Diabetes ja huumeet

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Arsonist
Psykonautti

Diabetes ja huumeet

Post by Arsonist »

Sairastuin diabetekseen, mistä huumeista minun tulisi luopua?
LSD is a psychedelic subtance, which occasionally causes psychotic behaviour, in people who have not taken it.
Uke
LD50

Re: Diabetes ja huumeet

Post by Uke »

http://psyvault.net/viewtopic.php?f=5&t ... t=diabetes Tuolla topikis oon kertonu jonku verra joskus aikoinaa diabeteksen ja päihteiden käytöstä. Ei mulla oo ainakaa mitää mistä ois tarvinnu luopua, mut se vaa et piriä tai jotai subua ku ottaa, niin kandee seurailla fiiliksiä et pysyykö verensokeri balanssissa. Jos et vielä osaa tuntemuksie perusteella sanoa et onko nyt korkeella vai matalalla ni iha hyvä pitää mittaria mukan, ei oo iso vaiva ;)
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
Arsonist
Psykonautti

Post by Arsonist »

Oolrait, kiitos tästä. En ole aiemmin harkinnut tuota pumppua mutta viestisi motivoi. Aika uusi juttu tämä minulle vielä, saa nähdä mitä tästäkin tulee...
LSD is a psychedelic subtance, which occasionally causes psychotic behaviour, in people who have not taken it.
Vltr
Lepakko

Post by Vltr »

Itsehän tosiaan 1 tyypin diabetestä n.12 vuotta sairastellut, ja vielä ei olekkaan tullut ainetta vastaan joka olisi sen takia pitänyt pois jättää.

Psykedeelit ei sinäänsä ainakaan paljoa vaikuta verensokeriin, mutta MAOi'n mustaherukka mehu (sisältää vitusti sokeria btw) aiheuttaa nestehukkaa, joten verensokeri tasot kannattaa pitää suht hyvänä sillä korkeilla tasoilla lihaskrampit on aika herkässä.

Taas vauhti onkin astetta vaikeampi koska jos verensokeri taso on matala (niinkuin helposti käy aktiivisuuden takia), vaikutus loppuu (kunnes keho saa taas energiaa mitä polttaa), ja jos tasot on liian korkealla niin elimistö ei hyödynnä ainetta (eli vaikutus loppuu kunnes tasot laskevat).

Ja tosiaan se mittari kannattaa pitää matkassa ja ainakin eka kerroilla ku kokeilee mitään niin kannattaa mittaila suht lyhyin väliajoin, varsinkin jos ei vielä oikeen fiilispohjalta osaa arvioida.

Mutta näin lohdutuksen sanana voin kertoa että kun vähän tottuu elämään sairauden kanssa niin se ei häiritse lähes ollenkaan tekemisiä oli elämäntyyli minkälainen vain 8)
All in all there are two types of a madman, a person and a madman.