Facebook ,egojen pintaliito temmellyskenttä?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Jimbo
Karvakuono

Facebook ,egojen pintaliito temmellyskenttä?

Post by Jimbo »

Niin käytätkö,oletko koukussa,mitä mieltä yleensä?
Itseäni ruvennut ihan rehellisesti vituttamaan päivä päivältä enemmän,paska käyttöliittymä,hyväksynyt liikaa
kaikenmaailman puolituttuja,ei kiinnosta olla/avautua oikeen mistään enää.

Alunperin liityin tarkoituksena träkätä pari ulkomaankaveria,jotka onnistuinkin löytää ja sen on ainoa syy ku jaksanu olla vielä
kirjautuneena koko sivuille.
Nykyään ei ole jaksanu statuksii päivitellä (jos nyt muutenkaan ikinä olen) ja muutenkin oon se tylsä musalinkkien jakelija,ei vaan ollu halua avautua julkisesti siellä.
Päivittäin tulee kyllä käytyä tsekkaamassa nopeasti mahd.viestit jne.mut siihen jää.
Kait se vain on vääränlainen foorumi meikäläiselle.
No joo jotain hyvääkin, parit leidit treffannut feisbuukin kautta :up:

Mielipiteitä,ajatuksia yleensä.

Ediittiä hiukan,toivottavasti ei tullu liian galluppiluontoinen voi siirtää oikeelle alueelle,ko en huomannu nyyppä ku oon :oops:
I’m a paranoid schizoid product of the twentieth century.
niiskuneiti
Psykonautti

Re: Facebook ,egojen pintaliito temmellyskenttä?

Post by niiskuneiti »

Liikaa kaikkia paskaviritelmiä ja kaikenmaailma härpäkettä, mutta kätevä tavottaa tuttuja & sukulaisia. Viharakkaussuhde naamakirjaan
"Elämä on sitä että opettelee ymmärtämään, millainen olen, ja erottamaan sen, millaisia muut on, sekä ymmärtämään ettei muut koskaan tuu ymmärtämään mua. ja sitä pitää ymmärtää loputtomiin"
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Käytän juu. Must se on ihan hyvä sivusto, yhteydenpitoon.
naponen
OD

Post by naponen »

Mullaki on viharakkaussuhde naamakirjaan.

Onhan se pirun kätevä tapa jakaa linkkejä ja itseään kiinnostavia julkaisuja sekä pitää yhteyttä kavereihin. Mut sit tuntuu että kaiken pitää pyörii naamakirjas ja jotenki se on raivannu tiensä joka mainokseen ja kaikkeen.

Ja mihin hävisi joulukortit, synttäritekstarit tai soittelu yleensä? No sehän loppu ku jengi on sitä mieltä että on helpompi vaa kirjottaa seinälle onnittelut. se on musta tyhmää.

Kyllähän tuota tulee statusta usein päiviteltyä, mutta olen ajatellut muokata tilini niin että sieltä mut löytää ja viestillä tavoittaa mutta siihen se sit jää.

...Sitä ihmettelen miten "rehellisesti" jengi kirjottelee päivityksiä. Siis silleen, en tiedä onks se nyt mun mielestä paras paikka puida parisuhdeongelmia tai haukkua työnantajia tms.. :D Ja joka asiasta täytyy kertoa.

JA MÄ VIHAAN NIITÄ laita tämä seinällesi jos- paskoja! Ainut hyvä on että "Jos vihaat vitusti laita tämä seinällesi-tilapäivityksiä, laita tämä seinällesi." :mrgreen:
CaptainZ

Post by CaptainZ »

Erittäin hyvä keksintö. Mua kiinnostaa mitä etäisillekin tutuille kuuluu, siis niillekin joihin en koskaan pidä yhteyttä. Ilman Facebookia en ikinä saisi tietää mitä ne puuhaavat, missä asuvat, kellä on perhettä, miltä ne nykyään näyttävät ja ketä yllättäviä yhteisiä tuttuja meillä on.

Joidenkin kuulumiset tietysti lakkaavat kiinnostamasta siinä vaiheessa, kun mun news feed täyttyy niiden takia siitä, että joku lähetti jollekin virtuaalihalauksen tai teki uuden siirron jossain nettipelissä. Sekään ei ole pidemmän päälle kiinnostavaa, jos ei ole muuta sanottavaa kuin "jep jep", "..." tai "joo.." ja silti pitää kertoa se statuksessaan. Onneksi aivokuolleiden päivitykset voi piilottaa tai pahimmassa tapauksessa poistaa ne kaverilistoilta.

Facebookissa on ainakin mulle myös hyödyllistä tietoa esim. työtilaisuuksista, uutisista jotka muuten jäisivät huomaamatta, tai siitä että joku lahjoittaa ilmaisen konserttilipun kun ei itse pääsekään lähtemään.

Viime aikoina mielenkiintoni on vähän vähentynyt. Käytän FB:ta edelleen päivittäin, mutta en enää kovin monta kertaa tunnissa. Hyvä homma, koska aiemmin FB vei ihan liikaa aikaani ja keskittymistäni tärkeämmiltä asioilta.
Usoda
LD50

Post by Usoda »

Käytin joskus mutta koin turhaksi sekä tietoturvan kannalta epäilyttäväksi (oikean nimen käyttö, sosiaalisten verkkojen paljastaminen ulkopuolisille..) joten päädyin n. vuosi sitten poistamaan tilini. Tuo prosessi muuten on oikeasti hyvin vaikeaksi tehty, poistosivu jolle facebook itse ohjaa sitä etsiessään ei oikeastaan tiliä poista vaan vain jäädyttää sen jolloin tiedot silti jäävät sinne roikkumaan. Pysyvää poistoa halutessaan saikin jo hiukan vaivautumaan...

Nykyisin pidättäydyn messengerissä ja irkissä. Tosin twitteriä kyllä käytän randomlinkkien ja sälän jakamiseen jos tuota nyt sosiaaliseksi verkostoksi voisi laskea edes.
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
zerk

Post by zerk »

niiskuneiti wrote:Liikaa kaikkia paskaviritelmiä ja kaikenmaailma härpäkettä, mutta kätevä tavottaa tuttuja & sukulaisia. Viharakkaussuhde naamakirjaan
Samoilla linjoilla.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Facebook toimii todella hyvin bändien uusimpien päivitysten seuraamiseen (uusi levy vaikka tulossa). Mutta siihen se sitten jääkin.

Jeesus noita joidenkin statuksia. "kävin tuossa just paskalla" . "ompas krapula". Ketä vittu kiinnostaa?
Facebook on kunnon narsistien temmellyskenttä.
HiisaajaHiisi
Lepakko

Post by HiisaajaHiisi »

Koskaan en ole ollut jäsenenä, enkä tule olemaan. Ei vaan kiinnosta mitä joku söi viis minuuttia sitten tai minkä värinen paska tuli :doh:
Hiljempaa hyvät ihmiset... hiljempaa! :)
Tanz

Post by Tanz »

HiisaajaHiisi wrote:Koskaan en ole ollut jäsenenä, enkä tule olemaan. Ei vaan kiinnosta mitä joku söi viis minuuttia sitten tai minkä värinen paska tuli :doh:
Word.

Hyvin kuumottava yhteisö kaikenkaikiaan. Minä tyydyn soittamaan ja näkemään ystäviä in real life. Se on mun mielestä ihan jees.
Voima
Lepakko

Post by Voima »

Tanz wrote:
HiisaajaHiisi wrote:Koskaan en ole ollut jäsenenä, enkä tule olemaan. Ei vaan kiinnosta mitä joku söi viis minuuttia sitten tai minkä värinen paska tuli :doh:
Word.

Hyvin kuumottava yhteisö kaikenkaikiaan. Minä tyydyn soittamaan ja näkemään ystäviä in real life. Se on mun mielestä ihan jees.
Samaa mieltä. Joskus löyty profiili tuolt mut sit tajusin sen tarpeettomuuden omalt osalt ja poistin sen. Eipä oo kaduttanu.

On enemmä oikeit kavereit eikä sellasii moikkaustuttuja..
Astun ulos asunnosta, kastan jalat kuraloskaan, taas uusi päivä mikä ei tuu takas koskaan.
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Väärällä nimellä mut tunnistettavissa, provokaatio pohjalta. Ihan kiinnostava ilmiö.
pirun hyvä nuolla kuorena
sEnsIsAmuRAi
Psykonautti

Post by sEnsIsAmuRAi »

Ite käytän kyseistä nettiyhteisöä, ja ainoa syy minkätakia en poista profiilia sieltä on se, että saan kaikki kaverit sieltä todella helposti kiinni(noin 700 kaveria lärvikirjassa), niin helpompi niihin on sitäkautta ottaa yhteys. Muuten kyl poistaisin tunnukseni...

SS
We are pioneers in an age where everything it not yet known.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Usoda wrote: Pysyvää poistoa halutessaan saikin jo hiukan vaivautumaan...
.
Miten tää onnistuu? Mullakin taitaa olla vaan deaktivoituna toi tili. Haluun pois kokonaan säätänäh.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Jimbo
Karvakuono

Post by Jimbo »

http://www.nettiet.fi/kysy/internet/art ... ista-.html

Tuon linkin takaa ohjetta lopullisesta irtisanoutumisesta.
I’m a paranoid schizoid product of the twentieth century.
Olio
Kameleontti

Post by Olio »

Hyvä sivu on yhteydenpitoon.
Uke
LD50

Post by Uke »

Olio wrote:Hyvä sivu on yhteydenpitoon.
Amen. Facebookissa on enempi hyvää ku huonoa, jotenka sen takia siellä pysyttelen. Siellä kun näyttää 90% kavereista hengaavan jossain välissä päivää niin onpahan helppo saaha kontaktia.
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
maakari
Karvakuono

Post by maakari »

Perseestähän se on mutta tulee sentään kutsuja tapahtumiin niin voi katsella ketä kavereita ja puolituttuja sitä voisi mahdollisesti nähdä baareissa.
foghat
Psykonautti

Post by foghat »

Yhteyden pitoon kätevä ja erittäin tarpeellinen, ainakin nyt kun ei oo toimivaa puhelinta. :) Nyt alkanu vituttaa ku seinä on lähes täynnä jotain kavereiden kyselyvastauksia. Saiskohan nuo jotenki piiloon?
Vape
Lepakko

Post by Vape »

Ei oo tämmösen hissukan mesta oikeen :D

Kyllä sitä aina välillä jaksaa käydä lurkkaamassa etusivua ja kyseltyä viikonloppusuunnitelmia, mutta thats it oikeastaan
tweek
Psykonautti

Post by tweek »

VITTU WÖÖRD.

Joo siis en oo kuulunu enkä liity.
You never get to heaven if you're scared of getting high.
Jenkem

Post by Jenkem »

Facebookista on tulossa vaihtoehtotodellisuus.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Ihan kätevää kun voi olla yhteydessä ulkomaalaisiin/kauempana asuviin tuttiuhin tai tutustua vaikka bileissä tavattuihin tyyppeihin paremmin... tai sopia tapaamisia kavereiden kans jne. Kyl toi feissari ihan jees musta on.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
ferox
OD

Post by ferox »

CaptainZ wrote:Mua kiinnostaa mitä etäisillekin tutuille kuuluu, siis niillekin joihin en koskaan pidä yhteyttä. Ilman Facebookia en ikinä saisi tietää mitä ne puuhaavat, missä asuvat, kellä on perhettä, miltä ne nykyään näyttävät ja ketä yllättäviä yhteisiä tuttuja meillä on.
Miksi et pidä yhteyttä ihmisiin, joista olet kiinnostunut?? Oletko kyylä, stalkkeri vai juorukello?

Harmi, että niin moni pitää Facebookia yhteydenpitovälineenä, kun Facebook tosiasiassa on julkaisutyökalu. Yhteydenpito ystäviin ja sukulaisiin oli mahdollista niin netissä kuin muuallakin myös aikoina ennen Facebookia, ja se onnistuu normaalisti ihan omilla ehdoilla, julkisesti tai yksityisesti, kahden kesken tai ryhmissä. Miten esim. IRC, pikaviestimet, sähköposti tai VoIP eivät ole yhteydenpitoon ylivoimaisia?

Allekirjoittanut ei ikinä tule rekisteröitymään Facebookiin, koska pitää luonnonvastaisena ajatusta oikeiden henkilötietojensa, sosiaalisen verkostonsa ja koko yksityiselämänsä julkaisemisesta Internetissä kenen tahansa nähtäväksi.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
Skeeblew
Psykonautti

Post by Skeeblew »

ferox wrote:koska pitää luonnonvastaisena ajatusta oikeiden henkilötietojensa, sosiaalisen verkostonsa ja koko yksityiselämänsä julkaisemisesta Internetissä kenen tahansa nähtäväksi.
siellähän voi julkaista yksityselämästä juttuja tasan niin paljon kuin itse haluaa,
eikä tosiaan oo ihan kenen vaan luettavissa, nimenkin voi muuttaa, kuvaakaan ei tarvi laittaa jos ei halua

ihmiset on kyllä ottanut aika avosylein vastaan tämän, muutama vuosi sitten oli niin mahtavan
suhteellisen uusi juttu ja nyt arkipäivää, netissä törmää todella monella sivustolla siihen siniseen f-logoon
ja mainoksissa on jotain vitun "esittele rokkaavaa tyylisi facebookissa" kilpailuja, mutta nii se näköjää meneeeee
CaptainZ

Post by CaptainZ »

ferox wrote:
CaptainZ wrote:Mua kiinnostaa mitä etäisillekin tutuille kuuluu, siis niillekin joihin en koskaan pidä yhteyttä. Ilman Facebookia en ikinä saisi tietää mitä ne puuhaavat, missä asuvat, kellä on perhettä, miltä ne nykyään näyttävät ja ketä yllättäviä yhteisiä tuttuja meillä on.
Miksi et pidä yhteyttä ihmisiin, joista olet kiinnostunut?? Oletko kyylä, stalkkeri vai juorukello?
Jos noista pitää valita niin ehkä stalkkeri. Jotkut seuraa Big Brotheria, toiset (tai ne samat) lukee juorulehtiä, monet lukee elämäkertoja tai vaikkapa Psykovaultin stooreja - ilman aikomustakaan pitää yhteyttä näillä foorumeilla esiintyviin ihmisiin yhteyttä. Kyllä mua kiinnostaa sen verran monien ihmisten asiat, ettei niiden kaikkien kanssa mitenkään ehdi olla vuorovaikutuksessa.
Sub-Zero
Karvakuono

Post by Sub-Zero »

Käytän ihan liikaa, eli taidan olla koukussa. Nytkin oon kirjautuneena.

Facebookista on helppo seurata mitä lempimuusikot tekee (tulevat levyt, biisit, keikat..), sen sijaan että menee esim. niiden omille www-sivuille. Ite en käytä enää messengeriäkää hirveesti, kun facebookissa on toi chat toiminto ja melkein kaikki kaverit on jo facebookissa niin voi sitä kautta jutella. Ja tuota kautta voi esim. kertoa kätevästi tuoreita kuulumisia kaikille kavereille, jos on esim. reissussa ulkomailla. On tuosta myös siinäkin mielessä ollut mulle hyötyä että oon pariin vanhaan kaveriin saanut tuon kautta yhteyden ketä en oo vuosiin nähnyt ja kenen numeroita ei ole ollut tallessa. Yhdet treffitkin sovin tuon kautta. :) Mun mielestä ihan hyvä keksintö toi facebook.
..:: Cold as ice ::..
Uke
LD50

Post by Uke »

Sub-Zero wrote:Käytän ihan liikaa, eli taidan olla koukussa. Nytkin oon kirjautuneena.

Facebookista on helppo seurata mitä lempimuusikot tekee (tulevat levyt, biisit, keikat..), sen sijaan että menee esim. niiden omille www-sivuille.
Tähän tää on pirun kätevä. En oo opetellu viel twittailee, niin facebookissa tulee sit lyötyy kaks kärpästä yhellä huiskasulla ku näkee omie lempiartistie meiningit sielt kätevästi.
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
Neste
OD

Post by Neste »

Ihan kätevä yhteydenpitoväline (tyyliin mese tai ämirk) mutta en millään ymmärrä miten joku viihtyy tuolla päivät pitkät. Tulee tsekattua about yhtä usein kun sähköpostit.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
KarstaFari

Post by KarstaFari »

päivittäinhän tuolla tulee oltua, useita tunteja yleensä..
ihan vitu hyvä "keksintö" :up: :cheers: