Zxcvby wrote:wRRa on tainnu lukea
Havahtumisen? Suosittelen lämpimästi kaikille! Ko. kirja on ollu muutaman vuoden verran jo oma henkilökohtainen raamattuni ja opettanut tajuamaan onnellisuutta.
Siinä kuvaillaan just se "euforinen ilo" (mitä muutama nyt tuntuu sekoittavan onnellisuuteen, vai olenko vain ymmärtänyt väärin?) tunteeksi, joka on heilurin toisessa päässä ja heilurihan väistämättä heilahtaa aina myös toiseen suuntaan, jolloin kolahtaakin päälle suru. Eli ei pitäis hakea sitä huippuonnellisuutta, vaan tyytyä vaan siihen, että onni on nyt. Se tunne, että tyytyy elämäänsä juuri sellaisena kuin se on, haluamatta mitään.
Ton opettelu kannattaa aloittaa pienistä jutuista, nauttia ilman tuoksusta, leijailevista lumihiutaleista, omasta, rähjäisestä sohvasta, etc. Sitten jossain vaiheessa silmät aukeaa kaikelle sille kauneudelle, jota maailma sisältää ja ymmärtää, ettei tarvitse mitään kun elämä on jo niin helvetin hienoa.
Näin pienenä mainospuheena tähän väliin että
havahtumisia saa nyt 2,95e bookplusista! Suosittelen kimppatilausta että tilaa useamman kerralla niin säästää noissa postikuluissa, tää on sellanen kirja jota tekee varmasti mieli jakaa kavereille :-). Itse tilasin kaksi ja erään toisen deMellon kirjan. Nyt mulla on siis 4 omaa havahtumista joista 2 lainassa ja 1 hukassa ja kolmannen vielä lupasin lainata
Havahtuminen ei suinkaan ole ainoa kirja jossa tästä puhutaan, tämähän on yksi perusajatuksista monien uskontojen pohjalla (esim. buddhalaisuudessa). On olemassa myös lukuisia muita hyviä ja jopa havahtumista parempiakin kirjoja (esim. yksi suosikeistani on
Mielen taito, se on ihan suomalaisen kirjoittama joten ei ole mitään käännöksestä johtuvia tulkintajuttujakaan). Siitä huolimatta havahtuminen on ainutlaatuinen hintansa ja tiiviytensä puolesta, eli varmasti paras ekaksi elämäntaito-oppaaksi... tai havahtumiskirjaksi, miksipä tota nyt haluaa kutsua

Suosittelen kaikille. En ole itse täysin samaa mieltä kaikesta deMellon kanssa, tai sanotaanko pikemminkin että ilmaisisin itse joitain asioita hieman eri tavalla kuin hän, mutta arvostan hänen kirjoituksiaan kaikesta huolimatta suuresti.
Tuli vaan tästä "suuresta onnesta" mieleen myös "universaali rakkaus" joka kuulunee samaan sarjaan, ettei ole jopa lähes synonyymi tai sitten nuo kaksi vaan ovat toisissaan kiinni, kuitenkin... Moni rakkaudesta puhuessaan tarkoittaa rakkautta joka kohdistuu esim. yhteen tai muutamaan ihmiseen, mutta on olemasa myös "universaali rakkaus" joka rakastaa kaikkea. Se ei sulje pois mahdollisuutta vaikkapa romanttiseen rakkauteen, mutta on vaan jotain paljon suurempaa. "Jumalallista rakkautta", sitä jota raamatussa kuvaillaan :-) Itse olen sen löytänyt ja siitä kiitollinen <3