensä myös aika hankalaa vetää se raja yhtään mihinkään.
mut itse kun väitän olevani vaan viihdekäyttäjä, niin mulle _henkilökohtaisesti_ se tarkottaa sitä, että voin käyttää mitä tahansa miten tahansa, mut pystyn myös täysin tyytyväisesti ilman mitään ongelmia oleen ilman mitään, millon tahansa. tai et ylipäätään en ikinä yksin käytä mitään ja kun käytän ni se on vaan hauskanpitoo kavereiden kanssa, eikä sotke mun työasioita tai koulunkäyntii. mut elämä on yhtä jees selvinpäinkin. vaikee pukee sanoiks ajatuksia.tRip wrote:Mitä on muuten ns. viihdekäyttö..? mulleiO koskaa oikee selvinny. tai ainakaan ihmiseltä joka väittää 'vaan' viihdekäyttävänsä.
fuck the world before it fucks you
-
psycoma
- Lepakko
Jäi vaivaa toi kyl et mitä on viihdekäyttö? Ite ku ei oikeestaa kiinnosta ku kahvi, tupakka ja psykedeelit ni noista deeleistä en kyl iha hirveest viihdettä saa revittyä irti, enemmä se on sitä pohtimista ja kelailuu ja olemista, tuntemista, mahtavuutta, pienuutta, haurautta, rusentumista, itämistä, kasvamista, nii, no rajaa on siis vaikee vetää jos ei käsitä ees termei!
-
sary
- Karvakuono
Leimattu nistiksi
Jännää kun jotku sanoo nistiks vaikka polttais vaan pilvee, eihän se nistiks tee tai jos kerran kokeilee jotain vahvempaa tai vaikka useammankin. Esim mun kaverit kutsuu mua nistiks ja pirisaryks vaikka vaan kannabis, deelit, essot jne. kuuluu mun viihde käyttöön, ja mun kaveriporukasta löytyy vain muutama jotka on kiinnostunu muustakin kuin kannabiksesta.
Mutta joo, eihän se mua haittaa jos nistiks kutsutaan, ku tiiän ite etten ole vakavasti riippuvainen ja että ei tarvii huolestua mun käytöstä
kerran yks sano näi musta "se on seksikäs mutku se on nisti." :'D
kutsuuko joku tietä nistiks vaikket sitä oo ? (tai olet) Ja haittaako se teitä?
Mergesin tuhkakupista tän tänne, sopii mielestäni ihan hyvin tähän topicciin eikä tarvitse omaansa - lonecell
Mutta joo, eihän se mua haittaa jos nistiks kutsutaan, ku tiiän ite etten ole vakavasti riippuvainen ja että ei tarvii huolestua mun käytöstä
kutsuuko joku tietä nistiks vaikket sitä oo ? (tai olet) Ja haittaako se teitä?
Mergesin tuhkakupista tän tänne, sopii mielestäni ihan hyvin tähän topicciin eikä tarvitse omaansa - lonecell
-
Oddment
- Karvakuono
Kyllähän tuota nistiks haukkumista saa kuulla tietyiltä kavereilta. He eivät edes tiedä mun muista kokeilusta kun pajauttelusta... (dxm, sienet...ym) Mutta minkäs teet kun eivät itse käytä kuin alkoholia ja ovat tietenki uskoneet koulun huumevalistusta ja mieltävät kannabiksen samaan kaastiin kuin heroiinit ja muut.
Kannabis on laiton = erittäin vaarallinen huume
Alkoholi laillinen = nautintoaine jonka käyttö on ihan hyväksyttävää
Ja hauskinta tässä on vielä kyseisten kavereiden alkoholinkäyttö. Aina kun juodaan niiin juodaankin oikein olan takaa...
Sama ongelma tuppaa kyllä olemaan itsellänikin kun kuppia otan mutta eniweeii
Kannabis on laiton = erittäin vaarallinen huume
Alkoholi laillinen = nautintoaine jonka käyttö on ihan hyväksyttävää
Ja hauskinta tässä on vielä kyseisten kavereiden alkoholinkäyttö. Aina kun juodaan niiin juodaankin oikein olan takaa...
Käsittämätöntä
-
wRRa
- Moderator
Väitätkö ettet saa tästä mitään viihdettä elämääsi? Mä lasken noi asiat nimenomaa viihteeksi, pitäähän elämässä olla viihdettä että sitä jaksaa, oli se sitten teen juomista, seurustelusuhteita tai trippailua. Mut sanotaanko nyt et "viihdekäytöllä" tarkoitin kuitenkin ihmisiä jotka käyttävät, mutta eivät ole pahasti koukussa/joilla ei ole käytöstä ongelmia tms... kyl varmaan moni ymmärsi mitä hain takaa.psycoma wrote:noista deeleistä en kyl iha hirveest viihdettä saa revittyä irti, enemmä se on sitä pohtimista ja kelailuu ja olemista, tuntemista, mahtavuutta, pienuutta, haurautta, rusentumista, itämistä, kasvamista...
Tätä just kirosin ite ku olin vanhan duuniporukan kanssa risteilyllä... kaikki veti hirveet perseet, mesos käytävillä, sotki, räyhäs, huus aamulla kuudelta ku muut yritti nukkua, poltti röökiä kielletyillä paikoilla jne. Mietin vaa että en mä ikinä tolleen käyttäydy deeleissä/madmoissa (muuta en oikeen vedäkään). Pyrin olee aiheuttamatta vaivaa tai harmii muille aina. Miksi vitussa sit päihde joka tekee ihmiset noin välinpitämättömiks muista on laillista??? Tietysti ite osaan ottaa alkoholiakin kohtuudella nykyään niin ei ole tuota ongelmaa että alkasin riehua vaikka joisinki...Makee wrote:Ja hauskinta tässä on vielä kyseisten kavereiden alkoholinkäyttö. Aina kun juodaan niiin juodaankin oikein olan takaa...
Osan tästä viestistä ja huumeiden laillistamista koskeva keskustelu siirretty tänne Kaikki huumeet on laillistettava?
-king ink
-
Suboxone
- Tuppisuu
Hyvä kysymys, mihin en kyl osaa antaa vastaust...Ite oon täl hetkel koukus subuu ( en piikitä, Enkä tuu koskaa piikittämääkää) Mut en pidä itseäni nistinä. Mut esim. Lapseni äiti sanoo minuu usein nistiks vaikka en itteni mielest sitä oo. Ehkä nistiks vois sanoo ihmist jonka arkielämää kamankäyttö haittaa...Ehkä. Mut nisti on muutenkii ruma sana, koska sana 'nisti' tuppaa yleensä leimaamaan ihmisen huonoks jne. Vaikka se ei sitä välttämättä ole. Kaikil on omat syynsä minkä takii ne on joutunu kaman orjaks... Jotkuu tietyst ihan ite omast tahdost siihen hakeutunu, mut jollain esim. Mulla on henkisii ongelmii minkä takii oon alkanu käyttämää subuu. En pidä siitä en oon kokukus siihen, oli aikamoinen shokki mulle ku sen tajusin...vaikka olin kyl tienny sen jo pidemmän aikaa, mut itellee on helppo valehdella tollasist asioist. Mut mul on niinpäin et mul elämä on ihan mahotont elää, (saamattomuuden jne.) Vuoksi, jos en ota just esim. subuu. Et ei ole niinpäin et sen käyttö rajottaa mun elämää... Vaa sen avul alan elämää. Mut anyway, Ketää ei pitäis sanoo nistiks, ainaskaa jos sil tarkottaa pahaa...Koska ei sit tiedä mikä ihmisen on siihen tilanteesee ajanu, Voi olla henkilökohtasest ongelmat tai henkiset...
-
Lehti
- Karvakuono
Nisti on henkilö, joka on täysipäiväinen narkkari, jolle huumeet on ongelma.
Mitäpä sitä ylianalysoimaan
Mitäpä sitä ylianalysoimaan
I'm not smoking any more, but I ain't smokin' any less
-
King Ink
- LD50
Mitäpä sitä alianalysoimaan?
Ja kun ei oo vielkää selkis et mikä on nistin ja narkomaanin ero vai onko? Et voitteks selventää sitä jos siis tossa on mitään todellista eroa vai onko se vaan mielipidekysymys.
Eiks sun mielestäs sitä puolpäivä narkomaanit oo nistejä? Esim, et on pahasti koukussa subuun, ja se sotkee elämää, mut pystyy silti hoitaa duunit ja jotenkin sosiaaliset kontaktit kunnioitettavasti. Ja pitää itekin käyttöösä ongelmana?
Ja kun ei oo vielkää selkis et mikä on nistin ja narkomaanin ero vai onko? Et voitteks selventää sitä jos siis tossa on mitään todellista eroa vai onko se vaan mielipidekysymys.
Eiks sun mielestäs sitä puolpäivä narkomaanit oo nistejä? Esim, et on pahasti koukussa subuun, ja se sotkee elämää, mut pystyy silti hoitaa duunit ja jotenkin sosiaaliset kontaktit kunnioitettavasti. Ja pitää itekin käyttöösä ongelmana?