Mietittiin tänää MaiKelin kans et mennää alpparii psykebileisii ja poltetaa vähä sallyy lavan edes ja katotaan miten hauskaa sit on ja kellä....
No ei kyl oikeesti. En ehkä ala psykereiveis polttaa salviaa
Mun mielestä esim. jotkut youtube-videot osoittaa, et kyllä set&setting on salvian kanssa myös tärkeää. Joku tais postata johonkin toiseen topiciin täällä videon, missä joku selvästi hallusinogeeneilla kokematon ihminen menettää pari salviahittiä poltettuaan aivan tajun ulkomaailmasta ja juoksee talosta karkuun todella peloissaanwRRa wrote:Ei se kyllä ihan sama enää siinä vaiheessa oo ku tulee takas tähän todellisuuteen :'DD
Joskus mietin just tätä set&setting-kysymystä sallyn kohdalla ja tulin siihen tulokseen et kyl sil on väliä missä ja kenen kanssa trippaa. Sallyn tapauksessa kuvittelin ettei olis väliä, koska on niin sekasin ettei kuitenkaan tiedä missä on... mut sallyssa se oikeesti flipauttava hetki on vasta kun tajuaa trippailleensa, ja siinä vaiheessa on myös kivempi olla mestassa, jonne haluaa palata mielellään.
Saatat kuulua siihen pieneen ryhmään, jolla salvia ei toimi kunnolla.derp wrote:Mikähän on kun olen nytten 2 kertaa koittanut vesipiipusta 20x salvian extractia ihan mielestäni kunnolla 0.2-0.4 grammaa suunnilleen
mutta ei tule muuta kuin painava olo
kaveri otti pienet savut tuossa ja kertoi kuinka sohva ja minun leukani muodostuvat joksikin käsittämättömäksi pyöreeksi huoneen seinälle
ei siis lähellekkään niin paljoa kuin minä poltin mutta silti näytti toimivan jossain määrin
Voi olla tuo extractin pureskelu hieman hankalaa. Eiköhän extractit kannata vaan poltella.wRRa wrote:Ajattelin koittaa pureskella 1g 7x extractia, mahtaako toimia tolla annoksella? Tuoreita lehtiä on ollut vaikea löytää ja extractia sattuis nyt olemaan, toi pureskelu kiinnostaisi enemmän kuin polttaminen...
Ei kyse ole moralisoinnista sen suhteen, miten ko. ainetta pitää käyttää (sitähän pitää käyttää niin ku sitä voi käyttää!) vaan siitä, että käsittääkseni juuri alkuperäiskansat jotka ovat salviaa käyttäneet hengellisissä menoissaan, ovat pääasiassa PURESKELLEET tuoreita lehtiä, ja on jopa ollut puhetta että kuivat lehdet sisältäisivät pahoja henkiä (eli esim. poltettunahan on pakko olla kuivaa). Nää on näitä shamaanijuttuja!DaCapo wrote:Ihmeellistä moralisointia se että pitäis jollain tietyllä tavalla nauttia jotain päihdettä... mutta toki pystyy paremmin tutustumaan oraalisesti nautittuna? kun vaikutuksen H-hetki lähenee vähitellen...
En kunnioita suomen lakeja, miksi kunnioittaisin shamaanien mieltymyksiä. Ja mitä helvettiä...wRRa wrote:Ei kyse ole moralisoinnista sen suhteen, miten ko. ainetta pitää käyttää (sitähän pitää käyttää niin ku sitä voi käyttää!) vaan siitä, että käsittääkseni juuri alkuperäiskansat jotka ovat salviaa käyttäneet hengellisissä menoissaan, ovat pääasiassa PURESKELLEET tuoreita lehtiä, ja on jopa ollut puhetta että kuivat lehdet sisältäisivät pahoja henkiä (eli esim. poltettunahan on pakko olla kuivaa). Nää on näitä shamaanijuttuja!DaCapo wrote:Ihmeellistä moralisointia se että pitäis jollain tietyllä tavalla nauttia jotain päihdettä... mutta toki pystyy paremmin tutustumaan oraalisesti nautittuna? kun vaikutuksen H-hetki lähenee vähitellen...
En toki mene vannomaan etteikö shamaanitkin olis poltelleet salviaa. Minähän en tiedä, mutta olen vaan kuullut tällaista puhetta monesta paikkaa, että siis pureskeleminen ois alkuperänen ja shamaanipiireissä "oikeaoppinen" tapa salvian käyttöön hengellisissä menoissa.
löl, en arvostele mutta onko järkeä polttaa x60XTCVelho wrote:Tuli tossa heinäkuun neljästoista poltettua sanottakoon noin kuudetta kertaa sallya utta tällä kertaa 60x extractia ja suoraan 60cm jääbogosta puolen keilan kermaset imasut. Muistan vain että tipuin lattialle ja vajosin jonkinlaiseen koomaan jossa tunsin lentäväni koko ajan ja se tuntui kestävän ikuisuuden. Kavereideni mukaan olin sammuneena 15-30min?
On paljonkin järkeä...DaCapo wrote:löl, en arvostele mutta onko järkeä polttaa x60XTCVelho wrote:Tuli tossa heinäkuun neljästoista poltettua sanottakoon noin kuudetta kertaa sallya utta tällä kertaa 60x extractia ja suoraan 60cm jääbogosta puolen keilan kermaset imasut. Muistan vain että tipuin lattialle ja vajosin jonkinlaiseen koomaan jossa tunsin lentäväni koko ajan ja se tuntui kestävän ikuisuuden. Kavereideni mukaan olin sammuneena 15-30min?/
![]()
o:
yhtä paljon järkeä on polttaa 60x ku on polttaa vaikka 7x...?DaCapo wrote:löl, en arvostele mutta onko järkeä polttaa x60/
![]()
o:
Ei siihen kuole, ja mikä ei tapa se vahvistaa.DaCapo wrote:Jooh, kyllä mä tiedän ton annostelun vaikutuksen... mutta kerta tyyppi oli ollut tajuttomana niin kuulostaa vähän rajulta? mutta joo mä olenkin tällänen vauva joka koittaa olla varovainen oman elämänsä kanssa
Totta, ehkä mun ego vaan halus moralisoidaXTCVelho wrote:Ei siihen kuole, ja mikä ei tapa se vahvistaa.DaCapo wrote:Jooh, kyllä mä tiedän ton annostelun vaikutuksen... mutta kerta tyyppi oli ollut tajuttomana niin kuulostaa vähän rajulta? mutta joo mä olenkin tällänen vauva joka koittaa olla varovainen oman elämänsä kanssa
ps: eka viesti foorumille esittäytymisen jälkeen, hei kaikille!It is not known why salvinorin A is psychoactive, but there is some knowledge of its neurological action. Salvinorin A is a strong selective kappa opioid receptor agonist. This means that it “binds” and triggers activity in a particular class of proteins (the kappa opioid receptors) in the body.
Opiate drugs such as morphine are also opioid receptor agonists, but the main difference with salvinorin is that these activate both kappa and mu receptors. Activation of mu receptors is believed to cause opiate dependence. Because opiates have a strong effect on mu receptors and only weak effect on kappa receptors, they have mild visionary effects, but are strongly addictive. In contrast salvinorin A is a powerful selective kappa agonist. It strongly activates the vision-inducing kappa receptors but does not activate the addiction producing mu receptors. For this reason, salvinorin A causes strong visionary effects, but is not addictive.