Migreenilääkkeet

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
gerhes
Psykonautti

Migreenilääkkeet

Post by gerhes »

Toivottavasti meni oikeaan osioon, mutta aattelin tässä kysellä hieman migreenilääkkeistä.
Tietääkö kukaan onko millään reseptillä saaduilla migreenilääkkeillä minkäänlaista viihdearvoa?
Kaapin pohjalta löyty jokin paketti tollasta kolmiomigreenilääke.. Voisin käydä sen lääkkeen nimenkin kaivamasta tuolta jostain jos auttaa yhtään/tarvitsee.. :heh:
Velho
LD50

Re: Migreenilääkkeet

Post by Velho »

Ainahan se nimi auttaa... mutta epäilen että mitään kovin kummoista viihdearvoa löytyy tästä kategoriasta MUTU.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
gerhes
Psykonautti

Post by gerhes »

Noniin kävin kaivelemassa kaappeja, elikkäs:
Sumatriptan Teva 50mg
Alla linkki pakkausselosteeseen
http://www.laakeohje.fi/catalog/files/1 ... 9_fisv.pdf
Uke
LD50

Post by Uke »

Mitä nyt ite aika monia eri migreenilääkkeitä 'tutkinu' ni ei niinkää mitää viihdearvoa.
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
gerhes
Psykonautti

Post by gerhes »

Kolmio tosiaan niissä on, mutta jostain muistan lukeneeni että ne supistaa verisuonia aivoissa :shock: kuullostaa vaaralliselta. Voi vaan kuvitella mitä käy kun nappaa liikaa.
zan
Apteekki

Post by zan »

Migreenilääkeet on ns. "täsmälääkkeitä", ei mitään viihdearvoa paitsi pääkipu häipyy jos vanne kiristää...
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Jos migreeni lähtee vittuun niin se on parasta mahdollista viihdettä.
Kongo
Karvakuono

Post by Kongo »

Psychonautilus wrote:Jos migreeni lähtee vittuun niin se on parasta mahdollista viihdettä.
Komppaan tätä, itse kärsinyt pahasta migreenistä melkein ensimmäiseltä luokalta... :down:
"Us on hard drugs? That would be horrible. We'd probably end up sounding like Bryan Adams."
taija123

Post by taija123 »

Vanha topic mut nostanpa ylös (eikä liity kylläkään viihdekäyttöön mutta...).

Mulle lekuri määräs just tota yllämainittua Sumatriptan Tevaa (pitäis auttaa koviin migreenikohtauksiin) sekä Stemetil 5mg:tä. Eniten mua jäi häiritsee toi Stemetil. Käytetään mm. pahoinvointiin, oksenteluun, migreeniin, skitsofreniaan ja erilaisiin psykooseihin. Siis mitä. Joo tiedän että noi psykoosiannostukset on ihan eri luokkaa kuin mitä esim. tässä tapauksessa migreeniin määrättynä mutta mun mielestä kuulostaa vaan jotenkin härskin monikäyttöiseltä lääkkeeltä. Tota Stemetiliäkin ajattelin kokeilla ihan migreenikohtauskohtaisesti. Lähinnä herää kysymys että voiko toi oikeasti auttaa migreeniin tai onko enemmän haittaa kuin hyötyä. ;)

Pahassa migreenissä vedän toisaalta mitä vain, et tuleehan nääkin ennenpitkää testattua.
taija123

Post by taija123 »

Ah en usko edes todeksi, viimein on löytynyt kunnon lääke! Sumatriptan Teva toimii. Viimeset 13v. kärsiny migreenistä ja tullut kokeiltua ties mitä ihan turhaan. Mulla oli tässä kaksi kertaa tosi paha migreenikohtaus, 1kpl tota Sumatriptania, lämmin vehnätyyny otsalle ja tunnin päästä pystyin jo toimimaan normaalisti. Molempina kertoina toiminut samalla tavalla. Nyt oon kyllä onnellinen, hyvästi vuorokauden kestävät migreenit!
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

^Juu, triptaanit ovat oivia migreenilääkkeitä. :up:
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.