Eläimille bentsoja?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Zoidberg
Psykonautti

Eläimille bentsoja?

Post by Zoidberg »

Eräs tuttuni kertoi tänään että hänen koirilleen määrättään aina uudenvuodenaatoksi diapameja :D
Voisiko tämä pitää paikkansa? :D

Kelatkaa oikeesti. Jos tämä pitää paikkansa, vuokraan 10 koiraa uudenvuodenaatoksi ja käyn hakemassa itsel...krhm koirille diapamit.
Minulle annetaan valtaa mutta minä käytän valtaani tullakseni alistetuksi.
Usoda
LD50

Re: Eläimille bentsoja?

Post by Usoda »

Tostahan oli ylelläki dokkari pari kuukautta sitte mis näytettiin jenkkiperheitä joiden koirille&kissoile syötettiin bentsoja ja SSRItä. :heh:
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

Kyllähän eläimilläkin voi olla samoja psyykkisiä ongelmia kuin ihmisellä. Mutta ne eivät pysty sitä niin selvästi ilmaisemaan muutakun niiden käytöksestä voi huomata. Ja eläinlääkärissähän ne just antaa rauhottavii eläimille jotka käyttäytyvät agressiivisesti ja häiritsevät toimenpidettä.
diagnoosi: kroonisesti kuoseissa
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

Ex-muijafrendin kissa ei vaan lopettanut yöllistä mouruamista. Otin kahden millin tykin laitoin sinne 1mg xanorin, vedin tykkiin lämmintä vettä ja ravistelin huolellisesti. Sitten struuttasin satsin kissan suusta alas (kissat eivät osaa sylkeä pois mitään) ja pian sen jälkeen kaikki nukkuivat hiljasina.
Uke
LD50

Post by Uke »

CYKO wrote:Ex-muijafrendin kissa ei vaan lopettanut yöllistä mouruamista. Otin kahden millin tykin laitoin sinne 1mg xanorin, vedin tykkiin lämmintä vettä ja ravistelin huolellisesti. Sitten struuttasin satsin kissan suusta alas (kissat eivät osaa sylkeä pois mitään) ja pian sen jälkeen kaikki nukkuivat hiljasina.
Jos oot joskus madottanu tai nähny tehtävän sitä kissalle, ni valitettavan hyvin ne osaa sylkee tabletin pois.. nesteenä se nyt toki menee helpommi alas. Osaavat vielä perkele jemmata poskeen sen ja sylkästä poies vähä ajan päästä :heh:
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

Kyllä eläinlääkärit määräilevät usein niitä 2mg tai 5mg pameja uudeksi vuodeksi jos koiralla taipumusta paskoa pitkin kattoa rätinän johdosta. Myös yleisesti ottaen stressaantuneille koirille Alproxeja on määräilty, aivan kuin ihmisille. d:
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

On tosiaan melko yleistä. Ainakin ihan vähän aikaa sitten niitä on saanut myös puhelinreseptillä (tosin hauvan on täytynyt joskus aikaisemmin käydä lääkärissä tms). Soitto vaan, että "hei toi koira pelkää pauketta, saiskos ksanoreita?"
siqqe
Apteekki

Post by siqqe »

Ja käsitteekseni koirille voidaan rauhoittavia määrätä myös jos eläin ei esim. osaa olla yksin kotona vaan räksyttää jatkuvasti ihmisten poissaollessa.
ʘʘ
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

siqqe wrote:Ja käsitteekseni koirille voidaan rauhoittavia määrätä myös jos eläin ei esim. osaa olla yksin kotona vaan räksyttää jatkuvasti ihmisten poissaollessa.

Joo näin on. Tos ihan naapuris on kaks saksanpaimenkoiraa ja niitten haukkuminen on iha jatkuvaa :evil: , en tiiä mikä siin ärsyttää ku ne haukkuu :confused: . Oon jo monta kertaa huutanu "turpa kii saatana rakit", mut aina ne vaa haukkuu. Vaikka itse olen eläinläheinen ja koirankin omistan. Mut oikeesti isken noi mun turhat xanorit niitten naamaan, ni katotaa sit et kuka haukkuu ja mitä, tai sit se omistaja alkaa kilee ja haukkuu ja syyttää eläinrääkkäyksestä.

Koirille pajaa, hmmm. Kaveri omistaa rottweilerin ja se hiisaa melkee päivittäin himas useiden ihmisten kans ni se dogi on iha constant savuis siel :D. Se vaa chillaa ja eikä käyttäydy agressiivisesti tai mitenkää riehu. Toi meni kyl vähä ohi aiheen, mut miettikää ylipäänsä jos koirille tai kissoille tai miksei vaikka lemmikkikalalle iskis jtn päihdettä naamariin, ohan näin kyl varmaa tehtyki :heh: :heh: . Sairasta ajatella tollasta... eläinrääkkäystä.
Eiks ketamiinia käytetä ihan yleisesti eläinten nukutukseen ku niitä operoidaan? Näin ainakin oon kuullu/lukenu. En sit tiiä tehääks tota enää.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

muhennos wrote:Koirille pajaa, hmmm. Kaveri omistaa rottweilerin ja se hiisaa melkee päivittäin himas useiden ihmisten kans ni se dogi on iha constant savuis siel :D. Se vaa chillaa ja eikä käyttäydy agressiivisesti tai mitenkää riehu. Toi meni kyl vähä ohi aiheen, mut miettikää ylipäänsä jos koirille tai kissoille tai miksei vaikka lemmikkikalalle iskis jtn päihdettä naamariin, ohan näin kyl varmaa tehtyki :heh: :heh: . Sairasta ajatella tollasta... eläinrääkkäystä.
:heh: Paskat se mitään eläinrääkkäystä oo jos savut eläimille tarjoo. :heh: Opiskellessa kaverilla oli semmonen kesy rotta joka tuli aina häkkiin nojailemaan etukäpälillä kuono pystyssä, viikset väpättäen tyyliin "-Älkää nyt ilman jättäkö!", kun polteltiin. Sit sille piti käydä puhaltaa savut niin se oli tyytyväinen. Oli kyllä kiva rotta. :D

Monen kaverin koiratkin on kyllä silminnähden nauttinu savuista, ja miksi ei? Onhan se hyvänolon keskus varmasti niilläkin.
Mites muuten nuo koirat saa syömään jotain rauhottavia? Vai pitääkös ne väsätä ruittaan ja ampuu kurkkuun? Tai jos on joku ahdistunu ajokoira niin piilottaa makkaraan niin se ei huomaakkaan ku jo hotkas? :heh:
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

Niimpä :D. Kait ne eläimetkin on varustettu reseptoreilla jotka aktivoituu ku savuu saa :D. Meiän koira ain pelkää ku oon pilves :confused: . Aina ku meen sille juttelee/silitteleen sitä se kattoo iha paniikis ja lähtee vaa karkuu. Sillee pelkäävästi katsoo silmät ammollaan :shock: , ku tietenkin on punaset silmät ja muutenkin eläimet vaistoo ku jtn on "pielessä" omistajassaan tai maailman menos ylipäänsä...

Nii ja tietenkin bentsot saa alas ku murskaa ihan ne hienoks muruks ja heittää vaa normiruoan sekaan. Meiän koira ku söi aikoinaan jtn kalkkitabletteja ni ne murskattiin pillerimurskaimella ja sekoitettiin ruoan sekaan. Jauhelihaa ja maksalaatikkoo :heh: . Toi meiän koira ei kyl viel oo kunnol oppinu räksyttää, mut sit ku se alkaa ni saa luvan alottaa bentsokuurin :heh:
palekastro

Post by palekastro »

juu kyl voi antaa hyvin :D
kerran meijän sisko soitti tylyjen karstapaukkujen jälkeen että onko taas äitee laittanu pameja kuonoon :D
no hehheh.. siinähä alko vainot että pysyyks se elos tai jotain :D
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

siqqe wrote:Ja käsitteekseni koirille voidaan rauhoittavia määrätä myös jos eläin ei esim. osaa olla yksin kotona vaan räksyttää jatkuvasti ihmisten poissaollessa.
Tuo vaikuttaa vähän vastuuttomalta, elukan motoriikka menee sekasin ja se saattaa vähän hätääntyä (ja olla sekasin, niin että tekee asioita mitä on koulutettu oleen tekemättä, tai muuten vaan köntystellä ja kaataa tavaroita). Itelleni kuulostas vähän oudolta heittää koiralle Temestat nieluun ja lähteä töihin 9 tunniksi, tunnin-parin reissun kait vielä ymmärtää.

Nyt uutenavuonna käytiin eläinlääkärillä (ilman koiraa mukana) sanoon vaan et "pelkää pauketta, saisko jotain" ja pisti liuskan kymppipameja. Hyvin toimi, ei pelänny karvakuono kiinalaisia.
Zoidberg
Psykonautti

Post by Zoidberg »

Sainpas sitten tänä uutenvuonna pelitettyy kunnolla pameja ku tutun koirat saa niitä niin paljon että jää mullekki yli :D
Minulle annetaan valtaa mutta minä käytän valtaani tullakseni alistetuksi.