Ensikertalaisen psykedeeli?

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
King Ink
LD50

Re: Ensikertalaisen psykedeeli?

Post by King Ink »

Miun kokemukset 4-ho-metin kanssa pienelläkin dosella oraalisesti otettuna on olleet tosi syväluotaavaa itsetutkiskelua joka on ruvennut aika syvästi ahdistamaankin paikoin.
Eli en itse allekirjoita ''lempeää ja mukavaa''. Mutta tuntuu valtaosa ihmisistä kokevan sen semmoiseksi, joten tutkareista voisin sitä suositella. Ja jos löytyy niin oma keräämiä sieniä, hyvää valmistautumista ekalle deelitripille rämpiä pellossa etsimässä tatteja.
Happotatti
Apteekki

Post by Happotatti »

4-aco-met oli ainakin ihan kohtuu leppoisa ja mieto, sienet (semit) oli kans 1,4g annoksella(kuivia) todella jees kokemus. Eli nuita ensikertalaiselle joka haluaa kuitenki psykedeliaa ja visuaaleja kohtuuden rajoissa.
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
Vltr
Lepakko

Post by Vltr »

Sanoisin että ihmisestä riippuen suurin piirtein tason 3-4 dose taikasieniä (cubensis). Toimii hyvin ja tripin on hyvä olla suhteellisen vahva jotta henkilö oikeasti saa jotain irti matkastaan eikä vain istu kuusi tuntia odottaen visuaaleja. Nuilla annoksilla pitäisi vaikutus väkisinkin ekalla kerralla huomata, ja ekakertalaiselle kannattaa antaa vähän enemmän kuin tämä odottaa sillä jos ei näin toimi, niin monesti matka on jonkinlainen pettymys, ja sehän on aina yhtä ikävää ku eka kuulee suurta deelien ylistystä ja päätyykin ajattelemaan että ''no eipä tuo nyt niin jännää ollut...''. Niinhän se sanotaan että parempi överit kuin vajarit :mrgreen: Ja vaikka överit saattavat pelästyttää ensikertalaisen, niin on aina hyvä että osaa kunnioittaa sieniä, muulloin eivät sienet katso asiaa hyvällä ja rupiavat suurella todennäköisyydellä antamaan vähän ''kurin palautusta'' :heh:

Tosiaan, itselläni oli ensikerta melko pettymys turhan pienen annoksen takia ja tiedän että se on paljon ikävämpi kun turhan suuri annos. Lisäksi olen myös kokenut seuraukset siitä kun kunnioitus sieniä kohtaan tahtoo jäädä taka alalle, ja se ei ole mukavaa, vaikkakin opettavaista kyllä :) :foil:
Kunhan ensikertalainen tietää edes jokseenkin mitä on tekemässä ja on valmistautunut (esim. meditaatiolla tai vastaavalla), sekä muistaa olla avoimin mielin ja mahdollisimman haavoittuvainen (tuolla tarkoitan että ei missään nimessä saa taistella matkaa vastaan, muuten se ei pääty hyvin :mrgreen: ) niin suurella todennäköisyydellä asiat menevät hyvin ja kokemus on miellyttävä :D 8)
All in all there are two types of a madman, a person and a madman.
Tanz

Post by Tanz »

Komppaaan Valtteria. Sienillä tuli itsekkin ensimmäinen kunnollinen psykekokemus koettua. Sitä ennen jonkinlaisesta psykedeliasta oli kokemusta kärpässieni+kannabis kombolla, joka sinänsä avasi sekin silmiä. Itselläni annos oli vain vähän päältä 20 silokkia, joka jätti jo tosi mukavat värinät. :) Mutta lienee asenteesta kiinni tuo onko matkaan pettynyt vai ei.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Isoja doseja ottaessa epäilisin ettei ensikertalaisella juurikaan se paina miten on matkaan valmistautunut, ja miten paljon aihepiiriin tutustunut. Kyl se halko napsahtaa päähän vaikka siitä onkin lukenut miltä se tuntuu. Mie suosittelisin ekaksi tripiksi melko kevyttä, mut ei kuitenkaan ihan _pientä_ annosta. Mieluummin kuitenkin pettymys kuin paska matka miun mielestä.

Ei välttämättä se et ottaa liian suuren annoksen, vaan enemmänkin mitkä voi olla seuraukset liian suuresta annoksesta.
Oon viime aikoinakin ottanut muutaman kerran liikaa jotain psykedeeliä, mut oon osannut rauhotella itteäni siinä määrin että matka ei oo ollut hieno tai karsea, vaan pikemminkin siedettävä. Ensikertalaisille on varmasti vaikeempi suhtautua liian suureen toimivuuteen ilman suurempia friikkauksia tai mahdollisesti pysyvämpiäkin vahinkoja.

Jos syksyyn ensikertalaiset malttaa odottaa niin suosittelisin itse kerättyjä silokkeja kyl, 20-30 kpl oon suositellut muutamalle ekaa kertaa ottaville ja kyl ovat pitäneet sopivana annoksena ekaksi kokeiluksi. Kunhan on varmaksi tunnistettuja sieniä.
frapathea

Post by frapathea »

King Ink wrote: Jos syksyyn ensikertalaiset malttaa odottaa niin suosiittelen sieniä kyl, 20-30 kpl oon suositellut muutamalle ekaa kertaa ottaville ja kyl ovat pitäneet sopivana annoksena ekaksi kokeiluksi.
Olisi hyvä mainita, minkälaisia sieniä asia- ja annoskokoyhteydessä tarkoitetaan. En välttämättä itse ainakaan olisi ekalla reissulla syömässä kolmeakymmentä cubensista esimesss??
King Ink
LD50

Post by King Ink »

frapathea wrote:
King Ink wrote: Jos syksyyn ensikertalaiset malttaa odottaa niin suosiittelen sieniä kyl, 20-30 kpl oon suositellut muutamalle ekaa kertaa ottaville ja kyl ovat pitäneet sopivana annoksena ekaksi kokeiluksi.
Olisi hyvä mainita, minkälaisia sieniä asia- ja annoskokoyhteydessä tarkoitetaan. En välttämättä itse ainakaan olisi ekalla reissulla syömässä kolmeakymmentä cubensista esimesss??
Oisko turhaa vittuilua liittyen miun aikasempaan mainintaan jossain siitä et kannattaa mainita mistä sienistä puhutaan kun grammamääristä on kyse?

Omasta mielestäni toi ''syksyyn malttaa odottaa'' ihan tarpeeksi selkeästi ilmaisee mitä sieniä tarkoitan,
jos ette tiedä mitä psilosybiinisieniä sieniä Suomessa kasvaa syksyllä niin en suosittele ainakaan mitään sieniä syömään ekaksi psykedeeliksi.

Voin mie kuitenkin vaihtaa vaikka ton ''sieniä''- sanan ''silokkeja''-sanaksi, niin ei tuu enää vastaavanlaisia kommentteja.
Varjo

Post by Varjo »

No mun eka psykedeeli (kannabiksen jälkeen) oli 2C-E:tä oraalisesti sekä nasaalisesti, ja päälle JWH-018 paukut, ja se on kyllä yks mieleenpainuvimmista päihteilykokemuksista yhdessä LSD:n kanssa. Kyllä se ensimmäinen kunnon psykedeelikerta jää mieleen (:

Suosittelisin et savut polttasit ainaki ennen mitään muuta. Sitte toi 2C-E oli ihan hyvä deeli, sienet (psilosybiini, psilosiini) on kans enskertalaiselle aika jepa, oli sitte aitoja tai synteettisiä (4-AcO-DMT), vaikka aitoja mä suosittelisin mielummin. LSA on kans ihan hyvä ekaks. LSD voi myös mennä ekana ihan hyvin, mutta mä en ehkä sillä alottais jos oisin sä, riippuu toki ihmisestä. Salvia & DMT en myöskään välttämättä suosittelis ekaks deeliks, on ne sen verran vahvaa tavaraa. Jollekin voi toki sopia. DXM on myös ihan jepa kohtuullisilla annoksilla ekalle kerralle. Jos jostain saat meskaliinia käsiis ni eiköhän sekin käy 8) Siinä nyt ainakin jotain...
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

En ite kyllä suosittelis suomisieniä ekakertalaiselle. Mun mielestä happokin ois ekakertalaiselle parempi ku silokit. Suomisienet ku meinaa pistää vähä ajatuksetki myttyrälle enempi mitä mexikanot yms.. 2c sarjalaiset pienillä annoksilla nasaalisesti vois olla hyvä lähtee kokeilee ensikertalaisille. Esim 2-5mg nokkia!
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Varjo

Post by Varjo »

SadPanda wrote:En ite kyllä suosittelis suomisieniä ekakertalaiselle. Mun mielestä happokin ois ekakertalaiselle parempi ku silokit. Suomisienet ku meinaa pistää vähä ajatuksetki myttyrälle enempi mitä mexikanot yms.. 2c sarjalaiset pienillä annoksilla nasaalisesti vois olla hyvä lähtee kokeilee ensikertalaisille. Esim 2-5mg nokkia!
Mikskäs et? Kyllä mä vaan oon kokenu sienet aina sellasiks mistä tulee vaan suht euforinen ja "siisti" olo. Happo on must jotain ihan muuta, se on enemmän sellasta tykitystä, kun sienet taas pistää enemmän ehkä ajatteleen. Happolaskuissa tosin ajattelu on aika mielenkiintosta ja hyrrää aika hyvin. Riippuu toki vähä annostuksesta ja ihmisestä.
Noi 2C määrät nyt riippuu ihan siitä, mitä kyseisen sarjan vaihtoehdoista lähtee kiskomaan... :roll:
frapathea

Post by frapathea »

King Ink wrote:
frapathea wrote:
Oisko turhaa vittuilua liittyen miun aikasempaan mainintaan jossain siitä et kannattaa mainita mistä sienistä puhutaan kun grammamääristä on kyse?
En tarkoittanu vittuiluks, enkä edes muistaakseni ole sinulta moista mainintaa huomannut. Meinasin vaa, et ku selvennys ei oo kuitennaa vaikea tehä ja me kaikki varmaan tiedetään, miten helppoa muiden sanomiset on ymmärtää aivan nurinkurin (kuten vastauksesikin ironisesti osoitti ;) ) niin selvyys etenkään annostuksista puhuttaessa ei koskaan ole pahitteeksi.
Voin mie kuitenkin vaihtaa vaikka ton ''sieniä''- sanan ''silokkeja''-sanaksi, niin ei tuu enää vastaavanlaisia kommentteja.
Hyvä, kiva, kiitoksia, vaikka tulihan tuo jo sitten viestissänikin ilmi (joka lieni myös yksi syy ko. viestin postaamiselle - se kun jo itsessäänkin oikaisee mahdollisia väärinkäsityksiä).
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

suomisienet on paljo "raskaampia" ku happo imo. Suomisienii ku ottaa on matkustajana eli pelottaa hyvin hyvin helposti enemmän, happoa ottaa on ite kuskina :D noin oon sen ajatellu joku joskus mainitti siitä ;)
mut vaikea se on kyllä mennä "ensikertalaisen psykedeeli" määritteleen ku riippuu niin ihmisestä ja niin monesta asiasta.

Muistakaa nyt vaan se set&setting. niinku alkoholiakaan ei kannata ottaa sillonku vituttaa-> yleensä se menee vituiks
(sori aika huono vertauskuva) mut anyway :D
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Varjo

Post by Varjo »

Mulla se on aikalail toisinpäin, suomisienissä ja sienissä yleensäkki oon ite aika ohjaileva, kun taas hapossa, varsinki piikin aikana ei pysty ite oikeen tekemään mitään vaa siinä ollaan sit just nimenomaan matkustajana. =)
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Ogei! Sori Frapa kun ärähdin kun olin vähän ärähtynyt jo valmiiks ja luulin että vittuilit vaan. (:

Sienissä on toisaalt se mitä uskon SuruPandan myös tarkoittaneen, eli henkisyys voi olla kovaa, liiankin kovaa ekaa kertaa ottavalle. Happo tuntuu yleisesti olevan sen verran iisiä et 'turvallisempi' vois olla sitä ottaa jos ei halua liian diippiä kelailua. Toisaalta taas hapoissa siinä kestossa voi olla kevyesti muutama tunti liikaa, eli kestonsa puolesta piste sienille. 2C-sarjalaiset vois kyl olla ihan kiva ensikokeilu myös, kestokaan ei oo hirveän pitkä (Lukuunottamatta jotain 2c-p:tä..) Ja on todennäköisesti luvassa kevyempää menoa kuin tryptamiineilla kuten sienet ja 4-ho-met tai vaik 4-aco-dmt.

Kyl ne erot on tosi henkilökohtasia totkai, joillakin tryptamiinit (varsinkin tutkariversiot) on pelkkää karkkifantasiaeuforiapöllyä, mut miul esimerkiks pienilläkin doseilla (esim. 13mg 4-ho-met oraalisesti) ne on saaneet kovemmat ja syvemmät kelailut aikaan kuin sienet oikeestaan koskaan.

Pysyn kyllä sienissä suosittelussani, ja keskipieni dose.
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Itse olen kokeillut vain 2C-B pari kertaa. Tykkäsin kovasti vaikka ekalla kerralla meinasi tulla badtrip, mutta kuuntelin musaa ja psyykkasin itseni selville vesille. 8)

Nyt perjantaina olisi tarkoitus ottaa meksikolaisia sieniä. Jänskättää jo mukavasti! :razz:
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

ite sulkisin kaikki pitkäkestoisemmat psykedeelit ensimmäisenä pois..
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
Vltr
Lepakko

Post by Vltr »

nnoo ensinnäkin, nämä suomi sienet (AKA silokit) ovat muihin taikasieniin verrattuna (ainakin omasta mielestäni) suhteellisen laimeita, varsinkin kun ottaa huomioon että eka kertalainen tuskin jaksaa tunnista toiseen kylmässä metikössä rämpiä etsiessä oikeita sieniä niin kauan kunnes niitä on päälle se 30. toinen syy väitteeseen on että silokeissa tasojen rajat ovat paljon huomaamattomammat, ja taso 5 matkaa tuskin on moni silokeilla kokenut (kuulin että reilut parisataa pitäisi mussuttaa että pääsisi lähelle), enemmänkin ainoastaan sekavuus suurenee isommilla doseilla :mrgreen: lisäksi silokkien visuaalinen puoli on melko vähäinen joten ei ensikertalaisenkaan tarvitse friikkailla kun maailma heittää volttia ja kaverit sulaa pois :heh: :heh:

tietenkin myös aloittelijalle sopiva määrä riippuu ihan ihmisestä, esim. itseni laisten ihmisten kanssa suosittelen suht koht. suurehkoa määrää, kun taas jollekkin muulle melko pieni määrä voi olla parempi vaihtoehto. mitä itse teen on että pyrin olemaan mahdollisimman paljon kiinnostuksen omaavan henkilön seurassa jokusen viikon ja analysoin että mimmoinen henkilö on kyseessä. kyselen myös suoraan tämän henkisistä taustoista ja pyrin ansaitsemaan henkilön luottamuksen jotta hän ei kuumottele minua matkansa aikana ja kuuntelee neuvvoja jos matka alkaa ottaa huonon suunnan :heh:

kaiken luulisi menevän putkeen kunhan muistaa että eri ihmiset ovat eri ihmisiä ja heidän tarpeensa pitää ottaa huomioon. ja tosiaan, kunhan henkilö on avoinmielinen ja tietää suurinpiirtein mitä tekee niin pahan tripin todennäköisyys on melko pieni kunhan ottaa rauhassa ja pitää väkiluvun parissa kolmessa hengessä (jokaisen pitäisi trippailla suurinpiirtein samalla tasolla jottei kukaan vieroksuisi toisia) ;)

EDIT: muistakaa myös että rauhallinen sisätila ympäristö joka on tyhjänä ainakin sen 4 tuntia (nousut+piikit, laskuissa ei enää haittaa vaikka muuta porukkaa käykin mutta ainahan se ilmapiiri on hyvä pitää samantapaisena kun tripinkin aikana että jälkimaku olisi hyvä) on toivottava jottei kenenkään tarvitse kuumotella polvet sylissä puun alla poliiseja, avaruusolioita ymsyms :foil: ajattelin vain ilmoittaa siltä varalta että joku on täysin tietämätön set & settingin vaikutuksista :heh:
All in all there are two types of a madman, a person and a madman.
Varjo

Post by Varjo »

Vltr wrote:nnoo ensinnäkin, nämä suomi sienet (AKA silokit) ovat muihin taikasieniin verrattuna (ainakin omasta mielestäni) suhteellisen laimeita, varsinkin kun ottaa huomioon että eka kertalainen tuskin jaksaa tunnista toiseen kylmässä metikössä rämpiä etsiessä oikeita sieniä niin kauan kunnes niitä on päälle se 30.
Jaa? Mielipideasioita nämäkin, mutta eikös yleinen käsitys oo, että suomisienet ovat vahvempia kuin melkein kaikki muut? Omasta mielestä myös näin...
Vltr wrote:toinen syy väitteeseen on että silokeissa tasojen rajat ovat paljon huomaamattomammat, ja taso 5 matkaa tuskin on moni silokeilla kokenut (kuulin että reilut parisataa pitäisi mussuttaa että pääsisi lähelle), enemmänkin ainoastaan sekavuus suurenee isommilla doseilla :mrgreen: lisäksi silokkien visuaalinen puoli on melko vähäinen joten ei ensikertalaisenkaan tarvitse friikkailla kun maailma heittää volttia ja kaverit sulaa pois :heh: :heh:
Noh, eräät kaverini vetivät joskus ensimmäisen kerran psykedeelejä silokeilla. Yhteensä heillä oli niitä n. 1500, osa itse kerättyjä, osa ostettuja. Ensin vetivät 30, sitten kun mitään ei tapahtunut (eivät tienneet, ettei vaikutukset ala heti), vetivät pian vielä paljon enemmän lisää (yhteensä koko päivän aikana joku 200-300 per naama) ja olivatkin kaikki lopulta ihan saatanan sekasin. Hiisasivat vielä pitkin päivää. Kyllä tais kaikki sillo sinne femmalle päästä :wink:
sunyata
Psykonautti

Re:

Post by sunyata »

Kalastaja wrote:Ihan sama oikeastaan mikä aine, kunhan ei joku DOx, jotka kestävät parikymmentä tuntia.

Huomattavasti enemmän kannattaa miettiä ympäristöä, motiivejasi ja psykedeelistä kokemusta kuin sitä ainetta. Set & settingiä jne.
Varmaan hieman yksilöllistä, mut ite oon kans tällä kannalla. Eka harkittu trippi oli mulla "tutkimuskemikaaleilla" eli "design-huumeilla", yksinää himas mis koen olevani turvassa, annostus melko mututuntumalla, ja kivaa oli.

Toisaalt sekin varmaan vaikuttanee, et onko pohjalla muilla tavoin koettui harha-aistumuksia tms. Ite jouduin kerran lihasrelaksanttien yliannostuksesta sairaalaan, jonka jälkeen näin 2 viikkoa putkeen satunnaisia harhoja. Valkosilla seinillä spiraaleja, tietokoneen tyhjälle ruudulle ilmesty sarjakuvaviikinkejä, makkarin ikkunan takana seiso joku pukuneekeri jolla oli naama muodostunu mehiläisistä jne. Lisäks tietty jotain kevyitä juttuja kannabiksesta kuten ajantajun hidastumista ja henkilöiden muuttumista toisiks, lääkeillä ja viinalla peilleilyistä depersonalisaatiota ja derealisaatiota sekä tietty dokausputkien päätteeks kans vastaavaa + jotain juoppuhulluuskohtauksien läheltä liippaamista.

Ja omalla kohdalla maailma tuntuu usein jotenkin niin helvetin ankealta, niin kaikki psyykettä vekkulisti muuttava on vaan niin jänskää ja kivaa, johon suhtautuu jotenkin rauhallisen uteliaasti tai sitten jännittyneen kiehtouneesti. Siks ainakaan mulle ei sil aineella ollu niinkään merkitystä mitä ekaks otti, vaan sillä et oli ihan jees olosuhteet. Hieman ehkä meni offtopikiks. Pyydän nöyrästi anteeksti, ettön osaa käyttäytyä.
vain otettu lääke ottaa päähän
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Nyt on ensimmäinen sienimatka takana! Eli nuita meksikolaisia tuli napattua 1,5 g.

Visuaaleja ei ollut hirveästi(muistaakseni), mutta kokemus oli kuitenkin mystinen ja todella vaikuttava. Tuli myöskin vahvin bodyhigh mitä minulla on ikinä ollut :heh:

Ekat 1,5 tuntia tuli maattua sohvalla samassa asennossa ja sain selkäni kipeäksi. :oops:
Oddment
Karvakuono

Post by Oddment »

Mun ensimmäinen kokemus psykedeelien kanssa tapahtui silokkien merkeissä tänä syksynä. Toki muutamalla bissellä ja kannabisella olin aiemmin vetänyt semmoset överit että alko meno olla jo aika psykedeelistä :D

Kaverin kanssa syötiin meillä molemmat 20 kpl silokkeja. 0,5-1 tunnin päästä alkoi tulla euforiaa ja valot näyttivät erittäin kirkaalta ja kauniilta sekä välimatkat näyttivät pidemmiltä kuin olivat. Lähettiin sitte kaupungille kävelemään ja mietittiin mitä sitä keksis. Päätettiin mennä erääseen puistoon syömään lisää sieniä ja kaveri söikin noin 30 ja minä jäljellä olevat (50-100 kpl en ihan varma paljonko). Kaveri kyllä kovasti varoitteli että aika rankka satsi saattaa olla esikertalaiselle mutta enhän minä tyhmänä ja sienipäissään ajatellut siitä mitään erikoista seuraavan.
Puolen tunnin päästä sitten alko maailma näyttämään aika hauskalta. Puut tuntuivat hengittävän ja tuntui että puisto jossa oltiin oli aivan erilainen kuin ennen. Päätettiin lähteä meille päin jotta voin trippailla rauhassa jos meno menee liian hurjaksi.

Noin tunti oli mennyt boostiannoksesta kun saavuimme meille. Menin vessaan ja katsoin itseäni peilistä enkä meinannut tunnistaa kasvojani. En keksinyt mikä kasvoissani oli muuttunut paitsi että pupillit olivat tietenki aivan lautasina. Istuin sitte pöntölle kuselle koska en ollut varma saanko seisoen tähdättyä oikeeseen kohteeseen :D aloin tuijottamaan vessan mattoa ja siihen muodostui jotai kaloja muistuttavia varjoja jotka uivat sinne tänne. Nousin ylös ja lähdin huoneeseen jossa kaveri istuin tietokoneella.
Päätimme katsoa elokuvaa ja sitä päälle laittaessani alkoi ympärillä näkyä todella kauniita symmetrisiä visuaaleja jotka vilkkuivat eri väreillä. Leffaa oli ihan mielenkiintoista seurata. Päässä pyöri samaanaikaan satoja ajatuksia eikä minulla ollut mitään hajua mitkä asiat kuuluivat oikeasti leffaan ja mitkä eivät. Muun muassa seinät liikkuivat ja ihmisillä oli useampi pää sekä muuta vastaava.
Leffan loputtua päätimme yrittää mennä nukkumaan vaikka trippi oli vielä päällä. Se ei ollut ollenkaan hyvä idea sillä maatessani hiljaa sängyllä pimeässä aivot alkoivat toimimaan aivan ylikierroksilla. Jonkin ajan päästä kaveri nukahti ja silloin meinasin flipata aika täydellisesti. En tiennyt olinko enää kotonani vai kaupungilla tai jossain muualla. En ollut edes täysin varma olenko enää elossa vai kuollut. Asiaa pahenti se että katsellessani huonettani kaikki asioita liikkuivat ja lainehtivat ja näin samat asiat silmät auki ja silloinkin kun laitoin ne kiinni. Seuraavaksi en enää tuntenut käsiäni mikä alkoi kyllä pelottamaan iha vitusti. Näin kun heilutin niitä mutta mitään en tuntenut. Teki mieli huutaa joku apuun ja aloin pelkäämään että en ehkä olisi enää koskaan selvinpäin. Jossain vaiheessa sitten ilmeisesti nukahdin.

Seuraavana aamuna olo oli itseasiassa aika hyvä. Teki mieli kokea trippi uudelleen lukuunottamatta loppuvaiheessa iskenyttä kauheeta paniikkia. Kyllä sienillä on mielestäni hyvä testata psykedeelisiä kokemuksia koska tripit ovat yleensä aika pehmeitä ainakin minulla. Mutta se annostus kannattaa kyllä todella pitää aisoissa :D
Käsittämätöntä
Olento
Apteekki

Post by Olento »

Varsinaisista psykedeeleistä jos kannabista ei lasketa, oon ehdottomasti sienien (psilosybiini) kannalla.

Helppo säätää määrä sopivaksi, ja suht lyhyt kesto esim happoon nähden. "Lyhyt" kesto siitä hyvä että jos meno käy liian villiksi ja tuntuu siltä ettei pidäkkään kokemastaan, niin voi mieltä rauhoittaa sillä että tämä kuitenkin loppuu suht nopeasti.

Toisin kun esim happomatkalla voi tuntua vähän lohduttomalta ajatus että se voi kestää vielä 12h. Tosin itsellä kyllä ei ole ikinä ainakaan varsinainen vaikutus kestänyt 12 tuntia. Mutta jos jo alkuvaiheilla alkaa tuntua ettei kestä tulevaa kokemusta, ja on kuullut jostain että 12h saattaisi olla vielä edessä, niin huonon tripin ja panikoinnin mahdollisuus nousee erittäin korkeaksi. Tämä erittäin huono varsinkin siinä tilanteessa jos on päättänyt tripata ekaa kertaa yksin tai jonkun ei sellaisen ihmisen kanssa joka osaisi puhua rauhallisesti ja neuvoa kuinka koittaa ajatella jotta saisi tripin käännettyä hyvään suuntaan.

Itsekkin tiedän tapauksia jotka ovat vaan "jostain" saaneet psykedeelejä käsiinsä, ja sen kummempaa tietoa vaikutuksista ottanut niitä ihan missä sattuu ajatellen ollenkaan sitä että esim jossain tuntemattomien ihmisten ilmoilla voi tuntua erittäin ahdistavalta ja pelottavalta, ja sieltä ei välttämättä pääse niin nopeasti rauhaan kun haluaisi, ja tämäkin voi johtaa panikointiin. Mutta näillä ihmisillä joilla ei ole edes mitään kiinnostusta ottaa selvää henkisistä vaikutuksista, on tripin motiivi hyvin usein vaan halu olla "tosi sekaisin". Joka on sinäänsä sääli, koska psykedeeleillä on erittäin paljon muutakin annettavaa kuin pään sekoitus, itse tämän tajusin ensimmäisellä matkalla cubensicsien kanssa metsän keskellä.

Tuntuu että nämä ihmiset jotka niitä ottavat "halu olla tosi sekaisin" lähtökohdalla, eivät hyvin toden näköisesti saakkaan irti niitä henkisiä vaikutuksia, ja mahdollisia pysyviä muutoksia ajattelussa, jotka melkeen kaikilla tuntemillani psykedeelien kokeilijoilla/käyttäjillä on ollut vain parempaan suuntaan.
En toki väitä etteikö se näillä "halu olla sekaisin" ihmisillä olisi mahdollista, mutta monessa tapauksessa olen sen huomannut olevan näin.

Varsinkin sieniä kohtaan tulee mielestäni suhtautua kunnioittavasti jos niiltä haluaa oppia jotain mahdollista annettavaa. Sienet ovat myös ainakin itselle antaneet muutaman erittäin muistettavan opetuksen joskus aikoinaan, huonon tripin muodossa, kun olen niitä pari kertaa väärissä tilanteissa, väärillä lähtökohdilla mennyt syömään. Itse pidän sieniä opettajina, mystisinä ja ennenkaikkea pyhinä. Guatemalan intiaanithan kutsuivat cubensista nimellä "teonanacatl", joka tarkoitti "jumalan liha".

Itsellä ensikosketus varsinaisiin psykedeeleihin tapahtui juurikin sienien (cubensis) avulla, pari hyvää kaveria, matkapaikka suuniteltu edellisenä päivänä ja tulevasta keskusteltu muutenkin. Oli lämmin aurinkoinen kesäpäivä ja lähdettiin kallioille keskelle metsää mukana matkakaiuttimet joissa tunnelmaan sopivaa musiikkia, reput joissa hedelmiä ja pillimehuja. Pilveäkin oli mutta se nyt oli vain sivuseikka, jälkeenpäin ajateltuna olisi voinut hyvin jättää pois ongelmitta.

Matka oli aivan täydellinen, ei pientäkään ahdistuksen tai pelottavuuden tunnetta missään vaiheessa. Tähän tietysti auttoi juurikin set&settings.

joten ensimmäiselle matkalle suosittelisin ehdottomasti sieniä (psilosybiini) ja hyvä set&settings.
+Olisi mahdollisesti hyvä hankkia vähän tietoa tulevasta ja matkaan valmistautumisesta (löytyy tältäkin foorumilta)

Lyhyt kesto, helppo annostella, luonnonläheinen, ja hankittavissa aivan ilmaiseksi suomen syksystä.

Natural high on paras, ja jos meinaa alkaa sienissä pelottamaan niin pitää muistaa vanha virsi, "don't panic, it's organic" ;)
Last edited by Olento on Mon 13 Dec 2010, 18:59, edited 1 time in total.
Varjo

Post by Varjo »

spirit wrote:"don't panic, it's organic" ;)
Muista sama virsi, kun vedät luonnosta raakana mm. kärpässieniä :wink:
Olento
Apteekki

Post by Olento »

Varjo wrote:
Ei oo kyl ite tullu noita kärppäreitä viel skruudailtuu kertaakaan, monena syksynä pitänyt kerätä kuivumaan mutta unohtunut sitten aina kun on ollut semeistä niin tohkeissaan ja niitä saanut kuitenkin hyvät stääshit vuoden varalle. Mutta kyllä näitäkin olisi tarkoitus vielä jonain päivänä kokeilla ihan mielenkiinnosta, onhan kyseessä kuitenkin vanha shamaanisieni, ja kuulemma viikinkitkin saaneet aikoinaan raivoisan taisteluvireen kyseisestä sienestä.
Last edited by Olento on Wed 15 Dec 2010, 23:10, edited 1 time in total.
Varjo

Post by Varjo »

spirit wrote:
Varjo wrote:
Ei oo kyl ite tullu noita kärppäreitä viel skruudailtuu kertaakaan, monena syksynä pitänyt kerätä kuivumaan mutta unohtunut sitten aina kun on ollut semeistä niin tohkeissaan ja niitä saanut kuitenkin hyvät stashit vuoden varalle. Mutta kyllä näitäkin olisi tarkoitus vielä jonain päivänä kokeilla ihan mielenkiinnosta, onhan kyseessä kuitenkin vanha shamaanisieni, ja kuulemma viikinkitkin saaneet aikoinaan raivoisan taisteluvireen kyseisestä sienestä.
Joo, kannattaa kyllä. Tarkotus oli vaan rikkoa myytti siitä, ettei luonnossa olisi toksisia aineita :P
Olento
Apteekki

Post by Olento »

Niin no siis toihan liittyy lähinnä psilosybiinisieniin ja pajautukseen toi heitto ""don't panic, it's organic".

Mutta tosiaan luonnossahan on suuri määrä myrkyllisiä sieniä ja kasveja. Suomessa muistaakseni 11 myrkyllistä tappavaa sientä, ja monia myrkyllisiä jotka aiheuttavat erinäisiä haittoja, kuten just esim kärpässieni tuoreeltaan syötynä pahoinvointia ja oksentelua. Elikkä hyvä tietää mitä syö.

Meni vähän offtopiciks mutta hyvä korjata ettei kukaan ensikertalainen saa sitä käsitystä että kaikki luonnosta saatava olisi terveellistä.
Varjo

Post by Varjo »

Joo ja mikä onkin aika hassua niin psilosybiinikin luokitellaan myrkylliseksi (sieniperäiseksi myrkyksi) vain sen päihdyttävän tilan vuoksi, vaikkei se fyysisesti toksista olekaan. En mä sitä myrkyks luokittelis, mut Suomen lainsäädäntö kyllä... :roll:
Last edited by Varjo on Tue 14 Dec 2010, 00:55, edited 1 time in total.
Olento
Apteekki

Post by Olento »

Varjo wrote:Joo ja mikä onkin aika hassua niin psilosybiinikin luokitellaan myrkylliseksi (sieniperäiseksi myrkyksi) vain sen päihdyttävän tilan vuoksi, vaikkei se fyysisesti toksista olekaan. En mä sitä myrkyks luokitteliks, mut Suomen lainsäädäntö kyllä... :roll:
Jep, veikkaisin että juurikin siksi ettei kukaan niitä menisi maistamaan/syömään, ja saisi vahingossa huonoja tai hienoja huumaavia kokemuksia.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Oisko ''myrkyllisen'' sijaan kenties parempi esimerkiksi ''huumaava''? En mie ainakaan keksi mitään hyvää sanaa korvaamaan myrkyllistä, ilman että se suoraan huutaa *syö minut, minä huumaan sinut nuori ihminen*.
Olento
Apteekki

Post by Olento »

King Ink wrote:Oisko ''myrkyllisen'' sijaan kenties parempi esimerkiksi ''huumaava''? En mie ainakaan keksi mitään hyvää sanaa korvaamaan myrkyllistä, ilman että se suoraan huutaa *syö minut, minä huumaan sinut nuori ihminen*.
Nyt ehkä poiketaan hieman alkuperäisen aiheen raiteilta mut ehkä ihan hyvä että luokiteltu "myrkylliseks". Ihan vaan sen takia että jos ois luokiteltu "huumaavaks" ni sana leviäis ja kohta suurin osa teineistä ois pelloilla yms syksysin keräämännä "huumaavia" sieniä joilla saa pään sekasin.

Tämä ei ehkä siks hyvä että kovin moni tuskin jaksais hankkii mitään tietämystä tai perehtyä aiheeseen ennenkun lähtis päätään sekottelemaan.
En nyt sano että se ois mitenkään täysin välttämätöntä toi tiedon hankkiminen mutta sillä että osaa valmistautua matkaan (varsinkin ekalle kerralle) pystyy niin paljon vaikuttamaan tulevaan kokemukseen etten voi mitään muuta kun suositella erittäin paljon.

Mun mielestä muutenkin hyvä että noi on tollanen "ug" juttu, tai että vaan alan ihmiset niistä oikeestaan tietää, meinaan nyt siis ulkonäkö kasvuympäristö doset jne.. Koska ei välttämättä kaikkien tarvi tietää, en usko että se ois mitenkään kauheen hyvä juttu että niistä tietäis ja niitä vetäis kaikki. Esim mitäköhän tekis jonku 12-13v skloddin psyykkeelle alkaa sen ikäsenä syksysin sieniä popsimaan, ei varmaan kauheen hyvä juttu. Enkä haluu nyt mitenkään tukee porttiteoriaa mut jos alottais ihan juniorina syksysin sekottelemaan päätä sienillä ni veikkaisin että se lisäis kyl siin kesän aikana intoa hankkii jotain muuta humehta jolla sekotella. Koska sienillä saa kuitenki pään paljon enemmän tasoille ku esim pajarilla, jolla moni alottaa kokeilemaan vaihtoehtoisia tajunnantilanmuokkaajia alkoholille.

Mut joo pääpointti oli siis se että ehkä kyl ihan hyvä että se on luokiteltu ihan vaan myrkylliseks, ni pysyy vaan "alan ihmisten" tietona.
Tai niiden ihmisten joilla on mielenkiintoa ottaa siitä selvää, ja nykyään kun ottaa selvää (internet) niin ei oikeen voi olla törmäämättä lisäinformaatioon.