Missä menee nistin ja viihdekäyttäjän raja?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
xxx-men
Kameleontti

Re: Missä menee nistin ja viihdekäyttäjän raja?

Post by xxx-men »

wRRa wrote:Kyl mun mielestä esimerkiksi voisi kerätä vaulttilaisia, jotka olis kiinnostuneita käyttönsä vähentämisestä/lopettamisesta. Nää "kuosimiitit" on jo vähän nähty... Siis vaultin miitithän etenee normaalisti tähän tapaan:

10-15 henkilöä saapuu asuntoon. Pöytä täytyy vaaoista, erilaisista minigripeistä täynnä jauhetta, mittausvälineistä esim. ruiskuista jne. Kovaa puheensorinaa, tavara vaihtaa omistajaa, harvoin näkyy rahaakaan, yleensä vaihdetaan douppia douppiin. Sen jälkeen otetaan kortit käteen ja aletaan kyhäillä linjoja ja kohta on kaikki vitunmoisessa kuosissa (toki vedetään muutakin kuin nokkia ja alusta asti tietysti kaikilla on ainaki bisset kädessä).

Sit jossain vaiheessa iltaa mietitään joudutaanko soittaa ambulanssia jollekin joka on vetäny yliannostuksen, osa tipahtaa ja menettää muistinsa ja loput puhuu huumeista n. 24 tuntia ja lähtee sit kotiin.

Loppufiilikset: "Joo oli ihan kiva miitti olin kyllä niin kuosis etten oikeestaa ees muista tapasinko ketään ihmisii siel tai mitä ees tein mut kai siel oli pakko olla kivaa ku oli paljon douppii"
Miten sun mielestä illan pitäs edetä? Monille toi sun esittämä tapa on juuri se mieluisin. Tokihan näissä tapaamisissa vedetään aina raamien yli ja ollaan pihalla ku lumiukko. Kaikkihan jossain vaiheessa kelailee vähentämistä tms. mut tuskin tulee kovin isoa innostusta semmoselle miitille missä puhutaan sivistyneesti vesilasi kädessä kuinka kivaa onkaan olla selvinpäin.

No jokaisen oma valinta.
Uke
LD50

Post by Uke »

xxx-men wrote:
wRRa wrote:Kyl mun mielestä esimerkiksi voisi kerätä vaulttilaisia, jotka olis kiinnostuneita käyttönsä vähentämisestä/lopettamisesta. Nää "kuosimiitit" on jo vähän nähty... Siis vaultin miitithän etenee normaalisti tähän tapaan:

10-15 henkilöä saapuu asuntoon. Pöytä täytyy vaaoista, erilaisista minigripeistä täynnä jauhetta, mittausvälineistä esim. ruiskuista jne. Kovaa puheensorinaa, tavara vaihtaa omistajaa, harvoin näkyy rahaakaan, yleensä vaihdetaan douppia douppiin. Sen jälkeen otetaan kortit käteen ja aletaan kyhäillä linjoja ja kohta on kaikki vitunmoisessa kuosissa (toki vedetään muutakin kuin nokkia ja alusta asti tietysti kaikilla on ainaki bisset kädessä).

Sit jossain vaiheessa iltaa mietitään joudutaanko soittaa ambulanssia jollekin joka on vetäny yliannostuksen, osa tipahtaa ja menettää muistinsa ja loput puhuu huumeista n. 24 tuntia ja lähtee sit kotiin.

Loppufiilikset: "Joo oli ihan kiva miitti olin kyllä niin kuosis etten oikeestaa ees muista tapasinko ketään ihmisii siel tai mitä ees tein mut kai siel oli pakko olla kivaa ku oli paljon douppii"
Miten sun mielestä illan pitäs edetä? Monille toi sun esittämä tapa on juuri se mieluisin. Tokihan näissä tapaamisissa vedetään aina raamien yli ja ollaan pihalla ku lumiukko. Kaikkihan jossain vaiheessa kelailee vähentämistä tms. mut tuskin tulee kovin isoa innostusta semmoselle miitille missä puhutaan sivistyneesti vesilasi kädessä kuinka kivaa onkaan olla selvinpäin.

No jokaisen oma valinta.
Ai vittu :mrgreen: :mrgreen: Totaaline repeeminen.. No mut joo.. en tiiä kuinka moni täällä on tosissaan vähentämisen suhteen, mut itellä ei tällä hetkellä tuu ku korkeintaa kerra viikkoo otettua jotain tai kerra kahtee viikkoo. JOS asuisin yhtään lähempänä jengiä ni voisin mieluusti järkkäillä ja olla ideoimassa miittejä missä ollaan selvinpäin tai lähetään sit ees ihmisten ilmoille eikä nyhjötetä jonku nurkissa pyörimässä.
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

xxx-men wrote:Miten sun mielestä illan pitäs edetä? Monille toi sun esittämä tapa on juuri se mieluisin. Tokihan näissä tapaamisissa vedetään aina raamien yli ja ollaan pihalla ku lumiukko. Kaikkihan jossain vaiheessa kelailee vähentämistä tms. mut tuskin tulee kovin isoa innostusta semmoselle miitille missä puhutaan sivistyneesti vesilasi kädessä kuinka kivaa onkaan olla selvinpäin.

No jokaisen oma valinta.
Emmä sanokaan, että tuo mun mainitsema miittityyli olis ihan perseestä. Voihan se olla hauskaakin! Mut tarkottaaks selväpäiset miitit sitä, ettei vois olla myös kuosimiittei? Tartteeks niitten sulkee pois toisiaan? Must ois siistii tutustuu ihmisiin selvinpäinki, koska mun elämässä on muutaki ku huumeet. Emmä luultavasti "puhuisi sivistyneesti vesilasi kädessä kuinka kivaa onkaan olla selvinpäin", miks pitäis koko aika puhua siitä millast on olla tai olla olemat jonku päihteen vaikutuksen alasena? Puheenaiheit on paljon muitaki.

Esimerkiks must on kurjaa et monii vaulttilaisii tulee nähtyy vaa kuosin merkeis. Mä en jaksa douppaa aina, joten lopputulos on sit se et nyt ku esimerkiks ite oon vähentäny ni ei oo tullu vaulttilaisiikaa nähtyy vaik ennen näin tosi usein. Emmä jaksa kattoo ku muut on vitun sekasin jos oon ite selvinpäin... Mut ois iha siistii saada sellasiiki frendei, joit vois nähä välil muutenki ku huumeiden merkeis! Enhän mä alkoholii juovii frendeikään nää vaan baareis, käydään välil kahvil muutenki jne.

Mä puhun vaan vaihtelusta miittien suhteen. Must ois kiva joskus koittaa jotain toistaki kaavaa teidän kans ku aina sitä samaa vanhaa.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Mun mielestä sitte kun tajuu olevansa nisti ja tajuu hakea apua ongelmaan, ni alkaa olla addikti, ts. päihderiippuvainen.
Eli sairas, päihderiippuvuus on sairaus. Tiedän, koska olen itse päihderiippuvainen, en nisti.

Jos vetäsin samat määrät hitaita kadulta ostettuna, mitä nyt reseptillä, niin mielestäni siinä olisi vissi ero. Case1=nisti, Case2=päihderiippuvainen.

Nii, ja päihteistä ei voi oikein (mun mielestä) viihdekäyttää muita kuin deelejä, pilveä ja ehkä joitain stimuja.

Opiaattien, varsinki kovien, "viihdekäyttö" johtaa lähes satavarmasti ensin nistiksi ja sitten päihderiippuvaiseksi, täytyy vaan käydä siellä pohjalla ja kunnolla.

Mäkin oon luullu olevani opiaattien viihdekäyttäjä, nyt tiedän, että en oo ollu. Oon vaan pakoillu vastuutani.

Toki ihmiset on yksilöitä kaikissa asioissa. Joka tuosta opiaatit -> nisti -lausahduksesta vetää ns. herneet nokkaan, on melko varmasti jo koukussa, ei vaan myönnä itelleen. :twisted:

Sitte kun on kunnolla pohjalla ja kaik on mänt. Sitten ei oo, onneks, ku suunta ylöspäin.

Kynnys on vaan siinä, hakeeko apua ja siinä haluaako sitä ottaa vastaan. Mulla meni pari vuotta ennen ku uskalsin apua hakea ja vuosi ennen ku kunnolla aloin ottamaan vastaan apua. Nyt asiat alkaa olla menossa jo parempaan päin. Mut elän nykyisinki noin 8 tunnin jaksoissa, lääkärin määräämät opiaatit on pakko ottaa, muuten tulee vähän liikaa kelailtua, josko sitä niistäis itteltään hengen. (ts. reflat)

Mä luulen, että 10vuoden päästä voisin alkaa olla siinä jamassa, et eläisin suht normaalisti, noin niin ku henkisesti.

Mutta, en mä kyllä kenenkään viihdekäyttöä ala tuomittemaan.
Ja sekin on yks realiteetti, ettei nistiksi noin vaan ruveta, kyllä siinä sitä 24/7 vetoa saa olla vuosia, tai no kyllä jo yksikin riittää. Riippuu ihmisestä. Mutta mun mielestä kuukaudessa ei nistiydytä. Alkoholismin kehittyminen vie aikansa, samoin nistiytyminen, tosin paljon vähemmän aikaa.

Puhun nyt opiaateista, koska niistä on valitettavasti tuota kokemusta.

Mitä oon sivusilmällä katellu, niin nopeimmin nistiytyy pirillä ja i.v.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

jopasjota wrote:Nii, ja päihteistä ei voi oikein (mun mielestä) viihdekäyttää muita kuin deelejä, pilveä ja ehkä joitain stimuja.

Opiaattien, varsinki kovien, "viihdekäyttö" johtaa lähes satavarmasti ensin nistiksi ja sitten päihderiippuvaiseksi, täytyy vaan käydä siellä pohjalla ja kunnolla.

Mäkin oon luullu olevani opiaattien viihdekäyttäjä, nyt tiedän, että en oo ollu. Oon vaan pakoillu vastuutani.
Mäkin uskon pari kertaa hitaita tyypanneena, että niiden kanssa varmasti lipsuu helposti käsistä käyttö, mikäli on yhtään ahdistusta tms. taustalla. Sit taas mä itse, kun olen ihan onnellinen jne. en koe tarvitsevani hitaita oikeastaan mihinkään. Joo, on hyvä rento fiilis ja ongelmat tuntuu pieniltä ja lässynlää, mutta ei se oo mulle mitään... en saa siitä mitään irti. En siis nää syytä käyttää edes silloin tällöin, varsinkaan niiden addiktiopotentiaalin tuntien. Ja siis, omat hidaskokemukset on olleet tosi miellyttäviä, mutta "turhia".
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
Coin
Psykonautti

Post by Coin »

heittäs tähä välii pientä tarinaa täs viimiselt vuodelt.

Alotetaa vaikka sillä että meiklä on nyt fukken high ja käyn täs kirjottelee snadia omaelämäkertaa jonka myönnän jo menneen erinäisten aineiden osalta hieman perseelleen xP

Olipa kerran viime pikkujoulut ku miljoonan promillen saatteleman löin kaverilta silmän mustaks ja iteltä murtu sormet 3 kohtaa ja kämmen 2 kohtaa. Alko sit semmone alkoholismin kierre niist pikkujouluista joka kesti sen toista viikkoo baaris tai jossai juomista joho sit alko tulla pajari tai painkillerit joita lekuri määräs 2kk joita sit popsin siin ja välist semisti bissee messii (tramalit+bisse jee \o/...) sit lähettii pelleilee x lääkkeitten kanssa joita en vielkää muista mitä ne on xD tuli sit niitä ja viinaa popsittuu ja vottista. 3 päivän blackout. muistan et lähen kaverin synttäreille saunoma ja vetää bissee ni et "ei tää toimi :O" *pim* sit seuraava muistikuva ku herään sängyst iha sillee noh ei muista mitää eiliselt mut snadi darra. sit oli kirjettä kuulusteluihi ja kaikkee paskaa olin perseilly. meinas tulla noottii ja korttikin lähtee mut onnistu jotenkuten pelastaan. siitä sitten semmone kiva viikon ryyppyputki jonka jälkeen päätin et eiiii vittu. ei pysty hoitaa ni aloin polttelee pajarii ja vetelee deelejä että sais pään kuntoon :F (hirmusesti suljettuja ovia menneisyydes alko kummittelemaan...) sit sai jotakuinki ittesä kasaa ja kaikkee aikaseks + intis kerkes olla 4/12kk ennenku keuhkot petti ja nyt pitäs löytää kämppä ja saada jostai mssii :F saanu kaikkee jopa aikaseks. täs o vaa hirmu epästabiilit vaiheet menos ;) vieläkää en tiedä kaikkee mitä tuona 3 päivän blackoutina tapahtu : O jotai autolla olin huristellu + saanu jostai hirmusesti massii ja saanu aikaan ihmissuhdeongelmia :< nyt onneks <33

nykyää päivät menee asioide hoidos ja yrittäes vähä kuntoilla.. pajari palaa ja deelit maistuu. juhlapäivinä snadisti jotai muutaki sit ehkä ;)

olo alkaa olla hjuva ja hommat näyttää rullaavan pikkuhiljaa niinku niitten pitääki!

päättäkää ton tarinan perusteella kuka on nisti ja viihdekäyttäjä ite sanon että kaikki ennen inttii oli nisteilyy (tosin muutamaa päivää enne inttii olin viikon damis sen kunniaks et pääsin yo ja lähettii sit reissuu <3) kaikki enne tota damin reissuu meni liiaks mut sen jälkee ku alkanu ottaa vähä iisimmi ja pitäny ne tosiaanki pajarivoittoses ruokavalios ni sit alkanu kaikki rullaan..

Töttöröö -> :foil:
"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
-Raoul Duke
tweek
Psykonautti

Post by tweek »

Viihdekäyttäjän ja nistin ero on siinä että en ole nist!i :)
You never get to heaven if you're scared of getting high.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Coin! Hyvä kun sait tilannetta korjattua, ja kiitos jaosta.

Ite välillä hitaita käytän, tosi epäsäännöllisesti kyllä, mut tosi mielellään myös. En koe halua käyttää niitä edes useammin, ei huvita olla sumeena koko aikaa. Tosiaan, jos olisi ongelmia jonkun suhteen, ahdistuneisuutta yms, niin varmasti tulisi paljon enemmän käytettyä. Tällä hetkellä ei ees oo suhteita niitä myyviin ihmisiin, mutta varmasti niitä alkaisin luoda jos enempi rupeis haluttamaan jostain syystä.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

King Ink wrote:ei huvita olla sumeena koko aikaa.
Mä en jotenki ite yhtään tykkää sumeesta olosta. Oon huomannu kiskovani päätä sumentavia päihteitä lähinnä jonkun tavan ja sosiaalisen riippuvuuden takia. Lähes aina niissä seuraa kuitenkin olo, että "miks mä otin tätä...?"[/quote]
King Ink wrote:Tosiaan, jos olisi ongelmia jonkun suhteen, ahdistuneisuutta yms, niin varmasti tulisi paljon enemmän käytettyä.
Tässä se syy, miksi hitaat ei mulla itelläni oikeen napannut. En nähnyt niissä itseni osalta potentiaalia muuhun kuin ahdistuksen väliaikaiseen poistoon, ja oon päättänyt, että en yritä aktiivisesti "poistaa" mitään tunteitani, annan niiden vaan tulla ja mennä.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Itse käytän hitaita sen takia et nautin niistä vitusti, hyvä olo, siinä tarpeeks motivaatiota miulla satunnaiseen käyttöön.
Mie kyl tykkään yleisesti sumentavista aineista, alkoholista, jarruista ja dexmistä, mut en tykkää liikaa. On kiva vaan olla välittämättä, ihan neutraalina, mut en koe sitä pakokeinona sillä ei mulla oo täs mitään mitä tahtoisin paeta. Ja jos oiskin niin mieluummin kohtaisin sen kuin pakenisin huumeiden avulla, vaikka eipä sitä voi sanoa.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Täytyy kyllä myöntää, että hitaita tekis mieli vedellä aikas vitunpaljon.

Liikaakin usein.

Sillain kun kelaa, että tekis mieli esim töissä kiskoa kokoajan jotain hidasta, tekis mieli bentsoja unensaantiin kokoajan, kitaran soitto päivätkin menee paremmin ja pystyy keskittymään soittamiseen paremmin pienessä tramalipöhnässä. Oikeastaan ainut syy miksi yrittää olla ilman, että tietää kuinka nopeasti tolet nousee eikä se aine toimi kunnolla. Esim viimeksi vedin tramalia kokoajan jotain 400 - 600 mg päivässä, bentsoja, lyricaa eikä ees kunnon notkuja ollut paljoa... No vanhat tolet vieläkin puree itseeni, rahaa menis aika paljon kokoajan oikeastaan. Näillä tulee jumitettua ja esim säveltämiseen tuntuu onnistuvan keskittyminen näin aika paljon paremmin, kahvia ja opiaatteja niin avot. Eihän selvinpäin mitään pysty... eihän?:mrgreen: :mrgreen: Tämä on syy loppupeleissä silloin tällöin käytölle, pyrkii ainakin pitään homman viihdekäyttönä... aina ei ole onnistunut... :roll: :roll: :confused: :((

Myös tuo jatkuva sumeus ei ole hyvä ollenkaan päälle, sitten kun ei ole sitä opiaattia. AAAARGH sitä tilaa... Taikka kun ei jaksa tehä kunnon ruokaa, harrastaa liikuntaa niin plaaah.

Mutta nykyään, kun suurimman osan ajastaan on selvänä niin huomaa kyllä miltä tuntuu, kun ei ole kokoajan "aineissa" keho toimii kokoajan jotenkin paljon pirteämmin, se voi hyvin, MINÄ voin hyvin.

Vituttaa tässä selvänä olossa se, että alkaa yhtäkkiä tekeen asioita, vieraantuu joistain kavereista joidenka kanssa on huomannut, että ainut yhteinen asia on se, että kuosannut niiden kanssa, eikä ees tykkää niiden paskasta huumorista... Ruvennut käymään lenkillä ja punnertaan iltaisin, kun ei ole muuta tekemistä. Harrastaa nukkumista ja herää selvinpäin, ihme touhua vittu, ei oo tottunut meikä sellaiseen.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Mulla tuli tänään ihan kamala hinku kiskoa piriä.

Sit tiettekste sitä juttuu, ku ihminen alkaa etsiä oikeutuksia halulleen? Siis tarkotan tätä:

Tekee mieli piriä. Mut mä tiedän, ettei mun kannattais vetää sitä.
Mut ku mua väsyttää tänään, ja pitäs nähä sitä kaveriakin. Sit jaksais varmaan paremmin jos ottas vähän svimbaa. Ihan vähän vaan, yhet pikku lainit. Ei yhet lainit hirveesti haittaa, eihän ne nyt niin vaarallisia terveydellekään ole. Jos vaan yhet ottais. Ihan pienet. Ja sitä paitsi mulla on kohta huumeseulat, sit en voi enää ottaa! Ja piri ei kauaa näy, eli piriä voisin vielä tänä viikonloppuna ottaa, muuten joudun odottamaan seuraavaa mahista kauemmin. Sitä paitsi olin ajatellut olla kuukauden ilman päihteitä ennen ku juon huascaa ja ajattelin juoda sitä tammikuussa, joten nyt kannattaa vetää sitä piriä! THIS IS MY LAST CHANCE!

Joo mitä vittua :D. Sit nauroin.
Ja totesin et EN MEE TOHON LANKAAN!
Ja jätin vetämättä, koska teki mieli iiiiiiiiiiihan vitusti.
Ajattelin et vedän sit ku se on ihan sama vedänkö vai jätänkö vetämättä.

Oikeesti on vitun siistii joskus "luopua haluistaan", siis "nähdä niiden läpi". Silleen et sillon ku mun eniten tekee mieli jotain juttuu, mä just en tee sitä. Suosittelen joskus koittaa, erityisesti siis haitallisten juttujen kaa. En meinaa et kaiken suhteen tarttis tai et koko aika tarttis tehä näin, mut mua tää on ainaki kasvattanu.

Menee vähän off topiciksi mut sama toimii myös toiste päin: Sillon ku mun vähiten tekee mieli meditoida, mä meditoin. Sillon ku mun vähiten tekee mieli tiskaa, mä tiskaan jne. Kyl mä myönnän et tosi usein antaudun haluilleni, haitallisillekin. Mut tällanen opettelu on auttanu mua nousee halujeni yläpuolelle yhä useammin ja useammin.

Mul on ihan hiton hyvä fiilis siit, et jätin pirit vetämättä. Niin ku mul on yleensä hyvä fiilis senki jälkee ku oon tiskannu vaikken alunperin ois halunnu.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Mie tommosta tekniikkaa välillä sovellan tupakkaan, kun jokinmoisen riippuvuuden siihen omaan. Joskus vaan oon päivän polttamatta, harvemmin nykyään, mut koitan aina välillä.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

King Ink wrote:Mie tommosta tekniikkaa välillä sovellan tupakkaan, kun jokinmoisen riippuvuuden siihen omaan. Joskus vaan oon päivän polttamatta, harvemmin nykyään, mut koitan aina välillä.
Mää lopetin :o Sit ku toi muuttuu sen yhen asian kanssa pysyväks olotilaks ni ei tee enää lopulta ees mieli polttaa, koska se et tekee mieli polttaa tekee siit vastenmielist ja epämielekäst. Hihih
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

wRRa wrote:
Joo mitä vittua :D. Sit nauroin.
Ja totesin et EN MEE TOHON LANKAAN!
.

oot kyllä wRRa niin aah.

Oikeasti.

Mut siis joo, mä aina löydän välillä iltaisin itseni kaupan kaljahyllyltä, ja kysyn itseltäni: "Niin lasse, tarvinks mä oikeasti myös tälle illalle tuota"?

Sitten siinä tulee mietittyä, ei oo rahaa, ja oikeasti huomennakin ois kivempi olla ilman krapulaa ja pitäis reenata jne jne. Sitten yhtäkkiä sitä huomaa kävelevänsä kasipäkki kainalossa kaupasta ulos. Kotona kasipäkin jälkeen miettii, miten tässä näin taas kävi? Ja huomenna on morkkis, itseinho jne..

On se kumma tuo mieli joka omistaa gabarespetoreita, serotoniinia, nmda reseptoreita ym. :D
SinatraPesonen
Lepakko

Post by SinatraPesonen »

^Se o iha hyvä et viina vähä morkkaa.. sehä menis iha hassutteluks muute..
"All in all not a bad guy - if looks, brains and personality don't count"
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Dexma wrote:Sitten siinä tulee mietittyä, ei oo rahaa, ja oikeasti huomennakin ois kivempi olla ilman krapulaa ja pitäis reenata jne jne. Sitten yhtäkkiä sitä huomaa kävelevänsä kasipäkki kainalossa kaupasta ulos.
Mullaki oli tätä joskus paljon. Siis esim. mä mietin et "eihän mun kannata..." jne. mut sit samaan aikaan jossain mun päässä toinen puoli sanoi "mut mä tiedän, et mä teen näin kuitenkin."

Sit jossain vaihees opin vastaa tolle äänelle: "Sä et tiedä mitään :D" ja nauraa päin näköö.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

wRRa wrote: "mut mä tiedän, et mä teen näin kuitenkin."

Sit jossain vaihees opin vastaa tolle äänelle: "Sä et tiedä mitään :D" ja nauraa päin näköö.
Tieks ongelmana tuppaa olemaan niinkuin aina se tasapainon löytäminen. Kumpinkin on minussa ja ne haluaa olla esillä...

Toisaalta voishan sitä joskus tehä sen sillain käytännöllisesti, mut kun mä tykkään juoda... En valita, mutta ihmettelen joskus omituista minääni... :shock: :shock:
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Totta kai ihminen on ristiriitanen olento. Mussaki on paljon ristiriitasia haluja ja mielipiteitä ja erilaisia puolia. Sellasta se nyt vaan on.

Mut musta onkin tärkeintä löytää ne omaa elämänlaatua edistävät puolet ja pyrkiä tuomaan niitä esiin.

Esim. tykkäät juoda, eli juominen nostaa sun elämänlaatua hetkellisesti. Nostaako se sitä kuitenkaan pidemmällä aikavälillä?

Okei. Haluat siis juoda.

Mutta haluatko olla alkoholisti?
Haluatko pilata maksas?
Haluatko tuhlata kaikki rahas?
Haluatko kokea sitä krapulaa?
Haluatko tuntea sitä morkkista?

jne.

Koita joskus tehä vaikka lista niistä ristiriitasista haluista. Se voi auttaa hahmottaa asiaa kokonaisuutena ja näkee paremmin eri puolet ja eri halut sussa itessäs.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Mut entä jos onki todellisuudenpakoinen? Että pelkää ja inhoaa todellisuutta selvinpäin niin paljon että haluaa sentakia ottaa jotain että ei tarvitsisi kokoajan murehtia, rypeä itsesäälissä, vihata, angstata, ressata jne..

Itellä on niin paljo pelkoja ja huolia mitä en uskalla kohdata ja sentakia mä douppaan ja meen sitä todellisuutta piiloon..Hautaan saakka kai tällämenolla.
Kaippa se sit on enempi nisteilyä ku viihdekäyttöä.
Edit: Sillon ku mä otan jotain mä todella pystyn nauttimaan tästä elämästä enkä "looppaa" turhia asioita päässäni 24/7 stressaamalla ja päätymättä mihinkää lopputulokseen niiden kanssa. aaw ;S
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
tRip
Moderator

hörhölöpötiöök

Post by tRip »

Mitäpä jos sitä lakkais ottamasta ongelmaa päihteiden käytöstään ja keskittyisi elämään.

toiset.. ne on vaa luotuja päihteille alttiiksi.. jostainsyystä uskon sillä olevan ehkä jokin tarkoitus.
Sitä vielä itse hapuilen.. ns. kultaista keskitietä.
Jostainsyystä ne päihteet nimenomaan antavat elämälle, uskaltaisin jopa sanoa, mielekkyyttä.
Kunhan asian tiedostaa, eikä tee siitä itselleen ongelmaa.. eriasia tietty onko se sitten muiden näkökulmasta katsoen ongelmallista.

Loppupeleis ite me tääl eletää, omaa elämäämme.. miksei siit vois välillä nauttiaki, välillä haluu kokee sitä rappiota, tietynlaista rappioromantiikkaa, jotain sellaista.

On sitä sen verran jo tullut rajojani kokeiltua, että olen voinut tulla siihen tyytyväiseen lopputulokseen, että.. päihteet vain ovat osa minua, osa sielullista karmaani.
En koe sitä pahana, päinvastoin, se auttaa näkemään elämää eri näkökulmista ja kokea elämää eri sosiaalisissa ympäristöissä.
Samalla aallonpituudella muiden kanssa.. ei yksin omissa kuoseissaan, doupeissaan

Ihmetellä tietoisuudentilan muutoksia, tiedottomuuden taannuttavuuden, hullun luovuuden, krapulaiset ajatukset.

mitä pahaa tässä on. Olenko ongelma?

tottapuhuen kadotin sen punaisen langan jo syntyessäni.

Uskon tietäväni mitä haluan ja mihin pyrin.. mitä pyrin välttämään, ja mikä on joissaintilanteissa 'widun jees' kuten perjantaikännit, arki-kuosit, hatsin polttelu.. .
kroonikko mä ainakin sen suhteen olen.. hatsin siis.. mutta voisi se olla mikätahansa muukin.
Kyse onkin vain siitä mihin kanavoin riippuvuuteni.

riippuvuutta on ruokittava..
nistimieli.. kaunismieli.. jalomieli.

lojaalius vai katuoja.

valintoja.

tyydyn siihen vähään mitä on, myös siihen olemattomaan, välillä ei riitä mikään, välillä olen, toisinaan tahdon..
On myös kausia kun vain ajaudun tai vellon.

ehkä tää on mun mieli joka puhuu.. ehkä tää on vaa selittelyy.. mut fukit.

asenne ennenkaikkee.

"millä sitä jaksaa ellei fiiliksellä.."
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Olio
Kameleontti

Re: hörhölöpötiöök

Post by Olio »

tRip wrote:Mitäpä jos sitä lakkais ottamasta ongelmaa päihteiden käytöstään ja keskittyisi elämään.

toiset.. ne on vaa luotuja päihteille alttiiksi.. jostainsyystä uskon sillä olevan ehkä jokin tarkoitus.
Sitä vielä itse hapuilen.. ns. kultaista keskitietä.
Jostainsyystä ne päihteet nimenomaan antavat elämälle, uskaltaisin jopa sanoa, mielekkyyttä.
Kunhan asian tiedostaa, eikä tee siitä itselleen ongelmaa.. eriasia tietty onko se sitten muiden näkökulmasta katsoen ongelmallista.
Geeneissä se on. tai sitten vaan jotenkin onnistuu tekemään itselleen ongelman siitä.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Olio wrote:Geeneissä se on. tai sitten vaan jotenkin onnistuu tekemään itselleen ongelman siitä.
Eipä tämäkään ole mikään objektiivinen fakta. Oon kuullut et ois tutkimuksissa todettu, että on olemassa geenejä, jotka altistavat riippuvuuksien syntymiselle. On kuitenkin myös huomattu, että on muitakin riippuvaisia kuin nuo geenit omaavat ihmiset. Heidän riippuvuudelleen ei löydy siis selitystä geeneistä (ainakaan tunnetuista ns. "riippuvuusgeeneistä"), vaan sitä on etsitty esim. ympäristöstä, elämänasenteesta jne.
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Nisti on henkilö joka ei pysty olemaan ilman substanssia x tai sen käyttäminen millään tavoin häiritsee normaalien prosessien suorittamista. Viihdekäyttäjä käyttää substanssia x vain siksi, koska se tuo vaihtelua ja hauskuutta.

Näin katsottuna hiisaaja, joka ei jaksa mennä kauppaan koska on liian jumissa, on nisti. Siinä vaiheessa kun päihde tuo haittaa normaalielämään, ylitetään raja viihdekäyttäjästä nistiksi.
Assumption is the mother of all fuckups.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

powergrower wrote:Näin katsottuna hiisaaja, joka ei jaksa mennä kauppaan koska on liian jumissa, on nisti. Siinä vaiheessa kun päihde tuo haittaa normaalielämään, ylitetään raja viihdekäyttäjästä nistiksi.
Mikäli kyseinen hiisaja hiisaa joka päivä, niin joo. Mutta jos hän hiisaa kerran kuukaudessa eikä tuona päivänä jaksa mennä kauppaan, hän ei lie nisti. En toki väitä, että olisit niin tarkoittanutkaan, käyhän se sun tekstistäsi ilmi "normaalielämästä" puhuessasi (kerran kuukaudessa niin lie aika spessu päivä), mutta halusin vaan lisätä, että jos päihteidenkäyttö on harvinaista, niiden vaikutuksen alaisena ei välttämättä tarvitsekaan suorittaa arkiaskareita. En mäkään hapoissa käy töissä jne.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

tRip wrote:Mitäpä jos sitä lakkais ottamasta ongelmaa päihteiden käytöstään ja keskittyisi elämään.
joo. mun ongelma on se et teen asiasta mikä ei ole ongelma ongelman.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
SinatraPesonen
Lepakko

Post by SinatraPesonen »

Mie hiisaan päevittäin(lähestulkoonaikalailla), mut käyn kaupassakii jee, en päivittäi mut ihan tarpeeksi juoksen siellä.. ja pitkin päivää päivittelen.. missä menee raja.. hyvin menee.
"All in all not a bad guy - if looks, brains and personality don't count"
tRip
Moderator

Post by tRip »

mauseri wrote:
joo. mun ongelma on se et teen asiasta mikä ei ole ongelma ongelman.
Jep. teen ite ihan sitä samaa.. tiiä ees että miksi.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
spor
Karvakuono

Post by spor »

Omasta mielestä addictin ja viihdekäyttäjän erottaa.

Viihdekäyttäjä.

-Käyttää päihteitä satunnaisesti. (kannabista tähä kastiin ei tarvitse laskea)
-Ei pelkästään hae että pää on sekaisin.
-Tuntee hallitsevansa päihdettä eikä päihde käyttäjää.
-Ei aseta päihteitä ystävien,perheen,(työn,koulutuksen)tai muun sosiaalisen elämän eteen.

Vain oma mielipide ^^
Life without music is a mistake.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

spor wrote:Omasta mielestä addictin ja viihdekäyttäjän erottaa.

Viihdekäyttäjä.

-Käyttää päihteitä satunnaisesti. (kannabista tähä kastiin ei tarvitse laskea)
-Ei pelkästään hae että pää on sekaisin.
-Tuntee hallitsevansa päihdettä eikä päihde käyttäjää.
-Ei aseta päihteitä ystävien,perheen,(työn,koulutuksen)tai muun sosiaalisen elämän eteen.

Vain oma mielipide ^^
Miksei sun mielestä kannabista lueta tohon kastiin?