Kosmonautti wrote:Viihdekäyttäjä käyttää huumeita. Huumeet käyttää nistiä. .
Näinpä juuri.
Itse määrittelen nistin juuri sellaiseksi joka on huumeensa orja. Mäkin pidin pitkään budia "päivittäistavarana", eli et se ei oo niin kova huume, että itseäni nistinä pitäisin. Mut jossain vaiheessa huomasin että mun ajatukset pyöri pelkästään savun ympärillä(tajusin olevani riippuvainen, en nyt aivan samalla tavalla kuin mitä kovempiin huumeisiin koukahtanut, mutta nisti ku nisti ;> ).
Meni kauan myös siihen että tajusin mitä kaikkea päivittäinen hiisailu aiheuttaa, mm. olin masentunut, itsetunto oli aivan maahan lyöty, amotivoituminenkin vaivasi ynnä muuta mukavaa..Eli ratkaisu ongelmiin (aloin siis polttelemaan alunperin turruttaakseni itseni, jotta asiat jotka tuntuivat kaatuvan päälle, ei tuntuisi niin pahalta), muuttuikin itse ongelmaksi.
Nyt päässyt vihdoin "eroon" riippuvuudestani hatsiin melko hyvin ja huomannut sen kuinka salakavalasti se aiheutti muunmuassa aiemmin mainitut ongelmat. Tottakai se masentaa ja pistää itseluottamuksen pohjalukemiin, kun ei muuta tee kuin hiisaa ja sitten vaan jumittaa tekemättä mitään!
Joskus Tiimarin muovipussissa näin tekstin "Tärkeintä ei ole se mitä teet, vaan mitä tekeminen tekee sinulle" En itse vois paremmin sanoa asiaa
Muutoin pidän itseäni viihdekäyttäjänä, psykedeelejä tulee lähinnä nautiskeltua, joskus pari kolme kertaa kk, usein huomattavasti harvemmin, vaihtelee elämäntilanteen mukaan.
Bileissä tulee sitten nautittua joskus myös stimuja sekä naksuja/mdma:ta. Ja kotona joskus harvoin joitakin hitaita, lähinnä opiaatteja.
Välillä kuitenkin tulee fiilis, että oon ihan hirvee nisti (niinkuin nytkin mietin vkoloppua, kun valvoin melkeen 2 vrk pevekin voimalla ilman mitään "oikeaa syytä"

). Mut toisaalta koen ton tunteen olevan aiheeton, koska mulla ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa ko. päihteen kanssa. Tiedostan hyvin riippuvuus alttiuteni ja siksipä pidänkin käytön satunnaisena etenkin helposti riippuvuutta aiheuttavien aineiden kohdalla (mulla vähän sellanen "kaikki tai ei mitään" asenne yleensäkin asioihin).
Pitää tiedostaa (ja joskus myös oppia) omat heikkoutensa ja rajansa :>
Eli nisteys imo vaikuttaa jokapäiväiseen elämään jollain tavalla kun taas viihdekäyttö ei vaadi jokapäiväistä kelailua siitä, että mistä ne huumeensa saisi, eikä ole maata kaatavaa se että jäikin nyt tänään kuosailu välistä vaikka sitä niin pitkään suunnittelikin. Ja nistahtamisessa usein ne päihteen aiheuttamat haitat menevät niiden positiivisten asioiden yli, mitä sillä voisi saada kohtuukäytössä.
Kavereiden jotka eivät huumeita käytä, asenteet on aika pitkälti juuri sellaisia, että jos polttaa hamppua niin se on sama ku vetäis piriä tai muuta vahvempaa huumetta
Rupes kerran naurattaa aivan huolella, kun frendi joka tietää että polttelen, ei voinut antaa mun ajaa niiden autoa, koska "sähän oot kuitenkin ihan pireis, nii ei voi"
Ja tälle henkilölle oon siis kertonut vain ja ainoastaan pilvestä. Itse en alkoholia pahemmin juo, jos juon niin sitten jonkin muun kuosin päälle tai pari saunakaljaa kotona, mutta tää kaverini vetää aina vkoloput alkoholia, sekoilee kännis kaikennäköstä ja sit tietty lomat vedetään joka päivä ainakin se pari lonkeroa. Mut en oo tuominnut sen alkoholin käyttöä, mut ko. henkilö kokee olevansa mua parempi ihminen, kun ei käytä huumeita ja kutsuu mua nistiks, vaikkei edes tiedä asioista (mm. huumeista) yhtään mitään.
Omasta mielestäni alkoholi on yksi pahimmista päihteistä, itse ainakin menen siitä niin sekaisin, että olen tullut tulokseen etten enää ryyppää. Mutta kun se on laillista, niin tottakai se sitten on hyväksyttävää tuolla örveltää kännin piikkiin, huomannut monesti antaneeni ihmisille anteeksi asioita mitä ei todellakaan annettaisi anteeksi (ainakaan niin helpolla) pelkästään sen takia että ne on ollut humalassa..
On se muuten jännä miten huomaa yhteiskunnan ja valtaväestön ajattelutavan vaikutuksen myös omissa keloissaan ja teoissaan, vaikkei niihin samastuisi tai olisi edes yhtään samaa mieltä
Tulipas pitkä teksti ja sori jos täs nyt on jotain offtopikin poikasta, mut herätti paljon ajatuksia kyseinen ketju

Ja suurimmilta osin kirjotin tän vielä pevekeis

"People who don't think probably don't have brains; rather, they have grey fluff that's blown into their heads by mistake."