Tänään telkkarista

Keskustelua taiteista ja luovuudesta.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Tuli muuten mieleen luontodokkareista, että psykedeelisimpiä niistä on meren elävistä kertovat dokumentit.
Meressä elää niin mystisen näkösiä, jänniä ja värikkäitä lajeja ja niillä on vaikka minkälaisia mekanismeja selviytymiseen.
On se luonto niin ihmeellinen..
Valkokankaalta voisi olla aika jännä sellaista katsella.. lumoutuisin täysin.
Ahab

Post by Ahab »

tRip wrote:Tuli muuten mieleen luontodokkareista, että psykedeelisimpiä niistä on meren elävistä kertovat dokumentit...
Joo onhan se meri sellanen "the last frontier". Tuo Sininen planeetta: Merten elämää sarja josta se Meren sini leffa on koottu on kyllä vielä parempi kuin se leffa. Kirjastosta löysin kolmen DVD:n pakettina sen ja tuli kyllä jumiteltua moneen kertaan varsinkin syvänmeren alien-kalat.
Eilen katselin sellaisen kuin Anima Mundi ja siinä näytetyt jättiläismeduusat oli ällistyttäviä.
Ahab

Post by Ahab »

Tänään tiistaina 7.11 ykköseltä 23.20 Uusi Kino: Jona/Tomberry (K15).
Painajaismainen animaatio miehestä, joka joutuu tekemään ikäviä ratkaisuja elämässään.
Heräsin aamulla siihen että radiossa hehkutettiin tota. Kuulosti hyvältä ja hieman psykedeeliseltä.

edit: olihan pläjäys. jälki muistutti hieman sitä smile animaatiota johon joku kai postasi linkin tuolla linkkejä iltojen ratoksi topicissa. oiskohan ollu saman veikon tekosia.
Ahab

Post by Ahab »

Tänään torstaina TV2 22.35 Silminnäkijä: Kuoleman kylväjät
Oopiuminviljely on noussut merkittäväksi esteeksi Afganistanin tilanteen rauhoittamisessa. Miksi heroiinin raaka-aineen viljelyä ei saada kuriin?
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Katsoin tuon lopun tuosta kakkosen ohjelmasta ja oli kyllä todella sinisilmäinen juttu aiheesta. YK:n tyypit kävivät puhumassa "huumetorjuntayksikön" kanssa ja kuvittelivat voivansa tehdäkkin jotain asialle, sitten surkuteltiin yhdysvaltain joukkojen poistumista maasta.

Koko afganistanistan on mukana tuossa bisneksessä, halusivat tai eivät.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Ahab

Post by Ahab »

Lasipallo wrote:Katsoin tuon lopun tuosta kakkosen ohjelmasta ja oli kyllä todella sinisilmäinen juttu aiheesta. YK:n tyypit kävivät puhumassa "huumetorjuntayksikön" kanssa ja kuvittelivat voivansa tehdäkkin jotain asialle, sitten surkuteltiin yhdysvaltain joukkojen poistumista maasta.
Koko afganistanistan on mukana tuossa bisneksessä, halusivat tai eivät.
No mä sain siitä vähän sellasen kuvan että ne tyypi oli siellä itekki sitä mieltä ettei ne oikeen mitään saa aikaseks. Siis ne ketkä teki sitä työtä.
Ahab

Post by Ahab »

Tänään tiistaina TV2 22.05 Dokumenttiprojekti: Sen edestään löytää:
Poliisi joutuu yhä useammin tekemään työtä, joka kuuluisi vanhemmille tai sosiaalityöntekijöille. Dokumentin päähenkilönä on poliisikoulusta työharjoittelujaksolle Saloon saapuva Riikka.

Mikäeli tämä on uusinta ja se mikä luulen että tämä on niin kannattaa katsoa. Huumeveikkoja myös pyörii kuvioissa. Ihan sympaattinen pätkä kyttien
työstä.

Subilta tulee myös 23.00 R&A: Bully (K18)
Ihan hyvä pätkä jos ei ole ennen nähnyt.
Muistan hauskan kohdan ku kaks jannua pelaa hapoissa Mortal Kombattia "fatalisoiminen on sitä et sä joudut elään loppuelämäs vauvana" lol
Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale »

Ahab wrote:Tänään tiistaina TV2 22.05 Dokumenttiprojekti: Sen edestään löytää:
Poliisi joutuu yhä useammin tekemään työtä, joka kuuluisi vanhemmille tai sosiaalityöntekijöille. Dokumentin päähenkilönä on poliisikoulusta työharjoittelujaksolle Saloon saapuva Riikka.

Mikäeli tämä on uusinta ja se mikä luulen että tämä on niin kannattaa katsoa. Huumeveikkoja myös pyörii kuvioissa. Ihan sympaattinen pätkä kyttien
työstä.

Muistan hauskan kohdan ku kaks jannua pelaa hapoissa Mortal Kombattia "fatalisoiminen on sitä et sä joudut elään loppuelämäs vauvana" lol
Oon aina miettinyt, että miksi kyttiä dissataan? Ne tekee hei vaan työtään. Pelastaa varmasti monet naiset, miehet ja lapset väkivallalta ja hyväksikäytöltä. Itse en arvosta jotain naivia kytät on sikoja asennetta. Omallakin isällä oli laman aikaa huonot hetket, ja sillon kyllä sai poliisia kiittää omasta hengestä.

Monasti voisivat ihmiset miettiä, ennen kuin lähettävät "siat vei hamput" ym. viestiä. Se on niille pakko, niittenkin pitää elää. Hoitoalan työntekijöitten kanssa suurimmassa arvossa juuri "siat".
All things are equal, there are no special things.
Kyz
Lepakko

Post by Kyz »

Kalavale wrote:

työstä.

Oon aina miettinyt, että miksi kyttiä dissataan? Ne tekee hei vaan työtään. Pelastaa varmasti monet naiset, miehet ja lapset väkivallalta ja hyväksikäytöltä. Itse en arvosta jotain naivia kytät on sikoja asennetta. Omallakin isällä oli laman aikaa huonot hetket, ja sillon kyllä sai poliisia kiittää omasta hengestä.

Monasti voisivat ihmiset miettiä, ennen kuin lähettävät "siat vei hamput" ym. viestiä. Se on niille pakko, niittenkin pitää elää. Hoitoalan työntekijöitten kanssa suurimmassa arvossa juuri "siat".
toi on kyllä totta ne vaan tekee työtään. Kerran kyllä ei vienyt edes hamppuja vaikka oli imetty kämppä täyteen savua ja näkivät bonginkin pöydällä tokasivat vain että "toi ei ollu syy siihen miks me tänne tultiin"
"Kaksi Euroopan suurinta päihdettä ovat alkoholi ja kristinusko."

Friedrich Nietzsche
Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale »

Kyz wrote:
Kalavale wrote:

työstä.

toi on kyllä totta ne vaan tekee työtään. Kerran kyllä ei vienyt edes hamppuja vaikka oli imetty kämppä täyteen savua ja näkivät bonginkin pöydällä tokasivat vain että "toi ei ollu syy siihen miks me tänne tultiin"
Sama homma kerran hullussa varhaisnuoruudessa. Mulla on täysi luottamus sitä kohtaan että poliisit tulee kun apua tarvitaan. Aina on ennenkin tulleet. Jotkut ovat varmaan ärsyttäviä, mutta pitää muistaa että he pelastavat elämiä siinä missä ambulanssimiehet jne.
All things are equal, there are no special things.
Ahab

Post by Ahab »

Ei varmaan tarvii joka kerta quottaa koko rimpsua?
Tuskimpa kukaan käyttäjä kyttiä katsoisi vinoon jos lait olisivat toiset. Kyllähän nuo ovat hamppumarseillakin aika yhteistökykyisiä olleet. Itse asiassa musta piti vielä joskus lukioaikoina tulla kyttä ja kelailin että huumepoliisissa olisi varmaan kaikkein jännintä :roll: hain myös laskuvarjojääkäreihin ennen kuin tajusin että mähän oon sivari.
Alottaa sitten uuden aiheen jos tästä alkaa keskustelua syntyä.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Ahab wrote:Kyllähän nuo ovat hamppumarseillakin aika yhteistökykyisiä olleet.
Oli hyvä tän vuoden Helsingin marssilla kun joku juntti autonsa kanssa juuttui marssin eteen ja alkoi huutamaan jotain (en muista yhtään tarkalleen) tyyliin "saatanan vihepiipertäjä hippipaskat, menkää pois siitä tukeksimasta" niin ei välttämättä tämä juntti osannut odottaa että poliisi menee tukkimaan sen suun ja käskee odottamaan kun "hippipaskat" ylittää tien.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

Äsken kymmenen uutisia sivusta kun seurasin, huomasin että siellä puhutaan jotain LSD:stä. Jotain että sitä on alkanut löytymään ja sitä on poliisi ottanut haltuunsa. Ei vielä mitään hirveän erikoista(toki iloista kuulla että sitä alkaa olemaan enemmän liikkeellä :) ), mutta vähän ajan päästä jo kuului niitä propagandapuheita. Joku nainen puhui siinä, sen lisäksi että "voi olla hyvin vaarallinen jopa kerran käytettynä", että "käyttäjä voi luulla itseänsä linnuksi joka hyppää katolta", ja että: "ihmiset jotka sitä ovat käyttäneet kärsivät vielä pitkän ajan päästä vakavista hallusinaatioista". Surullista. No, itse suhtaudun tähän enemmänkin niin että tämä päihteily(varsinkin psykedeelit)ei kuulu normaalille tuulipukukansalle, se on vain niille harvoille "valituille" yksilöille jotka eivät ota tuollaista todesta ja miettivät asioita ja ottavat selvää niistä itse. Vähän kuin jotain salatiedettä :roll:
Rosemond
Psykonautti

Post by Rosemond »

Hendrixin keikka yle teemalta..
On nyt juuri käynnissä.
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

kiva keikka kyllä 8)
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
Ahab

Post by Ahab »

Tänään 9.2. Neloselta
00.25 Cubic - uuden maailman kapinalliset (Equilibrium)
"Balen esittämä erikoisagentti Preston elää kolmannen maailmansodan jälkeisessä mallivaltiossa, jossa kaikki tunteet on kielletty lailla. Kansalaiset on turrutettu Prozium-psyykelääkkeellä, jota jokaisen on nautittava kuolemanrangaistuksen uhalla. Hämmentäviä asioita alkaa tapahtua, kun Preston unohtaa kerran ottaa lääkkeensä."
spasm
OD

Post by spasm »

Äh, missasin tuon leffan vaikka oli tarkoitus katsoa. Nyt ketuttaa.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
frapathea

Post by frapathea »

Mä näin siitä pätkän mutten katsonut enempää kun se yksi agentti oli vihainen ja se oli selkeästi tunne niin kelailin sitten että siinä on liikaa aukkoja mun pilkunnussijaluonteelle. :(
leukapasi

Post by leukapasi »

frapathea wrote:Mä näin siitä pätkän mutten katsonut enempää kun se yksi agentti oli vihainen ja se oli selkeästi tunne niin kelailin sitten että siinä on liikaa aukkoja mun pilkunnussijaluonteelle. :(
En siis ole ainoa kuka noita kohtia huomioi :D

Muutaman kerran elokuvan katsonut ja kyllä siitä ihan olen pitänyt noista huolimatta... :)
tRip
Moderator

Post by tRip »

Ahab wrote:Tänään 9.2. Neloselta
00.25 Cubic - uuden maailman kapinalliset (Equilibrium)
"Balen esittämä erikoisagentti Preston elää kolmannen maailmansodan jälkeisessä mallivaltiossa, jossa kaikki tunteet on kielletty lailla. Kansalaiset on turrutettu Prozium-psyykelääkkeellä, jota jokaisen on nautittava kuolemanrangaistuksen uhalla. Hämmentäviä asioita alkaa tapahtua, kun Preston unohtaa kerran ottaa lääkkeensä."
Oli aika häröä kattella ton elokuvan jälkeen 'the trip'- elokuva (v.'67 tai '68? )
Pilvessä..
Sitä jotenkin rupesi sekoittamaan mielessä nämä kaksi elokuvaa ja lopputuloksena syntyi hyvin hämmentävä kokonaisuus..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Kalastaja

Post by Kalastaja »

MTV:ltä on tullut viimeiset kaksi sunnuntaita kl. 23-24 dokkarisarja "The Drug Years" tosi hyvää materiaalia 60-luvulta. Muun muassa Rick Doblin usein haastateltavana ja tosi hyviä klippejä arkistoista.

Viime sunnuntaina oli joku DEA:n vanha jehu, joka kertoi että piripäät "metsästivät kadut tyhijksi kissoista ja söivät ne." Taisi koko kaveri olla otettu ihan vaan vitsiksi mukaan ohjelmaan.

Kaksi jakso on jo mennyt, kannattaa katsoa loput. Paras dokkari aiheesta mitä olen nähnyt.

The Drug Years is a four-hour documentary chronicling the rise of illicit drug use in America and its cultural impact in the second half of the twentieth century. This epic recounting of American drug culture is told through dozens of exclusive interviews with actors, musicians, journalists, policy advocates, former drug smugglers, and former drug enforcement agents.

Notable interviews include Peter Coyote, Jackson Browne, Ray Manzarek from The Doors, Ice-T, Liz Phair, Juliette Lewis, Rob Thomas, Common, Tommy Chong, Richard Belzer, ?uestlove, Richard Lewis, Chuck D, Russell Simmons, B-Real, John Mellencamp, and Henry Rollins. These diverse voices help weave the complex tapestry of the American drug culture.

The documentary features never-before-seen film of Ken Kesey and the Merry Pranksters' legendary acid-fueled bus trip across America in 1964, and rare footage from Woodstock, which illuminates the role drugs played in creating "this beautiful utopian experience, this new Woodstock nation." Later episodes feature exclusive home movies of former drug smugglers and heartbreaking footage of mothers hooked on crack.
Klippejä:

http://www.vh1.com/shows/dyn/the_drug_y ... ries.jhtml

http://www.sundancechannel.com/series/?ixSeries=37
Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna »

Jos tämä foorumi ei olisi täynnä lainkuuliaisia kansalaisia niin saattaisin kertoa, että nuo dokkarit saa näköjään myös torrentilla erästä hakua käyttämällä.

Mutta en viitsi kertoa.
Miasma
OD

Post by Miasma »

Lauantaina 17.2 klo 21.00 tulee Neloselta Blow; kannattaa katsoa, jos ei ole jostain syystä vielä nähnyt.
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
Ahab

Post by Ahab »

Katsoin ton The Drug Yearsin eilen yhdellä istumalla. Joo olihan se hyvä mutta en nyt sanoisi paras kaikista. Se on kyllä jännä että musiikkitelkka näyttää tollasta.
Sellanen ku Hooked - Illegal Drugs (and how they got that way) on vähintään yhtä hyvä imo (neliosainen: Cocaine; Opium, Morphine and Heroin; LSD, Ecstasy and the Rave; Marijuana).
Noissa molemmissa käydään kyllä hyvin aineita ja historiaa läpi mutta tuntuu että paremmin joku tietty aine käsitellään juuri sille omistetussa dokumentista.
Ahab

Post by Ahab »

Tänään 19.2. Ykköseltä
20.00 MOT: Ei savua ilman sakkoa. Huumeiden käyttörikoksista annetaan yhä useammin sakot. Millainen on poliisin puuttumiskynnys huumerikoksiin? Keihin kontrolli kohdistuu?
Tuossa pitäisi olla jotain myös pelkästään huomautuksen antamisesta joka olisi kuulemma kasvanut 40% viimevuodesta.

Tuota ennen tulee muuten näköjään ihan kiinnostava Prisma dokumentti: Saturnuksen suurimmasta kuusta, Titanista, etsitään vastausta oman planeettamme elämän syntyyn. Cassini-Huygens-aluksen matka Titanille on historian kallein ja kunnianhimoisin planeettainvälinen projekti.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Ahab wrote:Katsoin ton The Drug Yearsin eilen yhdellä istumalla. Joo olihan se hyvä mutta en nyt sanoisi paras kaikista. Se on kyllä jännä että musiikkitelkka näyttää tollasta
Tuo kolmas osa oli heikko, mutta ne kaksi ensimmäistä silti ihan rautaa. Eihän noissa dokkareissa koskaan mitään fiksua sanota, mutta ne kuvat..aijai
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Ahab wrote:Tänään 19.2. Ykköseltä
20.00 MOT: Ei savua ilman sakkoa. Huumeiden käyttörikoksista annetaan yhä useammin sakot. Millainen on poliisin puuttumiskynnys huumerikoksiin? Keihin kontrolli kohdistuu?
Tuossa pitäisi olla jotain myös pelkästään huomautuksen antamisesta joka olisi kuulemma kasvanut 40% viimevuodesta.
Oli aika yllättävä veto YLE:ltä. Aika reilusti ja avoimesti oltiin sitä mieltä, että kieltolaki ei toimi. Aiheuttaa vaan ongelmia tavallisille ihmisille. Arvosteltiin juuri sitä, että poliisi antaa oikeastaan kaikesta sakkoja, vaikka näin ei pitäisi menetellä.

Oli ihan hauska kohta tuossa, kun haastattelivat kannabiksen ex-käyttäjä Ossia. Yhtäkkiä kesken sen haastattelun tulee kuvaa kirjahyllystä, jossa seisovat PIHKAL, TIHKAL, Starkin Marijuana Chemistry, pari Kingin Cannabibelia ja muutama kasvatuskirja siistissä rivissä. :lol:
"Ihan vaan 0,2g huonolaatuista hasista omaan käyttöön."
CharlieBigPpotato
Kameleontti

Post by CharlieBigPpotato »

Ahab wrote:Tänään 19.2. Ykköseltä
20.00 MOT: Ei savua ilman sakkoa.
Video:
http://195.248.86.140/kotimaa/mot/mot07 ... Stream.wmv
If the falling tide can turn and then recover, all alone we must be part of one another
CharlieBigPpotato
Kameleontti

Post by CharlieBigPpotato »

Hitto kun en oo jaksanut edes tv:tä virittää. :o
Ollut vähän heikko keskittymiskyky viime aikoina.
If the falling tide can turn and then recover, all alone we must be part of one another
Miasma
OD

Post by Miasma »

Tosi tarina: Päihdelääkäri, YLE1 kello 20.00 - 20.30

Päihdepsykiatri Juha Kemppinen taistelee työkseen päihdepolitiikan sekavia käytäntöjä vastaan.
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."