Ayahuasca & analogit

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Päivitystä omaan tilanteeseeni. Jos joku täällä ei entuudestaan tiedä minulla jäi ayahuascat tulliin noin vuosi sitten. Samalla tehtiin kotietsintä jossa löydettiin kotoani neljä hamppua.

Tänään oli oikeudenkäynti mutta kiitos tämän http://i136.photobucket.com/albums/q173 ... ca_fax.gif voi olla että saan chagropangat takaisin! Esitin tämän todisteen tuomarille ja hän lupasi tutkia kansainväliset sopimukset perinpohjin. Tämä oli minulle erittäin, erittäin hyvä uutinen, sillä esimerkiksi Ranskassa ja Italiassa on ennakkotapauksia joissa Ayahuasca (siis tee) on todettu lailliseksi. Suomea sitovat täsmälleen samat lait, joten yritän kaivaa nämä ennakkotapaukset jostain ja lähettää asiasta päättävälle tuomarille. (joka oli nuori, tod.näk alle 35-vuotias mieshenkilö)

Se, että tuomari ei tehnyt päätöstään heti, on hyvin rohkaisevaa. Saa nähdä miten käy...
Ahab

Post by Ahab »

psyke todella hieno juttu. vänkää vastaan vaan. pidän peukkuja.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Juu toivonmukaan menee parhain päin oikeuden kanssa..
Olisi hienoa jos todettaisiinkin Ayahuascan olevan laillista.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
HZB
Psykonautti

Post by HZB »

Pidä meidät tilanteesta ajan tasalla. Wish you luck!
Nabaztag (Joka muuten on muinaista klingonimurretta galaksin toiselta puolelta ja viittaa kuulemma paikallisiin pörröisiin mutta isokorvaisiin loikkiviin sienieläimiin) ,...
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

psyke wrote:Päivitystä omaan tilanteeseeni. Jos joku täällä ei entuudestaan tiedä minulla jäi ayahuascat tulliin noin vuosi sitten. Samalla tehtiin kotietsintä jossa löydettiin kotoani neljä hamppua.

Tänään oli oikeudenkäynti mutta kiitos tämän http://i136.photobucket.com/albums/q173 ... ca_fax.gif voi olla että saan chagropangat takaisin! Esitin tämän todisteen tuomarille ja hän lupasi tutkia kansainväliset sopimukset perinpohjin. Tämä oli minulle erittäin, erittäin hyvä uutinen, sillä esimerkiksi Ranskassa ja Italiassa on ennakkotapauksia joissa Ayahuasca (siis tee) on todettu lailliseksi. Suomea sitovat täsmälleen samat lait, joten yritän kaivaa nämä ennakkotapaukset jostain ja lähettää asiasta päättävälle tuomarille. (joka oli nuori, tod.näk alle 35-vuotias mieshenkilö)

Se, että tuomari ei tehnyt päätöstään heti, on hyvin rohkaisevaa. Saa nähdä miten käy...
Erittäin kiintoisaa... saataisiinkohan tästä ennakkotapaus.

Onhan se kieroa että DMT-pitoinen ayahuasca on kiellettyä, vaikka meillä jokaisella tuota DMT:tä keho jatkuvasti erittää... jenkeissä kai on ollut joitain oikeudenkäyntejä joissa laillinen status on kyseenalaistettu juuri siksi että dimetyylitryptamiinia löytyy käytännössä jokaisesta elollisesta eliöstä/kasvista maailmassa.
Ahab

Post by Ahab »

Niin voiskohan psyke käyttää vielä tota käpyrauhasta asenaan jos alkaa näyttää siltä ettei mee läpi. Onko mikään muu ihmiskehossa syntyvä aine laiton?
Pot Head
Psykonautti

Post by Pot Head »

No ainakin 5-meo-dmt:tä muistaakseni syntyy jossain päin päätä. Ja sitä adrenokromia(?), mutta sen laillisesta asemasta en tiedä. Tuskin on laitonta, kun sitä on vissiin aika yli vaikeeta säilöäkkään kehon ulkopuolella, eikä sen psykoaktiivisista ominaisuuksista ole varmaa tietoa, niin ei sitä mistään löydykkään.
Shogun
Psykonautti

Post by Shogun »

Mulla olis nyt oivat määrät mimosaa ja harmalaa, mut en oikein uskalla ottaa niitä, kun en ollenkaan tiedä mitä tapahtuu.

Eilen piti ottaa, mut en ko tuntui että tämä ei varmaankaa ole se päivä. En haluais niitä kaappiin pölyttymäänkään jättää. Pelkään vaan, että tripistä tulee ylipelottava, kun ei ole kokemusta muusta kuin miedoista psykedeedeistä.
Ei sitä voi pukea sanoiksi...
tRip
Moderator

Post by tRip »

Pahin kai on, että pelkää. Silloin ei ainakaan kannata ottaa.

Mutta tosiaan suosittelen ottamaan silloin kun tuntee tosiaan olevansa siihen valmis. On sen verran vuoristorataa, että psyykeen on oltava suht vakaa ja avoin.

Kuitenkin ayahuasca on ollut ikimuistoisin kokemus ikinä ja väittäisin, että se muutti täysin oman näkemykseni maailmasta, joten kannattaa tosiaan valmistautua huolella trippiin.
Niin ja kannattaa varmaankin ottaa joku hyvä ystävä seuraksi tripille.
Keep it unreal.

Jeshu
OD

Post by Jeshu »

tRip wrote:Pahin kai on, että pelkää. Silloin ei ainakaan kannata ottaa.
Melkein kaikkia pelottaa jossain määrin. Sille ei voi mitään. Pelkoon täytyy tutustua ja saada se hallintaan. Ei kannata peloissaan mantrata (kehenkään nyt viittaamatta), että en minä pelkää, koska silloin se pelko jää kummittelemaan hallitsemattomasti.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Shogun
Psykonautti

Post by Shogun »

Eilen just oli sille, et joo kyl mä otan eikä hermostuttanu ollenkaan, vaan houkutteli. Kun epäröimään alko niin jätin asia sikseen.

Ajattelin, että muokkaan näin kokemusta.
Ahab

Post by Ahab »

Shogun wrote:Eilen just oli sille, et joo kyl mä otan eikä hermostuttanu ollenkaan, vaan houkutteli. Kun epäröimään alko niin jätin asia sikseen.

Sitten kun otat niin sanon että ei kannata sitten taistella sitä vastaan vaan ottaa kaikki vastaan mitä sieltä tulee. Jos tuntuu että kuolet niin älä kuumottele vaan kuole pois vaan.

edit: niin ja jos aineksia riittää niin ota ensin pelkkä harmala niin saat pienen maistiaisen siitä mitä tuleman pitää.
Last edited by Ahab on Tue 19 Dec 2006, 20:05, edited 2 times in total.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Ahab wrote:
Shogun wrote:Eilen just oli sille, et joo kyl mä otan eikä hermostuttanu ollenkaan, vaan houkutteli. Kun epäröimään alko niin jätin asia sikseen.

Sitten kun otat niin sanon että ei kannata sitten taistella sitä vastaan vaan ottaa kaikki vastaan mitä sieltä tulee. Jos tuntuu että kuolet niin älä kuumettele vaan kuole pois vaan.
Go with the flow.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Niin, että epäröinti muokkaisi? Voi ehkä olla jossain mielessä, etenkin kokeneempien psykonauttien kohdalla, mutta epäilen, sillä sieltä pukkaa aina kuitenkin sellaista materiaalia esiin että ennakko odotukset ja pelot haihtuvat kuin tuhka tuuleen.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
nimimerkki
Psykonautti

Post by nimimerkki »

Ahab wrote:Niin voiskohan psyke käyttää vielä tota käpyrauhasta asenaan jos alkaa näyttää siltä ettei mee läpi. Onko mikään muu ihmiskehossa syntyvä aine laiton?
Off-topicia, niin tämän voisi erilliseksi topiciksi erottaa?

"gamma-Hydroxybutyric acid (4-hydroxybutanoic acid, C4H8O3) is both a drug and a naturally occurring substance found in the central nervous system where it might act as a neurotransmitter, as well as in other organs such as the liver, kidneys, heart and bones."

http://en.wikipedia.org/wiki/GHB
tRip
Moderator

Post by tRip »

jesuiitta wrote:Melkein kaikkia pelottaa jossain määrin. Sille ei voi mitään. Pelkoon täytyy tutustua ja saada se hallintaan. Ei kannata peloissaan mantrata (kehenkään nyt viittaamatta), että en minä pelkää, koska silloin se pelko jää kummittelemaan hallitsemattomasti.
Olet ihan oikeessa, että pelko häipyy vain kohtaamalla, eikä sitä voi paeta.
Varsinkin huascassa pelko muuttuu täysin konkreettiseksi, kun patoutuneet pelot lähtevät liikkeelle ja sitä on vain kyettävä kohtaamaan.
Mutta äärimmäistä pelkoa on erittäin vaikea kohdata sellaisena kun se tulee, ellei siihen ole valmistautunut. Sitä pyrkii kaikin mahdollisin keinoin kontrolloimaan.
Mutta tässä tarkoitin lähinnä pelkoa, joka yrittää sanoa ettei tänään ole hyvä ottaa. Vaikea selittää..
Ahab wrote:Jos tuntuu että kuolet niin älä kuumottele vaan kuole pois vaan.
Sinänsä aika huvittava lause, mutta juurikin näin, mutta pätee myös muihin tunteisiin. Itse antauduin hulluuteen.
Sitä on jännä yhtäkkiä huomata kuinka luonnollista onkaan kuolema tai hulluuteen astuminen tai mikä muu tahansa.
Kaikki suojamuurit kun ovat auki, ei egomme suojele ydinminäämme enää..
Keep it unreal.

Shogun
Psykonautti

Post by Shogun »

Kiitti kaikille :D

Otan ensin harmalaa savujen kanssa tai ilman. Itse ayahuascaa joskus ensivuoden puolella.

Mitä turhaan kiirehtiä, vaikka en enää kuumottelekkaan. Varmasti tulee ikimuistoinen kokemus ja tyttöystävä kattelee mun perään.

Toi kuole kuole pois vaan juttu oli aika hauska :D
Ahab

Post by Ahab »

Shogun wrote:Kiitti kaikille :D

Otan ensin harmalaa savujen kanssa tai ilman. Itse ayahuascaa joskus ensivuoden puolella.

Mitä turhaan kiirehtiä, vaikka en enää kuumottelekkaan. Varmasti tulee ikimuistoinen kokemus ja tyttöystävä kattelee mun perään.

Toi kuole kuole pois vaan juttu oli aika hauska :D
Oon kelannu että tyttöystävä ayahuasca trippivahtina ois kyllä paras jos ois vaan niin avoinmielinen tyttö. Siinä kokee kuitenkin äärimmäisen rakkaudenkin.
Shogun
Psykonautti

Post by Shogun »

Oon kelannu että tyttöystävä ayahuasca trippivahtina ois kyllä paras jos ois vaan niin avoinmielinen tyttö. Siinä kokee kuitenkin äärimmäisen rakkaudenkin.[/quote]

Avomielinen hän on. Tietää musta kaiken ja rakastaa sellaisena ko oon.
Paras mahdollinen trippivahti.
Kepardi
Psykonautti

Post by Kepardi »

Ensimmäisellä kerralla kannattaa aloittaa niin pienillä määrillä kuin suinkaan kehtaa, eikä kokeilla heti seuraavana päivänä uudestaan kun sitä maoia kertyy käsittääkseni sinne elimistöön. Itsellä kävi juuri niin että ensimmäinen kokeilu oli semmoinen 5g harmalaa ja ~10g mimosaa, ihan mukava kokemus mutta ei mitään järisyttävää. Seuraavana päivänä sitten muuten sama, mutta ~2g enemmän mimosaa ja tuon tripin jälkeen mikään ei ole enää ollut ennallaan, suorastaan traumaattinen kokemus.

Ayahuascan kanssa kärsivällisyys on todella tärkeää, sekä valmistuksessa että annostelussa. Viihdekäyttöpotentiaali ayahuascalla on ainakin minun kohdallani hyvin minimaalinen, mutta olen päättänyt matkustaa noihin maailmoihin uudelleen vielä joskus oppiakseni asioita joita on muuten hankala ymmärtää.

Ayahuasca kokemus voi olla jotain hyvin kaunista, mutta toisaalta se voi olla myös helvetti, piinaa ajattomuudessa. Jokaisesta tripistä kuitenkin oppii jotain mikäli asenne on oikea, joskus se vain tapahtuu kantapään kautta.

Ja hieman off-topic suosittelen elokuvan blueberry katsomista ennen, ja jälkeen ayahuasca kokeilujen.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Siinä jossain dokumentissahan ne trippaili ayahuascalla kuukauden putkeen..
Mahtoi käsitys ihmisenä olemisesta varmasti hieman muuttua :shock:
Keep it unreal.

nimimerkki
Psykonautti

Post by nimimerkki »

tRip wrote:Siinä jossain dokumentissahan ne trippaili ayahuascalla kuukauden putkeen..
Mahtoi käsitys ihmisenä olemisesta varmasti hieman muuttua :shock:
Tarkoittanet tätä?

http://video.google.com/videoplay?docid ... =ayahuasca

Lopuksi siis taidettiin vain kertoa trippailleen sen kuukauden putkeen jonkun shamaanin luona. Mutta kiva katsoa silti.

Jan Kounen'lta voi Blueperryn lisäksi katsoa dokumentin Other Worlds(tai ranskaksi D'autres mondes), joka siis käsittelee shamanismia ja ayahuascaa. Suurimmaksi osaksi ranskaksi. Enpä ole löytänyt tekstityksiä ja ei ranska taivu.

Heräsi kyllä kiinnostus juomaa kohtaan kaikkia dokumentteja katsoessa.
tRip
Moderator

Post by tRip »

nimimerkki wrote:Tarkoittanet tätä?
Juu tais olla tuo.
nimimerkki wrote:Jan Kounen'lta voi Blueperryn lisäksi katsoa dokumentin Other Worlds(tai ranskaksi D'autres mondes), joka siis käsittelee shamanismia ja ayahuascaa. Suurimmaksi osaksi ranskaksi. Enpä ole löytänyt tekstityksiä ja ei ranska taivu.
Mistä olet ton Other Worldsin löytänyt?
Keep it unreal.

nimimerkki
Psykonautti

Post by nimimerkki »

tRip wrote:Mistä olet ton Other Worldsin löytänyt?
Waretin :oops:
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Oikeuden päätös tuli tänään. 210 euroa tuli päiväsakkoja. Tässä pätkä perusteluista:

Asiassa on riidanalaisena se, onko Mr.X syyllistynyt rikokseen tilattuaan ulkomailta Chagropagna -nimisen kasvin lehtiä, jotka ovat kirjallisen todisteen 1 mukaan sisältäneet huumausainelain nojalla annetun sosiaali- ja terveysministeriön päätöksen mukaan huumausaineeksi luokiteltavaa dimetyylitryptamiinia. Samassa tulliin jääneessä postilähetyksessä on ollut Banisteriopsis Caapi -nimistä ainetta. Syyttäjältä ja myös Mr.X:ltä saadusta selvityksestä (se kirje jonka annoin tuomarille) on käynyt ilmi että edellä mainituista kasveista valmistetaan ayahuasca -nimistä juomaa, joka mahdollistaa chagropanga -kasvin lehtien sisältämän dimetyylitryptamiinin käyttämisen huumausaineena.

Mr.X on katsonut, että Chagropanga kasvin lehdet eivät ole huumausainetta. Mr.X:n mukaan ne eivät myöskään ole psykotrooppisia aineita koskevan yleissopimuksen mukaan laittomia. Tässä tarkoituksessa hän on viitannut oikeudelle jättämäänsä aihetta koskevaan kirjeeseen. Kysymystä siitä ovatko lehdet huumausainetta tuleekin tarkastella kansallisen lainsäädännön näkökulmasta.

Huumausainelain 2 § 1 momentin mukaan huumausaineena pidetään myös muun muassa psykotrooppisia aineita koskevassa yleissopimuksessa tarkoitettuja aineita ja valmisteita siten, kuin sosiaali ja terveysministeriön päätöksessä tarkemmin määrätään. Kuten edellä on todettu, Chagropagna -kasvin lehdet sisältävät sosiaali- ja terveysministeriön päätöksessä mainittua huumausainetta. Kasvin lehtien tilaaminen on mitä ilmeisimmin tapahtunut tarkoituksessa valmistaa ayahuasca juomaa, jota taasen on pidettävä valmisteena joka sisältää huumausainetta. Koska Mr.X on yrittänyt tuoda maahan valmisteen keskeiset aineosat täyttää teko huumausainerikoksen tunnusmerkistön.
Ahab

Post by Ahab »

No toisaalta en ihmettele yhtään kerta mukana oli myös caapia. Et sitten lähteny ilmiantamaan omaa käpyrauhastasi että tuotat myös sillä dimetyylitryptamiinia?
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Heh, pitänee valituksessa tehdä näin. Tuo päätös osoittaa kuitenkin selvästi että kasvinosat ovat laillisia, tosin NOT FOR HUMAN CONSUPTION, kuten noiden nettikauppojen disclaimereista käy ilmi. Kannattaa tilata nuo ayahuascatarpeet erikseen...
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Kai määrittelivät sen kasvin tarkalla botaanisella nimellä eivätkä vain tuolla Perun ja Ecuadorin sademetsissä käytettävällä nimellä (joka muuten on kirjoitettu väärin). Jos siinä paperissa ei lue Diplopterys cabrerana (Cuatrecasas) Gates on suuren suuri vääryys päässyt tapahtumaan. Testasivatko ne muuten mitenkään sisältääkö se materiaali DMT:a?
kurz
Psykonautti

Post by kurz »

Nyt olen jo muutaman kerran kokeillut ayahuascaa, enkä ole saanut sitä kunnolla toimimaan. Kyllä sitä on tripille päästy (silloin tällöin) mutta ei kovin kummoisia visuaaleja eikä niin intensiivistä menoa kuin voisi odottaa. Tänään otin 8 mimosa hostilista ja 3g peganum harmalaa. Molempia keitin puoli tuntia, yhden 1000mg C-vitamiiniporetabletin lisäsin mimosa hostiliksen keittoveteen. Mimosan jauhot keitin toisen kerran vartin ajan. Mimosajuomat join 15min peganumien jälkeen ja oksennuksen pakotin ulos jossain yli puolen tunnin perästä. Juomat join tyhjään vatsaan. Oksentaessa tuntui jo tuttu DMT:n nousu, mutta jo 1,5 tunnin kohdalla alkoi laskemaan. Voisiko vika olla siinä, että käytän kraanavettä? Luulen, että se on kuitenkin melko puhdasta, lähdevettä kun on. Alan olla jo melko neuvoton :x Noh, seuraavaksi olisi tarkoitus yrittää eristää DMT:tä, kunhan taas vähän rahaa on että voi jonkunlaiset määrät mimosaa ostaa.
Demilanceata
Tuppisuu

Post by Demilanceata »

Pistä reilusti lisää happamuutta, ei tuo gramma noin isoon vesimäärään varmaan vielä riitä jos parhaiten haluaa vaikuttavien aineiden leviävät keitokseen.