Missä menee nistin ja viihdekäyttäjän raja?
-
tRip
- Moderator
Re: Missä menee nistin ja viihdekäyttäjän raja?
Miksei vois puhua vaan ongelmakäyttäjistä, sekä kohtuukäyttäjistä.
Kukin varmaan uskoakseni ymmärtää noiden kahden termin välisen eron.
Mun korvaan ainakin kalskahtaa sana viihdekäyttäjä.. Kierrän kaukaa.
En tiedä, heräsi vain ajatus, kun tätä nyt niin pirun tärkeästi pyritään määrittelemään.
Mun korvaan ainakin kalskahtaa sana viihdekäyttäjä.. Kierrän kaukaa.
En tiedä, heräsi vain ajatus, kun tätä nyt niin pirun tärkeästi pyritään määrittelemään.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
Kottonmouth
no tavallaan kyllä. Mutta jos joku käyttää huumeita esim, nappaa esson silloin kun sattuu yökerhoon menemään, mutta muuten ei koskekaan niihin, niin kyllä siinä tapauksessa "viihdekäyttäjä" on se oikea nimitys. Mutta jos käyttää huumeita esim kotona yksikseen, mutta ne eivät ole ongelma niin silloin taas "kohtuukäyttäjä" on se oikea termi.
-
ferox
- OD
Sitä ei vaan koskaan huomaa kun itse luisuu tuon rajavyöhykkeen ohitse ennenkuin on jo umpikorvessa toisella puolella.tribh wrote:Miksei vois puhua vaan ongelmakäyttäjistä, sekä kohtuukäyttäjistä.
“ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ” — frapa
-
tRip
- Moderator
Älä koskaan sano ei koskaan.ferox wrote:Sitä ei vaan koskaan huomaa kun itse luisuu tuon rajavyöhykkeen ohitse ennenkuin on jo umpikorvessa toisella puolella.tribh wrote:Miksei vois puhua vaan ongelmakäyttäjistä, sekä kohtuukäyttäjistä.
Mutjoo.. siis näitä lajitteluperusteitahan löytyy.
Toiselle nisti on sympaattinen reppana, ku taas toiselle se voi tarkottaa narkkarii joka spiguttaa kaulavaltimoon eetterii.
Sit taas toiselle voi olla viihdettä se et on vitun kuoseissa, tajuamatta mistään enää mitään, ku taas toiselle viihdettä on se et on hyvissä.
Tai viihdettä voi myös olla vaan kattoa ja ihmetellä sekopäisen kuosisia ihmisiä.
tyylinsä kullakin.. ja must jokainen saa tunkee ittesä vaikka roskapönttöön jos siltä tuntuu.
Must tuntuu niin turhalta asettaa mitään rajoi.. vaik kyl mullakin ne rajat on. tarkat on.
Silti koen et päihdemaailma on kaikessa överiydessään rajaton.
Toiset hukkuu suohon, toiset elää pintaliitoGLITTERI-elämää. Kumpaistakaan kadehdi en.
Parhait lokeroit on ne luukut mist saa kamaa.
Keep it unreal.
-
sEnsIsAmuRAi
- Psykonautti
Jos määrittelemäl aletaa määrittelemää... menee syvällisiks mietteiks siin vaiheessa, ainaki omalt osalt.
Mä vetäisin nistin rajan siihen, et vedät vahvaa kamaa päivittäin, sun elämänrytmi perustuu siihen et hommaat rahaa et saat kamaa. Tai sitten niitä ketä on jokakertakun näkee niin sekasin, ettei ne selvetessään ees tajua mitä on tehny, jutellu sun muuta.
Viihdekäyttäjänä pidän taas semmosta ketä ei oo koukussa, mut tekee sitä satunnaisest, koska se antaa niille sitä hyvää oloa. HUOM "satunnaisesti" määrittelyllä tarkotan että max 3-4krt viikossa.
tämmöset syvällisemmän mietteen tulokset...
SS
Mä vetäisin nistin rajan siihen, et vedät vahvaa kamaa päivittäin, sun elämänrytmi perustuu siihen et hommaat rahaa et saat kamaa. Tai sitten niitä ketä on jokakertakun näkee niin sekasin, ettei ne selvetessään ees tajua mitä on tehny, jutellu sun muuta.
Viihdekäyttäjänä pidän taas semmosta ketä ei oo koukussa, mut tekee sitä satunnaisest, koska se antaa niille sitä hyvää oloa. HUOM "satunnaisesti" määrittelyllä tarkotan että max 3-4krt viikossa.
tämmöset syvällisemmän mietteen tulokset...
SS
We are pioneers in an age where everything it not yet known.
-
tRip
- Moderator
Satunnaiskäyttö <> Päivittäiskäyttö..
..?
..?
Keep it unreal.
-
sEnsIsAmuRAi
- Psykonautti
Kuten aikasemmin jo mainitsin "HUOM satunnaiskäytöllä tarkoitan max 3-4krt viikossa"
-
Huiko
- LD50
Eräs ammattilainen merkkas satunaiskäytön cannabiksesta mun tietoihin ku kerroin että olin parisen kuukautta sitten polttanu blossit ja sitä ennen kesällä. Kun kysytään mielipiteitä, pitää muistaa että niitä riittää jokaiselle vähintään yx. Tuskin tästä saadaan ikinä selkeää yhteistä tulkintaa, veikkaan ma.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
sEnsIsAmuRAi
- Psykonautti
Totta tuokin, unohdin mainita huomiossani, että tarkoitan satunnaiskäytöllä maksimissaan tuota 3-4kertaa viikkoon
-
SAWANISTI
- Apteekki
Nisti varastaa muitten lääkkeet/tarpeet asianomistajan huomaamatta (oli kyse vaikka pyyhekumista tai terottimesta), ja viihdekäyttäjä jaksaa odottaa vaikka viikonloppua ja lokittaa bissee baarissa ja pihistää veikkauspisteestä kynän täyttäessään kenoo.
...bensaahan ne pojat tuli hakemaan...
-
Aesma
- OD
Nisti vois juosta hyymeiden peräs niiku muuta ei olis olemassakaan,
eikö se näin usein mene kiteytettynä?
Narkomaani ja nisti ovat mielestäni kaksi täysin eri asiaa vaikka usein liittyvät toisiinsa.
Itse teen erotuksen nautinnon perusteella, ei ole oikeastaan juuri mitään merkitystä kuinka fyysisesti riippuvainen aineeseen on tai kuinka suuria määriä ainetta käytetään, vaan se kuinka paljon nauttii käytöstä, elämisestä ja siihen sisältyvistä kokemuksista.
Mikäli henkilö ei ole tyytyväinen hänen elämäntilanteeseen eikä ole myöskään kykeneväinen liikkumaan eteenpäin elämässään eli häneltä puuttuu itsekontrolli aineen suhteen voisin kutsua häntä nistiksi.
Nisti ei ole mielestäni kauhean osuva sana kun mielestäni useimmat huumeidenkäyttäjät ovat poppamiehiä, taikureita, rosvoja tai vallankumoojia.
Arkielämässä nisti on semmonen henkilö joka ei muista aiemman ystävyyden merkitystä, juoksee huumeiden perässä kuin muuta ei olisikaan,
sisältä löytyy joukku ristiriitoja etenkin päihteiden suhteen, kusettaa ihmisiä joko niin että itse ja muut tiedostavat sen tai niin ettei itse huomaa sitä tai ei anna muiden huomata sitä.
Esimerkki budinististä: Tarjoaa savut kaverille ja sitten seuraavana päivänä onkin jo pummimassa kaverilta savuja takaisin ja vetoaa eiliseen "Mut etsä muista mä tarjosin sulle eilen savut?" ja henkilö saattaa vielä kuvitella olevansa epäitsekäs kun on "tarjonnut" savut.
Jos toinen kaveri on myös ns. budinisti saattaa hän alkaa selitellä "Mut ei siit ees saanu mitään irti, kyl mä tarjoon sit ku mul on vähä enemmän." eikä hänkään ymmärrä juuri ystävyyden päälle...
Nistit eivät usein ole siis kovin suorasanaisia ja toimivat usein epätietoisesti.
eikö se näin usein mene kiteytettynä?
Narkomaani ja nisti ovat mielestäni kaksi täysin eri asiaa vaikka usein liittyvät toisiinsa.
Itse teen erotuksen nautinnon perusteella, ei ole oikeastaan juuri mitään merkitystä kuinka fyysisesti riippuvainen aineeseen on tai kuinka suuria määriä ainetta käytetään, vaan se kuinka paljon nauttii käytöstä, elämisestä ja siihen sisältyvistä kokemuksista.
Mikäli henkilö ei ole tyytyväinen hänen elämäntilanteeseen eikä ole myöskään kykeneväinen liikkumaan eteenpäin elämässään eli häneltä puuttuu itsekontrolli aineen suhteen voisin kutsua häntä nistiksi.
Nisti ei ole mielestäni kauhean osuva sana kun mielestäni useimmat huumeidenkäyttäjät ovat poppamiehiä, taikureita, rosvoja tai vallankumoojia.
Arkielämässä nisti on semmonen henkilö joka ei muista aiemman ystävyyden merkitystä, juoksee huumeiden perässä kuin muuta ei olisikaan,
sisältä löytyy joukku ristiriitoja etenkin päihteiden suhteen, kusettaa ihmisiä joko niin että itse ja muut tiedostavat sen tai niin ettei itse huomaa sitä tai ei anna muiden huomata sitä.
Esimerkki budinististä: Tarjoaa savut kaverille ja sitten seuraavana päivänä onkin jo pummimassa kaverilta savuja takaisin ja vetoaa eiliseen "Mut etsä muista mä tarjosin sulle eilen savut?" ja henkilö saattaa vielä kuvitella olevansa epäitsekäs kun on "tarjonnut" savut.
Jos toinen kaveri on myös ns. budinisti saattaa hän alkaa selitellä "Mut ei siit ees saanu mitään irti, kyl mä tarjoon sit ku mul on vähä enemmän." eikä hänkään ymmärrä juuri ystävyyden päälle...
Nistit eivät usein ole siis kovin suorasanaisia ja toimivat usein epätietoisesti.
-
tRip
- Moderator
Asiaa Aesma!
Tuntuu et toit sellasen näkökulman keskusteluun, joka ainakin muhun kolahti.
Meinaan, et toi kait on aikalähellä sitä ajattelutapaa miten itsekin asiaa tarkastelen.
Ihan mielenkiintoista.. Vaik edelleenkin kategorisointi ja yleistäminen on tyhmää.. varsinkin yleistäminen.
Vaikka tiedän että ihmismieli vaan on sellanen, et sillä on tarve yleistää helposti.
Ja tosiaankaan, mitään oikeaa tai väärää vastausta tähän tuskin ikinä saadaan. Ikuista spekulaatiota.
Mut ainakin omallakohdallani voin todeta, et paras anti tällä topicilla on just ollut seurata muiden ihmisten näkemyksiä, ylipäätään mitä esimerkiksi sana NISTI ihmisissä herättää.
Koska ainakin omasta mielestäni nistillä ja narkomaanilla on vissi ero.
Virallisestihan narkomaniaksi (narkomaani?) luokitellaan huumaavia aineita ja -lääkkeitä väärinkäyttävä henkilö.
t j s p.. pitänee vielä tarkistaa, etten puhu ihan hötöö.
ainiin.. itseironisesti pidän itseäni nistinä.
Kaikilla mittapuilla- ja asteikoilla.
(jonka varmasti olen tuonut monesti aijemminkin esiin)
Tuntuu et toit sellasen näkökulman keskusteluun, joka ainakin muhun kolahti.
Meinaan, et toi kait on aikalähellä sitä ajattelutapaa miten itsekin asiaa tarkastelen.
Ihan mielenkiintoista.. Vaik edelleenkin kategorisointi ja yleistäminen on tyhmää.. varsinkin yleistäminen.
Vaikka tiedän että ihmismieli vaan on sellanen, et sillä on tarve yleistää helposti.
Ja tosiaankaan, mitään oikeaa tai väärää vastausta tähän tuskin ikinä saadaan. Ikuista spekulaatiota.
Mut ainakin omallakohdallani voin todeta, et paras anti tällä topicilla on just ollut seurata muiden ihmisten näkemyksiä, ylipäätään mitä esimerkiksi sana NISTI ihmisissä herättää.
Koska ainakin omasta mielestäni nistillä ja narkomaanilla on vissi ero.
Virallisestihan narkomaniaksi (narkomaani?) luokitellaan huumaavia aineita ja -lääkkeitä väärinkäyttävä henkilö.
t j s p.. pitänee vielä tarkistaa, etten puhu ihan hötöö.
ainiin.. itseironisesti pidän itseäni nistinä.
Kaikilla mittapuilla- ja asteikoilla.
(jonka varmasti olen tuonut monesti aijemminkin esiin)
Keep it unreal.
-
Hitler
- Apteekki
Mulle ne on lääkekäyttäjiä melkein kaikki, leffojen hulluista kräkkineekereistä kotoisiin spurguihin ja lääketokkuraisiin mummoihin. Omaa hyvinvointia siinä aina edistetään tai yritetään selviytyä jostain tilanteesta, mentiin siinä sitten kuinka kovaa perse edellä puuhun. Meet bileisiin ja vedät boolia kun et muuten pystyis rentoutuun siä ihmisten keskellä, nappaat pari niittiä klubilla et pääset semmoseen olotilaan että pystyt tanssiin vapautuneesti ku ei muuten kehtais mut on kuitenki joku alkukantanen laumaeläinvaisto joka huutaa sosialisoimaan, oleen mukana jne. Noi jutut auttaa sietään sitä tilannetta. Moni "viihdekäyttäjä" kiskoo päihteitä että vapautuis estoista, ilman sitä lääkitystä me ei siihen pystytä. Bentsoja rouskitaan sitte arkisin tai kitataan bissee saunassa että kestäis itteensä tai perhettä. Ja nimenomaan itteensä perheenjäsenenä. Sit moni ei kestä enää yhtään mitään niin lääkkeeks käy vaikka lasoli ja liuottimet.
Koko "hauskanpito"-konsepti on tosi tosi perseestärevitty.
Koko "hauskanpito"-konsepti on tosi tosi perseestärevitty.
pirun hyvä nuolla kuorena
-
Televisio
- Psykonautti
Kohtuukäytössä muistetaan syödä, nukkua, juoda ja huolehtia itsestään ja läheisistään.
Ollaan rehellisiä käytön suhteen niille, joiden kanssa voi puhua avoimesti, ei piilotella sitä
juttua, joka ei ole ongelma.
Varmaankin jonkinlainen "hyvä syy" käytölle, joka myös rytmittää käyttöä luontevasti.
Ajattelen tässä sellaista keloja kuin arkipäiväistynyt käyttö ja riippuvuus.
Pienennetään annosta ja ollaan tyytyväisiä vähempäänkin, jos sivuvaikutukset alkavat
olla huomattavia.
Jos tuntuu että ei ole yleensä hyviä syitä olla selvinpäin, saattaa olla mennyt yli.
Ei tule nyt kauheasti mieleen muuta kuin että tolet laskee.
Ollaan rehellisiä käytön suhteen niille, joiden kanssa voi puhua avoimesti, ei piilotella sitä
Varmaankin jonkinlainen "hyvä syy" käytölle, joka myös rytmittää käyttöä luontevasti.
Pienennetään annosta ja ollaan tyytyväisiä vähempäänkin, jos sivuvaikutukset alkavat
olla huomattavia.
Jos tuntuu että ei ole yleensä hyviä syitä olla selvinpäin, saattaa olla mennyt yli.
-
King Ink
- LD50
Niin, jos olettaa et ihmisillä kaikilla on joku huonosti.MadVesto wrote:Koko "hauskanpito"-konsepti on tosi tosi perseestärevitty.
-
tRip
- Moderator
Aesma wrote:ei ole oikeastaan juuri mitään merkitystä kuinka fyysisesti riippuvainen aineeseen on tai kuinka suuria määriä ainetta käytetään, vaan se kuinka paljon nauttii käytöstä, elämisestä ja siihen sisältyvistä kokemuksista.
Frendi joskus tokasTelevisio wrote:Kohtuukäytössä muistetaan syödä, nukkua, juoda ja huolehtia itsestään ja läheisistään.
olla huomattavia.
"Älä oo niin nisti !"
nii-i
Kun miettii asiaa tarkemmin, niin käytön voi asettaa ongelmaksi lähipiiri, tuttavapiiri, läheiset, perhe.... ..
tai sit siitä voi tehdä ongelman Itselleen. Kuitenkaan sen olematta ongelma.
tai todellisuudessa se voi olla ongelma, kenenkään sitä huomaamatta.
Ja itsehän sitä on paras itteään kusettamaan.
Toki itselleni päihteet ovat pääsiassa miellyttäviä, viihdyttäviä, rankkoja, ristiriitaisia.. hUUmeita.
Lääkkeen ja huumeen ero (drugs) on vaan niin pirun häilyvä.. Varsinkin jos saa lääkkeitä, joka käytännössä on huumausaine.
Mut koko ihminen on syvä ristiriita. Sitä en usko että ihmismieli saa selvitettyä elinkaarenaan.
Keep it unreal.
-
SadPanda
- LD50
ei enään mitäään hajuakaa 
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
Tora
- Psykonautti
Niin kertokaapas se. Itseäni pidän nistinä. Iv:nä piriä menee niin paljon kun sitä on saatavilla/rahat antaa periks ja en myöskään osaa poltolle (tai oikeastaan millekkään muullekkaan) sanoa ei jos joku tarjoaa. Yleensähän ihmisillä on nististä käsitys että ne on likaisia yhteiskunnan hylkiöitä jotka tekevät mitä tahansa seuraavan doussin eteen. No itsekkin olen perso kaikelle, mutta en usko että ulkona liikkuessani mut leimataan automaattisesti nistiksi ulkonäköni takia. Siitä pidän huolta ja kotinikaan ei ole mikään tyhjä loukko missä on 4 reikiä täynnä olevaa seinää ja joku patja missä nukkua. Tavaraakin on joskus tullut myytyä doupin takia, mutta tallessa on kuitenkin vielä telkkarit, tietokoneet ymym elektroniikka mistä vois saada rahaa. En nyt sanois että mua ainakaan kotini ja ulkomuotoni takia nistiksi helposti leimattaisiin. Taukojakin olen pitänyt, joskus pitempiä ja joskus sitten on taas mopo karannut käsistä. Nyt tuntuu että on vähän fifty-sixty. Douppii tekis mieli, mut enpä ole vaan jaksanut sitä alkaa säätämään. vklp pirskeisiin oon pikemminkin valmistautunut ja saa nähdä et saanko ees mitään aikaseks hommattua. Mieli tekee ihan kokoajan, mut ei ole sitä pakottavaa tarvetta lähteä hommaamaan rahaa tai douppia keinolla millä hyvänsä. Tässä nyt ajatuksia puolessavälissä viikkoa kun on raju vklp takana ja selvänä oltu sitten viikolla (okei hatsia mennyt mutta nekin loppu eilen). En käy töissä tai opiskele. Eli olen ns.sossupummi niin kauan ennen kuin jaksan taas ottaa itteeni niskasta kiinni. Tuntuu että voin olla ilman aina kun sitä itse haluan ja jos pirskeissä tulee jotain nautittua, niin ei sen tarvitse jatkua sen jälkeen. Osaan myös lopettaakkin. Plääh en todellakaan itsekkään taida tietää missä se raja menee. Kertokaa te viisaammat 
-Liukkaalle jäälle, PSYKOOSI päälle-
-
ferox
- OD
Olet nisti.Tora wrote:Niin kertokaapas se. Itseäni pidän nistinä. [...] Kertokaa te viisaammat
-
Tora
- Psykonautti
Näin oletinkin muiden ajattelevanferox wrote:Olet nisti.Tora wrote:Niin kertokaapas se. Itseäni pidän nistinä. [...] Kertokaa te viisaammat
-Liukkaalle jäälle, PSYKOOSI päälle-
-
mistery
- Karvakuono
Kun huumeella on kontrolli ihmisestä.
-
SadPanda
- LD50
Mistä sen sitte tietää. Onkohan peevelillä musta kontrolli...mistery wrote:Kun huumeella on kontrolli ihmisestä.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
Mandown
- Lepakko
ONSadPanda wrote:Mistä sen sitte tietää. Onkohan peevelillä musta kontrolli...mistery wrote:Kun huumeella on kontrolli ihmisestä.
"Oisko tota lisäannost"
"- Notkutat kokoajan.."
"Joo se on toi seroquel.."
"- Notkutat kokoajan.."
"Joo se on toi seroquel.."
-
fox
- Psykonautti
ite oon alkanu täs miettii, et viimeviikkoina on kyllä menny niin lujaa et pitäskö tässä alkaa itteesä jo nistiks kutsuu. 
-
C0H0
Vältän käyttämästä sanaa nisti, koska se laittaa kaikki laittomien päihteiden ongelmakäyttäjät samaan kastiin. Jos joku käyttää päihteitä päivittäin, ei pysty olemaan ilman ja kokee päihteiden olevan ongelma itselleen, niin hän on mielestäni päihdeongelmainen. Sitten on taas kohtuullisia päihteiden käyttäjiä, eli ne jotka pystyvät olemaan ilman päihteitä silloin kun haluavat, eivätkä koe niiden olevan ongelmaksi itselleen. Viihdekäyttö jo itsessään on mielestäni outo käsite, eikös se päihdeongelmainen myös käytä päihteitä yleensä viihteeseen?
Eikä sillä ole väliä onko kyse alkoholista, amfetamiinista, buprenorfiinista, bentsoista tai kannabiksesta. Näiden substanssien käytöstä löytyy niin kohtuullista kuin myös ongelmallista käyttöä.
Sitten voidaan miettiä esim. viikonlopun kännääjiä. Tunnen useita henkilöitä joilla ei ole useaan vuoteen ollut ythään selvää viikonloppua. Heillä on vaikeuksia pysyä selvänä viikonloppuisin, pakko nollata tilanne. Tunnen myös samanlaisia amfetamiinin käyttäjiä, eli käyttö sijoittuu vain viikonlopuille. Kaikki käyvät töissä, eikä ongelmia ole aiheutunut kuin ehkä viikonlopun aikana. Ovatko he ongelmakäyttäjiä vai kohtuukäyttäjiä? Kohtuukäyttöä ei mielestäni ole, sillä on synytynyt tietynlainen rutiini päihtyä joka viikonloppu. Mutta en näkisi heidän olevan myöskään ongelmakäyttäjiä, sillä päihteiden käyttö ei sinänsä ole aiheuttanut ongelmia arkielämään, eli esim. työssäkäyntiin. Toki ihmisuhteet voivat kärsiä kun saaattaa öristä tai skitsoilla älyttömyyksiä viikonloppuisin, mutta mutta, tekeekö se henkilöstä sitten ongelmakäyttäjän?
Eikä sillä ole väliä onko kyse alkoholista, amfetamiinista, buprenorfiinista, bentsoista tai kannabiksesta. Näiden substanssien käytöstä löytyy niin kohtuullista kuin myös ongelmallista käyttöä.
Sitten voidaan miettiä esim. viikonlopun kännääjiä. Tunnen useita henkilöitä joilla ei ole useaan vuoteen ollut ythään selvää viikonloppua. Heillä on vaikeuksia pysyä selvänä viikonloppuisin, pakko nollata tilanne. Tunnen myös samanlaisia amfetamiinin käyttäjiä, eli käyttö sijoittuu vain viikonlopuille. Kaikki käyvät töissä, eikä ongelmia ole aiheutunut kuin ehkä viikonlopun aikana. Ovatko he ongelmakäyttäjiä vai kohtuukäyttäjiä? Kohtuukäyttöä ei mielestäni ole, sillä on synytynyt tietynlainen rutiini päihtyä joka viikonloppu. Mutta en näkisi heidän olevan myöskään ongelmakäyttäjiä, sillä päihteiden käyttö ei sinänsä ole aiheuttanut ongelmia arkielämään, eli esim. työssäkäyntiin. Toki ihmisuhteet voivat kärsiä kun saaattaa öristä tai skitsoilla älyttömyyksiä viikonloppuisin, mutta mutta, tekeekö se henkilöstä sitten ongelmakäyttäjän?
-
tRip
- Moderator
Oletusarvoisena kelaan jokaisen ihmisen ihmisenä enkä statuksena.Tora wrote:Näin oletinkin muiden ajattelevan :)ferox wrote:Olet nisti.Tora wrote:Niin kertokaapas se. Itseäni pidän nistinä. [...] Kertokaa te viisaammat :)
Moraalisena otuksena en kuitenkaan voi jättää asiaa pelkästään feroxin mielipiteen varaan.
Mun mielestä jo ihan lähtökohtasesti, jos kelaa olevansa nisti, on nisti.
..tai vaihtoehtoisesti; jos kelaa olevansa nisti, on siitä vielä kaukana.
Jos taas pohtii nistisyyttä.. onko sitä..
Nykyisin kelaan nisteinä vain moraalisesti rappeutuneita päihteiden ongelmakäyttäjiä.
Keep it unreal.
-
anaganja
- Psykonautti
Jostain luin joskus: vedätkö kamaa vai vetääkö kama sua?
Mielestäni toimiva, ainaki omal kohal kyl huomaa jos alkaa menee överiks mutta silti se vaan yleensä menee.
Mielestäni toimiva, ainaki omal kohal kyl huomaa jos alkaa menee överiks mutta silti se vaan yleensä menee.
-
C0H0
Mielestäni varsinainen "nisti" on vasta silloin kun on tippunut yhteiskunnan ulkopuolelle, koko elämä pyörii huumeiden ympärillä ja sen käytön rahoittamiseen duunailee rikoksia (mikä johtuu tosin huonosta päihdepolitiikasta).
-
ferox
- OD
Mietin hetken sanoisinko tähän jotakin, mutta toisaalta, en minä uskoakseni ole antanut kellekään syytä odottaa minulta tähän jonkinlaista huomiota..tribh wrote:Moraalisena otuksena en kuitenkaan voi jättää asiaa pelkästään feroxin mielipiteen varaan.
Minä sentään vastasin kysymykseen.
-
Hitler
- Apteekki
Vertaa:
"Morjesta mitäs sää, millanen päivä on ollu?"
ja
"Mikä kuosi, mitä kaikkee on menny tänää?"
"Morjesta mitäs sää, millanen päivä on ollu?"
ja
"Mikä kuosi, mitä kaikkee on menny tänää?"
pirun hyvä nuolla kuorena