Miten päädyit aineiden pariin?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Olento
Apteekki

Re: Miten päädyit aineiden pariin?

Post by Olento »

Jätän tästä alkoholin pois koska se meni ihan peruskaavalla.

Mutta kerron ne muut nautintoaineet joita käytän vieläkin suht säännöllisesti.

Kaikki alkoi about siinä 11-12v kun alettiin bommaamaan ja fiilistelemään graffitia. Graffiteissa näkyi hampunlehtiä ja "weed" "cannabis" -tekstejä.
Koulun enkun sanakirjasta tiedettiin mitä kyseiset sanat tarkoitti, ja hampusta tiedettiin koulun huumevalistuksen kautta.
Samoihin aikoihin kuvioihin ilmestyi myös Rap ja HipHop musiikki missä räpättiin graffitista ja weed:istä eli kannabiksen poltosta, ja se jos jokin oli silloin cool.
Katsoimme tietenkin ylöspäin näitä artisteja koska olihan kirosanoja, graffitia ja hamppua sisältävä Rapmusiikki jotenkin kapinallista ja hienoa.

Näiltä ajoilta muistuu myös mieleen hauska tilanne kun olimme koko lähisuku yhteisellä lomamatkalla Espanjassa, josta torilta bongasin hampunlehti-korun,
jonka sitten ostin. Tietenkin illalla hotellissa kaikki halusivat sitä katsella kun se kaulassa roikkui. Ajattelin että tuskin siitä mitään kukaan tajuaa.
Mummo ja täti yhteistuumissa tulivatkin tulokseen että kyseessä on ilmeisesti palmunlehti. :DD

Sitten koitti kesä jolloin täytin 13v.

Oli keskikesä kaunis kesäilta, parivuotta vanhempi hyvä kaverini "herra X" ilmoitti että oli saanut järkättyä vähän kukkaa!
Herra X oli poltellut muutamia kertoja aikaisemmin, ja tunsi häntä parivuotta vanhemman serkkunsa kautta vanhempia "pössyttelijöitä" joilta silloin kukkakin tuli. olin aina tohkeissani kuunnellut hänen tarinoitaan näistä hauskoista "pilvenpoltto" reissuista serkkunsa luona, odotellen milloin itse pääsisin maistamaan tätä hienoa ja kiehtovaa yrttiä.

No, nyt sitä sitten oli! Ei muutakun reppuihin evästä (juotavaa etenkin), mankka mukaan ja kallioille fiilistelemään aurinkonlaskua ja testaamaan pilveä!

Kokemus oli elämäni ehdottomasti paras polttelukokemus, lievästi jopa psykedeelinen. nauratti niin levottomasti, puut näytti kaksiulotteisilta, tuntui kuin olisi pystynyt loikkimaan paljon pidempiä etäisyyksiä kuin normaalisti, ja muutenkin oli kevyt ja rento olo. Tälle kokemukselle arvosana 10+!
Jälkeenpäin saimme kuulla että kukka oli vesiviljeltyä sativaa joltain suht vanhalta kasvattajalta, eli laadukasta oli tavara.

Pilveä sitten aloin polttamaan säännöllisesti 14 vuotiaana, ja sillä tiellä mentiin alkoholin lisäksi, kunnes koitti kesä jolloin täytin 16v

16v tuli alettua testailemaan bentsokännejä ja sekoiltua niissä kaikkea hölmöä, mutta niistä en jaksa edes kirjoittaa koska jälkeenpäin ajateltuna niissä jutuissa ei ollut mitään järkeä, ja aiheutin itselleni bentsokänneillä niin paljon paskaa ja tragedioita että tuskin enään ikinä niitä harrastan.

16V Syksy, sain kaverilta dokausreissulla elämäni ensimmäisen esson.
En oikeen tiennyt mitä odottaa koska ei juurikaan ollut käsitystä miten ekstaasin kuuluisi vaikuttaa, eihän meillä ollut edes himassa nettiä noihin aikoihin.
Esson jälkeen olo oli kuitenkin erittäin hyvä ja menevä, rakastuin kyseiseen tavaraan heti. Sen jälkeen niitä aloin suht usen syömään, aina kun sain.
Ja syön vieläkin jos hyviä naksuja.

Samana syksynä pariviikkoa essokokemuksen jälkeen eräs kaveri kyhäsi linjoja piriä eräällä toisella frendillä, ja tietysti pummasin välistä itsellenikin.
Tästäkin olin vaikutuksista vain jotain kuullut, mutta en tarkasti tiennyt vaikutuksista. Olin muutenkin lähdössä kämpiltä hetken päästä, ja noin 15-20 min linjojen jälkeen kun lähdin kämpiltä ulos ja sain musiikin ja kuulokkeet korviin, niin ensireaktio oli että musiikki kuulostaa erittäin hyvältä, ja kävelen paljon nopeammin kuin normaalisti. No, sitten en tietenkään tajunnut että en saa unta, ja yö meni sängyssä pyöriskellen.

Kesä 17v
Kaveri ilmoitti että olisi sieniä, kiinnostaako? Kiinnosti tietenkin.
eka sieniretki joka jälkeenpäin ajateltuna vaikutti erittäin paljon elämäni suuntaan, mutta ainoastaan ja vaan positiivisella tavalla.
Trippi oli yksi parhaista. Luonto, rauha, pari hyvää kaveria, rauhallista musiikkia. En jaksa trippiä tarkemmin kuvailla mutta sienet on lähellä sydäntä.

Melkeen heti sienten jälkeen tuli LSD, joka sain samalla kaavalla kun sienet, kaveri ilmoitti että olisi, ja että kiinnostaako.
Koitin sitten elämäni ensimmäistä kertaa yksin kotona, sitäkin juurikaan kummempaa perehtymystä vaikutuksiin. Ainut tieto oli suunnilleen että "samankaltainen kuin sienet". Muistikuvat hieman hatarat kyseisestä tripistä, trippi oli hyvä, mutta en jaksa alkaa siitä tässä vaiheessa kirjottamaan.
mutta yksi asia on mainittava, jonka muistan varmaan aina. Se puhtauden ja valaistumisen tunne kun menin tupakalle etupihalle noin klo 5 aamuyöllä,
ulkona oli jo valoisaa ja satoi vettä. Seisoin sateessa silmät kiinni katsoen ylöspäin, ja tunsin kuinka vesipisarat hellästi putoilivat kasvoihin hyväillen.
Se oli erittäin hieno hetki.

Kyseisenä kesänä tuli syötyä vielä sieniä useaan otteeseen, ja LSD:tä parikertaa.
Ja kyseisenä kesänä tuli muuten kuvioihin myös puhdas MDMA, jota meni kanssa usein, mutta en jaksa sitä erikseen enään mainita.

Ja tässä sitä nyt ollaan vuosien päästä, ja kaikkia kyseisiä nautintoaineita menee vieläkin, paitsi bentsoja päänsekoitustarkoituksessa.

Mulla ei oo ikinä lähteny minkään huumeen käyttö ns "käsistä", piriä en oo ikinä vetäny yli 3 päivää putkeen, enkä mitään muutakaan paitsi kannabista.
Ja nykyään en edes blaadaakkaan joka ilta, vaan pystyn olemaan helposti viikon-kaks polttamatta jos haluan. Eli ns "viihdekäyttäjä"

Bentsosekoilut olisi voinut jättää väliin, mutta jälkeen päin ajateltuna kaikki muut ovat tavalla tai toisella auttanut mua asioissa, sekä antanut mukavia kokemuksia. Ongelmaa ei ole minkään suhteen, eikä ole ollutkaan, joten katson opettavaisiksi kaikki muut päihdekokeilut.
Etenkin kesä 17v kun kuvioihin tuli puhdas MDMA, LSD ja sienet, oli ehkä elämäni opettavaisin kesä, ainakin tähän mennessä.
Last edited by Olento on Sun 30 Jan 2011, 00:13, edited 1 time in total.
Bateman
Apteekki

Post by Bateman »

wRRa wrote:Mistä lähti innostuksesi aineisiin?
Siitä, kun kyllästyin konsensustodellisuuteen. 8)
you see them on the freeway, it don't look like a lot of fun
but don't you try to fight it; "an idea who's time has come"
Vltr
Lepakko

Post by Vltr »

hmm.. itse taisin hampusta kiinnostua joskus 12-13 ikävuoden pakeilla, ja tulihan sitä joiltain niiltä muutamalta tutuilta joita siihen aikaan oli (olin hyvin antisosiaalinen nuorempana :P ) kyseltyä mikäli he tietäisivät ketään keneltä löytyisi tätä pilveä, tosin vasta 15 kesäsenä vasta tärppäsi. Ostettiin tosiaan kaverin kanssa gemma puokkiin ja oli sen verran vajaat setit (ja suurelta osalta lehteä) ettei paljoa mitään sanonut. Tosiaan kännit vedin ekaa kertaa uutena vuotena ennen kyseessä olevaa kesää, ja kevään mittaan tuli vielä jokunen kerta juotua. Tupakkaa taas kokeilin joskus 12-13veenä ekaa kertaa mutta aloin vasta k.o. kesänä vakituisemmin polttaa.

Vasta myöhemmin samana kesänä kun piirit vähän laajenivat sain käsiini gramman kukkaa ja olin tuolloin pienen metalli piipunkin ostanut. Oli tosiaan suhteellisen säväyttävä kokemus kun en ollut tuota settiä kun vähän vaan ennen maistanut, ja olin vielä jonkun 0.7 nipin jättänyt sen aikaisen bändini treenitiloihin samaan paikkaan missä piippuakin säilyttelin. Tosiaan, tulin reenikselle yhtenä mukavana päivänä jostain asiasta vittuuntuneena, tokaisin bändi tovereille että olin vittuuntunut, marssin suoraan kaapille, täytin piipun sillä nipillä, avasin ikkunan ja yskin keuhkoni pihalle kunnes olin imenyt pesän tyhjäksi (toki yhdet hitit tarjosin kaverille kun kerta pyysi, siihen aikaan ei tuttava piirissä tosin ollut turhan montaa henkilöä joita tuollaiset jutut kiinnosti). Senpä jälkeen en pystynyt tekemään MITÄÄN, laskin pystyväni keskittyä maailmaan n. 4sekunttia enimmillään kunnes näkökenttä jatkoi suunnatonta pyörimistä ja heilumista (oli vissin liikaa kerralla). Ei tullut oikein soittamisesta mitään nuissa reeneissä (mitä nyt itsekseni mielissäni kitaraani vingutin ja koin musiikin ihan uudesta näkökulmasta). Sen jälkeen en muista savuista koskaan nuin suurta efektiä saaneeni :shock:

Senpä jälkeen tulikin sitten jokunen vuosi tasaista tahtia hiisailtua ja juotua kunnes rupesi piirit laajenemaan ja kohtapa tulikin sienet vastaan. Kyselin paljon ja tahdoin ennen ensimmäistä trippiä tietää mahdollisimman paljon itse substanssista, ja sitten tulikin se kaunis päivä kun soitin kaverille savuja kysellen, kun tämä vastakysymyksenä kysäisi että tahtoisinko tulla trippailemaan heidän kanssa, ja tietenkin vastasin myöntävästi.

Senpä jälkeen ovat sienet olleet ykkös sijalla mikä päihteisiin tulee (ennen sitä olin enemmänkin opiaateista sekä nopeista kiinnostunut).

Siitäpä sitten aika kulunut hiisaamisen ja trippailun merkeissä, ja aina välissä tullut kokeiltua mm ryynejä/ym resepti lääkeitä, imppausta, sekä metamfetamiinia, ja dexmiä pariin otteeseen. Veikkaisin että jos en sieniä olisi löytänyt niin olisi erinnäisistä aineista enemmänkin kokemuksia, mutta sienten jälkeen ei ole ollut suurempaa hinkua oikein kokeilla mitään erinäisten deelien lisäksi, koska en koe/ole kokenut saavani mitään irti lääkkeistä, notkuista taikka nopeista. Tietenkin jos vastaan tulee niin en pistä pahaksi, mutta suhteellisen harvoin jaksan alkaa etsimään mitään deelejä (ja dissosiatiivejä) sekä savuja lukuunottamatta. Toki välissä on ollut kausia jolloin on muutkin substanssit kiinnostaneet, mutta melko lyhyeen nekin yleensä jäävät.

Vähän sekavasti ja ympäripyöreästi tuli loppu kirjoitettua, en jaksanut alkaa kauheaa romaania rustaamaan kun pitäisi alkaa ruokaa laittamaan, mutta tälläistä historiaa minun osalta löytyy :mrgreen:
All in all there are two types of a madman, a person and a madman.
joodoo
Karvakuono

Post by joodoo »

Tupakkaa maistoin ensimmäistä kertaa joskus 6-7v... Muistan yksineeni aivan helvetisti ja vannoneeni etten koskaan ala polttamaan.
Joskus ylä-asteella aloin sitten polttamaan röökiä koska olin tyhmä ja piti vaikuttaa kovalta kundilta. :oops:
Alkoholi taisi tulla kuvioihin samoihin aikoihin... Syynä varmasti tuo sama sosiaalisen statuksen kohottaminen (tai ainakin niin luuleminen).

Nykyään 19v, alkoholia en juo tippaakaan ja röökiä vain jointin sisällä.

Ainoa enemmän tai vähemmän säännöllisesti käyttämäni päihde on kannabis. Sitä menee kyllä lähes päivittäin.
Pilven pariin eksyin kaverin kautta kun tuli puheeksi että hän ja muutama muu olivat poltelleet... Siitä sitten 6kk eteenpäin ja eräs tuttu tarjosi paukut jonka jälkeen on tullut itsekkin osteltua aina kun on tilaisuus.
Leppoisaa touhua ja päässä pyörii kivoja ajatuksia!
Sambatsu
Psykonautti

Post by Sambatsu »

joodoo wrote:Nykyään 19v, alkoholia en juo tippaakaan ja röökiä vain jointin sisällä.
Saaaaatanan hippiäinen :twisted:
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Sambatsu wrote:
joodoo wrote:Nykyään 19v, alkoholia en juo tippaakaan ja röökiä vain jointin sisällä.
Saaaaatanan hippiäinen :twisted:
Kyllä sekin tapa vielä korjaantuu...

VIINA MIEHEN TIELLÄ PITÄÄ. Ja jalat maassa on parempi, kuin pää pilvissä.
IommiSG
Psykonautti

Post by IommiSG »

Baikonur wrote:Muru, luin tuon sun juttusi ja oli harvinaisen mielenkiintoista luettavaa. :)
Mielenkiintoista, ja hymiö perään? Sairasta...
"We came to L.A. to record, and we stayed at a house in Bel Air. At the end of the day, it was all dope, booze, drugs, fucking chicks. Oh, dear, we had some fun in that house."
- Tony Iommi of Black Sabbath
Baikonur
Kameleontti

Post by Baikonur »

IommiSG wrote:
Baikonur wrote:Muru, luin tuon sun juttusi ja oli harvinaisen mielenkiintoista luettavaa. :)
Mun mielestä nyt parasta mitä mihinkään kirjoittamaani juttuun voitaisiin suunnilleen sanoa, oli se, että se luettiin ja oli mielenkiintoista. Mitä sairasta siinä on?
"Never thought that a street drug would be what we need."
IommiSG
Psykonautti

Post by IommiSG »

Baikonur wrote:
IommiSG wrote:
Mun mielestä nyt parasta mitä mihinkään kirjoittamaani juttuun voitaisiin suunnilleen sanoa, oli se, että se luettiin ja oli mielenkiintoista. Mitä sairasta siinä on?
No minun mielestäni jos noin surullisen ihmiskohtalon tarinan lukeminen on mielenkiintoista hymyhymiön kera, niin jotenkin sairasta
"We came to L.A. to record, and we stayed at a house in Bel Air. At the end of the day, it was all dope, booze, drugs, fucking chicks. Oh, dear, we had some fun in that house."
- Tony Iommi of Black Sabbath
Baikonur
Kameleontti

Post by Baikonur »

IommiSG wrote:
Baikonur wrote:
IommiSG wrote: Mielenkiintoista, ja hymiö perään? Sairasta...
No minun mielestäni jos noin surullisen ihmiskohtalon tarinan lukeminen on mielenkiintoista hymyhymiön kera, niin jotenkin sairasta
Olisihan siitä tietysti sen hymiön voinut poiskin jättää, mutta ei se mielestäni merkitystä mihinkään muuttanut.
"Never thought that a street drug would be what we need."
ViimeisetHitaat
Psykonautti

Post by ViimeisetHitaat »

Miten minä jäin koukkuun koviin jarruihin?

Olen suorittanut korkeakoulututkinnon ja toimin vaativissa asiantuntijatehtävissä.

Olen nyt yli 40 vuotias. Ensimmäisen kerran kokeilin kannabista 15 vuotiaan. Ostin 100 mk:lla yhden gramman hasaa ja polttelin sen. Toimi ihan hyvin, mutta sen jälkeen en ole THC:hen koskenut. Sitten kun olin 22 vuotias käytin kahden kuukauden aikana noin 10 grammaa PUHDASTA amfetamiinia (97%). Mahtavia kokemuksia, mutta tuohon senkin aineen käyttö jäi osaltani.

Elelin normaalia perhe-elämää siihen saakka kunnes olin 32 vuotias. Silloin sairastuin hankalaan suolistosairauteen. Matka sairaalaan meni vauhdikkaasti Medi-Helin kyydissä. Tuon Eurokopterin ohjaamo oli tosi hieno. Se oli kuin tähtien sodasta! Heti ensimmäisenä tuntina, kun olin saapunut sairaalan päivystykseen minuun piikitettiin reilu annos morfiinia.

Kun olin siis 32 vuotiaan ja saanut ensimmäistä kertaa morfiinia oli oloni mahtava. Kivut hävisivät hetkessä ja henkinen vireyteni oli mitä parhain. Vietin sairaalassa jonkun viikon ja kovat jarrut olivat jatkuvasti päällä. Kivuista en kärsinyt ollenkaan. Sitten minut kotiutettiin sairaalasta sain mukaani 100 kpl 50 mg Tramadoleja.

Tramadoleja vedin sen jälkeen vuoden verran ja sitten sekä Diapam ja Tenox tulivat myös reseptillä mukaan kuvioihin. Sain Tramadolista aika hyvät olot eikä vieroitusoireista tarvinnut kärsiä, kun lääkettä sain kunhan vain soitin lääkärilleni.

Sitten kun olin vuoden vetänyt Tramadoleja 400 mg/vrk valitin lääkärille, että ne valvottavat minua yöllä ja lääkäri vaihtoi ne Temgesic:iin. Hyvin pian lääkärin määräämä Temgesic annos nousi hänen laskuopin mukaan 8 mg/vrk. Lääkärini sanoi, että annos on vain 1/100 osa siitä mitä narkomaanit käyttävät, eli voin huoleti ottaa 8 mg/vrk. Myös 8 mg Temgesiciä vastaa teholtaan 400 mg Tramadolia. Vähän minua ihmetytti kun kävin apteekista hakemassa kolmen kuukauden lääkkeet ja minulla oli kaksi muovikassillista 0,4 mg Temgesic nappeja käsissäni. Temgesic nappeja minun piti liottaa kielen alla 20 kpl/vrk.

Ikävuodet 34-38 vedin 8 mg/vrk Temgesic lääkettä ja tuona aikana minulle tehtiin 10 uutta leikkausta ja post-operatiivisiin kipuihin minulle määrättiin aina kotiin 100 x 20 mg Oxynormia, mutta muuten menin Temgesicin voimalla eteenpäin.

Joskus mainitsin lääkärilleni, että oli oikeusmurha tuomita Karvonen linnaan buprenorfiinin määräämisestä. Sanoin hänelle, että lääkkeestä ei tule minkäänlaista euforiaa. Siihen lääkärini totesi, että ei tulekaan, kun sen ottaa oikein, eli kielen alle. Jos lääkkeestä haluaa oloja on lääke pistettävä suoneen. Hetken asiaa harkittuani hain apteekista kaikki tarpeet ja pistin buprenorfiinia suoneen elämäni ensimmäistä kertaa ja ilman neuvoja. Hiisi miten jännittävää tuo oli. Ja sehän toimi juuri niin kuin lääkäri oli luvannut! Olo oli varsin mahtava. Sen jälkeen varmaan arvaatte miten jatkossa käytin minun Temgesic- ja Oxynorm-napit 8)

Minulla oli muutama pidempi vieroitusyritys Järvenpäässä ja paikallisella katkolla, mutta ne eivät tuottaneet toivottua tulosta, vaan sosiaalisena ihmisenä tutustuin muihin narkomaaneihin ja siitä se Temgesic sitten vaihtui Subutexin. Riippuvuus vaan pysyi päällä siihen saakka kunnes pääsin korvaushoitoon. Nyt tilanne on hyvä ja minun rahani säästyvät eivätkä mene enää Subuun. Ostan silti vielä noin yhden lätkän kuukaudessa Subua ja aina välillä nautin siitä Suboxonen ohella. Viimeisen vuoden aikana olen myös vetänyt fentanyyliä ja heroiinia, mutta kun niitä on niin valitettavan harvoin saatavilla… Hiisi.

Lyhennyksenä: laillisten jarrujen kanssa minulla meni 6-7 vuotta ja laittomien kanssa noin 2,5 vuotta. Valitin näistä lääkäreistä jotka määräsivät minulle 8 mg/vrk Temgesiciä. Valituksen tulos oli se, että he menettivät oikeuden määrätä PKV-lääkkeitä. Katson, että jäin jarru koukkuun lähinnä sen takia, että minun Temgesic annokseni oli 8 mg/vrk. Tätä mieltä oli myös lääninhallitus. Tietysti jossain vaiheessa aloittamani IV käyttö on tähän myös syyllinen, mutta ei siitä sen enempää.

Nyt mennään päivä kerralla eteenpäin ja pääsääntöisesti Suboxonen ja Subutexin voimin. Ostan noin yhden lätkän Subua kuukaudessa Jos vaan kohdalle osuu, niin ostan heti fentanyyliä tai heroiinia. Subu on aika laimea aine minulle.

Töitä teen päivittäin. Paljon sotkua tuo jarrujen käyttö aiheutti minulle, mutta voin olla onnellinen, että en saanut töistä fuduja, sillä vastaavan paikan löytäminen olisi enemmän kuin vaikeata. Palkastani yksi 350€ Subu-lätkä kuukaudessa on aika vähän. Jossain vaiheessa jarrut veivät palkastani 2000€/kk!

Minulla on huumetuttujen joukossa yksi toinenkin henkilö, joka on jäänyt koukkuun kipulääkkeiden takia.

VH
Maailma on täynnä kaikenlaista pahaa: Huumeita, Viinaa, Naisia ja Rahaa
tzyrehai
Psykonautti

Post by tzyrehai »

Meitsi on aloittanut nämä päihdehommat ilmeisesti verrattain myöhään : )

Taisin olla 12-vuotias kun isosiskoni luki psykologian ylioppilaskirjoituksiin ja minua kiinnosti ihan mielettömästi ne siskon psykan koulukirjat. Se lukikin niitä mulle ääneen samalla kun pänttäsi. Siellä sitten tietysti lukee eri päihteistä jonkin verran ja kiinnostus iski välittömästi LSD:hen, päätin instant että "jonain päivänä mä vielä aion nauttia tota."

oon aina ollu kauheen utelias. maailmaa kohtaa ja muutenki.

Uteliaisuudesta poltin vitosluokalla mun ensimmäisen tupakan ja siks mua vitutti kun aikuiset puhu sosiaalisesta paineesta ja halusta olla cool ja jengiin kuulumisesta jne. kyllä te tiiätte. En minä muista välittäny, kävin siskon askilla ja pöllin pari savuketta ja maistelin yksinäni meidän takapihalla heti kun tilaisuus koitti. Sit eka humala oli 14-vuotiaana kun olin ihastunut ysiluokkalaiseen poikaan ja se sit juotti mulle pari-kolme lonkkua meidän treffeillä. 40-kiloselle pikkutytölle se oli ihan riittävä dose.

Kannabis tuli satunnaisiin kuvioihin joskus 16-v kun olin jo lähteny pois kotoo ja tuli vähän juhlittua, eka kokeilu oli tyyliin joku peltsistä kyhätty jointti : D
Sit sitä laajensi pikkuhiljaa tuttavapiiriä kunnes tuli se kevät kun menin yhelle pojalle joka tarjoutui esittelemään mulle vähän toisenlaista olemista.
Eka deelikokemus oli se ihanaihana happo jota olin jollain tapaa kaivannut siitä 12-vuotiaasta lukutoukasta saakka.
JA VITTU ETTÄ MÄ NAUTIN SIITÄ
tuntu et mun maailmankuva murskautu. mua säälitti myös muut ihmiset, jotka ei tuu koskaan kokemaan mitään vastavaa. oon ehkä siitä vähän nyt viisastunu, tai tyhmentyny en tiiä.

nykysin tuntuu että kaikki uudet tuttavuudet on tekemisissä erinäisten substanssien kanssa ja koska mä olen niin hemmetin utelias niin tietysti kokeilen kaikkea mitä vastaan tulee.

Eilen just mietin vähän että mitä musta on tullut kun nokitan piriä baarin vessassa. Noh, kunhan asiat pysyy kiinni siinä lapasessa niin ei mulla oo hätää.
mutmut, kuitenki deelit on se juttu ja vielä on kokeilematta vaiks mitä. Tutkimusmatkat jatkukoon!
no mitäs
hahaviv
Lepakko

Post by hahaviv »

tzyrehai wrote: Kannabis tuli satunnaisiin kuvioihin joskus 16-v kun olin jo lähteny pois kotoo ja tuli vähän juhlittua, eka kokeilu oli tyyliin joku peltsistä kyhätty jointti : D
Sit sitä laajensi pikkuhiljaa tuttavapiiriä kunnes tuli se kevät kun menin yhelle pojalle joka tarjoutui esittelemään mulle vähän toisenlaista olemista.
Eka deelikokemus oli se ihanaihana happo jota olin jollain tapaa kaivannut siitä 12-vuotiaasta lukutoukasta saakka.
Mullakin 16v jossain pippaloissa lähti. Kaverit oli poistanu buhaa ja irrotin siitä itelle ehkä 0,5 ja poltin jointista.
"Kaikki näyttää ihan siltä kun jengi ois jossain joulukortissa ja mä kattoisin sitä!!!" Siitä se sitte lähti. Deelit tuli puol vuotta jälkeenpäin ja sen jälkeen sitten kaikkea muuta kivaa.
Onko 16v muka myöhään? :foil:
theres not enough love, you gotta make love, remake love, co create love, cremate love, reincarnate love, gotta make love,
just make love
Oonamuru
Karvakuono

Post by Oonamuru »

Nyt ihan pitää hetki kelailla, laitellaas näin vuosilukuina (noin, eihän näitä nyt kunnolla voi muistaa ;) )

- 98 ekat kännit
- 99 pienimuotoista pajauttelua
- 00 ekan kerran poretta ja ai kamala kun oli hienoo!
- 01-04, kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Vauhtia, essoja, koksuu, bupree, lääkkeitä.. huh kun nuo vuodet vaan hujahti! Tuossa välissä tosin kerkesin ihan hyvällä menestyksellä opiskellakin, että ei ihan metsään mennyt.

- 05 viimeisen kerran hetkeen poretta ja nameja.

- 10 alk. poretta hallitusti ja bentsoilla tasoitellaan :up:

Järkeä päähän tuntuisi ainakin kasvaneen tässä vuosien aikana.
SinatraPesonen
Lepakko

Post by SinatraPesonen »

^Aika samaa menoo ku siulla tuo alkupään listaus, paitsi ekat varsinaiset kännit tais olla vuotta aiemmin. :)

Miten sitä sitten päätyi..niii, nohse ny vaan on kai aina ollu yks niistä intresseistä tuo touhu. Joku kumma tarve.
"All in all not a bad guy - if looks, brains and personality don't count"
Oonamuru
Karvakuono

Post by Oonamuru »

Ja katsos, jäi ihan vastaamatta tuohon kysymykseen "kuinka päädyit aineiden pariin".

Ihan suuresta mielenkiinnosta ja isot pojat pakotti (no ei nyt onneksi sentään.) Olen aina ollut ja tulen olemaan innokas kokeilemaan uusia juttuja. Mieli avoin ja vilkas.
tzyrehai
Psykonautti

Post by tzyrehai »

hahaviv wrote: Onko 16v muka myöhään? :foil:
Ei se myöhään ole todellakaan, kelasin vaan kun välillä tuntuu et jengi on harrastanu lääkkeitä ja viinaa päiväkodissa ja pajautellu jo keskoskaapissa. :---D
Ja siis, en vielä 16-vuotiaanakaan poltellut, se jäi sillon pariin kokeiluun. Tutustuinkohan esim bongiin joskus 18-vuotiaana joo.
no mitäs
Toma
Psykonautti

Post by Toma »

15wee alko alkon suurkulutus ihan omasta tahdosta ja kannabiksen kautta sitten kaikkeen muuhun. Koen edelleen et mun mielenterveysongelmat on mun päihdekäytön syynä ja sitä kautta oireet on pahentunu. Viime aikoina ehkä tilanne menny jokseenkin positiiviseen päin mut paha mennä sanoo kauan tääkään kestää.
Masentaa ahdistaa vituttaa
Kongo
Karvakuono

Post by Kongo »

Ala-asteelta ylä-asteelle siirryttäessä oli ehkä mun elämän oudoin kesä, käveltiin vaan kauppaan sisään ja heitettiin laukkuun melkein 40 tölkkiä juotavaa/päivä ja juotiin ne neljään pekkaan, eikä kukaan epäillyt niin nuoria ihmisiä. Kahden viikon putkiakin tolleen vedettiin, enkä kertaakaan jäänyt kiinni mistään :cheers: Kaverithan siihen touhuun lopulta kannusti, itse olin hyvinkin päihdevastainen.

Sitten kaveriporukka vaihtui joskus ylä-asteen alussa ja jätin kaiken päihteilyn yli puoleksi vuodeksi. Siinäpä sitten kuunneltiin musiikkia paskoista stereoista, kun toiset piti hauskaa 12 kilometrin päässä. Sitten vaihtui taas porukka joskus kasilla ja alotin napsimaan nappeja naamaan. Sen jälkeen yhdeksännellä tutustuin kannabikseen ja rakastuin :love: Rakastuin siihen, kun ei tarvitse juoda litratolkulla myrkkyä itseensä tai rampata vessassa koko ajan. Myös se rento olo teki vaikutuksen. Amikseen siirtyminen ei mitenkään muuttanut mun päihteiden käyttöä, koska sieltä lähdinkin aika äkäseen pois. Jos olisin tutustunut kunnolla ihmisiin, luulisin että käyttökin olisi muuttunut.

Eli kavereiden kautta. Kirjoitinpas romaanin :shock:
"Us on hard drugs? That would be horrible. We'd probably end up sounding like Bryan Adams."
mizuy
Tuppisuu

Post by mizuy »

Olipa kerran kiltti pikkutyttö, muttei ollut toista kertaa.
Viel ala-asteella olin ihan tietämätön huumeista ja paheksuin
spugeja ja puistokemistejä. Olin ihan varma etten kokeilis edes tupakkaa...

NOH ei siitkovin kauaa mennyt, 12v poltettiin röökiä välitunneilla
kulman takana, koska se oli " cooolia " :p
Iloliemi tuli hetkee myöhemmin kuvioihin ja yleisty suhkot nopeeta,
vanhemmat kaverit haki
Samaan aikaan kun olin laitokses niin kokeilin pilvee 15v.
Mun kohdalla laitoksessa asumalla opin vaan huonoimmille tavoille.
Varmaan sen takia, että meno oli nuoret VS ohjaajat linjaa ihan täysin : P

Kotiuduin ja päihteet oli edelleen satunnaises käytössä.
Lääkekaappi oli seuraava iskukohde. Xanorit, diapamit, subuu ja mitä nyt eteen sattui oli kokeilussa.
Jouduin hetken päästä eri nuortenkotiin josta pääsin 16v synttäreinä pois.
17vuotiaana lsd ja essot tuli tutuiks
Viihdekäyttö on mun makuun.
Äläkä saata meitä kiusaukseen, löydän niitä itsekin.. ;P
PeppeHalti
Lepakko

Post by PeppeHalti »

Siitä on niin kauan...

Olin silloin tällöin käyttänyt kaikenlaista pientä kavereitten kanssa.

Läpimurto tapahtui, kun helsingissä asuvat kaverini ostivat minun kanssani kimppaan nipsuja. Minulle jäi 50.

Pieneen kotikaupunkiin palattuani, näiden nipsujen ansiosta tutustuin koko kaupunkini alternative-päihteitten käyttäjiin, ja tykästyin aineisiin noin kokonaisvaltaisesti.
kuosari
Tuppisuu

Post by kuosari »

Eka kertani tapahtui nimeltämainitsemattomassa paikassa helsingissä kolme vuotta sitten. Olin 19 ja olimme viettämässä hulpeaa iltaa kattohuoneistossa ja pidimme hauskaa juoman ja musiikin merkeissä. Olin vasta pari kuukautta tapaillut nykyistä exääni johon olin silloin niin ihastunut. Suhteemme ei vielä sillon ollut edes alkanut mutta tunsimme vetovoimaa toisiimme. Illan biitit alko vaihtumaan aamun tanssimusaan ja ihmettelelin kun ihastukseni ja hänen kaverinsa kävivät välillä katsomassa onko sauna jo lämmin.. Sitä oli lämmitelty jo useamman tunnin nimittäin.. Joskus kello 4 aikaan aamulla ne sit kysy et tuutko kans kattoo onks sauna lämmin? No mä lähdin viattomasti mukaan saunatiloja päin siinä isossa conferenssi huoneistossa. Yht äkkiä pukuhuoneessa matka jatkui vessaan ja lukitsivat oven perästäni. Kyselin että mitäs me täällä tehdään? samalla toinen tyypeistä otti pienen pussukan esiin kun toinen kaivoi ajokorttia ja kuittia taskustaan. Häkellyin ja en voinut uskoa silmiäni. Nää tyypit käyttää huumeita! Säikähdin ja aloin miettimään että mitä täällä oikein tapahtuu. Sitten minulle tarjottiin viivaa vessanpöntön suojaimen päältä. Muistan kun ensimmäisen ajatuksena oli että nyt olis mahdollisuus kokeilla piriä. Ekan annoksen jälkeen tuli paljon selvempi olo humalasta ja siinä oli myös joku kielletyn jutun fiilis. Oma pieni salaisuus josta ei saanut puhua, mutta mistä kaikki tietää. Olo oli itsevarmempi ja pirteä! En ole tähän päivään katunut päätöstä kokeilla huumeita, eikä se siihen jäänytkään.
Vape
Lepakko

Post by Vape »

Tupakalla ja alkoholillahan se lähti kuten varmaan suurimmalla osalla muullakin. Tämä tapahtui siis yläasteen olisiko 8. luokalla ollut.
Tästä pari vuotta eteenpäin kokeilin ensimmäisen kerran kannabista ja se oli silloin kovin jännää naureskella tyhmille asioille. Siitä se sitten lähti kun alkoi suhteita tuleen, uteliaisuus oli liian kova jotta olisin jättänyt säätöjen tarjoukset väliin.
Kokeilut siitä lähtien jatkunut tasaseen tahtiin, eli vajaat pari vuotta
Presidentijoe
Karvakuono

Post by Presidentijoe »

Kasi tai ysiluokalla tuli aloiteltua röökillä ja alkoholilla (perus!), joita olin toki maistellut jo jonkin verran skidinä. Siitä siirryttiin sitten erinäisiin luonnontuotteisiin, muskotit ja psinet ja jotkut kolmiolääkkeet bileissä.
Nyt lähes ainoa päihde jota käytän ja toivottavasti tulen käyttämään on kannabis! Vihree linja<3
dazerc

Post by dazerc »

joskus 3-4 luokalla tuli ekat kännit kokeiltua ja tupakkaakin tais jokunen kartsa mennä. se touhu kuitenkin loppui hetkeksi ja alkoi taas yläasteen alussa vähän rankempana, eli tupakkaa päivittäin ja alkoholia 2x/viikko.

Oon pienestä pitäen käyttänyt paljon tietokonetta ja olikohan joskus 14v kun luettuani kannabiksesta vähän faktoja, päätin että sitä täytyy kokeilla joskus. aika pian tästä olikin sitten jo omat kasvit kasvamassa kun en muita pajauttelijoita tuntenut. jäin kiinni kasvatuksesta, mutta onneksi aika randomilla pari vanhempaa tyyppiä tarjosi savut ja rakastuin :love: . Nyt on 5-6 vuotta tullu pajauteltua, otettua kovempiakin aineita ja päivääkään en kadu :cheers:
Jenkem

Post by Jenkem »

Yläasteella alko dokailu, niinä aikoina parit kesälomat meni turhankin kännissä, jonkinlainen riippuvuukas tuli alkoholiinkin jo nuorena, enään ei ole ainakaan niin paha. Oon aina ollu jollain tapaa altis riippuvuuksiin. Joskus myös yläaste aikoina vedin ensimmäiset kunnon sauhut, sitäkin olin odottanut jo kauan mielenkiinnolla jo melko nuoresta asti, no sitten sitä sauhua alettiin pikkuhiljaa polttamaan enemmän ja kaveriporukkakin alkoi hiljalleen vaihtumaan, suoraan sanoen mielenkiintosempiin ihmisiin. Sauhu muutti ja laajensi ajatusmaailmaa paljon ja alkoi kiinnostamaan enemmän muidenkin aineiden testaaminen ja se että mitä kaikkea sitä voi kokea. Kännin kanssa alettiin bentsoja sitten popsimaan sillontällöin ja yhtäkkiä olikin tullu testattua monia juttuja, dexmiä, mephedronea, jwhta.. Pirikin pikkuhiljaa tuli tutuksi mutta sitä ei oo vakituisesti tullu vedettyä onneksi, sillontällön bilepäivinä. Deelejä oon testannut jokusia, 2ce, tatteja, happoa jne mutta nekin on pysynyt sillon tällön käytössä. Jossain vaiheessa tuli sitten nokitettua ne ensimmäiset subuviivat, seuraava talvi menikin nokitellessa ja rivatrileja popsiessa. Trivial pursuitia pelailtiin ja katteltiin leffoja, syksyn tullessa alko tajuaan että koukussahan sitä ollaan. Nykyään ivnä menee useemman kerran viikossa. Pirullinen aine. MDMA tähän mennessä paras kokemus ollut, mutta huomasin yhdestä kaverista että jatkuva käyttö ei oo hyväks ja madame menettää hohtonsa. No, mutta tässä oli tiivistettynä jotain juttuja missä mennään. Nyt kun tosta subbarista pääsis eroon niin voisin jopa sanoa että oon ok kunnossa. Huonomminkin on mennyt, ainakin psyykkisesti. Joitain asioita kadun todella paljon mutta suurimmaks osaks en, helvetin hauskaa on ollut ja periaatteessa oon tyytyväinen että en lähtenyt yläasteelta siihen ns. peruselämään ja hommataan töitä ja kärsitään siinä sitten loppuelämä. Elämä on parasta huumetta, kun on lääkitys kunnossa :)

Lousaja LHC 4-ever.
Hz0
Apteekki

Post by Hz0 »

Pisti silmään että helvetin nuorina täällä on porukka aloittanut ryyppäämisen/tupakan polton/pajauttelun. Mistä se kipinä siihen on lähtenyt?
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
Jenkem

Post by Jenkem »

Hz0 wrote:Pisti silmään että helvetin nuorina täällä on porukka aloittanut ryyppäämisen/tupakan polton/pajauttelun. Mistä se kipinä siihen on lähtenyt?
Dazerc ja meitsi ollaan ainaki samasta kaupungista ja ei täällä aktiviteetteja nuorille pahemmin ole, jos ei ala mopopojaksi ja pärräileen ympäri kyliä niin osa meni sitten rannalle ottaan sitä bissee. Tylsässä kaupungissa kaipaa jännitystä. En tiedä viittasitko meihin vai keneen mutta tossa on yksi esimerkki mistä moinen johtuu
taikapoika
Psykonautti

Post by taikapoika »

ekat tupakit pöllin isäni taskusta 5v ja polteltiin ne kimppaan kaverin autotallissa, juotiin yks bissekin puokkiin ja näyteltiin ihmisille keskaria.. oltiin aikas kovia
ekat kännit tuli juotua 4 luokan jälkeisenä kesänä jolloin aloin polttamaan tupakkaa säännöllisesti..
pilveä poltin ysiltä päästyäni ekan kerran, ja rakastuin heti.. meni 11 v polttaessa päivittäin
täytin 18 v 4kk dokausputki ja säännöllistä dokailua sen perään parivuotta
19v ensimmäinen esso tauluun, niitä järsinkin sienien ja lappujen ja kaiken mahdollisen uuden ja ihmeellisen lisäksi viitisen vuotta rankalla kädellä..
26 v tajusin että koska olen jatkuvasti enemmän tai vähemmän kuutamolla, päihteet eivät tarjonneet enää mitään uutta.. kokeilin selvinpäin oloa.. huh mikä trippi tämä on ollut, kaikki on omituisen selkeätä.. menin duuniin, naimisiin ja vaurastuin rehellisellä duunilla.. kohta on oma pirtti pystyssä..
toisinaan tekee mieli palata takaisin vanhoihin tapoihin, pari kertaa on tullutkin käytyä visiitillä.. tietoisuus siitä että olen toisen ihmisen yksi onnellisuuden tukipilareista pitää minut kiinni nykyisessä elämäntyylissä, joskus on kuitenkin tarpeellista vielä käväistä linnunradan toisella puolella tonttujahdissa :)
kaikenkaikkiaan olen äärimmäisen onnellinen että olen kulkenut koko kadunleveydellä ja molemissa ojissa, on saanut perspektiiviä elämiseen ja nähtyä ihmiskunnan erilaista kirjoa lain molemmilta puolilta.. on helpompi löytää oma polkunsa onnellisuuteen kun vaihtoehdot on selvillä ja kaikkea on kokeiltu..

tämä ei vastannut kysymykseen miten päädyin päihteiden hellään syleilyyn ja kuristusotteeseen, ehkä se oli polku jota uteliaan ihmisen täytyi kulkea löytääkseen vastauksia elämästä...
ken itsestään luo eläimen, jättää taakseen tuskan ihmisen..
Vape
Lepakko

Post by Vape »

En kauheen hyvin muista, mutta ydinsana taitaa olla uteliaisuus. Alkoholista mullakin kaikki lähti liikkeelle, ekan kerran humalassa taisin olla 14-vuotiaana. Aikaa kulu ja siinä sivussa tuli tutustuttua ihmisiin joilta sai sauhua.
Pari vuotta oli ihan rauhallista sillontällön juopottelua ja sauhuttelua, kun sitä nyt sattui vaan saamaan.
Siitä kun alkoi suhteita tuleen lisää (ja laadukkaampia), niin alettiin tarjoon vauhtia ja bentsoja sun muita, mutta tässä kohtaa tykkäsin aina sanoa "En koske ikinä muihin kuin luonnontuotteisiin"

Jossain 16-17 vuoden paikkeilla uteliaisuus vei voiton ja ostin ekat tenoxit elämässäni. Koska olin kovin epäileväinen kyseiseen suhteeseen, niin googlesin lisätietoa tenoxeista, ja päädyin muistaakseni nimenomaan tälle sivustolle.
Topicci johti toiseen ja pian olin kyselemässä jo että saisiko tätä ja tätä hommattua.

Ja tässä sitä ollaan, pian 19v :P