Unitopic

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
h.s.t.

Post by h.s.t. »

tRip wrote:Kokeile melatoniinia, niinkuin joskus aikaisemminkin jo ehdotin..
Joo voishan sitä yrittää. Oon vaan niin perkuleen huono hoitamaan sellaisia asioita ku esim. lääkäriajan varaaminen...
Nii miten sit sait sitä käsiis, jos lekuri ei sitä sulle määrää?
tRip
Moderator

Post by tRip »

h.s.t. wrote:Joo voishan sitä yrittää. Oon vaan niin perkuleen huono hoitamaan sellaisia asioita ku esim. lääkäriajan varaaminen...
Sama homma :roll:
h.s.t. wrote:Nii miten sit sait sitä käsiis, jos lekuri ei sitä sulle määrää?
Kanadassa kun asuin.. sieltä sai ilman reseptiä.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Smoky
Karvakuono

Post by Smoky »

Tossa toissayönä taisi olla kun näin hyvin mielenkiintoista unta kuinka kävelin aavikolla jossa kasvoi amanita muscaroita oikein urakalla ja sitten niitä keräilin... En kyllä muista pääsinkö koskaan niitä nauttimaan mutta ihan hieno uni silti.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Näin muuten tossa muutama yö sitten unen jossa otin sieniä, ehkä se oli enne.. :P
Keep it unreal.

Ahab

Post by Ahab »

Viime yönä oli aika hurjat unet. Eräs vanha luokkatoveri yläasteelta hihkasi kadun varresta jotain "vähennä sitä pilven polttoa tai siitä tulee ongelmia ennemmin tai myöhemmin" kelasin että mistä hitosta toi mun polttelut tietää ja joku toinen tuli siihen sanomaan että näytän ihan vampyyriltä.
WTF :lol:
Yrittääkö se alitajunta vähän viestittää että nyt on taas kuositeltu tarpeeks.

EDIT: muistui myöhemmin mieleen et näin myös unta että join pullon jotain suht kevyttä alkoholijuomaa ja olin siitä ihan tuhannen päissäni. en siis ole ollut kännissä kohta kahteen vuoteen.
Last edited by Ahab on Thu 19 Oct 2006, 20:43, edited 1 time in total.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Huhhuh! Viime yö oli kyllä ihmeellistä valveunitrippailua.
Koko päivän olin nappaillut kodeiinia ja illemmalla viellä jonkinverran alpratsolaamia..

Jokatapauksessa illalla en tuntenut viellä hirveätä väsymystä, mutta jotenkin oli niin raukean mukava olo, että päätin mennä nukkumaan.
Yö menikin trippaillessa valveunissa, oli kuin olisin katsellut elokuvaa koko yön. En oikeastaan enää muista mitään unia mitä näin, mutta mukavia ne oli. Jossain vaiheessa jopa heräsin naureskelemaan jollekin asialle ja sitten taas jatkoin unia..
Koko yön nukuin todella makoisasti, vaikka välillä tiedostinkin olevani hereillä, olin kuitenkin sen verran unessa, että aamulla heräsin todella virkeänä.
Viellä aamullakin pystyin selkeästi 'jatkamaan' unta.
Keep it unreal.

Joniitti
Apteekki

Post by Joniitti »

Meikä poltti vaaleaa hasista piipusta ja lenteli tuoli helikopterilla ympäri kaupunkia.
RiotStarter
Apteekki

Post by RiotStarter »

Asidyylistäpä ny paljon uneksitaan.Itse näin Asidyyliin liittyvän unen.Liftasin tien varressa ja napostelin sieniä sekä join keskiolutta.Asidyyli kurvasi pickupilla paikalle ja hyppäsin lavalle.Mutta en päässyt määränpäähän vaan epämääräiseen metsikköön missä oli mökki.Asidyyli juotti ravuille punaviiniä.Saksiniekat napsuttivat lahkeitani kun olivat kännissä..Tämän jälkeen poltimme pilveä ja ...en muista enempää tuosta unesta :lol:
2000-luvun sakilainen.
Ahab

Post by Ahab »

Asidyyli on univahti, nukkumatti, freddy kruger.
kätsy
Psykonautti

Post by kätsy »

Mä en ny muista tarkkaa näit viime unia ku useinha noist
doupeista unta näkee. mut vois ny pistää jotai mitä on jääny mieleen.

Kerran mun isä kanto mun kanssa mulle pahvilaatikkokaupalla koksua. Sillai ettei mun kaappeihi edes mahtunu enempää. Se koostumus oli kuitenki iha ku merisuolassa mut kyl mä sitä vedin ja hyvi skulas :D

Sit on pari happo unta ollu et hapot on ollu vaan sellasii niinku
nikotiinilaastarit et ne vaan liimataan iholle ja annetaan sen siit alkaa skulaamaan.
Kerran vedin happojen kans pcp:tä kun ne alko nousemaa nii polteltii pikkase.

sit ollu jotai piri unia mis ollu jäätävä säkki poretta ja oon ettiny vaa värkkejä enkä löytäny mistää, ettein vaan koko unen ajan. ja jotai sellasii et ollu joku puolheikkiä poretta mut vaan jonku paperin päällä. sellast melkee suoraa tehtaalt makeen hajusta, joku ehkä tietää. <3
mut sit joku vammane koira on lähteny ajamaan mua takaa ja poret tottakai tippuu siit paperin päält ku yritän juost sitä karkuu ja epätoivosesti pelastaa niitä :D sit ku karkotan koiran nii poreesta ehkä viis ketolaa jäljellä enkä ehdi ees testaamaa
HZB
Psykonautti

Post by HZB »

itselläni oli pienenä kaksi toistuvaa unta, ensimmäisessä kaaduin saunan kiukaaseen ja "kuolin", eli aloin pyörimään ihmeellisessä spiraalissa tai semmoisessa. tämän jälkeen saattoi tapahtua ihan mitä vaan. toisessa vanhan perheen asuntomme ovikello soi, ja pelästyin, reagoin menemällä astiakaappiin piiloon ( :!: ) no, isä avasi oven ja muumeista tuttu mörköhän se siellä. isä yrittää pidätellä mörköä, ei onnistu, ja mörkö tietää aina että olen astiakaapissa ja tulee hakemaaan minut sieltä. kun mörkö on napannut minut syliinsä, herään ja hikoilen kuin sika+ olen niin peloissani etten saa ääntä aikaseksi. määrätyn ajan päästä kurkusta saan korvia raastavan huudon aikaseksi ja herätän muun perheen. sillä lailla. :roll:
HZB
Psykonautti

Post by HZB »

niin, ja onko muille kuin minulle (selvänä) käynyt niin, että joutuu kuumeessa psykoosiin eikä saa mitään ääntä aikaseksi. hillitön pelko valtaa ruumiin...
Ahab

Post by Ahab »

HBZ se ei kai oikeastaan ole psykoosi vaan sille on ihan joku termi eikä se ole vaarallista. Mieli herää unesta mutta ruumis ei. Voi kuulla ääniä tai nähdä miten varjot vilahtelee nurkan taakse.
Kerran on käynyt niin kun hakkasin monta tuntia Serious Samia putkeen myöhäiseen yöhön saakka ja sehän on tosi aivotnurkkaan peli joten voi olla että aivot jäi jollekkin taajuudelle siinä. Kävin nukkumaan ja heräsin pian siihen että kuulin erään serkkuni ja äitini kutsuvan minua vaikka kämpässä ei ollut ketään muuta. En voinut liikkua enkä puhua tai mitään. Sitä kesti kai muutaman minuutin. Pelottavaa kyllä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogic
Joku varmaan tietää miten tuo termi menee suomeksi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dream_Machine
artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium »

siis saatan olla väärässä, korjatkaa toki jos olen, mut oisko se suomeks unihalvaus? Et herää tavallaan unesta, näkee juttuja, mutta ei voi liikkua ollenkaan. Vois olla tosi pelottavaa, ei ole onneksi omalle kohdalle sattunut o..o;

e d i t:
kas, unihalvauksestahan löytyikin mielenkiintoinen artikkeli wikipediasta.

wikipedia kertoo:
"Unihalvaukseen liittyy usein hallusinaatioita, jotka saattavat olla näkö-, kuulo-, tai kosketusharhoja. Usein hallusinaatiot liittyvät samanaikaisesti useampaankin aistiin. Harhojen yksityiskohdat vaihtelevat yksilöiden välillä"

"Syytä unihalvaukselle ei osata varmasti sanoa. Se liittynee jotenkin aivosillan alueella sijaitsevien motoristen hermosolujen toiminnan estymiseen. Etenkin melatoniinin puute saattaa pysäyttää hermosolujen depolarisaation, mikä estää lihasärsykkeet."
Ja tuossahan on yhteys tuohon melatoniiniinkin.
Last edited by artemisia absinthium on Tue 21 Nov 2006, 23:35, edited 1 time in total.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Näin unta, että olin Asidyylin kanssa ja poltin vahingossa siltä tupakan. Sitte se lähti sellasella rähjäsellä kalteriautolla jonnekin ja mä jäin ihmettelemään se perhanan tupakka kädessä siihen..
Keep it unreal.

HZB
Psykonautti

Post by HZB »

juu-u.

Tommoset kokemukset voi kyllä olla aika vahvoja. Voiskohan yrittää tuolla tavalla kehittää itelleen pelkotilaa jollain valmistautumisella. Itse kun olen suunnattoman pelokas ihminen, mutta silti usein haen noita itelleni. Olen varmaan häiriintynyt. heh. Esim. pelkään pimeää, ja siksi usein teen yksinäni retkiä läheisiin pimeisiin metsiin öiseen aikaan.
Nabaztag (Joka muuten on muinaista klingonimurretta galaksin toiselta puolelta ja viittaa kuulemma paikallisiin pörröisiin mutta isokorvaisiin loikkiviin sienieläimiin) ,...
TiiEitsKay
Lepakko

Post by TiiEitsKay »

Ei oikein ikinä noita unia muista, mut yks jäi tossa pari päivää sitten mieleen kun kirjoitin siitä heti herättyäni..

Olin siis ruotsissa jossain vanhahkon oloisessa kaupungissa, jonka poikki kulki joki. Joessa oli katamaraanin tapainen vene, jonka keskiosa oli tehty kokonaan pelastusrenkaista (joku maailmanennätystehtailu oli kyseessä).
Tästä siirryttiin sitten muovailuvaha-animaation sisälle, jossa pienet muovailuvahatoukat kieppuivat eteenpäin asfaltilla n. 5 tunnin ajan. Ja se oli mielenkiintoista koko sen 5h :D
Jossain vaiheessa olin sitten jollain leirintäalueella ison laskettelurinteen kupeessa (joka ajoittain muuttui ihan vaan kesäiseksi metsäksi). Hukkasin kenkäni ja niitä etsittyäni jonkin aikaa, joku täti tuli esittelemään hammastahnojen ekologisuutta jollain tulevaisuuden hyperlaitteella.
noh.. joo... :roll:
skirtfeber
Apteekki

Post by skirtfeber »

yks todentuntuisimmista unista mitä mul on ollu, oli joku missä mä olin ihmissusi ja mä raiskasin ja tapoin ihmisiä, aikuisia ja lapsia, sillee tosi kylmäverisesti. Asuin metsässä. Lopuks muo tultii lynkkaamaan sit taisin herätä. Oli tavallaan vähä pelottava herätä koska uni oli tosi aito ja väkivaltanen sekä seksuaalinen.

toinen uni oli et meil oli parin kaverin kans joku "satanisti lahko" ja tapettii jengii ja sit lopuks kaikil oli tosi huono omatunto ja muistan sen kauheen omatunto fiiliksen siitä unesta, iha ku joskus 12vuotiaana ois varastanu ja valehdellu porukoille ymm. keskivertoperhees.
Sit ku kaikil oli ni huono omatunto ni me päätettii tappaa ittemme, kaikki muut oli tappanu ittensä paitsi mä ja sit aattelin unessa että jos tapan itteni ja synnyn uudestaa ni joudun opetelle uusiks actionscriptaa, liikaa vaivaa ni päätin olla tappamatta itteeni ja elää huonon omatunnon kanssa.
hoho.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Mä tapoin viime yönä mun kaverin niskalaukauksella haulin kokoisella luodilla.. Se oli surullista :(
Keep it unreal.

artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium »

viimeaikoina oon nähny ihan levottomia unia, painajaisia lähinnä. mieleen jäi erityisesti yksi uni, jossa 8 vuotta sitten kuollut ukkini olikin elossa ja kuoli siinä unessa taas, itkin ihan sairaasti ja heräsinkin itkien. kummallisinta unessa oli se, etten ollut edes ajatellut ukkiani piiiiitkiin aikoihin. ehkäpä hän vain halusi tulla uniini muistuttelemaan itsestään...
skirtfeber
Apteekki

Post by skirtfeber »

tuli mieleen tosta ukki jutusta ja kuolemasta, mutsil kävi sillee pari vuotta sitten et se näki jotai unta mis joku kaks mustaa korppii tuli kahen kynttilän valossa kertoo et sen kaks sukulaista kuolis, aamul ku olin lähös kouluu ni mutsi kerto unestaa iha paniikis ja olin et "joojoo, unta se vaa oli" ja lähin kouluu, ku tulin takas, äiti istu itkemäs keittiön pöydän ääres ja sano et se yks sukulaisista oli kuollu (saanu jonku puupalkin päähänsä raksal) ja pari päivää meni ni kuoli se toinenki johonki sydänkohtaukseen. hurr. kuumottavii noi unet.
Ivy
Psykonautti

Post by Ivy »

skirtfeber wrote:tuli mieleen tosta ukki jutusta ja kuolemasta, mutsil kävi sillee pari vuotta sitten et se näki jotai unta mis joku kaks mustaa korppii tuli kahen kynttilän valossa kertoo et sen kaks sukulaista kuolis, aamul ku olin lähös kouluu ni mutsi kerto unestaa iha paniikis ja olin et "joojoo, unta se vaa oli" ja lähin kouluu, ku tulin takas, äiti istu itkemäs keittiön pöydän ääres ja sano et se yks sukulaisista oli kuollu (saanu jonku puupalkin päähänsä raksal) ja pari päivää meni ni kuoli se toinenki johonki sydänkohtaukseen. hurr. kuumottavii noi unet.
Äitinikin näkee moisia, harvoin ne on vakavia..Mummuni näki unta isäni kuolemasta..
Itse näin joskus tsunameista unta, kun mutsi ja veli olivat menossa Thaimaalle, mutta jättivät sitten menemättä, kun ei ollut vapaita paikkoja koneessa..
-Process-SP
skirtfeber
Apteekki

Post by skirtfeber »

joo. faija näki kans estonian uppoavan ku se oli toisel laival vaik sen piti mennä alunperin estonialle. Se heräs iha paskana siitä unesta ja tajus et joku o vial ja sit sil oli sen laivas joku tuttu duunis ja meni kysyy siltä ni se laiva oli lähteny pelastamaan henkiinjääneitä estonialta joka oli aika lähel. Se oli sit eka laiva joka saapu sinne apuun. Sil kuoli joku 5 sen kaverii sil laival :/
growy
Kameleontti

Post by growy »

mä näin yks yö unta et löydettii semejä sellanen himo pelto,sit kuu rupes jotenki vittuuntumaan meiän touhuu ku me poimittiin niitä sen alta :shock: sen mielestä ois pitäny olla hiljempaa.siin sit tripattiin niil ja sekoiltiin.ku aamul heräsin nii luulin unen pöpperös et oon sienis.. :lol: sit petyin ku heräsinki selvänä ja piti lähtee duuniin :( mut todella hauska uni ja jotenki trippaava.tälläsiä lisää 8)
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Ite näin eilen/tänään unta missä trippasin en tosin tiedä millä aineella koin jatkuvia deja vui'ta. :shock: Letkeää menoa, se oli niin todellista. :D
h.s.t.

Post by h.s.t. »

Ku ei oo viikkoon polttanu pilvee, ni unet on menny mukavalla tavalla, voisko sanoa, psykedeelisiksi. En jaksa koko unta selittää, mutta viime yönä näin mielenkiintoista unta jossa olin Amsterdamissa(Missä olen myös ollut parina muunakin yönä...), Mnkä lentokentällä lauloin jonkun mummon kanssa Beatlesin Tomorrow never knows-biisiä. Sitten hyvästelin hänet ja pussasin häntä... Että näin.
RiotStarter
Apteekki

Post by RiotStarter »

Viimeyönä lahtasin jonkun amiksen joka istui corollassa..Aseena oli joku todella häijy joka muistutti jotain tec9 kenties.Ei mulla oikeesti mitää niitä vastaan ole!
2000-luvun sakilainen.
Miasma
OD

Post by Miasma »

En ole nukkunut nyt reiluun seitsemäänkymmeneenkahteen (72) tuntiin, rupeaa suoraan sanoen vituttaan, ja lääkärikin vasta parin viikon päässä, että sais vaihdettua johonkin toiseen lääkkeeseen, kun noi Tenoxit ei ainakaan minun mielestäni ole mitään unilääkkeitä.
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
spasm
OD

Post by spasm »

Ei hitto. Eilen yöllä näin ahdistavan unen, jossa matkustin isäni ja siskoni kanssa johonkin etelän maahan. Kuitenkin jo tämän etelän maan lentokentällä paikallinen poppamies/guru/maagi/whatever ampui puhallusnuolella minua. Nuoli oli ladattu huonolla karmalla. Sitten jatkoimme matkaa johonkin taloon, ja rupesin heittelemään tuoleja ympäriinsä. Harmikseni huomasin että ne olivat isäni itsetehtyjä, vanhoja tuoleja. Isä suuttui. Päätin siis lähteä ulos talosta, mutta minut kidnapattiin. Juuri kun pakettiauton ovi läimähti kiinni, heräsin.

Outoa oli se, että herättyäni unesta, join hieman vettä ja jatkoin nukkumista. Heti kun nukahdin, sama uni toistui täysin samanlaisena alusta loppuun. Sen jälkeen en enää nukkunutkaan.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Miasma
OD

Post by Miasma »

aivoruoska wrote:
Miasma wrote:kun noi Tenoxit ei ainakaan minun mielestäni ole mitään unilääkkeitä.
:(

ei ne ole kyllä lääkäreidenkään mielestä unilääkkeitä vaan nukahtamislääkkeitä.

itelläkään ne eivät enää auta ollenkaan nukahtamiseen, rentouttaa vaan.
Minun piti kyllä kirjoitaa nukahtamislääkkeitä, mutta perhanan alkomahooli oli lamannut aivoni ja sormien välisen yhteistyön :?

En edes muista kirjoittaneeni tänne viime yönä, mutta olin näemmä myös aloittanut uuden gallup-kyselyn :oops:, kaiken muun avautumisen ohella :( :roll: :oops:
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."